České dráhy převzaly první ze šestnácti vozů Stadler RS1 s novými toaletami, míří k dalším úpravám

Stadler RS1 z roku 1998 pro České dráhy. Foto: Heros Helvetic Rolling StockStadler RS1 z roku 1998 pro České dráhy. Foto: Heros Helvetic Rolling Stock

Postupně České dráhy převezmou 16 ojetých vozů z Německa.

Odebírat
Upozornit na
guest
63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kamil Novotný

Jak na to sáhne někdo v DPOV, tak to bude pro ty vozy konečná 😀.
Nechal bych je maximálně nalepit logo ČD 😀

Stern

Nejhorší jsou slovenské zos

Miloslav

No ty jsi nějak chytrý, nechceš to zkusit sám?

Avlaky

Toto by si zasloužilo radu 841.3

Automatické sprahlo které nemá ani zadny jiný vlak v ČR

Stern

844 má automaticke spřáhlo

Avlaky

Tady toto co je na obrázku asi těžko

Stern

Porid si brýle

Pavel P.

Spřáhlo na fotce vypadá jako spřáhlo BSI.
Řada 844 (847, regiopantery, atd.) mají Scharfenberg.

Automatická spřáhla má v ČR dost vlaků, tenhle konkrétní typ spřáhla ale nikoliv.

Iss

642 má taky autospřáhlo…

Tomáš

Prostě co ram bylo, to tam zůstalo. Asi se nechtělo nikomu platit 15k EUR za každou automatiku se Scharfenbergem. Kor jestli tady mají 15 souprav…

Tomáš

Pardon 16

Petr

Tak hlavně aby tam bylo všechno v češtině a dokumentace jakbysmet! Futr se všude píše, že všechno cizí musi mít české návody. Já kvůli servisu nebudu ještě navíc používat překladač, to bych tuplem nic neudělal

Y.K.

To se pletete, jen spotřební zboží musí mít české verze návodů. V profesionální sféře je to věc odbornosti.

Ares

Musíte zapracovat na své odbornosti.

zyx

A co se naučit nějaký cizí jazyk? Aneb kolik umíš jazyků, tolikrát jseš člověkem…

Jaaa

Odborná technická němčina?

To pak nebude muset dělat v opravnách vagonů, ale dostane 2x lepší práci jinde.

Buďte trochu soudní.

Jiří

Proč zase kupujeme šroty z Německa. To jako co Němci nechtějí, tak se místo na šrot , ještě prodá Čechům. Na Jesenicku podobný šroty jezdí a je to hlučná a nepohodlná hrůza.

Kubrt

Protože naše veřejné finance jsou chronicky deficitní, ale zároveň chceme provozovat vlaky i tam, kde by stačil autobus. Pak je ojetá RS1 jediná rozumná volba.

Stern

Finance by mohly být v pohodě..kdyby nebylo tolik birokracie.. a zbytečných krajů.. peníze tu padají do kanálu díky ODS.

Jaroslav

Co se týče krajů, tak ty si prosadil Zeman a s ním i ČSSD.

zyx

A v kolika krajích dnes vládne ODS?

Pražák

Předvolební leták Anofertu? Pozdravujte slovenského makaka!

Ares

Taky se zeptám, proč komentujete něco, čemu nerozumíte.

Ggjfdsssf

V německu taky kupují ojeté RS1, např. Agilis, DLB

Observer

Když máte pocit, že je to nepohodlné, tak se zkuste svézt řadou 810 nebo RegioNovou, ČD vám nabízí spoustu příležitostí. Nebo ještě zkuste poměrně vzácný Sprinter…

Flek

Regionova nebo 810 se chová úplně stejně na řadě tratí.

Jiří Kocourek

Sám jste šrot. Nebo jste „na šrot“?

Sch

Škoda, že na relaci Liberec – Harrachov jezdí většinou v páru. Na takové výkony se ještě vyrábějí DMU, ale tam kde to jednotku neužíví, by se Stadlery hodily víc. Chápu že mají na kopcovite tratě skvělou trakci, ale přeci jen.

Jarda

jezdí různě, často solo, někdy i 3..takže velká jednotka by nebyla vhodná..dvojice jezdí o víkendech, kdy se jezdí po hodině, v týdnu se jezdí po půl a velkou jednotku nerozpůlíte

Bram

Jenže zrovna na zubačku je kvůli sklonovým poměrům nejlepší vozidlo s pohonem všech náprav. Taková DMU není u nás schválena a nejsem si jist, zda je taková DMU vůbec na trhu k dispozici… Takže na zubačku, tedy na vlaky Liberec – Tanvald – Harrachov – SkP-Górna bude jezdit ještě dlouho jen řada 840. Co bude jezdit jinde, je už jedno, tam už může cokoliv.

Karel

Pokud jsou ty vozy jako prototyp pro Liberecko, tak do Harrachova smí. Normálně tyto vozy nemají klasickou samočinnou brzdu (třeba 841)

zyx

Co si pamatuji, tak rozdíl 840 a 841 není jen o brzdách, ale hlavně o jinak řešené nápravové převodovce, aby tam bylo místo pro zubačku.

Jinak není ani tak škoda, že do Harrachova nejezdí jiné DMU, ale hlavně že 840 jsou v polovině životnosti a nemáme koncepci co bude potom: Zda budeme elektrifikovat všude, nebo zda kvůli tunelům jen někde a budou muset jezdit BEMU. A hlavně, kdy se to bude dít?

Avlaky

840 jsou v 1/3 nebo i 1/4 životnosti

Nikoli polovině

Tom

Víte někdo, kdy bude první kus pro benešovsko? Vleče se to neskutečně.

Michal M

Kde je nabagrováno, není třeba se snažit.

platamond

Snažím se chápat Vaši nenávist, ale stačí si přečíst zveřejněnou smlouvu. Ta říká, že vozidla musí být nasazeny k 12/2025, těch 9 ks pro Benešovsko. Neumím posoudit jak se někdo snaží nebo nesnaží, ale dštít síru a oheň bude O.K. až po novém JŘ, pokud vozidla nebudou.

Tomáš

Půjdou konečně na spodní posázavský Pacifik?

Tom

Tam ani nejsou v plánu. Napřed byl návrh na jednotky typu Desiro, i když myslím, že teď vybrané instituce už pošilhávají po Bemu.

V. P.

Budou mít šroubovku nebo automatické spřáhlo? To by v případě Liberce pomohlo při rozdělení soupravy v Raspenavě na dva směry.

Jarda

mohl by jim automat zůstat, do Tanvaldu nejspíše stejně jezdit nebudou

Bram

Určitě nebudou jezdit, ale během výluky zubačky tomu nic bránit nebude 😉.

Jarda

otázka je, zda to bude potřeba, aby tam jezdily a spojovaly se

Tomáš Záruba

Má někdo přehled, kolik takových nákupu 841 ještě přichází v úvahu (= nějaká existující vozidla “na Západě”, u kterých je naděje že se během pár let uvolní? Ještě tak 50-100 ks by myslím české železnice snesly bez obtíží, nemají-lí nás oblažovat 814 ještě dlouho.

hbf

Hlavně je důležité, kdo je do ČR přiveze. Hranice mezi šrotem a zánovní ojetinou je nebývale tenká 🙂

xyz

Ano, zejména u takových Stadlerů GTW. 🙂

Avlaky

Jaktoze arrive jezdí celkem v pohode? Vina je spíše opravny

Tomáš Záruba

Jako hodně je relativní, sukafonu bylo o třetinu víc. 🙂 Takže jejich reinkarnace mohou furt někde vyskakovat, byť snad něco zůstalo na SK.

Bram

Jenže řadu 810 nahradily i žraloci a lišky. Takže řada 810 se bude vyskytovat už jen v podobě Regionovy.

Petr Tříska

A v podobě samoriditelneho vlaku AŽD s kosmickými technologiemi na kopidlnce

Péťa

Úplný Star Trek povídám 🙂

Tomáš Záruba

No i to bych si ovšem jaksi dovolil neprosit.

Zkušenost

Proč nahrazovat pohodlná vozidla se stahovacími okny za tahle nudná sterilní vozidla s koukaním do sloupků? To přitáhne turisty?

Petr

Připomíná mi to lešení 🤣

Doktor Trychtýř

Lešení bylo standardní řešení odpadávání omítky za normalizace. Nostalgikům by to mělo vyhovovat 😉

Twix

Já teda do sloupku koukám víc v regíně než v RS1 🙂 Na které turistické linky se ta regína víc hodí? Pokud jde o různé horské tratě, tam je bohužel jasné co lépe vyjede kopec…

Zkamašutra

Mě by napadl treba ten zminěný Pacifik. Akorat ze v nejhezčí úseku od Zruč do Světlé už je jen ten Šuplík. Turistické spoje uz takhle daleko nejezdí. 🙁

Martin

A že těch stahovacích oken v M152.0 bylo, co? Pravda, na jednom obratu do Tanvaldu jely Bixy a na jednom hradecká M296.2+Baim. A z Tanvaldu nahoru M240.0. Samá pohodlná vozidla, no prostě přímo turistický ráj.

Ares

Vlak nemá tahat turisty, to si pletete s nějakou atrakcí.

Observer

Ani pohodlný Šukafon nemá stahovací okna.

Twix

Dneska už má většina provozních šukafonů vyměněná okna za stahovací. Ale pohodlným bych to úplně nenazval.

David

V klimatizovanem autobusu, co by vás zavezl i na náměstí byste se dobře necítil?

Ggjfdsssf

V roce 2032 se budou předpokládám kupovat ojeté GTW od GKB a STB.