České dráhy převzaly první ze šestnácti vozů Stadler RS1 s novými toaletami, míří k dalším úpravám
Stadler RS1 z roku 1998 pro České dráhy. Foto: Heros Helvetic Rolling Stock

Postupně České dráhy převezmou 16 ojetých vozů z Německa.
Jak na to sáhne někdo v DPOV, tak to bude pro ty vozy konečná 😀.
Nechal bych je maximálně nalepit logo ČD 😀
Nejhorší jsou slovenské zos
No ty jsi nějak chytrý, nechceš to zkusit sám?
Toto by si zasloužilo radu 841.3
Automatické sprahlo které nemá ani zadny jiný vlak v ČR
844 má automaticke spřáhlo
Tady toto co je na obrázku asi těžko
Porid si brýle
Spřáhlo na fotce vypadá jako spřáhlo BSI.
Řada 844 (847, regiopantery, atd.) mají Scharfenberg.
Automatická spřáhla má v ČR dost vlaků, tenhle konkrétní typ spřáhla ale nikoliv.
642 má taky autospřáhlo…
Prostě co ram bylo, to tam zůstalo. Asi se nechtělo nikomu platit 15k EUR za každou automatiku se Scharfenbergem. Kor jestli tady mají 15 souprav…
Pardon 16
Tak hlavně aby tam bylo všechno v češtině a dokumentace jakbysmet! Futr se všude píše, že všechno cizí musi mít české návody. Já kvůli servisu nebudu ještě navíc používat překladač, to bych tuplem nic neudělal
To se pletete, jen spotřební zboží musí mít české verze návodů. V profesionální sféře je to věc odbornosti.
Musíte zapracovat na své odbornosti.
A co se naučit nějaký cizí jazyk? Aneb kolik umíš jazyků, tolikrát jseš člověkem…
Odborná technická němčina?
To pak nebude muset dělat v opravnách vagonů, ale dostane 2x lepší práci jinde.
Buďte trochu soudní.
Proč zase kupujeme šroty z Německa. To jako co Němci nechtějí, tak se místo na šrot , ještě prodá Čechům. Na Jesenicku podobný šroty jezdí a je to hlučná a nepohodlná hrůza.
Protože naše veřejné finance jsou chronicky deficitní, ale zároveň chceme provozovat vlaky i tam, kde by stačil autobus. Pak je ojetá RS1 jediná rozumná volba.
Finance by mohly být v pohodě..kdyby nebylo tolik birokracie.. a zbytečných krajů.. peníze tu padají do kanálu díky ODS.
Co se týče krajů, tak ty si prosadil Zeman a s ním i ČSSD.
A v kolika krajích dnes vládne ODS?
Předvolební leták Anofertu? Pozdravujte slovenského makaka!
Taky se zeptám, proč komentujete něco, čemu nerozumíte.
V německu taky kupují ojeté RS1, např. Agilis, DLB
Když máte pocit, že je to nepohodlné, tak se zkuste svézt řadou 810 nebo RegioNovou, ČD vám nabízí spoustu příležitostí. Nebo ještě zkuste poměrně vzácný Sprinter…
Regionova nebo 810 se chová úplně stejně na řadě tratí.
Sám jste šrot. Nebo jste „na šrot“?
Škoda, že na relaci Liberec – Harrachov jezdí většinou v páru. Na takové výkony se ještě vyrábějí DMU, ale tam kde to jednotku neužíví, by se Stadlery hodily víc. Chápu že mají na kopcovite tratě skvělou trakci, ale přeci jen.
jezdí různě, často solo, někdy i 3..takže velká jednotka by nebyla vhodná..dvojice jezdí o víkendech, kdy se jezdí po hodině, v týdnu se jezdí po půl a velkou jednotku nerozpůlíte
Jenže zrovna na zubačku je kvůli sklonovým poměrům nejlepší vozidlo s pohonem všech náprav. Taková DMU není u nás schválena a nejsem si jist, zda je taková DMU vůbec na trhu k dispozici… Takže na zubačku, tedy na vlaky Liberec – Tanvald – Harrachov – SkP-Górna bude jezdit ještě dlouho jen řada 840. Co bude jezdit jinde, je už jedno, tam už může cokoliv.
Pokud jsou ty vozy jako prototyp pro Liberecko, tak do Harrachova smí. Normálně tyto vozy nemají klasickou samočinnou brzdu (třeba 841)
Co si pamatuji, tak rozdíl 840 a 841 není jen o brzdách, ale hlavně o jinak řešené nápravové převodovce, aby tam bylo místo pro zubačku.
Jinak není ani tak škoda, že do Harrachova nejezdí jiné DMU, ale hlavně že 840 jsou v polovině životnosti a nemáme koncepci co bude potom: Zda budeme elektrifikovat všude, nebo zda kvůli tunelům jen někde a budou muset jezdit BEMU. A hlavně, kdy se to bude dít?
840 jsou v 1/3 nebo i 1/4 životnosti
Nikoli polovině
Víte někdo, kdy bude první kus pro benešovsko? Vleče se to neskutečně.
Kde je nabagrováno, není třeba se snažit.
Snažím se chápat Vaši nenávist, ale stačí si přečíst zveřejněnou smlouvu. Ta říká, že vozidla musí být nasazeny k 12/2025, těch 9 ks pro Benešovsko. Neumím posoudit jak se někdo snaží nebo nesnaží, ale dštít síru a oheň bude O.K. až po novém JŘ, pokud vozidla nebudou.
Půjdou konečně na spodní posázavský Pacifik?
Tam ani nejsou v plánu. Napřed byl návrh na jednotky typu Desiro, i když myslím, že teď vybrané instituce už pošilhávají po Bemu.
Budou mít šroubovku nebo automatické spřáhlo? To by v případě Liberce pomohlo při rozdělení soupravy v Raspenavě na dva směry.
mohl by jim automat zůstat, do Tanvaldu nejspíše stejně jezdit nebudou
Určitě nebudou jezdit, ale během výluky zubačky tomu nic bránit nebude 😉.
otázka je, zda to bude potřeba, aby tam jezdily a spojovaly se
Má někdo přehled, kolik takových nákupu 841 ještě přichází v úvahu (= nějaká existující vozidla “na Západě”, u kterých je naděje že se během pár let uvolní? Ještě tak 50-100 ks by myslím české železnice snesly bez obtíží, nemají-lí nás oblažovat 814 ještě dlouho.
Hlavně je důležité, kdo je do ČR přiveze. Hranice mezi šrotem a zánovní ojetinou je nebývale tenká 🙂
Ano, zejména u takových Stadlerů GTW. 🙂
Jaktoze arrive jezdí celkem v pohode? Vina je spíše opravny
Vyrobeno 497 kusů. hodně:)))https://de.wikipedia.org/wiki/Stadler_Regio-Shuttle_RS_1
Jako hodně je relativní, sukafonu bylo o třetinu víc. 🙂 Takže jejich reinkarnace mohou furt někde vyskakovat, byť snad něco zůstalo na SK.
Jenže řadu 810 nahradily i žraloci a lišky. Takže řada 810 se bude vyskytovat už jen v podobě Regionovy.
A v podobě samoriditelneho vlaku AŽD s kosmickými technologiemi na kopidlnce
Úplný Star Trek povídám 🙂
No i to bych si ovšem jaksi dovolil neprosit.
Proč nahrazovat pohodlná vozidla se stahovacími okny za tahle nudná sterilní vozidla s koukaním do sloupků? To přitáhne turisty?
Připomíná mi to lešení 🤣
Lešení bylo standardní řešení odpadávání omítky za normalizace. Nostalgikům by to mělo vyhovovat 😉
Já teda do sloupku koukám víc v regíně než v RS1 🙂 Na které turistické linky se ta regína víc hodí? Pokud jde o různé horské tratě, tam je bohužel jasné co lépe vyjede kopec…
Mě by napadl treba ten zminěný Pacifik. Akorat ze v nejhezčí úseku od Zruč do Světlé už je jen ten Šuplík. Turistické spoje uz takhle daleko nejezdí. 🙁
A že těch stahovacích oken v M152.0 bylo, co? Pravda, na jednom obratu do Tanvaldu jely Bixy a na jednom hradecká M296.2+Baim. A z Tanvaldu nahoru M240.0. Samá pohodlná vozidla, no prostě přímo turistický ráj.
Vlak nemá tahat turisty, to si pletete s nějakou atrakcí.
Ani pohodlný Šukafon nemá stahovací okna.
Dneska už má většina provozních šukafonů vyměněná okna za stahovací. Ale pohodlným bych to úplně nenazval.
V klimatizovanem autobusu, co by vás zavezl i na náměstí byste se dobře necítil?
V roce 2032 se budou předpokládám kupovat ojeté GTW od GKB a STB.