České dráhy převzaly první RegioPanter po dualizaci
Elektrická jednotka RegioPanter po dualizaci, Foto: České dráhy
Proměna jednotek umožní jejich nasazení i pod střídavým napětím a například zavedení přímých vlaků z Kadaně do Děčína.
Jaké je (bude) nové označení ř. 440 po dualizaci?
440 001 bude 640 101. Teda pokud se vůbec povede zprovoznit.
Panter jako panter.
Opravte si prosím v článku pomlčky (versus spojovníky) a (ne)mezery kolem nich. „Děčín – Kadaň – Prunéřov“ … takhle to nedává smysl.
A vícesystémové Pantery jezdí na Olomoucku pod stejnosměrem.
To je kůli budoucímu přepnutí na střídavinu a jsou tam vázány smluvně. Takže by bylo dobré dodržovat obchodní smlouvy s krajem a ne že se jim tam pošle starý šrot smlouva nesmlouva.
5500km/den ? Neni tam o nulu vic?
Spíš ne, nejspíše Henri myšleno zabcsechnyz jednotky v provozu.
Ty Děčínské mají oproti Pardubickým ještě větší proběh-624 km/den. A jezdí jen Os vlaky,Sp jezdí v Ústeckém kraji 163+3x honekr/Bdt .Je to dáno i tím,že v koncových stanicích mají jen malé prostoje (Děčín 6 minut, Prunéřov 47 minut) a rameno je dlouhé 110 km.Spolehlivost je také celkem dobrá,protože již půl roku jezdí bez zálohy(ta 440 001 je od ledna v Śumperku) a náhrady byly jen velmi výjimečně.
Je to za všech deset.
To bude za těch 10 dohromady.
Všechny dohromady.
Lze si položit otázku, jaká byla odborná úroveň vrcholového managementu ČD při objednávání jednosystémovek při předpokladu nějakého provozního výhledu do budoucnosti …
No nic nového pod sluncem … v době, kdy se elektrifikovala trať z Nezamyslic do Brna, České Třebové do Brna a z Karlových Varů do Kadaně, tak nikdo neřešil pořízení dalších dvousystémových lok …
Ono se to nezdá, ale panteři jsou tu již deset let. A tenkrát se o jednotné trakční soustavě diskutovalo maximálně v anarchistických kroužcích.
No už ten nápad vytvořit zase jednou dva různé typy, které se nemohou vzájemně zálohovat… I kdyby žádná konverze nebyla, tak snaha o ryze stejnosměrnou variantu byla (zvlášť při těch počtech) prostě blbost.
Protiargumentem je tahat zbytečně trafo, když se celé roky nevyužije. Na Olomoucku si pak SŽDC udělala změnu projektu, původní záměr počítal se střídavinou od začátku. A pak se SŽDC přejmenovala.
No to nevadí…pak se bude stejně zbytečně tahat stejnosměr (až bude jen střídavina)
A bude? Co přesně se tam bude tahat navíc? Střídač..?
Zbytečně se nebude tahat téměř nic. Snad jen stejnosměrný hlavní vypínač. To je ale váhově proti trafu opravdu zanedbatelné. Střídače pracují na obou systémech. Na střídavém systému, na rozdíl od stejnosměrného se kontejnery se střídači nenapájí přímo, ale napájí je kontejner s usměrňovači.
Ano, první 440 vyjela 3.10.2012. Z Děčína do Mostu.
Jenže v té době se už jezdilo modrou trakcí z Chebu do Ústí nad Labem, tudíž v rámci předvídavosti – což by mělo patřit k vlastnostem vrcholového manažera – o budoucím provozním vývoji = jezdit skrz do KV nebo Chebu, bych objednal rovnou dvousystémovku … to nemá nic společného s jednotnou trakční proudovou soustavou 25 kV 50 Hz …
U lok 16x bez trafa se váhový rozdíl mezi 36x s trafem na potřebnou adhezní hmotnost 84/85 tun dovažoval betonovou zátěží …
Minimálně stejně špatnou úroveň v tom případě mělo i vedení RJ a Leoexpresu. Když kupovali lok 162 a jednotky. No vlastně ta úroveň je minimálně v případě RJ ještě o dost horší, protože na rozdíl od RJ bylo vedení ČD schopno tu úpravu objednat a udělat.
Jistě a proto jakmile to bylo potřeba, tak si Regiojet nejprve pronajmul a posléze i koupil vícesystémové moderní lokomotivy. Na rozjezd mu přitom těch devět stejnosměrných peršingů úplně stačilo, jezdil jen z Prahy do Ostravy a hlavně: Začínal na železnici od nuly. A přestavbu peršingů na dvousystémové může provést až teď, kdy na to má jednak finance a za druhé už je může na přestavbu uvolnit z provozu. To v roce 2011 nešlo ani omylem. Ale chápu, že Ludvánek zase má potřebu si do někoho kopnout…
Tak kopat začal pan Zikmund. Já ho jen upozornil, že naprosto to samé, co on napsal o vedení ČD a to jak to myslel, platí v tom případě i o RJ a Leo. Nebo snad ne? Vidíte nějaký rozdíl? A to že přestavbu lok 162 může provést až teď, to je pravda. Udělal již dva pokusy, ale zatím bezúspěšně. A to že ty mašiny potřeboval jen na rozjezd, jak píšete, asi pravda nebude. Rozjetý již je a přesto se snaží o přestavbu. Potřebuje je stále. Ta prozíravost do budoucnosti byla u RJ stejně špatná jako u ČD. A to jsem… Číst vice »
V době, kdy RJ začínal, tak žádné volné dvousystémové stroje použitelné v ČR nebyly k mání. Případně byly pro začínající firmu finančně nedostupné.
Konečně, než se bude dělat konverze mezi Prahou a Ostravou, tak už ty peršingy budou spíš do šrotu. Osobně si myslím, že se o přestavbu 162 snažil spíš proto, aby měl další stroje použitelné na vlaky do Brna.
LE ta konerze ze stejných důvodů problémy taky nedělá, případně už bude mít čínské jednotky.
Náhodou to byl od RJančury skvělý tah. Pořídil z druhé ruky typ lokomotivy u nás schválený s možností budoucí přestavby nebo spíš doplnění na dvousystémové stroje. Třeba u Belgičanek zůstaly původní akorát podvozky a karoserie, jedná se o totální přestavbu.
ale nejhůř to provedl pastikar. tam je to na dotaz o duševním zdraví a mentální kondici
Pane Ludvo, gratuluji, nezklamal jste!
S ideovou orientací vašich příspěvků „Anti-RJ“ už začínáte být nudný.
JSTE DEMAGOG Já jsem kritizoval vrcholový management ČD za neschopnost předvídat možnosti rozšíření provozního nasazení vozidel a nejen toho. Zatímco pánové Novotný a Jančura jsou „v postavení“ stále, tak na postu nejvyššího modrého pána se vystřídalo několik postav. Podle toho tak u ČD vypadá a proto ČD prohrávají … Mezi jednu z vrcholných pitomostí, ke škodě ČD, patří vyhazov schopného ing. Jana Paroubka z funkce šéfa odboru kolejových vozidel – pak se „chytil“ u žlutého a černého dopravce a rozjížděl jim jejich podnikání …. Pan Jančura kupoval 163-IT od italského dopravce FNM, tak bylo potřeba ty lokomotivy co nejrychleji bohemizovat,… Číst vice »
V době kdy se Panteři pro Hradubicko a Ústecko objednávali si u nás mnozí klepali na čelo co Slováci blbnou se střídavinou a prosíravě pracovali na přípravě rekonstrukcí měníren na pravobřežce a na Valašsku.
Také je otázka, zda by ty měnírny vydržely bez rekonstrukce až do přepnutí, nebo zda by vyhořely jako ta Chuchli. A pro úsporu peněz za reko by se muselo jezdit v naftě.
v chuchli to tuším dle tlace blábol kvůli absenci bleskojistky?
No tak ona to byla stupidita na druhou, protože trať Prunéřov(mimo) – Klášterec n/O – Karlovy Vary už je elektrifikovaná střídavinou nějakej ten pátek a ty dvousystémové pantery by se na trati Děčín – Klášterec n/O (- Karlovy Vary) bez problémů uživily. A nemuselo by se jezdit s dieselem pod drátama.
A dojde někdy u Regio/InterPanterů ke sjednocení vizuální podoby IS např s railjety? Ta současná grafická podoba je dost zoufalá…
na 650.005 a 640.006 je nový typ IS, podobný tomu v RJ, již celkem dlouho v testovacím provozu. Jak to s ním ale bude dál, mi není známo.
Jsem vážně zvědav, kdy nějaká podobná dvousystémová souprava nahradí Regionovy na koridorové trati Tábor – Benešov. Je to ostuda, koridor, pod dráty a jezdí tu až na 2 páry denně osobaky s maximální rychlostí 80
No a ony ty 814 kapacitně nestačí ? Jízdní doba Tábor – Benešov u 814 a zastavující klasiky s 36x se liší pouze v řádu jednotek minut …
V čisté jizdni době o 16 minut je docela dost na tom kousku. Odečtěte u klasické soupravy křižování, které příští rok dopadne a klasika to dá za nějakých 0:48, zatimco 814 pod 1:06 ani s forsáží
Tak on ten panter (nemá tam přijít něco z již objednané série pro JČ kraj?) umí být ještě rychlejší než těžká klasika kde cestující vystupují po schodech a zavírají za sebou dveře.
Tady regionovu nahradí tak maximálně autobus. Po dokončení koridoru se zastávky natolik vzdálí od sídel, že kromě Chotovin, Sudoměřic a Bystřice bude vlak nepoužitelně daleko. Ostatně je příznačné, že na vizualizaci je dokonce šukafon s vlekem http://www.youtube.com/watch?v=vZLASunkSAE&t=8m14s
V Mezně se nová zastávka obci výrazně přiblíží a v Heřmaničkách, které jsou asi nejdůležitější, se to nijak nezhorší (v Červeném Újezdě taky ne, ale tam je to daleko už teď). Ostatní zastávky tam vesměs nikdo nepotřeboval, ale obce na nich nejspíš trvaly. Pokud ten svižný panter bude vhodně doplňovat rychlíky, využije se i na cesty z Olbramovic do Tábora nebo Benešova, takže nějakého poklesu zájmu po koridorizaci bych se nebál. Samozřejmě je i pravda, že ten zájem tam nyní kvůli hustotě osídlení moc vysoký není.
Červený Újezd bude ještě o kousek dál, Heřmaničky nepatrně dál. Ješetice a Střezimíř nikdo nepotřeboval? Mně to přijde jako u Tatenic – někam jim tam tu zastávku dáme, aby nezanikla, i když bude reálně k ničemu. Vlastně pro houbaře, možná. Nu, panter to každopádně naplní jen těžko, možná jednou ročně v části trasy po pochodu Praha – Prčice. Méně kapacitní elektrické vozy u nás nikdo nepořídil, byť třeba v Polsku existují.
Hmm, vyrábí ty elektrické vozy někdo v čase přítomném?
Mezno se sice přiblížilo, ale aby ten pokrok nebyl příliš velký, tak místo přímo u vsi (což bylo obci nabízeno) je na půli cesty do Mitrovic,
Pro cesty z Olbramovic do Tábora nebo Benešova je plně postačující hodinový takt rychlíků. Kdyby zastavily ještě v Bystřici a Heřmaničkách (třeba aspoň na střídačku), tak tady po osobácích nikdo nevzdechne.
Chotoviny a Sudoměřice co? Beztahov bych taky úplně neodepisoval.
Spíš je to o protažení všech těch Os jako Sp („ZrOs“) do Prahy (a R by tak mohly Olbramovice naopak vynechat, u nich nelze zapomínat na konkurenceschopnost do větších jihočeských měst). Pak u každé té zastávky vznikne nějaké to „neofiko P+R“ – ona ta trať bude totiž neobvykle rychlá i v tom „pomalém“ segmentu.
Jaké budou mít inventární čísla po rekonstrukci?
Údajně 640101
Díky.
ETCS a úpravy podvozků nic?
V dalším výběrku?
Já chci být Škoda 😃
Otázka zní, která firma ETCS namontuje z kapacitních důvodů a také a to možná ČD budou žádat dotací a nyní již dotační tituly se vypisují pro roky 2023 a dál.
Laický dotaz – co zahrnuje úprava podvozků? Vím, že nová („slovenská“) generace panterů má jiné podvozky, ale oni se nějak sjednocují i na té původní sérií? Nebo jde jen o nějaké opravy konstrukčních vad či něco podobného?
Na ty původní se akorát dodatečně dosazovaly při EVy tlumiče, které se při výrobě z důvodu šetření nedávaly. Dokonce na nich bylo i to zavěšení, jen bez tlumičů 😀
Nechci se navážet, ale tahle otázka mě prostě zajímá a chtěl bych znát zasvěcenou odpověď: „Bzučí teď po té úpravě míň nahlas? „
Naopak podle mě teď teprve začnou bzučet a to právě na střídavém systému. Na stejnosměrném bzučí hlavně dochlazování a topení/klimatizace. Na střídavině neustále bzučí trafa a po nějaké době ložiska čerpadel. To je však problém hlavně u jednotek např. na jižní moravě, kde panteři jsou pod střídavinou nepřetržitě a tak čerpadla neustále běží a ložiska začnou po nějaké době být hlučná. Tyto budou mít ložiska nová a navíc budou na střídavině jen malou část svého oběhu, takže bude trvat velmi dlouho než se to projeví.
To by som neveril, ze nove supravy mozu mat take problemy s hlucnostou.
Však je taky v Židlochovicích, kde jsou odstavené přes noc ruší noční klid. 40 let staré jednotky, které mají být nahrazeny tímto neduhem netrpí.
Ano, cital som o tomto probleme RegioPanterov v starsom clanku.
Ono staré jednotky nemají klimu, tak je jasné, že tím neduhem netrpí. Trpí zase jiným a to tím, že v létě si do toho sednete a jste jak v mikrovlnce.
Klimatizace běží celou noc? 😀 Nestačilo by při aktivním odstavení začít klimatizovat několik minut před odjezdem? Čas zadá fíra který odstavuje nebo zapnutí nadálku třeba sms?
No ony ještě trpí tím, že při topení hrozně hlasitě pískají, takže v chladnějších měsících ani nepomůže vypnout klimu.
V chladnějších měsících zase mají lidé zavřená okna.
Stačilo, ale to by to musel výrobce dotáhnout do konce. Takže po několika vypuštěných rezervoarech s vodou se od toho upustilo. Navíc na střídavině zůstane běžet trafo a jeho chlazení. Které sice nevydává takový hluk jako topení, pokud už nejsou ložiska čerpadel na hranici své životnosti. Spolu s tím jakou má panter, hlavně kvůli vzduchovému vypružení, spotřebu vzduchu, tak každou chvíli spíná kompresor se sušičkou. A jelikož si lidé, kterým vadí venkovní hluk, neumí zavřít okna, tak by si stejně stěžovali. Proto je teď v létě vypínáme úplně.
Zvláštní, že Leošovy Stadlery jsou tiché a nikdo se kvůli nim nemusí učit na noc zavírat okna. Ani při brždění tomu neječí brzdy.
Asi ten Stadler ma vacsie skusenosti s vyrobou vlakovych suprav ako Skoda 🙁
Aj u nas vyhral tendre na supravy 861(alias Dunihlav) domaci vyrobca ako nejaky „cizák“
Naštěstí u nás motoráky nevyrábí ŠT, tak bysme se alespoň na neelektrifikovaných tratích s nákupem nových vozů mohli dočkat kvalitního cestování.
Asi som zle napisal, motorove supravy 861(Dunihlav) vyraba ZOS Vrutky. Je to urcite zlepsenie, ale Stadlery je zrejme ina trieda. Zial, bolo treba „nakrmit“ sponzora strany Smer- ZOS Vrutky.
Taková drzost, bydlet u nádraží a chtít v noci mít otevřené okno!
A není to spíš tak, že:
…jelikož náš slovutný výrobce těchto vozidel neumí vyrobit to, co Stadler, tak tady budeme nasazovat psí hlavu lidem, co bydlí u nádraží, protože „neumí zavřít okna“?
To víte, Scheißewerke Pilsen…
Ja som myslel, ze supravy pre DB od Skodovky musia mat primeranu kvalitu. Sice s dodavkou meskali, ale nakoniec predsa len dodali. Vid link:
https://zdopravy.cz/skoda-vlaky-pro-bavorsko-jsou-dokonceny-a-pripraveny-k-predani-zakaznikovi-39791/