České dráhy převzaly padesátý RegioFox, míří do Královéhradeckého kraje

RegioFox, stanoviště strojvedoucího. Pramen: ČDRegioFox, stanoviště strojvedoucího. Pramen: ČD

Díky dodávkám RegioFoxů vyřazují České dráhy starší stroje, především motoráky 810 a Regionovy.

Odebírat
Upozornit na
guest
85 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Pěkný, dobrý, ale pokud bude traťová rychlost a dojezdove časy stále stejné, tak jsou sebelepší vlaky zbytečné.

Miloš

Zatím je to velmi poruchové.
Polský servis často vůbec neví oč jde…

Filip

A linky, na kterých bude jezdit?

percula

Na úvod,už 30 let nejezdím. Ale první co mne při pohledu na fotku napadlo je, co má fira za jízdy sledovat, trať nebo displeje. Obojí bych ja, kdybych ho ridil nezvládl.

Hasak

Nemusíte sledovat všechny displeje ,stačí ten hlavní kde je rychlost.. ty ostatní jsou pomocné.. info systém.. popř.kamera. já jsem jezdil předchozí typ 844.. a celkem spokojený.na to že to vytvořili psonci. Ale raději mám kvatro (842) to mne nikdy nenechalo ,vždy sem dojel.

percula

Děkuju za vysvětlení.

roman

Doufám že nemáte řidičský průkaz.

Sloník

Ale dá se to. Stačí si zvyknout.

Hasak

Moravskoslezský by taky mohl objednat u drah ..nějaké Foxy.

Hoermalmeister

Ten chce všechno změnit na baterky, tak nechce investovat do dieslů s dlouhou životností

Hasak

Bateriové nesmysly..

Hasak

Děkuji za mínusy . Baterie je dobrá věc .. do mobilu nebo vrtačky.. do vlaku patří diesel nebo elektřina..

Kontra

Pan Podstavka nedávno prohlásil, že „prej by se to nezaplatilo“. Tak radši budou vymýšlet nejprve vodíkové pak bateriové předražené krámy

Luboš Beneš

Proč když do 810 dali klimu a info systém. Bohužel jsou to furt 810 …

Raf

Trochu je škoda, že vlak dodávaný v roce 2024 nemá zásuvky na USB-C, ale jen „staré“ na klasické staré USB. To se třeba u Comfortjetu už povedlo

hor411

Jenom konektor. Většina lidí má stejně kabel z USB-A na USB-C a když ne, redukce stojí kolik, třicet korun? A stejně je lepší si nosit i adaptér, ty USB ve vlacích neumí rychlé nabíjení. A nebo (jako já) s sebou stejně máte notebook s USB-C nabíječkou a mobil nabíjíte nabíječkou na notebook (ty rychlé nabíjení umí).

Hasak

Důležité mít 230 v zásuvku.

graylag

230V zásuvka znamená mít ve vozidle střídač 24V->230V dimenzovaný na alespoň 50W na každou jednu zásuvku ve vozidle – pokud budeme uvažovat limit 150W na zásuvku a současné používání maximálně třetiny zásuvek. A k tomu adekvátně řešené zabezpečení sítě. USB zásuvky jsou mrzkých 5W na kus a měnič z 24V může být přímo v každé jednotlivé zásuvce. Pokud chceme cestující rozmazlovat, můžeme uvažovat o rychlém nabíjení s třeba 20W na kus, ale stejně jsme řádově jinde, než na co musí být dimenzovaná 230V síť. Z mého pohledu v regionální dopravě z tohohle důvodu jedině USB. Něco jiného je dálkovka, kde… Číst vice »

Jiří Kocurek

Zabezepčení sítě na 230 V?

graylag

Eh, špatný termit… myslel jsem obecně zajištění bezpečnosti. Nevím přesně, jak se ve vozidlech řeší ochrana před úrazem elektrickým proudem, jestli jako IT síť, proudové chrániče nebo něco jiného, ale z principu je to určitě složitější, než samostatně jištěný okruh 24V na kterém jsou pověšené jednotlivé USB zásuvky.

M 474 003

V čem je problém? V Y byly taky střídače na 220V.

graylag

Není to problém, jen je to zbytečná věc navíc pokud se v 99% to střídavé napětí zpátky mění na stejnosměrných 5V

vjkm

230V zásuvka má dlouhodobě normované rozhraní, kdežto USB se mění každou chvíli a to ještě různí výrobci podporují různé (ne-)standardy rychlonabíjení, tohle na vozidle, které upgradujete jednou za deset let opravdu nechcete.

graylag

230V zásuvka sice je normovaná, ale jednotná není ani v rámci Evropy, ne tak v rámci světa. USB je všude stejné. A rozhodně bych netvrdil, že se mění každou chvíli – základní USB-A je stejné od samého počátku, respektive zpětně kompatibilní. Významnější změna přišla až s USB-C po 18 letech, ale i tam jde jen o mechanickou formu konektoru. Stačí pasivní adaptér a lze propojit C do A i obráceně. Celá další plejáda USB konektorů se týká jen specifických koncových zařízení, ne napájecích adaptérů. Standardy rychlonabíjení jako argument beru, ale typicky když nabíjím ve vozidle, tak chci zařízení udržet při… Číst vice »

okk

Popravdě si nevzpomínám , že bych někdy ve vlaku použil USB zásuvku. Naopak zásuvku na 230V/110V jsem použil snad vždy kdy byla k dispozici.

Happy

Technologie ve výpočetní technice se mění výrazně rychleji než je životnost kolejových vozidel. Podstatná je tam ta zásuvka na 230V, která tu s námi je století a další bude, i když napětí se v ní už měnilo…

graylag

USB je tady skoro 30 let a efektivně se stalo standardem pro napájení prakticky veškeré spotřební elektroniky – z téhle pozice už ho v podstatě nic nemůže vytlačit.

Nicméně i kdyby – technologie celé té zásuvky je kompletně schovaná v té zásuvce a připojená na vozovou síť typicky 24V. I pokud by došlo k masové změně z USB na jinou formu nízkovýkonového DC napájení, stačí vyjmout tu zásuvku a nahradit ji aktuální.
Na 230V musí být ve vozidle speciální síť, navíc dimezovaná na podstatně vyšší výkony.

FR 8519

Vzhledem k tomu ze post-USB standardem nabíjení bude nejspíš Qi, tak nebude stačit předělat zásuvku. A z 29letého (30leté ještě neexistuje) USB se v dnešní době nabijí v rozumném čase tak možná hodinky nebo sluchátka. Telefon tak tlačítkový, ale jedině vypnutý. A USB-PD je s námi teprve 12 let, a každých pár let vychází nová verze.

okk

Do USB-A těžko zapojíte třeba notebook tak, aby se nabíjel. Zásuvka na 230V je prostě univerzálnější. Těch 5V/1,5A/7,5W je reálně jen na nouzové dobití mobilu s tím, že s ním nic nebudete dělat. Aby to za něco stálo tak bych tam čekal tak USB-C s PD alespoň 65W či lépe 100W aby to utáhlo i ten notebook. No ale to už pak asi vyjde levněji tam dát ten jeden měnič 24V/230V, ať si ten adaptér pro své zařízení donese cestující.

Peter Sabol

Vyzerajú super, minimálne na fotkách. Chválim nízkopodlažnoať a miesta na kočíky, ale i wifi.

hor411

Jednotky jsou v pohodě, jezdí se v nich dobře, ještě by to chtělo na některých tratích upravit grafikon, aby to stíhalo jízdní doby (ale to už by chtělo dávno, když je nestíhá ani 814). Jsem si myslel, že když se nasadí 847, stíhat se to bude, ale ono je to snad ještě horší (bohužel).

ruzian1

Bohužel, Foxu trvá všechno dýl. Otevírání/zavírání dveří, než odbrzdí, než se hodí do výkonu… Ale jízda s tím byla velice příjemná.

Petr

No já nevím, když vidím každý den těch hafo displejů, pak vůbec není čas koukat dopředu 🥴a nemůžou být sakra ta sluchátka umístěna nějak ergonomicky? Člověk má pak ruku vždycky nějak zkroucenou

Hasak

Stačí se dívat na hlavní displej..

Jiří Kocurek

Budíků s ručičkama bylo násobně víc.

Zdenál

Je tam krásně cejtit nafta…

Mengo

Jen kdyz se prelije pri tankovani

Tomáš

Proč se plánuje i vyřazení 814 namísto toho, aby se 814 redislokovala na tratě, kde je 810??

Hoermalmeister

Ono se to ve větší míře dělá. Regionovy jsou opravdu vyřazované ty staré, poškozené, nebo nespolehlivé

Tomáš

Díky za info, můžu se ještě zeptat, co je největším důvodem „ne“spolehlivosti?

Hoermalmeister

Určitě tohle není vždycky ta závada, ale zaregistroval jsem časté výpadky turba a ztráta vody. U turba šlo o ventilátor, který by se měl stupňovitě rozbíhat a občas se nerozběhl vůbec

hor411

Já teda nejsem fíra, tak nevím čím to bylo, ale už několikrát jsem zažil, že 814 zastavila ve stanici a už se nerozjela. Motor na plné obrátky a ani se to nepohnulo. A nepomohl kupodivu ani restart… Naštěstí to teda bylo vždycky ve stanici (fakt zvláštní náhoda), takže ostatní vlaky mohly jezdit

Hasak

Kde se to stalo?

hor411

Když to vezmu „od teď“, tak jednou v Rudné, jednou na Smíchově a předtím na jaře někde v … myslím Frenštátě a nebo Veřovicích a předtím někde na vysočině ale to už fakt nevím kde

Hasak

Regina si občas postaví hlavu a jinak je celkem spolehlivá a blbuvzdorna. Já jezdím do práce do valmezu. A za ty roky pamatuji snad jednou když jsem zůstali stát v Hostašovicích..ale kolega to asi za 20 minut dal dohromady..a jelo se. Problémy bývají s úniky vzduchu..

Ondřej

Tak aby taky začaly jezdit. Tuhle jsem viděl v Trutnovským depu 4 Foxy a na tratích byly 843.

Kubrt

Denně vyjíždí 6 strojů.

ruzian1

Jezdí Sp na Kolín a osobáky do Svobody. Dále se čeká na to, až bude dostatek Foxů na spuštění Sp HK – Svoboda/Broumov.

Vlakvedoucí

Hlavně se čeká až skončí výluka v Meziměstí. Už zase prodlouženo do 14.11. Meziměsťáci a Náchoďáci se s tím taky musí naučit..

Petr

Koukám jako u štokrů padesátá jednotka na číslo 43. Už je dodaná celá řada 1-50? nebo jsou už dodané i čísla nad padesát? Je už rozdělovník na příští rok? Kdy má dorazit ta stošestá?

Joe

Spousta otázek, na které stačí minuta hledání. A na některé nezná odpovědi ani výrobce.
https://www.atlasvozu.cz/rada/cd/472-847.html

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Tady je to náhodou aktuální. Atlas vozů sleduji nepravidelně, ale dlouho, a poslední dobou je to čím dál horší. Pravidelně tam Přispívá tak asi 5 lidí. Když jsem tam asi 4× něco přidal, tak jsem buď dlouho čekal na schválení, nebo to schváleno nebylo (jestli na to zapomněli nebo se na to vykašlali, nemůžu vědět).

55p

No nevím, jestli atlas vozů brát jako spolehlivý zdroj. Některé HV jim tam chybí a i přesto, že jsem jim o tom přes formulář psal, tak stále nejsou doplněná.
Nebo jestli autor čeká, až mu někdo napíše, že 363.006 má retro lak a nemůže to opravit sám od sebe…

Kubrt

V Plzni jezdí série 067-074.

Hasak

Četl jsi článek?

Petr

No je v tom binec jak před revoluci

Jiří Kocurek

Cestujícím je nějaké pořadí dodávek absolutně jedno. A když jim řeknete, že jede Regionova, prorotože chybí xxx-043, tím pádem xxx-044 a vyšší čísla nemohou vyjet, tak vás budou mít za …

Marťas

Teda stanoviště fíry, to klobouček… Pamatuju kdysi dávno, když jsem sám jezdíval coby mechanik, stanoviště na Bardotce, Bangli, Bobině, teď nověji na Orchestrionu… Tohle proti tomu vypadá jak trenažér vesmírné lodi… Za mě (osobně jsem nenavštívil, tudíž se případným znalcům nesrovnalostí omlouvám) velký palec nahoru…

Mengo

Hezke to je tedy. Skoda ze tam nejsou dvere pro strojvedouciho. Pry v Nemecku maji vylepsenou verzi a ta je ma.

Kubrt

Žádná německá verze řady 847 neexistuje. Existuje německá (a polská) verze předchozí řady Link (u ČD 844 žralok), a ty dveře strojvedoucího mají.

Hasak

.. prý tam fira leze oknem.

Svojšín

Ne, u české verze se spouští po laně z vrtulníku.
Pokud nejsou dobré letové podmínky, je třeba nasadit Regionovy.

Hasak

Přesně

Jiří Kocurek

No počkat, tady něco nesedí. Regionova taky nemá sólo dveře pro fíru!

Adam Ř

Jenže Regionova je starší a tedy nespoléhá na vrtulník, nýbrž na starý dobrý jeřáb

Mirek3

Dobrý den v Václavicích , Žlebech a třeba Meziměstí potkáme fíru (úvrati je určitě více)
Václavice samozřejmě jde pokračovat na Choceň

Vena

Přenos výkonu to má spíš hydromechanický než hydrodynamický, ne? Hydrodynamický přenos je výsadou 854, 845. 🙂

Mengo

Rozhodne v okoli Trutnova Fox Reginy ani bohuzel obcasne 810 nenahradi.

Ferda

Máte pocit, že 106 souprav dokáže vyřešit celou republiku? Všechno naráz prostě nejde…

Mengo

Nejsou urceny jako nahrada Regin. Vyhledove Stadlery

Twix

Tam se ale nepíše, že by to mělo nahradit 814 a 810 v okolí Trutnova, a už vůbec ne že všechny.
Spíš nevím jak mám rozumět tomu „dodávky byly zahájeny letos na jaře“ – jaké dodávky, do Královéhradeckého kraje? První Foxy dorazily už loni v létě, s cestujícími poprvé vyjely loni v srpnu v PIDu, jako typ byly schváleny snad letos v květnu.

Edudant

Nemáte pravdu, dodávky byly zahájeny letos v květnu po jejich schválení. Dodávat neschvalene jednotky ani nejde. Vloni začal maximálně proces schvalování při kterém je nutné odjezdit požadovaný počet kilometrů s cestujícími. A to si výrobce domluvil na pár výkonech u ČD.

Twix

OK, tak já jsem za dodání považoval prostě dovezení vozidel na místo určení (jako když mi pošta dodá balík a je úplně jedno co to je) a pro tamto bych spíš použil slovo předání. Ale vidím že správné termíny jsou jiné.

Martin

Škoda bude 854 na Sp Hradec – Letohrad

Petr

Budou na prodej, stačí pár peněz a můžete jezdit.

Vena

ještě jeden rok… 🙂

Happy

Myslíte, že téměř 60 ti letý motorák je vhodný pro dennodenní provoz?

Aleš

Pokud má řada 854 kvalitní servis,odpovídající výkony a solidní obsluhu,není problém.Bohužel dnes údržba kulhá, v sestavě 854+054+954 se honí zastávkové vlaky a někteří strojvedoucí je dřou nadoraz… takže konec se blíží.

Happy

Jak byste to nechtěl dřít nadoraz? V tomhle řazení je to neskutečně líné. To by mě zajímalo, jak byste se rozjížděl v V. Popovicích proti kopci…

Twix

Jaké jsou ty odpovídající výkony, motorové rychlíky? Těch už ČD moc nezbylo, což samozřejmě ČD netušily v roce 2000 kdy se modernizace hyder rozjely… Takže se to snaží ještě udat aspoň na Sp, což je taky složitější, pokud už tam (jako třeba na Broumov) předtím jezdily 814 – sice horší jízda, ale jedny nízkopodlažní dveře…

Beny

Spolehlivost 854 už není úplně příkladná.

Honnzok

Spolehlivost není tak rozdílná, kde je ovšem situace rozdílná je v náhradních dílech a těch atypických má zrovna řada 854 poměrně dost. Takže ty motoráky pak vypadají, že nejezdí neb čekají na díl.

Hasak

854 škoda není

ruzian1

Škoda, že zmizí pravidelné zpoždění a časté rušení mezi Žamberkem a Letohradem. 😁

Tobias

Hydrodynamický přenos výkonu?