České dráhy přesunou po prohrané soutěži RegioPantery z Ústeckého do Pardubického kraje
Elektrická jednotka 440 RegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhy
Smlouva v Ústeckém kraji umožňuje Českým drahám nasadit na rok prakticky to nejhorší, co mají.
Muzeální, to jsou bl*ci, vždyť jsou to relativně nové vozy, akorát ty Honeckery jsou tak blbě koncipované, že jsou pro provoz dost nevhodné. Kdyby to byly jen Bdt, tak si zase ve vlaku otevřeme okno a pojedeme pohodlně jako před příchodem pantografů, nicméně jich bude škoda, tahle první série regiopanterů byla nejlepší.
Takže dualizovany a o to těžší a s vyšší spotřebou panter jde na stejnosměr. Zbytečná investice a vyšší provozní náklady (servis a především energie)
jaktože žadny panter v pardubicích nemá schéma pardubického kraje, teď by měly příjít i nové pantery a ty taky nic…
ale u motorovych jednotek schema je
Ústecký kraj a jeho vedení na odboru dopravy přežije vše, 2x autobusový kolaps, železniční ostuda a stále tam jsou ti samí úředníci a jejich „pardubický“ poradce.
Ústecký kraj je smetiště německých zgarbů. Takže nic překvapivého.
V pořádku. Na to nelze nic namítnout.
Výstavka moderních vozidel je putovní. Co rok to jiný kraj…
Deset let jsem pracovně dojížděl denně panterama z DC do UL a bylo to bez problému. Naštěstí jsem již odešel do důchodu a nečeká mé ta hrůza ježdění ve starých soupravách. Je jasné, kdo za to může. Na víně je jednoznačně vedení Ústeckého kraje. Obyvatelé by měli provést první ústeckou defenestraci na krajském úřadě.
Tak ty starý byly super, klidně by mohly jezdit zase, jen ta výměna cestujících byla značně pomalá.
ČD se chovají v tomto případě s péčí řádného hospodáře.Tedy umožňuje li jim to smlouva maximalizuji zisk pro svého akcionáře.A tak to má být.Ja například investovat do akcií nějaké firmy a dozvědět se že promarnila takovou šanci na zisk-byl bych nasr…
a ze se tak ptam…. kdopak ze to tuhle smlouvu za Ustecky kraj podepsal? ten dokument je verejne dohledatelny..? mel by byt, nicht wahr?
Komínek a KSČM
Ale jemu to připravil kdo? Že by stále ti samí na odboru dopravy, co už podělali Busline a ČSAD?
nerad bych v pristupu CD hledal tendencnost………ale stejne mi to pripada jak ve Svejkove stylu….“zabili jste mi strejcka tak tady mate presdrzku…“
to je taková debata o ničem.regiopanter nebo jinej šmejd je úplně jedno.podstata je v tom,že většina chudších lidí si nemůže dovolit ani jedno ani druhé,protože na tak obrovské jízdné nemají.zlevněte a já pojedu třeba v dobytčáku na slámě,jen když na to jízdné budu mít.zpřístupněte dráhu lidu!!!!!!!
Co to meleš za hovadiny.
Kdy jste si naposledy koupil lístek na dráhu? A proto počty cestujících rostou.
Trolové z russácka a anofertu jsou hnus.
sám seš trol,já sem chudej duchotce,poď si to vyměnit.
Každý důchodce je chudý tak moc, jak si dříve sám šetřil. Nehledě na to, že vám jízdné stědře dotujeme. Nikdo vám nebrání chodit do práce a mít se lépe. Pracovních míst je a bude dostatek.
Vždyť mate jedné grátis, tak co ten povyk senioři
Když žlutý cirkus vydrbává se všemi denodenně tak je to v pořadku, v okamžiku kdy najdou skulinu ve smlouvě, hned je oheň na střeše 😀
Včera zrušili bez náhrady rychlík Kolín-Ústí. Musel jsem přes Prahu a 1,5 hodiny dýl. Jančuro trhni si.
Denně dojíždím vlakem do ÚL a pantery jezdím rád, bo mě už vůbec nebaví ty tzv. honeckery v rychlících, které jsou stejné, jako když jsem před desítkami let jezdil do školy – vysoké schody jak na půdu, otevření dveří chce sílu zápasníka, v zimě často studené, wi-fi nula nic… Jediná přednost je snad v těch normálních (plně otevíratelných) oknech, ale to je trochu málo 🙁
Pokud tam nejsou původní okna a těch jezdí stále dost, jinak dobrý popis pro šotouše nebo režijkáře, kteří tyto vozy milují.
Máte to trochu popletené. Honekry nejezdí na rychlících a už vůbec nemají plně otvíratelná okna.
Tak to zrovna Honeckery nemají plná otevíratelná okna.
Ok panteři zmizí ale vzhledem k šibeničním rychlím obratům v Děčíně a zároveň nemožnost objíždět v Kadani předměstí a Litvínově tak bych to viděl tak, že z ostatních provozů kde to bude možné se stáhnou řídící vozy 961 Sysel a bude tady všechno jezdit s WTB 162/163/362 tak uvidíme 🤷🤔
Syslové jsou mj. v Pardubickém kraji, kde místo nich právě mají přijít ty ústecké Pantery, tak se možná jen vymění…
Nebo ČD nechají ještě tornadá 😀
To by bylo uplně ze všeho nejlepší, jenže ty nemůžou do Kadaně,
Alespoň se v ústí nebudou lidé potit v rozpálených konzervách a otevřou si okénko. Gratulace
Dobře Pardubice ! Jen ať je i mezi kraji konkurence.
Co se týká železnice, myslím, že Pardubický kraj celkem šlape. Stačí ujet pár kilometrů na sever, do Hradeckého a je to jak sešup o 30 let zpět.
Aspoň, že i tam už začnou jezdit nové nízkopodlažní jednotky, byť budou přijíždět k nízkým nástupištím a občas i s výstupem do úrovně kolejiště.
A to ses probudil s rukou v nočníku.
PK s Netolickým a jeho kumpány léta systematicky dopravu drtí, viz hlavní ostuda na prvním koridoru.
Z jednotek 471 přesun do reálného socialismu, kdyby nespáchal majitel rekofirmy sebevraždu, budou tam DDR vozy jezdit navždy.
A nyní hurá, jinde je vykopali, ale tady budou i ty nejstarší pantery terno, ó jak skvělé. Držte jim palce, aby byly spolehlivější než sysly.
jo a kraj jako může za tu ostudu jak píšeš. By tu ty Honekry jezdili max o 10roku déle. A zase tak velká hrůza to není.
A kdo jiný? Jezdily tam ešusy a když pražáci chtěli přitlačit nějakou kačku, protože ceny poporostly, PK rozhodl, že ani omylem a že jim stačí tenhle šrot. A až budeš denně šplhat do žebříku, v zimě mrznout, v létě je tam jak v pekle, budeš mluvit jinak. Nedejbože, aby přijelo rekoDDR, to ještě dostaneš betonové sedačky a dveře, co vřískají při každém zastavení. Může tě napadnout vlézt do sysla a pak jedeš o nějakou tu zastávku dál, protože nevystoupíš, pěkně děkuji! Nedej bože, abys chtěl jet ze zastávky před Perníkovem do zastávky za, stačí jen k nemocnici… tak si ještě… Číst vice »
Proč by měly v Pardubickém kraji jezdit ešusy? Není tam pro ně dostatečná frekvence cestujících
Vidíš, jak se dělají drby…ešusy přestali jezdit do Pardubek proto, že je potřebovali v Praze..zhustila se taktová doprava okolo Prahy..
Jenže tohle bylo dřív než pražáci začali blbnout se zahušťováním. Žádný drby.
Jo, Pražáci mají panťáků málo a ještě budou jezdit Pardubice…
Vám by měli dát nějaký dřevěný 100 let starý vagóny, když si neumíte vážit toho, co máte.
Pokud vím, Panteři v ÚK jsou stejně staří jako ty, co už jezdí Pce – HK – Jaroměř, pochází ze stejné objednávky, a ty co jezdí na HK jsou v dobré kondici.
Jestli kodrncani v Regině je celkem Šlapání tak to nevím jak to vypadá jinde a ještě s tím ubozackym nátěrem barvách pardubického kraje 😄
Nízká nástupiště: Je třeba zatřást se SŽ, ať už, sakra, připraví nová. Je spousta zastávek, ke stačí jenom naskládat nebo přeskládat panely a případně předělat osvětlení.
To zvládne i menší či střední firma, nemusí to být moloch s referencemi na přestavbu 20km kolejí a 200 výhybek v jedné akci.
Na Šumavě jsem se s tím setkal na vícero místech, staré betony z nástupiště dát stranou, vzít několik desítek (nebo stovek, záleží na délce peronu) starých betonových pražců vyskládat je na a vedle sebe do patřičné délky a výšky. Zasypat vzniklý prostor, zhutnit, vrátit zpět panely nástupiště a tadá máme po domácku spíchnutej Europeron. To by mohla dělat i traťovka mezi vlakama s výlukou té či oné zastávky.
Vrať se do komunismu, co Čech, to všeuměl.
Komunismus ještě nikdy nikde nebyl, kam se teda vracel?
Jančura tam naveze nějaký zhnily šrot
https://zdopravy.cz/nove-vlaky-pro-ustecky-kraj-nebudou-z-polska-regiojet-otocil-koupi-je-od-skody-205982/
Asi by ČD měly vyřadit Regiopantery, které tím pádem budou starší než Jančurovy.
Cirkusák je stejně nebude mít včas a začátek smlouvy bude obvyklý u tohoto pseudodopravce…
A jak je možné, že dodávky pro ČD byly zpožděné, když ČD nejsou žádný cirkusák?
ČD jsou národní cirkusák.
Myslím, že lepší reklamu na český způsob liberalizace železnic lze těžko vymyslet. V kraji jezdí cestující dosud moderními kvalitními jednotkami a brzy je čeká návrat do muzea s vírou v to, že nový dopravce stihne pořídit a včas zprovoznit nové jednotky, které slíbil.
Za ty dva roky mnozí lidé z vlaků skutečně odejdou, protože ten sešup kvality bude výrazný. A šotouši se zde i jinde budou hádat, kdo je jak velký hajzl.
Problém není (jen) v jednotlivých účastnících tohoto příběhu. Je to systémová chyba, která vůbec vznik takovéto situace připouští.
Jak to přesně souvisí s liberalizaci?
Nebýt liberalizace, tak jsou všude nové vozy … tomu sám nevěříte.
Chyba je jednoznačně na straně kraj. Je to kraj kdo pro své obyvatele zajišťuje přepravu. Kdyby nebyl neschopnej, tak tam mají pohodlný vlaky
Co taky čekat, když koalici na kraji tvořily poslední roky zejména strany jako ANO, ČSSD a komunisté. 😀 Všem je v Ústeckém kraji líp a je tam ve všech ohledech ráj.
Neumětelství není systémová chyba.
A co jako? Jezdili jsme tím 30 let před tím a přežili to, tak ještě 2 roky to snad přežijete i vy.
ČD díky své neschopnosti prohrály a pomstí se svým zákazníkům. To se opravdu vidí jen u nás.
Proč by? Naopak přesunou svá vozidla někam, kde je o ně zájem.
Jak „kde je o ně zájem“? To měl objednatel porušit pravidla vlastní soutěže, ve které požadoval vozidla nová?
No to ne. Jaká pravidla nastavil, podle toho se také vybíralo 🙂
A když podle těch pravidel ČD nezvítezily, tak je to nezájem kraje?
Měli to soudcovat jak Berbr fotbal, aby byl ten zájem vidět a vyhrál oblíbený tým?
No tak je to věcí kraje, jak to výběrko nastavil. Nic víc, nic míň 🙂
Jinými slovy – pokud uděláte blbě smlouvu, tak se může stát, že dopravce změní vozový park ve váš neprospěch. Pak uděláte výběrové řízení s přespříliš ambiciózní náplní, tak alespoň doufám, že tentokrát tam budou mít dostatečnou penalizaci za nedodržení termínů a kvality, jinak to bude již opravdu výsměch 🙂
Ještě poslední věc, abyste neřekl, že Vám neodpovídám přímo. „je to nezájem kraje?“ … No tak pokud udělali výběrko, ze kterého vyloučili možnost provozu současných souprav, tak je zjevné, že o tyto jednotky kraj zájem neměl 🙂
Tak snad nevyloučil možnost, jen je nepožaduje.
Lidi tě nezajímají? Vlaky jezdí prázdné?
Nemohli by se pomstít kdyby kraj s nimi neuzavrel smlouvu kterou jim přímo nahrál na smec
Jako že ČD dali menší úplatek než RJ?
V Pardubickem kraji děkujeme Ústeckému za skvěle provedenou soutěž a skvěle uzavřenou současnou smlouvu, a že si díky nim polepšíme, cestující si na Pantery na koridoru zvykli při výlukách do HK, a i teď se tu vyskytují o víkendech, tak to aspoň bude pravidlo i v týdnu.
ČD udělalo co mohlo,aby přišlo o tak lukrativní výkon a teď si ještě zhorší pověst u zákazníků v Ústeckém kraji, když bude jezdit s takto zastaralou technikou…a cestující budou pouze říkat už,aby tu byl Jančura s novými soupravami…pokud tedy Jančura dodrží to co je ve smlouvě což v jeho případě bývá občas problém…
Příště si volte lépe svoji reprezentaci do zastupitelstva Ústeckého kraje. Tak jednoduché to je.
Volby budou mít sotva takový dosah, aby to ovlivnilo nabídky dopravců podané do souteže. (a způsob Ivánku, kamaráde se mi příčí)
Kde v tom vidíte způsob Ivánku, kamaráde…?
O soutěž nejde. Jde o tom, že přišla pozdě a RJ bude jezdit až rok po vypršení stávající smlouvy.
Jako pravidelný cestující z Teplic do Ústí budu oprávněně naštván. Ale ČD chápu, pořizovat si na rok nové soupravy nedává smysl.
Jaké nové soupravy? Copak už je 12 let nemá? Jinak je to na 2 roky, ne na rok.
Jaktože ne? Po volbách už tam třeba nebude mít Jančura vlivné kámoše.
Hahaha
Chovají se ČD v souladu se smlouvou? Ano, chovají. Že ta smlouva je ze strany Ústeckého kraje naprosto spackaná, to opravdu není problém ČD.
/zpackaná/
Třeba po volbách se změní složení zastupitelstva a naopak zase bude kraj kamarád s ředitelem ČD a bude je protežovat.
Nevím. Si mohli alespoň vymoci patrák v soupravě, tak jak to jezdilo na Vysočině. Pro cyklisty, méně pohyblivé a kočárky to nebylo až tak marné. Ty z Vysočiny nebyly až tak moc vybydlené, kde je jim vůbec konec?
Doufejme ze v Tlumacove, být se obavám, ze PID je stále velmi hladový…
Část v Budejcich, část v PIDu.
V PID skončily teď s příchodem prvních Panterů. Jezdily jen 1 pár ráno na 091 a proti pražským patrům jsou opravdu v děsném stavu. to, že během posledních let se (znovu)opravili dvěře na stavu toho co není vidět moc nezmění. Také doufám v tlumačov nebo Třebovou. Jo, a navíc mají pouze 100 km/h, takže i na temný sever je to pomalé.
Tak na jihu skončí nejpozději z dodávkou dalších 6 panteru takže pak konečně šrot.
To už je opravdu konec normápní železnice, všechno vyhubí pí*apantery a vectrony 🙁
To bylo fakt zjevení, místo panťáku 5 vozová souprava s Honeckery, patrem a syslem.
Něco bylo jednu dobu v Brně.
Takže se není čemu divit. Ústecký kraj stávajícího dopravce vy*akoval, není tedy nezbytné dojezdit s tím nejlepším, když smlouva umožňuje ubrat…
Moc nerozumím jádru článku, čeho je to vlastně kritika?
Vy*akoval? Nevyhrát v soutěži = být vy*akován?
Kritika je to směrem k Ústeckému kraji, že si to takhle zpackal.
Oni neprohráli, nýbrž byli vyřazeni, ergo se probírala nabídka jen od Arrivy a RJ… Na tom vyřazení ovšem cosi nevoní
Tak ještě jednou: soutěž zkoumal ÚOHS a nenašel problém.
Prý soutěži 😀 v naší republice dobrej vtip 😀
Tak jestli neuplacení = nevyhrát, nevím, no. Ono možná ani nebylo potřeba uplácet, když Babiš je Jančůrův kámoš, že?
Myslím, že je více věcí, kterým nerozumíte. Nikdo České dráhy vy*akoval, ČD prohrály v soutěži.
A teď o Červené karkulce…
Potřebuju ujasnit 3 věci.
1. 8 zánovních jednotek, když jich je jen 7?
2. Budou se vejít na dlouhou linku Kol-ČT, kde se jezdí v hodinových intervalech a ještě na ty dvě směr Morava a v Budoucnu Lanškroun?
3. Pořád platí ty nové 650.2 pro linku Kol-ČT, když se sem nasadí starší pantery?
Žádné nové 650.2, pokud vím, ČD nevysoutěžily, jen kraj o jednotkách podobného ekvivalentu mluvil. Ze stávajících smluv už jít nemohly, ty jsou vyčerpané.
2: K počtu “systémových křižování” na této lince pročtěte jedničku a mate výsledek jasný (plus případné posily nad rámec taktu nebo nutné navýšení zálohy).
7 z Ústí a jedna ze současného stavu v HK, ona už je stejně na vybraných spojích Kolín – ČT nasazována o víkendu. A až v HK bude dostatek nové generace, může se v klidu nějaký kus té staré přesunout na tuto osobku natrvalo.
Ano, vejdou. Už nyní jezdí v pracovní dny 6 souprav, tak když se k tomu přidá ještě prodloužení do LA a na Moravu + jedna jako záloha, tak úplně v klidu.
Ale ty nové v HK jsou na výkony směr Týniště (výhledově Rychnov) a Chlumec, tzn. pořízením nových Panterů v HK se potřeba těch „starých“ nijak nezmenší – pořád budou mít na starost trať 031…
Trošku vám to upřesním. Nové jednotky v Královéhradeckém kraji nebudou na trati Pardubice – Jaroměř.
S největší pravděpodobností se spojí sedm jednotek s Ústí s pěti jednotkama HK do jednoho oběhu (se servisem v Třebové namísto HK) a z těch dvanácti jednotek bude asi jedna záložní, ale ještě se to bude ladit. Uvidí se. Ale nové jednotky HK situaci na Jaroměř – Pce neřeší.
Jedna přijde z Brna.
I když to možná není příliš přesné, ty Bdmtee jsou prostě na úrovni našich 80. let (a 50. let západního Německa). Tedy nemění se nic na jádru sdělení, tj. budou provozovány ty nejhorší vozy. Bdt jsou alespoň jakžtakž pohodlné, Bdmtee jsou vyloženě tragédie pro cestování.
Poděkujeme kraji
A kdyby to jezdilo jinde, tak je všecko vpořádku… není!
Tenhle hnus nemá jezdit nikde.
Svezení s R20 je fakt top, člověk by blil. Za vedra se v tom nedá jet. A jestli to ČD podtrhnou s honekry na páteřních osobácích, tak ať už se tady tenhle podnik neukazuje. K lidem na serveru a jihu Čech se v rámci státní objednávky ČD chovají jak dobytku a za nechutné ceny.
Jaké nechutné ceny na severu Čech? Však tam platí všude tarif DÚK, včetně rychlíku už od Kralup…
Ale to se přeci týká lidí na serveru, takže my obyčejní lidé ze severu můžeme být naprosto v klidu.😀
R20 objednává MD a kvalita by měla být všude stejná.
Radim si musí mnout ruce. Po jednom roce v honekerech si budou cestující v jeho Pesách připadat jako v šinkanzenu.
Zrovna sem nakonec objednal ty Pantery, pokud nemyslíte už stávající výkony.
Jo, ale všichni už vědí, že to nezvládne a nasadí starý šrot.
By mě zajímalo, kolik z nich je ochotných sabotovat výrobu ve Škodovce, jen aby měli pravdu. Prostě mu dodat z výroby nefunkční vlaky, protože Jančura.
A kolik z nich by v tom vlaku odpálilo nálož, protože Jančura, kdyby měli jistotu, že železniční policie nechá plavat.
Pesy jsou dávno zrušené 😀
Mám dotaz na redakci,
v jakém stavu budou staronové jednotky jezdit? Projdou modernizací interiéru, změnou vnějšího nátěru a osazením ETCS, nebo dostanou pouze evropský zabezpečovač a jejich provozní éra bude pokračovat v nezměněném stavu?
Děkuji za odpověď
Interier je docela v pohodě. Včera jsem jel Os 6815 a ten měl v jednom článku už nové potahy, tak modernizace už byla třeba započata
U Bdmtee je úplně jedno, jakého jsou stáří. Jejich koncepce byla převoz raněných ze fronty, nikoliv dojíždění za denním během života.
Omyl – byla oboje.
S tím ale, že konstrukce té druhé funkce byla podřízena té první.
Přesně proto píšu, co píšu.
Praga V3S, valník s plachtou, je také použitelná pro transport vojáků.
Smlouva v Ústeckém kraji ale pro ČD do konce roku 2025 stále platí! Tak kdo jim dovolil, aby si měnily svévolně k čemu se zavázali?
ČD – definitivně kašleme na cestující!
smlouva platí do konce 2026, ale není v ní specifikováno co tam má jezdit…to je problém ústeckého kraje, že si udělal tak blbou smlouvu..vlastní vinou
smlouva umožňuje nasazení vozidel, o kterých v textu píšeme.
jestli umíš číst tak v člámku je napsáno že kraj ve smlouvě která plati umožnuje staré vlaky
Jednotka 460 opět v Ústí. Že já si z toho dělal srandu – omlouvám, teď reálně hrozí, že vtip se stane.
Lepší než Honecker
Prašť jak uhoď. Jedno má horší schody a špatné větrání, ve druhém je zas neskutečný randál a v zimě přetopeno.
Jako v té klasice: Podkoní a žák.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Podkon%C3%AD_a_%C5%BE%C3%A1k
Mno tak to hodně lidí přesně zas do aut
Kdyby podobnou rošádu udělal Jančura, to by bylo pozdvižení. Jinak, samozřejmě platí, že co si kraj kdysi s ČD podepsal, to prostě má.
Tak u nás za R23 k žádné takové rošádě u Regiojetu dojít nemůže, protože nahradit zdejší vozy nějakým ještě starším šrotem už by asi nebylo možné. Pravdou však je, že šrot tu jezdil i za ČD…
854 bude výrazně starší.
Ale ne původní interiér.
Jančura má dost svýho másla na hlavě…
😀😀😀 Jančura to dělá běžně.
Taková výměna téměř kus za kus tu ještě nebyl v takovém výrazném rozsahu
Přitom stačilo UK podepsat “stejný” dodatek jak v Pardubicích jen dříve
Oni už věděli jak moc můžou s Jančurou ušetřit a to jen díky triku žlutého dopravce vykašlat se na všechno.
Trvalo méně než 10 minut, aby došel někdo s tvrzením, že za starý vozový park u ČD může Jančura.
Dejte si studený hadr na hlavu a jděte se podívat na tu úžasnou linku R23 pod taktovkou RegioJetu. Neříkám, že předtím tam jezdil nějaký zázrak, ale občas se tam našly vozy docela po opravě (z mé zkušenosti třeba ABčka nebyly na tom tak hrozně, Bdtee po reko s posuvnými dveřmi)a i tak ty vozy vypadaly snad někdy i lépe, než co tam provozuje RegioJet. Nepamatuji, kdy jsem na této lince viděl naposledy umytý vagón od RegioJetu…. Kdyby na této lince přišel někdo nový po RegioJetu, tak to snad už ani horší být nemůže….
Nevím jak R23, ale ta R8 je stále výrazně lepší než to, co tam nasazovaly Dráhy. R23 jsem jel ještě před výměnou dopravce a byla to tragédie, šrotiště prvního řádu. Takže tam to asi zůstalo dle komentářů podobné i po výměně, i když třeba klímu za ČD neměl ani jeden vůz… Tak nevím…
Výrazně ne. Možná o maličko.
„občas se tam našly vozy docela po opravě“
Víte co?
No zkuste rychlíky Budějice – Brno, stejný humus, jen od modrých. Ba ne, vozy tam mají dráhy starší.
V soutěži byla podmínka nové vlaky a reálně 90% vozového parku je s dotací od EU.
To že ČD tam jezdí se šrotem je pravda a uznávám to, nicméně když si vezmeme příklad z R23, tak se skutečně nic nezlepšilo, jenom tam byl nahrazen starý český šrot za ten německý a přetřen na žluto. Přitom ČD tam nabízeli InterPantery, kteří sice nejsou nejoblíbenější vlaky ale nějakou tu slušnou úroveň kvality to má…