České dráhy představily první zmodernizovanou Regionovu v barvách Plzeňského kraje
Vylepšená Regionova pro Plzeňský kraj. Pramen: České dráhy
Vylepšená Regionova nově nabízí cestujícím například elektrické zásuvky a USB porty, wifi nebo informační systém s LCD monitory.
Strašný pohybovadlo.Sem stím jezdil dlouho za 1hod cesty jsem byl vyklepanej až dost, zase to má výhodu neusnete.
A jsou tam taky na sebe namačkány ty moderní sedačky bez opěrek ruskou a v uspořádané 2+3 tak, jako v těch zmodernizovaných vozech 811? ČD prostě i na tom nejmodernějším řešení musí nechat nějaký hnus, kterým odradí cestující
814 byly vždy 2+2
No tomu říkám modernizace… Příšerný pojezd, který z vás vytřepe duši a všechny plomby ze zubů, slabý motor a hnaná 1. náprava, absence klimatizace…….
Je to prostě „Vondráčková“ – stará kostra, nová kůže…
Natřít, USB, nefunkční WiFi? To je jako modernizace vlaku? Možná jako statická čekárna na opravdový vlak. Vždyť technické parametry mimo nízkopodlažní má 810. To pan Čížek co má v kraji nastarosti dopravu nějak špatně pochopil. To co tam vytvořili nemá pro solidní a spolehlivou dopravu vůbec význam. Vyhozené peníze…
Ač se mi 814 vzhledem vubec nelibi, tady vypadá úžasné
Plzeňský kraj vymyslel krásné schéma (které má i přísné podmínky a opravdu barevné sjednocuje)
Ne jak Ústecký kraj který dal požadavek zelená barva a kazdy dopravce si to udělal po svém (tam mi to sjednocení neprijde vubec účinné)
Přečalouněné to není, ani WiFi to nemá. To jsou zas… Klatovský deník zveřejnil i fotky.
Wi-Fi to má
Ač chápu souvislosti okolo vzniku tohoto vozidla, tak jediné smysluplné využití tohoto nepovedence je podle mě tříděný odpad. Kromě hajzlíku a nízkopodlažnosti o tom snad nelze říct nic dobrého a dnes už to na koleje prostě nepatří..
Pokud bude stát na záloze a opravdu tam bude většinu času stát, tak budiž.
Takže pořád stejný křáp ale přibyly USB a WiFi. To chce nějaké ocenění za počin roku.
Konečně moderní, pohodlný a čistý vlak!
Kde???
😀
Na klimatizaci nebo odhlučnění podvozků už nebyly peníze
Na maximálně 5 let provozu v kraji?
Je pravda, že i kdyby jim obojí prodloužilo životnost o déle než těch pět let, tak by se to nejspíš nevyplatilo.
242 kW na provoz 814 + klimatizace? To by anestačilo, resp. by se tím značně snížil výkon trakce, jak u 811.
Gratulace na Plzeňsko, aneb stačí namalovat 814 a je hned důvod k oslavě.
Zhruba od roku 2024 zde zbyde pouze 6 těchto posledních v celém kraji, které navíc zmizí nejpozději v prosinci 2028. Pak i tyto poslední nahradí RS1. Reko na 5 let.
snad je na trati Blatná – Nepomuk bude operovat 814 z jihočeského kraje
Tam v sobotu jela narvaná 810 na 27909…
tak doufám , že ČD dostaly pořádnou pokutu, že nedodržují řazení…
Proč se nezeptáte na kraji, zda s dopravcem toto nedodržení řazení bude řešit, a jak?
pokrok se neda zastavit… neslo to usili investovat do polidsteni aspon jednoho z tech motoraku, co jim stoji v koprivach?
Naleštěná bída. Rekonstruované 810 jsou lepší…
Má cenu staré ku*vě furt kupovat nové kabáty?
Když ji miluješ, není co řešit.
Perfektní 😆😆😆👏👏👏
814.039. Včera to mělo prezentační jízdu pro zvané na trase Plzeň – Klatovy – Domažlice – Klenčí a odpoledne už na pravidelných vlacích. Nátěr pěkný, jako všechna vozidla v barvách Plzeňského kraje, i autobusy. Jinak je to prostě pořád jen regína se všemi negativy. Wifi nefunkční 🙂
Jestli to nebude tím, že v ní ještě nejsou SIM karty.
A budou někdy?
Vozidlo je WiFi free. Tzn. bez WiFi 🙂
Smlouva tuto povinnost dopravci ukládá až od prosince 2023. Jinak na trati 185 budou tato vozidla v nátěru kraje poněkud exotická, protože od prosince 2023 bude po trati 185 jezdit GWTR s vozy RS1.
Skvělé na IDPK je stanovená maximální cena jízdného, tj. 78 Kč – celosíťová včetně MHD Plzeň s platností 240 minut. Od 1.4.2023 pak za 82 Kč. Takže celý kraj lze projet na jeden zátah za pár korun.
hlavně se dá jet bus – vlak – bus…. a tady občas bude někdo blekotat, že kraj vybral na jisté tratě nemodrého a zase tam nebude platit jistá kartička…
Hlavně aby tarif IDPK byl pro každého a nemusel si pořizovat jistou kartičku – viz IDZK nebo IREDO.
Je pro každého. S kartičkou máte jen další bonusy, např. předplatné. Ale ten základ obyčejného přestupního jízdného je pro všechny. 🙂 Sice se najdou „lidi“, kteří tvrdí, ať třeba nejezdí rychlikem GWTR, že to je dražší, nebo nechápou, že jízdenka z autobusu Arrivy platí i ve vlaku ČD, ale to si jednou sedne. 🙂
je to bez kartiček…normálně se v buse/ u vlaku (vč. rychlíku) koupí normální jízdné bez kartiček, prostě jedu v PK platím tarif PK. není jako u ČD, že musím mít nějakou inkartu za xx kč na tři roky… ps. a teď dostanu mínusy…
Je pro každého, jízdné se koupí normálně papírově u řidiče, průvodčího atp.
Kartičku ani nepotřebujete, stačí si stáhnout aplikaci Virtuální karta nebo si jízdenku lze zakoupit u řidiče, průvodčího nebo na pokladně.
Máte pravdu. Dokonce jako dárce krve s bezplatnou přepravou na území města Plzně můžu mít tu síťovou jízdenku na 240 minut za 33 Kč.
Modernizován měl být podvozek, pohonná jednotka, brzdy, odhlučnění když už!
Jinak to mělo jít dávno do Čes. Třebový rozřezat.
Co na tom chcete modernizovat?
Raději nic, nechat to takto dojezdit, což se u regionov stane zhruba tak v roce 2035.
Tak při >1.800 st C…..
modernizovat leda tak v kovohutích. divím se, že tomu dávají nový lak…
A taky topení ve valníku.
Tak velká modernizace se nevyplatí dělat jinak než zakoupením lepšího vozu.
2028 – autonomí provoz
2032 – vodíkový pohon
2038 – magnetická levitace
2042 – první vlak na Měsíci. NASA volila správně.
2050 – odstavení poslední 810 z pravidelného provozu
Schválně, co vydrží déle, reinkarnace T3 nebo M152.0?
Sázím na T3, klimatizovaný interiér pro ní někdy vynaleznou, ale 810 ji může dostat už dnes. Třeba se dožijeme wany s moderním pohonem a klimatizovaným interiérem, ale to záleží na životnosti vleků s Progressem.
810 s klimatizací = 816 GWTR
2051 – návrat 810 do provozu
2055 již poslední modernizace 810!
2075 – další poslední modernizace?
2055 – 810 nasazena na okruzni lince kolem zemekoule. Bez prestupu!!
Z Trabanta Mercedes nikdy nebude.
Říká se, že z ho*na bič neupleteš.
A upleteš-li, nezpráskáš.
citace pokračuje: „a zapráskáš-li, jen sebe“
A zapraskas-li, ho*no z toho.
Inovace dá zabrat…
pořád lepší než kdyby modernizovali 810, tak jako to dělají na druhé straně republiky….
Tak vlastně místo 20 tun železa budeme se stejným počtem cestujících tahat 40 tun. A to se vyplatí. Modernizovaná 810 celkem pěkně postačuje na tyto tratě. To jen zmlsaní zápaďáci chtějí co 10 let nový vlak a jsou ochotni kvůli tomu zničit celou planetu. Měl byste si místo lesa zřídit důl na železnou rudu a nějaké pěkné hliníkárny u nějaké řeky, pak by možná tekla červená voda, ale co. My chceme moderní vozidla co pár let a potřebujeme konzumovat. Že zničíme tímhle stále rychlejším tempem spotřeby planetu nám vůbec nevadí. Na našich dětech a to v čem pak budou žít… Číst vice »
V tom případě 10t autobus.
…a vytrhat koleje a recyklovat na něco jiného 😉
Akorát to má jednu chybu na kráse a to, že se železo i hliník dají 100% recyklovat.
Když teda pominu ty nesmysly o zápaďácich, kteří vyhazují vlaky po 10 letech.
Ta chyba na kráse tkví v tom, že při té recyklaci musí být použita energie a té není nekonečné množství. Aspoň v současnosti ji neumíme získat bez CO2….
A co umíme ziskát bez CO2?
Třeba ostudu.
Respektive – ostuda je uhlíkově neutrální – stejné množství CO2 se vypustí při jejím získání i nezískání.
No mně by ty 810 v Moravskoslezském kraji ani nevadily, pohodlí tam je, nastupování je v klidu, ale jak se to rozjede, tak je tam kravál, že nejde slyšet vlastního slova, což mě na dnešní dobu už teda celkem štve.
Ne, 810 opravdu ne. Včera jsem jednou značně modernizovanou 810 jel a říkám si, že Regionova je oproti ní naprostý zázrak. Kdežto rekonstruovaná 810 je spíš přízrak… Regionova alespoň umožňuje nízkopodlažnost, což ocení hůře pohybliví a maminky s kočárky.
Jako já to bral z mého pohledu, z pohledu mladého člověka, ale je fakt, že jak to není nízkopodlažní, tak to už je na dnešní dobu fakt hodně nevhodné k použití. No tak u nás v MSK je to už taková z nouze ctnost, snad přijde něco lepšího, minimálně by měly přijít bateriové regiopanthery, ale ty budou stejně jezdit na trati z Veřovic až do Ostravy, pokud bude něco jezdit jen do Studénky, tak to bude muset být něco jiného.
> z pohledu mladého člověka
Stačí si zlomit nohu…
Proč něco jiného do studénky? Odkud do te studénky?
814 není nízkopodlažní, to je jen atrapa na nízkopodlažnost, do oddílu pokud by si chtěl člověk normálně sednout, tak vždy do schodů.
Pane Bože jak do toho vůbec někdo ještě může dávat korunu..
Bez komentáře…
Co jsme komu udělali? Tohle je fakt první špatná zpráva po celkem velmi vydařeném vylepšení busů a el. jednotek.
Za co ty mínusy? Cestujete po plzeňském kraji? Já jo a bezkonkurečně nejhorší jsou rychlíky na Budějice resp. Brno. Což ovšem je vina státu, ne kraje. A místo RS nám ČD pošlou repas regín, což je fakt krok zpět. Když vidím ta muzea co jezdí jinde, tak jsem hrdý plzeňák.
Pokud nebude jízda stejná jako by člověka zavřeli do pračky a vyprali, tak by se to asi dalo, ale zkusenost mam takovou, ze to člověka slušně omlátí….
To samé se bude tvrdit o F1 na polní cestě.
To naštěstí ne. Hašišbedny jsou momentálně odstavené.
Zajimave provedena rekonstrukce. Za me palec nahoru. Je to docasna alternativa na lokalky, kde neni velka frekvence cestujicich a dostatecne postacuje i technicky. A bez etcs.
To platilo před 15 léty.
Tak dva krát patnácti. 😜
A hlavně se ČD snaží modernizovat i velmi stará vozidla, aby cestování bylo alespoň trochu lepší
https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4525587
Ale jo, má to LED světla.
Až bude venku 35 ve stínu, celou tudle modernizaci strašně oceníš
Tak ono jim nic jiného nezbývá, pokud chtějí jezdit…
a neříkaly to ČD v době vzniku 814, že to je na 10let, než budou nové jednotky?
Na 15+
Neměly by dostat novou číselnou řadu, aby to ČD mohly vydávat za nové vozidlo? 😀
Problém je v tom, že pro modernizace 810 už čísla došla 😀 (konec ironie)
Toto tu malo byť až o tri dni!!!
Ty USB porty musím vyzkoušet, předpokládám že budou úplně k ničemu, protože to bude pouze zásuvka na 5 V bez jakékoli logiky. A z něčeho takového se dnešní telefony nabíjet fakticky nedají. Rád bych se mýlil.
??? 😀 Neviny co máte za „dnešní telefon“, ale já i moje okolí na těchto zásuvkách svůj běžný telefon nabíjíme úplně v pohodě 🙂
Mluvíte o klasické zásuvce na 230 V a vlastní nabíječce, nebo mluvíte o USB portu přímo ve vlaku?
Ne, ma na mysli quick charge. A ma vlastne pravdu.
nj 100W to asi do telefonu prát neumí 🙂 Mně to stejně vždycky pčišlo divné – když už s sebou někam beru nabíječku, vždycky beru kabel i tu kostičku do zásuvky. Asi se mi nikdy mi nestalo, že bych měl jen kabel (USB-A USB-C). Jednak je to dost riskatní (co když někde bude zásuvka, ale ne ne USB port? Pak je mi to k ničemu) a druhak právě to nejspíš bude veeeelmi pomalé. Je vůbec někdo, kdo s sebou nousí _pouze_ kablík a tedy používá k nabíjení ten USB port? Nikoho takového neznám. Jenže … USB, neUSB, pořád se tu… Číst vice »
Ono i kdyby to umělo 10 W (5 V / 2 A) tak moderní telefon si ty 2 A nevezme bez toho, aby si to s nabíječkou nějak vykomunikoval, a pokud druhá strana nekomunikuje, tak fallback na 500 mA (dle USB standardu).
Nu, lze mít (koupit) káblík s vyzkratovanými (na straně telefonu!) datovými vodiči, a tak přesvědčit mobil na 5V 1A což by mělo být „bohatě“ nad vlastní spotřebou telefonu a tedy zajistit jakžtakž nabíjení i když na telefonu bude přitom „šudlit“…
A aspoň se přitom nemusí řešit jestli si třeba ve vlaku nabíjí scootera…
Já nosím pouze kablík. Ono spíše powerbanku i s kablikem.
A než spotřebovat štavu z powerbanky, tak použiji i USB.
I když já pochopitelně chápu, proč se to dělá na USB konektory – rozvody 5V jsou mnohem méně svázané normama než rozvody 230V – a to včetně toho kde můžou být umístěny zásuvky atp.
Já s sebou vozím pouze kablík, když mám k tomu i noťas. Takže nakonec USB port taky nevyužiju, protože 230 V zásuvka je v takovém vlaku zpravidla také, aspoň u nás. Jednou jsem nabíjení mobilu z USB využil v lichtenštejnském autobuse, tam 230 V nebylo.
Já nosím jen kabel, protože s sebou musím stejně mít i počítač. A ano, USB ve vlaku nabíjí podle „USB power standard“ pro „High power devices“ 5V/0,5A (takže to označení „High power“ je úsměvné). Ale dá se
Kablík nosívám v kapse i když s sebou nemám nabíječku nebo powerbanku, na delší cesty si ji ale beru. Tohle spíš chápu do vozů MHD, které zásuvky 230V nemají. Jiank je samozřejmě lepší vzít pořádný adaptér, který umí Power Delivery a nabít si telefon, powerbanku, tablet, kameru větší rychlostí.
Šukafon na věčný časy a nikdy jinak..
Tohle vážně není šukafon, opravdu ne.
A cokak to je ? Přemalovaný pendolino ? Furt to je stejnej střep, akorát shnil tak, že se tomu propadla podlaha o kus níž. Pojezd to má furt stejně otřesnej, hlučný to je taky. I kdyby se to přetíralo každej týden, tak to nezachrání.
V 914 kravál není. A motor v 814 je srovnatelný i s těmi ojetými super vlaky z Německa.
wajfaj a wotvírák na pivo mě nezajímá. Mě zajímá… kde je ETCS? 😀 I když to Českého lesa, kde lišky dávají dobrou, asi OK. 😀
Etcs do Reginy je blbost.
jasný, 810 bude vhodnější 🙂
>kde je ETCS?
K čemu bude ETCS na tratích kde to bude jezdit?
Palec nahoru, pokud se vám nátěr líbí
Paled doůl, pokud se vám nátěr nelíbí.
Mně osobně příjde skvělý.
Mně se nátěr líbí. Mně se nelíbí podklad.
Na barvu to nejede
Podkladem fakt nemyslím barvu.
Tomuhle nepomůže ani opískovat, aby to jelo.
No, tak kdyby se fakt „přitlačilo“ tak by se mohl odebrat dostatek podkladovho materiálu… až by to bylo „vypískovaný“ 🙂
to jsme nějaké ženské, abychom vybírali podle barvy 😀 😀
Jazdné vlastnosti to bude mať naďalej otrasné. Hovno v celofáne.
Svezl jste se s Regionovou někde po nové trati? Tam jsou její vlastnosti docela v klidu a ve třetích sériích už i hluk není nějaký strašný. Za to, že 814 vymetaj tankodromy na lokálních tratích může SŽ…. Ani RS 1 Vám po tankodromu moc nepomůže a to mluvím z osobní zkušenosti z jedné tratě, kde se dlouho oba vozy střídaly. Jestli je něco na diskuzi tak výkonový parametr… Pro dnešní dobu je dynamika ř. 814 (teda Dua) už dost hraniční….
Áno, viezol. Vyše hodiny do Olomouca. Otras! Keď sme sa v nejakej stanici križovali s „rakvou“, tak strojvodca rakvy si robil prdel s kolegu na šukafone, keď sa ho pýtal „To máš za odmenu alebo za trest“? Ja som mu povedal že „aj my to máme za trest!“.
Přitom muži při výběru aut taky dokážou výběr barev hrotit podobně jako ženy. Není to jen ženská výsada. 😀
Tak ono při koupi za své to dává smysl – k čemu ušetřit 20 000 Kč (z víc než půl milionu) a dostat za to škaredější (nebo i míň funkční – třeba černá barva je i pro pohodlí dost problematická) auto?
Jo, to já nijak nesoudim v obou případech, jen mi přijde trochu zbytečný z toho dělat věc pohlaví. 😀 Výběr barev oblečení má taky svoje opodstatnění. Na dosti místech vám správně zvolené oblečení otevře dveře. 😀
To já samozřejmě jako (skoro)designér musím potvrdit – vzhled je důležitý pro všechny.
Jak někdo řekl už asi před 100 lety: „Škaredé věci se špatně prodávají.“
(to je vlastně zákaldní heslo celého designu, pod který „color&trim“, čili barvičky, také spadají)
Sebehezčí nátěr nevyváží nepříliš dobré jízdní vlastnosti ani to, že Regína je pro cestující nepohodlná. Že to má USB zásuvku, je sice hezké, ale kdybych si chtěl pustit něco do sluchátek, abych to pořádně slyšel, je to na zkažení sluchu (leda bych s sebou musel tahat velká sluchátka se zvukovou izolací).
Musíte pořádně vrazit špunty. Taky musím při přesednutí z vlaku do Regíny muziku dát víc nahlas.
Myslíš jako úplně, až to prorve bubínek? To by pomoct mohlo. 🙂