České dráhy představily první zmodernizovanou Regionovu v barvách Plzeňského kraje

Vylepšená Regionova pro Plzeňský kraj. Pramen: České dráhyVylepšená Regionova pro Plzeňský kraj. Pramen: České dráhy

Vylepšená Regionova nově nabízí cestujícím například elektrické zásuvky a USB porty, wifi nebo informační systém s LCD monitory.

135 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Strašný pohybovadlo.Sem stím jezdil dlouho za 1hod cesty jsem byl vyklepanej až dost, zase to má výhodu neusnete.

Hans

A jsou tam taky na sebe namačkány ty moderní sedačky bez opěrek ruskou a v uspořádané 2+3 tak, jako v těch zmodernizovaných vozech 811? ČD prostě i na tom nejmodernějším řešení musí nechat nějaký hnus, kterým odradí cestující

Franta Pepa jednička

814 byly vždy 2+2

Vapch

No tomu říkám modernizace… Příšerný pojezd, který z vás vytřepe duši a všechny plomby ze zubů, slabý motor a hnaná 1. náprava, absence klimatizace…….
Je to prostě „Vondráčková“ – stará kostra, nová kůže…

Miloš

Natřít, USB, nefunkční WiFi? To je jako modernizace vlaku? Možná jako statická čekárna na opravdový vlak. Vždyť technické parametry mimo nízkopodlažní má 810. To pan Čížek co má v kraji nastarosti dopravu nějak špatně pochopil. To co tam vytvořili nemá pro solidní a spolehlivou dopravu vůbec význam. Vyhozené peníze…

Avlaky

Ač se mi 814 vzhledem vubec nelibi, tady vypadá úžasné

Plzeňský kraj vymyslel krásné schéma (které má i přísné podmínky a opravdu barevné sjednocuje)

Ne jak Ústecký kraj který dal požadavek zelená barva a kazdy dopravce si to udělal po svém (tam mi to sjednocení neprijde vubec účinné)

Jindra Matoušek

Přečalouněné to není, ani WiFi to nemá. To jsou zas… Klatovský deník zveřejnil i fotky.

Avlaky

Wi-Fi to má

Martin H.

Ač chápu souvislosti okolo vzniku tohoto vozidla, tak jediné smysluplné využití tohoto nepovedence je podle mě tříděný odpad. Kromě hajzlíku a nízkopodlažnosti o tom snad nelze říct nic dobrého a dnes už to na koleje prostě nepatří..

Jiří Kocurek

Pokud bude stát na záloze a opravdu tam bude většinu času stát, tak budiž.

JirkaM

Takže pořád stejný křáp ale přibyly USB a WiFi. To chce nějaké ocenění za počin roku.

Martin

Konečně moderní, pohodlný a čistý vlak!

Vašek

Kde???

Vapch

😀

Jan F.

Na klimatizaci nebo odhlučnění podvozků už nebyly peníze

Jméno*

Na maximálně 5 let provozu v kraji?

Jan F.

Je pravda, že i kdyby jim obojí prodloužilo životnost o déle než těch pět let, tak by se to nejspíš nevyplatilo.

Franta Pepa jednička

242 kW na provoz 814 + klimatizace? To by anestačilo, resp. by se tím značně snížil výkon trakce, jak u 811.

RManS

Gratulace na Plzeňsko, aneb stačí namalovat 814 a je hned důvod k oslavě.

Jméno*

Zhruba od roku 2024 zde zbyde pouze 6 těchto posledních v celém kraji, které navíc zmizí nejpozději v prosinci 2028. Pak i tyto poslední nahradí RS1. Reko na 5 let.

libor

snad je na trati Blatná – Nepomuk bude operovat 814 z jihočeského kraje

PetrV

Tam v sobotu jela narvaná 810 na 27909…

libor

tak doufám , že ČD dostaly pořádnou pokutu, že nedodržují řazení…

Franta Pepa jednička

Proč se nezeptáte na kraji, zda s dopravcem toto nedodržení řazení bude řešit, a jak?

Georg

pokrok se neda zastavit… neslo to usili investovat do polidsteni aspon jednoho z tech motoraku, co jim stoji v koprivach?

Ondřej

Naleštěná bída. Rekonstruované 810 jsou lepší…

jva

Má cenu staré ku*vě furt kupovat nové kabáty?

Chleba Nakup

Když ji miluješ, není co řešit.

Pája

Perfektní 😆😆😆👏👏👏

mantinel

814.039. Včera to mělo prezentační jízdu pro zvané na trase Plzeň – Klatovy – Domažlice – Klenčí a odpoledne už na pravidelných vlacích. Nátěr pěkný, jako všechna vozidla v barvách Plzeňského kraje, i autobusy. Jinak je to prostě pořád jen regína se všemi negativy. Wifi nefunkční 🙂

Erik85

Jestli to nebude tím, že v ní ještě nejsou SIM karty.

bkv

A budou někdy?

BND 30

Vozidlo je WiFi free. Tzn. bez WiFi 🙂

Jméno*

Smlouva tuto povinnost dopravci ukládá až od prosince 2023. Jinak na trati 185 budou tato vozidla v nátěru kraje poněkud exotická, protože od prosince 2023 bude po trati 185 jezdit GWTR s vozy RS1.

TrBus

Skvělé na IDPK je stanovená maximální cena jízdného, tj. 78 Kč – celosíťová včetně MHD Plzeň s platností 240 minut. Od 1.4.2023 pak za 82 Kč. Takže celý kraj lze projet na jeden zátah za pár korun.

libor

hlavně se dá jet bus – vlak – bus…. a tady občas bude někdo blekotat, že kraj vybral na jisté tratě nemodrého a zase tam nebude platit jistá kartička…

JanO

Hlavně aby tarif IDPK byl pro každého a nemusel si pořizovat jistou kartičku – viz IDZK nebo IREDO.

Fliczek

Je pro každého. S kartičkou máte jen další bonusy, např. předplatné. Ale ten základ obyčejného přestupního jízdného je pro všechny. 🙂 Sice se najdou „lidi“, kteří tvrdí, ať třeba nejezdí rychlikem GWTR, že to je dražší, nebo nechápou, že jízdenka z autobusu Arrivy platí i ve vlaku ČD, ale to si jednou sedne. 🙂

libor

je to bez kartiček…normálně se v buse/ u vlaku (vč. rychlíku) koupí normální jízdné bez kartiček, prostě jedu v PK platím tarif PK. není jako u ČD, že musím mít nějakou inkartu za xx kč na tři roky… ps. a teď dostanu mínusy…

FenyAMG

Je pro každého, jízdné se koupí normálně papírově u řidiče, průvodčího atp.

TrBus

Kartičku ani nepotřebujete, stačí si stáhnout aplikaci Virtuální karta nebo si jízdenku lze zakoupit u řidiče, průvodčího nebo na pokladně.

MartinS.

Máte pravdu. Dokonce jako dárce krve s bezplatnou přepravou na území města Plzně můžu mít tu síťovou jízdenku na 240 minut za 33 Kč.

nádražák

Modernizován měl být podvozek, pohonná jednotka, brzdy, odhlučnění když už!
Jinak to mělo jít dávno do Čes. Třebový rozřezat.

Zapa

Co na tom chcete modernizovat?

Bram

Raději nic, nechat to takto dojezdit, což se u regionov stane zhruba tak v roce 2035.

BND 30

Tak při >1.800 st C…..

libor

modernizovat leda tak v kovohutích. divím se, že tomu dávají nový lak…

Peter

A taky topení ve valníku.

Jiří Kocurek

Tak velká modernizace se nevyplatí dělat jinak než zakoupením lepšího vozu.

Facepalm

2028 – autonomí provoz
2032 – vodíkový pohon
2038 – magnetická levitace

Jiří Kocurek

2042 – první vlak na Měsíci. NASA volila správně.

Matěj Šedivý

2050 – odstavení poslední 810 z pravidelného provozu

Jan T.

Schválně, co vydrží déle, reinkarnace T3 nebo M152.0?

Jan F.

Sázím na T3, klimatizovaný interiér pro ní někdy vynaleznou, ale 810 ji může dostat už dnes. Třeba se dožijeme wany s moderním pohonem a klimatizovaným interiérem, ale to záleží na životnosti vleků s Progressem.

G....

810 s klimatizací = 816 GWTR

Kernteriér

2051 – návrat 810 do provozu

Luboš Beneš

2055 již poslední modernizace 810!

Kernteriér

2075 – další poslední modernizace?

blume

2055 – 810 nasazena na okruzni lince kolem zemekoule. Bez prestupu!!

Vašek

Z Trabanta Mercedes nikdy nebude.

dzejejc

Říká se, že z ho*na bič neupleteš.

BND 30

A upleteš-li, nezpráskáš.

nedulezite

citace pokračuje: „a zapráskáš-li, jen sebe“

blume

A zapraskas-li, ho*no z toho.

Jan

Inovace dá zabrat…

asdasdfsdfasd

pořád lepší než kdyby modernizovali 810, tak jako to dělají na druhé straně republiky….

mirek

Tak vlastně místo 20 tun železa budeme se stejným počtem cestujících tahat 40 tun. A to se vyplatí. Modernizovaná 810 celkem pěkně postačuje na tyto tratě. To jen zmlsaní zápaďáci chtějí co 10 let nový vlak a jsou ochotni kvůli tomu zničit celou planetu. Měl byste si místo lesa zřídit důl na železnou rudu a nějaké pěkné hliníkárny u nějaké řeky, pak by možná tekla červená voda, ale co. My chceme moderní vozidla co pár let a potřebujeme konzumovat. Že zničíme tímhle stále rychlejším tempem spotřeby planetu nám vůbec nevadí. Na našich dětech a to v čem pak budou žít… Číst vice »

Jiří Kocurek

V tom případě 10t autobus.

libor

…a vytrhat koleje a recyklovat na něco jiného 😉

Jiří Kocurek

Akorát to má jednu chybu na kráse a to, že se železo i hliník dají 100% recyklovat.
Když teda pominu ty nesmysly o zápaďácich, kteří vyhazují vlaky po 10 letech.

Tonda M.

Ta chyba na kráse tkví v tom, že při té recyklaci musí být použita energie a té není nekonečné množství. Aspoň v současnosti ji neumíme získat bez CO2….

Permonik

A co umíme ziskát bez CO2?

czhunter

Třeba ostudu.

Respektive – ostuda je uhlíkově neutrální – stejné množství CO2 se vypustí při jejím získání i nezískání.

Vít K.

No mně by ty 810 v Moravskoslezském kraji ani nevadily, pohodlí tam je, nastupování je v klidu, ale jak se to rozjede, tak je tam kravál, že nejde slyšet vlastního slova, což mě na dnešní dobu už teda celkem štve.

Bram

Ne, 810 opravdu ne. Včera jsem jednou značně modernizovanou 810 jel a říkám si, že Regionova je oproti ní naprostý zázrak. Kdežto rekonstruovaná 810 je spíš přízrak… Regionova alespoň umožňuje nízkopodlažnost, což ocení hůře pohybliví a maminky s kočárky.

Vít K.

Jako já to bral z mého pohledu, z pohledu mladého člověka, ale je fakt, že jak to není nízkopodlažní, tak to už je na dnešní dobu fakt hodně nevhodné k použití. No tak u nás v MSK je to už taková z nouze ctnost, snad přijde něco lepšího, minimálně by měly přijít bateriové regiopanthery, ale ty budou stejně jezdit na trati z Veřovic až do Ostravy, pokud bude něco jezdit jen do Studénky, tak to bude muset být něco jiného.

bkv

> z pohledu mladého člověka
Stačí si zlomit nohu…

Permonik

Proč něco jiného do studénky? Odkud do te studénky?

Franta Pepa jednička

814 není nízkopodlažní, to je jen atrapa na nízkopodlažnost, do oddílu pokud by si chtěl člověk normálně sednout, tak vždy do schodů.

Regionovy konečně do šrotu

Pane Bože jak do toho vůbec někdo ještě může dávat korunu..

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Bez komentáře…

Luboš Beneš

Co jsme komu udělali? Tohle je fakt první špatná zpráva po celkem velmi vydařeném vylepšení busů a el. jednotek.

Luboš Beneš

Za co ty mínusy? Cestujete po plzeňském kraji? Já jo a bezkonkurečně nejhorší jsou rychlíky na Budějice resp. Brno. Což ovšem je vina státu, ne kraje. A místo RS nám ČD pošlou repas regín, což je fakt krok zpět. Když vidím ta muzea co jezdí jinde, tak jsem hrdý plzeňák.

Jarda

Pokud nebude jízda stejná jako by člověka zavřeli do pračky a vyprali, tak by se to asi dalo, ale zkusenost mam takovou, ze to člověka slušně omlátí….

jal

To samé se bude tvrdit o F1 na polní cestě.

asdasdfsdfasd

To naštěstí ne. Hašišbedny jsou momentálně odstavené.

Novotny

Zajimave provedena rekonstrukce. Za me palec nahoru. Je to docasna alternativa na lokalky, kde neni velka frekvence cestujicich a dostatecne postacuje i technicky. A bez etcs.

Jiří Kocurek

To platilo před 15 léty.

***** Petr

Tak dva krát patnácti. 😜

Jakub

A hlavně se ČD snaží modernizovat i velmi stará vozidla, aby cestování bylo alespoň trochu lepší

Jiří Kocurek
Gajda

Až bude venku 35 ve stínu, celou tudle modernizaci strašně oceníš

bkv

Tak ono jim nic jiného nezbývá, pokud chtějí jezdit…

libor

a neříkaly to ČD v době vzniku 814, že to je na 10let, než budou nové jednotky?

Granja

Na 15+

Jiří Kocurek

Neměly by dostat novou číselnou řadu, aby to ČD mohly vydávat za nové vozidlo? 😀

asdasdfsdfasd

Problém je v tom, že pro modernizace 810 už čísla došla 😀 (konec ironie)

dopravopat

Toto tu malo byť až o tri dni!!!

Tuňák

Ty USB porty musím vyzkoušet, předpokládám že budou úplně k ničemu, protože to bude pouze zásuvka na 5 V bez jakékoli logiky. A z něčeho takového se dnešní telefony nabíjet fakticky nedají. Rád bych se mýlil.

Petr

??? 😀 Neviny co máte za „dnešní telefon“, ale já i moje okolí na těchto zásuvkách svůj běžný telefon nabíjíme úplně v pohodě 🙂

Tuňák

Mluvíte o klasické zásuvce na 230 V a vlastní nabíječce, nebo mluvíte o USB portu přímo ve vlaku?

blume

Ne, ma na mysli quick charge. A ma vlastne pravdu.

czhunter

nj 100W to asi do telefonu prát neumí 🙂 Mně to stejně vždycky pčišlo divné – když už s sebou někam beru nabíječku, vždycky beru kabel i tu kostičku do zásuvky. Asi se mi nikdy mi nestalo, že bych měl jen kabel (USB-A USB-C). Jednak je to dost riskatní (co když někde bude zásuvka, ale ne ne USB port? Pak je mi to k ničemu) a druhak právě to nejspíš bude veeeelmi pomalé. Je vůbec někdo, kdo s sebou nousí _pouze_ kablík a tedy používá k nabíjení ten USB port? Nikoho takového neznám. Jenže … USB, neUSB, pořád se tu… Číst vice »

Tuňák

Ono i kdyby to umělo 10 W (5 V / 2 A) tak moderní telefon si ty 2 A nevezme bez toho, aby si to s nabíječkou nějak vykomunikoval, a pokud druhá strana nekomunikuje, tak fallback na 500 mA (dle USB standardu).

SYN

Nu, lze mít (koupit) káblík s vyzkratovanými (na straně telefonu!) datovými vodiči, a tak přesvědčit mobil na 5V 1A což by mělo být „bohatě“ nad vlastní spotřebou telefonu a tedy zajistit jakžtakž nabíjení i když na telefonu bude přitom „šudlit“…
A aspoň se přitom nemusí řešit jestli si třeba ve vlaku nabíjí scootera…

Permonik

Já nosím pouze kablík. Ono spíše powerbanku i s kablikem.
A než spotřebovat štavu z powerbanky, tak použiji i USB.

czhunter

I když já pochopitelně chápu, proč se to dělá na USB konektory – rozvody 5V jsou mnohem méně svázané normama než rozvody 230V – a to včetně toho kde můžou být umístěny zásuvky atp.

Twix

Já s sebou vozím pouze kablík, když mám k tomu i noťas. Takže nakonec USB port taky nevyužiju, protože 230 V zásuvka je v takovém vlaku zpravidla také, aspoň u nás. Jednou jsem nabíjení mobilu z USB využil v lichtenštejnském autobuse, tam 230 V nebylo.

Radim

Já nosím jen kabel, protože s sebou musím stejně mít i počítač. A ano, USB ve vlaku nabíjí podle „USB power standard“ pro „High power devices“ 5V/0,5A (takže to označení „High power“ je úsměvné). Ale dá se

Jan T.

Kablík nosívám v kapse i když s sebou nemám nabíječku nebo powerbanku, na delší cesty si ji ale beru. Tohle spíš chápu do vozů MHD, které zásuvky 230V nemají. Jiank je samozřejmě lepší vzít pořádný adaptér, který umí Power Delivery a nabít si telefon, powerbanku, tablet, kameru větší rychlostí.

PvvS

Šukafon na věčný časy a nikdy jinak..

Jelen

Tohle vážně není šukafon, opravdu ne.

PvvS

A cokak to je ? Přemalovaný pendolino ? Furt to je stejnej střep, akorát shnil tak, že se tomu propadla podlaha o kus níž. Pojezd to má furt stejně otřesnej, hlučný to je taky. I kdyby se to přetíralo každej týden, tak to nezachrání.

jal

V 914 kravál není. A motor v 814 je srovnatelný i s těmi ojetými super vlaky z Německa.

libor

wajfaj a wotvírák na pivo mě nezajímá. Mě zajímá… kde je ETCS? 😀 I když to Českého lesa, kde lišky dávají dobrou, asi OK. 😀

Karel

Etcs do Reginy je blbost.

libor

jasný, 810 bude vhodnější 🙂

bkv

>kde je ETCS?
K čemu bude ETCS na tratích kde to bude jezdit?

Jiří 3

Palec nahoru, pokud se vám nátěr líbí
Paled doůl, pokud se vám nátěr nelíbí.

Mně osobně příjde skvělý.

Kernteriér

Mně se nátěr líbí. Mně se nelíbí podklad.

Karel

Na barvu to nejede

Kernteriér

Podkladem fakt nemyslím barvu.

Jiří Kocurek

Tomuhle nepomůže ani opískovat, aby to jelo.

SYN

No, tak kdyby se fakt „přitlačilo“ tak by se mohl odebrat dostatek podkladovho materiálu… až by to bylo „vypískovaný“ 🙂

libor

to jsme nějaké ženské, abychom vybírali podle barvy 😀 😀

dopravopat

Jazdné vlastnosti to bude mať naďalej otrasné. Hovno v celofáne.

Honnzok

Svezl jste se s Regionovou někde po nové trati? Tam jsou její vlastnosti docela v klidu a ve třetích sériích už i hluk není nějaký strašný. Za to, že 814 vymetaj tankodromy na lokálních tratích může SŽ…. Ani RS 1 Vám po tankodromu moc nepomůže a to mluvím z osobní zkušenosti z jedné tratě, kde se dlouho oba vozy střídaly. Jestli je něco na diskuzi tak výkonový parametr… Pro dnešní dobu je dynamika ř. 814 (teda Dua) už dost hraniční….

dopravopat

Áno, viezol. Vyše hodiny do Olomouca. Otras! Keď sme sa v nejakej stanici križovali s „rakvou“, tak strojvodca rakvy si robil prdel s kolegu na šukafone, keď sa ho pýtal „To máš za odmenu alebo za trest“? Ja som mu povedal že „aj my to máme za trest!“.

Anonymní alkoholik

Přitom muži při výběru aut taky dokážou výběr barev hrotit podobně jako ženy. Není to jen ženská výsada. 😀

czhunter

Tak ono při koupi za své to dává smysl – k čemu ušetřit 20 000 Kč (z víc než půl milionu) a dostat za to škaredější (nebo i míň funkční – třeba černá barva je i pro pohodlí dost problematická) auto?

Anonymní alkoholik

Jo, to já nijak nesoudim v obou případech, jen mi přijde trochu zbytečný z toho dělat věc pohlaví. 😀 Výběr barev oblečení má taky svoje opodstatnění. Na dosti místech vám správně zvolené oblečení otevře dveře. 😀

czhunter

To já samozřejmě jako (skoro)designér musím potvrdit – vzhled je důležitý pro všechny.

Jak někdo řekl už asi před 100 lety: „Škaredé věci se špatně prodávají.“

(to je vlastně zákaldní heslo celého designu, pod který „color&trim“, čili barvičky, také spadají)

Jarda Š.

Sebehezčí nátěr nevyváží nepříliš dobré jízdní vlastnosti ani to, že Regína je pro cestující nepohodlná. Že to má USB zásuvku, je sice hezké, ale kdybych si chtěl pustit něco do sluchátek, abych to pořádně slyšel, je to na zkažení sluchu (leda bych s sebou musel tahat velká sluchátka se zvukovou izolací).

Pája

Musíte pořádně vrazit špunty. Taky musím při přesednutí z vlaku do Regíny muziku dát víc nahlas.

Kernteriér

Myslíš jako úplně, až to prorve bubínek? To by pomoct mohlo. 🙂