České dráhy poprvé vyjedou s vlaky v barvách Ústeckého kraje, první nasadí v březnu
Motorové vozy budou jezdit na tratích v Českém středohoří.
České dráhy představily posun s modernizací motorových vozů Stadler RegioShuttlle RS1. Jde o sérii vozů, které firma koupila v závěru roku 2020 od společnosti Heros Helvetic Rolling Stock GmbH. V ŽOS Zvolen vozidla dostávají i nový lak. Poprvé tak dopravce nasadí vozy v zelené barvě, jak požaduje Ústecký kraj.
„Všech 22 vozidel prochází ve Zvolenu modernizací. Jedenáct z nich nasadíme v Ústeckém kraji na linky U11 a U6, zbývající v Pardubickém kraji,“ řekl náměstek generálního ředitele a člen představenstva Jiří Ješeta.
Dopravce loni v závěru roku podepsal s Ústeckým krajem smlouvu na provoz vlaků v Českém středohoří. Pokrývá provoz na linkách U6 Lovosice – Teplice (s částečnou náhradní dopravou kvůli zasypané trati) a U11 Postoloprty – Česká Lípa. Podle Ješety by měly první vozy být nasazeny v březnu, celá modernizace má být hotová do poloviny roku. Nasazení v barvách kraje je podmínkou smlouvy, podobně musejí jezdit s vozidly v zelené barvě i další dopravci.
České dráhy nezveřejnily, kolik za modernizaci zaplatí. Jde o vozy vyrobené v druhé polovině 90. let minulého století. Součástí je i instalace vlakového zabezpečovače nebo výměna radiostanice, dosazení wifi připojení nebo úprava audiovizuálního informačního systému. Vozy nově osadí klimatizací, zásuvky 230 V a USB porty, dochází k revitalizaci čalounění sedadel.
České dráhy koupily motorové vozy za zhruba 700 tisíc eur za kus od švýcarské společnosti Heros Helvetic Rolling Stock GmbH, vozy jezdily u německého dopravce SWEG Hohenzollerische Landesbahn. Loni v závěru roku koupily České dráhy dalších jedenáct vozů Stadler RS1, mají jich tak již celkem 67.