České dráhy po letech vybraly výrobce nových motorových jednotek. Až 160 jich dodá polská Pesa

Nové jednotky Pesa pro České dráhy. Foto: ČDNové jednotky Pesa pro České dráhy. Foto: ČD

Pesa v soutěži porazila svého polského rivala Newag.

429 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
sotous

Je už jasné vnitřní uspořádání? Myslím že Sharky mají hlavně 4-ky , ale v dnešní době by bylo ideálnější mít sedačky hlavně za sebou a pár čtyřek navíc, nebo se to bude teprve upřesňovat?

ušatá

Jen to ne. Čtyřky jednoznačně namísto za sebou. V tom se nedá jezdit.

Pavel

Doufám že se některý z těchto nových motoráků dostane na trať 224 Tábor – Horní Cerekev (Jihlava)

Jan Soukup

Myslím, že každý /až na zaryté příznivce původních špinavých Béček/ by chtěl co nejmodernější vozidla právě na své nejčastěji využívané trase. Proto příliš nechápu smysl těchto komentářů.

David

Je tady o tom samostatný článek.

Romanero

Tohle mělo přijít před 10 lety. Dneska je to trošku s křížkem po funuse. Zahraniční dopravci v této době řeší alternativní/hybridní pohony, Češi jsou rádi, že po letech dotáhli jednu soutěž na starý dobrý nafťáček. Pořád jsme prostě pozadu.

Apollo17

Vždyť to přišlo.Před 10 lety se kupovaly 844,840,841…..A teď zase.

Romanero

Před deseti lety se mělo koupit 160 motoráků, aby se tu dneska neproháněly nejen řady 810 a 814, ale taky 854 a věřím že ani 845, kdyby ČD měly před pár lety co nabídnout. Ne motory s dodávkou po roce 2023, kdyby první automobilky budou spalovací motory zcela opouštět. Přitom železnice byla vždycky potenciálně lépe připravená na alternativní pohony např. elektrifikací naprosté většiny důležitých stanicích a systémem přenosu energie do vozidla sběračem = 2 základní věci pro provoz aku-vlaků má železnice k dispozici už desítky let. A nakonec ji předbíhají e-auta, e-busy a šílené e-kamiony s pohyblivým pantografem..

ušatá

A bude tam i konečně odpovídající 1. třída s lampičkami, posuvnými sedadly apod.?

David

Odpovídající čemu? Standardy kvality určuje objednatel dopravního výkonu.

ušatá

Ne, to musí být pro cestujícího a ten ať rozhoduje!!

Daniel Brvnišťan

To by zákazníkom musel byť cestujúci a nie štát… 🙁

ušatá

Stát jsou občané. To se jen tak říká, aby se občané nebrali v úvahu a nemuselo se pro ně něco dělat, ale jen pro ty, co chtějí vládnout a hrabat.

Baraba

Standard si vždy nastavuje dopravce. Objednatel pouze řekne, zda mu vyhovuje, nebo chce vyšší, a pokud chce vyšší standard, tak v čem.

Bohužel ČD své vlastní nastavené standardy nedodržuje, takže je zbytečné se o nich bavit….

Broge

Proč má proboha Pesa u těch souprav tak malý okna? Oproti třeba Stadleru RS1 mi to přijde jak gotický střílny 🙂

Zdrasa

To nechtějte vidět průměrný americký vagón…

Martin Toman

Na spotřebu to nemá vliv. Neřešte kraviny.

Broge

z hlediska cestujícího je to dost důležitý parametr, na rozdíl od spotřeby 🙂

Pája

Soudě podle diskuze bude o nové vlaky docela zájem i na jiných tratích. Někde je ve výhledu elektrizace, ale lidé chtějí cestovat novějším vozidlem hned teď, nebo alespoň co nejdříve. Nákup ojetých kvalitních vozidel zvenčí by to mohl alespoň částečně překlenout, nebo tudy rozumná cesta nevede?

_Pavel_

Ono spíš na trhu bude nedostatek relativně moderních vlaků na prodej.

Jiří

Taky si myslím, že by to byla ta lepší cesta. Alespoň by železnice měla rozmanitý vozový park.

_Pavel_

Což je hezký pro šotouše, ale peklo pro údržbu.

Pája

Na údržbě jsem před lety pracoval, takže si to umím představit velmi živě. Šotouše neřeším, teď už jsem pouze platící řadový cestující. Myslel jsem spíš jít cíleně po některé řadě provozované venku a ano – klidně dostat z provozu 810, 814 a Regio myši. Tzn náhrada jedné řady druhou, jako kdysi M131 byly nahrazovány M152.

Pája

RegioMyš jsem napsal omylem, mělo být 810, 814 a časem i 809

Jiří

Ale zase pak víte do čeho jdete a koupíte to nejlepší. Nemyslím, že takové řešení by byla nějaká nevýhoda.

Karl vB.

Ano Jiří, o co největší rozmanitost vozového parku usilují všechny železniční společnosti světa. Vyplatí se to zejména z pohledu náhrady vozidla v případě poruchy a nákladů na opravárenství (ND).

Jerry

Rozmanitý vozový park je nesmysl.. náhradní díly .. školení strojvůdců. U nás je ideální mít dvě ,max. Tři řady motoráku.Už teď jich je 8 ..

Jiří Kocurek

Ideálně 7 kusů od každého. To by jen pro náhradu Regionov znamenalo 14 řad motorových vozů. A do podmínek výběrka dát, že 1 řada motorvého vozů smí na 1 trati jezdit maximálně 1 den v týdnu a následně nejméně 10 dnů pauza. To aby se těch 14 řad vystřídalo na každé lokálce a potrefení šotóši měli dušičku v péří. Totiž ve výtopně.

Vladimir

Naklady na servis budou u rozmaniteho vozoveho parku o mnoho vyssi. Takze se to urcice ve vyhledu 10 – 20 let nevyplati. Navic pri mnozstevnim odberu si najednaji dobrou nakupni cenu jak stroju samotnych, tak i nahradnich dilu.

Jerry

Je třeba nahradit řadu 854 a 814

Tomariero

Tak Jihočeský kraj jsem dohledal ve smlouvě od dopravní obslužnosti

Na výkonech Sp a Os vlaků na trati 201/190 – linka Tábor – Písek – Strakonice a
částečně na trati 200 Protivín – Březnice bude nasazeno celkem 5 ks nových vozidel
třídy DMU120. Tato vozidla pokryjí plně linku Sp vlaků Tábor – Strakonice a doplní
linku Protivín – Březnice o jedno nové vozidlo. Pro zajištění plno-početného nasazení
soupravy je kalkulováno se zálohou v počtu 1 ks a dalším jedním kusem vozidla pro
údržbu.

Josef Král

Nebylo by lepší objednat sólo motorový vůz a k němu vozy přívěsné? Někdy je dvouvozová jednotka mnoho, někdy nestačí. Potom by se připojily dva vozy přívěsné.

DavidV

A kdo něco takového v současnosti vyrábí?

medical_examiner

Řekl bych, že zakázka na 470 malých, a 55 velkých motorových vozů by byl dostatečně velký argument. Ještě by k tomu totiž bylo 120 malých Btaxů (s opcí na další), 20 Btn a 35 ABftn. Požadavky následující: U malých MV: Čtyřnápravový motorový vůz s délkou do 20 m. – s nízkopodlažní střední částí, – s dvojicí motorů o výkonu dostačujícím na rozjezd 1 m/s² – max. rychlost 100 km/h. – kapacita 40-60 míst k sezení. – klimatizace, vakuové WC, Wi-fi, zásuvky pro velké MV i s přípojnými a řídícími vozy: – délka 26,4 m – kapacita 80 míst k sezení… Číst vice »

Karl vB.

Nepočkáme si na zveřejnění výsledku tržních konzultací na náhradu M152/ 810, které prováděly ČD ve 2./2 2020?
Jeden z možných výstupů může být např. pořizovací cena takového vozu tak vysoká, že se z toho kraje, coby zákazník opupínkují, nebudou mít zájem, protože peníze a celý problém sklouzne do polohy buď zachovat orchestrion na dožití, nebo nasadit autobus.

Mašinka

A stejne by to „vyhrala“ Arriva!))

Leinad

Pořizovací cena náhodného výstřelu bude obsahovat vývoj a schvalování. Při větším množství (třeba i výběrku společném s jinými dopravci, i v jiných státech) by to šlo.

Jerry

To je for že?

X 1

Ironie.
Ale promakaná.
🙂

Vbb

Na rozjezd 1 m/s2 stačí u 40tunového motoráku motor o výkonu i třeba i 100 kW. Takže vaše zadání je jaksi neúplné, že? 🙂
A na 40 míst je zbytečný 4nápravový dvoumotorák.

medical_examiner

40 tunového? Ten malý bude mít 20-25 tun a ten velký naopak 50-56 tun!
Všimněte si hmotnosti u 843…

Vbb

20 tun má 810, a to nemá ani délku 20 m, ani nízkopodlažní střední část, ani dvojici motorů a ani 4 nápravy.
A nakonec, těch 100kW stačí i na 56 tun…

Apollo17

Přívěsné vozy se nevyrábí,ani motoráky s funkcí lokomotivy(tažná síla a napájení spotřeby vozů.

Jerry

Větší nesmysl sem nečetl..ano vrátíme se o 30 let zpět a začneme vyrábět motorové vozy

Hajnej

Nebylo.

Jiří Kocurek

A na konečné muset objíždět. Jalové kilometry, jalové hodiny práce, bude potřeba kolej navíc… no hlavně že se ušetřil kýbl nafty.

ušatá

Naprostý souhlas. To tvrdím neustále. Hlavně že se všichni ohánějí ekonomikou a nevyužitím vlaků a následně potřebou rušení tratí.

Baraba

Pro velkou část našich lokálek by stačilo adaptovat „pivní kolo“ na železnici….

Možná by se i zvýšil počet cestujících….

rušňovodič Peter

V članku mi chýba zasadna informacia a to koľkovoznove jednotky budú? Súdiac podla jednotkovek ceny 90mil. asi rovnako ako žraloky, dvojvozňové.

Apollo 17

Je to zadání na jednotky pro nejméně 110 sedících.Takže to bude velké,jak Desiro Shark.

X 1

Prvních 33 bude dvojvozňových.
Pokud ČD vyhrají soutěž na nějaké motorové rychlíky, tak můžou z opce objednat třívozové.
Pesa to umí.

bently

Dobrý. Hlavně, aby nebyl problém s kvalitou dodávaných jednotek.

noerf

Kdyz jsme u kvality, tak v úterý jsem jel jižním expresem a ty čínské zásuvky, které nejsou dle českých norem jsou zajímavé.
Tak by mne zajímalo, který revizni technik na to delal revizi. Protože podle VTZ elektro jsou tyto zásuvky nezpůsobilé.

Kar

A čím, přibližte nám neelektrikářům…

Henry

Musí mít ochranný kolík nebo být pouze pro spotřebiče třídy ochrany II

P M

Tenhle problém se řešil a evidentně vyřešil už před x-lety, kdy se v reko vozech objevily zásuvky SCHUKO (německý typ – bez ochranného kolíku – jen s tím pérkem pro ochranný vodič).
A vidíte, jsou dodnes….

noerf

Jedna se opravdu u zasuvky Schuko, bez ochranného kolíku. Proto by mě na to zajímal pohled revizního technika UTZ, protože revizní technici VTZ elektro je považují za nezpůsobilé a pozaduji okamžité nahrazení.

Chronosphere

Je to trochu složitější, finta je v tom, že ve vlaku asi nikdo nebude používat spotřebiče, které k ochraně před nebezpečným dotykem potřebují ochranný vodič. („Jedou“na tři dráty.🙂) Cestující používají spotřebiče s dvojitou izolací(nabíječky a pod.,co „jedou“ na dva dráty,)ještě jsem neviděl někoho,kdo ve vlaku používá pračku,kávovar nebo žehličku. A pokud by se takový šílenec našel,nepřejde přes jističem a chráničem omezený odběr. Ne,kuchyňský robot ani nic podobného s výkonem 2000W tam nezprovozníte. Tudíž kolík je tam víceméně k h…, to se ale samozřejmě netýká domácností a pod., kde je standart na zásuvkové okruhy 16A, umožňující odběr cca 3200W. A ještě… Číst vice »

Gale

Zkuste nějaký OBB NightJet, třeba do Itálie.
Rychlovarných konvic uvidíte několik a i ta žehlička se najde.. 😉

Jirka Hlavička

Nevím, nevím – za 15 let, co používám notebooky, byly všechny jejich zdroje „na tři kolíky“.

O.K.

Tedy chcete říct, že už patnáct let používáte jeden a ten samý 🙂 Protože to ste musel kupovat jen nějaké naprosté obskurnosti.

Hajnej

Žádná obskurnost, naopak je u některých značek docela problém pořídit notebook s dvoukolíkovým nabíječem. A u těch tříkolíkových je mezi ochranným vodičem a vnějším pláštěm nabíjecího konektoru odpor 1 kiloohm.

noerf

Například zdroj mého notebooku má kabel třížilný, zdroj předchozího notebooku byl dvužilný, takže to nelze brát paušálně.

Vbb

„ještě jsem neviděl někoho,kdo ve vlaku používá pračku,kávovar nebo žehličku“
Vy jste fakt ještě neviděl notebookový napaječ s třížilovým přívodem? Zkuste téměř jakýkoliv DELL.

https://www.alza.cz/dell-65w-d2300504.htm

PvvS

Při posledním přezkoušení jsme to řešili aSchuko nejsou zakázané. POuze nedoporučené. Řeší se to pouze poznámkou v protokolu.

Vbb

Nenapadla vás možnost, že je použita ochrana oddělením obvodů?
No ale klidně to považujte za nezpůsobilé, pak se ale nedivte, že osoby znalé budou vás považovat za zvíře s rohy. 🙂

Jiří Kocurek

A většina zástrček je již nějakých 20 roků obojetná. Uzemění je tím pádem zajištěno jak s kolíkem, tak i v SCHUKO zásuvce.
A jestli si někdo ve vlaku zapojí ponorný vařič z husákovy doby, tak jeho boj.

a8n

Šlo o vůz registrovaný v ČR?

noerf

Šlo o vůz Bbdgmee a ty jsou registrované obvykle v ČR.

Nikdo

Hlavně aby byla 1. třída komfortnější než ta současná a ve 2. třídě byly područky i uprostřed.

Jiří

Na to se můžete spolehnout.😁

gajda

To ale bohužel neovlivní Pesa, ale ČD. Pokud si tam poručí a taky zaplatí do dvojky klidně to co je v Pendolinu v jedničce, bude to tam. Ale asi se to oproti současným Pesám moc nehne, přeci jen tam moc lidí dvě hodiny v kuse nepojede

TPal.

Věřím tomu, že bude. Kolem roku cca 2014 vedení Českých drah úplně nedbalo na kvalitu 1.třídy pro regionální vlaky (RegioPantery a Sharky jsou toho důkazem). Nicméně, u patrových souprav to bude poznat krásně.

gajda

No ideál by bylo, kdyby si ČD nechaly i sem dát ty sedačky co budou v soupravách od Siemensu/Škodovky na Cheb

vagonář

Škoda, že Škoda rezignovala na motoráky.

Ondros

Nevidí v tom dlouhodobý potenciál… To bych typnul, že spíš udělají vlak na vodík než diesel (tim neříkám, že je to tak dobře).

vagonář

Já si myslím, že těch tratí už tak moc elektrifikováno nebude.

Zdeněk

Škoda dělala motoráky? Nepočítám AČ0 a pár předválečných motoráčků.

vagonář

Beru to tak, že Škoda nyní má i Vagonku, bývalou Vagonku Studénka. A tam jich bylo sakra hodně.

Kubrt

Na motoráky rezignoval i Siemens a Bombardier (když byl ještě Bombardier). Nemá smysl honit všechny zajíce na poli. Škoda se zaměřila na elektrické vlaky a tramvaje, což se jim dobře daří, nevidím jako problém, že nemají v portfoliu i VRT jednotky, nákladní lokomotivy, DMU, posunovací loko… Třeba jednou je mít budou, ale nemá smysl v takhle velké firmě chtít všchno a hned.

Kalanis

Posunovadla DMU/kombinace dělá aspoň CZ Loko. Takže to není naprostý výbuch.

Kubrt

CZloko žádné DMU nemá. Jen podotýkám, netvrdím že je to chyba. Zase – mají své spektrum výrobků, postupně rostoucí, odpovídající kapacitám firmy.

bently

Asi tak. Škodovka je zakázkově narvaná tak, že musí v relativně krátkém časovém horizontu nabrat stovky lidí a masivně rozšířit výrobní zázemí hned na několika lokalitách. A např. v tramvajích je na nejlepší cestě k tomu patřit k evropským lídrům.
Představa, že bychom měli na našem území za každou cenu a bez ohledu na kvalitu vyrábět prakticky veškerý segment dopravních prostředků, je snad už za námi.

Martin z topírny

Žádná škoda, těch uplacených a pochybných kontraktů bylo už dost.

Díky budoucímu nasazení Panterů po velké části ČR se vzdávám téměř veškerého budoucího výletování regionálními vlaky.
Za 3 roky díky tomuto vozidlu budu muset přesedlat na jiný druh dopravy do zaměstnání.

Vozidlo je značně nesympatické, kvílející, pištící a nepříjemné…

Takže jsem pro založení táboru: Dost bylo protěžované ŠKODY 🙂

Kubrt

Co to znamená „protěžovaná“?

medical_examiner

Základní předpoklad vzniku a provozu EJ 440, 640, 650, a 660. Stejně tak pražských nejdražších tramvají světa. Ty taky vznikly v Scheisewerke Pilsen.

Hajnej

Pomalovaná alpskými protěžemi.

Jan Soukup

Taky Vám Martine dávám mínus, jako mnozí přede mnou, ale zase musím uznat, že jste mě pobavil 🙂 Blahopřeji Vám k založení onoho táboru (založení táboru???) a mrzí mě, že Vás musím zklamat, ale něco mi říká, že na rozdíl od Vás cestující raději pojedou Panterem, než například vozem Bdt262.

Gwann

speciálně pro Martina předisponujeme dvě soupravy panťáků 560 z Brna výměnou za 4 pantery. i tak nám těch 560 pár zůstane na muzejní jízdy…

medical_examiner

Naopak, Deo gratias!

Jiří Kocurek

A to jako měli 5, 10, 15, roků držet lidi a výrobní prostředky, kdyby si na ně náhodou někdo na Nábřeží vzpomněl?

rejpal

Bytelný žravý polský stroj nahradí řadu 854, která se sešrotuje. A teď mě za to šotouši ukamenují.

Apollo17

854 žere jako ten Polský stroj.

Kubrt

S jedním Btn?

Apollo 17

No to Btn si žere ještě samo naftu na topení.Na tom není nic k divení.Obě soupravy mají hmotnost přes 80 tun,854 má hydraulický přenos s nižší účinnosti,než hydromechanika Žraloka.

Kubrt

Já se nedivím, jen se ptám:-)

Apollo 17

Také se musí porovnávat při stejné jízdní době.

Krusky-Stredohori

a to 854 nemusí honit klimatizaci

MiKi

V létě když klima jede na plný výkon žere Šaryk i trávu okolo tratě……

Patrik

854 se prý prodají dále na východ, kde budou jezdit minimálně 20 let.

Jerry

Kéž by a všechny

Gwann

hyder je škoda. jsou krásné. měl bych si jednu koupit

PeterC

Mozno budu supravy od pesy spolahlivejsie ako slovenske Dunihlavy 861.

Jiří

Proč se tomu říká Dunihlav?

Pája

Protože je to extrémně tiché vozidlo 😀

PeterC.

Pretoze po dlhsej jazde Vam duni v hlave :-;

Vena

Takže v tomhle ohledu taková slovenská obdoba 843…

PeterC.

Ale Dunihlavy boli vyrobene len pred par rokmi 🙁

Roman Svačina

Od nového grafikonu jich budou mít ČD 72kusů-tipuji. Neví někdo kde zůstalo těch 72kusů co měla Pesa připravené pro DB? A Němci je odmítly…
Nebo si je nakonec ti Němci vzali?

Kubrt

Jezdějí u DB.

Avlaky

Tyhle mají jinou karoserii

Jiří

Nechápu obchodní politiku ČD a ministerstvo průmyslu. Pokud by se podobné jednotky či vozy vyráběli u nás, mohli by se i vyvážet. Bombardier měl i patrové jednotky. Stačilo by konstrukčně upravit skříň a koupit motor a montovna je na světě. Jinak se zase povezeme na vlně RVHP. Nic horšího si neumím představit.🙄

Kubrt

Styl RVHP je právě to, že by MPO a ČD rozhodovaly, co se kde bude vyrábět. Nesmysl.

Lemmy

Tím říkáte, že Škoda Plzeň jsou pitomci, že v tomhle segmentu nejsou a nějakej Jiří tadlenc z internetu to ví líp.

Jiří

Tak mi vysvětlete proč v Británii když vznikne potřeba, jdou nové motorové vozy do výroby. Že by byli Britové chytřejší? Nebo jsme my příliš ušlápnutí? Na té výrobě přeci nic není, ale chce to svobodného ducha.

Kubrt

Nechte to na těch firmách, co chtějí vyrábět a co přenechají konkurenci.

Lemmy

Jaké vozidlo jde do výroby? Ta legrace co tu o ní byl článek?

Karl vB.

Řekl bych, že Britové mají mimoevropská specifika, např. jiný průjezdný průřez, tradičně používají Whitworthův závit, v Evropě se používá metrický atd.

Jerry

Kdo je bude dělat a jde?

Petr

Tak asi dělníci ve výrobním závodu . V cukrárně leda dort a holic si to taky nestrihne .

Jerry

V jakém?

Vbb

V hodně velkém, v garáži by to asi nespytlíkovali.

Jiří

To by se mělo důkladně zvážit kvůli potřebě pracovní síly. Např. Královopolská měla dlouhou tradici.
Možná by stálo za pokus na ni navázat.

Gwann

královopolská???? ta snad poslední drážní vozidla vyrobila na přelomu 50.a 60. let…motoráky snad před válkou a tuším akorát skříně…..

ještě nezapomeňte na vozovku v kolíně.

a zkuste co vám vyrobí v lokomotivce v libni a vozovce ringhoffer na smíchově. vše pak vybavte motory z ˇČKD naftové motory rovněž na smíchově

Karl vB.

Před hodinou jste se níže ptal, co se vyrábí ve Studénce a v Kopřivnici, nyní už presentujete velkolepý business plan, jak Venca Konopníkoic z Hoštic. Rozjeďte to ve velkým, Zýbrťák by možná pár těch vašich kousků vzal.

Jiří

Jenom zkouším v čem to je, že u nás nic nejde. A že radši vezmeme každou sra..u, kterou nám kdo podstrčí, místo aby jsme se sami snažili. Dobrý obchodník musí nutně znát situaci.
Historii a vývoj taky. Královopolská byla kdysi vcelku úspěšná fabrika, než ji komunisti přestěhovali do Studénky.

Kubrt

To jsou hrozný bláboly.
ČR je vzhledem k velikosti své ekonomiky strojírenský gigant, včetně železničního průmyslu. Vyrábí se tu leccos, ale proč by se tu mě,lo vyrábět všechno? O tom naštěstí nerozhodujete vy ani MPO ani RVHP, ale výrobci sami, na základě svých úvah, situace na trhu, vlastních cílů.

Karl vB.

Když už jste se svěřil s vaším ideovým východiskem, tak se mi chce jedovatě zeptat, jestli si doma sám klohníte pastu na zuby. Předpokládám, že ne, že jí kupujete v krámě úplně stejně, jako ostatní normální lidi. Na stejném principu byla pořízena i tato vozidla. Ty firmy, které jste ve vašich příspěvcích uváděl, a) mají zakázky na několik let dopředu v perspektivnějším segmentu ŽKV, než jsou dieselové motorové vozy/ jednotky b) zabývají se něčím jiným, než výrobou ŽKV c) už neexistují Navíc, pokud to vezmeme z Polska, přijde to možná levněji a možná to pohřbí měně lokálních tratí. To už… Číst vice »

Chronosphere

Královopolskou přestěhovali komunisti do Studénky? Kdy,v 19.století? Vy máte dost.
Jestli chcete vědět,proč u nás ledacos nejde,je to existencí ynteligentů vašeho typu.

Gwann

KPS vyráběla po WWII už hlavně železniční cisterny. dost možná proto, že uměla dělat nádrže

Jiří Kocurek

Který český výrobce má volné výrobní kapacity? Aha, jo cestující si počkají, až se vládě podaří vynutit (např. obstavením konta) rozšíření výroby ve zvolené a když nebudou lidi do výroby, tak na stoupí vězni a když to nebude stačit, tak se „navyrábějí“ političní vězni, aby bylo do výroby. Vše pro národ, takže je to sluníčkové.
Hej, vždyť popisuju 50 léta za Gottwalda a nejtvrdší ruku RVHP. Vy to chcete zopakovat?

David

Obchodní politika Českých drah je jednoduchá: chtějí uspět v soutěžích vypisovaných státem a kraji. Nevím co je na tom tak těžkého pochopit. Poslední roky ukázaly, kam vývoj směřuje a pokud se České dráhy tomuto vývoji nepřizpůsobí, tak nemají šanci. Poslední zkušenost s tendrem na lince R14 je myslím dostatečná.

Vít Jůza

Tak, jdu hledat, jestli ty jednotky jsou desetimetrové, nebo čtyřsetmetrové a patrové k tomu … o velikosti ve článku nic …

Apollo 17

Je to motorák od Pesy se 120 sedadly.Takže to bude mít okolo 43 metrů na délku.

Jiří

43 m není odpovídající náhrada za 810.
Takové si skutečně můžeme vyrobit sami. I s dvojnásobnou kapacitou.

Kubrt

O náhradě 810 tady nikdo nemluví.

Jestli chcete rozjet výrobu motorových vlaků, udělejte to, ale pěkně potichu, rozhodně to sem nepište, aby vám ten nápad nikdo neukradl. Určitě vám to půjde, z vašich příspěvků je znát, že obor dlouhodobě sledujete a máte skvělý přehled.

Jiří

A pročpak bych neměl diskutovat. Vaše názory jsou pro mě cenné. Některé jsou i pravdivé, jiné mi pomáhají pochopit jisté skutečnosti.
No uvidím co se dá dělat, ale odborníky budu potřebovat vždycky. Radši bych viděl na našich tratích kvalitní a esteticky vyvážené motory než ty obludy ze zahraničí.

Karl vB.

Tak kvalitní a esteticky vyvážené motory tuzemské provenience samozřejmě ano, v tom máme dlouholetou tradici.Např.: 809, 810, 814, 820, 843, 943 máte na mysli?
Kdyby to nebylo tak osobní, zeptal bych se v čem jedete.

Jerry

943 je vůz řídící.. jo a už tohle označení nemají

Gwann

jakkoliv mám naše vozidla moc rád, jsem na ně zvyklý, tak poslední slušný motor byla M290. zbytek děs, běs. i vč. hydry, která byla problematická už po svém vzniku (hydrodynamický přenos výkonu)

Braňo Deák

A těmi obludami jste myslel co??

Krusky-Stredohori

Napiště do ŠKODOVKY a CZ loko dopis proč se do VŘ nepřihlásily

Vbb

Tak si je sami vyrobte, nikdo vám nebrání.

Kalanis

A o napájení taky ne. Ač teda jihočeši i Praha dávají vědět, že to nejspíš bude pod obojí.

Kubrt

DMU.

David

Konečně!

milanmid

Polsko nás ve strojírenství asi předběhlo ???? No co se korupce týče tak už jsme možná přědběhli Ukrajinu ,?, Polsku totiž udělali pořádek justici a to možná pomohlo ?,

Lukáš

Pořádek v polské justici? Děláte si legraci?

Kubrt

Psali to na aeronetu, tak to musí být pravda.

medical_examiner

Kdeee?

Lemmy

Dokonce Slovensko, nějaký dobře napojený mafián tam v jakési ŽOSce montuje motorové jednotky, které povinně odebírá ZSSK. Ale nejsem si jist, že tudy chceme jít.

Pražák

Předběhlo, proto jim také ŠT dodá vlaky pro varšavské metro, protože polští výrobci jsou zcela vytíženi výrobou takového hi-tech jakými regionální dieselové jednotky bezesporu jsou a na něco tak banálního jako vývoj jednotek metra nemají čas a kapacity. Takhle jste to myslel?

bently

Rád bych věřil, že tento výlev nemyslíte vážně, a jste jen obyčejný troll.

Gwann

nežerte ty kačery tolik

zdeva

Důležité slovo je…až…

Jiří

Co vlastně dneska dělá Vagónka ve Studénce nebo Tatra v Kopřivnici?

Majkl

Elekrtrické jednotky Škoda a ta druhá dělá nákladní, stavební, vojenská a zemedelská silniční vozidla.

Zdrasa

Mám pocit, že ve Studénce už se nic nevyrábí, přesunulo se to do Ostravy, kde dělají Pantery a posledně i nové vozy se Siemensem.

Jiří

No tak by se mohla využít k rozšíření výroby.
Nebo Vagónka v České Lípě. Ta pracovala pro Bombardie. A to už je jiná kvalita.

Cestující, teď ale doma

V České Lípě má Bombardier svůj závod, proč by měl něco dělat pro konkurenci, když má svých zakázek dostatek?

Krusky-Stredohori

Vagónka Česká Lípa a Alstom-Bombardier je v součastnosti jedno a to samé, dokonce rozšířily areál o haly bývalých ŽOSEK. I tento nový gigant se orientuje s ohledem na poptávku ve světě na elektrickou trakci případně na alternativní pohony. Stejně jako se plzeňská Škoda v době svého vzniku orientovala na zbraně.

Krusky-Stredohori

Ve Studénce, konkrétně v budově bývalého podnikového učiliště se měly zhruba před 5ti lety vyrábět komponenty na elektricky ovládané dveře a jiné interiérové výbavy, jestli to ještě funguje nevím.

Kubrt

Ve Studénce funguje MSV interiér (sedadla a interiérové prvky vlaků) a MSV metal – výkovky pro železnici. Výroba celých vozidel přesunuta do Vítkovic. V Kopřivnici už přes 60 let jen auta.

Krusky-Stredohori

MSV interiér má být v budově bývalého podnikového učiliště. Areál vagonky má snad rozkouskováno několik menších firem.

Jerry

A ještě tam byl pars komponenty

Jerry

Vagonka neexistuje. Tatra si jede svoje auta.

Lektor

Proč by neexistovala, sice jednotlié divize netvoří koncern, ale jsou to samostané společnosti ale naprostá většina jede dál. Vždycky se mi líbí, když nějakej blb, plácá nesmysly, i když v době internetu najít správné informace trvá pár vteřin.
https://www.msvmetal.cz/
https://www.skoda.cz/o-spolecnosti/skoda-vagonka-a-s/#about-company
http://www.msvstudenka.cz/
https://www.msvinterier.cz/
https://www.msvelektronika.cz/

Jerry

To jsou v podstatě .. jiné firmy ..vyrábí komponenty. Vagonka jako taková tam není.

Marcel Štancl

Všechno co jsme měli umíme z ekonomických důvodů zrušit. Zdraví rozum říká vyrobit a prodat to byl dříve základ ekonomiky ve Studénce. Co naši dědové léta budovali blbec rychle dokázal zrušit.

Lukáš F.

Kdyby ti dědové budovali konkurenceschopnou výrobu a ne socialismus, nikdo by to býval rušit nemusel.

Jojo

No, ono je to trošku jinak. Ale jinak souhlas.

Jojo
Lemmy

Ve Studénce naposledy vyrobili 33 kusů řady 843 (velmi podivná koncepce) a pak zkrachovali. Takže uměli něco, co nikdo nepotřebuje a co někdo potřebuje, to neumí.

Jiří

To je fakt a nemělo by se to opakovat.

Jiří Kocurek

Nějaký Jiří o kus výš volá po založení výroby pro jedinou zakázku. To asi nejste vy, nebo ano?

Zrzek

Koncepce dieselelektrického motoraku byla požadovana ČSD někdy od 70.let viz M475(860). Bylo ale jednodušší vyrábět vozy s hydromechanikou (810 a od nich konstrukcí přenosu výkonu příbuzné třídy 842) i z důvodu hmotnosti, tak důvodu ztrát při přenosu výkonu. 843 byla svým způsobem improvizací na tehdejší dlouhodobé požadavky.

Jerry

Nee nebyly motory do 860.. a pak se začly dělat 810.

Vbb

Do 860 nebylo nic, ani motory, ani elektrovýzbroj, a dokonce ani převodovky, když je chtěli v nejvyšší fázi zoufalství vyrábět s ruskými motory Zvezda a též ruskými hydrodynamickými převodovkami.

Vbb

843 bylo 31 a Studénka po nich nezkrachovala.
Vozy si u nich objednal zákazník (ČSD/ČD) a není věcí výrobce pátrat po tom, jestli je zákazník potřebuje nebo ne.
Máte ještě nějakou podnětnou myšlenku?

Vbb

„Zdraví rozum“
No tebe asi už pozdtavil. Při odchodu.

Gwann

a kdyby bolševik nepostavil mamutí továrnu na šaliny na zličíně, které nikdo pak nechtěl kupovat, tak nemuselo ČKD Tatra dopadnout tak jak dopadlo. poplačte ještě jak zakázal bolševik vyrábět fotoaparáty, pomeranče (myslím loko) a zruinoval mnohé další výroby.

Lemmy

K těmto jednotkám se šíří kuloární zprávy o tom, že jsou těžší než konkurence a taky žravější. Neví někdo, jakou váhu mělo ve výběrku TCO?:

Apollo 17

Stejně velký Alstom LINT 41 je o 8 tun lehčí.Má hliníkovou skříň,Pesa ocelovou.Jinak mají stejný Poverpack(motor,převodovka,kompresor atd..
Ale do výběrového řízení se Alstom nepřihlásil.

Pája

Ocel je použita kvůli ceně?

Apollo17

Tak PESA vyrábí skříně ocelové,asi je to levnější.(ale těřší).Oba materiály mají výhody i nevýhody.Lehčí hliník se špatně opravuje po násilném poškození(většinou to obnáší vyrobit novou skříň),ocelová se opraví navařením nového poškozeného dílu.

klébr

polskej odpad, zadarmo drahej

Petr

A přesto vedle sukafonu luxus . Dobře udělali

klébr

všechno z východu stojí za hovno, vlaky i tanky

Lukáš

Hlavně ty Ruské, že? Ach bože, možná začnu i Covidu fandit, když to tady čtu.

Gwann

tak chodte pěšky

Pája

Postrádám Zlínský kraj. Elektrifikace v nedohlednu, místo Žraloků se vrátily na Zlín a Vizovice Regíny a jezdí i spoje do okresu Kroměříž. Ach jo 😕

michalrama

Souhlasím, vyjma druhého koridoru je železnice ve Zlínském kraji děs.

Pája

A to ještě na koridoru jezdí Pantery na objednávku krajů Jihomoravského a Olomouckého. Zlínský kraj nic.

Cestující, teď ale doma

Nejezdí tam pouze Pantery na rychlíku na objednávku Ministerstva dopravy?

Pája

Linku Olomouc – Přerov – Břeclav – Brno myslíte? Mám pocit, že Moravan je na objednávku krajů – když tak mně opravte. S tou je mimochodem u cestujících vcelku spokojenost, dokonce navazují motoráky a v uzlech i větší vlaky snad všude, kde zastavuje. Využívám trasu Zlín – Brno a právě Panter mně vrátil do vlaku z autobusu jedoucího stejně dlouho.

*h8*

Linka R13 je samozřejmě součástí objednávky MD ČR. Jednotky 660 tam jezdí, protože byly pro tuto linku nakoupeny před pěti lety z dotace OP Doprava (projekt Pořízení a modernizace železničních kolejových vozidel pro rychlé spojení mezi městy a regiony ČR), aby nahradily Syslografy.

Pája

Díky za info. Tenhle projekt je na této lince opravdu zdařilý – z pohledu cestujícího. V únoru jsem zaznamenal nasazení třívozových jednotek namísto obvyklých pětivozových, lidí cestuje méně. Ještě vyměnit ty motoráky na přípoje. Jet z krajského města Regínou na Pantera je fakt opruz.

martin

po koridoru regionova vizovice prerov,prerov uh.hradiste, otrokovice hodonin,hodonin prerov,….v regine ostuda zlinskeho kraje ktera dava na objednavku tyto vozidla

Pája

Čunkova ostuda. Ve volbách do kraje dostal kolektivní výprask, tak teď ještě po něm napravit všechno, na co ten škodič ze Vsetína sáhl. I dopravu.

slawe

Většinu dieselů má do 2030 Arriva. Na trati do Vizovic a okolo Zlína budou regíny prodlužovány do rekonstrukce a elektrifikace tratě, pak nová „soutěž“. S tím souvisí i elektrika na Ferdinandce. Rožnov – ValMet – Hulín – Kojetín stále jezdí Sharky kvůli podmínce dotace. A nakonec trať 280 bude zajišťovat olomoucký kraj, takže časem tu budou jezdit panteři.

Pája

To bude k nevydržení, vždyť se ještě ani nekoplo, přitom hodlají budovat podjezdy a druhou kolej, rekonstrukci trati, elektrifikaci …. Aspoň něco lepšího než Regínu a variace M152/810 by nebylo?

jan

Ti mají Arrivu.

jan

Zrovna nedávno jsem koukal. Jak vesele na Karolínku jezdí úplně ale úplně prázdný vlak. Ale tak super. Dopravce jezdí, peníze dostává. A ještě ho nemusí otravovat nějací cestující a uklízet. A v létě tam asi moc kol nenacpou.

Jan Mahdal

Takže navrhujete co? Hektora a dva hytláky jen o sobotách od března do září?

Jiří Kocurek

Nejezdí děcka do škol. A touhle dobou (kolem třetí odpoledne v pátek) by už děcka byly doma a rodiče ještě na nákupech po práci, někteří ještě v práci. Navíc je omezený volný pohyb, takže to rozhodně není reprezentativní vzorek.

Pája

My jeli 2x v prosinci do Karolínky a prázdno fakt nebylo – ale plno taky ne. Opravdu změna oproti M152

Krusky-Stredohori
Pája

Tenhle kr. … pardon podnikatel ty svoje bláboly házel i do schránek a doufal, že ho podpoříme peticí. Pokud jde o mně, doufal marně.

Braňo Deák

Tak házejte do schránek že peticí žádáte aby byla výstavba urychlena. A jemu do schránky těch letáčků hoďte více a ještě že známí a rodina to také mohou podpořit.

Camrak

Nikde jsem se nedočetl, jestli budou vybavené ETCS. Sice budou jezdit na lokálkách, ale jak to bude ošetřené při příjezdu na nádraží vybavené ETCS. A pokud ho nebudou mít, tak se pak nedají použít na vlaky mimo špičku, ve večerních hodinách či o víkendech na tratích vybavených ETCS.

Pája

Zdopravy.cz ŽELEZNICE SILNICE AUTOMOBILY LETECTVÍ VODNÍ DOPRAVA STAVEBNICTVÍ INFRASTRUKTURA LIDÉ CESTOVNÍ RUCH NOVÁ MOBILITA PODCAST DOPRAVCI • ŽELEZNICE České dráhy po letech vybraly výrobce nových motorových jednotek. Až 160 jich dodá polská Pesa 26 Úno 2021 10:143 min čtení Nové jednotky Pesa pro České dráhy. Foto: ČDNové jednotky Pesa pro České dráhy. Foto: ČD Pesa v soutěži porazila svého polského rivala Newag. Cestující na tuzemských neelektrifikovaných tratích čeká v příštích letech výrazně pohodlnější svezení. České dráhy dnes oznámily, že u polské Pesy nakoupí v příštích osmi letech až 160 motorových jednotek. Vítězství Pesy oznámil dopravce na twitteru. Rámcová smlouva počítá… Číst vice »

milanmid

Když to koupili Němci tak to nebude asi špatné ??

Sailor

Ve vašem odkazu ani v textu se nepíše, že bude vybaveno ETCS. Je tam pouze zmínka, že nelze ETCS instalovat do starých vozidel….nikoliv ze bude osazeno již z výroby.

Jan Mahdal

Já bych to udělal hezky po Česku. V roce 2023 bych to pořídil bez a za dva roky honem rychle soutěžil instalaci ETCS:o)

Sailor

Tak trochu bych to očekával, proto na to narážím…jestli není někde přesná specifikace nákupu.

Pája

Máte pravdu. Jednoznačné to není. Kopíroval jsem to mobilem a tak jsem neúmyslně dal víc, než jsem čekal.

Apollo 17

Jednoznačně je to v odkazu pod článkem DMU 120.Budou mít ETCS.

Apollo 17

Budou vybaveny ETCS .A na lokálky se dostanou výjimečně(pokud lokálkou nepovažujete tratě Pardubice-Havlíčkův Brod,Praha -Kladno..)

M&R

Tak snad se jich jednou dočkáme i v královehradeckém kraji…
Btw. už by se pomalu mohlo prosáknout jak to tu od prosince bude, resp. co ČD a GWTR kraji slíbili…

Luboš

Tam by stačilo odstranit 810 a 854

Pe.tr

Tak to by tam chodili pěšky

BDT

Vám ta 810 nějak leží v žaludku, ať se píše o čemkoli, vždy ji vytáhnete. Byly vypsány tržní konzultace na náhradu, to už se dá nazvat pokrok. Ano, morálně, technicky zastaralé a náhrada je stale v nedohlednu, ale už se tím alespoň někdo začal zabývat.

Jenda

Na Facebooku ČD v komentářích tvrdí, že pro KHK něco chystají. Třeba by to mohlo být několik staronových Stadlerů.

Luboš

Tak na Doudleby – Rokytnice ideál místo těch shnilých vraků, co tam jezdí teď

xyz

Docela smutné, že v tom výčtu krajů není kraj Jihomoravský, zejména s tratěmi č. 244 (mj. s ohledem na rychlejší rozpojování/spojování v M. Bránicích díky automatickému spřáhlu) či 246. Mimochodem s vlaky vytíženějšími (jak nyní, tak co do „potenciálu růstu“) než v leckterých jiných krajích, kde už nová vozidla jsou či brzy budou.

Nicméně chápu, že za toto nemůže dopravce.

Tomariero

A nepočítá Jihomoravský kraj s nákupem jednotek do svého vlastnictví stejně jako to udělal s elektrickou trakcí?

Apollo 17

Jenže tady není 85 procentní dotace z EU.Pantery koupil za cenu Regionov.

michalrama

Co se týče Jihomoravského kraje, děsné jsou tratě 340, 342 a 343.

Jiří Kocurek

Který úsek trati 340 máte na mysli? Z Nesovic až do Brna je zcela nový svršek, dělali to před pěti(?) roky: https://mapy.cz/s/gakolanapu

Kernteriér

Nebyl myšlen spíš vozový park na těchto tratích?

*h8*

nakupovat něco speciálně pro 340 není úplně ideální, ve výhledu je elektrizace

Spravna_doprava

Ano souhlasím, tyto vlaky jsou poměrně dobře vytížené a nasazení modernějších souprav by jen zvýšilo počet cestujících. Nebo by mohly také jezdit na Os Brno – Kyjov – Veselí n. Moravou – St. Město u Uherského Hradiště a na Sp vlacích, které nejsou složeny ze souprav 754 + 4x Bdmtee, tam o víkendech či mimo špičku by postačila zdvojená souprava. Elektrifikace v brzké době nebude, takže nevidím důvod, proč na této poměrně využívané trati nenasadit lepší vlaky.

slawe

Provoz nové jednotky je dražší než starého vlaku. Dopravce to na svou ztrátu neudělá, to by musel kraj zaplatit, a ten to platit nebude. Kraj chce koupit vlastní vlaky (tak jak teď kupuje elektrické)…

Marek

Ty máš lepší info než hejtman a radní za dopravu. JMK žádné další vlaky,ele/motor neplánuje min na 10 let dopřed. Byl problém s 1miliardou jakož to částkou za ele. vlaky které musel dát JMK ze svého a i na si musel půjčit. Jen pro ůplnost.

Jiří Kocurek

Bo budoucna do Moravských Bránic jet z Brna do Střelic pod trolejí. Necelých 10 km do Bránic pak na baterku, jelikož se elektrizace nevyplatí pro tak malý počet vlaků. Ale to je jen takový nápad, co by tam kolem roku 2025-2030 bylo reálné.

Jirka

Proč nekoupili vlaky na baterky? EU by přispěla.

Tomáš Záruba

Baterky jsou blbost. Lepší ještě asi polovinu dnes dieselových tratí elektrizovat a na tom zbytku točit motorové ojetiny ze druhé či třetí ruky (neb to jsou dost často tratě, které si nová vozidla „nezaslouží“ nikdy).
Ty EU dotace by daleko lépe posloužily právě při té elektrizaci (a popř. nákupu EMU).

Miloš

To máte pravdu, měla by být větší snaha tratě elektrifikovat

Gouďas

Bateriové vlaky stále nedosahují efektivity svých „méně ekologických“ ekvivalentů. I s přispěním EU by to byla tučná částka s nejistým finálním výsledkem.

Růža

Možná někde jo, ale při různých výpadcích el. na naftu motor jede všude. I když i s tou ropou může být problém.

Cestující, teď ale doma

Protože vlaky na baterky jsou na baterky.

Pája

Vlaky na baterie budou někde asi časem taky. Ale než se upřesní požadavky, proběhnou výběrová řízení, výroba, schvalování – tak tyhle motoráky budou staré herky. Jsme v ČR…

ajemgut

dle vizualizace vypada, ze bude 1. trida. muze nekdo potvrdit ci vyvratit?

Juraj

Vzhledem k dosavadní koncepci by bylo divné, kdyby to 1. třídu nemělo.

Petr

V Pardubickém kraji je v 844 1.třída zrušená.

Bart

To i v Plzeňské a i okolo ValMezu

Adam K.

Což je škoda, bylo by super, kdyby v tom byl nějaký koncept napříč ČR (podobně jako u DB), a ve všech nových vozidlech elektrické i motorové trakce byl jednotný standard služeb.

Pe.tr

A k čemu je na lokálce první třída ?

Kubrt

Jako kdekoliv jinde – pro pohodlnější svezení? Nemluvím samozřejmě o vlacích, kde se vyskytne vyskytne maximálně 10 lidí současně, ale v rozumně využívaných vlacích, kterými nejezdí jen „cenově citlivá klientela“, jednička své místo má.

medical_examiner

Aby ta lokálnost nebyla tak znát 😁

Pája

Navazuje – li na hlavní trati vlak s první třídou, tak význam má.

Jerry

Tak hlavně ať se využije i ta obec.. a nějaké jednotky by mohly přijít i do moravskoslezského kraje..

Jiří

Radši bychom si je měli vyrobit sami. 160 motorových jednotek z Polska a je zaděláno na obrovský problém. Postup ČD je vždy v rozporu se zdravým rozumem. Ale za rozhodnutími stojí stát a nastavená kritéria pro výběrová řízení. Rozhodně by se neměla upřednostňovat cena před kvalitou. Ve výsledku pak můžete zaplatit mnohem více než kdyby jste koupili mnohem kvalitnější produkt.
Pak máte jenom šunt za obrovské peníze.

a8n

Šunt za obrovské peníze – co mi to jen Škoda.

Zapa

ČD už si vyzkoušeli sponzorovat vývoj 380 a řekl bych, že tímhle směrem cesta opravdu nevedla. Ta poslední věta na to docela sedí. Bohužel.

Miloň

Polská Gama nedopadla o moc lépe.

Jiří

Hele když může Škodovka vyrábět elektrické proč by nemohla také nebo její pobočný závod, vyrábět motorové.
Technologii na to má, doplní jenom motor.

Pepe z plzeňskýho depa

To takhle vůbec není… elektrický pohon a spalovací motor jsou dvě naprosto nezáměnné jednotky. Např. parametry jako Momentová křivka, vibrace, dimenze převodovky apod. z toho dělají dva úplně jiné stroje… že by mohl zůstat jen plášť a vyměnit střeva nelze tak snadno, jak popisujete…

Vbb

„dvě naprosto nezáměnné jednotky“
A proto Siemens nabízí Desiro elektrické i motorové a Stadler taky…

„parametry jako Momentová křivka“
To je prosím co? Respektive jak to ovlivňuje konstrukci vozidla v tom smyslu, že el. diesel jsou úplně niné?

Kubrt

Ono to není „doplnit motor“. Škoda jistě může vyrábet leccos, ale dnes jsou tak naplněni jinými zakázkami, že na to začít ještě s DMU nemají kapacity – konstrukční ani výrobní.

Jerry

Nevyrábí to je ten problém

Karl vB.

Jiří, ty mluvíš, jak nějaký okresní tajemník před 40 lety. Všichni v těch firmách, které ve svých příspěvcích jmenuješ, nevědí nudou do čeho píchnout a jen čekají na tvoje drahocenné rady.

Jiří Kocurek

Okresní? Milouš Jakeš byl generálním tajemníkem. Docela se mu podobá.

Juraj

A jaký kvalitní produkt domácí provenience by to asi měl být?

medical_examiner

Nejspíš něco od Scheisewerke Pilsen nebo ZprasZnova Žumperk 😀…

kakov

co je špatného na sharcích? nebo dokonce leo flirtech? (PS: konfigurace interiéru není vina výrobce)

MartinS.

Tak jestli umíte vyrábět DMU, mohl jste se přihlásit. Nebo jestli znáte někoho, kdo to u nás umí, mohl jste mu poradit, ať se přihlásí, asi mu to uniklo 😉

Lemmy

A kdo by je jakože vyrobil?

Apollo 17

No říká,že „my“.Takže o víkendu se sejdou ve stodole za městem kakov,lemmy,zapa,apollo,mimoň.. a jiří bude tu výrobu řídit. 🙂

Jiří Kocurek

Obávám se, že lemmy bude raději ve zkušebně cvičit na basu, jeho z toho můžete vynechat.

Apollo 17

No a jak si pak sami ty vlaky vyrobíme?Lemmy chce cvičit na basu,kakov půjde radši za holkama,zapa na výlet,mimoň bude radši doma a apollo se chce projet na kole.Nakonec ty vlaky bude jiří ve stodole za vsí vyrábět sám. 🙂

Karl vB.

Někde jsem četl, že zdravého rozumu se dovolávají především ti jedinci, kteří žádný nemají.

Kontra

Doufám že to příští rok ČD nabídnou i třeba od r.2023 na R27, to by „jiní 1 dopravce“ (co už má skoro jisté) se svými skopčáckými žebřiňáky neměl šancu 😀 😀

Avlaky

Nenáviděnou, těch 33 přijde jinam

Apollo 17

No těch 33 je již někde zasmluvněno.Ještě je 127 volných.

Kamui

Nabídnout můžou. Pokud MD ale řekne, že je to sice hezké, že mají klimatizaci a nízkopodlažnost, ale v rámci VŘ toto nebylo požadováno, a tak se zůstane u 845 které jsou levnější.

Adam K.

Asi tak, škoda, že objednatel nepožadoval ve výběrku víc… S 845 na věčné časy 🙁

David

Proč si pořád spousta lidí myslí, že tendry na jednotlivé linky jsou soutěží technických vymoženosti a inovací? Tam jde především o cenu dopravního výkonu, přátelé, to si konečně uvědomte.

Pražec

Že to nahradí 810?

Uvědomme si, že jedna věc je počet osmsetdesítek snížit, druhá věc je jejich konečné vykořenění z pravidelného provozu.
Po vypovězení z dep ČD se stejně budou objevovat v barvách menších dopravců a i po ukončení pravidelného provozu můžou přežívat na vlacích, které bude příležitostně vypravovat šotoušstvo.

Min. deset provozuschopných orchestrionů na území ČR v roce 2050 snad může být realita. Co myslíte? Nebo by někdo mohl poskytnout kvalifikovanější odhad?

Laik

Klidně 30, ale žádný v pravidelném provozu na linkách kde cestuju.

Gouďas

Určitě to vidím až na pár desítek plně funkčních jednotek. Kdo ví jestli v té době dokonce nebude pár vozů stále vedených i jako záloha. Přeci jen zničit 810 chce velké umění.

Jiří Kocurek

Deset? Vždyť historických Hurvínků je poctivých 50 kousků (viz wiki) a žhavých trubek 6 kusů, ikdyž jedna z nich dostála svému jménu a bohužel shořela.

Pepa z plzenskeho depa

Vidím v tom jednu výhodu a jednu nevýhodu:
– modernizace vozového parku je vždy zapotřebí a tohle by mohlo byt rozumné řešení jak pro dopravce, tak cestující.
– výrobky se odjakživa dělí na tři druhy – dobré, špatné a polské – jestli budou tyhle vlaky poruchové podobně jako Sharky, tak se těch RegioNov/Mouse apod. dlouho nezbavíme, protože budou furt v záloze…

Jerry

On ten Shark se podařilo celkem vychytat.. ony taky jsou tam německé motory.. a hodně komponentů je od nás ( dvojkolí , sedačky) atd..

Pražák

Jenže tohle nemá být Shark, ale nová jednotka, byť ze Sharka odvozená. A co je platný kvalitní německý motor, když montáž vozidla provádí za pár dní přeškolený zemědělec.

Jerry

Se spravováním sharka problém nebyl.. občas si postavila hlavu elektronika.

Apollo 17

On ten pár dní přeškolený zemědělec provádí montáž i „švýcarské kvality“ -vlaků firmy Stadler.Ty se montují pro východní evropu v Polsku,nebo Bělorusku.

PeterC

Mozno budu spolahlivejsie ako slovenske Dunihlavy 861

Luboš

Konečně zmizí drahé, shnilé, poruchové, nespolehlivé, hnusné, odporné šukafony .

robert

Kdyby byly drahé, na dnešních lokálkách už by dávno nebyly. Hnusné možná jsou, ale to je věc vkusu.

Dominik

Nespolehlivá 810, dobrý oxymoron.

Jiří

A nahradí je dtto z Polska.😁
Tak tomu říkám pokrok předsedo.

Karl vB.

Soubor šesti přídavných jmen s negativním nádechem v jedné větě, to už vypadá na určitou formu psychoterapie.

Štěpán

Poruchové? Nové vlaky jsou mnohem poruchovější.
A nástupem nových jendotek zřejmě 810 nezmizí, protože jsou výkony, kde je třeba pořídit malá vozidla, což tato určitě nebudou. Takže máte smůlu, šukafony si tu ještě budete užívat dlouho.

Luboš

Nebudou. A malá vozidla tu jsou, a sice SOR 10.8

medical_examiner

Docela drahá náhrada…😈

Karl vB.

Pane Luboši, dneska nemáte příliš úspěšný den. Váš konkurent, pan Jiří nashromáždil k 19:41 hodin již 105 mínusů, zatímco váš nejvýživnější příspěvek utržil pouze 58.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-po-letech-vybraly-vyrobce-novych-motorovych-jednotek-az-160-jich-doda-polska-pesa-74934/#comment-475328

ABC

to asi nebude jezdit za kýbl nafty, že

Luboš

To je jedno ne, hlavně že šukafony zmizí.

BND 30

Dostanu tři dny volna, jako při úmrtí v rodině ?

medical_examiner

Ne, dostanete na zahradu 15m kolejí a 1 exemplář podle vlastního výběru 😀

Jiří

Neumíte si představit jak strojvedoucí umí nadávat. A chudáci cestující aby šli pěšky nebo si pořídili 🐫.

Bmo

Měly by zmizet celé České dráhy!

Kalanis

Ne, měl by být zmizen Luboš.

medical_examiner

Do některého anatomického ústavu! 😀

Jarda Š.

Šukafony zmizí, až kraje přestanou objednávat dopravu na málo vytížených lokálkách a SŽ ty tratě „zakonzervuje“.

medical_examiner

Já plánuji likvidaci 297 km železničních tratí…
Ale nejsou to tradiční šlágry…

Luke

Pokud vím, tak nynější sharky jedou tak za 100 na 100…

medical_examiner

Při jakých podmínkách?
A máte podobné informace i o ostatních řadách?

Jiří Kocurek

Tak 40 litrové kýbly bych teda tahat nechtěl. A s přívěšákem nebude stačit 50litrový sud. Na sto kilometrů. Plus teda nafta/LTO na topení.

Laik

Hurá! Fakt se to povedlo dotáhnout do konce? 810/814 do šrotu.

Jerry

814 asi určitě

pkajetan

Tratě, po kterých se dnes kolébají 810 a regíny půjdou do šrotu společně s nimi…
Cena za provozování lokálky s těmito vozidly na provoz a údržbu drahými vozidly, bude pro objednatele neakceptovatelná.
bye bye české lokálky a vivat – smějící se bestie Kolovratník

Lektor

Předpokládám, že to bude spíš náhrada 854 a 842, maximálně nahradí 814 na nejvytíženějších tratí.

Avlaky

Kdepak, ty ještě poslouží kvarta a Tatra jsou ještě minimálně 10 let schopné fungovat

Petr

Z velké části budou nahrazovat 814. Pardubický kraj nové jednotky místo regionov na Hlinsko/Brod a na Vysočině také. A nevím jak teď, ale dřív na Kladno z Prahy taky jezdil regionovy, takže zřejmě i tam

Tomariero

V jihočeském je to náhrada 842 a částečně 814 a ty se zas můžou někam přesunout (horní Pacifik má dost vlaku v řazení 810+010 stále, dtto Suchdol- Budišov)

Zdrasa

No konečně! Jen doufám, že tu opci využijí Dráhy naplno, pokud budou jednotky bezproblémové. Jinak chápu dobře, že jde typově o nějakého nástupce Sharků (soudě dle vizualizace)?

Luboš

Zejména to nahradí šukafony

Karl vB.

Howgh! …rozhodl nejvyšší pan Železničář.

medical_examiner

Proti rozhodnutí je přípustná stížnost, která nemá odkladný účinek.
Věčně příslušná je lampárna. Přednostně budou vyřízeny žádosti napsané na toaletním papíře.😀

Štěpán

Umíte napsat komentář bez slova šukafon, 810 nebo čehokoli, co zmiňuje tento typ vozidla?

Karl vB.

Asi bydleli na nádraží a proto to zřejmě bylo jeho první slovo, které se naučil vyslovovat.

Štěpán

Asi to tak bude 😀

Luboš

Rozhodně to nebude tak poruchové jako 810/811

Dominik

Jistě, a co se na těch 810, podle Vás, tak často porouchává?

BND 30

Háček na bundu…

Jiří Kocurek

Výkon motoru řady 811 je omezen na 150 kW z toho důvodu, že převodovka Praga by jeho 250 kW nezvládla. Asi vědí, že ta převodovka je na hraně přenositelného výkonu a vědí to z dobrého důvodu – rostřelila by se.

Dominik

Ano došlo na omezení na 152 kW, takže výkon je podobný, jako u původního motoru LIAZ (155 kW)? Takže došlo k omezení a stroj spolehlivě jezdí, tak kde je ta nespolehlivost?

Luboš

převodovka, baterie, motor atd atd

Nikdo

Nevíte, jestli to budou dvou nebo třívozové vlaky?

David S.

Pro cca 120 cestujících. Takže dvouvozové.

martin

a zlínský kraj kolem okresního města nic:-)))

Jerry

Stě je mneli.. a mistr Čunek řekl že ne ..tak se stáhly na Rožnov

Pája

Čunek je škodná, naštěstí už kraji nevládne.

medical_examiner

Známe jeho trvalé bydliště nebo bude „odměněn“ jako uprchlý?
Jen aby si kat nechystal ve Střelné ty holínky zbytečně…(aby ho nakopl a ten odskočil už na slovenské území😈)

Kernteriér

Na Zlínsku aspoň nějaké Sharky jezdí, ale třeba v JM kraji je nejmodernějším motorákem široko daleko Regiošuk. Takové tratě jako S4, S41, S51, S52 apod. si mohou nechat o NP vozidle jen zdát.

Pája

Ale přímo do Zlína jezdí opět Regíny.

Jerry

Sak stě je mneli

Chronosphere

Co to je za skřeky?

Error

Standardni vyjadrovani mistniho Jerryho

Jiří Kocurek

Asi se snaží napodobit jistého politika. Motýle řepku milují.

medical_examiner

A jsou ty motýli nějak hospodářsky zužitkovatelní?
Řepka ne, to víme…

Karl vB.

To se nedá vyloučit. Za staré doby prováděl ÚSOL výkup sušených vos. Cena za 1 kg byla vcelku motivační. Motýle, na rozdíl od vos, nemají žihadla.

PetrB

„RegioJetu má dodat do prosince nové elektrické jednotky pro provoz v Ústeckém kraji.“

Dodány budou muset být dřív než v prosinci tohoto roku, jelikož musí projít schvalovacím procesem. Od prosince by měli být nasazeny již do pravidelného provozu.

Avlaky

RJ bude rád když jednotky pojedou na okruh v únoru

Kulík

Bohužel máte pravdu – jen doplním rok 2022 – a to je hodně optimistické přání. Letos se to již nestihne… Konec konců i první nový Schark pro ČD bude muset na okruh také zhruba v prvním pololetí příštího roku – změn v konstrukci je docela dost.

JirkaK

někde jsem četl, že by měl být RJ rád, aby všechny zasmluvněné byly dodány do začátku roku 2023

Pavel Vavříček

V MSK to určitě nebude jezdit. Tady se akorát plánují ještě Pantery na baterie.

Jerry

Hlavně ať zmizí 460ky

Jiří

Na osobácích ne, ale na takové R27.. Záleží, jak bude vypadat VŘ na dopravce od prosince 2022

jan

Boha jeho..

Jerry

To by se mohla objevit .. i na Pacifiku .. místo regionova.160 jednotek .. to by zmizela většina Regionov.. hura

Luboš

primárně by měly zmizet RegioMousy do posledního kusu, pak až 814

D.S.

Doufám, že se jich také dočkáme na rychlíkových linkách. A ideálně se sedačkami Borcad Flexio či Comfort.

DavidV

To nevím na jakých linkách, když z motorových rychlíků mají ČD už jenom R27.

Nikdo

Myslím, že pokud dají podobou cenu jako Arriva, tak by mohlí vybrat ČD. Každý normální člověk by vybral o trochu dražšího dopravce, pokud by nasadil na tu linku nejnovější nízkopodlažní vlaky ne nějaké šroty od DB.

David S.

To záleží jaké podmínky objednavatel nastaví. Když bude chtít nové, bude mít nové…

Pražák

Spíš na co zákazník má a mít bude. Což jak ukazují první vlaštovky (Ústí, Střední Čechy) zrovna hitparáda nebude. Takže na vyčerpání celé rámcové smlouvy to nevidím.

MartinS.

Zadavatel stanoví podmínky, dopravci nabídnou cenu při splnění podmínek, levnější vyhrává. Když si Zadavatel stanoví jako podmínku nízkopodlažnost, dostane nízkopodlažní vlaky, ale nebude to o trochu dražší, ale o hodně dražší.

David

Konečně někdo, kdo to vidí rozumně.

David

Cena nemůže být „podobná“ cena musí být nižší. Jinak nemají šanci ten tendr vyhrát.

D.S.

V letech 2024-2027 se dají na motorových rychlíkových linkách očekávat větší změny a vzhledem k tomu, že ČD na tyto vozidla mají opci na 8 let, tak by se dalo předpokládat, že je nabídne do VŘ i na rychlíkové linky.

Lektor

Jenže Arriva má smlouvu snad do roku 2028

D.S.

Jak kde, většinou do prosince roku 2027, na R14 bude možné smlouvu vypovědět k prosinci 2024. A i kdyby to bylo do r. 2028, tak se stále vejdeme do rámcové smlouvy na tato vozidla, která je na 8 let.

Tajemství příběhu

Vozidla, určená pro regionální dopravu nasazovat na rychlíky? To by bylo pro cestujícího hodně velké utrpení.

D.S.

A v čem konkrétně? Když by měly adekvátní sedačky, tak bych v tom žádný problém neviděl.

Tajemství příběhu

Adekvátní sedačky tomu nepomůžou, pořád to bude vozidlo pro regionální dopravu. A jet 100 km vozidlem pro regionální dopravu, tak to je opravdu utrpení.

D.S.

Jaká vozidla by jste si tedy na motorové rychlíky představoval?

Jiří Kocurek

Je Honecker rychlíkový vagon?

Kubrt

Motorové rychlíky v ČR jsu regionální doprava.

Tajemství příběhu

Ano, tak když to tedy je regionální doprava, tak proč to platí stát, a ne kraje?

JirkaK

ARRIVA má linku R26 zatím jen na tři roky (od prosince 2019), takže by mohla být naděje, kde by se mohla vyskytnout

Jiří 24

Kéž by se Ol. kraj ozval a byly dosazeny místo Regionov, případně i Šukafonů 😀

Palecek.M

V OLkraji budeme mít Pantery, asi bychom chtěli moc

Lektor

Hlavně tam budou jezdit stadlery.

Luděk Štěkala

Musím říct, že se mi RegioSharky líbí víc. Ale samozřejmě je to skvělá zpráva.

M H

Na vnějším vzhledu zase tolik nesejde. Hlavně aby spolehlivě sloužily a měly pohodlný interiér a jejich provoz a servis nebyl příliš drahý.

Luděk Štěkala

Já vím, že na design vlaky nejezdí, ale na druhou stranu… Proč se bránit hezkým věcem? Nutno ale dodat, že to není žádná hrůza. Určitě se najde spousta lidí, kterým se budou jednotky líbit.

Pavel

Toleranci a respekt k nazorum ostatnich diskuteru, pratele!

Pražák

No jestli to Pesa povede jako tu zakázku pro RJ, tak se ještě dlouho nikdo nesveze.

Daniel

No ono přeci jen chvíli trvá, než se vlak vyrobí…

Pražák

A oni to pánové v Pesa nevěděli?

Avlaky

Ale oni posunuli časový harmonogr

Platamon

No,on je zásadní rozdíl mezi vymýšlením a schvalováním dvousystémové jednotky, když před tím na střídavinu nic nevyráběli… Vzít jednotku, která je u nás schválena a poladit pár odchylek je celkem drobnost.

Pražák

Pak ovšem neměli slibovat dodání schváleného vlaku do konce tohoto roku. Jinak se ovšem říká, že hlavní problém je v tom, že Pesa dostala větší zakázku v Polsku a tu upřednostnila. Což je mimochodem ukázka „serióznosti“ tohoto výrobce.

Ondřej

Když jim to vyjde finančně lépe včetně zaplacení pokuty RegioJetu, který ji přepošle kraji, tak se bohužel není čemu divit. Pokud mají výrobu na dlouho zajištěnou, tak je nemusí tráýpit ani ta ztráta serióznosti. Za serióznost se ve východní evropě připlácí málokdy.

Pražák

Což je ovšem nemilá zpráva pro ČD

Pražák

Což při ně ve chvíli kdy podepisovali smlouvu byla nová informace? Řekl bych, že nikoliv. Zkušeností ze SRN měli dost.

Jerry

Tak pokud to bude.. regioshark .. není problém.

Pražák

Nebude, bude to nová jednotka, že Sharka pouze odvozená, takže nová schvalovačka.

Raf

Tuší se, kde by mohly jezdit?

Haha

Po kolejích 🙂

Tadeáš Koranda

10ks Praha – Kladno – Rakovník / Kralupy, 7ks Jihočeský kraj, 9 ks Vysočina, 7 ks Pardubice – Havlíčkův Brod.

Dominik

Pardubice – Hlinsko mají už 844, leda by nahradily 814, které by se asi přesunuly na tratě 015,016 i když i tyto trati, alespoň 016 v úseku Holice – Moravany, by si zasloužily lepší vozidla. Kolem Třebové jezdí dost Štadlery, a z 238 se dělá výkladní skříň a zbytek strádá.

Miloš

Otázka jestli ty Regionovy do roku 2023 vůbec vydrží.

Jiří Kocurek

Toho se nebojím, vždyť jsou to jen 2 roky. A kdyžtak zaskočí „nesmrtelná“ 810 s přívěšákem. Bohužel 🙁

Krusky-Stredohori

teď se navíc hodně uvolní regionovy a 842 z plzeňska. Proslíchá se že soubor Pošumaví vyhrahe GWTR.

medical_examiner

Tak to aby se tamější domorodci začli shánět po nějakém autě…

Petr

No to mají, ale jsou tam jen dvě.. Takže má přijít ještě těch sedm a místo těch reginov.

Daniel

Tak zrovna na rameno Rakovník – Kladno – Praha/ Kladno – Kral/nVlt/ Praha – Středokluky je potřeba 12 jednotek 😀

VojtaDrevik

Ale do stredokluk neni potreba takhle velky vlak

Koro

To jste si prave vycucal z prstu?

Dali

Vysočina, Praha, Středočeský kraj, Jihočeský kraj a Pardubický kraj

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Na Instagramu psali Vysočina, Praha, Středočeský, Jihočeský a Pardubický kraj. Takže mě napadá Praha – Kladno – Rakovník, Pardubice – Chrudim – HavlBrod nebo Tábor – Ražice (- Strakonice). Snad koupí i další jednotky, chtěl bych je vidět třeba na R27, i když tam by se musely spojit 2 aby měly těch 230 míst (843+Btn+Bftn má 200).

KocourM

Také Tábor – Horní Cerekev – Jihlava

Bpee

Zkouším to nějak vydedukovat. Zřejmě kompletně nahradí 842 z Tábora do Strakonic, tam to „žere“ pět 842 a dvě vozidla zůstanou záložní, nebo nevím co s nimi, 814 zůstanou na Blatenských lokálkách,… na Velenice taky 814? Nebo 842, které nejsou nízkopodlažní? 10 pro Stč. kraj je asi jasných. Pardubice-HavlBrod 7 jednotek, to znamená 100% vozby? Jsou nějaké přesahy i jinam? Zdá se mi to docela dost… Vysočina je velká neznámá. 9 jednotek… 4 jednotky 814 dnes zajišťují vozbu z Jihlavy na Tábor, pak hádám něco z Jihlavy do Zastávky u Brna, RS1 zůstanou na VelMez, Slavonice,… Okříšky – Znojmo a… Číst vice »

xyz

Právě HB – Slavonice mají jezdit větší jednotky tak, aby se nemusely spojovat RS1 (viz jeden z koncepčních textů Kraje Vysočina).

xyz

… což znamená turnus pro 5 jednotek mezi HB a Slavonicemi ve špičce.

Jihlava – Zastávka 🙂 aneb přirozený přestupní bod ve vesnici 🙂 20 km před jádrovým městem 🙂 aby ve špičce ta 120místná jednotka před Zastávkou stačila. Ale ano, možná to tak taky dopadne. 🙂

Petr

Pardubice – Hlinsko – Brod bude celkem 9 jednotek. Dvě 844 už jsou. Je potřeba pokrýt spěšnáky a všechny osobáky plus rezerva. Co se týče úseku Hlinsko – Brod, tak těžko říct, jestli se pce kraj s vysočinou dohodne a nebo jestli tam z Vysočiny pošlou taky 844 z tohoto tendru.

Dominik

V Pardubickém kraji není jen trať 238, chtělo by to rozložit, aby se modernější vozidla dostala i jinám. Třeba 016 Holice – Moravany, ještě před cca 6 lety tam ve špičkách jezdily narvané vlaky, a lepší vozidla by ty cestující mohla zas natáhnout zpět (samozřejmě by to něco lepšího chtělo i na Os po koridoru).

Luboš

ano, hlavně odstranit šukafony. Pan Netolický o to naštěstí intenzivně usiluje narozdíl od Jermanové a Komínka. Proto je taky PID a DÚK skanzenem republiky narozdíl od pardubického kraje, kde kraj dbá o komfort cestujících

Tomariero

Tak na Velenice se počítá spíše a pantery vzhledem k připravované elektrifikaci a do té doby tam 814(842) vydrží.

KocourM

Já myslím, že 842 v Táboře zůstanou na Os Tábor – Písek a to v počtu čtyřech (nyní je jich 6), protože min. 4 sharky půjdou na Jihlavu a min. 3 na Strakonice, takže tam zůstanou zbylé 842 jako záloha, protože teď nestačí ani samy sobě v počtu šesti, často jezdí do Strakonic regionova. Do Č. Velenic bude panter, až bude trať elektrická, do té doby regionova. Blatenské tratě zůstanou v současné podobě, nebude-li těch regiosharků více. Myslím, že 7 regiosharků je pro jčk strašně málo.

Cestující, teď ale doma

Větší smysl by dávalo je nasadit na Os vlaky než na Sp. Plus jsou tu ještě Os vlaky od Písku na sever. A otázka je co ze Strakonic do Berouna.

Tomariero

Tak Jihočeský kraj řeší Protivín-Březnice a Strakonice-Blatná, zbytek trati v okolí řeší Středočeský kraj (Beroun-Breznice-Blatna) a nebo Plzeňský kraj (Nepomuk-Blatna) ale to nic nemění na tom že 7ks nemá šanci pokrýt Jihočeský kraj co se týká motorové trakce, jisté je nasazení na Tábor-Strakonice. Otázka je zda jen na SP nebo na obojí a to vezme 5-6 jednotek. Teoreticky zbyde něco na Strakonice-Blatna kterou by měly dvě jednotky zvládnout. O víkendu i Protivín-Březnice (nejezdí SP mezi táborem a Strakonicemi).

KocourM

Sp vlaky Tábor – Strakonice ale asi budou jezdit i o víkendu, protože víkendové „osobáky“ jsou plné, a to i v době koronaviru. Až budou nové vlaky, tak snad skončí ty nesmyslné příjezdy do Tábora v XX:42-XX:44 a vrátí se na XX:50 což bylo vyhovující. Znám mnoho lídí, kteří jezdí raději do Tábora autem, protože nechtějí čekat 20 minut na přestup.

Bpee

Díky za reakce. Takže typický český nákup, množství, které přesně pokrývá nebo o jeden-dva vozy nepokrývá turnusovou potřebu a tak se stejně bude muset v depu udržovat pár starších záložních strojů a vše s nimi související, tedy díly, znalost dílny, seznání strojvedoucích… achjo. 🙁

Kdy má být Třeboň elektricky? Kéž by to do roku 2025 bylo…

Karl vB.

Informace o stavbě C-17 – Optimalizace a elektrizace trati České Velenice (mimo) – Veselí nad Lužnicí (mimo)
Stav: Příprava, Zahájení realizace: 2024, Konec realizace: 2027
Hlavním cílem projektu je celková rekonstrukce a elektrizace traťového úseku České Velenice – Veselí nad Lužnicí. Stavba bude zahrnovat rekonstrukci všech stanic na trati (Nová Ves nad Lužnicí, Suchdol nad Lužnicí, Majdalena, Třeboň, Lomnice nad Lužnicí), kde budou zřízena nová vnější nebo poloostrovní nástupiště. Rekonstruovány budou také všechny zastávky a celá trať bude upravena pro rychlost 120 km/h. Dojde také k náhradě stávajícího přejezdu se silnicí I/24 u Suchdola nad Lužnicí novým nadjezdem.

Dominik

Zbytečné pálení nafty Horní Cerekev – Jihlava.

xyz

Zato dnes se Spidery pálí ČD naftu mezi H. Brodem a Kostelcem, dříve s nimi též pálily naftu mezi HB a Žďárem. Navíc, pokud by došlo k převzetí všech 17 (a ne jen 13) Spiderů pro Kraj Vysočina, tak ty zbylé 4 by jezdily z H. Brodu do Kolína, tzn. taky pod dráty.

Cestující, teď ale doma

V současné době jezdí mezi Horní Cerekví a Jihlavou Regionovy.

Jerry

Tak na Vysočinu přijdou pantery

KocourM

Ale kolik, nyní zajišťují Os dopravu z Jihlavy do H. Cerekve pouze regionovy. Pantery budou sotva stačit na Kolín – H. Brod – Žďár n. S. a HB – Jihlava.

Tomariero

Hlavně ty vlaky jezdí až do Tábora a tam elektrické vedeni není (Cerekev-tabor)

Informovaný zdroj

V JČK se s nimi počítá na výkony mezi Strakonicemi, resp. Pískem a Táborem, pak ne Spojích Strakonice – Blatná – Březnice a Protivín – Březnice.

Tomariero

Na to je to málo kusů, Strakonice – Tábor je asi jistota, ale ten zbytek je kapacitně úplně mimo, tam by většinou vystačila 810. Maximálně že by to šlo na Strakonice – Blatná tam by to asi vystačilo podle počtu kusů.

KocourM

A kolik by na ty spoje Strakonice (Písek) – Březnice jich bylo potřeba. 6 jich potřebujete na Tábor, 1 zbývá.