České dráhy otestovaly na railjetech vectrony, mohou nahradit mimořádně taurusy

Vectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhyVectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhy

České dráhy včera úspěšně v areálu odstavného nádraží v Praze otestovaly nasazení lokomotiv Siemens Vectron pro provoz netrakčních jednotek Siemens

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Loko

Jak teprve druhá lok. A co 242 a 36x na syslech. To nejsou loko? Takže Vectron, Taurus, Eso, Plech.

David Knap

Oni určitě myslejí počet loko pro řízení s railjetem, jinak samozřejmě existuje už hodně vozidel (elektrických i motorových), kterých touto možností disponují.

Jiří2

Provoz po wtb lince je trochu něco jiného. Zatímco třeba vozy ABfbrdtn dokáží na dálku ovládat kde co (a v tomto ohledu jsou dalo by se říci nejuniverzálnější), railjet umí ovládat pouze hnací vozidla značky Siemens. Tedy Taurus, Herkules, Vectron. Ovládání 380 by vyžadovalo nový software lokomotivy a část schvalovacího procesu absolvovat znovu. Navíc by se na tom musel podílet i Siemens, což je konkurence a Škodovka jej nepustí ke všemu a Siemens zase ne Škodovku. Viz třeba ta průmyslová špionáž Škoda – Bombardier.

kosočtverec s čárkou uprostřed

tuhle jsem se svezl z Břeclavi do Pardubic a bylo mi divné, že jedem jenom 140. Koukám v Pardubicích a ejhle 362 na čele. Asi ten „nekompaktibilní software“..

Však tahat se může 🙂 , ale nemůže tlačit, což je škoda. Kdyby to asi možné bylo kdyby se u rekonstrukcí podařilo vyjednat zaintegrování patřičných modulů, tak by se railjety snad mohly nakupit ve větším počtu (třeba kratší bez jídelňáku a s dveřmi na konci pro rozšíření vagony) a nasadit na EC a některé rychlíky. Panter je sice pěkný, ale je malý a poněkud nepohodlný, navíc, podle mne, naprosto nedostatečný pro provoz mezi Brnem a Břeclaví a dále na Olomouc.

pppqqq

Ad “ (třeba kratší bez jídelňáku a s dveřmi na konci pro rozšíření vagony) a nasadit na EC“
Myslím, že na EC, aby to bylo EC, by jídelní nebo bistrovůz řazen býti měl. I když v dnešní době, kdy se ignorování mnohých tradičních služeb vydává za novou vyšší kvalitu, těžko říct.

Karel V.

362 má vmax 140 km/h totiž

pppqqq:
Asi jsem to blbě napsal, byl by to railjet, kratší, ale tam kde máte snes plech by byly dveře, tím pádem by bylo možné jej používat jak na rychlících, kde to není třeba, tak doplnit bistrovůz eventuálně další vozy dle potřeby.

Railjet se už nevyrábí. Protože nesplňuje TSI.
Vizualizace něčeho ( railjet neo) na bázi Vectronu (jedno a dvoupodlažní verze) existuje už asi dva roky.
Ale jen na papíře.

Jirka

Dieslové trakce se asi nedočkáme, že? Netahají už někde SVC i diesely? 🙂

Tomas

Když budeš hodný, rodiče ti koupí model, a ten si můžeš tahat, čím chceš.

K.S.

A ČD, či alespoň ČDC mají Siemensácké diesely? Pochybuji že by Siemens dodal SW CZLoko pro integraci do brejlovců a bizonů, byť by to za pokus stálo, stejně jako u 363 (nějak mi jdou designově k railjetu líp než Taurusy). Při napěťové výluce v Břeclavi mívají Rakušáci velký problém s tím aby jejich osobní vlaky byly vysunuty z nádraží dieselovou lokomotivou, nebo aby ten kus doplachtily, takže za railjetem a Taurusem tam býval ještě Herkules, jednou to dávali dohromady minimálně čtvrt hodiny, pak tedy raději postavili cestu tomu co stál na odbočce Pohansko, tím moje sledování zoufalého cvakání s přepínači… Číst vice »

Jiří2

Všem co chtějí railjet na EC/IC mohu s klidem vzkázat, že není o co stát. Zas taková výhra to není a co ČD na EC vlaky nasazují (kupř. vozy Bdmpee) mi přijde pohodlnější než celý railjet, kde máte omezený prostor na nohy a koukáte tak akorát do sedačky před vámi, protože dál přes sedačky nevidíte.

petr.r

ještě jsem tym nejel, tak nemůžu posuzovat, ale pro Tomas- Riesel určitě táhl railjet.