České dráhy otestovaly na railjetech vectrony, mohou nahradit mimořádně taurusy
České dráhy včera úspěšně v areálu odstavného nádraží v Praze otestovaly nasazení lokomotiv Siemens Vectron pro provoz netrakčních jednotek Siemens
České dráhy včera úspěšně v areálu odstavného nádraží v Praze otestovaly nasazení lokomotiv Siemens Vectron pro provoz netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort, veřejnosti známých jako railjet. Jde tak už o čtvrtou lokomotivu, kterou mohou České dráhy pro provoz railjetů používat.
„Spojení Vectronu a soupravy railjet se ověřovalo pro případné využití takovéto kombinace vozidel v případě potřeby vzniklé při každodenním provozu, například nasazení náhradní soupravy na spoje SC v trase Praha – Ostrava a při dalších podobných mimořádnostech, kdy by mohlo dojít ke společnému využití lokomotiv Vectron a netrakčních jednotek railjet,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.
https://twitter.com/michalkoptar/status/996725016636116992
Vectrony budou teprve druhou lokomotivou ve flotile Českých drah, která umožní nejen tažení soupravy, ale i její sunutí, tedy s lokomotivou vzadu, ovládanou z řídícího vozu. „Nasazení Vectronu a railjetu umožňuje využít některé funkce jednotky podobně jako s lokomotivou Taurus, soupravu pak může například sunout,“ dodal Štáhlavský.
Koncernové námluvy. pic.twitter.com/zWRChYA6wm
— ℳ𝒶𝓈̌𝒾𝓃𝒻𝒾𝒾𝒾𝓇𝒶 (@depopraha) May 16, 2018
Podle něj ale zatím dopravce nepočítá s pravidelným nasazením vectronů pro provoz railjetů. V běžném provozu nasazují České dráhy ve spolupráci s ÖBB lokomotivy Siemens ES64U4 nazývané Taurus.
Jednotku railjet mohou tahat i další lokomotivy, České dráhy zkusily už provoz s lokomotivou řady 362 a 380 z produkce Škody Transportation. „V případě mimořádností se to již v minulosti stalo, jedná se ale pouze o klasické propojení jako u běžné soupravy. Lokomotiva musí být vždy v čele,“ dodal Štáhlavský. Důvodem je nekompatibilní software.