České dráhy opět modernizují patrové vozy. Cestující čekají nové toalety či obložení
VozyBdmteeo po dalších úpravách. Foto: České dráhy
Součástí úprav je ostrojení na kostru, cestující čeká v horním patře větší ochrana před horkem.
Tak mě k brzdám napadlo, proč Žabotlam občas dokázall zpomalit bez pískání, a Syslograf píská vždycky?
Není to tak, že by některé fíry bavilo některé soupravy zastavit bez EBD?
Kde ty jsou časy , kdy jezdily na 7901/12 z Protivína na Praha Smíchov. I já jej vozíval z Prot – Beroun(přepřah).
Tam sice patra v minulosti jezdila,ale myslím, že trochu jiná…
Tvl a co tam začít rekonstruovat nějaké vagony z 30-tych let? Ty dřevěné lavice 3.tridy natrit na modro, natáhnout tam nějakou modrou látku, vyměnit wc a hura do provozu….CD uz se probudte, je 21. Stoleti
Ano 4 vagóny tady v Č. Budějovicích možná jsou, ale byl vždy nasazen jen ten jeden právě pojízdný, a k tomu nějaký jakýkoliv muzejní jiný. Celkově takový vlak pak působí, jako že právě byl ukraden v nějakém železničním muzeu soudruha Honeckera. Pohled na to byl tragikomedie. Naštěstí na té trase působily OOB s velmi kulturními vlaky, i když to nebyl poslední výkřik techniky. Snad se to zase obnoví.
Máš na mysli asi toto:
https://www.bahnbilder.de/bild/tschechien~dieselloks~br-754-alt-t-4784—brejlovcitaucherbrille/1109875/cd-754-057-8-am-04august-2018.html
To snad ne! Kdyby mi nekdo v roce, já nevim 2000, rekl, ze tyhle popelnice budou jezdit jeste v roce 2020, tak bych ho poslal do Jihlavy na kopecek. A kdyby mi rekl, ze tu budou strasit ve sci-fi roce 2030, tak bych ho z litosti bezbolestne utratil. I nemozne, je tady mozne.
Vzhledem k velikosti a pohodlnosti sedáků pro dospělého cestujícího by nebylo od věci z toho udělat „dětský vagón“. Jedno schodiště zrušit a nahradit ho skluzavkou. „V přízemí“ parkoviště kočárků, jízdních kol, nějaká prolejzačka… 16 vozy by mohly pokrýt celou síť a ještě to výhodně prodat, jako nadstandardní péči ČD o cestující s dětmi. 🙂
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CH/SBB_IC2000-Bt-2694.php
Jedná se o vozy 1976, ale mám za to, že se z NDR dovážely od samotného začátku výroby v 1962, a znal jsem je jako malé děcko z trati Ostrava – Frýdek Místek – Frýdlant nad Ostravicí – Kunčice pod Ondřejníkem. Samozřejmě byly to dělničáky.
hlavně ať už nemodernizují šukafony
Tyto vagony by se daly nazvat, jako pomsta pracujícího lidu za socialismu, co hákuje na 3 směny v těžkém průmyslu. Pro dobytek byl dobytčák, toto byly soudružáky (v době, kdy člověk byl jen pracovní silou a nic více).
Tyto vozy se začaly vyrábět v roce 1961, projektovány tedy byly v NDR v padesátých letech, za účelem vyrobit co nejhorší a nejlevnější vlak, do kterého se nažene plno lidí do práce a zpět.
To, že se tri lidé tam nahoře doslova pekli, bylo úplně jedno.
proto by měly být všechny včetně nejnovějších modernizací bez milosti sešrotovány
Jakoze principialne chapu snahu usetrit za kazdou cenu, nebylo by bylo ale fakt strategicky lepsi nechat si pritahnout z Mukranu od DB nekolik o minimalne generaci novejsich kusu a modernizovat ty a Bmto nechat konecne usnout pod autogenem?
Jen patra od DB (krom řidičáků a Dederonské variace Bmto) mají dveře nad podvozky a tedy nejsou nízkopodlažní.
Ale obecně souhlas! Kéž by už přišla náhrada za všechny vozy UIC-Y. A na nové asi nebude…
nicht unbedingt, teda ne nezbytne…treba DBuza https://www.bahnbilder.de/1200/do ppelstockwagen-dbuza-7474-db-regio-953519.jpg
Děkuji, jen není DBuza variace na naše Bmto? Minimálně prostor v horním patře bude stejně bídný
Je to porad jeden vyrobce, je tedy mozne – jinak vsech typu je hromada, tady je trochu prehled vsech, jdou dat i titulky https://www.youtube.com/watch?v=rzcZRyPpNio
elektrické jednotky na trati Brno-Jihlava 😀
Na Lipno je také nataženo TV z Rybníka, ale jezdí šukafony. To je asi normální.
Nikoliv, do Rybníka je nataženo TV z Lipna. To TV je tam kvůli hlavní trati a eventuální elektrické vlaky jsou na Lipence vedlejší efekt.
A ty šukafony tam nejezdí. 210+patro+DBs. Na všech vlakách…
Kde, že to modernizují?
Údajně externí firma v Č. Budějovicích, ale nejspíše je to odtržená jednotka ČD, protože ve městě kde je nezaměstnanost 1,5, (a až 100 000 za podepsání pracovní smlouvy) taková prasárna nemůže jinak vzniknout. A zbytek v OCÚ Olomouc – podvozky, tedy beru to z článku.
Teoreticky by to mohlo dělat SOKV ČD Cargo v Českých Budějovicích
Ale prakticky to nedělá. Ani žádná odtržená jednotka ČD…
Dík za informaci.
Jakto ze tu neni spousta vykriku o hnusnych zastaralych nemeckych vracich, ktere mely davno skoncit na smetisti dejin (nebo alespon vyhodne prodany na Ukrajinu nebo do Rumunska)? Zeby mely ten spravny odstin modre? Kdyz o 10-15 let mladsi motoraky z druhe pulky nemecka, jsou temer hrdelnim zlocinem? (Drahozrada?) 😉
Kolik vlaků za týden udělají tyhle vozy?
Jezdí denně docela intenzivně..
A kde všechny jezdí? V posledním odstavci píšou, že z šestnácti patrových vozů Bdmteeo jezdí 4 v ČB a 12 z Brna do Jihlavy a z HB do Kolína. Já jsem včera (nebo předevčírem?) čekal v Podbabě na Ešus a místo něj se zpožděním (hlásili závadu na lokomotivě) od Kralup přijel Syslograf. Takže jsem měl z cesty do práce retro jízdu. Nechápu, proč tomu chtějí dělat „mid-life upgrade“, když ten vůz je na sklonku kariéry. To už by snad bylo lepší nechat vyrobit novostavby 071, pokud na to ještě existují přípravky.
tyhle vozy nikdo nevydává za super věc, jako opěvované 845 a jim podobné…
On nekdo 845 vydava za supr vec? 90% diskuzi jsou jen zabomysi valky jestli je 843 o chlup lepsi nez 845. Jesli je wifina a vakuovy hajzlik dulezitejsi nez otviratelna okna… Evidentne nase zeleznice nic dulezitejsiho nepali 😉
A kdyz tady nekdo (mimo obor) prijde s napadem, jak by slo neco zlepsit, tak akorat dostane minusy, ze si to predstavuje jak hurvinek valku, protoze pravidlo 1.
Ale co, berme to s humorem. 😉
16 kusů ,to ČD určitě vytrhne. Možná asi jo ,protože nemáme na nové.
Nebylo lepší koupit rovnou vozy po DB a upravit je pro nás, když ty jezdí rovnou 140 km/h?
Ne, to by byl západonemecky šrott v nemodrém náteru. Tahle modrá novinka z Luzice je jiné kafe.
Tyhle vozy jsem neměl rád, už když přišly jako nové. Rekonstrukce můj názor jen podpořila a další rekonstrukce jsou peníze vyhozené oknem. Snaha vzkřísit mrtvolu.
Ceske drahy jeden hnusnej statni tunel. Fuj. Uz aby mely jeste mene spoju…
čím méně spojů budou mít ČD tím větší finanční ztrátu budou mít a ta ztráta se pak bude platit z našich daní
… teprve až když ČD převezmou veškerou dopravu v ČR bude jejich ztráta nulová, musí se jim ale předat i lyžařský vlek v Brně na Kraví Hoře. (prodělečný, jak jinak).
A až bude ministrem dopravy, pardon – železnic někdo kdo vlakům rozumí, tak začnou Státní dráhy i vydělávat.
A pak teprve bude možné poslat všechna tornáda a šukafony do šrotu. A nemálo béček…taky někam do pryč. Vzniknou i panoramatické vozy, mnoho Amz, Ampz, Bmz, Bmpz, BDmsz a nějaké WRmz…
…vozy pro potřeby vlády, lůžkové vozy, vozy s poštovními oddílem, vozy pro přepravu vězňů…
Viditelně odborník :)))))
Já jsem tedy trochu doufal, že pan Bednárik tu změnu řízení vezme z gruntu. Ale možná je v tom nevinně… Rekonstrukce rekonstruovaných vozů jsou v tomto případě vyhozené peníze, cestující změnu, myslím, nepocítí. Zato vozy budou jezdit díky úpravám, řekl bych tak do roku 2031… Následujících deset let totiž půjde říct: “V nedávné době tyto vozy prošly rekonstrukcí.” Tou dobou už jim bude táhnout na 60.
pak se někdo diví, že lidi nechtějí jezdit VD, ale toto..
Pro pana Štěkala … osobně si myslím, že ČD momentálně řeší nedostatek hotovosti = což se odrazí v malém/žádném zájmu věřitelů prodlužovat SOUČASNÉ úvěry/půjčky. A na nové úvěry/půjčky bych si taky moc nevsadil. Osobně si myslím, že investice (do vylepšení) současných vagonů ČD, bude čím dál vzácnější. Chyba se stala v minulosti. Např. proč ČD nenakoupila vagony typu 845, které mohli být alternativou k RegioNovám a zejména vytlačit vagony typu 460, 560, 854 s nemodernizovaným interiérem. Tj. současné vedení firmy ČD asi udělá spoustu chyb a nepříjemných rozhodnutí, ale zásadní problémy vznikly více méně nicneděláním v posledních pár letech. Holt… Číst vice »
Nějak tak si to představuju. 👍 děkuju.
ČD sice dochází hotovost, ale banky neví co s ní, takže o neochotu úvěrovat ČD se nebojím.
To jako že banky, když mají peníze které není komu půjčit,tak místo aby si je podržely,tak je dají někomu kdo je zadlužený až po uši,a není u něj jistota že je splatí? 🤪
Vedete své vlastní finance stejným stylem?
Do toho mají ˇČD ještě daleko.
Velmi, velmi bych odlišil krátkodobý vs. dlouhodobý úvěr…. Silně pochybuji, že ČD v letošním roce by byla schopna získat DLOUHODOBÝ úvěr v řádech miliard za zhruba podobné úrokové % jako je výše úroků které ČD platí nyní…. IMHO pro ČD bude snazší najít leasingové financování na mnohem rozšířenější typ vagonů… Do financování pronájmu pro ČD se IMHO leasingovky nebudou hrnout, jestli půjde o nějakou malou sérií, ne úplně obvyklých vagonů. (jednou z klíčových kritérií pro leasingovku je odhadnout jestli se SNADNO najde nový nájemce případně kupec, pokud původní nájemce přestane platit)…
Ta budova na nábřeží je pro ně příliš velká. Dal bych je do nějakého zrušeného nádraží .Dovedli ČD do bídného zadlužení , ale manegment si hnojí prsa
Třeba na Masarykovo…
Už jsem vymyslel, jak přeložit 120 na hlavní…👿
ČD nakoupily řadu 844, ale v malém počtu kusů. Rovněž nakupují náhradu za 460 a 560, jenže dost pozdě, v malém počtu kusů a jen když musí. Takže se JMK vykvákl na celé Nábřeží a objednal si v Plzni vozidla sám. Nyní Nábřeží dští oheň a síru.
Hlavně ať na nábřeží přestanou modernizovat šukafony. I kdyby nic jiného, tak toto by byl skvělý počin, za který bych jim ty tučné odměny i přál
Ještě by jich potřebovali nejméně 52, aby se mohly vyhodit regionovy duo…
Pane Kocurek… na nové vagony na regionálních tratích si ČD nedokáže vydělat… Mluvím o těch vlakových linkách, kde regionálnímu vlaku konkuruje individuální doprava a autobusová doprava… Proto jsem mluvil o ojetinách vagonů (a to ojetinách, které já jako cestující vnímám subjektivně mnohem líp než vagony typu 460, 560,…)
845tkami vytlačit elektrické jednotky????
Ano. Neznám člověka, který by chtěl přesednou z vagonu typu 845 do vagonu typu 460…. Respektive – všichni známí, kterým jsem doporučoval přesednout z auta do vlaku, tak když tito známí zažili jízdu vagonem typu 460, tak mi vynadali, že „co je moc, to je moc“.
tak uznejme, jsou to hezké vozy, měly by se dát zpět do původního laku CSD. krásná retrosouprava k barci
Nepřijde Vám trochu naivní myslet si, že když se změní ředitel, tak se ze dne na den věci změní? Na věci je potřeba čas, den má jen 24 hodin a lidi mají jen 2 ruce a jednu hlavu.
Ředitel ČD má IMHO „svázané ruce“ ohledně nějakých velkých několika-miliardových investic do vagonů… Dle aktuálního rozhovoru pana Bednáríka: při tržbách cca 30 miliard prý jen loni firma ČD přišla o cca 4 miliardy na tržbách (čínský vir v ČR začal řádit až na jaře, tj. za letošní rok předpokládám ještě větší propad v tržbách firmy ČD.
hlavně snad pan Bednarík zakáže modernizaci šukafonů. I kdyby nadělal jiné paseky, tak za toto by měl dostat ocenění
A proč by to dělal? Má na modernizované šukafony uzavřenou smlouvu s MS-krajem. Z hlediska ČD je to výborný obchodní tah, zasmluvnit na léta takovéhle skvosty.
Pěkně obšlehlý článek ze Železničáře 😀
Možná si v textu přehlédl tuto větu:
„O úpravách dvoupodlažních vozů vyrobených v roce 1976 v německé vagónce Waggonbau Görlitz informovaly České dráhy ve svém měsíčníku Železničář.“
Vy jste vymletý, veterina článků je jen zrecyklovani tiskové zprávy …
Bože to je hrůza… Tyto vozy s příšernou brzdou a nevyhovujícím řešením interiéru měly být už aspoň 10 let ve šrotu, a to všechny. Prostě je vidět, že je třeba stále sypat prachy tam, kde se žádá.
Škoda, že kraje neumí/nechtějí definovat požadavky technického rázu, jako třeba kotoučová brzda apod. 🙁
Je zvláštní, že tyhle zjevné křápy, které byly „znouzectnost“ už v době svého vzniku, se spoustou chyb (hlavně podvozek), nejsou pro mnohé diskutující ony „vraky na kolejích“…
Asi tak pro nás burany z vesnice, co hned tak něco nevyhoděj a radši se v tom ještě 20 let po životnosti hrabou a používaj to. Otázkou je , kdo z nás zanechává větší uhlíkovou stopu, ale v tomto směru je to asi jedna ku jedna. Takže o to tu asi nejde. Když budu orat v 50 let starém traktoru, bude obílí stejné jako po tom moderním. Zákazníka může zajímat tak cena a ta může být stejná. Mrzuté ovšem je, když moderní dezíro neoplívá alespoň týmž pohodlím co skýtá moderní traktor. Vynechme všemi uctívanou nízkopodlažnost. Sedět v dezíru v oblasti… Číst vice »
Obvyklá otázka. Kdo to tam dá?(peníze).
Ty peníze zjevně jsou, když se furt sypou do modernizací křápů…
No, ani kotoučová brzda nemá ideální charakteristiku, jak se často uvádí, ale pravda furt lepší jak nekovové špalky u nákladu. A proč by mělo kraj zajímat, jaká je na vozech brzda? Je vozidlo schváleno pro provoz v ČR? Je.
A že trochu skřípou brzdy, no bože, zblázněte se.
Já osobně bych hlavně zakázal, aby se u rekonstruovaných vozidel osobní dopravy ponechávaly špalíkové brzdy.
Že by nesměla být provozována „nová“ importovaná vozidla se špalíkovou brzdou se rozumí samo sebou.
Ale aby pijavice neměly řeči, tak by se obratem odebralo 157 béček do šrotu, záhy následovaných 102 vozy Bdt a Bdtee.
Jde to. Jednoduše převrácením žebříčku hodnot 👹
Pěkné vozy,takhle to má být, rekonstrukce musí být,pak můžou dál jezdit i pohodlné B,ale doplnit WiFi a zásuvky, jinak 810 jedině jako v Moravskoslezském kraji,jinak pryč
810 sešrotovat všechny, i ty čerstvě modernizované
Hned jak se vyrobí VT 504, tak všechny 810 poběží do šrotu.
Vyjma cca. 10 vozů(od každé modernizace jeden) předaných do DHV Praha střed
My je v MS kraji taky nechceme
a já myslel, že tyhle NDR vagony nahradí patráky vycházející z NIM expresů.
To si pletete kraje. Nové patrové vozy mají jít na trať Ostrava-Frýdek Mýstek. Patrové osobní vozy jezdí na Vysočíně se zájezdy do Kolína a kolem Prahy.
Ano, to vím, že jdou na Ostravsko. Spíše jsem očekával, že tyto už jen dožijí a budou nahrazovány novými vycházejícími z NIM souprav.
Ty budou nahrazovány vozy vycházejícími z Regiopantera.
Otázkou, zda by neměli dokoupit nějaké „elephanty“. Nějaký Kiss a podobně. Tím se asi nic nepokazí. Elephanty jdou krásně spojovat..
To je sice pravda, ale taky to musí někdo zaplatit. Žhavým kandidátem na nové delší dvoupatrové jednotky je hlavně Praha, kde před koronou ve špičkách nestačily ani dva spojené Elefanty. Nicméně minulý rok podepsaná smlouva na 10 let s žádnou změnou nepočítá…
Fakt? a jak to chtějí řešit?:-) Ty nárůsty.
nejlepším řešením by byla liberalizace
Ropidu?
Problém je, že v okolí Prahy jsou 2 spojené Elefanty maximum kvůli nástupištím. A jejich prodloužení není úplně jednoduchá záležitost.
Těch spojů, kde 2 spojené Elefanty nestačí (ve smyslu že lidi v celé soupravě stojí, nejen v prvním voze) moc není.
Na 231/232 byly přecpané jen vlaky vedené jednoslonem (zejména 9115).
Smlouva na 10 let sice nepočítá s výměnou Elefantů, ale počítá s možností předání části výkonu jinému dopravci (S9?), čímž se nějaké soupravy uvolní pro zdvojení, případně snížení intervalu.
Ale uvidíme, co bude po koroně.
SČ kraj by měl zejména nahradit všechny 809/810 nějakými Linty a štádlery, obdobně jako kraj Pardubický
To jako někde v bazaru??
Vyběrko, nebo koupit patra od DB
Naprosto pohodové vozy na pacifik, v té přírodě člověk stejně nečeká k brejlovci nějaké luxusní vozy. Na každodenní dojíždění na S7 už jsou ale dnes nevyhovující a nezachrání to ani LEDky, moderní informační systém a Wifi. Interiér je zastaralý, v patře je opravdu velmi málo místa pro cestující u oken kvůli zkosení a podvozek je nekomfortní (výrazně lepší pojezd je i ve druhé třídě v syslu, lze porovnat právě na S7).
Ano, tak před půl stoletím se patrové vozy podivuhodně střídaly se staršími vagonky někdy snad ještě s poctivými dřevěnými lavicemi na tratích na Vrané a na Turnov. A pak se na Vrané objevily tyhle nové patrové vozy.
Modernizace v této podobě smysl dává. Pokud se výhledově nakoupí nové soupravy pro příměsto, tohle může být dobrá záloha. S dieselovou mašinou vyjede i při ledovce či vyhořelé měnírně a cestující budou rádi, že je něco odveze (chybějící klima či nižší maximální rychlost bude v takovou chvíli jen detail) 🙂
Teď ještě kde vzít v takové situaci tu dieselovou mašinu.
Která by neutáhla Elefanta
Tam to asi nebude o utažení, ale o unapájení (+ opruz se spřáhlem).
nejde jen utáhnout ale i utáhnout klimu aj
V depu přece 🙂
A jak to vypadá s panterama na Lipenku? Budou nebo nebudou tam jezdit
Námět pro sázkové kanceláře.
nemodernizovali je už před léty, modernizované jezdí na trati Čerčany – Vrané nad vltavou
Tady je potřeba potřeba rozlišit „pražská“ patra – Bdmteeo296, které rekonstruoval PARS a jezdí na tratích 171+210+212 a „Vysočinské“ Bdmteeo294, které jezdí směrem k Stčk na trati 230
Ani jsem se nestačil zeptat a už děkuji za odpověď:)).Zarazilo mě totiž,že v článku neí ani zmínka o vozech na trati Praha-Vrané-Čerčany.Takže už je to jasné a díky:))
Kacířská myšlenka – zahodit špalky a dodělat na ně v rámci oprav kotoučové brzdy, aby to mohlo jezdit víc než 100km/h? I těch 120 by na příměsto bylo lepší než současných 100, jelikož až dojezdí na Vysočině, stáhnou se do Prahy na syslografy. Nové patrové jednotky hned tak nebudou.
A teď do mě. 🙂
Kotoučové brzdy to se řekne to je zásah do celkového podvozku.. plus rozvaděč. To se na starý vůz nevyplatí
Jojo, na S7 mi vadí i to pískání.
To je takový kravál, že v Řevnících je slyšet až v kostele… (když je ticho)
V polsku mají úplně stejné vozy, toto o nich říká wiki: Pudło wagonu opiera się na dwuosiowych wózkach typu Goerlitz VI, które są przystosowane do prędkości 160 km/h. Mimo tego wagony te są dopuszczone do poruszania się z prędkościami: 140 km/h w Niemczech, 120 km/h w Polsce oraz do 100 km/h w Czechach.
Jdu do tebe 😀
Na té lince z řevnice, kde jezdí, stejně rychleji jak 100km/h jet nemůže (není kódovaná). Ty špalky by se daly zvážit, je to nepříjemné, ale rychlost na naše tratě mají dostatečnou, stejně tak když to jelo tuhle na kralupy, tam taky víc jak 100km/h traťová není.
Leda do Brodu, ale zas je to osobák…
*z Řevnic
U těch vozů je zkrátka největší škoda, že už hrozně rychle stárnou. Stačí se v Kolíně podívat na vozy zrekonstruované v roce 2010, které teď po 10 letech vypadají jako vrak.
nemodernizovali je už před léty, modernizovaný jsou vidět na trati čerčany – Vrané nad vltavou.
Ano, ale to byly ty pražské, které jezdí v pracovní den na S7 se sysly a o víkendech na Pacifiku. Článek je spíše o těch co jsou na Vysočině a na jihu Čech, které byly reko před 10 lety.
No na me clanek take pusobi dojmem, ze je jen 16 kusu pater a 12 z nich na Vysocine a 4 v Budejicich. Zrejme pujde o pismenka v oznaceni vozu, ktere mi nic jako laikovi nerikaji..
V tomto případě jde dokonce o čísílka, neboli index KOV, písmenka mají pražská, vysočinská i jihočeská (tam kromě dvou zbylých nereko) stejná.
Teplotnímu komfortu by pomohlo nemít tmavě modrou střechu, just sayin‘.
Ale korporátní nátěr musí být.
Určitě by to pomohlo a tady by nebyl problém změnit Najbrt a ponechat bílou střechu jako u novějších Elefantů.
Tady u nás u Olomouce bychom to taky uživili, ale rozhodně nechceme tu verzi, které se zasekávají horní okénka a prší do toho (viděno na Šumavě osobně před 4 lety).
u nás u Olomouce nechceme žádné verze těchto vozů, svých vraků již máme plno
tak mohlo by dojít k výměně…460 na bechynku (jistě půjde upravit na 1500V), patraky do Olomouce nebo do ostravy…zapojit mezi dva slony 😀
Slony nemáme, ale nějakou Bertu by mohlo vytlačit muzeum z OL. A substrát to pobere, i kdyby to mělo jet sevřeno mezi vozy tornáda…
A v Praze nejsou? V syslografech?
V Praze jsou vozy prošlé úpravou v roce 2016 označované Bdmteeo296, kterých se modernizace týkat nebude.
Jako v sezoně na Lipenku úplně v pohodě. Přes zimu stačí sólo 814 ale když se jede o prázdninách na vodu pomáhají tomu i autobusy. Kdo zažil odvoz v pátek odpoledne od rychlíku v Budějovicích ví o čem to je. … Klidně si umím představit v sezoně protažení Arrivy od Prahy az na Lipno,minimálně v pátek a neděli by se to uživilo
Teoreticky ano, prakticky by ta jednotka musela být zbytek týdne na čištění interiéru.
V létě je na Lipno ideální souprava Bmto+BDs obojí v kožence, nic lepšího si ty pádla – prasata nezaslouží. Ještě by pro ně mohla být nasazována nějaká taková popelnice na spoje mezi ČB a Rybníkem v sudou hodinu, expresové vozy tam dostávají pěkně na p*del.
To, co tím jezdí není ani pádlo ani vepř. To obojí uráží. Je to něco ještě nechutnějšího. Štítí se toho i skuteční vodní znalci.
A do tedy? Mořská prasata, velbloudi, hyeny skvrnité?
Nebo je lepší trochu generalizovat a říct jen „dobytek“?
Jestli myslíte linku přes Příbram, tak jedině nějaký přesnoční spoj, aby se dalo jakž takž vyspat, na to je koridor přes Benešov moc rychlý … .
vozy Bc, WR a Ds jsou bohužel z drtivé vetsiny vyřazené. ale byla by to věc…vodacky speciální vlak poblite padlo ve směru Rybník odjede ze 4. nástupiště v 00:30
Takove hodne odvazna myslenka…nebudou se vkladat do jednotek 471-071-971 ako posilove vozy? 🙂
Větší kravinu sem neslyšel
Jojo, tu si necháme na apríla…
Pěknej nesmysl… mají trochu jiný profilový řez.. 471 nemá vršek tak zkosený.. no a hlavně mají Vmax. jen 100km/h
Průjezdný profil ničemu nevadí. Jsou daleko podstatnější věci proč toto není realizovatelné.
No hlavně to spolu nebude komunikovst
Z Brna do Jihlavy? Opravdu? Co vím, tak jezdily z Jihlavy na Cerekev.
Teď už to tak asi nejezdí, ale dlouhá léta jezdila na jednom páru osobáků z Jihlavy do Brna takováto souprava https://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r754&loko=1627 myslím, že kvůli myčce.
Ještě v minulém grafikonu to jezdilo jako Os 4824, dnes v ten čas jede Os 4832, tak je možné, že to tam jezdí i nadále. Bezbariérový vůz tam psaný je.
Jedná se o ABfbrdtn795 se zdvihací plošinou (souprava 854+954).
Dnes? Takže patro dojezdilo?
Tato souprava jezdí mezi Brnem a Jihlavou i v tomto GVD. Ráno z Jihlavy jako Os 14803 do Třebíče a pak jako Sp 1927 do Brna. Odpoledne se vrací jako Sp 1928/Os14840 do Jihlavy a potom se ještě otočí s půlkou soupravy do Třebíče jako Os 14853/14848.
Díky za perfektní info. Syn by se s tím chtěl svézt, pokud vyjde přestup na zpětný spoj v Náměšti, je to ideální.
A já se zase divil, co dělá v Heršpicích patrák s logem pražského Eska.
Jezdí to z Havlíčkova Brodu do Jihlavy.
Opravdu mají k dispozici ČD jen 16 těhle patráků (jak je uvedeno na konci článku)? Nejsou ještě nějaké v Praze?
V Praze je jiná verze 🙂
http://alanbutschek.cz/rady/rada_bo.php
Aha, díky.
Jo to byly časy, když jsme do školy jezdili Btjo =D
V létě jsme si otevřeli ty široké dveře a sedli si do nich… Vítr ve vlasech =D
Jo to by časy, když jsme měli ještě vlasy…
Vzhledem k počtu cestujících to vidím na posilové spoje kolem Prahy.
trochu mne fascinuji opravy/castecne vymeny interiérů po 4 letech
Jenže tohle je modernizace těch původních, které v letech 2010/2016 modernizovaný nebyly.
To určitě ne ne, v článku se píše o Bdmteeo, což jsou ta modernizovaná. Zároveň se píše o celkem 16 kusech a provozu na Vysočině a v jižních Čechách, což odpovídá vozům Bdmteeo294, tedy těm modernizovaným v letech 2010-2011.
Pak je ovšem ta rekonstrukce po 10-11 letech, ne po 4.
V pořádku. Tyto skvosty je nutné udržet za každou cenu. Věřím, že je budou potkávat ještě naši vnuci.
myslím, že by přidat i wifi a zásuvky a možná rovnou i klimu…. tyto vozy mají jasnou budoucnost…
Přesně tak! Je to rodinné stříbro.
Z každé strany 810ku a nemusí se bastlit Reginy….
Pst, nebo se toho někdo chytne a udělá to.
Wifi a zásuvky mají
Jen pražské kusy a o těch není řeč.
super jen tak dál, žádný dovážený šrot ze západu. když tu máme takovou pěknou kvalitu z východu. věk nerozhoduje!
Tady určitě soudruzi z NDR chybu neudělali.
On to koncepčně není špatný vůz, ale už za časů ČSD v 80. letech se totálně dlabalo na jejich údržbu a nějaké větší pozornosti se jim začalo dostávat až kolem roku 2000, po 25 letech ignorance..
Pro Čechy ze severu, pro Moravu ze severozápadu!
Nakoupit místo nic elektrické jednotky .. tohle fakt nemá cenu modernizovat. Mají rychlost jen 100 km/h , i když někde to stačí. vozy budou mít 50 let , s havlbrodu to jezdí s patraky + služební vůz .. taková sestava s mašinou se nemůže vyplatit.
Nemůže vyplatit …. Jak komu. ČD se tahle „starší, ale osvědčená a oblíbená“ vozidla vyplácí velmi. Na Vysočině si místo nich vyžádali EMU, někde jinde se určitě upíchnou.
Těžká mašina s dvěma vozy .. ekonomický nesmysl.jeste v situaci kdy ČD chybí elektrické mašiny.
ČD si to nechají zaplatit objednavatelem.
Idiot kdo si takovou „službu“ objedná.
Vysočina byla s dopravou dlouhá léta na štíru, postupně se to zlepšuje, místo pater přijdou pantery, ještě s těmi autobusy by to chtělo nějaký posun.
Skvělé! Tyhle hrůzy musí z regionální dopravy zmizet.
Což není nedostatek vozů, ale nedostatek lehké mašiny.
On je to i technický nesmysl, protože vám bude vždy přebývat 16,8 metru a 86 tun (ta lokomotiva). A bude to hůř brzdit (nízké brzdící procento lokomotivy)…
Však kdybyste neviděl hned rudě a článek dočetl až do konce, tak byste zjistil, že přesně to se plánuje. No a potom budou nasazeny na výkony typu ráno tam a odpoledne zpátky, na to se nová jednotka fakt nevyplatí, ale úplný šrot to taky jezdit nemůže. Osobně bych viděl raději investice do o deset let mladších Bdt, ale zřejmě rozhoduje kapacita a nízkopodlažnost.
Investice do už Bdt proběhly, většina Bdt280 je po výměně potahů, případně i obložení, podlah a opravě WC, plzeňské Bdt279 prošly humanizací všechny.
Ale dveře zůstávají, předpokládám, stále neblokované, což je hlavní slabina těch vozů. Část 279 byla také, pokud vím, definitivně odstavena.
V Ostravě se dokonce odstavují 280 a přitom tam vesele jezdí Bdtee 286,287 co je derivát plesnivých Bt.
Předpokládám, že myšlenka na Ostravsku byla, aby se umořilo ne zas tak dávno dosazené CZE. Jsem zvědav, jak dlouho takhle budou muset jezdit tyhle patra a kolik se místo toho odstaví třeba o generaci modernějších Bdmtee.
Já umím číst , že po roce 23 asi přijdou El. Jednotky.
Kdyby se s Bdt 280 naložilo podobně jako s Bp282, tak mohly nejen na budějovických rychlících jezdit soupravy s klimatizovanými vozy a ne Bautzeny. Bdpee 231 jsou sice na EC, kde mnohdy jezdí docela slabota, ale na normálních rychlících by odvedly celkem slušnou práci. Kdyby se do Bdt 280 dal interiér ve stylu rekovelkoprostorů co jezdí na Hamburg, tak současné Bdpee 231 moly z EC sestoupit do rychlíků…
Kdyby kdyby bdt 280 mají podvozky jen na 120km/h takže ..dojezdit na osobakach a nashle.prijdou místo nich pantery
Ale ty podvozky lze upravit na 160 km/h. Důkazem budiž řada Bdpee231 modernizovaná z Bp282, což je až na sedačky stejný vagón jako Bdt280.
https://www.vagony.cz/pojezdy/podvozky_vystavba_gp200.html nemají úplně stejně podvozky.
Nechci se hádat o tom v čem si nejsem příliš jistý. Věřil bych, že mezi podvozky vozů Bdt 279 z let 86/87 a těmi ze začátku 90. let bude nějaký rozdíl. Ale zdá se mi nepravděpodobné, že by se výrazněji lišily podvozky vozů Bdt 280 a Bp282 jejichž dodávky na sebe navazovaly. Poslední 280 a první 282 mají inv. číslo někde okolo 390. Ale myslím si, že vhodný čas pro modernizaci Bdt 280 se již prošvihl a je to dle mého škoda. Bdpee 231 na rychlících jsou celkem slušný standart.
Jedine nějaký konstruktér z vukv by nám řekl jaký rozdíl v těch podvozcích je.bdt 280 jdou podle mne dobře vozy ,mohly se zmodernizovat.. teď už nechat jen na zálohu ..popř posily.
Máme podobné myšlenky…muhehehe…
Takové ABmz346 a Bdpee231 by na R11 hodně potěšily…
A Ampz s Bmz a Bdmpee by na R9 přímo vyděsily…
Elektrické jednotky na trati Brno – Jihlava fakt ještě dlouho ne. Těm patrákům bude 50 roků a dráty budou max tak do Zastávky.
To by se muselo také elektrifikovat …. zatím mohou najít dost využití na neelektrifikovaných tratích
Na trati Rybník – Lipno jezdívala dříve v zimě 810, v létě pak žehlička s patrovými vozy. Hlavně mi uniká smysl rekonstrukce v roce 2021, když je chtějí za dva roky vyřadit z provozu.
Cituji: „Nasazení těchto vozidel po roce 2023 a jejich plánovaném postupném nahrazení elektrickými jednotkami nemůžeme v tuto chvíli blíže specifikovat. Vozy budou operativně přesunuty na jiné výkony dle aktuálních dopravních modelů“
Vyřazeny z provozu tedy nebudou, jen se prostě přesunou jinam.
Třeba na Ostravsko.
Proč právě Ostravsko?
Aby doplnily vlaky, na které nezbydou patra ze Škodovky 😉
Ale vážně, náklonnost Ostravska k rekonstrukcím starých křápů je zřejmá (třeba ŠukafonDeluxe na Opava – Bruntál), proto bych se tomu ani moc nedivil.
Nebo na trať Praha- Kladno
Substrát by měl být vděčný za takové kvalitní vozy s puncem historie. Vyřazovat je, to by bylo čiré šílenství. Sám jsem zvědavý, kde budou mít to štěstí a budou se moci vozit těmito vozy. Věřím, že minimálně do roku 2050 (2035 a 2049 ještě projdou celkovou rekonstrukcí).
Já jsem snad něco takového řekl? Pouze jsem citoval část článku a přidal jednu větu pro shrnutí, nic víc.
A ne, nemyslím si, že by tu tyto vozy měly jezdit do roku 2050, ale když zatím není nic, co by je nahradilo, tak se asi těžko budou vyřazovat.
Je spousta možností jak tyhle vozy nahradit. Ideálně tak, že se nahradí dopravce. Kraje musí být víc asertivní a nespoléhat jenom na ČD.
Spoléhat na arrivu že doveze něco z raichu 🤣🤣
Nejsou jenom 2 dopravci…
treba patra od DB? stará skoro stejně? být asi lepší než tyhle vozy.
Bmto je první generace německých pater, DB momentálně odstavují třetí generaci. Malý rozdíl tam bude 😉
To rozhodně – německá patra mívají klimatizaci.
A existují i patra s 1.třídou nahoře…
Třetí generace byla poslední, kde byly i vozy bez klimatizace (odhaduji, že právě ty nyní odstavují).
No a jiný dopravce sem beztak přitáhne nějaký šrot z Německa, který ani nebude dvoupatrový. To fakt ideální náhrada není. Spíš je otázka, kdo by byl ochoten vyrobit nové patrové vozy.
Kdo by byl ochoten vyrobit patrové vozy? Škoda? Alstombardier Görlitz? Není to otázka ochoty, ale kupní smlouvy..
Proboha na trať 230 vůbec patra nejsou potřeba! To je z nouze ctnost.
Nechápal jsem to jako hovor o 230.