České dráhy opět modernizují patrové vozy. Cestující čekají nové toalety či obložení

VozyBdmteeo po dalších úpravách. Foto: České dráhyVozyBdmteeo po dalších úpravách. Foto: České dráhy

Součástí úprav je ostrojení na kostru, cestující čeká v horním patře větší ochrana před horkem.

České dráhy začaly v rámci vyvazovacích oprav patrových vozů Bdmteeo i s jejich dalším vylepšením pro cestující. Stejné vagóny přitom prošly úpravami už v roce 2010 a 2016.

O úpravách dvoupodlažních vozů vyrobených v roce 1976 v německé vagónce Waggonbau Görlitz informovaly České dráhy ve svém měsíčníku Železničář. „V posledním čtvrtletí loňského roku se do pravidelného provozu vrátily po opravě první dva vozy tohoto typu, třetí bude dodán během ledna. Plánujeme jich postupně v letošním roce takto opravit celkem osm,“ nastínil časový harmonogram oprav mluvčí Českých drah Robert Pagan.

Větší teplotní pohoda

Úpravy se týkají celkem 16 vozů. Dochází u nich nejen k vyvazovací opravě, ale i úpravám interiéru. Jde například o nové toalety, světlejší interiér, nové opěrky hlav na sedácích nebo nová determální skla v horním patře vozů. Ta mají zlepšit teplotní pohodu pro cestující během horkých dní. Vozy nejsou klimatizované.

U vozidel v rámci oprav a modernizace probíhá jejich odstrojení, kompletní opískování vozové skříně pro odstranění povrchových nedostatků či renovace podvozků s novým dvojkolím. Nově také budou centrální zdroje energie vloženy do speciálních kontejnerů odolných proti vlhkosti,“ dodal Pagan. V prostoru pro cestující probíhá také renovace obložení interiéru.

Současné úpravy se provádí u externí firmy v Českých Budějovicích. Podvozky prošly kompletní renovací ve Středisku údržby OCÚ v Olomouci.

Z šestnácti patrových vozů Bdmteeo, které mají České dráhy k dispozici, jezdí čtyři v Českých Budějovicích na tratích do Horního Dvořiště a na Lipno, dalších dvanáct je pak nasazováno na linky z Brna do Jihlavy a z Havlíčkova Brodu do Kolína. Postupně by je měly nahradit na části těchto výkonů nové elektrické jednotky. „Nasazení těchto vozidel po roce 2023 a jejich plánovaném postupném nahrazení elektrickými jednotkami nemůžeme v tuto chvíli blíže specifikovat. Vozy budou operativně přesunuty na jiné výkony dle aktuálních dopravních modelů,“ dodal Pagan.

VozyBdmteeo po dalších úpravách. Foto: České dráhyVozyBdmteeo po dalších úpravách. Foto: České dráhyVozyBdmteeo po dalších úpravách. Foto: České dráhy
Tagy Bdmteeo České dráhy Top
209 komentářů