České dráhy odstoupily od modernizace „honeckerů“, dodavatel zkrachoval

Vůz Bdmtee po modernizaci. Foto: České dráhyVůz Bdmtee po modernizaci. Foto: České dráhy

Cestující čekají další roky ve starých vozech, po roce 2025 je nahradí elektrické jednotky.

Zpět na článek
155 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hans

A jsme u toho, co jsem na tomto místě psal již dříve. ČD budou mít jednu nebo dvě soupravy zrenovovaných Honeckeru na ukázku, a všech 190 ostatních bude v původním komunistickém provedení maximálně tak s přečalouněna mi sedadly. Jako ony Push – pull jednotky na trati do Frenštátu pod Radhoštěm. Na většině případů jezdí staré Bdt a to polovina ještě koženky!!! A hlavně: AŤ NIKDO NEPÍŠE, že Honeckery Bdmtee byly v době svého dodání MODERNÍ!!! Platí pro ně úplně totéž, co pro chcipaky M152 a vozy Blm, dnešní 810+010 . Protivná stísněná pidisedadla a nevetratelne interiéry s několika tzv. Vetrackami… Číst vice »

Alibaba

M152 byly v době dodání moderní. Nahrazovaly M131.

Banán

modernizované honekry jsou stejný šunt jako syslové

Martin M.

Žádná škoda, vizualizace byly pěkný ale použitelnost by byla ještě horší, než za současného stavu (prasečáky). Méně místa za cenu navoněné bídy, jednička zase kokotsky uprostřed vozu mezi dvojkovýma oddílama. To fakt nechápu, kdo vymýšlí – stejná konfigurace je i u panterů a asi i u několika dalších řad nových vlaků / vozů. Já si jedničku kupuju na těchto regionálních spojích hlavně kvůli klidu a soukromí – toho se nejlépe dosáhne v kupé. Jednička na kraji vozu (buď celý vůz nebo alespoň část) se ještě dá zkousnout. Ale abych si zaplatil příplatek za to, že kolem mě budou v každé… Číst vice »

Erik85

V těchhle vozech nikdy jednička nebyla, ani po modernizaci. Těžko tak mohla být uprostřed…

Martin M.

V těch pár kouscích možná nebyla ale já viděl plány, že tam být měla, bylo to zde v některém z článků na toto téma.

Václav M.

No, já teda nevím, ale prakticky v celé dvojce (tedy až na nějaké ty sedačky, které jsou otočeny zády k oknům) CityElefanta sedí lidé proti sobě. Stejně tak sedí lidé proti sobě i v dalších vozech. Mě to nevadí. Dokonce bych řekl, že mi to i vyhovuje více než tzv. letadlové uspořádání. Ale také je mi jasné, proč se letadlové uspořádání tak rozmáhá – kvůli větší kapacitě. Problém je, že v některých vozech je rozteč mezi sedadly tak malá, že se tam nevejde ani průměrně vysoký člověk. A mimochodem, že ne všechna sedadla jsou (nejen v jedničce CityElefantů, ale i… Číst vice »

Martin M.

Děkuji Vám za výklad, já proti obousměrným sedačkám vůbec nic nemám, ve dvojce je to zcela OK. Můj dojem z těch jednosedadel v jedničce je ale kvůli tomu že jsou „jedno“ a mimo jiné i kvůli tomu otočení vůči zbytku, který je „letadlový“ jako taková místa hanby. Čistě subjektivní, pro někoho možná nejlepší místa ve vlaku…

Václav M.

No, já teda nevím, ale mě by za „místo hanby“ přišlo spíše sedadlo, na kterém by člověk koukal do stěny.

Jako např. ve voze ABpee347: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201402/P6223853.jpg

Někdo na tyto vozy nadává (hlavně kvůli tomu, že sedačky by mohly být o něco pohodlnější – což by i mohly – hlavně v porovnání s sedačkami ve vozech Amz, ABmz a Bmz), mě nevadí. Ale asi to bude tím, že v té první třídě sdím (většinou) sám.

V autobuse jsou to sedadla v první řadě za řidičem. Letadlem jsem nikdy neletěl. Ale v nich to jinak udělat nejde.

Martin

Pro cestujícího jsou to dnes asi nejhorší provozované vozy vůbec. Horší byly jen Btx (už snad mimo pravidelný provoz) a 010 jsou tak srovnatelné. Na sešrotování to ale není, mají několik dobrých vlastností: Vmax 160 km/h, možnost jet na horní rychlostníky, centrálně zavírané a blokované dveře, rychlá výměna cestujících. Jen ten interiér je strašný. Měly by projít jednoduchou rekonstkukcí interiéru: výměna sedaček, podlahové krytiny, humanizace WC. Víc nemá smysl investovat. A není potřeba vymýšlet vymyšlené: modernizovaný vůz Bdmpee 253, 50 54 22-44 216-8 toto splňoval již v roce 1992. https://nastoupil.com/zapomenute-osobni-vozy-bdmpee253/ Vznikla by pak početná řada univerzálních vozů pro posilování expresů,… Číst vice »

Hans

Přesně tohleto mám na mysli! Proč se ČD nezaměřuje při rekonstrukci hlavně na to NEJPODSTATNEJSI?!?! To je hlavně dát do vozů pohodlná sedadla tak daleko od sebe, aby se tam lidí netisnili nebo se navzájem nepokopali a řádně větrané interiéry s polospoustecimi okny nebo účinnou klimatizací! USB a 230V zásuvky všude být nemusí a teprve ne na krátkých regionálních spojích. A taktéž infotabule. Namísto toho se ztrácí peníze za nesmysly pro zpratelene firmy a zákazníci jsou pro ČD to poslední.

O. M.

Protože objednatel chce právě tu wifinu, zásuvky a infosystém. Pohodlí cestujících ho až tak nezajímá, zástupci objednatele totiž vlakem nejezdí.

Lukáš Áda

Žádná škoda, kvůli absenci nízkopodlažnosti to jsou hrozné vozy. Pro vozbu Os vlaků by byly i po rekonsktukci nevyhovující – matky s kočárky, starší lidé a invalidé mohou vyprávět…

Jiří Kocurek

Na zálohy a posily namísto starých B249 by se použít daly. Jen nebýt těch pitomých sedaček, ty to fakt chce vyměnit.

Aleš

Lazaretní vagony by se ještě mohly hodit..

Karl Von Bahnhof

Ty vagóny už odsloužily, co měly. Pošlete je do důchodu a kupte něco jako cityjety. Jedna velká zakázka a budeme spokojeni všichni.

Daniel Jablonecký

Koupí se to, co kraje zaplatí. ČD nebudou kupovat nic „do zásoby“.

Karl Von Bahnhof

A tak si tady žijeme. 🙂

Honza

já jsem s těmi vozy jezdi do učňáku, působily na mě festovně, možná až moc. Pravdou je že místa v nich bylo málo a posez byl takový vzpřímenější. Dokonce je chvíli tahal asynchron.

Tomáš

Na které trati prosím?

Daniel Jablonecký

Praha – Česká Třebová.

Tomáš Sejkora

Česká Třebová-Pardubice-Kolin-Nymburk- Praha

Franta Metel

Asynchron? Myslíte 169ku? To jsem ani nevěděl, že ta někdy jezdila.

Krtek
Erik85

By mě zajímalo, kde by se po případné náhradě EMU140 uplatnily ještě ty Bfhpvee. V regionálce se jde cestou nízkopodlažních souprav, pro dálkovku ty vozy nemají moc vhodné uspořádání a navíc jen 140 km/h.

Daniel Jablonecký

140 km/h je úplně v pohodě. Co třeba na rychlíky Praha – Klatovy? Nebo Praha – Děčín?

Oce

Pro sysly bude práce jistě dost, zatím je jich spíš nedostatek. Až bude víc panterů, budou jako záloha za pantery.

Alexandr Mikulka

Bymee mají 160. Na 140 se akorát snižovalo kvůli prodloužení revizních lhůt. Ale až na ty podvozky jsou to děsné křápy.

Erik85

Já ale píšu o Bfhpvee, které jezdí v soupravách s těmi Bdmtee. A Syslové jsou jen na 140.

Jirka

Jsem rád, že snad postupně skončí. Nemám je jako cestující rád

Michal

Před 30 lety se jednalo o moderní vozy? Koho zajímá, co bylo před 30 lety? Důležité je, co je teď. A v současnosti se tím cestovat nedá, protože to nesplňuje parametry druhé třídy (ačkoliv je tam ČD řadí).

Tyhle vozy by bylo dobré modernizovat (narozdíl od 810/814 a podobných dieslových rachotin), ale mělo to proběhnout minimálně 10 let nazpět.

Georg

spis pred 15-20. ale vymena sedacek a dosazeni spoustecich oken holt byla nad sily matky drahy…

Michal

Ale to pořád neobhajuje to, že ČD všechno hází do druhé třídy.

Jan

Znamená údaj „po roce 2025“ totéž, jako když řemeslník slíbí že přijde „po neděli“?

král j

Škoda těchto jinak kvalitních a ještě poměrně moderních vozů.

Jan

Asi někde udělali soudruzi z NDR chybičku…

Alibaba

Soudruzi z NDR chybu vůbec neudělali (splnili dle zadání), jen se nám změnil režim a vozy nešlo vrátit, protože už byly vyrobené a zaplacené.

Jiří Kocurek

Technická: Kdyby se režim nezměnil, tak by ty vozy někdo vracel?

Alibaba

Ne, vojáci by s nima stále počítaly jako s lazaretními vlaky, byly to náhrady za osmidvéřáky.

Vtvt

Předpokládám, že ČD nebude šrotovat Bdmtee.

V 2019 jedna sedačka ve vagonech ČD průměrné denně najela skoro 400 kilometrů. Před lety to bylo něco kolem poloviny.

Tj. ČD bude potřebovat zálohy.

XP3

A platit je bude? Když chce někdo po dopravci zálohy, tak je také musí zaplatit, víme??

Vtvt

Souhlasím.

Alibaba

Vzhledem k tomu, za jakým účelem byly pořízeny, tak by je mohlo platit nějaké ministerstvo. Obrany? Vnitra? Zdravotnictví?

Kosmik

Nemusí…

SYN

A není to interní věc dopravce? Smlouva nestanoví JAK dosáhne toho že nebudou výpadky (stanoví jen pokutu za odřeknutí), může například mít/pořídit spolehlivé vlaky… anebo když má vraky, může si držet zálohu.

Martin

Pamatuji, že jsem s nima v 90 letech jezdil do práce. Už v té době jsem nechápal kdo mohl vymyslet tak úzke sedačky, kde prakticky nemohli sedět dva lidé vedle sebe a zbytečně široké chodbicky.Jinak v té době ty vagóny působili poměrně moderně oproti všem těm starým vybydlenym vagonum.

jfp

Protože to jsou původním účelem vozy nemocniční pro případ 3. světové války, sedačky se vyjmou a místo nich tam budou lůžka a doktoři.

Petr

Tak vyjmout by snad sly i sirsi sedacky, ne?

DuDr.

Sedačky musely být tak velké, aby šly vyjmout okny.

https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1484753.jpg&httpref=28/332125

Martin Verner

Když začalo jejich nasazování na trati z Brna na Blansko, chodila mezi lidmi legenda, že to jsou vozy určené původně pro Vietnam („zase jedou ty vietnamský vagóny“ – proto ty úzké sedačky, při menším vzrůstu populace nevadily), které Vietnam odmítl pro absenci spouštěcích oken a tedy špatnou ventilaci…

M.S.

Nelze říct, že by jiné firmy, ochotné modernizovat Bymáky, byly drahé. To spíš byl špatný finanční odhad ČD, protože se naprosto přesně ukázalo, že zmodernizovat vozy za tuhle cenu je nereálně, očekávám-li od firmy dokončení zakázky včas a v řádné kvalitě. 🙂

SYN

„anebo by rekonstrukce trvala déle“… tak se zdá že prodloužení termínu by asi byla ta nejméně bolavá varianta…
Takhle to je ještě částečně zaseklé v insolvenčním řízení, to je všechno úplně nap… ehm špatně.

Miky

Gott sei Dank!

ksz

Vida, a pak že se dnes nedokčáme dobrých zpráv. Čím dřív tohle půjde pod autogen, tím lépe.

Pavel

Tohle je snad prokletí. Na českých a slovenských tratích jezdily stovky těchto vozů u kterých bylo od začátku jasné jaké jsou hlavní nedostatky z pohledu cestujících. Přitom se v žádném případě nejedná po technické stránce o špatné vozy. Jen pro jiný typ zákazníka. Nejpozději kolem roku 2000 měla být finálně vybrána jedna či dvě varianty modernizací (výměna lavic za sedadla, snížit jejich počet, více místa na kola a kočárky). Tato varianta měla být poptávána přes jednotlivé výrobce a opraváře vozů a rozběhnout postupnou modernizací těchto vozů. Místo toho taky furt vznikaly další a další prototypy, které se v lepším případě… Číst vice »

Juraj

Jak říká Jay Foreman: „Uvidíme za 30 let, kdy už bude naprosto jasné, co jsme měli udělat.“

V podobném duchu jsou i úvahy o Bdmtee apod. Holt realita byla taková, že se vždycky horko-těžko sehnaly peníze na něco a byla to spíš otázka štěstí. Pamětníci vzpomenou, že byla ve hře i přestavba na nízkopodlažní verzi – skončilo to tuším v podobě nějaké diplomky.

Jo a plány na velkou přestavbu Bdtmee/Bdgtmee dnes má ZSSK. Kdoví, jak to dopadne…

Jiří Kocurek

Než dělat z Honeckeru vanu, to je lepší tu vanu udělat novou a nad podvozky mít podlahu o 3 schody níž než má Honecker (1,26 m nad kolejnicí).

Juraj

O tom žádná. Ale časy byly zoufalé, a tak se uvažovalo o lecčems. Četl jsem dokonce nějaké úvahy o přestavbě panťáků na řadu 461 s nízkopodlažními vozy – dnešní optikou naprosté šílenství…

ŽSR v 90. letech seriózně zvažovaly modernizaci krokodýlů (850 i 851), nakonec z toho sešlo…

Michael

Nejsem odborník, jen nechápu, proč třeba tyto vozy po nahrazení v regionální dopravě různými jednotkami (což dává smysl), nejsou jednoduše (zjednodušeně – klimatizace, okna, WC, zásuvky a sedačky) rekonstruovány pro příměstskou rychlíkovou dopravu (do 160 km/h). Naprosto komfortem dostačující…. Při ceně do 25 mil.Kč, by to pro průměrnou dobu, kterou rychlík na našem území jede (cca 3 hod) byla skvělá, jednoduchá alternativa naprosto příšerných „Y“, či různých „InterPanterů“. Dal by se to jednoduše uplatnit na 1 i 2 třídu, kola, košárky atd….holt né nízkopodlažní (což dnes regionální rychlíky stejně nejsou). Třeba na ranní rychlík Čáslav – Praha by to bylo… Číst vice »

Jiří Kocurek

„Naprosto komfortem dostačující…“

Já v tom seděl až mockrát. Bez přestavby interiéru vč. nových sedaček to pořád bude hrůza, kde po půlhodině máte chuť přestupovat.

SYN

Tak o tom samozřejmě žádná, to by musel být základ, jinak to má obsaditelnost 50% (dva lidi na čtyřku). To už by mi bylo milejší ty sedačky úplně vybagrovat a nechat tam jen nějaké držení, líp dobře stát než blbě sedět…
Ale i tak zůstávají blbé dvěře, přechod rovnou v oddíle a tak… prostě technicky OK, koncepčně naprostá hrůza… Chápu proč ale to nemění nic na tom že špatně.

Bohouš

Už se to řešilo že s Klímou by narostla hmotnost..a nevycházely by brzdné procenta. Jinak jsem pro vyměnit interiér a okna ..a jezdit dál. Do šrotu musí jít starší vozy řady b ,bdt a jejich klony.

Laborec425

Navíc když tyhle vagóny teď jezděj občas i na IC Berliner 😀

Alibaba

V pátek jsem je občas v Pardubicích viděl i na posilách Silesie.

Václav M.

No, potěš koště. Vy jste asi vlakem nejel už hodně dlouho. Nebo jste odporný hnusný provokatér. A nebo oboje zároveň. Já proti vozům s kupé nic nemám. Dokonce jsou v mnoha případech i pohodlnější – než ty velkoprostorové. Zejména to platí o vozech typu Amz, ABmz či Bmz – ale i některých dalších. Pokud jde o záclony v oknech, ono jde i o jejich údržbu – a v tom by se ČD měly zlepšit. Ale bez zlepšení chování cestujících je to k ničemu. InterPantery do svého uvažování vůbec nepřibírejte. Mají svoje „mouchy“ (např. oddíly 1. třídy vložené mezi oddíly 2.… Číst vice »

Bohouš

Okna jednoznačně vyměnit …za klasické stahovací ..vzor Studénka.

Michael

Apropó p.s. – mně by to co vidím od Tratecu + samozřejmě výměna oken a klima pro cestu cca 40 min regionálním rychlíkem plně vyhovovalo…..

Michael

Jezdím vlakem v relaci Kolín – Praha denně již 20 let (bohužel jde skoro o nejvytíženější trať v republice a to i frekvencí cestujících) a myslím, že místo smradlavých, osmi cestujícími obsazených, vydýchaných „humanizovaných“ kupátek, kde každé ráno přes zatažené záclonky si připadáte jak zloděj, který obtěžuje čtyři rozvalené neochotné „figury“ (a to samé je odpoledne u totálně přeplněných rychlíků) by rozmně opravené (výměna sedaček, WC, klima, okna atd…) vozy této konstrukce (které vozy mimo InterJetů a Rail Jetů jsou modernější) byly přínosem. Každý si pak může v klidu sednout do také řazených kupátek (právo výběru). Né každý je družný,… Číst vice »

Martin.K

Tratec byl od samého počátku nespolehlivá firma. Zasvěcení ví, jaké problémy byly již s modernizací Pendolin, které prováděla tato firma, totéž následně s modernizací bistrovozů ARmpee. Všechno odfláklé, spousty reklamací, nedodělků, nefungujících věcí. Bohužel, to že ČD zadaly tomuto nespolehlivému dodavateli další velkou zakázku, byla jen jejich vlastní hloupost.
Nebo to možná bylo tím, že tam pracoval bývalý ředitel ČD?

https://zdopravy.cz/exsef-ceskych-drah-si-zalozil-firmu-na-modernizaci-starych-vozu-54948/

JirkaJJ

Škoda. Mohl by to být ideální vagon na posily rychlíků, Ex, IC… Jede to 160, takže by to vlak nezpomalovalo. V článku se navíc píše: „dojde ke snížení počtu míst k sezení, aby měli lidé více prostoru než dosud“, čímž by se eliminoval jejich hlavní nešvar a neoblíbenost, kvůli kterému si tyhle vagony vysloužily přezdívku „Honeckerova pomsta“.

Beny

Také mě to přijde naprosto ideální základ na reko pro „studentské“ posily. Velká výhoda jsou i široké dveře, takže by se zrychlila i výměna cestujících.

Václav M.

Posily rychlíků? Budiž i jako dočasná náhrada, protože některé vozy typu B jsou neštěstí. Ale děsí mě představa sezení v těch okrajových oddílech, kde je průchod do dalšího vozu.

Posily Ex a IC? No, potěš koště. To by byla degradace opravdu velká. Kdyby šlo jen z Porsche na Wartburga, to by ještě šlo. Ale ona by to byla degradace z Ferrari na žebřiňák.

Beny

Berte to tak, že v neděli večer a pátek odpoledne jste skoro rád, že se do vlaku vůbec vejdete.

SYN

A co ty ostatní dny?

Alibaba

Posily rychlíků, expresů a IC jsou už občas realizovány.

SYN

Nebýt vevnitř lidi, bylo by to opravdu téměř ideální… aneb „založil si hospody, ale voni mu do ní lezli lidi…“

Peeetr

Ten vlak je na svou dobu „dokonalý“, tak jak je, jediné co mu skutečně chybělo, je nízkopodlažnost. A tu mu žádné modernizační zprasení nedodávalo. ČD by ho měli jen upřednostnit na trasy, kde jim jezdí nejvíc dětí nebo menších důchodců.

Manažeři v Česku by se měli konečně po desetiletích probudit, a přestat plýtvat nedostatkovými techniky, co odchází masově do důchodu, na neklíčové luxusnější blbosti, co ale klíčově ztěžují následnou údržbu a bezporuchové pravidelné jízdy.

Georg

neni dokonaly, je to primarne lazaretni vuz se sekundarni moznosti vozit v tom behem miru cestujici.
velikost prostoru pro cestujici i reseni schodu je kretenske i na dobu vzniku.

Pezos

V článku zmíněná „modernost“ oproti vozům československé výroby znamenala pouze to, že východoněmecký železniční průmysl nebyl zaostalý až tak moc, aby nedokázal udělat ani blbé blokování dveří za jízdy. To ale neznamená, že nebyl zaostalý v porovnání třeba se západoněmeckou produkcí.
Z pohledu cestujících je honecker možná horší vůz (viz ty schody nebo stísněný interiér) než Silberling, vůz koncepčně ze 60. let.

Georg

ano, ndr bylo tochu dal – bymee melo i cze a protismyk, a taky slusne podvozky.
ve srovnani s produkci ze studenky z 80. let by clovek zaplakal…

SYN

A dyť jo, jezdilo to dobře, akorát to „neselo“ (nešly v tom vozit lidi). Což je u vozu docela problém, ne?

Stop rozkrádání

To je jako opravovat trabanty! Pokud tam chtěli dát klimatizaci tak to ještě trochu smysl dává, ale celkově je vlak dost retro.

Připomíná to frašku se starými kupé i přeměnou 810na Regionovy u kterých byly rozkradeny hromady peněz na nesmyslné výměny sedaček bez instalace klimatizace a nekvalita vozu a utrpení cestujících zůstalo stejné..

Rekonstrupovat má smysl pouze modernější a kvalitnější vlaky typu Elefant nebo tlakotěsné vagony

rejpal

Na páteční a nedělní posily dálkových vlaků to jsou ideální vozy akorát max. počet míst na které se prodají místenky by měl být polovina plné obsaditelnosti, takže jen 48. Mají kvalitní podvozek, který má dobré chodové vlastnosti i při 160 km/h, takže na rozdíl od B se nemusí snižovat rychlost a jsou účetně odepsané.

Dusanh

Když ČD tak nějak velkoryse dokázaly přehlédnout tratekovské zprasení bistra v Pendolinu, tak se nemají čemu divit…

Petr

Asi dobrá zpráva, ještě by ty dobytčaky dávaly na EC/IC.

M152

Dávají, včera skoro na každém R a Ex aspoň jeden byl, případně kombinace B+Bymee.

Anonymní alkoholik

Jako třeba teď jedno na konci IC 522, společně s krásným B ♥️ Už ani ty deklasovaný Áčka nejsou. Hlavně že na Uničovce nám jezdí Bmz224 a Bee238. To je pak radost cestovat, fakt že jo. 😐

Radim

Na valašské expresy se vždycky dává to nejhorší (myslím v rámci Ex/IC/EC vlaků). Někde jinde (kdekoliv) je potřeba dát „lepší“ vůz, tak se vezme z nějaké soupravy co jezdí na Ex2 a doplní se to B/Bdmtee, nebo přinejlepším A.

Radim

To zřejmě ano, díky

Surio Mario

Řekl bych, že na Ostravanech je to ještě horší, tam je klidně půlka vlaku sestavená z B249. I když na druhou stranu je to pořád lepší, než kdyby tam ty vozy vůbec nebyly. Zrovna u zmíněného 522 je totiž v poslední době celkem běžné, že v něm chybí vůz 1. třídy. Který je samozřejmě téměř vyprodaný, stejně jako zbytek vlaku, kde navíc občas chybí i některý z vozů 2. třídy.

Radim

Proto si jedničku kupuju vždy v tom barovém voze, ten tam prostě bývá. Ta další jednička je totiž (říkal vlakvedoucí) „půjčená“ z Olomouce, takže ji připojují/odpojují asi tam (nevím to jistě jestli pokaždé, ale teď v pátek ji v Olomouci od 521 odpojovali).

Johnny Cash

To je pokrok, B 249. Před 13 lety jezdily poloviny souprav na Ostravu složené z Bc.

Karl vB.

Tahle skupina diskusních příspěvků vypadá jako nepřiznaná reklama našeho největšího národního dopravce, která by snad měla přesvědčit neznalé hejly na přesedlání z auta do vlaku. 🙂

Václav M.

Úplně nejhorší vozy jsou na Rožmberku. Když jsem s ním jel naposledy, tak na něm byl všeho všudy jen jeden modernizovaný vůz. Jinak jen B a jedno AB. A lepší to nebylo ani při předchozích jízdách.

Další rychlíky s „špatnými vozy“ jsou Labe, Vysočina či Vltava, ale u nich mnohdy záleží na spoji. Některé mají lepší vozy, jiné horší.

Na Valašských expresech jsem zatím nějaké hodně špatné vozy neviděl, ale asi jsem měl štěstí.

NightmareFreddy

A to na té trase jezdíte, máte nějaké relevantní informace, co tam jezdí, nebo stále soudíte podle té fotky z těch testovacích jízd? A ty popisované vozy byly řazeny v kmenové soupravě nebo posily? Samozřejmě také nejsem rád za Honeckery na dálkových vlacích, ale upřímně – pořád lepší Honecker než o vůz méně.

Surio Mario

Vidím to stejně. Taky mě náhradní vůz nepotěší, ale stejně v duchu poděkuju depu, že si dali tu práci a zařadili náhradu a já si mám kam sednout. I když osobně jsem radši, pokud jako náhrada jede B249, i když to znamená, že vlak bude nabírat menší zpoždění.

Anonymní alkoholik

Jezdím na té trase denně, krom toho ještě z obýváku přímo vidím na kolínské nádraží a na pohyby na něm, takže si troufám tvrdit, že ty řazení už mám docela v merku. U toho 522… Ty Bdmtee jsou posila, Béčko bylo v kmenu. 😀

NightmareFreddy

Pardon, nevyjádřil jsem se přesně – ta první část reagovala na „Hlavně že na Uničovce nám jezdí Bmz224 a Bee238.“ … Upřímně si nemyslím, že tam tyto vozy jezdí už jen z toho titulu, že nejsou pro příměstskou dopravu ani vhodné. Předpokládám, že tam jezdí klasicky Bdt (a jeho odnoše) a toto byly záměry z nějakých zkoušek, případně nějakých prvních testovacích jízd, nicméně ani já nemám podklady. Nicméně pokud jsou tam tyto vozy pravidelně nasazované, tak asi je něco špatně naplánované v obězích.

Anonymní alkoholik

Tak to potom můžu odpovědět takhle – https://youtu.be/uYKvrSEGRG8 https://youtu.be/wqHgVjUzwRI 😄 Jsou to sice jen dvě zdokumentované situace, nicméně jistý trend nasazování těch vozů tam evidentně je.

NightmareFreddy

Tak pak ano, není to již náhoda. Pak skutečně nevím, co to je, možná prezentační jízda tak, jak když nechaly ČD chvíli zajíždět InterPantery do Šumperka, aby se lidé namlsali a pak je šoupli zpět do béček 😀

os.ka.rek

Minulý týden 2x Honecker + A na IC Porta Bohemica. Už ani nejde požádat o kompenzaci, protože zablokovali místenky do celého vlaku, a bez místenky vám kompenzaci za chybějící zásuvky a wifi nedají, i když místo v Bmz sedíte v Honeckeru. 😀

Tomáš

Místenkáři všech zemí, polibte mi pr…!!! 😉

Radim

To je chytré 😀

Anonym

„Vozy řady Bdtmee vyráběla východoněmecká vagonka v Budyšíně v letech 1989 až 1991.“ … tady do toho zasahoval nějaký slovák 🙂

Je to „Bdmtee“, jak máte vícekrát uvedeno v článku. Výroba pouze do r. 1990. Dřívější označení bylo „Bymee“, ostatně u nás tomu nikdo jinak než „Byméčko“ neřekne (HK kraj, ale těch přezdívek to má asi po republice víc). Kdyby to mělo být pouze pro původ v NDR, tak těch německých přezdívek tu máme víc.

Sch

A přezdívka je Honeckerova pomstapro málo místa na sedadlech.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tady je jediné řešení. Autogen.

Robert Pražák

No jo, ale nejdřív za ně musíte mít náhradu.

Chleba Nakup

Bude rozšířen provoz sdílených koloběžek.

Beny

A krásně se to doplní s ČD bike 😆

David

Teď aktuálně mají osobní vlaky se starými vozy kapacitu 260 míst, nově to bude podle EMU140 jen 140 míst. To moc kapacitně stačit nebude, a nebo se plánuje na většině spojů soupravy zdvojovat? To by ale asi ve špičce bylo potřeba 10 souprav (5 ti hodinový obrat Kolín – Česká Třebová) a to nepočítám s posilovymi spoji.

FP1

Ano, reálně se vejdou 4 dospělé osoby, i když tedy dost na těsno.

Jenki

Myslíte 4 pubertální anorektičky s výškou max. 160cm?

FP1

Já neřekl, že to je pak bůhví jak pohodlné sezení, ale i 4 normální dospělí cestující se vejdou.

Jiří Kocurek

Asi jak do Małucha na zadní sedačky.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Fiat_126

Jeřdno

Honeckerem jsme se bohužel něco najezdil (a asi ještě najezdím) a realita je taková, že lidi často stojí raději v uliččce, než aby se cpali ke dvěma lidem ve 4 sedaččce, natož ve třech. Jeto tak akorát, když jedeme se ženou a s dětmi,a le ty mají 2 a 4 roky a to ještě sedíme dospělí do kříže, aby to bylo snesitelné.

BND30

A mohl bych je vidět ?

Pavel Čech

Pokud máte rád, když se vám cizi osoba tře kolenem o rozkrok, tak se tam vejdou dva dospělí proti sobě.

MirekK1

Kdysi jsem takhle jel z Jihlavy až do Prahy. peklo….

Kubrt

To byl ještě osobák přes Nymburk, ve stopě ÖNWB, ne? Něco takového pamatuju z 90. let 🙂

Twix

Mohl to být poslední rok, kdy jezdil ještě posilový nedělní rychlík z Jihlavy do Prahy, řazený skutečně z Honekrů. Dováželo se to tam z Kolína soupravově a pak hurá na Prahu. Není tomu zase tak dávno.

BND30

Jezdily i na rychlících ČB – Plzeň …
Tenkrát se mi líbilo, že jedu v „kupé“ v podstatě sám, sedačky byly příjemně měkké, ten vůz na mě působil moderně…pravda bylo mi o 25 míň 🙂

Tomariero

Tam jezdily vozy Bp které pár let zmodernizovali na Bdpee

BND30

Bylo by lepší to Bp zařadit epochou, protože Bp byly původně úplně jiné vozy, to co jste myslel znám pod původní řadou Bte (jestli mě paměť neklame) velkoprostor, hnědé sedáky, zvenku bílozelený nátěr a vroubkovaná střecha.

Karel IV.

Ano, vejdou. Ale to je asi tak vše. Jezdívali jsme tak občas ze střední školy. A abychom se tam nějak naskládali, tak jsme si museli kolena (nohy) dát jak zuby na kolech v převodovce (mé – naproti – mé – naproti – soused – naproti – soused – naproti). Samozřejmě pohodlí je v tom případě sprosté slovo a přezdívali jsme jim proto prasečáky (hnědá barva sedaček to ještě umocňovala). Ale v rámci JMK jezdí i „humanizované“ verze, kde je jen 4 uprostřed (s větším rozestupem) a zbytek je klasický velkoprostor za sebou. A tam je místa na nohy nadbytek –… Číst vice »

Miky

„Seděl jsem sám v přeplněném „kupé“.

Václav M.

Tyhle vozy používají ČD i na „letních“ spěšných vlacích Zruč nad Sázavou – Čerčany – Praha a tedy, maximálně dva – a to ještě za předpokladu, že nikdo nesedí naproti.

Takže tou hláškou o čtyř pubertálních anorektičkách jste mě opravdu pobavil – takhle jsem se již dlouho nezasmál.

Václav M.

Omlouvám se … to mělo být na uživatele „Jenki“.

Kubrt

A kolik se reálně na této lince vyskytuje maximálně lidí ve vlaku současně?

FP1

Ve špičkách je běžné, že se i stojí na představcích. Takže přes 200 určitě.

D.S.

To možná jen ráno a těsně před Pardubicemi, jinak spíše nižší desítky cestujících. Úsek Choceň – Moravany je pak vyloženě slabý.

Peeetr

Ve špičce máte být na tlačenici zvyklý z MHD.

Beny

Zejména z té Pardubické. Tam z nemají kloubové vozy a ve špičkách je to znát.

Jiří Kocurek

Na představku v Bdmtee? Pokud myslíte u dveří…

Vůbec bych se nedivil, kdyby lidi raději zůstali stát, když to mají už jen kousek (10-15 minut jízdy).

D.S.

Oficiální kapacita současných souprav není reálná, navíc stejně většina těchto vlaků jezdí poloprázdná. Osobně bych byl výhledově spíše pro koncepční změny v Pardubickém kraji, existují vytíženější relace, které by zasloužily přímé spojení.

Daniel

Zeptám se jako například v rámci Pardubického kraje?

D.S.

Například by bylo logické vést přímé vlaky Pardubice – Moravany – Holice se zastávkou Pardubice – centrum. Poté řešit silné vazby mezi shlukem měst ve východní části Pardubického kraje. Nabízí se ideální rameno Vysoké Mýto – Lanškroun. Pak ještě Brandýs by si zasloužil rychlejší spojení do Pardubic, to by se nabízelo Sp v prokladu s linkou R19, kde je stejně 2h takt málo a již tlaky ze strany kraje na zahuštění jsou. V Pardubicích pak uhnout do HK. Tady je to ale na pomezí MD a kraje, z toho důvodu by to chtělo celostátního koordinátora. Choceň – Moravany provozovat zastávkové… Číst vice »

fous

A co byste v úseku Choceň – UnO z grafikonu vypustil, když už se tam teď nic dalšího nevejde?

petr

#jedine_kriterium_je_cena

Kubrt

Navrhněte jiné soutěžní kritérium vhodné pro tuto akci.
Já osobně vidím cestu k eliminaci pochybných dodavatelů spíš ve kvalifikačních kritériích – vyloučení společnosti, s níž zadavatel vede/vedl spor kvůli nějaké předchozí akci.

Jakub

To zákon neumožňuje. Dá se vyloučit společnost, kterému byla v předchozích třech letech vypovězena smlouva, ale ne pokud s ním jen vede spor nebo byl zadavatel nespokojený s výsledkem nebo uplatnil smluvní pokutu.

Kubrt

Díky.

Petr

Můžou darovat nebo za min.prodat na Ukrajinu až Ruská agrese skončí,Budou mít aspoň něco.

Frantisek

A normálněrozchodné podvozky na 200 km/h jim tam budou (alespoň v nejbližších desetiletích) k čemu?

Stráťa

Po těch ruských skřetech zbyde rozbombardovaná infrastruktura takže proč tu novou nepostavit rovnou na normální rozchod?

Michal

Tady pozor. V plánech na rekonstrukci železnic na Ukrajině se opravdu uvažuje s přerozchodováním na 1435 mm, které by dokonce mělo být podmínkou pro poskytnutí prostředků z EU.

Jiří Kocurek

Na 200 km/h? Ten vagon má na bočnici napsáno 160.

BND30

To je Františkovi jedno, jak jde o železnici, jsou fyzikální zákony a omezení stranou.

Alibaba

Ale podvozky po doplnění tlumiče kmitů a tužšího vedení dvojkolí by těch 200 měli prý zvládat. proto mají v názvu GP 200. Vize při kupování byla, ale asi se to nikdy nezkoušelo.

Robert Pražák

To jste ale napsal ptákovinu, co?

JiraH

nebuďte trapný do všeho tahat Ukrajinu

Pomeranč

Honeckerům asi nikdy nebyla souzena větší modernizace. Tolik pokusů již proběhlo a nikdy nevzniklo více než deset kusů.

Honzík

S touhle firmou měly ČD problém již v roce 2015, ale to ještě mezi těmito dvěmi subjekty figuroval „bílý kůň“.