České dráhy odstavily moravskolezské push-pully od Škody kvůli dveřím
Netrakční jednotka push-pull a Brejlovec při testech před Vratimovem (sobota 11. 12. 2021). Autor: Miroslav Pösel
České dráhy mají k dispozici zatím čtyři vlaky z pěti objednaných. Do majetku je ale dosud od Škody nepřevzaly.
Nejnovější info
Aktuálně soupravy stále odstavené mimo provoz v depu, a zřejmě to tak ještě nějakou dobu bude, holt s tak zásadní chybou jako je chybné zabezpečení uzavírání dveří se jezdit nedá ale na odstranění problémů se pracuje.
Navíc mám informace že provoz těchto souprav s cestujícími zřejmě zakázal už i drážní úřad do doby odstranění problému, ale není to 100% ověřená informace
Tak už to zase jezdí, dneska jsem jednu viděl ve směru z Ostravy…
Jel jsem tím teda 2x po Vánocích a pokaždé souprava neskutečně vrzala, tam se snad hýbal každý kousek plastu.
Jel jsem s tím minulou neděli ráno a docela mě překvapilo, že jedny dveře již byly oblepeny žlutým papírem, že jsou mimo provoz. Když jsem jel zpátky jinou z těchto souprav, tak se v konečné stanici Ova hl.n. žádné dveře neotevřely a trvalo to docela dlouho, než se to fírovi podařilo uvolnit.
Jo protože se pull-push zavírají dveře nebezpečně až při 5 km/h, tak se nahradí bezpečnějšími Bdt kterým se občas nezavřou vůbec.
Takhle interpretace norem mi vadí, podobě jako v Perninku nesmí být nebezpečný radioblok protože se čeká na low cost ETCS.
Koukám, že jste taky expert, nejde o citací norem, ale smluvní vztah vyrobce-zakaznik, je to nové, tak ať si to škodovka dá do pořádku a pak přebrat, co dělají jiné vagóny není podstatné….
Vy si taky koupíte nový auto a pokud bude mít vady to necháte být s odůvodnění, že mbecko bylo horší?
To v dnešní době opravdu nesmí být možné rozjet soupravu s otevřenými dveřmi? Čekal bych že bude třeba potvrdit nějakou výstražnou hlášku ale pak to pojede. Osobně vím o situaci kdy fíra žabotlamu stojícího v Praze na hlavním zabránil prudkému najetí druhé jednotky která k němu měla kuplovat právě tím že ve chvíli kdy viděl že kolega nemá šanci dobrzdit včas prostě o 20 metrů popojel. A čas na zavírání dveří v tu chvíli opravdu nebyl. Nemůžu si pomoct ale v takové chvíli by zabránit nehodě mělo být jasnou prioritou v porovnání s nějakým potenciálním ohrožením někoho ve dveřích.
Ne jen o dvacet metrů, když fíra ví co dělá, tak s tím může dojet do depa. Ale neměl by to dělat s cestujícími.
Tam ale šlo o to že s jednotkou která už stála s otevřenými dveřmi u nástupiště o ten kousek popojel a tím zabránil nehodě která by jistě byla co do rizika zranění mnohem horší. A mě právě zajímá jestli mu moderní souprava opravdu nesmí takovou věc umožnit a nebo je problém v tom že po tom trojím otevření dveří se fíra ani nedozví že je někde problém.
Může mu umožnit, ale zdrží ho potvrzováním.
Bohužel, pokud dveře nejsou vyřazené z provozu čtyřhranem, pak se nesmí uzavřít zelená linka dveří a trakce musí být blokována, resp. veškeré povely k trakci ignorovány.
Například ETCS a nepřejet konec vlakové cesty. To by mohlo být už brzo…
Jaká je pravděpodobnost takovéto situace v porovnání s pravděpodobností, že dojde ke zranění nebo úmrtí kvůli chybnému blokování dveří? Pokud to má jít obejít, aby třeba vůbec bylo možné odvézt prázdné vozidlo s poruchou do depa, nemůže to obejití být úplně triviální, aby se tak nejezdilo dnes a denně. A pokud to nebude jednoduché, snižuje se pravděpodobnost, že to strojvedoucí v takovéhle situaci stihne odblokovat.
Pravděpodobnost že to bude potřeba je malá, ale naopak škody které mohou vzniknout kvůli tomu že s tou soupravou nepůjde pohnout velké. Nerad bych se tu pouštěl do nějakého pohádkářství, ale dovedu si představit řadu situací kdy může být velmi výhodné se soupravou nouzově popojet při otevřených dveřích. Obejití blokování by mělo být podle mě velmi jednoduché a rychlé, ale mělo by se zaznamenat stejně jako údaje o rychlosti, brzdění a podobně, to by mělo zneužívání předejít. Každopádně normy jsou očividně nastavené jinak. Ne že by se mi to líbilo, v neobvyklých situacích podle mě lidský úsudek nejde nahradit počítačem,… Číst vice »
Axel je vazne ubozak a to ze do tech nesmyslu zatahuje i sve deti je vrchol hnusu
vzhledem k tomu, že do té diskuze jsem dosud nenapsal žádný komentář, tak Váš názor je …. „zábavný“
To vypadá, že selhalo i NoBo. Blokování trakce je požadavek TSI.
Chyba na straně CZ Loko.. přepínač blokování dveří na loko automaticky uzavře zelenou linku dveří…
Každopádně to měly odhalit typové zkoušky. Když ne push-pullů, tak brejlovců. Obojí se muselo posuzovat.
A staré loko 750.7 jako plní technické a bezpečnostním požadavky ? 😂 Aby ty PP na ně nakonec nestály.😉
A stojí na ně 😉
Rozhodnutí ČD chápu. Jednotky jsou v testovacím provozu takže na to mají ČD nárok. Kdyby jim jezdily nové jednotky s otevřenýma dveřmama tak je lidi ukamenují.
V létě dobrý….
Taky chápu. Co nechápu je režim, ve kterém jsou soupravy nasazeny. Ostré obraty byly naplánovány do GVD jako by PP už byly zaběhané a spolehlivé. Nikoho nenapadlo se zeptat: A co když bude problém? Co když pojede“klasika“? Jak to stihnou objet za 6 minut?
Co je to „klasika?“ Už za CityFrog se občas dávaly klasické vozy s dvěma Bobinama. A dneska jsou Elefanti hrazení Syslografy.
Syslografy to dost mrší.
Klasika = brejlovec + n * Bez
Tj. Negraf
Pardon bez = Bdt
Jedině mít jednu 750.7 nachystanou „na konci“ a „hned“ po zastavení ji tam připojit. Ta „zepředu“ pak bude čekat „na konci“ na další soupravu. Je to sice dražší, protože tam bude stát mašina s fírou zbytečně, ale zpoždění nebude, nebo jen velmi malé… A nebo ne, a zpoždění bude větší, záleží, co mají ve smlouvě, jestli je levnější mít zpoždění nebo mít zbytečnou lokomotivu s fírou „na obraty“.
A bude muset čekat na prázdno? Domluvit se s kargonauty, že to vždycky vymění za staniční zálohu.
Takže se odstavily kvůli problému s dveřma, které se automaticky zavřou při rychlosti 5 km/h? A co ta hromada rychlíkovejch vozů, co se zavírá stejně? Taky jsou už odstavené?
Problém není, že se dveře zavřou při 5 km/h natvrdo. Problém je, že nefunguje správně blokování trakce od otevřených dveří.
Což u některých vozů nefunguje vůbec. (Ani třeba vypuštění vzduchu)
To je úplně jedno, že jiné vozy to nemají vůbec. Stejná situace platí i na silnici – jakmile má auto 3 brzdová světla, musí svítit všechna a je úplně jedno, že některá auta mají jen 2.
Nechápu ty vaše reakce,je to zkušební provoz provozovatele. Vy víte co bylo vyspecifikovane a jak to bylo zákazníkem popsané?Je zvláštní,ze CD pa u ZKUŠEBNÍHO PROVOZU za zády média.
Nevím co je na tom zvláštního, když to ČD tak do médií inzerujou. Jestli to ČD chtěla mít víc v klidu, neměla to tak inzerovat. Jestli chtěla Škodovka mít víc v klidu na zkušební provoz, neměla se zpozdit o rok, ale o půl nebo o rok a půl.
Protože ČD slíbily nasazení těch vozů před rokem. Rok je docela dlouhá doba na zkušební provoz.
Ten šedozelenej Bdt je dobrej punk
Proč systém nesmí umožnit rozjezd s nezablokovanými dveřmi? Jsou situace, kdy je to žádoucí. Typicky třeba ten případ, když grupa vandalů naběhla se spreji na soupravu metra na Rajské Zahradě. To je přesně ten případ kdy strojvedoucí musí ujet i s nezavřenými (blokovanými) dveřmi.
A to ma byt jako vtipné?
A proč by mělo?
Takže to mám brát tak jak že to bylo myšleno vážně?
Kolego, copak toho nešťastníka, respektive jeho duševní pochody, vidíte dnes poprvé?
Popravdě moc nesleduji kdo má jake nazory. Jediny kdo mi utkvel v pameti je Axel, ale jinak si lidi nějak neskatulkuju.
Nu, tak tohle je takovej Axelův mentální brácha. A neni sám, je jich t jak Hujerovic.
Paní vystupovala, dveře protestovaly, tak zkusila vystoupit ze sousedního vozu. Vlak se ale dal do pohybu, spadla mezi vůz a peron, vlak se nezastavil. Funebráci, pohřeb.
Tady to dopadlo líp: https://karvinsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/soud-resi-zraneni-poslankyne-dvermi-vlaku-20170609.html
Rozjezd s nezablokovanými dveřmi není žádnou novinkou, ale je třeba ji si vyžádat a potvrdit v systému, ne že vlak umožní jízdu s nezablokovanými dveřmi bez dozoru.
Nemusí. Strojvedoucí metra není vlastníkem, poškození sprejery mu může být srdečně jedno. Zato případné zranění by šlo za ním. Vyšetřování, soudy, odnětí svobody, zákaz činnosti ….
Bohužel i v případě že by se něco stalo někomu ze sprejerů
Těžké zranění/smrt je adekvátní trest za přestupek bez zranění?
A za ublížení na zdraví z nedbalosti (ale já chtěl ujet sprejerovi, ne té paní nohy!!) navrhujete jaký trest?
Jsou rozsudky na téma „nutné obrany“ i když někdo bránil firemní majetek. Jsou okolnosti, kdy revizor smí zadržet cestujícího bez jízdenky, ochranka zloděje v marketu.
Ale samozřejmě platí „o NO se nejedná, když je obrana zcela zjevně nepřiměřená“ to by asi zabití za majetkový přestupek bylo.
To se za chvíli můžem také bavit o tom, jestli je krajní nouzí (nutnou obranou) postřelit šíleného fíru, který se snaží rozjet vlak ověšený sprejery bez ohledu na to, že je přímo ohrožuje na životě.
To byly časy, když stare poschoďaky Btjo jezdily běžně s otevřenyma dveřama a nikdo to neřešil…
Protože „Lidí je jak sraček, Kefalín.“ To abych citoval majora Terazkyho. Život člověka byl tehdy nic.
Ne Terazky, ale Hamáček. Ale to je jen detail.
Ojoj, tak to se panu majorovi omlouvám.
Mno, většina tadytěch situací byla v devadesátkách na soupravách 853+Bmto na Pacifiku.
Zkuste se podívat na staré fotky, filmy pro pamětníky a ty hrozny lidí visících z tramvají třeba v třicátých letech. Kdy tehdy nebyl lidský život ničím? Jaká cena života je třeba v Indii, kde lidé jezdí i na střechách vozů?
Jednotky vycházejí z vlaků pro Německo. Pokud si pamatuji, u německých vozů v devadesátých letech zajíždějících směr Ostravsko, to fungovalo stejně -nezavřené dveře se za bzučení signalizace začaly zavírat při 5km /h.
Nebude zakopaný pes tady? SW původně pro Německo?
Zakopaný pes bude v TSI LOC&PAS, které nezávislé zavření dveří v 5 km/h vyžadují. V Německu, Česku, Dánsku, Maďarsku a dokonce i v Kraji razowitem.
Taky byla doba, kdy se děti rodili na poli a nikdo to neřešil.
Jaká bude pokuta za nasazování neobjednaných šrotů?
Tohle je naopak správně zachování ze strany čd. Lepší jezdit se starými vozy než s něčím co může potenciálně i když nepravdepodobne ohrozit cestujících. Spíš by měla být pokuta pro arrivu která na L31 opakovaně místo desir nasazuje 845.
Aha, ČD nedodržují smlouvu, ale pokutu má dostat Arriva. Vůbec to není správně, něco podepsali a věděli do čeho jdou, nejsou nesvéprávní. Jak si zajistí dodavatele, zákazníka vůbec nezajímá.
Říkám to pouze jako příklad ale zajímalo by mě vaše zachování v případě takovéto poruchy. Arrivu jsem zmínil z toho důvodu, že je to již dlouhodobé. Tohle je novinka a uvidíme za jak dlouho budou závady odstraněny a push pully se vrátí zpět do provozu.
Jakože ty šroty, co se tam potichu vrátily, mají bezpečné dveře?
Regíny jsou už nažhavené, dejte povel….
Jsou nažhavené málo, chtělo by to na autogenu ještě trochu otočit kohoutem.
Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky. Viktor Stěpanovič Černomyrdin.
Toto je problem malých serií. Koupí se pár souprav, pak se musí dlouze odladit. Místo toho, aby se vychytane problemy už u dalších souprav nevyskytovaly, koupí se zase jiný typ vozidel a jedeme od začátku. Rakušani právě proto vše kupují ve velkých seriích. Stačí mít rámcové smlouvy a kupovat jen to co mám zasmluvněné objednavatelem.Snad EMU 400 se jednou koupí ve velké serii a snad i loko na 200km/h.
Rakušani nemají liberalizaci. Mají jasný cíl a plán obvykle. A nevyzpytatelnost MD nebo 14 krajů na požadavky na vozidla. A kupují dobré věci..
Ono i „liberlizovaná“ železnice může fungovat. Ale holt v Česku ne.
Být dráha jednotná, jezdil by Kraken (řada 470) spolehlivě. A Peršing by nedostal přezdívku podle rakety krátkého doletu. Jenže už tehdy byli na světě dnešní soukromníci. Někteří.
Aneb v přípdě návratu do idealizované minulosty by se tehdejší problémy nestaly, protože se na ně zapomnělo.
Vždyť už to tady máte! Po neúspěchu nových patřičně připravovaných Push-pull jednotek z důvodu BEZPECNOSTI se vrátíme ke starým komunistickým kozenkam Bai čili nově Bdt, kde nejsou dveře proti otevření nebo rozjezdu s otevřenými zajištěny VŮBEC! To je z hlediska bezpečnosti lepší, že? A za druhé jednotky měly být dodány už před rokem!!! Tak co ve Škodovce dělali? A za třetí ta úroveň cestování v kozenkovych čalounění tu byla už ve starých vozech Bai, později označených jako Bp, takže jsme zase na úrovni cestování 60.let minulého století! Skvělý pokrok ČD, jen co je pravda!
Jste si jistý, že ten návrat Béček je trvalý?
Nenápadně upozorňuji, že nový Zákon o dráhách, který umožnil liberalizaci železnice platí až od roku 1995, kdy již všechny Peršingy i Krakeni byli dávno v provozu…
Však právě, problémy při zavádění nových strojů byly i dávno před tímto rokem, tedy za dob ČSD v dobách ČSSR.
A kde, že to prosím funguje? (Nerejpu, jen se ptám, neb jsem to nezaznamenal)
Takže porušují pravidla EU?
do někdy (cca 2030) je možné mít smlouvy přímým zadáním. Rakusaci zkusili zadat delší..a to jim neprošlo. takže aktuálně neporušuji, jen my jsem papezstejsi než papež a přitom většinu zadáváme naprimo po rozstřelu, což už nepůjde…
Spíše úředníci využívají nařízení jako záminku ke švejkování.
Místo výběrek rozstřely. Žádná rozjetá výběrka na linky, kde končí smlouva za pár let, nejlépe se divit až něco nevyjde.
A cože to je ten soukromník WestBahn? https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6b/Westbahn_4010-001_wien_west_2.jpg
Aneb lžeme o příčínách?
Protože nabízeli velmi slušný komfort (plošně) i dříve, takže nebyly pod celospolečenským tlakem „rozpusťte tu hrůzu co nejdřív“, stejně jako ÖBB ani v 90. letech jaksi nebylo synonymem pro smrad, špínu, zpoždění a aroganci. Dnes už to u ČD taky (téměř) není, ale politika ohledně výběrek apod byla nastavena v nějaké době jako reakce na nějaký tehdejší stav.
Některým by vyhovoval stav z 90. let. Nasypejte do nás X miliard, nestarejte se, co s nima děláme a buďte rádi, že k vám vůbec jezdí vlak, jak nám vyjdou oběhy.
A kde konkrétně byste chtěl provozovat 50 dalších těchto jednotek, kde nejezdí ČD? Třeba v ÚK, kde jim to vyfoukl fuj-fuj RJ? Přece jsme v té době četli, že na těchto tratích kapacitně stačí 810 a žádná Pesa. V Libereckém kraji také nejsou tratě, kde se push-pully využijí. Takže je tam dáme, abychom měli dobrý pocit, že tam jezdí ten správný dopravce a pak budeme překvapený, že to stojí prachy a vozí vzduch.
Napadly mě dvě linky. Na obou se jezdí z části pod dráty a z části nikoliv. Obě jsou ale v JMK a tam… je to potíž. Takže 754 a Bmto, případně 854.
No… to sice ano, ale ani rámcovky nejsou donekonečna nafukovací. Byly tu už pokusy objednat napevno 1 vozidlo + opce na dalších 49, ideálně s předpokládanou cenou včetně „množstevní slevy“, ale výrobci se do toho překvapivě moc nehrnou.
Takže v nějakých rozumných počtech možná ano, ale snít o unifikaci je asi nereálné.
Další věc je pak to, že tento push-pull plní velmi specifickou potřebu. Pro Prahu se budou objednávat nové EMU a ve zbytku republiky zatím po patrových soupravách objednavatelé nevolají.
Nafukovací určitě VŘ nejsou :-). A využití techto specifických dvoupater se tu řešilo – nekdo tu navrhoval, že by se o vikendech daly využit třeba na pacifiku a přes týden by zdvojené jezdily s lokomotivou misto elefantů. Samozřejmě by tyto musely mit pruchozí koncové dveře. U Interjetů by to využití bylo mnohem širší. Tratí kam by se mohly posilat je celkem dost. Např. Praha – Trutnov nebo Luhačovice, Linec, Mnichov atd.
anebo jednotka, mašina, jednotka. stejně v tak dlouhé a kapacitni mašině to chce vlakose a stiplistka
Jedna mašina na zdvojenou jednotku? A která mašina? Nebude ten vlak ve výsledku líná mrcha bořící ostatním elefantům takt?
A on někde ČD bránil objednat těch jednotek rovnou 50 a provozovat na své riziko? Snad nečekáte, že dodavatel si napřed nakoupí stroje a zákazník bude mít povinnost je používat a platit kolik si dodavatel diktuje.
Možná zbytky zdravého rozumu?
Už jezdily i 4 ks
To je dobré, ty samé soupravy pro Deutsche Bahn se dolaďovaly asi 5 let.
Tehdy ale nebyly soupravy pro provoz schválené, u nás schválené jsou, to je ten rozdíl.
Stejné je na nich sice pouze čelo vozu a logo výrobce, nicméně díky druhému zmíněnému poznávacímu znaku lze s úspěchem předpokládat, že doba odlaďování bude s největší pravděpodobností velmi podobná.
Už se ví, o jaké závady se jedná?
Já si myslím, že se to vychytá a bude jezdit dobře.
Takže jeden den to nejezdí a hned se o tom píše protože je to ČD a škodovka.musi se to odladit ..má to dětské nemoci. Ale o tom že RJ zatím nenasadil jednotky od pesy v pohodě…jedna je v republice prý..
https://zdopravy.cz/regiojet-ziskal-od-usteckeho-kraje-rocni-odklad-na-nasazeni-novych-jednotek-od-pesy-91782/
kolikrát to musíme psát, aby byl diskutující, jehož každý druhý příspěvek musím mazat pro vulgárnost, spokojen?
Vulgarnosti ?myslím že ne. Já vím že se některým dopravcům nadržuje
Za posledních 48 hodin 7. Ale chápu, že některá slova, která jsou vulgární, jsou pro vás běžnou slušnou mluvou. Takže sbohem.
Možná každý den 🙂 „ani dnes nebude nasazena nová jednotka od PESA“…
Nejezdí to už třetí den, a navíc od nového jízdního řadu jezdila místo 5 jedna souprava… A co je naprosto neuvěřitelne, v aplikaci můj vlak stále národní dopravce uvádí, že pojede vlak s vozy 1. třídy, internetem a nízkopodlažní nástupem.. Neuvěřitelné, že to drahý nejsou schopny opravit a ve své vlastní tolik prppagovane aplikaci lžou cestujícím..
A proč by to „drahý“ měly opravovat, když to není jejich? Trochu zkuste zapojit ten kulatý objekt na horním konci těla,než něco vypotíte.
Boha jeho, aplikace Můj vlak není jejich? To není aplikace drah???
Právě jste předvedl styl myšlení, který jakoukoli společnost neodvratně žene ke krachu.
A to je takový problém dát do náhradní sv aspoň vůz 1. třídy?
Vy ste fakt pacient. Počítám, že když se někde dočtete, že v pražský zoo chcípnul lemur, tak se začnete hrotit, jaktože nepíšou, že v Brně to kleplo pásovce.
Ať žije moderní přeprava. Supermoderní vlaky, ještě chybí mašina na pop-corn a zlaté hodinky s vodotryskem ke kávě za babku.
Zlaté klasické soupravy z 90 let, které jezdily bez větších problémů, toalety se daly použít i v zimě, regulovat osvětlení v salónech pro cestující, a sklopit se okna. To, co se tu prezentuje jako komfortní cestování je ve skutečnosti katastrofa 21. století a torzo kdysi prestižního cestování bez rizika, že se zastavíte uprostřed trati kvůli podezření na špatnou diagnostiku reléčka kvůli vyhořelé diodě v palubní desce.
nechcete se rovnou vrátit k parním vlakům?
K těm moderním vynálezům, co neoprávněně konkurovaly koněspřežce? Ani náhodou!!
Jen jedna věc tak trochu neštymuje, naprostá většina cestujících preferuje ty nové vozy i přes jejich nedostatky.
Jasně, taky bych radši jel novou jednotkou než tím, co tam teď vypravili, protože ona nová jednotka, ehm, nejezdí.
Jistě, pro podobné postižené jako vy to možná byl ráj, ale jakou měla železnice pověst mezi většinovou společnosti? Prisernou, vždyť lidi se stitili jezdit vlakem, prokrista… A na trati 323 se bohužel stiti dodnes. To, že CD nejsou schopny převzít moderní vozidla, protože jejich „přistoupili jízdenky prosiim“ personál neumí nic jiného než kontrolovat tr 10 jízdenky ve starých srotech a nová souprava je pro ně složitá a nezvládají ji ještě neznamená, že by se nemělo modernizovat. Nebo nemusí, Le nečekejte, že železnice bude pro lidi atraktivní. NEBUDE a bude docházet k rušení trati.. V Bdt už do práce v roce… Číst vice »
Jasně, personál může za samovolně se otevírající dveře za jízdy… Kristova noho.
Vím já? Třeba to neumí ovládat, Kristova noho 🙂 Měli na to času dost, aby se to naučili.. Mimoto u Bdt jezdí otevřené dveře v jednom kuse, ale u nich to asi nevadí…
Tak když nevíš, tak se laskavě nenavazej do personálu, který za tohle zjevně nemůže. A to, že se naučíš označení jednoho vozu, z tebe experta fakt neudělá. Takový typicky příklad zhrzeleho „operátora výroby“ co?
Neříkám nikde, že jsem expert 😀 .. Ale možná jsem expert větší, než někteří zaměstnanci CD, to si říct troufám :D.. Neschopnost nasadit do provozu nové soupravy je donebevolajici… Navíc jezdit se dá i s menšími poruchami, furt je to tisíckrát lepší a bezpečnější, než vysmivane Bdt… Zkuste projít soupravou a zeptat se cestujících na jejich názor na to, v jakých vozech musí jezdit…
Čím je Bdt nebezpečné?
Jezdí s otevřenými dveřmi, ani nezavře při dosažení 5km/je.
Třeba to neumějí ovládat? Pohybuji. A co takhle třeba to, že je to jednoduše rozbitý? U autobusů se zase dveře často nechtěly otvírat a stačil na to jeden celkem malý váleček „váleček“. Navíc jsou nové a až během delšího provozu se vychytají všechny dětské nemoci. Jen koukněte na oblast automobilů. Každou chvilku se něco objeví a následuje svolávačka.
A co jako chcete umet na tom ovládat? Dvere otevřené vlak nejede, dvere zavrene vlak jede. Popiste jakou mohl perzonal udelat chybu.
To jste se rozpomněl spíš na průšvih u žlutodopravce, kde to bylo četou, ne? Tady je to něco jiného.
Nauč se český joudo. Takže soutous je fotograf ..nerozhoduje o nasazení vozidel na konkrétní výkon.
Šotouš bejvalo označení pro fotografy. Nicméně díky výskytu jedinců, jako jste vy, je z toho už dávno pejorativní výraz označující blba, jehož duševní svět je omezen pouze na oblast dopravy, ovšem s tím, že i v této jediné oblasti svého zájmu je úplně mimo.
Pravdu mate sice jen částečně, ale nejhorší je ze porad dokola pisete to samé. To je jako Axel a tech jeho 5 prispevku co kopiruje porad dokola a nikdo uz je nebere vážně…
A budu to psát, dokud se tu jiní budou naváže do regiojet za daleko menší nedostatky a hlavně až se CD buď slušně omluví cestujícím, nebo až budou do doby, kdy budou soupravy funkční, jezdit zdarma. To by byla jediná adekvátní reakce vůči cestujícím, co už X let musí trpět v naprosto šílených vagonech
Tak to je paráda. Narážky na RJ si můžete vyřídit s těmi co je píší přímo. No a nějaké jízdné zdarma asi těžko někdo z diskutujících zařídí, tak co od toho čekáte?
Jo on vítr vane od RJ … A myslíte, že když tu budete psát kraviny o tom, že za to může personál, se to zlepší? Přiznat, že je to nové a má to dětské nemoci, by bylo asi moc jednoduché, co?
CD jsou podle smlouvy povinný vybírat jízdné. nejspíš tam mají i nějakou pokutu…
Myslím, že nemusíte trpět, cestování vlakem není povinné, je to jedno z možných řešení, jak se dostat z bodu A do bodu B.
Ohledně informací, týkajících se „ohodnocení“ dopravce ze strany objednatele za nenasazení nasmlouvaných vozidel se s důvěrou obraťte na krajský úřad.
„To, že CD nejsou schopny převzít moderní vozidla….“
Já to vidím tak, že ČD zcela oprávněně nepřebírají vozidla, která se chovají odchylně od požadovaného bezpečnostního standardu.
Pokud by vlivem špatné funkce dveří přišel o život někdo z vaší rodiny, tak byste tady (oprávněně) řval, jak vydra, jak je to možné, že se něco tak nespolehlivého pustilo do provozu.
V prvom rade by som asi „řval jak vydra“ čo je to za blba, že dokáže vypadnúť dverami z vlaku pri rozjazde. Niečo iné by bolo náhle otvorenie dverí za jazdy vyššou rýchlosťou, ako bolo napríklad v prípade vypadnutia dieťaťa pri Olomouci v roku 2016, ale v nízkej rýchlosti a ešte cez evidentne otvorené dvere… Nie že by som bol proti blokovaniu a samozatváraniu dverí, pre vyššie rýchlosti je to určite absolútne nutné (a vozne nedelíme na vozne do 60 a nad 60, takže vo všetkých), ale už je to tak, že čím viac bezpečnostných prvkov, tým menej pudu sebazáchovy… Číst vice »
S pudem sebezáchovy máte naprostou pravdu.
Problém je, že současné „opatrovnické“ nastavení společnosti, které se promítá i do technických požadavků a zákonů, nenutí lidi přemýšlet o tom, co pro ně může být z principu nebezpečné.
Pokud pojedu v tramvaji bez dveří, budu se chovat obezřetněji, než když budu stát v narvané moderní tramvaji na schodech a budu předpokládat, „že se ty dveře za mnou přece nemohou za jízdy samovolně otevřít“.
Pokud k tomu náhodou nějakým řízením osudu dojde, tak se v lepším případě budu divit, jak žlůva.
A co ruce! Kde si je v zimě po záchodu umyjete co! A taková otázka, ten záchod použijete i v tunelu?
By se stát nemohlo a hasiči si to vymysleli: https://zpravy.aktualne.cz/domaci/na-masarykove-nadrazi-v-praze-horel-vagon-osobniho-vlaku-pri/r~d6fe8c84393311e7a83b0025900fea04/
Váš odkaz nedokazuje, že ty vraky nedokážou jezdit bez problémů, ale že nedokážou stát bez problémů 😀
nesouhlasím. Například MJ 843 měla z počátku hodně dětských nemocí. Podle mě se hodně spěchá a nové jednotky by se měly nasazovat do provozu s větším testováním bez cestujících.
Problém je, že to veřejnost nechce, aby krásné nové nablískané vláčky jezdily … měsíce prázdné.
Tady jsou dvě reportáže z těch starých zlatých časů:
Co prožijete v rychlíku Praha-Košice, 28.7.1989
http://archiv.ucl.cas.cz/index.php?path=RudePravo/1989/7/28/3.png
Ohlasy, 16.9.1989
http://archiv.ucl.cas.cz/index.php?path=RudePravo/1989/9/16/3.png
Tak jistě. Tohle asi může popřít málokdo. Také pamatuji ty zaplivané Žabotlamy. Ale jedna věc je komfort spojený s čistotou a druhou věcí je to, že si prostě cestující nemůže stáhnout okénko a na nástupišti se z něj svobodně podívat ven. Proč? No možná proto, že všechny lidi házíme do „jednoho pytle“ . Protože jeden okno neumí zavřít je omezen i ten, co by to udělal. Současná čalouněná sedadla jsou možná pohodlná, ale když se do nich někdo pomočí není to na první pohled vidět tak jako na kožence. Tehdy jste si prostě sedl jinam. Dnes to zjistíte až tehdy,… Číst vice »
Jinak řečeno „všechno bylo nah*vno, hnusné, plesnivé, smardlavé, rezavé, poblité, ale šly stahovat vokýnka“
No to je teda pecka, do takové doby by se každý jistě nadšeně vrátil …
Konečně pravda.Ať se všichni narcisti třeba vzteknou…..
Abrakadabra rohlik
Jooo, tak tie „v zimu fungujúce záchody“ si dobre pamätám. Takých 15 rokov dozadu z Čadce osobákom do Těšína (jednotka 460 z tých krásnych 70. rokov). Vonku -10 °C, na záchode vrstva ľadu na podlahe, odpadová rúra zapchatá zmrznutou hrudou, voda netečie. Alebo ešte o takých 5 rokov skôr a tiež v zime. Nočná cesta Excelziorom v béčku. Na chodbičke regulérne pod nulou, v kupé tak +5 °C, ale na okne sa držal zvnútra sneh, ktorý prefukoval, keďže okno netesnilo. Alebo také hromady naviateho snehu na predstavku v Bmee, často jazda béčok na rýchliku s dverami dokorán („dveře nejsou za… Číst vice »
rok 1985 Košičan v Havířove do Žiliny a Košíc, naviate pyramídy snehu pri dverách a to už boli tie s cze .. od sudruhov z Budyšína..s žltým pruhom ako znamením.
Nechcete se rovnou vrátit do blázince?
„bez rizika, že se zastavíte uprostřed trati kvůli podezření na špatnou diagnostiku reléčka kvůli vyhořelé diodě v palubní desce.“ 😀 😀 😀
Zato bylo dost reálné riziko, že se muselo zastavit, protože to rozžhavené ložisko už vzdalo. Nebo že už na mašině nebyla pojistka, která by se dala „šikovně“ podložit.
Jak je možné, že taková jednotka projde (mimo jiné) schvalovacím procesem u VUZ, a přesto není možné ji nasadit bezpečně do provozu? Podobná situace se opakovala, možná s výjimkou railjetu, většiny železničních vozidel uváděných u nás na trh, ale stává se to i v zahraničí. Jak je možné že tyhle „dětské nemoci“ stále provázejí nové vlaky,i při dnešních možnostech návrhu a testování?
Protože prostě některé věci nelze nasimulovat.
Třeba totálně rozbitou trať Ova-Frýdlant 🙂
Něco jiného je zkouška funkčnosti a něco jiného zkouška spolehlivosti. To by na tom okruhu museli jezdit dlouho…
Zamrzlo to? U náš ráno -13 nevím jak v Jeseníkách…
Ale tohle jezdí do Beskyd. Trochu zeměpisu než něco napíšu
omlouvám se, jsem z druhé strany země……
Víme jak je otvírání řešeno? Pneumaticky? Elektricky? Hydraulicky?
Katastroficky!
Elektricky, tak jako v dnešní době u všech nových vozidel.
Nu tak jestli kvalita dveří bude podobná jako u řídících vozů „sysel“ tak to bude legrace…
Dveře na syslech mi nepřijdou nejak tragické, zatím je máme v depu měsíc a spíš mi přijde že přišli z jiných dep zanedbané s neřešenými závadami. Jediné co se jim da vytknout jsou poddimenzovaná ložiska závěsu.
Takže asi ještě k tomu jistě ve spojení s elektronikou. Tak to už neříkám nic.
Chtěli vlak od Škody a dopadlo to jako vždy, dostali předražený šmejd.
*Předražený nepojízdný šmejd. Za dva roky, co to soudruzi z ŠT vyřeší, jen předražený šmejd
Když je tak předražený, proč někdo nenabídl obdobnou soupravu za nižší cenu?
Protože nikdo jednotky tak bídné kvality neprodukuje.
fun fact je, že ty staré soupravy také nemají s jízdou s otevřenými dveřmi vůbec žádný problém a nikomu to nevadí.
Jenže ty za to nejsou „placené“. Jestli se nemýlím, dnes už se vlak s takovým nedostatkem koupit jako nový snad ani nesmí.
Dávalo se to i do 810, to je 40 roků.
Jistě, řekněte tuhle sracku, co jste napsal do očí rodičům, jejichž dítě zemřelo či se vážně zranilo po pádu z neblokovatelny dveří při jízdě vlaku? Internetový hrdino.. Za provoz těchto životu nebezpečných vlaku by CD měly dostat odstrašující pokutu
Jaký dopravní prostředek není v žádné situaci životu nebezpečný?
Některý je víc, některý méně… Bdt jsou pekelný výplod vagóny že Studénky, za který se jeho tvůrci dodnes stydí… Má na svědomí několik zbytečných životu skrz neblokovatelne dveře
A za to jako můžou a dokonce se stydi konstrukteri z vagonky?
A tech zivotu je jako kolik? Muzete uvest nejake konkrétní priklady?
A to ještě nevíte, že samotnej PetrN je ve skutečnosti toustovač.
Ve vašem dalším příspěvku výše jste byl velmi rozhořčen tím, že „…CD nejsou schopny převzít moderní vozidla….“
Buďte prosím ve svých vyjádřeních alespoň trošku konzistentní.
Pokutu by měli především dostat ti rodiče za zanedbání výchovy. Oni byli těmi, co ty děcka tam nechali bez dozoru pobíhat.
To říkejte pozůstalým, že to je fun fact. https://zdopravy.cz/policie-hleda-cestujici-z-vlaku-z-mikulova-do-breclavi-vypadl-z-nej-pruvodci-92554/
Narozdíl od domu hrůzy v lunaparku se tady může opravdu něco stát. A nejen malému děcku, ale i školenému personálu.
Byly časy kdy se daly otevřít dveře za jízdy u všech vagonů. A představte si že jezdily dokonce tramvaje bez dveří. A jezdili tím i šestileté děti do školy. Sami bez rodičů. Jestli ono to není spíš o výchově a kázni
Přeju vám, aby vás v životě nepotkala situace, že vaše jinak vychované a ukázněné dítě udělá blbost s těžkými následky.
Chcete teda napsat, že vychovaný a kázně dbalý vlakový doprovod by z vozidla nevypadnul?
Ty tramveje bez dveří nejezdily přes 40 km/h, narozdíl od rychlíku, tak je sem netahejte.
Nebo taky v rychlosti, ne?
I v případě, že bude dítě sebelépe vychované se může jednoduše stát, že jiné na tom bude jinak. Třeba jako kdysi….mladá dívčina jela tramvají a protože tramvaj neměla dveře (v té době běžné) byla vystrčena ven a stalo se jí to osudným.
Jo a kdyby lidé neporušovali příkazy a zákazy a nenaskakovali by do a z tramvají za jízdy, tak by možná tramvaje jezdily bez dveří ještě dnes.
Staré tramvaje v pravidelném provozu nepamatuju, ale z T3 jsem několikrát rozrazil dveře a za jízdy vyskočil, třeba když jsem zdrhal před revizorem. Ale vždy jen při zpomalení třeba při průjezdu křižovatkou a samozřejmě jsem dával pozor abych nevlítnul pod auto.
Když jsem jako dítě cestoval s rodiči vlakem, tak jsem taky sám procházel bez dozoru soupravu a nikdy se mi nic nestalo. A v pubertě jsem měl ve zvyku otevírat dveře a vyskakovat ještě před zastavením vlaku.
“ a nikdy se mi nic nestalo“
Takže (po přečtení celého příspěvku) vlastně můžete být rád.
No ne, z toho akorát vyplývá, že kdo chce riskovat, tak to musí umět nebo mít štěstí. Jinak to nekončí dobře.
Za staré doby (70.. 80. léta), v létě, když byly hice, jezdily autobusy (nejen MHD, ale i ty modré, meziosadové) s otevřenými předními dveřmi, klimatizace tenkrát neexistovala.
I ve zlatých devadesátých…
Proto také bylo mnohem víc invalidů a mnohem nižší naděje na dožití.
Ono kašlání na bezpečnost se vám vždycky někde projeví.
Jednak ve statistikách a tabulkách, druhak v lidských osudech – jako když třeba moje babička přišla při práci na dráze o nohu, když se na bezpečnost tak trochu kašlalo.
Tedy, napsal jsem to špatně – bylo mnohem víc lidí s postižením po pracovním úrazu.
Invalidů „s kartičkou“ je víc dnes, protože je mnohem širší úhrn diagnóz pro invaliditu.
V tomto případě ale nebylo na vině Bdt, ale pravděpodobně nezajištěné dveře u služebního oddílu 854
Každopádně na tom není nic veselého, říkato tomu „fun fact“ je docela mimo.
Školenému personálu se to sice stát může, ale buď zanedbal něco, na co byl školen nebo mu někdo pomohl.
Přéčinó byla chebná elektrónka é třenáct z podniku Katóda Holomóc
Vy být správná čecha. Kde ste se učil gramatiku?
Ve zlatém fondu české kinematografie, jak je člověku s jistým kulturním rozhledem hned jasné. Přepis je velmi přesný.
Je vidět, že neznáte klasický český film
… zato umí správně časovat BÝT (já sem, ty si, my sme, vy ste) 🙂
Neměl by ten třetí tvar být my zme?
Tady, pane Žatecký:
https://www.youtube.com/watch?v=JvcGCpot5BQ
Chudák hanáčtina…
Nemějte to tomu papalášovi za zlé… 😀
Co vím, tak žádná jediná správná hanáčtina taky neexistuje. Z toho, jak mluvil můj děda, bych opravil jedině to byla na bela, u třináctky si už nejsem jistý. Každopádně o pár dědin vedle se mluvilo zase trochu jinak, no a dnes pod vlivem televize je to už zase úplně jiné.
Bela, podniko. Jinak by to echt Hanák nikdy neřekl.
To bude Katoda Olomouc asi dvorní dodavatel Škodovky 😀 (myšleno ironicky, ten film znám).
Proč má každý druhý nutkání psát Holomóc? I Olomoučák řekne jen Olomóc.
Ovšem že Olomoučák žekne Olomóc. S Hanáky je to ale trochu jinak…
Jménem Škody Transportation se za tento politováníhodný omyl, ke ktrému dochází maximálně dvakrát za deset let, omlouvám.
K té fotce v textu: nechápu, proč jsou na ČD takoví ignoranti (a nebo mají všichni vadu zraku, či co), že to logo „S“ lepí vzhůru nohama. To snad každý vidí, že ten větší oblouček písmene S má být dole a ne nahoře 🤦
To byla určitě sabotáž!
A zrovna takovému vagonu by slušelo spíš jiné S-kové logo: Sachsenring (bývalo na Trabantech)
Tam by pásly spíš ty tři ostravský vykřičníky.
V žádném případě! Netahejte nám Ostravu do Beskyd.
Ty vykřičníky jsou ostravské, ne ostravský, nebo nedej bože vostravský.
Myslím, že o třech vykřičníkách má dovoleno pohovořit i příslušník jiného pronároda než lidu razowyteho.
Něco proti Trabantu?
Ne, nic. Kdyžtak vám ho přeneseme jinam.
Buďte rád, že to není vytištěný na A4 papíru zastrčeným v igelitový šprcce a přilepený izolepou.
Kdyby se mělo jednat pouze o písmeno S tak vám řeknu, že to není až tak podstatné jako spíše je podstatné to, že jsou otočené barvy kdy tmavě modrá má být vlevo. Je to jako otočit Českou vlaku červenou barvou nahoru.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Esko_(p%C5%99%C3%ADm%C4%9Bstsk%C3%A1_%C5%BEeleznice)
Snad jako jediné logické vysvětlení mi přijde buď to, že to dělal barvoslepý, že při lepení byl vlak na střeše a koly nahoru a nebo, že to tam lepil někdo odshora a byl při tom hlavou dolů 🙂 Každopádně takto to logo postrádá svůj význam.
A to kvůli blbě nalepenymu logu nezaviraji dveře, nebo co?
Ale houby, prostě to někdo jen odflák. A mimochodem, kdyby došlo na lámání chleba, někdo by mohl třeba i úspěšně u soudu hájit, že takhle ve skutečnosti nejde o inkriminované logo 😀