Jak to souvisí s dluhopisy? Rating Českých drah byl vypsán s důrazem na dotační smlouvy „CD’s ba2 BCA is underpinned by the company’s solid market position in the Czech Republic and high revenue visibility, owing to contracts that it has signed with the government and 14 municipalities for the passenger railway operations.“ neofiko překlad: „Rating ba2 společnosti ČD je podložen pevnou pozicí společnosti na trhu v České republice, značným výhledem příjmů díky smlouvám, které společnost uzavřela s ministerstvem dopravy a 14 kraji na provozování osobní železniční dopravy.“ http://www.ceskedrahy.cz/assets/pro-investory/ratingove-hodnoceni/moody-s_rating_2022-06-21.pdf A většina jízd Pendolina je z větší části nedotovaná. Takže v ČD… Číst vice »
P.S. To že jízdy Pendolina z pohledu ratingu nejsou významně výdělečné je pouze moje dedukce, s ohledem na zdůraznění klíčové role dotací, jak vyplývá z ratingové zprávy.
No ono to hodnocení taky úplně nejlepší není. Kdyby nebyl jedinej akcionář ten kdo jím je, asi by to tak vesele nevypadalo. A výhled sice mají, na roky dopředu. Ale co bude za 10 let, to nikdo neví. A smluv dál za rok 2032 taky moc nebude. Což s dluhem skoro 32 miliard a hospodařením v průměru kousek nad černou nulu úplně pozitivní není. Ovšem nebudou investice, nebudou nový smlouvy, tím by nebyly peníze a šlo by to cestou do pekla. Takže jim nic jinýho nezbývá, ale že by na tom byly bůhví jak světově se rozhodně říct nedá.
Já bych to tak tragicky neviděl. Při takové inflaci je radost si půjčovat a to klidně za víc než doteď. Při inflaci v eurozóně 10% a úroku 2% věřitelé vlastně platí vám.
Proč? Jak to souvisí s rychlíky, kvůli kterým bylo objednáno 180x ComfortJetů za 12,5 miliardy Kč?
Honeckry se uvolní díky nákupu RegioPanterů. A jaké zánovní vagony na 160 km/h mají ČD v nějakém větším množství? Honeckrů bylo dodáno 320 ks, část byla upravena, takže k modernizaci by bylo k dispozici nějakých 100 až 150 ks.
Spíš apel na celkové uvažování jak dostat lidí z vlaku. Jak vůbec může někdo takto uvažovat . Podvozek je možná dobrý ale to cestující nezajímá . Už jenom za uvažování o reinkarnacich takových strepu bych dával ban aby to nikdo náhodou nedotáhl k realizaci .
Jestli si ČD bude půjčovat za 8%, tak prioritou nebudou investice, ale snížení zadlužení. Holt dědictví po Babišových mužích ve vedení ČD (např. Václav Nebeský) se bude napravovat roky.
Mne netrápí, jen poznámka, že ten má vyšší rizikovou prémii. Dluhopisy byly za 6% (tusim), když se CD financovaly za 2%.
Jsem banker, tudiz fakticka poznamka, že někdo na tom bude ještě daleko hůře…
PS: asi málokdo ví, kolik zisku udělá žluták na komerci, co na zdo a co mu dělají třeba kompenzace slev. A taky by mne nepotěšílo, kdyby třeba byl problem s provozem na R8…
Honeckery jsou staré křápy. To že mají kotouče na tom nic nezmění – posledních asi tak 30 let jsou kotouče standart a nikoli něco prémiového. Jejich modernizace měla smysl tak před 10 lety, dnes už je pozdě. Pár by se jich dalo upravit na velkokapacitní kolovozy jakožto náhrada BDs, ale to je tak všechno.
„Vozy typu Bdmtee jsou nyní přibližně ve dvou třetinách své životnosti, proto mohou sloužit na osobních a spěšných vlacích ještě dalších 10 až 15 let. Po technické stránce vyhovují současným požadavkům. Mají kotoučové brzdy, předsuvné, za jízdy blokované dveře a mohou jezdit rychlostí až 160 km/h, ale jejich nedostatkem je zastaralý interiér,“ vysvětluje důvody modernizace Jiří Ješeta,
Jen bych upřesnil že vyhovují požadavkům a predstavam modrým mužům nikoli cestujícím . Brzdy , podvozek a pocity mi jsou úplně volně když do vlaku nenalezu
ČD má jedinou naději a to za cca 8-10 po tom co jim to teď nabagrovali modlit se za soutěže o velkých celcích a krátké době do začátku výkonu. Jen aby to do té doby nezadlužili natolik , aby to neshodilo republikový rozpočet.Jinak , čím víc výkonů mají pendolina tím větší provar. V komerci totální provar.
Tak at si CD pujci o 4 mega vic na vraceni dotace Ministerstvu Dopravy za tender 935.0136, na ktere CD vzala dotaci a do dnesniho dne neni v provozu.
Tak za 24 tun á 3 Kč/kg dostanou v kovošrotu cca 100 tisíc, takže část peněz si vydělají šrotem.
ha, ha, vy jste tak vtipný….
A kdy se na to Pendolino přijedou podivat z Alsthomu? Nejak se to furt odkládá.
Jak to souvisí s dluhopisy? Rating Českých drah byl vypsán s důrazem na dotační smlouvy „CD’s ba2 BCA is underpinned by the company’s solid market position in the Czech Republic and high revenue visibility, owing to contracts that it has signed with the government and 14 municipalities for the passenger railway operations.“ neofiko překlad: „Rating ba2 společnosti ČD je podložen pevnou pozicí společnosti na trhu v České republice, značným výhledem příjmů díky smlouvám, které společnost uzavřela s ministerstvem dopravy a 14 kraji na provozování osobní železniční dopravy.“ http://www.ceskedrahy.cz/assets/pro-investory/ratingove-hodnoceni/moody-s_rating_2022-06-21.pdf A většina jízd Pendolina je z větší části nedotovaná. Takže v ČD… Číst vice »
P.S. To že jízdy Pendolina z pohledu ratingu nejsou významně výdělečné je pouze moje dedukce, s ohledem na zdůraznění klíčové role dotací, jak vyplývá z ratingové zprávy.
No ono to hodnocení taky úplně nejlepší není. Kdyby nebyl jedinej akcionář ten kdo jím je, asi by to tak vesele nevypadalo. A výhled sice mají, na roky dopředu. Ale co bude za 10 let, to nikdo neví. A smluv dál za rok 2032 taky moc nebude. Což s dluhem skoro 32 miliard a hospodařením v průměru kousek nad černou nulu úplně pozitivní není. Ovšem nebudou investice, nebudou nový smlouvy, tím by nebyly peníze a šlo by to cestou do pekla. Takže jim nic jinýho nezbývá, ale že by na tom byly bůhví jak světově se rozhodně říct nedá.
Já bych to tak tragicky neviděl. Při takové inflaci je radost si půjčovat a to klidně za víc než doteď. Při inflaci v eurozóně 10% a úroku 2% věřitelé vlastně platí vám.
Mám relativně dobré krytí ale dvě procenta nějakou chvilku aktuální nejsou
Souhlasím, těžko říct.
Šéf ČD očekává, že v 2035 udrží tržní podíl 80% (nyní 82% v dálkových vlacích a 87% v regionálních vlacích). Faktem je, že v 2035 už asi generálním ředitelem ČD bude někdo jiný, budou-li ČD ještě existovat.
https://zdopravy.cz/rozhovor-firme-neprospiva-ze-kazdy-rok-prijde-nekdo-novy-rika-sef-cd-krapinec-112968/
Jsem zvědav jestli jim věřitele půjčí za nízký úrok.
Aby nakonec ČD ty Comfortjety za 13 miliard neprodal OBB. A náhradou aby nemodernizovali Bdmtee (Honeckry)
Vodík anebo baterie do sukafonu , to je taky cesta 🤣
Proč? Jak to souvisí s rychlíky, kvůli kterým bylo objednáno 180x ComfortJetů za 12,5 miliardy Kč?
Honeckry se uvolní díky nákupu RegioPanterů. A jaké zánovní vagony na 160 km/h mají ČD v nějakém větším množství? Honeckrů bylo dodáno 320 ks, část byla upravena, takže k modernizaci by bylo k dispozici nějakých 100 až 150 ks.
Spíš apel na celkové uvažování jak dostat lidí z vlaku. Jak vůbec může někdo takto uvažovat . Podvozek je možná dobrý ale to cestující nezajímá . Už jenom za uvažování o reinkarnacich takových strepu bych dával ban aby to nikdo náhodou nedotáhl k realizaci .
Tak když náhradou Pendolina může být Elefant, tak ve stejné logice i Honeckry. https://zdopravy.cz/ceskym-draham-chybi-opet-dalsi-pendolino-o-vikendu-ho-musel-nahradit-cityelefant-121092/
Jestli si ČD bude půjčovat za 8%, tak prioritou nebudou investice, ale snížení zadlužení. Holt dědictví po Babišových mužích ve vedení ČD (např. Václav Nebeský) se bude napravovat roky.
no, počkejte jaké úroky bude mít při otočce dluhopisů RJ….ať tam bude mít ČD cokoliv, RJ je trumfne
RJ tě trápit nemusí, Radim Jančura si to platí ze svého a dokáže i vydělat. Bohužel ČD přímo nebo nepřímo a to i přes různé finty doplácíme všichni.
Mne netrápí, jen poznámka, že ten má vyšší rizikovou prémii. Dluhopisy byly za 6% (tusim), když se CD financovaly za 2%.
Jsem banker, tudiz fakticka poznamka, že někdo na tom bude ještě daleko hůře…
PS: asi málokdo ví, kolik zisku udělá žluták na komerci, co na zdo a co mu dělají třeba kompenzace slev. A taky by mne nepotěšílo, kdyby třeba byl problem s provozem na R8…
Jistě. Vydělat. A proto se hlásí o kde jakou veřejnou, dotovanou, linku 😁😁
Většího pokrytce (ale chápu řeč peněz) těžce pohledat
Honeckery jsou staré křápy. To že mají kotouče na tom nic nezmění – posledních asi tak 30 let jsou kotouče standart a nikoli něco prémiového. Jejich modernizace měla smysl tak před 10 lety, dnes už je pozdě. Pár by se jich dalo upravit na velkokapacitní kolovozy jakožto náhrada BDs, ale to je tak všechno.
„Vozy typu Bdmtee jsou nyní přibližně ve dvou třetinách své životnosti, proto mohou sloužit na osobních a spěšných vlacích ještě dalších 10 až 15 let. Po technické stránce vyhovují současným požadavkům. Mají kotoučové brzdy, předsuvné, za jízdy blokované dveře a mohou jezdit rychlostí až 160 km/h, ale jejich nedostatkem je zastaralý interiér,“ vysvětluje důvody modernizace Jiří Ješeta,
https://zdopravy.cz/konec-minisedacek-nove-zasuvky-a-wi-fi-modernizovany-honecker-vyjede-v-pristich-tydnech-53035/
Jen bych upřesnil že vyhovují požadavkům a predstavam modrým mužům nikoli cestujícím . Brzdy , podvozek a pocity mi jsou úplně volně když do vlaku nenalezu
Souhlasím.
Jen jsem spekuloval jaké ČD má možnosti, pokud úvěry zdraží.
ČD má jedinou naději a to za cca 8-10 po tom co jim to teď nabagrovali modlit se za soutěže o velkých celcích a krátké době do začátku výkonu. Jen aby to do té doby nezadlužili natolik , aby to neshodilo republikový rozpočet.Jinak , čím víc výkonů mají pendolina tím větší provar. V komerci totální provar.
Kecy
Kéž by 🙂