České dráhy odhalily, za kolik koupily od Siemensu čtyřsystémový Vectron
Čtyřsystémová lokomotiva Siemens Vectron. Foto: Siemens
Zhruba 70 milionů korun zaplatily České dráhy za deset let starou lokomotivu Siemens Vectron. Její nákup oznámily České dráhy minulý
Je to smutné…to je naše vlastenectví. 🙂 Než bychom podpořili domácí firmy, budeme sem raději tahat starší šroty z ciziny. Mě bylo od začátku jasné jak Němci brojili proti 380, že jí na své koleje nepustí, byla to odveta za to že nevyhráli tenkrát konkurz u ČD. Nakonec se stejně povedlo Škodovku zašlapat a protlačit Siemens. Je to jak s traktorama ,na polích samej žlutozelenej stroj, přitom Zetor umí kvalitní i designově pěkné traktory a je pomalu před krachem. No comment….
Dle mne stačil kompromis – Taurusy mohly tahat vlaky do Německa a Rakouska a 380 po našich tratích? Němci (Francouzi) byli vždycky ochranáři svého trhu. A ZETOR byl zlikvidován jako konkurence hned na začátku přístupu k EU (V Skotsku mi řekli , že ZETOR je dobrý holandský traktor – té firmě byl předána naše zahraniční zastoupení ZETORU) Musíš pochopit že EU je jako RVHP = pár firem má rozdělený trh = a přes to vlak nejede !
To je zase blabol. Pokud ta ceska firma nedokaze splnit pozadavky lepe, nez ta zahranicni, tak proste neni duvod ji volit jen kvuli tomu, ze je ceska. Doby totality a vyber podle toho, kde se to vyrobilo (byt to mohl byt krap) jsou (diky bphu) davno pryc.
Tak nezbývá než popřát, aby této mašince nespadl do cesty nějaký most vlivem větru nebo co….
Jinak při takových cenách by už se dala obnovit i dieselová trakce, co takhle oprášit staré plány na Kyklopa, trošku ho předělat na výdrž motorových součástí a vejít se celkově tak do 40 až 50 mega?
Jinak mám pocit, že si někdo u ČD buduje sbírku lokomotiv Siemens. Co bude následovat potom? 18 let stará 189 za ještě výhodnější cenu? Alespoň bude za 40 let v Lužné na co koukat.
No upřímně i přes stáří by se mi tu líbila, nemusel bych do Německa kvůli ní 🙂
Věděl by někdo, kde je to focené? Mám dojem, že Frutigen, tj severní vyustění Lotschberg basis tunnel. Ale možná se pletu.
Těžko říct… Přiznávám ale, že se mi ta „reklamka“ od Siemense líbí. Má pro mne takový ten šmrnc kolorovaný pohlednic z dopravní tématikou za období „Reichu“. Jóó…, to se mi opravdu dostává pod kůži. Pohlednici Bahnhofu starýho Procházky mám jako spořič… P.S.1: Pro upřesnění – většina přispěvatelů z Moravy vnímá Reich jako to území na jih od Nikolsburgu a v jiné časové dataci, než je zažité. A, ano… Víme, že to není správně… A, ano… Jsou to ta teritoria západně od Egeru… P.S.2: Vím, že je to od témy článku, ale když už zde byli někde kousek níže v ohlasech… Číst vice »
Konečně něco, co může jezdit na všech elektrifikovaných tratích u nás.
Nemůže, do Bechyně je ta mašina moc těžká.
Tak z podstaty věci to můžou i 810, MUVka, MVTV, … 🙂
„z výroby vybavena palubní částí ETCS podle nejnovější specifikace Baseline 3“ – taková informace vypadá podezřele, neboť ta výroba proběhla před 10 roky. Zasloužilo by si to trošku vysvětlit a upřesnit.
Dobrá – napíšu to ještě jinak pro vysvětlení a upřesnění – ta verze, co tam je teď, byla ERA publikována až v červnu roku 2014, čili na začátku ta mašina neměla buď vůbec nic a k osazení té ETCS dle BL3 došlo dodatečně nebo tam musela být původně ještě starší verze, kterou má dnes většina starších vozidel, tj. obvykle BL2 2.3.0d z dubna 2008.
Taková informace vypadá hned lépe, děkuji.
A přidávám podivení nad mentalitou mínusářů, kterým zjevně vadí, když chci něco vysvětlit… ?
Za 70 míčů je to dobrá koupě ..nový vectron stojí kolem 100 mil. Ani ta mašina není moc hezká když to používali na testování….víc Mašín to chce nakoupit ať ty školky r. 150 a 242 jdou do šrotu.
3,98 mil € × 27 = 107,46 mil Kč.
240 stály v době svého vzniku kolem 3 mil. Při dnešních cenách, kolik by stála teď?
Tento konkrétní stroj je ve stavu nové loko, i přes nájezd nějakých kilometrů převážně ve Velimi.
Jen upřesnění k ETCS: uvedený stroj má mobilku sice dle základní specifikace č. 3 (Baseline 3), ale verzi SRS 3.4.0, což je starší verze než budou mít ty upgradované stroje ČD a ČD Cargo, kde by měla být dodána již verze SRS 3.6.0.
Existuje vůbec srovnatelný stroj pro obdobnou šíři využití s obdobným výbavením? IMHO nikoli, tedy ne v dostupnosti.
2,7 mil € stojí nový Smartron.
A kde všude smí jezdit? Umí 4 napájecí soustavy? Umí české 3 kV? Přeci jen je to i lokomotiva pro VÚŽ.
Smartron je nabízen jako vnitrostátní lokomotiva s národním zabezpečovacím zařízením bez ETCS. V případě CZ a SK 3kV/25 kV. Nemusí vozit balast v podobě LZB/PZB a SHP. S ETCS odhaduji cenu o 10 mil CZK víc.
Kde je nějaká nabídka na Smartron 3kV/25 kV? Smartron je marketingové jméno pro původně „čistě německý“ (tedy 16,7 Hz) Vectron o nižším výkonu a jen s PZB. Později se začal dodávat i na 25/50, ale pořád jednosystém.
To není jenom o výkonu, ale i o počtu měničů – SMARTRON má 2-měniče, stejně jako třeba TRAXX MS2, ale 380-ky a Vectrony nebo třeba 388 ČD Cargo už jsou 4-měničovky, čili mají individuálně poháněné každé dvojkolí, kdežto mašiny se 2-měničema mají skupinově poháněný celý podvozek a víc kloužou a hůř využívají adhezi.
A víš, že to nemusí být pravda a může to být spíš naopak…?
Já jenom, že definice Smartrona jako lokomotivy pro Německo už padla. Mám to z druhé ruky, první ruka to má od Siemense. Na mezinárodní dopravu je Vectron, což je zajímavé pro nákladní dopravce.
Nová definice je vnitro – lokomotiva za pár šupů (cenu jsem uvedl). Zejména pro osobní dopravu ve střední a východní Evropě.
A vyskytuje se v te „definici“ někde cosi jako MS nebo DC?
Srovnáváte nesrovnatelné.
Ta lokomotiva je určena do běžného provozu ČD s tím, že občas něco otestuje na okruhu. To otestování na okruhu zvládne i 124.601 nebo jakákoliv (plně funkční) 380.
Desetiletý Vectron v plné palbě byl za 70 mil. Za kolik by byla desetiletá 380 ?
Za 100 mil.
Už proboha nechte toho Zátopka být.
Zátopek/Zázrak bude za 10 let vyhledávaným artefaktem šotoušů.
cena je závislá na poptávce. Kolik je zájemců o 380?
Za 70 milionů. Což je důkaz, že lokomotivy v Německu se mají kupovat, když je příhodnější kurz €/CZK.
Nechte ten muzeální kousek spočinout, i pro zkušebnictví je ta mašina už daleko za zenitem…
2,5 vectronu za cenu jedné 380…
no já nevím, ale kdyby těch vectronů bylo víc ( a zárověň se našel nějaký idiot, co by za 380 zaplatil to, co stála), hned bych je vyměnil!!!
No, to je tu zase jeden slint…Ta 380 – ka, když už, tak stála sakumprásk, něco málo přes 120 mega kus… Těch dalších cca. 55 mega, jde na triko, těch neskutečných idiotů, co to nechaly tak stupidně prodražit a nás, všechny Daňové Poplatníky, to zasolit…Když už, ju??
no já vzal celkovou cifru a vydělil počtem mašin. konik bylo čeho to jsem nezjišťoval….
Přesně to je problém celé té kauzy. Veřejnost si nic nezjišťuje a jen opakuje co někdo někdy řekl. Výsledek je, že ti co za to doopravdy můžou jsou čistí jako sníh. A těm co k tomu přišli jak slepý k houslím se to donekonečna předhazuje.
DB když se objevily problémy se sváry na ICE4 a DB je odmítla převzít, tak do vyřešení problémů zastavila platby. Vloni DB pozastavila platby za vlaky Pesa Link, když se ukázala vysoká provozní poruchovost prvních dodaných kusů. Obnoveny byly až letos. SBB doposud uhradila jen zálohu ale jinak nezaplatila ani frank za patrové jednotky Bombardier Twindexx. A ačkoliv již jezdí s cestujícími ve zkušebním provozu, do odstranění technických problémů nehodlá zaplatit. Dle vyjádření, SBB zaplatí pouze za 100% fungující stroj. A vůbec nikoho netankuje, že tím může poslat výrobce do krachu. Výrobce holt jednou souhlasil že dodá kvalitní vlaky a… Číst vice »
kdyby alespoň výsledek za to stál a byl to špičkovej, spolehlivej a tichej stroj.
Je to spíše o výběrovém řízení a následně smlouvě objednatele. Prvotní vinu hledejte u ČD.
Němci to mají postavené tak, že mohou pozastavit platbu u zásadních problémů. U nás těžko. Kolikrát už byly zveřejněny zadávací podklady na Pantery (pár papírů A4) a na jednotky v Německu (desítek stránek technických podmínek). Tam to vše začíná…
Konečně vhodná lokomotiva na Bechyňku.
Vhodná lokomotiva na Bechyňku je autobus jedoucí po silnici.
Ale prdlačky. Stadler GTW 2/6 ve verzi pro 1500 V, vejde se do něj i naftový motor. Spr. žel. ať si dá dopořádku geometrii koleje.
jako stojící exponát dobrý, jinak by tam neprojela 🙂
Bombardier TRAXX MS DABNLCZSKHU je taktéž čtyřsystémový a proti Vectronu o 6 tun lehčí, byť ani tak není na Bechyňku přechodný 🙂
Petře Šimrale, pokud je TRAXX o tolik lehčí než Vectron, jak je to s chováním na trati? Myslím tažnou sílu a odolnost proti skluzu.
Je to o trochu horší, než Vectron. Rozdíl v normativech hmotnosti dělá 100 – 200 tun.
Staré Město děkuje do Uhříněvsi. 😉
Na bechynku lokomotiva s výkonem 6000kw stě upadl? Tam patří dvouvozova elektrická jednotka.
Spíš mikrobus
Tak to jste přehnal. Jestli to nevidíte, tak na trať někdo před 100 lety pověsil trolej, což znamená, že má potenciál na věky věků, a nikdy jinak. Kdo tvrdí opak, je automobilový lobbysta placený ČESMADem.
Ano. Jeden vagón pro cestující a druhý na spěšniny, ČD Kurýr a husu v košíku.
No, ne asi, zapřáhnout za to dva rekonstruovaný Btaxy a z jednoho dalšího udělat esmeraldu, ať máme vratnou soupravu a může se jezdit. 😀 To by byla teprv turistická atrakce, Jihočeský cyklohráček. 😀 No nic, tak se asi zase probudíme.