České dráhy obnovily prodej místenek, zatím jen na necelé dva týdny dopředu
Jednotka řady 680 Pendolino u České Třebové. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
České dráhy po téměř třech měsících obnovují prodej místenek a rezervaci míst na přepravu jízdních kol. Změnu oznámily České dráhy
Je problém neznalost oběhů? 😀
Vím, že pojede vlak s aspoň 200 sedadly, tak je prodám jako čísla 1-200 (bez určení ulička/okno/kupé/velkoprostor…) a až se oběhy doladí tak pošlu mail „ze sedadla 97 si dostal vůz 2 sedadlo 35“ 😀
jen 14 dní dopředu? se pos.ali ne?!!!
Hlavně že Ex 564 nelze rezervovat na 15.6. což není ani 14 dní. Fakt už ČD zprivatizovat. Banda šotouškejch diletantů
Doporučuji lépe přečíst článek:
Místenky se zatím prodávají pouze do 13. června z důvodu úpravy oběhů a řazení vlaků, které lze očekávat v polovině června v souvislosti s dalším obnovováním provozu a služeb,“ vysvětlila mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.
Absolutní zbytečnost. Místenky by se měli obnovit v plném rozsahu. Nehodlám se ve vlaku mačkat s nějaký oslintaným volem.
Počet cestujících ve vlaku bude v dané situaci pořád stejný, bez ohledu na formu (ne)místenkování v to dobu.
Naopak – pokud si nějaký „oslintaný vůl“ koupí místenku na sedadlo vedle toho, na které máte místenku vy, tak vedle něj budete sedět každopádně.
Ale, na CD se už probrali?
Na ČD se probrali dávno, dřívějšímu obnovení bránilo rozhodnutí Ministerstva zdravotnictví o dodržování vzdálenosti, což bohužel nešlo stejně již delší dobu dodržet.
Vzdálenost dodržet zrušením místenek? 😀 Snad naopak, zavést doporučené/povinné místenky a nabízet jen některá sedadla.
U nepovinně místenkových vlaků jezdících v ZVS asi těžko…..
Když se nechce je to horší než když se nemůže.
Anebo naopak. Když se musí, a přitom se nechce, tak to vlasně není nutné.
Povinné místenky by byly jenom implementace vládního nařízení o rozestupech.
Samozřejmě pokud přijede prázdný vlak k plnému peronu, prodával by místenky štíplístek.
V době největších korona-opatření ani průvodčí jízdenky neprodávali (a jen zběžně, pokud vůbec, je kontrolovali) = váš návrh je zcela mimoběžný s realitou.
Zruseni prodeje mistenek povazuju spolecne se zakazem nakupu snidani v obchodech osobam do 65 let za nejabsurdnejsi protivirovy opatreni v republice.
Ale kdepak jste četl něco o zákazu snídaní v obchodech? penzisti to měli až odf 8:00 do 10:00. Když si kupuju snídani, tak v pekárně v 6:00, páč od 7:00 jsem v práci.
Tak to uprimnou soustrast. U nas se dela od 9:00, takze v 9:15 je idealni cas vyrazit si pro snidani, aby ji clovek do obeda v 11:00 stih stravit.
Bez obav, stejne vas brzy zrusej 🙂 Pak budete mit casu na snidani habakuk 😉
By se mi fakt chtělo smrdět v práci do pěti odpoledne.
V devět mám už půlku smeny za sebou a pomalu se chystam domů
V práci máte pracovat, ne se po čtvrthodině od zahájení, ládovat vlašákem. 😄
No to Vam veru nezavidim. Koncit v praci o 5 vecer. Prist domov je pomaly 6. Dat si veceru a na jar a jesen uz mate vonku tmu. Predpokladam, ze nebyvate v rodinnom dome. Chodit domov neskoro ako vy, tak si tu zahradu ani neuzijem.
Super.
Takže vy pro snídani chdíte v pracovní době? To máte hodně benevolentního zaměstnavatele.
Nikdy jsem netoužil po ničem jiným, než přijít domů z práce večer, nejlíp kolem 6….(předpokládám pracovní dobu od 9 do 17:30).
Táta přijde z práce, dá pusu mladýmu a ten jde spát.
Ideální rodinná pohoda…
Ideální pracovní doba….
No super, konečně budu moct vidět kolik jezdí lidí… Nevíte jestli to bude jako u Jančury ? Ty dva netry od sebe ?
Díky předem za odpověď.
Doufám, že onen dvoumetrový nesmysl už nikdo z dopravcu nedodržuje…
Jančura už nemá 2 m od sebe, lze již místa zakoupit jako před koronavirem. 😉
Kolik byste si tak představoval potom vozů? Třeba na dnešní 673 byla i jednička obsazena v průměru 3,5 člověka na oddíl, a to už minimálně z Roudnice. O dvojce raději nemluvit, ovšem tam to je zapříčiněné neřazením dvou vozů. A jak teď koukám, tak stále ještě nejezdí před tím 601, takže to je i ten důvod.
Hlavně jak byste té vzdálenosti chtěl docílit, když většina vlaků ČD není povinně místenková?
Zapa: zásadní rozdíl mezi ČD a Regiojetem je ten, že ČD má některé vlaky povinně mistenkové za příplatek, do některých spojů se dá koupit místenka, jinak nemáte nárok na místo.
Kdežto u Regiojetu máte na dálkových linkách místenku automaticky součástí lístku (mimo kategorie lowcost). To má pro několik pozitivních vlivů. Cestující si vždy sedne a vzhledem k tomu, že jízdenky prodává z 90 % dopředu přes web, má přehled o počtu cestujících a může přidávat vagóny dle skutečné potřeby. A jeho statistické data o cestujících jsou poměrně přesné.
Ne, nemuze si pridavat vagony pac si je musi objednat u SZDC
Mělo by se hlásit, když jede těžší nebo línější souprava, než v GVD, ale
1) Fakticky nemusí. ČD občas pověsí za EC nějaké bèčko s vmax 140km/h a pak navyšují zpoždění.
2) Je možnost míst v GVD vatu. Mít nahlášeno 10 vagónů, i když bez posily normálně jede 5. Pak není problém s přívěšením vozu.
Nepleťte si komerční vlaky s těmi v závazku. Na R8 si i u RJ koupíte jízdenku bez místenky.
A když chci místenku bez jízdenky RJ, protože mám jízdenku IDS nebo mezinárodní jízdneku?
Tak to máte v současné době na R8 smůlu.
Páč si většina kupuje místenku 🙂
Nevíte někdo, jak je to se sedadly Business Class v railjetu? Business class jako třída není v ČD e-shopu dispozici, ale jako místenka do první třídy také ne. Jsou ta sedadla nějak fyzicky vyřazena z provozu nebo tam jenom nelze koupit místenku?
Zkusil jsem to a funguje to. Je třeba hned u vstupních parametrů (Z, Do, Datum) zaškrtnou Business class a pak je i možnost výběru (nebo přidělení automaticky). Je tedy možné, že na Vámi zvolený spoj bylo již vyprodáno. Přeci jen má česká souprava jen 6 míst…
Super, takže zase člověk při nástupu bude doufat, že dané místo označené jako expresní rezervace není obsazeno.
Nj, bylo by fajn, kdyby se tam ty displeje aktualizovaly.
Kdyby to nějaké displeje vůbec mělo 😀
Ano to se mi moc nelíbí, já nastoupím v Olomouci a před každou stanicí mám kontrolovat, jestli si náhodou někdo nekoupil místenku?
A co Vám brání si tu místenku rovnou koupit. Proto místenky existují.
To si mám kupovat 10 místenek?
Kolikrát ještě půl hodiny předem nevím čím přesně pojedu.
No a? Já to dělám stejně. K režijce si koupím místenku pár minut před nástupem do vlaku.
Při takto krátké době před jízdou nemáte žádnou jistotu, že na vás zbude volné místo.
Leda tak přístup „rychle to místo vyfouknout, než si je zamístenkuje někdo jiný“ (kdo by stejně nastupoval až někde dál, tzn. pokud byste nemístenkoval ani vy ani on, resp. pokud by místenkování ani neexistovalo, tak byste to byl vy, kdo by na onom místě seděl).
Tak si tu místenku vezmu až podle situace, kdy budu vědět, jak chci je. Ten e-shop je flexibilní, což takto místo vymýšlení blbostí a situací, které nastanou parkrát do roka použít tu hlavu naprosto normálně. Vždyť i žák deváté třídy by si poradil…
Párkrát do roka? Mám takovou práci, kde zcela pravidelně nevím, kterým spojem pojedu a rozhoduji se až na místě podle toho, který jede dřív (v případě nějakých zpoždění), navíc na zpožděný vlak už nekoupím místenku po čase pravidelného odjezdu z dané stanice.
Nicméně kolikrát je tam zpoždění takový, že by ta místenka už nešla koupit na ten, kterým nakonec pojedete a přitom je to situace, kdy si ještě bez místenky sednete (nepřijel ani s tím zpožděním už plnej) a zároveň jedete o tolik delší dobu, že ještě reálně bude hrozit, že někdo další si na to místo expresní místenku koupí (zpoždění není zas takový takový, takže z jeho stanice to ještě jde) a bude to na úsek cesty, kdy bude sezení ještě důležitý) a zároveň ušetříte významnej čas oproti tomu, kdybyste jel nějakým dalším. Nepopírám, že to může nastat, ale muselo by… Číst vice »
Osobně to (nejčastěji právě na trase Ol – Pha) řeším v takových situacích až ve vlaku, místenku si kupuji u průvodčího z následující stanice..
Což už je vyloženě absurdní situace – rezervovat si sedadlo, na kterém už sedím (tzn. při neexistenci rezervací už by nikdo jiný neměl právo je obsadit, ale vy si je musíte rezervovat právě proto, aby si je na poslední chvíli nerezervoval někdo další)…
Proto existuji expresni rezervace. Koupite ji i půl minuty před casem odjezdu dle JR z nastupní stanice. Teda pokud nejsou vyprodané.
Bez místenky se stojí.
A co takhle využít ty expresní rezervace ke koupi místenky až těsně před odjezdem vybraného vlaku.
U zpožděného vlaku nelze a kolikrát pozoruji a rozhoduji se podle toho, který přijede dříve (či má postavený odjezd, při souběžném vjezdu).
Slyšel jsem, že to v dohledné době půjde.
Koupit si ji taky, popř. získat zadarmo k jízdence…
Nastupuješ v Olomouci a tam máš mít pravdivou informaci, jestli je sedadlo volné nebo místenkové. Pokud místenku nechceš pořizovat, máš hledat jiné místo.
Tak si sedni jinam, ne?
Souhlas. Ono nemusí jít o displej z elektrodefinice, ale ať jsou informace třeba i dané lístkem pravdivé. Ne že v rezervačním systému je vůz s šestimístnými kupé, ale jede béčko s 8 a cedule „expresní rezervace“ je i na těch sedadlech, co se nedají koupit. Nebo celý vůz mimo rezervační systém a stejně tam cedule jsou. A daleko hůř, prodá se místenka, ale na místě není žádná informace a sedí tam někdo jiný (ne že by si nevšiml, prostě listek na místě opravdu není). RJ to na R8 vyřešil podle mě líp, poslední vůz je vždy celý bez místenek. A… Číst vice »
RJ na R8 není povinně mistenkový tak mimo první třídy si mohu sednout kamkoliv. Nemá co omezovat cestující že půjdou do posledního vagónu.
Myslíš stejně jako ČD nemají co omezovat, na jaké sedadlo si sedneš? 😀
Ještě že jezdím 1. třídou. Podobní cestující mne pak spolehlivě minou.
Bejvávalo. Co začala korona, není na R8 místenkování všech vozů výjimkou.
konečně budeme opět moci cestovat slušně a kulturně a nestát ve vlaku jako trotlové… pro další služební cestu do Prahy asi zkusím opět vlak, od března byl zcela nepoužitelný…
Trochu mě mrzí, že tady všichni přehání, jak musí chudáci stát na chodbičkách a podobně. Toto se stalo v podstatě za celou dobu jednou, kdy se uvolnila karanténa a všichni vyjeli cestovat. Od března jste většinou měl pomalu vlastní velkoprostor pro sebe, protože jezdilo tak 10 % cestujících… Tím samozřejmě neříkám, že se místenky nemají vrátit. Jen už jsem alergický na to přehánění, jak chudáci šotouši musí stát u záchoda 🙂
Jak byste definoval výraz „všichni“ v zemi s 10,5 milionu obyvatel?
No, těch 50 milionů, nebo kolik, co údajně ČD přepraví…
Souhlas. Reálně se stojí v naprostém minimu případů = i kdyby místenky neexistovali, všichni by ve většině případů seděli.
Nesmysl… Já takto jezdím po celou dobu koronakrize, minimálně co 14 dní trasu Ostrava-Praha a vlaky jsou poloprázdné, a to i ty spoje, které bývaly před krizí narvané..Teď už se cestující pomalu vrací, ale řeči o stání v chodbičkách jsou úplně mimo realitu a naprosto vylhané.
Doporučuji Ústí nad Labem – Praha případně jiné rychlíky okolo Prahy.
Takže jezdíte jednu jedinou trasu, jednou za dva týdny, a podle toho usuzujete, jak vypadají vlaky na všech tratích do Prahy. Tak nevím, kdo je tady úplně mimo realitu. 😀
Souhlas, opět si začnu dávat pozor, která místa (ne)jsou označena jako expresní rezervace. U nás na lince R9 jsou „neexpresní“ vždy první čtyři kupé ve směru na Prahu (oddíly č. 7-10), jedině tam mám jistotu, že budu sedět celou cestu. Už aby se expresní rezervace ve státem objednávaných vlacích zakázaly.
Ano, zakažme expresní rezervace, protože pracující či studující člověk má opravdu vždycky čas plánovat jízdu vlakem nejlépe 14 dní dopředu, co ? Jen proto, že je tu pár senilů zaseklých ve 20 století, co stále kupují jízdenku ve frontě u okýnka, a je jim zatěžkou použít internet, kde mají místenku zdarma….
Nechápu v čem máte problén. Nechcete místenku, jsou pro vás určřeny místa bez místenek. Vždy takové ve vlaku jsou. Pokud chcete mít jistotu sezení, pořiďte si místenku.
Pokud budete sedět na místě, na který má někdo jiný místenku, toto místo mu budete holt muset uvolnit.
V R8 jsou standartně „nemístěnkové“ dycky vozy s nejvyšším číslem (obvykle vůz č.5, i když teď jezdily zkrácený soupravy, protože rýmička). Zbytek je místenkový. Pro všechny je dost „prosotru“
No a když jedu na IDS jízdenku a chci mít garantované místo tak to udělám jak??
Když má slevu k McDonaldu a chci kuře z KFC to udělám jak?
Mimoběžné přirovnání. McD a KFC jsou dvě různé firmy.
ČD s jízdenkou ČD i ČD s jízdenkou IDS jsou pořád jeden a ten samý dopravce.
E-shop ČD umí prodat i samostatnou místenku bez jízdenky.
ČD to umožňují, RJ ne. Leoš taky ne. Každý má jiný přístup a jiný podmínky. Nevidím v tom žádný zásadní problém.
U vlaků v zavazku by měly být podminky jednotné pro všechny dopravce.
Jenže vlaky od Ostravy běžně mívaly většinu míst v expresní rezervaci (krom těch co byly zábrany klasickou rezervací).
Dokázal bych si představit systém, že by v rezervaci byla třeba půlka vozů a další bez, nebo by do nich šla koupit pouze obyčejná místenka.
Tak internet používám, ale i expresní místenka jde zakoupit jen do času xy do odjezdu vlaku z dané stanice a nelze koupit po pravidelném odjezdu z dané stanice, pokud je opožděn.
Pokud by i ti „senilové“ použili onen internet, tak by s nákupem své místenky předběhli tu část lidí, kteří tak činí už dnes = smůlu v „honbě za místenkou“ by měli ti dosavadní šťastlivci.
Počet míst ve vlaku je pořád stejný a žádná místenka jej nenavýší.
Jestli pracující či studující člověk předem neví, kdy přesně pojede, pak je pro něj nejvýhodnější systém bez jakéhokoliv místenkování + s dostatečnou kapacitou vlakových souprav.
to se nestane
Nestane? Sice by bylo super, kdyby 100% vlaků jelo načas, ale to se neděje, přijdu na nádraží a zjistím, že předchozí vlak nabral dalších 5 minut zpoždění, tudíž ještě nejel, tak se rozhodnu, že pojedu s ním, jenže na expresní místenku je už pozdě, jelikož je po pravidelném odjezdu z dané stanice.
tak pojedete tím, čím jste chtěl jet a tu náhodu se zpožděným předchozím prostě necháte plavat.
Jistě, proč nebýt v cíli o 20 minut dřív, že? Místenka je prostě ztráta flexibility a budiž ať existuje i expresní rezervace, ale ať jí není označeno 95% volných míst ve voze.
když si pořídíte vlastní vrtulník, budete v cíli ještě dřív!
No jistě, vy byste čekal půl hodiny na vlak, když předchozí má zpoždění a můžete jet tím?
Ano protože do něj mámkoupená lístek i s místenkou (pokus to není nějaký „poskok“ o 2÷3 zastávky, tam na místenky dlabu, do šaliny si je taky nekupuju :-)) ).
Nehledě k tomu, že nechodím na nádraží abych tam půl hodiny stál a čekal na vlak.
A taky jsem pohodlnej, tudíž většinou 1. třída. Má rád svůj „standart“ a hraju raděj na jistotu.
Jako, když Vám to krásně navazuje. A pracovní dobu, tak je to fajn. Ale prostě, když člověk končí třeba v 16:00 a spoj mu jede v 16:05, 16:14 a další v 17:05, tak pak je prostě rád za každou půlhodinu o co je dřív doma (a na nádraží to prostě rychleji jak za 20 minut nestihne). Nehledě nato, že je často ani nevím, v kolik přesně skončím, takže v tu chvíli nějaká místenka teprve nemá smysl.
Vy si hrajte na jistotu, já za upřednostňuji to, abych byl v cíli dřív.
bylo tím myšleno, že nedojde ke zrušení expresních rezervací.
A co takhle druhá možnost, přesunout se konečně do 21 století, koupit si jízdenku s místenkou zdarma online a tohle neřešit a hlavně neobtěžovat člověka,co tam má místenku ??
A flexibilita? To mám jako kupovat další místenku za 35,-, když stíhám dřívější vlak?
Není nad to systém zatížit náhodilostí (zpoždění) nebo spekluací.. co když…
Co když se rozhodnu jet autobusem?
Co když bude na nádraží bomba?
Co když trefí zemi asteroid?
Co když kýchnu a praskne mi cévka?
Co když zakopnu a podvrtnu si kotník?
Co když mi ukradnou peněženku?
Zbytečně zveličujete.
Stačí např. co když se vám rozbíje/vybije/ztratí mobil a nebudete mít z čeho on-line přerezervovávat.
Nikde také není psáno, že ta místenka zdarma u pořízení on-line bude navždy (srov. např. s lákadly typu „elektromobily nemusejí mít dálniční známku“ nebo „z CNG se neplatí spotřební daň“ – ale pokud by tyto pohony převážily ve většinové palivo, tak už to bude neudržitelné).
Podle mě to ČD zavedly tak, aby přilákaly lidi kupovat jízdenky on-line.
Až dejme tomu bude on-line kupovat jízdenky např. 95 % lidí, pak by pomalu ani nebylo tolik míst v soupravě, aby na každého místenka zbyla.
Taky se přidávám s „no konečně“!
A pořád mi připadá zvláštní, že k zajištění rozestupů mezi kaštanstvem nepoužívaly ČD právě rezervační systém..
Protože by se potom jednalo o vlaky povinně místenkové, což je v rozporu s MD.
Pominu, co si myslím o tom odporu MD vůči povinně místenkovým vlakům nebo aspoň jejich částem, ale i s ní by se myslím dal ten rezervační systém na tohle částečně použít. Vlak by měl v systému pouze místenky na rozestupová místa, ale zároveň by stále nebyly povinné. Cestující s místenkami by tedy měli rezervovaná místa v uspořádání ideálním pro rozprostření a cestující bez místenek by byli instruováni sedat si taky s co největšími rozestupy. V případě volného vlaku žádnej problém, v případě přecpaného to situaci oproti úplnému zrušení místenek nijak dál nezhoršuje a jen poskytuje cestujícím s místenkou jistotu sezení,… Číst vice »
Povinně místenkové vlaky je blbost, když jsou v objednávce, dalo by se uvažovat o určité části vlaku, která by povinně místenková byla (třeba jako Business v Railjetu). Ale zavedl bych pravidlo, že nesmí být víc jak 30 – 40% vlaku s povinnou místenkou.
No, mě spíš vyhovuje systém bez místenky (když málokdy dopředu vím, kterým vlakem přesně pojedu a rozhoduji se až na nádraží podle zpoždění). Nebo alespoň zrušit expresní místenky.
Expresní rezervace jsou standartem pro celoevropského rezervačníh systému v rámci UIC. Takže zrušit je nelze. A navíc na nich nevidím nic špatného. Naopak mi umožuiňují si koupit místenku na poslední chvíli.
Povinně místenkové vlaky mi přijdou jako blbost na příměstu, nebo kdyby takové byly všechny na dané trase. Ale propagovat třeba Railjety jako komfortní a civilizované cestování na delší vzdálenosti a neudělat je povinně místenkové mi přijde pokrytecké. Komfortní a civilizované by podle mě mělo znamenat záruku, že nebude ulička našlapaná lidmi, kteří se jinam nevejdou…
Možná jsem staromódní, ale pro „Komfortní a civilizované by podle mě mělo znamenat záruku, že nebude ulička našlapaná lidmi, kteří se jinam nevejdou“ je první třída, ne? Já osobně preferuji rychle se dopravit do cíle své cesty. V dobách IC příplatku jsem raději stál v uličce našlapaného IC, než abych se trmácel rychlíkem, i když v něm byla nějaká šance se do některého kupé vmáčknout.
No ona ani ta první třída není povinně místenková.
Tak 1-2 vagony nepovinně místenkové ve dvojce. Ideálně první nebo poslední, aby člověk mohl normálně projít třeba do jídeláku nebo mohl projet minibar.
Spíš na procenta bychto udělal, kdy by minimálně 60% muselo být nepovinně místenková a z toho minimálně 1 – 2 vozy bez místenek, nebo alespoň bez expresních místenek.
To by u Railjetu se 7 vozy, z nichž víc jak dva zabere jednička, dětskej koutek atd. vycházelo úplně a naprosto krásně. Vyšel by z toho aspoň jeden povinně místenkovej vagón?
Víc jak 2 vozy zabere jednička u rakouských Raijletů, u Českých to je jen jeden + část jídeláku, a holt, pokud by to nevycházelo, tak by povinně nebyl ani jeden. A nebo, se vykašlat na procenta, mohl by být systém tichý oddíl povinně místenkový (nebo část, však v jedničce je povinně místenkový jenom Business), pak zbývají 4 vozy (v Rakouském 3) a pak to bylo 2 bez místenek a 2 s nepovinnými místenkami(v rakouském 1,5 a 1,5).
Jo, i to by byl značný pokrok. Asi by nějakou dobu trvalo, než by si na to cestující zvykli a byl by to trochu kočkopes, ale ono i řazení Railjetů na spojích bez povinných místenek je tak trochu kočkopes, ta souprava si o povinné rezervace imo celkem říká.
V tom případě jsou Rakušané pokrytci.
Řekl bych, že vládní nařízení o omezení kapacity souprav je nadřazeno smlouvě s MD. Asi sotva může MD postihovat někoho, kdo doržel vládní nařízení, které je na úrovni zákona a zákon má před smlouvou přenost. A tvářit se u toho příčetně. Ikdyž … no radši nebude rozebírat.
Vládní nařízení hovořilo o rozestupech akorát. No bohužel v naší zemi je všechno možné a pokutě bych se nedivil. A cestoval jsem po čas celého nouzového stavu a situace byla taková, že jsme ve voze byly třeba jen 4, takže místenky by byly zbytečné, ano po cca měsíci, se to začalo zahušťovat, ale furt žádná tragédie. Naopak mi to bylo i příjemnější, že jsem si mohl sednout, kam jsem chtěl, a nemusel koukat po místenkách.
Takhle se jednalo jenom o nedodržení vládního nařízení, které má přednost před smlouvou.
Například Regiojet mel vzdycky jedno sedadlo volné
Tak RegioJet má většinu provozu komerční. A nevím, jak to řešil na lince Brno – Bohumín, či v Ústeckém kraji.
Obecně je to tak, že se do osobních a většinou i spěšných vlaků místenky neprodávají. V Ústeckém kraji navíc RJ odbavuje výhradně v tarifu DÚK, který místenky nezná. R8 je alespoň z mého pohledu paskvil, kdy část vlaku je s povinnou rezervací tj. výhradně jízdenka RJ včetně rezervace tak jako na komerčních spojích a asi 2 vozy jsou nemístenkové, do kterých můžete i s jízdenkou IDS. K té si zase ale místenku nekoupíte. Ale možná mám špatné informace a nechám se poučit.
Mám dojem, že i s IDS si můžete sednout, kam chcete. Ale můžete být vyhozen člověkem s místenkou. Ale nevím, nepotřebuju tím jezdit.
Přesne tak. Je to stejný nápad jako sedět v ČD na sedadle na které se dá koupit místenka. Třeba to nikdo neudělal, tudíž nebude důvod aby mě vyhodil nebo aby to stew řešil.
No mně šlo o to, že chci mít garantované místo k sezení k jízdence IDS.Tedy mít možnost si dokoupit jen místenku. Když je to vlak v ZVS. A to myslím nyní na R8 nejde.
Nejde.
A má to cenu, v IDS jde jen o pár stanic, rychlík protíná více krajů.
Systém který má nyní dorpavce nastaven a zřetelně není objednatelem nijak rozporován neumožňuje mít k IDSce místenku.
Zajímavé je, že ČD umožňují dokoupit samostatnou místenku, tudíž v Pce kraji mohu mít IREDO jízdenku a k tomu sólo místenku Přelouč – Ústí nad Orlicí.
No jestli to je nebo není paskvil nehodlám soudit. Nicméně vůz č.1 je 1 třída, místenkový, vozy dál jsou místenkový, 2. třída. POslední vůz, případně vůz č.5 a vyšší jsou „volné“ tj bez místenek, a tyto si tam nejde ani koupit. Zato se tam můžete svézt s jízdenkou IDS opříápadně s jízdenkou „jednotného tarifu“ či jak se to bude jmenovat, nejen s jízdenkou od RJ.
No takže k jizdence IDS ani SJT nemám moznost si koupit mistenku. To je asi poněkud diskriminačni.
U státního jednotného tarifu to zatím není řešeno, k jízdence IDS si místenku u RJ koupit nelze. Vždy máte možnost si koupit jízdenku přímo od RJ i s místenkou. Tj kdo chce místenku, ten koupí u RJ. na druhou stranu, jezdím tím každý týden, cestujících s IDS je naprostý minimum. Pár lidí co jezdí Krpole/Hlavák.
Do Vyškova možná někdy někdo výjmečně. Těch zastávek který se daj projet na IDS je pár. Jihomoravská IDS – Krpole, Hlavák, Vyškov.
Diskriminačním bych to nenazýval.
Na poukázku k McDonaldu si taky nekoupíte jídlo v KFC.
Srovnání s McD a KFc není relevantní, neb tady se jedná o přepravu v ZVS a pokud lze cestovat na jízdenky IDS, tak přispívají i kraje. Pak by dopravce měl cestujícímu poskytnout i to garantované místo. Že to objednavatelé takto tolerují nebo to tak mají izasmluvněné je jiná věc.
Měl? Dopravce má povinnost jej v závazku přepravit. O garanci místa nikde jsem zmínku nenašel.
SJT s místenkami jednotlivých dopravců k zahájení provozu v prosinci 2020 zatím počítá. Navíc místenka garantuje dopravci podíl na tržbách ve vlaku na který byla vydána.
Tam nejsou.
Už bylo na čase. Včera jsme odjížděli na menší dovolenou, chtěli jsme jet vlakem, ale když jsme zjistili, že místenky pořád nejdou, zvolili jsme auto. Vidina 4 hodin strávených někde u záchodů anebo namačkaní v plném kupé se s představou dovolené neslučovala.
To jestli byste seděli namačkaní v plném kupé přece prodej místenek nijak neovlivní, vlakem pojede stále stejný počet lidí.
My bychom si koupili místenky do velkoprostoru, na ta místa, kde se nesedí naproti sobě, ale jsou tam jen sedadla po dvou za sebou. Bez místenky by na nás třeba zbylo už jen kupé, anebo už jen ta ulička u záchodu.
To to trvalo. Hned to využuju.
KONEČNĚ!!! Aspoň o trochu starostí míň, vlaky už jezdí místy solidně obsazený…
No konečně!