České dráhy objednaly dalších 30 jednotek RegioFox, jejich počet dosáhne 106
Většina z nově objednaných jednotek zamíří do rakovnického depa a bude obsluhovat neelektrifikované tratě v západní části středních Čech.
České dráhy aktuálně objednaly u polského výrobce Pesa Bydgoszcz dalších 30 motorových jednotek řady 847, které obchodně nazývají RegioFox. Celkem tak jejich počet dosáhne 106 kusů. České dráhy to dnes oznámily v tiskové zprávě.
České dráhy mají s Pesou rámcovou smlouvu na odběr až 160 RegioFoxů. Aktuálně objednaná 30kusová série představuje čtvrté využití této smlouvy, čímž se počet RegioFoxů ve vozovém parku ČD dostane na 106.
Na další nové motoráky se mohou těšit především Středočeši. Většina (28) z nyní objednaných 30 souprav zamíří do rakovnického depa a bude obsluhovat neelektrifikované tratě v západní části regionu. Foxy nahradí především jednotky Regionova a částečně také motoráky řad 810 a 809.
„Zhruba do tří let chceme nahradit na tratích Středočeského kraje staré motoráky moderními jednotkami, které Středočechům nabídnou kvalitní dopravu na úrovni 21. století. Jen připomenu, že některé motorové vozy řady 810 jsou staré i 50 let,“ uvedl středočeský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký.
Od roku 2026 je plánovaný provoz RegioFoxů například na tratích Rakovník – Kladno – Kralupy nad Vltavou, z Kralup nad Vltavou do Slaného a Velvar, z Berouna a Zdic do Příbrami a Březnice nebo ze Zadní Třebáně do Lochovic a na některých dalších výkonech především na Rakovnicku. O umístění dvou dalších RegioFoxů bude podle Českých drah teprve rozhodnuto.
Hodnota objednávky dalších 30 jednotek RegioFox je více než tři miliardy korun. Hodnota všech dosud objednaných 106 motorových jednotek přesahuje 10 miliard korun.
Nové jednotky RegioFox přinesly na české koleje modernější cestování, ale také nečekaný problém. Jsou příliš hlučné. Stížnosti cestujících potvrdily i České dráhy, které jsou prvním zákazníkem Pesy pro tyto jednotky. Výrobce problém řeší, deník Zdopravy.cz o něm informoval koncem září.