České dráhy objednaly dalších 30 jednotek RegioFox, jejich počet dosáhne 106
Jednotka 847 v Berouně. Foto: České dráhy
Většina z nově objednaných jednotek zamíří do rakovnického depa a bude obsluhovat neelektrifikované tratě v západní části středních Čech.
Dokáže mi někdo logicky vysvětlit jak si může objednat někdo něco s čím má tak velké problémy? Sedí snad v ČD idioti?
Jaké velké problémy? A kolik společností v EU ještě nabízí diesly?
A má s tím skutečně „velké problémy“, nebo jsou to jen šotodrby?
Když měsíc po začátku provozu umřelo všech sedm pendolin, bylo to lepší nebo horší?
A co jiného mohou teď ČD kupovat, když jsou vázané povinností soutěžit dodavatele a nabídka DMU není nic moc?
Tak nám papaláši nakoupili mašinky a za rok zjistí, že je provoz drahý a se to neuživí. Lidi už nyní počítají drobné v kapse. Co potom bude , až lidi nebudou mít na cestu vlakem ? Ve škole nás učili – jak 100 x nic (zdražování + inflace) umořilo osla. Pokud nové mašiny budou jezdit o 100 % dráž než stávající , kolik bude stát jízdenka ?
Domnívám se, že lidi utečou z vlaků právě když se nebude modernizovat. Tak, jak to píšete chápu, že by objednatel dopravy měl shánět vyřazené uhláky.
Mám přesně tuhle zkušenost z R13. Po nasazení Interpanterů na Olomouc – Brno před téměř deseti lety, jsou tyto spoje poměrně vytížené a oblíbené, navíc hodně lidí (včetně mě) už při cestě do Brna nevolí nic jiného, protože po cestě můžete hodinu pracovat u stolku v hezkém prostředí a víte, že nebudete stát někde v koloně…. Před rokem 2015 stav těch starých vlaků od cesty spíš odrazoval.
Drtivá část nákladů regionální dopravy jsou dotace.
Přesně, dotace, které jdou z již dnes dost napjatých rozpočtů a muselo se nedávno zdražovat.
Ty novy vlaky budou logicky stat vic objednavatele a ten bud objedna min vlaku, coz bude pro cestujiciho nic moc a nebo usetri na necem jinem … skolach, udrzbe, investicich … a budou v tom kraji tak mit novy vlaky, ale krome toho nic jinyho.
Nejdražší položka na provozu je jeho obsluha od strojvedoucich přes průvodčí po údržbu. Údržba starých vlaků je dražší než nových a většina problémů by měla jít na reklamace.
Cena nafty při očištění o inflaci, každoročně klesá a dnes už je celém čísle skoro zanedbatelná.
Vidí, že to vidíte velmi jednoduše – platí to tak u úplně odepsaných vozidel. Když máte nové, tak odpisy a finanční náklady (splátky úvěru) jsou takové, že stačí pohled a máte oči jak šnek. Pak si, jako JM, řeknete, že maso ve vlaku ani ve stanici nepotřebujete a zbyde pár strojvedoucích, což ikdyby jim přidali, tak to nebude zásadní položka.
Aby jezdily o 100% dráž to by musely vylívat část nafty podle trati do pole…
Leda byste to porovnával s 810, to by snad při velkém zaokrouhlení mohlo vyjít (mimochodem, jak vám do toho zapadá vlaková četa, těch bude víc nebo budou dvakrát dražší?), ale zase tohle má víc než dvojnásobnou kapacitu…
Vlak bude stát stejně jako jiná jízdenka v PID. Příspěvek tradičně mimo – to chlastáš, když to sem píšeš?
Takže nafasujeme každý od PESY Otíkova sluchátka a problém s hlukem bude vyřešen.
Blbe kecy .. furt jedu ČD dojedu ..Arriva nula ..přípoje nečekaly
aha.
Doporučuji Vám, stejně jako Facepalm :
https://www.lekarnalemon.cz/neurol-0-25-tbl-30×0-25mg
Tak trať 172 je o víkendech díky turistům a trampům do Brd obsazena hojně v podstatě celoročně. Otázka ale je, jestli v tydnu se tam ty foxy vyplatí. Už teď tam ve všední dny jezdí jem jedna 810tka.
Tak je otázka, zda tam nezůstane jen víkendový provoz. Bohužel přestavba na variantu F nevyšla.
Případná redukce bude provedena nejdříve v roce 2025, protože příští rok jsou krajské volby. A samozřejmě bude záležet na jejich výsledku. Pevně doufám, že se podaří zvolit lepší vedení a že toto nebezpečí bude odvráceno.
Tak z Litně do Třebaně jezdí v ranní špičce pendl. Popř. Všeradice ve špičce také snesou využitelnost. Ale mimo špičku tam tedje bohatě stačí ta 810tka.
Na této lokálce očekávám spíše expanzi. Zavedení dopoledního a odpoledního kyvadla Zadní Třebaň – Liteň se ukázalo jako dobrý počin – své zákazníky si našlo. Uvažuje se o prodloužení tohoto až do/ze Všeradic. O víkendu se mění skladba cestujících ve prospěch výletníků, trampů atd. Všechny spoje hojně využity. A provozovat zde Lišky ? Určitě, byť ve všedních dnech, nebude vždy obsazenost vysoká. Leč z hlediska provozních nákladů a komfortu, oproti 810 … ? Věc vedení kraje, uvidíme. Z pohledu státu (SŽ), se zde výhledově dočkáme zrušení řízení dle D3 a převedení pod klasické dle D1. Takže také vyšší level. Tahle… Číst vice »
Pravá regionálka (lokálka) ale tohle není. Blízko Prahy, 3.koridor- Třebaň a Lochovice- směr Budějice. Něco jiného je Dobříš nebo Rožmitál, kde končí koleje. Uvidíme ty pracovní dny a FOX.
Víkendový provoz snad ne. Jestli něco redukovat, tak autobusovou linku 632, která vede od Hostomic po Nesvačily v souběhu právě s tratí 172.
A právě nasazením nových vlaků na tuto trať se zvýší komfort, rychlost a kvalita cestování, což by mohlo přilákat nové cestující.
https://mapy.cz/s/joposaheza
Skřipel, Osov… půjdou 30 minut pěšky na vlak nebo sednou do auta, takže v Řevnicích do vlaku nepřistoupí?
Autobus nebude smět v obcích s dráhou zastavit 😀
Čímž budou silniční cestující zcela odděleni od dráhy a všichni budou plně satisfakováni.
Zbývá poslední ozázka: Zda obnovit Doupov, nebo jenom koleje do něj.
O Skřipli jsem nic nepsal. Psal jsem o tom, že autobus 632 je veden v souběhu s dráhou a dost často i ve stejných časech. Pokud je třeba šetřit, tohle by se mělo řešit. Většina spojů jezdí skutečně prázdná a velká spousta lidí si skutečně radši dojde na vlak, který je, i přes jeho stáří, stále pohodlnější.
Myslim tím v úseku z Hostomic po Všeradice. Od Podbrd dále linka samozřejmě využívána je.
nemohu si pomoci, ale úplně to nechápu. Na trati (Louny) Slaný – Kralupy vozíme skoro vzduch, aby se tam pak v rámci šetření půl vlaků zrušilo a na ten zbytek dáme vozidlo, co nás bude stát jednou tolik. Tak nějak nevím, jestli není lepší mít 10 párů vlaků v 814, než 5 v 844. Stejně jako tahle velká krabice do Velvar, kde se jezdí 40. Tohle by mělo smysl, když by přijela Pesa ze Slaného, z Velvar a spojily se jako Sp do Prahy, ale takhle je to úplná kravina a 814 za 1/2 spotřebu by tu službu obstaraly taky.
810 i 814 jsou vozidla na konci životnosti co přesně na tom nechápete?
Před covidem měl takovéto plány Ropid, že bude jezdit Sp vlak Praha-Kralupy, cca každé 2 hodiny, a zde se bude dělit na větev Slaný a Velvary.
Třeba Ropid tyto své plány oprášil 🙂
V článku se píše, že RegioFoxy mají být nasazovány jen na úsek Kralupy – Slaný. Tipnu si, že tam bude smíšený provoz s více typy vozidel, protože Ústecký kraj zřejmě nebude chtít zrušit vlaky do Loun (letos to odmítl) a zároveň nejsou vyřešena vozidla pro úseky Kralupy – Neratovice a Neratovice – Brandýs nad Labem. Tyto úseky jsou obsluhované z lounského depa. Lze očekávat, že Ústecký kraj svůj současný postoj k trati 110 nezmění ani po krajských volbách s ohledem na trendy v celostátní politice, což by v tuto chvíli znamenalo obhajobu současného vedení a tím pádem nesouhlas se zrušením… Číst vice »
V plánu dopravy StČ kraje se píše o rozdělení úseku na Kralupy-Slaný a Slaný-Louny. Všechno je možné.
Už nějak vyřešili tu její přehnanou hlučnost?
kdyby jenom hlučnost. software, převodovky, stěrače ale jinak dobrý
Tys tím jel?
ano a dokonce to budu i opravovat
Jestli opravujete hnací vozidla, tak víte, že vlastně každý stroj má své dětské nemoci. Jestli se s tímto neumíte srovnat, běžte dělat něco jiného, pomůžete sobě i dráze a hlavně cestujícím.
nepoučujte mě co jsou dětské nemoci a srovnejte se sám laskavě
V Česku se nadávalo vždy a na vše, nejste výjimkou. Takže nadává se na nové a kdyby to nové nepřišlo, bude se nsdávat na to, že nic nového nepřišlo.
věřte že bych byl moc rád aby se to zlepšilo
To snad všichni. Uvidíme.
To jste tiskový mluvčí ČD nebo co jste zač? Něco jsou dětské nemoci a něco jsou naprosté technické nedostatky a závady. Navíc ještě s tím jak k tomu přistupují Poláci je to k pláči.
Píšu čistě za sebe, celý život používám vlak, pracoval jsem v provoze i v opravnách. S novými stroji byly vždy i velké problémy, především poruchovost.Fírové se s tím naučili jezdit na dílně opravovat. Odsuzovat předem je nesmyslná činnost.
Tak práci na další roky máte jistou 😀
Tak proto ty opravy tak dlouho trvají, když tu opraváři místo oprav placaji nesmysly.
Představte si, že oni ti opraváři, stejně jako asi nikdo jiný, nejsou v práci 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Takže to pan jiří v klidně mohl psát ve volném čase, ale taková maličkost vám nebrání jej a všechny další opraváře odsoudit jako flákače.
Nevěřím že pan Jiří v je opravařem něčeho natož pak vlaků. Kdyby byl opravdu opravarem tak tu neplaca nesmysly. Můj příspěvek se měl dotknout jeho ne opraváře.
děkuji ano píšu ve volném čase
Tak prosím hlavně se vyvarujte třech základních typů oprav a vše bude ok a to jsou
1 není skladem
2 závada se neprojevila
3 garance
když není skladem tak co mám dělat?vlákno v žárovce opravit neumím! Když se závada opravdu neprojeví a dělám s tím co můžu tak co mám opravovat když to funguje a poslední bod- Garance tak když je na to záruka tak je na to záruka
Držím palce a přeju pevné nervy. S Poláky je to jak kdy. Pokud pochopí, že problém je u nich, tak bez problémů pomůžou s opravou. Ale je potřeba jim to vysvětlovat a vysvětlovat.
děkuji vám. Máte pravdu, ale zatím nám toho moc neukázali je to zkušební provoz do 31.12. tak uvidíme jak to dopadne
Překonaly jana
zajímalo by mě kdo bude platit tu naftu jestli pak víte jakou to má spotřebu ? a ty tratě co tam má jezdit takové vozidlo do Rakovníka bohatě stačí regina to samé Kralupy Slaný To snad nem§že nikdo myslet vážně. Stádlera tam nechtěl Borecký a šrot z Polska mu nevadí spotřeba 120l na 100km regina 35 -40l na 100km tak kdo by jste si to pořídil soukromně
Já nevím, jakou to má spotřebu. Tak jakou?
120l na 100km ten Polský šrot
Nějak to podlžte a dejte k tomu srovnání s jinými podobnými vlaky.
To je nějak málo?
Tank jezdil za 100l na 100km, tohle ma snad motor z tanku ne? To nema vstřikovače ale nafta do toho rovnou teče.
A s čím to porovnáváte, že Vám přijde spotřeba 120/100 moc? Mě to v rámci železničních vozidel připadá adekvátní… Velmi dynamické 90t vozidlo asi nebude jezdit za stejné náklady jako autobus, taky to má skoro trojnásobnou kapacitu.
má to 115 míst. k sezení autobus má 50 regina84 a spotřebu 35-40l na 100km tak na osobák co veze 50 lidí co by jste tam nasadil? Pesa není na osobní vlaky co zastavují každé 3km. A dynamika? horší jak Stádler RS1
Naštěstí vůbec nezáleží, co by jste vy.
Regionova je historickej omyl stejně jako 810. Motorák 810 nebyl historicky určen pro mnoho tratí, kde jezdily nebo jezdí a že se počet provozovaných kusů rozrost do takového počtu je jen důsledek neschopnosti tehdejšího plánovaného hospodářství.
vy to budete platit ? neznamená že když je to nový je to lepší můžu chtít to na co mám Pane průvodčí. já bych rád něco nového ale musíme koukat na ekonomiku a aby to vozilo 20lidí tak to je hodně drahá sranda
Zkuste se na věc podívat trochu z jiného úhlu. Pokud je veřejná doprava ve veřejném zájmu, za mne určitě je, tak nabídka předchází poptávce, tedy vytváří se tady podmínky pro natažení lidí do vlaku.
Moc rád bych se na to podíval ale na některé tratě se to nehodí to nemůže zastavovat každé 3kilometry to je vozidlo na rychlíky tam ano na trati Kladno .Rakovník moc cestujících navíc nebude až řekne kraj co to bude stát navíc tak jsem zvědavý co na to kdo řekne ale soudě podle mínusů co jsem dostal tak to nikomu nevadí rozpočet státu je v p.deli místo šukafonu reginy zatím a místo regin RS1
Já mám dojem, že velké množství minusů máte za styl psaní. Diakritika je pro vás sprosté slovo a nedá se to číst
Pardon: interpunkce
Máte naprostou pravdu, je to takový žravý hlučný polský tank. Objednatelé se budou muset rozhodnout jestli chtějí platit staré krámy (814+914) nebo drahé moderní žravé 847. Za stejný objem peněz budou moci zaplatit jen polovinu vlaků. Ale hlavně, že budou moderní a s WiFi – takto někteří uvažují. Logicky ta 847 musí mít vyšší spotřebu, je větší, těžší a klimatizovaná.
A má to i další pohled, když bude drahý provoz, spoje budou méně frekventované a tudíž méně atraktivní.
A to řekl kdo?
Zkuste zapnout to co máte na krku a třeba na to přijdete a odpovíte si sám.
https://www.lekarnalemon.cz/neurol-0-25-tbl-30×0-25mg
Zaplať
Z Polska ?
35 litrů na 100 km je spotřeba samotné 810, že by Regionova brala stejně?
Asi bude velmi záležet kde… Tam kde jezdí po rovině 40-50 pojede 810 za méně než 35 a Regina třeba za 35, tam kde se jezdí do kopců 80 pojede Regina někde k 50 a 810 ke 40
tam je asi minimální rozdíl protože na 810 je převodovka Praga 2M90 a na regině je Voith ta má 4 rychlosti Praga má 3rychlosti a je více poruchová Reginyuž mají některé 1500000km najeto z původní převodovkou
Jelikož RegioNova je technicky 810 s přívěšákem a má to totožný motor a jednu hnanou nápravu při téměř stejné hmotnosti jako 810+091, tak spotřeba bude plus mínus stejná jako sólo 810
Nemůžu si pomoct, ten interiér je divnej… Od 844, které vyjely někdy cca 10 let zpátky pokrok 0. A když to porovnam třeba s jednotkou Moravia, která má vevnitř tak nějak šmrnc, tak tohle je nuda… Stále stejná, naprosto nezajímavá modrá na sedadlech, ne úplně ladící se zbytkem interiéru… PID nátěr člověka sice naladí na modernu, ale vevnitř na něj dýchne těžká nuda… Tady ČD nejdou dopředu.
Nevezme radši Reginu?
„…vevnitř na něj dýchne těžká nuda…“
A co bys tam chtěl? U každého sedadla TV s LCD monitorem a promítat porno? Nebo xBox, abys cestou mohl pařit gamesy?
nevím, proč mi tykáte, ale to je jedno…
Proč takovýhle hovadiny? Mně by docela stačilo, kdyby k tomu ČD pustily nějakého designéra. 🙂
„…nevím, proč mi tykáte…“
Protože jsem na internetu od dob, kdy si tam tykal každý s každým, tak už se na stará kolena nehodlám učit jiné móresy, stejně tak jako ty svoje nikomu nevnucuju.
Shoda náhod to designér určitě dělal… Korporátní styl ČD ma na starosti už nějaký ten pátek…
Na Liteňku je tato jednotka až moc velký luxus. Stadler by bohatě stačil.
Ale o víkendu stejně ve dvojici, jezdí tam třívozová souprava krabiček. Poptávka roste i v pracovní dny.
Zažil jsem tam teda lepší časy, co se obsazenosti týká. Ono je to taky dáno tím, že dokud se bude dole na 171 hrabat a spolehlivost bude taková, jaká je, tak si raději plno lidí do Řevnic dojede autem. Také by bylo dobré nezapomenout na bus 632 z Řevnic do Hostomic…
Bus 632 je bohužel typickým případem, jak špatně byla v této oblasti provedena integrace do PID. Tenkrát to nikdo z místních totálně nepobíral. Vznikl tedy souběh s vlakem na úkor zrušení přímého autobusového spojení do Berouna. A stejně tím busem z Hostomicka nikdo nejezdí. Je vidět, že to dělají všechno od stolu.
Jenomže pokud v Rakovníku nebudou, tak netuším jak je tam rozumně dostat.
Úsek Zadní Třebaň – Liteň na sólo RS1 rozhodně není, byť výhoda dvojice RS1 je v tom, že se dají rozpojovat.
O víkendu v létě je i jedna liška dost málo.
Jako že ve všední den by RS1 mezi Třebaní a Litní nestačila?
To asi jo, ale jsou další k dispozici? A jak je to s ETCS, není teprve v přípravě? Jestli to náhodou Fox nevyhrál víceméně na to že byl nový, k dispozici a splňoval požadavky… a na „plánovaný rozvoj“…
Na Litence mají za rok skončit 810. A jenom dva roky tam bude jezdit něco jiného. Vzhledem k těm trionovám, které tam patří a místo toho teď jezdí na hlavní trati by bylo možná lepší koupit několik dvouvozovych panterů na dopolední vlaky do Řevnic. A mimo to slibovali elektrizovat polovinu zmíněných tratí.
Na Liteňku 810 stačí bohatě. Čekat na nějakou elektrifikaci asi nemá cenu, protože SŽ vůbec sama netuší, kdy a co bude dělat.
SŽ především vůbec netuší kolik bude mít příští rok peněz
To tam jako budou 810 jezdit ještě za 10 let XDXD. A říkal jsem, že jenom polovina ze zmíněných tratí. Tratě, které se mají elektrifikovat jsou Kladno – Kralupy/Rakovník, Zdice – Protivín. Dokonce slibují elektrifikaci již do roku 2030, ale úplně tomu nevěím. Nicméně by na Liteňku mohli nasadit hydry z HK nebo podobné (842,843), které jsou mnohem lepší a útulnější a vlastně by se to víc podobalo původním plánům s Chrochtadlem, která byla právě nahrazena 810.
Líná kvílející hydra se schody, aby se to podobalo plánu s chrochtadlem? To asi ne, tak daleko zpět do minulosti se rozhodně nevracejme.
Viděl jste někdy jet 854 samotnou? Asi ne, že… Jinak by jste o tom takto nemluvil….
Když dojížděla na s26 (dnes již používá výhradně označení HK). Na Bydžov. Mnohem lepší než autobus.
Hydry? Bože, jen to ne. Vždyť tam teď jezdí modernizované 810, takže „kvalita“ je už někde jinde, než dříve. Já i celkem chápu to nasazení Foxů, protože se to sváže s oběhy 173 a 174, jen říkám, že to tam bude po většinu dne zcela zbytečně velké, jenomže kde sebrat něco menšího, aby to tam nemuselo najíždět přes půl republiky?
Kde co? 854 je proti moderní 810 pokrok o 3 třídy vejš…. zásuvky usb, is, wifi už nějaký pátek mají taky… Schody v nich taky jsou… Co je to teda za blábol… Uječená nejedoucí 810 s primitivním podvozkem proti motoráku z expresní vozby? Vy jste v té 854 zřejmě hooodně let nejel co? V úrovni vnitřního hluku ji v dieslu nic nepřekonalo, stále nejtižší vozidlo minimálně v ČR…
Ha, a jak to teda vypadá s ekonomikou provozu 50t 600kW hydry, v sólo provozu s kapacitou bratru 100 lidí?? TO má být ta pravá náhrada za 810?
A co by tam jezdilo, když tam 814 nevyjede do kopce?
Trio to prý zvládne.
No, ale těsně… trio je na tom marginálně líp než duo. A ruší to „jedeme za kýbl nafty“…
Doufám že vypnou ten hukot tak aby vlaky byly tiché uvnitř i venku
Když je ta jednotka vypnutá (nenastartovaná), tak je tichá.
Akorát pak tedy nejezdí…
…..což je u vlaku docela podstatná závada. Podobně jako u secího stroje, který „chodí“ výborně, ale neseje.
No, třeba jste na to kápnul! Mrkněte někdo dolů pod Foxe – třeba tam mají něco volepený barvou!
Jo, možná, ale to by se museli vohnout.
Kdyby byl hluk ten největší problém u řady 847, tak by to bylo dobrý. Jenže ono tam je spousta větších problémů, které musí výrobce vyřešit.
Pak už teda vůbec nechápu, proč čd koupili další kusy…
Nejspíše proto že ČD mají o 100% více informací než rejpal.
Bohužel nic jiného nového na naftu není.
Jaké problémy prosím?
Tak to je podobné, jako u F35.
A už Vám brzdí?
To jsou zase sakra tratě zralé na zrušení! Co Praha – Vrané – Čerčany a Čerčany – Zruč nad Sázavou? To jsou vytížené a u Prahy nejvíce potřebné tratě a i sliby že tam půjdou nějaké staré opravené vraky jsou pořád v nedohlednu
Dolní pacifik by mělo být vyberko od 12/25 a horní pacifik pak regionovy.
Komentáře k hovnu
Přijde mi to, nebo jsou/byly Sharky hezci (=utulnejsi), nez jejich liškoidní nástupci?
Za mě určitě super, jednotky by mohly nahradit všechny Regíny a 810 v celé ČR. Určitě by to jen prospělo 👍
To by jich museli ještě tak aspoň 100 dokoupit a to jen za 810
810 bude od nového GVD turnusováno asi 70 ks.
A k tomu zálohy za 810,814,841.
A že objednavatelé budou chtít několika násobně dražší vlak s s dvou a půl násobnou kapacitou už víte?
Dalo by se čekat, že kde nestačí 810 a jezdí Regionova, tam lidi přibudou, když bude záruka, že nepojede šrot.
Se podívejte na Blava-Dunajská Streda. ZSSK tam nasazovaly *cokoliv* a nakonec se tu přiopmíná, že 3x Lint nemusí stačit, protože Janžura tam končil na 540 sedačkách.
Tak do toho by možná bylo záhodno z dělat takovou bramboračku. Za Jančury hlavně začala kolabovat silniční doprava v Blavě a vesnice jako Kvetoslavy nebo jiné i ze trojnásobily populaci v okolí metropole, to je podobné překvapení jak se v minulosti znásobily počty cestujících kolem Prahy i během několika let. Tratě kde jezdí 810 a 814 mají úplně opačný trend, klesá jim populace, kterou by měli vozit.
No já nevím ale všechny uvedené tratě jsou v okolí Prahy, takže tam moc velké klesání obyvatel není
Původní komentář ale uváděl nahradit všechny 810 814, naprostá většina z nich nejezdí kolem Prahy, ba ani u tratí do krajských měst.
To je sice pěkné očekávání, ale v Ostravě to s 810 vidí jinak.
Docela by mě zajímalo, jak to jezdí plné na tej hrbatej, jsou to přeci jen 2 kbelíky navíc část zabírá 1. třída, jestli ta kapacita stačí nebo ne?
Nestačí. Měly tam být třívozové flirty s powerpackem nebo něco podobného. Tohle je malé, skoro vůbec ne nízkopodlažní a v interiéru plné bariér, na tuhle vyloženě příměstskou dopravu se 847 fakt nehodí.
Když jel sólo Fox místo dvojité regíny, byl problém si sednout. Plné to jezdí slušně, důležitá je i kapacita pro kola a kočárky.
Davat 100 mio za neco, co by nahradily 2 autobusy …
Zkuste se přihlásit do krajské soutěže na dopravce v železniční dopravě se dvěma autobusy namísto vlaku, úspěch zaručen…
Co stále máte s těmi autobusy? Vám se zdají naše silnice málo vytížené? Dnes už i na silnicích nižších tříd se často míjím s kamióny, autobusy a to jen s osobním autem. Dostat dopravu zpět na koleje je určitě dobré.
Na těch dvouproudových okreskách se pořád jezdí rychleji než na jednokolejce..
No to bych si nebyl tak jistý. Třeba já jezdím do práce autobusem 12 km a dle jízdního řádu to trvá 22 minut. To je ta rychlejší varianta. Taky jsou spoje, které to jedou 29 minut.
jo , pečky – nbk nadrazi = 17km =55min.
vlak pres poricany 45min
kolo = 30min . takhle je v rovnem polabi rychly autobus
pecky- kourim bus pres sve hodiny , vlak 40 min. kolo tam 45min zpet( z kopce) 35.
Na kterých? Třeba z Nučic na Smíchov přes Řeporyje a Hlubočepy a zase zpět to autobus za hodinu rozhodně nedá, tak jako ten vlak.
Autobusem nejezdíte co?
To se dá dělat u frcků na 1 zastávku, kde beztak už jezdila jenom 810 co dvě hodiny. Ale zdaleka ne všecky tratě vedou prostředkem lesa se zastávkou v sousedním katastru.
Aby se do 5 let zadrátovalo všecko, to je nesmysl, nereálné je to i do 20 let.
Těch 20 let by bylo naprosto reálných, byla-li by jasná vůle a nevymýšlel-li by furt někdo nějaké „cool alternativní“ kraviny.
Do toho ještě běží přepnutí na střídavinu a výměna dožilých trolejí od základové patky nahoru. Jo, musely by semka naběhnout i firmy ze zahraničí, pak by to možné bylo.
Považovat BEMU za alternativné kravinu, to teda já nebudu, jsou místa, ke to smysl dává.
Taky si myslím, že je to za dvacetlet nereálný. Nemyslím ani tak technicky, ale především ekonomicky a politicky.
z Rakovníka do Kralup bude přímé spojení nebo to je jenom oběh stejně jako Rakovník-Beroun-Rudná-Praha ?
Myslím, že už se to nedávno řešilo, že by byly přímé osobní vlaky Rakovník – Kladno – Kralupy.
Jj většina lidí z Rakovníka a okolí jezdí do Kralup a ne do Prahy.
Zbytecna vozidla na nepouzitelne lokalky. Drahy maji resit elektrifikaci a ruseni lokalek, ne nakupovat stare ojete smradlave motoraky
„stare ojete smradlave motoraky“
I tak se dá napsat, že jste ten článek vůbec nečetl.
Kultivovaný názor.Jen úplně mimo mísu dobrý muži
Tak číst taky neumíte…
A co tím chtěl básník říci? Četl jste vůbec, na co reagujete?
Máte pravdu, není třeba si tu vykrmovat další Axely.
Axeli, jsi to Ty ?
Alex se dokázal trochu víc rozepsat a uvést historické souvislosti. A chybějí pasažerští nádražáci.
Není, to by tady byl několikaodstavcový rozbor finanční situace ČD a ne tenhle výblitek.
A co když změnil rétoriku kvůli utajení?
Pak je to stejně nová osobnost 🙂
Jen ho tady vyvolávej. A máme lokotky, pasažerské vagonky a vláčky a vypnutí dotací.
Tak šup, lopatu do ruky a kopat díry pro sloupy. Kdo to zaplatí? Byrokracii neřešte…
Slaný, Rakovník, Velvary nejsou lokalky ale pražské příměsto, samozřejmě v tragickým technickým stavu ale to je jiná písnička. Vesnice kolem Liteňky se taky už slušně rozrustaji takže tam se dá očekávat v budoucnu velký nárůst obyvatel.
Zrovna včera jsem koukal, jak vedle Hodyně roste na poli ještě jedna…
No, vono ve Slanym také probíhá solidní výstavba. A v plánu je celá nová čtvrť.
Mě zaráží že někdo objedná další když ještě není dodáno prvních cca 70 ks, které ještě pořádně nejezdí a s těmi fodanými jsou obrovské problémy.
Omluva – dodanými
Problém je v tom, že nikdo jiný nic podobného nevyrábí…
Ale vyrábí (Alstom, Stadler), jen tohle je nejlevnější.
Taky by bylo potřeba vypsat novou soutěž, a během té doby by ten kontrakt mohl vyfouknout nějaký soukromník.
Nová soutěž na vozidla samozřejmě. Nicméně Středočeský kraj mají ČD zasmluvněný do 2029, jak se tu níže uvádí, takže nějaké „vyfouknutí soukromníkem“ nehrozí.
taky záleží na podmínce toho zasmluvnění..když nebudou nová vozidla třeba do roku xxxy tak to můžou vypovědět..nebo snad do roku 2029 si mohou nasazovat co chtějí?
Když tu smlouvu s ČD paní Jermanová uzavírala, o žádných nových vozidlech motorové trakce se nemluvilo, takže bych řekl, že toto jsou plody vyjednávání současného vedení kraje s ČD.
Na obranu, bylo objednáno 10 jednotek na trať Praha Kladno Rakovník
A bylo to závazně ve smlouvě, nebo jen příslib?
Ušetří se. Otázka je, zda tomu tak skutečně bude dle známého výroku „Nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci“.
Spíš mě překvapuje, že do toho Pesa šla, když už se při poslední desítce cukala, že za tuhle cenu ne.
Protože na GŘ u ČD jsou všichni diletanti , a je jim úplně jedno, že tyto nové jednotky například občas nezabrzdí. Co čekat, když zástupcem PESy pro ČR je bývalý generální ředitel ČD.
máte pro to nějaký důkaz? proč to nenahlášíte na drážní inspekci? či je to jen JPP? 🙂
Není potřeba, už to kvůli tomu nejezdí…
Všichni nejsou dilatanti, to by jinak nezastavili zkušební provoz.
Nebo jinými slovy jednotky už mám predobjednane a kvůli tomu že se nelíbí nějakému joudovi z diskuse na zdopravy.cz není důvod hledat a soutěžit nové.
To je zvláštní, že PESA dokáže dodávat vozidla z opce za opční cenu, zatímco tramvaje Škodovce podražily o čtvrtinu kvůli Covidu, Ukrajině a skvrnám na Slunci…
Škoda dokázala také dodat pantery za opční cenu.
Autor předchozího komentáře řeší tramvaje, zatímco ostatní vlaky. Nejsem si jistý jestli je to takto porovnatelné
Me milovane rodne Brno je proste specificke.
Jihomoravský kraj není jenom Brno.
45T kupuje JMK? Fakt?
když jí to sežrali, byla by Škodovka blbá, aby toho nevyužila.
Ty kráso, pecka! :O Je až k neuvěření, s jakým nasazením se jednotlivé kraje opřely do likvidace 810. Nabralo to neuvěřitelné tempo.
Do kdy mají nebo budou mít ČD v této části středních Čech vysoutěžené výkony?
Aktuálně 2029, ale u těch linek kde kupují nové jednotky to asi prodlouží do 2033.
Jj, samospráva jede, jako by žádná fiskální krize nebyla a hospodářská krize na spadnutí taky ne.
Teď se radujeme a za tři roky se budem divit, jak strašně je to drahý a budem rušit linky…
Takže v návaznosti na nedávné oznámení o nákupu RS1 to vypadá na velký ústup 810 (a dost i 814) ze Středočeského kraje. Je dobře že do Rakovníka přibydou další, těch 10 kusů z aktuální dodávky nepokryje ani dnešní provoz na 173+174. Jen musím říct že asi poslední týden jsem nezahlédl na trati ani jednoho Foxe…
od včerejška se opět testují 3 soupravy každý den.
Včera už zase naskočily http://sledovani.55p.cz/rakovnik_847_2023/?disp=11-2023
Tři jednotky bych nenazval „naskočily“.
A kolik jich má dopravce aktuálně k dispozici?
Myslím, že provoz s pasažéry je povolen jen pro 3 jednotky
Aha pardon to mi jaksi nedošlo, že ostatní ještě nemohou s lidmi…
Netušíte někdo, jestli je nějaký posun s hlučností u těch zatím dodaných jednotek v Rakovníku? Teď asi 10 dní nezasahovaly do provozu, nyní zase jezdí.
Chytrý krok. Většina konkurentů v „motorákové“ dopravě se spoléhá na ojetiny s krátkou životností, a ČD se s Foxy mohou v budoucnu vrátit k dominanci v tomto sektoru (nehodnotím přínos pro kraje a cestující, ale pro ČD jako firmu).
Otázka nestojí, čemu dávají přednost konkurenční dopravci, ale čemu dávají a budou dávat přednost objednavatelé.
Jo, užijou si svých 10, možná 15 let na výsluní, než objednatelé v zájmu snižování uhlíkové stopy pošlou naftové motory na smetiště dějin. A klidně mě umínusujte, ale Evropa se tímto směrem vydala a těžko ji něco přiměje kormidlem otočit. Všimněte si, že na západ od našich hranic se nové motoráky v podstatě nekupují.
Na západ od nás nakoupili nové motoráky v dobách, kdy ČD nakupovaly nic nebo 814, takže jsou relativně zásobení (a v pomalejším tempu se motoráky nakupují i dnes). Samozřejmě nemám křišťálovou kouli, ale evropským kormidlem přece jen něco pohnout může – peníze. V současné době tu je daný „zelený směr“, ale ve chvíli, kdy narazí na ekonomické limity společnosti, může se změnit.
Ano, nakoupily je v době, kdy to ještě dávalo smysl. Dnes už nákup nových smysl nedává, vědí to i všichni ostatní tuzemští dopravci, jen u ČD mají asi tak 20 let mentální zpoždění.
V situaci, kdy ČD nějak získaly kontrakty s kraji, vyžadující nové vlaky, se chovají rozumně, když tyto nové vlaky nakupují. A vice versa „soukromníci“ (i ČD) s kontrakty, kde stačí ojetiny. Nemyslím, že za 20 let nebude po naftě na železnici ani památky, ale o tom nemá smysl se přít, to ukáže čas, kam to všechno dospěje 🙂
A čím byste jako na těch tratích chtěl jezdit nez motoraky? Stát na elektrifikaci nechce dát a ani nemá peníze
Za dvacet let s nich taky mohou být cyklostezky, takže třeba i na kolech
Zatím se bez nafty (spalovacích motorů) neobejdeme a jejich likvidace by zastavila ekonomiku… Lidi by se zkrátka nedostali do práce. Takže plán je hezký, zatim však sebedestrukční…
„…Evropa se tímto směrem vydala a těžko ji něco přiměje kormidlem otočit…“
Abychom se všichni ještě nedivili. Prognózy pro eurovolby nejsou tak jasné a chleba se kromě jiných zemí právě teď láme i v Německu. Jeden německý komentátor to ve Spiegelu vyjádřil slovy: „Zelené a levné? To už bylo.“
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-zla-zprava-pro-tajici-ledovce-a-zhavou-zemi-zeleni-politici-v-evrope-padaji-239341
A čím bys na těch tratích chtěl jezdit ty uhlíková stopo.
Totální kravina co jste napsal.
A na trať 061 Nymburk Jičín nasadí radši 841, které neodpovídají věkem ani kapacitou moderního vlaku. U mnoha spojů cestující budou muset stát, páč nyní je kapacita 814 84 cestujících, nově v 841 jen 51 cestujících (sklopné sedačky v počtu 20 kusů nepočítám, to je jen nouzové sezení. Proč tedy se neplánuje nasadit soupravy i sem? Kapacitně by to dávalo s velkou rezervou, a hlavně by se zvýšila kultura i na této trati.
Peníze?
Plánovat se může vše, ale musí být peníze z čeho to koupit.
nesouhlasím, proč někde nahrazují 810/ 809 foxy a někde naopak, lepší měli nahradit 810/809 stadlery a reginy foxy
Tady je potřeba řešit spíš dráty a přímé Sp/R do Prahy.
Co není může být. Rámcová smlouva hovoří o 160 jednotkách, takže 54 může být ještě objednáno jakmile bude ČD disponovat finančními prostředky. No a potom jsou to různé přesuny vozidel vždy k novému GVD, takže i zde případně může dojít ke změně.
A to je náhodička že 9 sklopných sedaček u Regioznovy vám nijak nevadí… neboli když chci něco dokázat, nějak už si tu pravdu ohnu, že…
Super. Jenom je škoda, že na východě (hlavně v MSK) jim asi na věky bude stačit 814 a 842…
Zlí jazykové tvrdí, že v roce 2058 plánuje MSK předělat šukafony na vznášedla. Do té doby je ještě v plánu v rámci kolejového provozu upgrade pohonu na vodík a na vybraných tratích zcela autonomní řízení bez strojvedoucího.
jj 😀
V roce 2058 už snad bude i objednatel poslední rekonstrukce 810 Jakub Unucka v důchodu. Bóže ty byl nápad to zazdít s těmi 811 s WiFi na tak dlouho dopředu. Místo toho měl tlačit na modernizaci tratí. Ale u nás jak píšete se před vznášedly 😃 musíme v Msk přenést ještě pro jistotu i přes ten zelený vodík…
Dočkáme se prý i verze 810 s pohonem na Elerium 115
810 001 DeLorean … 😁
A na nepravděpodobnostní pohon jako Srdce ze zlata ne? No radši ne. To by Zafod okamžitě ukradl
Jj ve stylu „Návrat do budoucnosti“
To už bude ovšem elektrifikovaná 810 vyhlížet nejbližší bouřku, která praští do troleje 🙂
No nevím, ale šukafon s těmi frikčními pohyby ve vzduchu – i coby vznášedlo – nemusí zaručit stoprocentní bezpečnost.
Tak to mám smůlu, 92 let se určo nedožiju
Tam, kde by tyto motoráky mohly jezdit, bude BEMU.
Jinde jsou moc velké nebo nevyužijí své možnosti.
Opravdu nepojedou 120 na padesátkové trati.
Ok, takže tam budou jezdit 814 dokud se nerozpadnou a pak se ty tratě zruší? Ono by jezdilo i víc lidí ale při těch intervalech „jednou za cca 2 hodiny“ + „dáme pro jistotu po hodině paralelně autobus“ se moc není čemu divit, že
Kde je v MsK jednou za cca dvě hodiny?
Jako že tam, kde se to tomu nejvíc blíží, 276, začne jezdit stovky lidí, když ani bus do Budišova není plný?
Fakt si myslíte, že do např. Nového Jičína pojede něco rychleji než 50 i při koridorovém svršku a nástupištích 550mm? A levněji než 814?
Ovšem pohodlněji ano, a to mnohem.
O něco málo. Na dobré trati rozdíl mezi podvozky mizí.
Cena za to je zbytečně vysoká, nepomůže ničemu.
Takové motoráky se mají využít tam, kde jsou na to podmínky, ne na koncových lokálkách. Kde se ostatně aspoň některých spojů počítá s BEMU.
Nezlobte se ale obhajovat 810 a čekat na konec světa to už není na pořadu dne. S BEMU se počítá mimo jiné proto že bude o jeden někde i dva přestupy méně. Také se tím v podstatě ušetří další vozidla i další personál. Například Odry Ova centrum bez přestupu. Dále se z BEMU počítá i s ohledem na renovovaná nádraží stanice zastávky no vlastně jejich nástupiště. Dnes už ten hyenismus v podobě modernizace 811 nikoho nenaláká. Vozidlo není bezbariérové. Nevím kolik je vám let no každý bude jednou rád bude li moct jet bez schodů. A mladší zase mohou mít… Číst vice »
Nevím jestli BEMU bude mít průchodnost Štramberk – Veřovice?
Jestli se nepletu, tak díky obloukům tam opravdu může jezdit jenom 810, nebo 810 s Wi-Fi. (811)
Věřím tomu, že se ta opce využije celá. Dráhy na to mají ještě 5 let, takže by někjaký kraj mohl projevit zájem
Tak určitě Moravskoslezský a Jihomoravský mají ještě tratě které by foxy uživilo. Jiné kraje už mají v zásadě vyřešeno. Možná ještě olomoucký.
V jihočeském by se taky něco našlo. Minimálně 226 a možná 224 + samozřejmě 194, ale tam je do roku 2032 zabetonováno.
V Jihomoravském kraji je otázkou to, jak dopadne výběrové řízení na motoráky (třeba na S52 a myslím že S8 pojede nově Arriva) pro zbytek JMK. Vím, že je ČD nabízelo na tom VŘ (S52 a S8), ale bylo dražší a vyhrála Arriva na ojeté. Každopádně nechme se překvapit
Kralupy – Velvary bude jezdit Regiofox? Proč tak velký vlak pro jednotky cestujících? RS1 by nestačila?
Jestli si to tam objednali…
Pak zjistíme že to stojí moc peněz, tak to zrušíme…
V anarchistických kroužcích se jednu dobu mluvilo i o elektrizaci a protažení 471, takže tohle je ještě relativně při zemi. Reálně by stačil autobus, který by nejen lépe obsloužil Velvary, ale mohl rovnou pokračovat směr Černuc a Kmetiněves.
Velvary by docela hezky řešil bateriový panter. Na S4 budou stejně jezdit zdvojené 640, které se budou v Kralupech dělit. SČK bohužel aktuálně s dvouzdrojovou verzí nepočítá, ale třeba v budoucnosti tady vznikne nějaká analogie Milovic, Židlochovic nebo Hustopečí s přímým spojením do metropole.
No, ono se tak nějak počítá se zavedením spěšných vlaků Slaný/Velvary-Praha, kdy linky S40/S44 se „sjedou“ v Kralupech, spojí v jednu soupravu a dál pojedou jako R44 do Prahy. Což smysl dává, dnešní R20 v některých částech dne to moc nestíhá. Dále se jednu dobu mluvilo i o velikém P+R někde u Velké Bučiny…..
Ne, autobus jsem nemyslel. Myslel jsem nějaký menší vlak, jako třeba RS1. Autobusy můžou navazovat ve Velvarech, ostatně jako už teď.
Velvary by měly obří potenciál uživit i větší jednotku, ale to by se po té trati muselo jezdit 120 a ne 40
V *blízké* budoucnosti se tam bude jezdit 90. Už to mělo být nějakou dobu hotové.
Jsem zvědavý na některé řidiče, až se proti nim bude řítit vlak takovou rychlostí. Už dneska část z nich má mentální problém z toho, jak je ten obrovský vlak blízko.
Mimochodem, jak chtějí řešit přejezdy na Malou a Velkou Bučinu?
Jo to mají někteří i u rožnovky, tam se to taky plouží, byť teda aspoň 60km/h
Ty přejezdy se právě v rámci té akce mají oba zrušit a nahradit přeložkou.
No, na takhle krátké trati by to stejně moc času neušetřilo. Spíše by dávalo smysl zavést přímé vlaky Praha – Velvary, ideálně pomocí BEMU.
Podívejme se kousek jinam ve Středočeském kraji. Copak jezdívalo do Milovic před Elefantama?
Stodoly? 🙂