České dráhy i během nákazy obhájily rating dva stupně od spekulativního pásma
Logo České dráhy, Národní dopravce. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Rating má vliv na to, na jaké úroky se mohou České dráhy s dluhy přes 30 miliard korun dostat.
Tak snad si „echtovní“ železničáři konečně uvědomí baťovské: „náš zákazník, náš pán“… Po té ostudné/idiotské myšlence stávkovat proti zákazníkovi svého zaměstnavatele (=chystaná, naštěstí na poslední chvíli odvolaná, stávka železničářů proti cestujícím/Jihomoravskému kraji na jižní Moravě) … Stačí se podívat jaké mraky automobilů ucpávají parkoviště na okrajích regionálních center… Kdo si může dovolit jezdit sám automobilem, to je ideální potencionální zákazník železnic či jiné veřejné hromadné dopravy…. Neboť takový relativně movitý řidič je: a) dost pohodlný, aby hledal alternativu až zakážou/zdraží parkování na okrajích jednotlivých měst v regionech b) dost „prachatý“, aby platil vyšší jízdné (za +- službu dopravy podobnou jako… Číst vice »
Chtěl bych slyšet, jak v Moody’s vysvětlovali angažmá pana Nebeského ve vedení firmy :))
taková chyba se stává maximálně jednou za 10let?
Baa rozhodně moc dobrý rating není! Pro financující banky to už znamená 100% rizikovou váhu, takže jim sice ještě půjčí, ale nechají si to náležitě zaplatit.
počkejte, co to vykladate? jaká 100% riziková váha? já u sebe konverzni tabulku na pd nemám, ale tohle je furt investment grade, sice ne úplně ideální, ale default ani high risk to není.
pd 100% ma defaulted exposure, 150% pak věci buď moc velké nebo zopravkovane z méně než 20%.
už jsem se podíval, jde o rizikovou váhu v STA aproach. ale to není nic zavadneho, tohle je zcela normální stav, drtivá většina klientů je v této části – nemá sníženou váhu. nevím, kde děláte, ale není úplně běžně v CR mít bankovní financování na firmách s A ratingem atp
Ano, článek 122 nařízení 575/2013. V ČR není běžné, že firmy mají externí hodnocení, ale v zahraničí by podobné státem vlastněné firmy jistě dosáhly na rizikovou váhu jen 50%. Takže pro české banky jsou ČD normální, ale pro západoevropské banky jsou prostě rizikové a kapitálově drahé.
Hmm, jak vlastně dopadl Jančurák?
Víte to někdo?
tak rozhodně skvělá zpráva pro ČD.
asi to nebude taková černá díra, jak tu někteří hateři opakovaně tvrdí.
osobně se těším na výkazy RJ/SA.
kterážto skupina je protizákonně nedodává do sbírky listin IR už celkem dlouho – poslední jsou 2018 a někde i 2017
což je porušením zákona
No, obhájily, ale s Baa2 jim nikdo nepůjčí za 1,9% a je otázka, jestli při té zadluženosti je důvod k oslavám. Je to pozitivnější, než kdyby se jim zhoršil, ale skákat radostí na místě není.
když by se spočítal rating RJ podle stejných pravidel, tak je to nejspíš B2 nebo tak něco.
ano, měly by se dráhy snažit zlepšit rating a hlavně obhájit výkony, ale toto je dobrý začátek
No, když RJ začínal na kolejích, půjčoval si za velmi nizounkej úrok. Autobusy má pořád s úrokem blížící se hezkýmu úsměvu a ty banky se nějak ne a ne bát. A to je narozdíl od ČD soukromník, za kterej by to v nejhorším nezatáhl stát. Kdyby na tom byly ČD úplně stejně, ale jejich 100% vlastník nebyl stát, nedostaly by se na to Baa2 ani náhodou.
Jojo…to asi taky nebude žádný zázrak…
Tak snad si to ty něteré hlavy na krajských úřadech a minusterstvu dopravy uvědomí.
Co? Že konkurence zítra zkrachuje?
Myslím, že i ve slovenštině končí 3. pád podstatných (vlastních) jmen mužského rodu na „i“. To by asi absolvent gymnázia měl vědět. Navíc, když řídí firmu s 23 tisíci zaměstnanci, obratem těsně pod 40 mld. Kč a vyjadřuje se veřejně.
Samozřejmě na tom, že obhajoba ratingu ČD pomůže, to nic nemění.
Myslim, ze pan Bednarik nekde zminoval, ze je dyslektik. Ale kde, to si fakt nepamatuju.
Dislexie je „problém“ se čtením.
Asi máte na mysli dysgrafii, že?
Spíš se překlepne a už si to nezvládne zkontrolovat
Kolegové na tom asi tvrdě makalY 😉
Aspoň je vidět, že si to píše sám.
Tak na GR bylo vzdy dost chlapcu s tvrdym…
To nevadí…na MD je dost natvrdlých…