České dráhy obeznámí strojvedoucí s novým úsekem koridoru s pomocí videa

Předposlední den provozu halila stanici Střezimíř mlha (březen 2022). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPředposlední den provozu halila stanici Střezimíř mlha (březen 2022). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Samotný záznam je doplněn grafikou, která znázorňuje kilometrické polohy a umístění návěstidel a dalších důležitých prvků.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman G.

To je nějaká novinka?! To podle předpisu ČD stačí na seznání youtube? 4x si ho přehraju a hurá na štreku? No jo, nová doba!

Kamil Novotný

Ne, tomu se říká pokrok, není už století páry. Na mašině je taky tablet místo SJŘ.

KarelMio

Otazka na strojvedouci: 1) Na kolik km trati mate v prumeru seznani? 2) Jak pestry je to vyber – je bezne jezdit mit seznani treba Praha – Ostrava + lokalky okolo Olomouce?
Diky.

Kamil Novotný

Je to různé, někteří strojvedoucí mají podepsané i přes tisíce km poznání. Zejména leťáci, nebo soukromníci u nákladky. u té nákladky jsou jedinci, co mají opravdu celou republiku.
Normální průměrný strojvedoucí má tak pár set km až tisíc. No a jsou i jedinci co znají jednu lokálku.

Martin

Já mám v seznání a poznání všechny tratě v ČR.

Tetrix

Od Chebu po Košice, od Děčína po Štúrovo 😉

Jarda V.

Předpokládám že video seznání je z důvodu krátkého testovacího provozu, nedostatku strojvedoucích a hurá akce aby to jelo co nejdrive, takže se to všem ukáže jak to tam vypadá a stejně si to každý fira projede na „opatrnou“ aby věděl co a jak (aspoň doufám), protože rozjet se umí každej hňup ale bezpečné zastavit to už není žádná legrace, obzvláště když jedete 140-160 x desítkami tun a dvěma sty lidi za zády.

Georg

myslite, ze kvalita videoseznani je horsi nez kdyz jste jeden ze 4 lidi na prednim stanovisti sukafonu?
a co je to „testovaci provoz“? to je neco v d1?

Tomáš Záruba

Tak hlavně první týdny tam bude tak 50, možná 80 km/h…

Georg

v severni casti urcite 50… co se vylosuje v jizni tezko odhadnout…

Y.K.

Vylosuje… 😀
Hlavně aby to tam nezapomněli jak v Edenu.

Ex ČD

Zas takový drama bych z toho nedělal, za mě to video klidně stačí.

Don Dron

Tvl GSM-R, kód, tisíc způsobů jak určit polohu…video s komentářem je plně dostačující. Není důvod to hrotit. A jestli fira nemá rozlišovací schopnost co veze za prdelí a nezná podmínky proto co potřebuje tak ať jde šťouchat na zálohu…

XYYY

Když jsme s kolegou tohle navrhovali v roce 1988, tak jsme byli považováni za „psychopaty“ ….

Kedul

Vidíš, a já proti tomuto dost bojuji…poznání podle videa je blbost, musíš tam jet, abys poznal , jak se vlak chová, jestli má snahu se rozjíždět…a taky záchytné body kolem trati z videa nenajdeš…tady vyčítám FS, ŽE NA NĚCO TAKOVÉHO PŘÍSTOUPILA…

Jiří Kocurek

Však jsou tam k dispozici tři piloti, tak si může fíra vybrat, jak to udělá.

Georg

to si jako pamatujete jak se vlak chova na kazdem useku, na ktery mate seznani? to jako respekt…

Rese16

Pokud na trati jedete pravidelně a nejen 2x do roka není v tom problém. To si člověk pamatuje velmi přesně kde shodit z výkonu a kde začít brzdit.

XYYY

Tak je třeba si ujasnit výhodu videa – na videu se může seznání dělat X krát, nikoli jen dvakrát ve dne, dvakrát v noci. Strojvedoucí instruktor může posluchačům ukázat místa, na která je třeba dát si pozor, ukázat ty záchytné body … Já jsem se byl před mnohýi lety podívat na to, jak se provádělo seznání „Nového spojení“, kam se jezdilo RG z Bohumína, Přerova, Olomouce, Brna …. Do M 810 se ve stanovený čas nastoupilo, na stanoviště se stísnili 3 další osoby, zbytek seděl ve voze, dojelo se ke vjezdu do Libně – ani ne do Libně a jelo… Číst vice »

Pája

Máte pravdu, můžete si ji virtuálně projet X krát a hlavně – vždycky jste “ na stanovišti“ .

Kamil Novotný

Jediný důvod, proč tam nějaký „zapšklý federant“ (jinak to není nic proti FSČR) musí jet, je vycálovat do posledního halíře korunky za seznání.
Zajímavé, že když se to některým hodí, požadují seznání a když potřebují prohodit směnu, aby mohli na pivo, tak „dej mi ten papír, já to podepíšu“….
Video je super, můžu si 20* dokola pustit to, čeho se nejvíce bojím.

Georg

v roce 1988 si to umim predstavit mnohem mene nez dneska.

Zdenda

Zdenda . Jo takových přiblblích novátorů bylo víc.

Honza

5 miliard za 20 kilometrů, to už by dnes nešlo, ještě že se to postavilo.

Georg

novostavba, a v ni dva tunely a stanice… fakt je to neuveritelna cena.

Martin

Tak snad bude video kvalitní a takové školení přínosné…. Já jsem jako cestující ve vlaku chtě nechtě nedávno vyslechl rozhovor dvou nádražáků – paní a pán asi výpravčí, jakou mají hrůzu ze školení a školitele a že hovorová kázeň se trénuje s utrženým sluchátkem nějakého starého telefonu….. Dost mě to vyděsilo a bál jsem se, abych vůbec dojel….

Marty

Cizí hovory se neposlouchají, zejména když o tom víte kulové.

Martin

To nešlo přeslechnout…ani při řevu regionovy… Navíc pan výpravčí neustále bouchal s opěrkou sedadla a i tak na sebe upozorňoval.

Jiří Kocurek

Já zas slyšel nadávat na žluťáka, že se nestydí jezdit s jedním vagonem, když se okolo stojícího rychlíku prohnalo cosi krátkého žlutého. Podle zvuku motoru projela buď MVTV nebo Regionova.

IGCT

Hurá. Spojení Pha-Č.B je tragédie.

Georg

a ja se trochu divim, ze u novostaveb je neco jako seznani vubec zapotrebi.
u zflikovane site csd, kdy byla v kazde stanici jina technologie, bylo potreba vedet, kde presne hypnotizovat les, aby clovek videl bludicku nocni navesti, kde se nachazi nezabezpecene prejezdy… – tam je to jasne.
nicmene u nove streky na 200 s technologii (vyhledove navic s etcs) a bez urovnovych krizeni snad jen sednu a jedu, ne?

Karel

Hluboký omyl, pane. I na trati, kde je veškeré možné zabezpečení nelze jen tak sednout a jet. I to zabezpečení se může porouchat, nebo se porouchá vozidlo a nutné pro něj dojet.

Georg

a seznani trati je pri poruse vozidla dobre k cemu? masina ma gps a vi kde je, nebo je kilometraz u trati, ne?

ostatne dnes na draze bezne jezdi borci, co maji seznani na tisice kilometru, to si jako opravdu maji pamatovat kde je zapichnuta predvest stanice cerveny ujezd a kazdou prdel, kde je stahovacka?

Martin

K čemu je dobré seznání tratě pří poruše vozidla? Třeba k tomu,aby řekl výpravčímu kde přesne stojí. A že má mašina GPS? K čemu by ji byla…novější možná ano,ale starší určitě ne. A kilometrická poloha? To by ty kilometrovníky musely být vidět,nepočítám tratě po modernizaci. Asi nejste strojvedoucí co….

Leinad

Kilometrivníky nebo něco jiného nejsou vidět = bordel návěstí.

XYYY

A když není vidět, tak lze sestoupit z lokomotivy a najít ho … patníky jsou v odstupu 100 metrů.

Leinad

Když je mlha že nejsou vidět reflexní návěsti, tak nejezdit. Když je trať zarostlá, nespoléhat se na seznání.

Georg

kilometrovniky na trati 221 nejsou videt? vzdyt jsou na sloupech…
a pokud mate elektronicky sesitak, tak i ten sesitak vi, kde jste. etcs vi, kde jste. nakonec i ten vypravci vidi minimalne oddil, ktery jste obsadil (a divil bych se, kdyby u nej nevidel i cislo vlaku).
fakt si neumim predstavit, ze u koridoru (ktere vypadaji vsechny stejne) bude nekdo delat dojem na vypravciho (coz je clovek v praze, ktery na miste v zivote nemusel byt) s nejakym mistopisem.
vy nekde cely zivot hoblujete nejakou lokalku s technologii ix. stoleti, ze? tam seznani nezpochybnuju, ale na koridoru je to absurdni.

Martin

Jasne,hobluju lokalku a nikam jinam se nepodivam,nejlepe z Obramovic do Sedlčan. A výpravčí taky uplně na Vás nevidí kde stojíte. Ano cislo vlaku vidí,ale vaši přesnou polohu ne.

Georg

nevidi to na uroven obsazeneho oddilu ab? coz by bylo furt lepsi nez popis krajiny nebo phs od firy, ktery odmita vyhledat nejblizsi hektokilometrovnik 🙂

Don Dron

A pro neznalé, předpis určuje způsob jízdy pro zdechliny i pro případ kdy fíra prostě polohu určit nemůže. Noc za husteho deště nebo sněžení…prostě mezi stanicemi A x B…Jede se s rozkazem 20km/h, fajront.

Pája

Tak jízda pro zdechliny je hodně specifická. Nedávno tady byl popsaný slovenský Kocour zachranující Pantera dost svérázným způsobem.

Lukáš F.

GPSku má dneska každý v kapse. Zjistit, kde jsem, to bych považoval za nejmenší problém a vždycky jsem si myslel, že seznání se dělá především kvůli různým záludnostem dané trati.

XYYY

Seznání trati je povinné i v Německu … Pravda, znal jsem – dneska jsou v povětšinou v železniční nebi – strojvedoucí, kteří se drželi zásady „návěstidla jsou všude stejná a když si nevím rady, tak zastavím“. Nějakými tabulkami traťových poměrů se nezabývali, kdysi se sice fasoval dodatek s údaji o traťových poměrech, ale tou nikdo nevěnoval pozornost. Když se vozily do ŽOS Zvolen motorové lokomotivy nebo vozy, tam většinou neměli strojvedoucí ani sešitový (služební) jízdní řád, natož nějaké doplňující tabulky a prostě jeli … že by měli provedené / podepsané seznání, jak stanovil služební předpis ČSD V1, tak o tom… Číst vice »

Ex ČD

V Německu seznání povinné není, jen na specifických tratích. Jinak lze bez seznání do 100km/h jet v podstatě kdekoliv. Což třeba pro nákladní dopravu je dostačující.

Georg

takhle bych si to predstavoval…

Ex ČD

Teda, abych byl přesnější. Povinné je, ale lze bez něj. Na hlavních tratích vmax 100 km/h, na vedlejších vmax 50km/h….

Karel

Tak mašina nemá GPS, a existuje mnoho úseku, kde je třeba trať znát. Poznání tratí existuje v celé Evropě.

Georg

a zase nerikate k cemu je to potreba. konkretne mezi benesovem a taborem potrebujete znat co?
ok, na zacatku mate styk soustav (= kravina, ktera casem taky zmizi) a dal je dvojkolejka s autoblokem a dve koridorove stanice. absolutni nuda.

Jarda Š.

Kdyby fíra způsobil svojí chybou srážku nebo vykolejení vlaku a vyšlo najevo, že neměl seznání trati, tak půjde sedět nejen on, ale i ten, kdo ho na tu trať poslal.

Péťa

Seznaní je dobrý abych věděl kde je klesání, stoupání, vypínačky /stahovačky a případně nějaké další vyfikundace které jsou specifické pro dané místo.
Jinak jak říkáte AB, GSM-R, přenos kódu a není co řešit.

Leinad

Aby bylo na koho hodit nehody. Jako u Marianek, když za rychlostíkem 90 jel 90, měl přeci respektovat TTP a ne nějaké cedule.

Jarda Š.

Seznání je zapotřebí vždycky. Jde o to, že kdo má seznání na trať 220 postaru, tomu by mělo stačit prostudovat si to video, aby se seznámil se změnou a tím mu seznání zůstalo zachováno.

Georg

hele nic proti tomu videu, ale co vam to rekne navic proti sesitaku?

Ex ČD

Třeba si to můžeš opakovaně projet a kouknout se, za kterým obloukem/křovím/stavbou je schovaný návěstidlo nebo snížení rychlosti. To ze sešiťáku nevyčteš.