České dráhy obeznámí strojvedoucí s novým úsekem koridoru s pomocí videa
Samotný záznam je doplněn grafikou, která znázorňuje kilometrické polohy a umístění návěstidel a dalších důležitých prvků.
České dráhy hodlají v nejbližších dnech zahájit takzvané seznání strojvedoucích pro nový úsek IV. koridoru mezi Sudoměřicemi a Voticemi. K otevření 20 kilometrů zcela nové trati má dojít na přelomu června a července, délkou jde přitom na tuzemské síti o dlouho nevídanou novostavbu.
Pro obeznámení strojvedoucích s novou tratí přitom poslouží video, které dráhy používají v případech, kdy „je traťový úsek svou délkou a úrovní dopravní náročnosti vhodný pro tento formát“.
„Po domluvě se zhotovitelem stavby se před zahájením provozu provede opakované projetí daného vyloučeného traťového úseku vhodným vozidlem, které je obsazeno skupinou zaměstnanců (strojvedoucí-instruktoři, strojvedoucí, video technici a podobně) a ti zhotoví videozáznam a zároveň absolvují seznání traťového úseku. Zpracované video seznání je předáno k dispozici strojvedoucím do služebních pomůcek a zároveň jsou jim při jejich prvních jízdách novým traťovým úsekem k dispozici ti zaměstnanci, kteří absolvovali seznání po traťovém úseku před jeho zprovozněním,“ popsal proces mluvčí Českých drah Lukáš Kubát.
Samotný záznam je doplněn grafikou, která znázorňuje kilometrické polohy a umístění návěstidel a dalších důležitých stavebních a zabezpečovacích prvků v daném traťovém úseku. Video kromě prvotního seznání následně poslouží jednotlivým strojvedoucím k osvěžení znalostí o trati. „Tímto způsobem se postupovalo i v případě Ejpovického tunelu,“ doplnil Kubát.
Přeložka IV. koridoru mezi Sudoměřiemi a Voticemi se staví čtyři roky. Aktuálně je na trati tříměsíční výluka, během které bude nová trať napojena na navazující úseky koridoru. Nejprve 30. června večer projedou nákladní vlaky, osobní doprava má být obnovena následující den. Velkoryse pojatá stavba měla podle vysoutěžené ceny vyjít na 4,4 miliardy, aktuálně se počítá s náklady 5,4 miliardy. K nárůstu ceny došlo mimo jiné kvůli problémům s podložím v tunelech a přeprojektování až na rychlost 200 km/h (pro naklápěcí soupravy). Po otevření se bude zpočátku jezdit jen po jedné koleji, dvoukolejný provoz má být zahájen ještě v létě.