České dráhy nechají osadit motoráky Stadler GTW systémem ETCS

Jednotka Stadler GTW pro modernizaci pro České dráhy. Foto: Olomoucký krajJednotka Stadler GTW pro modernizaci pro České dráhy. Foto: Olomoucký kraj

Stejné jednotky provozuje v tuzemsku i Arriva, která už zástavbu systému ETCS do svých 13 jihomoravských vozidel objednala.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

ETCS do 18ks 380 nedávají smysl, ale do těhle 13ks s prominutím krámů bez perpektivy do budoucna to smysl má? Tohle byl vůbec omyl kupovat a pak modernizovat ve Zvolenu..

MajsterN

To vůbec nejsou krámy. Na Zlínsku to nahradilo 842, 854, 810 a další šunty. Občas se jim to na trati pokazí na nějaké čidla, ale jezdí slušně.
Jestli to u ČD drbla Zvolen, tak problém hledat tam.

Jiří

Smazáno pro tupost uživatele a příliš častou četbu dezinfo kanálů

MajsterN

Tak to určitě. Rozdíl mezi cestou v 842 a tímhle je asi tak -60 decibelů.

N.N.

A místo toho by jezdilo co? Regionova … rozhodně není mladší.

Jarda

to že to nahradilo ještě větší krámy, neznamená, že i tohle není krám. Má to blbě podlahu a spolehlivost je bídná, svoje léta už to má, tohle se fakt nepovedlo, za chvíli to nebude žádný objednavatel chtít, pravděpodobnost různých dotací na bezemisní a tedy fungl nová vozidla se správnou výškou podlahy, je dosti vysoká (jedna už probíhá), takže tahle řada opravdu nemá perspektivu

noerf

Tady se dává ETSC jen pro ČR, tudíž je mist dost. Kdežto u řady 380 by se musel zrušit zabezpečení pro Polsko nebo nyní využít řešení Škody, respektive TSG (ETCS schválené u ERA pět dní), kdy by se provedlo ETCS sloučit s ostatními zabezpečením v lokomotivě.

Tomáš Záruba

Ty prototypy fakt mělo kompletně objednat MD a dát je pro volné použití.

Frýdlantský výběžek

A možná by tím ve výsledku ještě ušetřilo oproti dotacím dopravcům na implementaci. Ach jo …

Nose Peak

To jsou ty jednotky, co víc nejezdily než jezdily?

Happy

Ano. Zvlášť po tom, co se do toho podívali kluci ve Zvolenu.

sklenář

Správné rozhodnutí.

noerf

Proč se řeší prototyp ETCS do tohoto typu, když už prototyp byl udělán pro Arrivu? Takže by šla použít již schválená dokumentace.

Dejf

Šla no. Jenže vlastníkem dokumentace je předpokládám i přes poskytnutou dotaci arriva a ta ji zadarmo nedá, zatímco na novou stavbu prototypu se dotace čerpat dá. Vnímám to správně?

David

Samozřejmě zadarmo ji nedá, ale i tak by mohla být levnější než úplně nová dokumentace.

Frýdlantský výběžek

A hlavně by to vše mohlo být rychlejší.

noerf

Pokud by ČD koupili dokumentaci od Arrivy za třeba tři milióny Kč, tak by na tom vydělali oba dopravci.

PetrM

Ono je celkově zvláštní, že se dopravci na tyto malosériové zástavby nespojují a nezadávájí zakázky společně, když jde o stejná vozidla.

Frýdlantský výběžek

Jistě – ale když pozorujete, jaký je vývoj rozhodování ČD, kam ETCS osadit a kam nikoli, tak je zřejmé, že ČD si spíše vzpomínají pozdě, když jiní už se předtím rozhodli. Možná je to sice od ČD něco jako „vyčůranost“, ale jak se to zatím jeví, nic tím stejně nezískaly.

Miri

Obávám se, že to dává až moc smysl, tak to nemůže projít.

Jarmil

848 od Arrivy nejsou ty samé co 838 u ČD. Tak asi proto. 🤷

Slowstarter

Přesně tak, Arriva má novější čtyřkovou řadu, 848.4 – od dvojkové řady se v některých věcech dost liší…