České dráhy nechají osadit motoráky Stadler GTW systémem ETCS
Jednotka Stadler GTW pro modernizaci pro České dráhy. Foto: Olomoucký kraj

Stejné jednotky provozuje v tuzemsku i Arriva, která už zástavbu systému ETCS do svých 13 jihomoravských vozidel objednala.
ETCS do 18ks 380 nedávají smysl, ale do těhle 13ks s prominutím krámů bez perpektivy do budoucna to smysl má? Tohle byl vůbec omyl kupovat a pak modernizovat ve Zvolenu..
To vůbec nejsou krámy. Na Zlínsku to nahradilo 842, 854, 810 a další šunty. Občas se jim to na trati pokazí na nějaké čidla, ale jezdí slušně.
Jestli to u ČD drbla Zvolen, tak problém hledat tam.
Smazáno pro tupost uživatele a příliš častou četbu dezinfo kanálů
Tak to určitě. Rozdíl mezi cestou v 842 a tímhle je asi tak -60 decibelů.
A místo toho by jezdilo co? Regionova … rozhodně není mladší.
to že to nahradilo ještě větší krámy, neznamená, že i tohle není krám. Má to blbě podlahu a spolehlivost je bídná, svoje léta už to má, tohle se fakt nepovedlo, za chvíli to nebude žádný objednavatel chtít, pravděpodobnost různých dotací na bezemisní a tedy fungl nová vozidla se správnou výškou podlahy, je dosti vysoká (jedna už probíhá), takže tahle řada opravdu nemá perspektivu
Tady se dává ETSC jen pro ČR, tudíž je mist dost. Kdežto u řady 380 by se musel zrušit zabezpečení pro Polsko nebo nyní využít řešení Škody, respektive TSG (ETCS schválené u ERA pět dní), kdy by se provedlo ETCS sloučit s ostatními zabezpečením v lokomotivě.
Ty prototypy fakt mělo kompletně objednat MD a dát je pro volné použití.
A možná by tím ve výsledku ještě ušetřilo oproti dotacím dopravcům na implementaci. Ach jo …
To jsou ty jednotky, co víc nejezdily než jezdily?
Ano. Zvlášť po tom, co se do toho podívali kluci ve Zvolenu.
Správné rozhodnutí.
Proč se řeší prototyp ETCS do tohoto typu, když už prototyp byl udělán pro Arrivu? Takže by šla použít již schválená dokumentace.
Šla no. Jenže vlastníkem dokumentace je předpokládám i přes poskytnutou dotaci arriva a ta ji zadarmo nedá, zatímco na novou stavbu prototypu se dotace čerpat dá. Vnímám to správně?
Samozřejmě zadarmo ji nedá, ale i tak by mohla být levnější než úplně nová dokumentace.
A hlavně by to vše mohlo být rychlejší.
Pokud by ČD koupili dokumentaci od Arrivy za třeba tři milióny Kč, tak by na tom vydělali oba dopravci.
Ono je celkově zvláštní, že se dopravci na tyto malosériové zástavby nespojují a nezadávájí zakázky společně, když jde o stejná vozidla.
Jistě – ale když pozorujete, jaký je vývoj rozhodování ČD, kam ETCS osadit a kam nikoli, tak je zřejmé, že ČD si spíše vzpomínají pozdě, když jiní už se předtím rozhodli. Možná je to sice od ČD něco jako „vyčůranost“, ale jak se to zatím jeví, nic tím stejně nezískaly.
Obávám se, že to dává až moc smysl, tak to nemůže projít.
848 od Arrivy nejsou ty samé co 838 u ČD. Tak asi proto. 🤷
Přesně tak, Arriva má novější čtyřkovou řadu, 848.4 – od dvojkové řady se v některých věcech dost liší…