České dráhy nechají fanoušky hlasovat o dalším retronátěru brejlovce
Verze retro laku pro lokomotivu 754. Foto: ČD Nostalgie
V hlasování zatím vede první varianta se žlutým pruhem.
V hlasování zatím vede první varianta se žlutým pruhem.
Hlasování, kde jedna z možností hlasování je standardní like. Jak to asi může dopadnou, co? 😀 😀
Když jsem je viděl poprvé, měly celou skříň vínově červenou, žádný pruhy.
Přesně tak. Tenké žluté pruhy na čelech začaly někdy začátkem osmdesátých let.
Jestli SŽ neseženou šťávu do drátů, bude celkem jedno, jak budou natřený, hlavně, když budou schopný tahat třeba i Pendolina, co se octnou bez elektřiny.
Mě se líbí ten třetí zelený.
Bílou lesklou. Skříň i pojezd. 🦧
Tak jestli České dráhy mají k řešení jen to jak natřít lokomotivu, jsou to šťastné dráhy.
Spodního zeleného si pamatuji z Plzně na Domažlice ale láká mně ten 1vní nahoře je hezkej.
en první návrh byl snad jen chvilku na jedné lokomotivě v Brně. Zatímco ostatní dva návrhy jsou daleko více opodstatněné – ten druhý měla celá řada Brejlovců depa Česká Lípa (vícero s červeným rámem), ten třetí měla snad dvacet let na sobě 754.048 (a kromě toho, představte si ten 600 mm žlutý pruh obtažený kolem celé skříně – a taková varianta byla vlastně unifik lakovaný na Brejlovce v 90. letech) …suma sumárum návrh č. 2 nebo č. 3 dávají největší smysl z nabídky. (ten první je zcela mimo)
A nebylo by lepší jim vrátit nátěr podle toho v jakém nastoupili do služby u ČSD? Samozřejmě pokud to bylo něco fádního, nebo se měnil v čase, tak je soutěž asi lepší řešení. Velkou otázkou ale, podle mne, je jestli se mají ČD mají vydávat touto cestou strakatosti, nebo naopak uniformity, oboje má cosi do sebe, ale mělo by to být, řekl bych, aplikováno konzistentně přes celu flotilu. Uniformita bude podporovat korporátní identitu, vlak se bude dát jednoduše identifikovat, na druhou stranu tím vznikne dojem jakési fádnosti a snadné zaměnitelnosti a studeného korporátního prostředí. Strakatost zase bude zase budit dojem… Číst vice »
Takže suma sumárum, všechna řešení jsou špatná.
Strakatosti na nepravidelné vlaky a na zálohy; unifik na turnus? Zase bude vidět, že jede záložní mašina místo turnusové, ale co už.
Máte pravdu, cestující to špatné nesou když přijede mašina co není v najbrtu a oni tedy ví, že jde o zálohu. Někteří dokonce takovým spojem odmítají jet.
: – D
Teda jdete na to vědecky. Ale četl jste vůbec ten článek? O hnědé tam není ani zmínka.
Pročetl jsem to, pak psal komentář a po vědecké sekci jsem se podíval znovu na obrázek. Mě to první jako odstín hnědé přijde.
Podle mě by měly mít neunifikovaný nátěr jenom lokomotivy, u kterých existuje _zatraceně_ dobrý důvod, aby ho neměly.
Příklad:
Pokud je lokomotiva, která třeba byla dokončena/předána v den zahájení okupace vojsky SSSR v ’68 (což by snad nějaký Brejlovec mohl být – aspoň jeho rám), tak by mohla dosat historický nátěr z tohoto důvodu + nějaké tabulky k tomu
Ale dělat to „jen tak“ a „aby to nebylo fádní“ mi přijde úchylné.
Dávat mašinkám jména a řešit jaký nátěr dostane lokomotiva, která měla být už dávno ve šrotu je na úrovni pomocné školy. Raději by se měli starat o úroveň cestování a spolehlivost provozu. Určitě cestujícího s hodinovým zpožděním zajímá, že ho přivezla lokomotiva Karel s retronátěrem. To ho spíš utvrdí o nízké úrovni vedení ČD.
Zpoždění, pokud se nepodělá lokomotiva nebo vůz, většinou nejdou za ČD, ale za SŽ a nebo sebevrahy, s tím ČD fakt nic moc neudělají.
To máte do jisté míry pravdu. Ale kdyby jste pracoval u ČD přišla by vám starost o to jaké bude mít loko jméno či nátěr naprosto idiotskou starostí. ČD mají mraky problémů s nekvalitními modernizacemi zastaralého vozového parku. Denodeně zaměstnanci řeší problémy s hnacími v., vozy atd. Což strojvedoucí dostává do rizikových situací kdy místo sledování trati řeší úplně jiné problémy. Například „nový“ zabezpečovač LS06, či „syslové“ soupravy atd….potom všem vás blbeček co lepí na lokomotivu jméno dokáže dostat do otáček.
Jestli se v jiném depu umí o vozidla starat lépe a při stejných technogických časech navíc vymýšlet jména mašinkám. 🙂
Chápu přístup odjezdit si svoje, přesčasům se vyhýbat, mimo povinnost se v depu nevyskytnout (žádný že se nudím tak mimo směnu jdu na pracoviště dělat si to hezčí) ale nevadí mi srdcaři.
A také Švýcaři mají pojmenovány lokomotivy ale spíše po městech co jsem si všimnul i v jiných zemích jsem viděl různé pojmenování. Ikdyž u nás ty některé názvy jsou opravdu stupidní.
Pokud se nepletu, tak všechny ICE v Německu mají jména (podle měst).
Asi to zjedodušuje hovory o těch vlacích (jakože „Dortmund má rozbité čelní sklo“ – spíš než říkat nějaké číslo, které se snadno splete nebo přeslechne).
Utvrdí?
Spíš myslím že si něčeho takového vůbec nevšimne takže je mu to úplně jedno.
Já bych siuměl představit něco onačejšího.
Kdyby se raději CD staraly o to aby jezdily kulturne, jak se patří v 21 stoleti tzn. rychlymi moderními vozy, které jsou čisté s fungující klimou, fungujícími a čistými WC apod. Zatím je to až na vzácné výjimky kompletně retro, pokud je to uz moderní vůz, tak vlak jede se spožděním, otravný personal apod. Popř je vlak narváno tak že se pomalu nedá ani dýchat…
Přijde vám, že se kvůli téhle anketě starají nějak méně?
No hlavne se nestaraji vubec… resi blbosti, misro toho aby resily zasadni veci…a hlavne financni prostredky vynakladaji uplne nesmyslne- porad renovuji stare sroty ktere jsou davno za zenitem…
Jezděte autem.
Ceny benzinu klesají, to není nejlepší argument. 😉
Jakože cestující má držet hua krok, jinak ať vypadne? Tak to snad ne!
To není výhrůžka, ale rada. Sám se jí řídím po zkušenostech se 171.
Vsak take jezdim.. ted jsem vyzkousel 4x vlak a tuhle chybu uz zase dlouho neudelam…. V zahranici klidne, u nas bohuzel jizda vlakem ve vetsine pripadech znamena navrat do 19 stoleti… at si mistni sotousi, zvlast fanousti CD rikaji co chteji…
Naprosto souhlasím. Pokud bude fungovat vše jak má ať se potom klidně starají o děti s fotoaparáty.
Nemám nic proti brejlovci. Ale, už nejednoho nádražáka jsem slyšel, jak nadával, že jejich rekonstrukce byla odfláklá. Takže, ČD by v prvé řadě měla řešit technický stav. Barva je to poslední. Ta by se spíš měla řešit u vagónů.
Aneb jedna bába i piva povídala…
K nám ze ŽOS Zvolen pár 750 přišlo a ze začátku to byla těžká bída, brejláci víc stáli než jezdili. Něco byly banality, něco vážnější závady. Minimálně jedna se vracela na pár měsíců zpět do Zvolena se závadou spalováku. Ale vychytalo se to, vyladilo a teď to celkem jezdí bez větších problémů.
V ČR je momentálně největší problém asi s 854 apod. Rok od roku chcípají častěji.
854 byla taky jedna z nejhorších rekonstrukcí. Chvíli jsem na tom jezdil a děkuji už nechci. V době kdy jezdila Desira se dráha vytasil s tímto hlučným kovošrotem.
Ano, lidi běžně se baví o železnici a nosí jejich oblečení?
By mi stačilo, když by to bylo bez rudé hvězdy.
tak si myslete že je to hvězda US ta je také pěticípá… 🙂
Kolego, ty jsou bílé na modrém podkladu.
Z toho vychází: Slavia Praha.
Nicméně na historickém stroji mi to nevadí, má-li být nátěr autentický k tomu z výroby. Ovšem v případě samodomo šotodepo laku, který se má historicky jenom tvářit, raději žádnou hvězdu.
Pěticípá hvězda na lokomotivě nevadí stejně jako hákové kříže na letadle:
V muzeu Ok, kdyby takové letadlo mělo být přistaveno pro linkový let, asi by pasažéři nevěřícně zírali.
Červená hvězda Slavie snad vychází z červené hvězdy všech Slovanů ( slavistů)
Pravda pravdoucí, smad jen ta slovanská hrotem ku rodné zemi směřuje, narozdíl od té, která směřuje vzhůru k zítřkům …
Nic jako slovanská červená pěticípá hvězda neexistuje.
Hvězda Slavie stojí na jednom cípu, hvězda na lokomotivách z ČKD odkazuje na socialistickou výrobu, obě hvězdy mají úplně jiný základ.
Výherním nátěrem by se měla honosit 754 043, štěbetají si vrabci v Brně 😉
Zase ta ksichtokniha… No, na barvu to sice nejezdí, ale těm výsledkům (průběžným) se trochu divím. Není náhodou var. 3 velice blízká tomu, co aspoň moje paměť tvrdí, že bývalo reálně?
Všechny tyto nátěry se objevovaly na lok. 753/750, na 754 to snad nikdy nebylo, pokud se nepletu.
Třetí variantu stále má 754.080. Byť už teda v dost zoufalém stavu.
Tam nesedí umístění žlutého proužku na čelech.
Pokud to chcete srovnávat, tak nejblíže ke třetímu nátěru byla lokomotiva 754 048-7, které ovšem zas chyběl ten ,,modrý proužek” na bocích.
Tak za prvé, na 753/0 to aplikovat nelze, neboť neexistují. 754 je pořád Brejlovec, že. No a za druhé, ten první návrh byl snad jen chvilku na jedné lokomotivě v Brně. Zatímco ostatní dva návrhy jsou v tomto směru daleko lepší – ten druhý měla celá řada Brejlovců depa Česká Lípa, ten třetí měla snad dvacet let na sobě 754.048 (a kromě toho, představte si ten 600 mm žlutý pruh obtažený kolem celé skříně – a taková varianta byla vlastně unifik lakovaný na Brejlovce v 90. letech) …suma sumárum návrh č. 2 nebo č. 3 dávají největší smysl z nabídky.… Číst vice »
Píši tady něco o aplikování na 753/0 ? Jen píši, že se tyto nátěry doposud neaplikovaly na lok. 754. Za mě osobně bych byl rád za nátěr alá 753 006-6 pod Č.L. Tedy variantu č. 2, ale hlasování na FB je tak blbě nastaveno, že vede varianta č.1, která je zcela mimo mísu.
Jak mám na Facebooku hlasovat. Tam se objeví video, to rozkliknu, spustí se a lokomotivy postupně odjíždí pryč a to je vše…
Hlas mi tam nepřibyl nikam. Chci Lípu. Potom 3. variantu a tamto olajkovaný z Brna nechci.