České dráhy nasadily v Olomouckém kraji první třívozové regiopantery nové generace
Třívozový RegioPanter řady 640 v Olomouci. Foto: České dráhy
Nasazení nových vlaků zkrátilo jízdní doby z Olomouce do Šumperka až o patnáct minut.
Jde v techhle vozech ztlumit osvětlení nad hlavami cestujících? To, co jezdi primy spoj na klatovy, jakesi modernizovane vagony, tam je velice studeneho svetla vysoke intenzity prilis mnoho, je to, jak kdyby chteli osvetlit bilboard. Takze ac ten vagon nevypada zle, je za A akusticky uplny pru.er a za B osvětlení je take zle. Doufam, ze v novych vlacich je na to mysleno, LED je super, ale nelze je bezhlave nacpat vsude bez uvahy, jaky vykon a jakou teplotu chci. Nikdy jsem v techhle jednotkach nejel, CD dela maximum mne od vlaku odradit, od cen po zkusenosi jako vyse popsana,… Číst vice »
Východoevropská šmíra a její první nasazení ✌️
Kde jste byl nasazen?
Zajímavé je, že třívozovka má „jedničku“ na opačné straně než dvouvozovka. Takže už nestačí koukat, kde je sběrač, ale jak je jednotka dlouhá.
Není náhodou jednička na stejné straně jako u 2vz? Tedy směrem „na Břeclav“. Jen sběrač je na opačné straně, tedy „na Prahu“. Na Moráviích máme sběrač u 4vz také na opačné straně, než u 2vz. Ale plošina a bezbariérové WC je vždy na stejné straně, tedy na hlavě směr Břeclav.
Teď jsem viděl originál olomouckou třívozovku a nemá jedničku ani na jedné straně. Dvouvozovky jezdí otočené různě, je právě potřeba sledovat polohu sběrače.
A na Valachy zase nic? Už by se tam občas mohla otočit nová jednotka ať si lidi začínají zvykat…
Oficiálně až od nového grafikonu a reálně jaro 2024.
Na lepší se zvykne hned.
Lepší je v tomhle případě cokoliv kromě Bdmtee.
No, těch se teď v Brně uvolnila spousta a 460 nevydrží věčně. Tak aby na to nedošlo LOL
Ve výrobě.
Je na jednotce nějaký uzamykatelný budník pro věci vlakové čety?
ne
Tenhle ergonomický fail vyřeší Škoda až v následující generaci regiopantera. Ovšem nesmí vás zmást, že bude opět vizuálně naprosto stejná jako předchozí generace.
Pokud je to alespoň trochu podobné jako na Moráviích, tak je to ta skříňka na obrázku 6/14 vpravo hned vedle věšáků. Na Moráviích je teda pěkné úzká, batoh nesmí být moc naplněný. Já ji říkám „na kabát“, jelikož je v ní věšák a navíc má i zásuvku 230V+USB. Nevím však jestli je i zde, stejně jako na Moráviích podhledová skříňka na opačné straně WC. Ta je vypolstrovaná, ale ne zrovna vhodná pro vlakvedoucí s menším vzrůstem. Obě skříňky se dají zabezpečit visacím zámkem. Jaká je však přesná konfigurace na těchto panterech nevím.
Mohl by mi prosím někdo znalý upřesnit, co je zachyceno na fotce 11/14 – s popiskem „Interiér jednotky RegioPanter 640.2.“
Děkuji
Lampička na polici na sedadly
Zapínání žároviček ke čtení na spodku zavazadlového prostoru nad sedačkami.
Děkuji pánům Karlosovi a MK Šotoušovi za doplňující informaci.
To si mi hodně líbí, že do sudetského Šumperku budou jezdit moderní elektrické jednotky. Zlepšení dopravní dostupnosti a kvality cestování po železnici.
Do Šumperka jezdí již 10 let.
Koukám na obr. 10/14, že dilema kaštan, nebo hasičák bylo rozhodnuto ve prospěch kaštana (především důchodci mají sklopná sedadla s výhledem na WC v oblibě a soupeří o ně s kolaři a maminkami s kočárky). Jak dlouho bude trvat, než se o ten držák někdo zraní?
Spíš přes toho sedícího u koše se nedostane nikdo jiný ke koši.
Tak proto v ibalginech nejsou koše, že by se k nim další cestující nedostali. Začínám věřit, že to je spiknutí a bude je provozovat RJ, v jejich vlacích se kelímky apod. nevyhazují do koše, ale četa je za jízdy odnáší ze stolků.
Jak vidno najde se dost těch co budou stále nespokojeni a stále budou „rypat“ i když budou jezdit ty nejmodernější vlaky.Ja říkala moje babicka:“hlad a válku na ně aby si vážili toho co maji“.
Tohle má k nejmodernějším vlakům hodně daleko..
Můžete to „hodně daleko“ upřesnit?
Stačí zajet kousek za hranice. A porovnat. Ony příměstský jednotky v okolí Vídně jsou co se týče pohodlí, kvality chodu, nebo úrovně hluku podstatně dál.
Žiju v okolí Frankfurtu, jednoho z hlavních měst EU. To co tu občas jezdí by si nezadalo ani s tím co v Šumperku jezdilo dřív.. Navíc když se něco stane, tak DB nemají problém zrušit všechny vlaky třeba na celý den…
Co se týče pohodlí, jsou proti nejnovějším panrerům pohodlnější i sedačky v Ešusech a ještě nejlépe v těch nejstarších, kde jdou ztlumit světla a člověk tam večer není jako ve vitríně.
A jaké vyráběné vozidlo je podle Tebe nejmodernější jednotkou pro příměstskou dopravu?
Siemens Mireo? Alstom Coradia Continental?
Jestli považujete „Dacii na kolejích“ za nejmodernější vlak, tak stále hold patříme na zaostalý východ. Panter je ve vším všudy low cost jednotka a je to na ní brutálně znát. Patří do rozvojového státu, ne do moderního vyspělého státu.
Blábol.
Jo, stejné co nasadili na Vysočině. A teď člověk aby chodil na rychlík se špuntama v uších. Už při vstupu do podchodu člověk pozná, že na třetím nástupišti čeká osobák… Děkujeme Škodě za nové vozy!
Kde jsou ty časy, kdy rychlíky zastavovaly zcela neslyšitelně díky bezhlučným litinovým špalkům…
A lidi si zacpávali uši, aby z toho ticha neohluchli.
Na R9 už rychlíky se špalky nejezdí?
Jaké vozy? Já jezdím novým panterem kolem Ostravy a úplně v pohodě..max spokojenost.
Objektivně je to velký pokrok a zlepšení, ale proč proboha zase ty koše pod okny, když zároveň jsou další v uličce? Kdokoliv nad 175 cm si musí dávat pozor na kolena.
V životě nepochopim, proč na tento problém pořád narážíme, když už bylo dávno vymyšleno lepší řešení.
640.202 skončila hned na druhém vlaku v Olomouci. Dále 362 + 2.
202 jezdila už včera, a dnes po výměně jela na focení
Na endlich…
Budou 640.2 jezdit i do Koutů?
Až budou dodány všechny, tak v Olomouckém kraji budou v elektrické trakci jezdit výhradně RegioPanteři.