České dráhy nasadily v Olomouckém kraji první třívozové regiopantery nové generace

Třívozový RegioPanter řady 640 v Olomouci. Foto: České dráhyTřívozový RegioPanter řady 640 v Olomouci. Foto: České dráhy

Nasazení nových vlaků zkrátilo jízdní doby z Olomouce do Šumperka až o patnáct minut.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kopr

Jde v techhle vozech ztlumit osvětlení nad hlavami cestujících? To, co jezdi primy spoj na klatovy, jakesi modernizovane vagony, tam je velice studeneho svetla vysoke intenzity prilis mnoho, je to, jak kdyby chteli osvetlit bilboard. Takze ac ten vagon nevypada zle, je za A akusticky uplny pru.er a za B osvětlení je take zle. Doufam, ze v novych vlacich je na to mysleno, LED je super, ale nelze je bezhlave nacpat vsude bez uvahy, jaky vykon a jakou teplotu chci. Nikdy jsem v techhle jednotkach nejel, CD dela maximum mne od vlaku odradit, od cen po zkusenosi jako vyse popsana,… Číst vice »

Mercedes Benc

Východoevropská šmíra a její první nasazení ✌️

Luke.pl

Kde jste byl nasazen?

JanO

Zajímavé je, že třívozovka má „jedničku“ na opačné straně než dvouvozovka. Takže už nestačí koukat, kde je sběrač, ale jak je jednotka dlouhá.

zwi

Není náhodou jednička na stejné straně jako u 2vz? Tedy směrem „na Břeclav“. Jen sběrač je na opačné straně, tedy „na Prahu“. Na Moráviích máme sběrač u 4vz také na opačné straně, než u 2vz. Ale plošina a bezbariérové WC je vždy na stejné straně, tedy na hlavě směr Břeclav.

JanO

Teď jsem viděl originál olomouckou třívozovku a nemá jedničku ani na jedné straně. Dvouvozovky jezdí otočené různě, je právě potřeba sledovat polohu sběrače.

EC104

A na Valachy zase nic? Už by se tam občas mohla otočit nová jednotka ať si lidi začínají zvykat…

Vlakvedoucí

Oficiálně až od nového grafikonu a reálně jaro 2024.

vagonář

Na lepší se zvykne hned.

Jiří Kocurek

Lepší je v tomhle případě cokoliv kromě Bdmtee.

Petr Novák

No, těch se teď v Brně uvolnila spousta a 460 nevydrží věčně. Tak aby na to nedošlo LOL

Jerys

Ve výrobě.

Komik

Je na jednotce nějaký uzamykatelný budník pro věci vlakové čety?

Lojza

ne

MHD

Tenhle ergonomický fail vyřeší Škoda až v následující generaci regiopantera. Ovšem nesmí vás zmást, že bude opět vizuálně naprosto stejná jako předchozí generace.

zwi

Pokud je to alespoň trochu podobné jako na Moráviích, tak je to ta skříňka na obrázku 6/14 vpravo hned vedle věšáků. Na Moráviích je teda pěkné úzká, batoh nesmí být moc naplněný. Já ji říkám „na kabát“, jelikož je v ní věšák a navíc má i zásuvku 230V+USB. Nevím však jestli je i zde, stejně jako na Moráviích podhledová skříňka na opačné straně WC. Ta je vypolstrovaná, ale ne zrovna vhodná pro vlakvedoucí s menším vzrůstem. Obě skříňky se dají zabezpečit visacím zámkem. Jaká je však přesná konfigurace na těchto panterech nevím.

Karl vB.

Mohl by mi prosím někdo znalý upřesnit, co je zachyceno na fotce 11/14 – s popiskem „Interiér jednotky RegioPanter 640.2.“
Děkuji

Karlos

Lampička na polici na sedadly

MK Šotouš

Zapínání žároviček ke čtení na spodku zavazadlového prostoru nad sedačkami.

Karl vB.

Děkuji pánům Karlosovi a MK Šotoušovi za doplňující informaci.

Jiří

To si mi hodně líbí, že do sudetského Šumperku budou jezdit moderní elektrické jednotky. Zlepšení dopravní dostupnosti a kvality cestování po železnici.

Leštění

Do Šumperka jezdí již 10 let.

Modré zábradlí

Koukám na obr. 10/14, že dilema kaštan, nebo hasičák bylo rozhodnuto ve prospěch kaštana (především důchodci mají sklopná sedadla s výhledem na WC v oblibě a soupeří o ně s kolaři a maminkami s kočárky). Jak dlouho bude trvat, než se o ten držák někdo zraní?

Jiří Kocurek

Spíš přes toho sedícího u koše se nedostane nikdo jiný ke koši.

Táborák

Tak proto v ibalginech nejsou koše, že by se k nim další cestující nedostali. Začínám věřit, že to je spiknutí a bude je provozovat RJ, v jejich vlacích se kelímky apod. nevyhazují do koše, ale četa je za jízdy odnáší ze stolků.

Vincenc

Jak vidno najde se dost těch co budou stále nespokojeni a stále budou „rypat“ i když budou jezdit ty nejmodernější vlaky.Ja říkala moje babicka:“hlad a válku na ně aby si vážili toho co maji“.

PvvS

Tohle má k nejmodernějším vlakům hodně daleko..

Matěj

Můžete to „hodně daleko“ upřesnit?

PvvS

Stačí zajet kousek za hranice. A porovnat. Ony příměstský jednotky v okolí Vídně jsou co se týče pohodlí, kvality chodu, nebo úrovně hluku podstatně dál.

JirkaJJ

Žiju v okolí Frankfurtu, jednoho z hlavních měst EU. To co tu občas jezdí by si nezadalo ani s tím co v Šumperku jezdilo dřív.. Navíc když se něco stane, tak DB nemají problém zrušit všechny vlaky třeba na celý den…

Táborák

Co se týče pohodlí, jsou proti nejnovějším panrerům pohodlnější i sedačky v Ešusech a ještě nejlépe v těch nejstarších, kde jdou ztlumit světla a člověk tam večer není jako ve vitríně.

G-man

A jaké vyráběné vozidlo je podle Tebe nejmodernější jednotkou pro příměstskou dopravu?

X 1

Siemens Mireo? Alstom Coradia Continental?

IGCT

Jestli považujete „Dacii na kolejích“ za nejmodernější vlak, tak stále hold patříme na zaostalý východ. Panter je ve vším všudy low cost jednotka a je to na ní brutálně znát. Patří do rozvojového státu, ne do moderního vyspělého státu.

Jirik

Blábol.

Beekee

Jo, stejné co nasadili na Vysočině. A teď člověk aby chodil na rychlík se špuntama v uších. Už při vstupu do podchodu člověk pozná, že na třetím nástupišti čeká osobák… Děkujeme Škodě za nové vozy!

Martin

Kde jsou ty časy, kdy rychlíky zastavovaly zcela neslyšitelně díky bezhlučným litinovým špalkům…

Jiří Kocurek

A lidi si zacpávali uši, aby z toho ticha neohluchli.

Bobik

Na R9 už rychlíky se špalky nejezdí?

Jerys

Jaké vozy? Já jezdím novým panterem kolem Ostravy a úplně v pohodě..max spokojenost.

Juraj

Objektivně je to velký pokrok a zlepšení, ale proč proboha zase ty koše pod okny, když zároveň jsou další v uličce? Kdokoliv nad 175 cm si musí dávat pozor na kolena.

V životě nepochopim, proč na tento problém pořád narážíme, když už bylo dávno vymyšleno lepší řešení.

Marcel Klega

640.202 skončila hned na druhém vlaku v Olomouci. Dále 362 + 2.

Leštění

202 jezdila už včera, a dnes po výměně jela na focení

hank

Na endlich…

Budou 640.2 jezdit i do Koutů?

Jiří 24

Až budou dodány všechny, tak v Olomouckém kraji budou v elektrické trakci jezdit výhradně RegioPanteři.