České dráhy poprvé nasadily motorové vozy Stadler RS1 v Plzeňském kraji

Motorový vůz Stadler RS1 v Plzni. Foto: Aleš PetrovskýMotorový vůz Stadler RS1 v Plzni. Foto: Aleš Petrovský

První čtyři vozy již prochází takzvanou bohemizací.

Zpět na článek
60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Níže přítomné mektání nad nedostatečným pohodlím ve Stadlerech budiž důkazem radikálního pokroku železnice za posledních cca 10-15 let… 😉

Klabavátor

Kočkopsi půjdou jinam ?

Tom

Já myslel, že Pardubický a Ústecký kraj si těch 22 kusů rozebral komplet. Jsou tyhle v Plzni dočasně nebo napořád?

Petr

Pokud je mi známo, tak ty vozy dostanou až po rekonstrukci. Takže v Plzni zřejmě dočasně. Ale možná mám staré info.

Haha

Není to náhrada za zbořenou 844 z Milavčí? IDPK se opíjet rohlíkem nenechá.

FP1

Tak nám tu jezdí další šrot, který navíc docela žere. Sice oproti 810, 814 trochu pokrok, ale žádná extra výhra.
V zimě kloudně netopí, v létě zas je buďto přemrzlo, nebo naopak klimatizace nejde vůbec (a jak jinak větrat moc není). Za nevhodné považuji neoddělení nástupního prostoru od prostoru pro cestující, takže v zimě se velice rychle vyvětrá i ta troška tepla ve stanici.
Pak i takový detail, jako dveře od WC, je fajn, že se sami zamknou, ale mělo by být znemožněno stiskem tlačítka zvenčí přerušit zavírání, pokud tlačítko na zavírání bylo stisknuto

FP1

Zevnitř.

Leinad

Pokud zmáčknu vevnitř zavřít a potom vevnitř otevřít, tak ať se to otevře 😀
Pokud zmáčknu vevnitř zavřít a potom venku otevřít, ok je chyba že to lze přebít.

FP1

Samozřejmě pokud se dveře stihnou zavřít a zamknout, tak to z venku nepřebijete, přebije se to pouze při zavírání (tedy při pohybu dveří).

Vojtěch Suchan

Tyhle klimatizaci nemají. Oproti 814 to má jenom asi dvojnásobnou až trojnásobnou akceleraci, netřese se to, neskřípe to, dá se v tom slyšet vlastního slova, nedělá vám to za jízdy masáž páteře, nastupuje a vystupuje se mnohem rychleji, takže to šetří spoustu času na zastávkách, a tak. Lepší vozdilo pro regionální dopravu ještě nikdo nevymyslel, ale jasně, je to „německej šrot“… Čudlíky na wc se snad dají přeprogramovat v rámci reko.

FP1

Dají, ale asi to ještě nikoho nenapadlo, protože tuto „chybu“ mají stroje, které tu už pár let jezdí. Tak to jsem nevěděl, předpokládal jsem, že klimatizaci mají, stejně jako stroje, které tu už jezdí. Pravda 814 není zrovna nejlepší vozidlo, rachotu v tom je víc, jak v 810, ale masáž páteře za jízdy? To možná trochu přeháníte. Navíc já neříkám, že ten stroj nemá určité výhody, ale v zimě raději pojedu ve vytopené 814, jak v 841, která ten prostor sotva ovlažuje, a když už se to tam trochu ohřeje, tak hned do vozu táhne, protože mezitím přijedeme do další… Číst vice »

Vojtěch Suchan

Mno, já jsem se včera po dlouhé době projel v 814 po opraveném pacifiku, a oproti tomu je jízda v 810 po stykovaném rozhašeném svršku do Peček, kterou absolvuju poměrně často, vrchol pohodlí. Skutečně jsem asi nikdy nezažil horší jízdní vlastnosti, než 814, které jsou na lokálce samozřejmě umocněné tím konstantním příčením na těsno spojeného řidičáku do oblouku, s odpovídajícím zvukovým projevem a vibracemi skříně. A ten hluk je nesnesitelnej, jezdit tímhle každý den bych fakt nechtěl. Oproti tomu RS1 do Velvar nebo do Loun je jízda v limuzíně. Ten otevřenej interiér je možná nevýhodný v zimě, ale ono se… Číst vice »

FP1

Je možné, že za ty roky jsem si už na to zvyknul, takže mi to tak nepřijde, u 814.
Ono, co to je dálka?
Jet s tím 5 (10) minut, tak to člověk snese, ale hodinu a půl z Brodu do Telče ( a to není zas tak neobvyklé), to mi není moc pohodlné sedět celou dobu v bundě, no ono stačí i ta necelá půl hodina do Jihlavy.
Mít tam nějaká šoupačky, tak to výstup a nástup zas tak dramaticky neprodlouží, to víc to prodlužuje ten schůdek a pípání.
A uspořádání interiéru taky není zrovna bůhví jaký zázrak.

Vojtěch Suchan

V budoucnu by měla tahle trať poměrně výrazně zrychlit. On je taky problém s tím, že na takováhle ramena ta RS1 prostě není určená. Tam by měla jezdit dvouvozová elektrická jednotka po elektrifikované trati, k RS1 je nutné přistupovat jako k takové „modernější 810“, a nasazovat jí na ramena tomu odpovídající, tedy tak, aby většina cestujících jela přávě na úsecích s jízdní dobou max. 30-45min.

FP1

RS1 mi připadá jako takové MHD možná někam na městské linky, kde průměrná JD bude kolem 10 – 15 max, na regionální tratě s JD kolem 30 – 50 minut patří trošku jiná vozidla, minimálně s odděleným nástupním prostorem a trošku jiným uspořádáním interiéru.

Ares

RS1 je naprosto vhodné vozidlo na hodinovou jízdu zastávkovým vlakem. Žádné oddělení nástupního prostoru není rozhodující parametr a bude li dopravce chtít, nechť si to tam dodělá během rekonstrukce.

FP1

RS1 je městská tramvaj, akorát poháněná spalovacím motorem, pro jízdy do 15 (20 max) minut, tepelná pohoda v zimním období trpí, někomu možná nevadí celou dobu sedět v zimáku, protože teplo (pokud vůz alespoň trochu obstojně topí) při každém otevření dveří uteče, při x minutových pobytech o to hůř, protože všichni samozřejmě mačkají tlačítko u symbolu s vozíčkářem, což samozřejmě vyřazuje automatické zavírání (jistě lze přeprogramovat jen na prodloužení doby) a nikdo už neumí zmáčknout tlačítko na zavření dveří, takže o to déle táhne do vozu. Takže jestli Vám nevadí sedět hodinu v zimáku, tak prosím, mně ale jo, a… Číst vice »

Ares

Je to normální regionalní motorový vůz. Budiž bez dveří do oddílu, což je opravdu ten poslední problém.

Ares

A to že jsou oddílové dveře přežitek hezky dokazuje Pesa pravě v Plzeňském kraji, mají oddílové dveře trvale vypnuté a otevřené a přitom je ve vlaku krásně teplo, řekl bych někdy až přetopeno. Nástupní dveře se po chvilce uzavírají.

FP1

Dobře možná to je regionální motorový vůz, ale rozhodně ne na tratě s JD hodina, spíš tak do 20 minut (max půl hodiny).
To je možné, ale v tom případě to přežitek je, pokud konstrukce a interiér je řešen tak, aby tomu úniku tepla zabraňoval, což u Pesy tedy asi je, navíc Pesa je i delší, takže i vzdálenost mezi jednotlivými dveřmi je větší, tudíž se tam tak snadno neudělá „průvan“.

Hans

Haló, jestli se vám tam v Čechách na Regiopavoucich něco nelíbí, tak je potřeba dopravce požádat, aby je dál jinam, třeba do Moravskoslezského kraje a vám tam dal chcipaky 810 pokud možno v původním stavu před rekonstrukcemi, které ještě jezdí. A to nejméně na 10 let. Ať už konečně přestanete brblat. Loni v létě je nasadili při mé dovolené na Domažlicku. Hotová OSTUDA. Cestování na chcipnuti.

FP1

Pokud to bude v zimě lépe topit jak RS1, tak rozhodně brblat nebudu.

Pája

Nepřehání, stačí porovnání při jízdě do odbočky na výhybce.

FP1

Ta 3 vteřiny než překoná výhybku, to je katastrofa, a když bude špatný svršek, tak se to projeví i u RS1, kdy to bude házet na všechny strany.
Ale možná je to tím, že za ty roky jsem si už zvyknul, nebo nejsem tak zpovykaný, aby mi vadilo každý drcnutí.

Pája

Já do 814 lezu buď z Pantera, nebo Žraloka a Pantera. Teď už jsem se otrkal, ale začátky byly kruté. Stejnou trasu jeden čas jezdil taky Žralok a fakt je ta Regína smutný vítěz.

Zlámalík

Ty soukromníci sem ty ojetiny z Německa tahat prostě nepřestanou! Jo moment… 😉

Georg

je to hnus. pritom jsme kdysi vyvazeli zeleznicni vozidla do pulky evropy a malem se povedl i banglades!

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

My?
Mluvte za sebe. Já nic nevyvážel.

xyz

Do té (východní) půlky Evropy to bylo jen díky předchozímu rozdělení sfér obchodu v rámci RVHP.

S nějakou technickou výjimečností to nemělo nic společného.

Georg

no mel vas trknout ten banglades 🙂

Pája

Já tu ironii taky nepochopil, omlouvám se za mínus – už jsem to napravil.

oce

Zapomínáte do které půlky Evropy se vyváželo. Ano, do té východní, bolševické. Znáte tu o jednookém králi mezi slepci?

Twix

Já tu ironii pochopil ale zrovna tento úspěšný motorový vůz byl zčásti vyvinut českým VÚKV. Smontovat se to pak nechalo východním Němcům 🙂

Jiří Kocurek

Není nad bautzeny tažené sergejem!

Hans

Omyl! Nikoliv soukromníci, ale právě že STÁTNÍ dopravce ČD!!! A to už je po 30 let starých ojetých rychlíkových vozech z Rakouska už druhý velký případ ČD, kde dokazují veřejnosti, že regionální doprava je u nich dnes horší, než byla v Německu před 20 lety!!! Navíc se je snažili obstarat až po hrozbě zrušení objednávek Středočeským krajem! Mnozí soukromníci u nás jednají podobně, nelze se jich zastávat, ale u ČD jako nástupci ČSD je tomu tak už téměř 50 let! Chcipaky M152 byly od začátku naprostým propadákem v kvalitě už od roku 1974, kdy se začaly vyrábět!

Živný

Mnohem lepší než ten najbrt. I ta béžová se mi líbí. Já bych ty barvy nechal, jak jsou.

Vašek

Motoráky se mi líbí, líbí se mi i veselé barevné řešení předchozího dopravce. Bohužel, jak jsem se dočetl v článku, při Bohemizaci dostanou i nový nátěr. Jaký asi? Modrobílý studený Najbrt a budou pak vypadat jako, jako, třeba jako smutný tvaroh. ( Veselou krávu jsme už měli).

Daniel Jablonecký

Dáváte přednost teplým nátěrům? Tak to se vám musí líbit barva RAL 1028.

Pája

Meloun? 😀 Teda v mlze by asi byl vidět líp než Najbrt se studenými navěstními led, to je fakt 😉

Daniel Jablonecký

RegioJet.

Georg
bkv

A nedostanou spíš nátěr Plzeňského kraje?

Pája

Má se šetřit na zbytečnostech. Pokud je nátěr některých vozů v pořádku, nestačilo by nyní jen nalepit logo ČD? Opravdu to u žádného z nich nepočká do dalších oprav vyšších stupňů?

Vašek

Také bych nechal původní nátěr, pokud bude v pořádku. V článku se píše, že při bohemizaci dostanou nový nátěr. Možná třeba krajský?

Hans

Bohužel, ČD si vybraly právě Najbrt jako svoje korporátní zbarvení a teď všechna jejich vozidla vypadají monotónně stejně a studené. Taky se mi více líbily ty červeno- bílé motoráky jako Apollo, Hydra i další. A tam je ta kombinace barev se žlutým pásem pro zviditelnění vlaků v krajině a tím zvýšení bezpečnosti na přejezdech a ve městech.

Lesan

Dvojice jezdí s cestujícími už od 21.3. Plzeň-Plasy. Počet obratů je různý, někdy nic, někdy jeden, někdy víc, ale zatím nikdy nejezdily celý den.

Jeník H

Netradiční barva pro Plzeňský kraj, mě to celkem zaujalo

Lesan

Lak předchozího dopravce, ale pěkná kombinace barev.

Georg

tady se opet dostavame do dialekticky velmi nezavidenihodne situace. takze klicova otazka: plati v tomto plzenskem souboru rezijka, nebo ne?
a az pak nasledne bude mozne kvalifikovane zhodnotit kvality vozidel.

Miroslav Zikmund

Po stránce kvality jsou to vozidla „bezvadná“, jinak by si německý dopravce nepořizoval … Hlavně svojí „teplou“ barevností oživují studený čumák Najbrtova barevného řešení …
Vlak má lákat svojí barevností, aby měl cestující chuť takovou hezkou věcí jet …
Studená barva není nic lákavého ….

Daniel Jablonecký

Já se cítím býti lákán modrobílým nátěrem dostatečně. Ostatně tyto vozy slouží u nás na Liberecku ke spokojenosti cestujících už několik let. A Najbrt jim rozhodně sluší.

Georg

to je neco jinyho, tam se vozidla porizovala jako nova, navic tam rezijka plati.

rozinka

Škoda, že už se to nepíše o desirech, talentech, 845, atd. – ta jsou taky bezvadná, jinak by si je německý dopravce nepořizoval, ale díky tomu, že si je koupili špatní dopravci u nás, jsou to ojeté šroty.

Georg

bohuzel! dialektika je neuprosna!

petr

myslím že asi spíš ne.i tenhle kraj si začíná hrát na svém písečku,jako třeba i Jihomoravský

Kernteriér

Fuj, fuj a ještě jednou fuj! V podstatě jsou ty vlaky úplně zbytečné.

Georg

presne tak. presne tento typ vlaku by se klidne dal nahradit autobusem a ani havlicek by si za ne kempingovy stolecek nerozlozil.
pche, co stolecek – ani rybarskou zidlicku!

Petrfans

Zjistit dřív než něco komentovat 😉

rozinka

Kvality vozidel jsou dané:
Stadler s logem ČD – moderní vozidlo
Stadler s jakýmkoliv jiným logem – ojetý šrot

Georg

pokud je to nepratelske brutto uzemi, kde neplati rezijky, tak je to pomerne hranicni situace, ale muzeme privrit oko a drzet variantu moderni vozidlo… 🙂