České dráhy nasadily na rychlík mimořádně lepší vůz. Kvůli premiérovi a ministrovi
Cestující v rychlíku 707 Lužnice z Prahy do Českých Velenic dnes čekalo překvapení. Na spoj, který je složen téměř výhradně
Cestující v rychlíku 707 Lužnice z Prahy do Českých Velenic dnes čekalo překvapení. Na spoj, který je složen téměř výhradně z vozů z 80. let minulého století bez větší modernizace, nasadily České dráhy vůz Bdpee se zásuvkami, klimatizací a wifi. Důvodem byla výprava premiéra Andreje Babiše a ministra dopravy Karla Havlíčka vlakem do Benešova spojená s várkou slibů o vylepšení dojíždění vlakem do Prahy.
České dráhy se snímkem z modernizovaného vozu pochlubily na svých sociálních sítích, stejně tak premiér a ministr. Na těchto spojích běžně jezdí soupravy složené z vozů řady A, B a BDs, tedy v podstatě toho nejhoršího, co České dráhy cestujícím na rychlících nabízejí. Jde o vozy, které prošly jen drobnými úpravami, například výměnou potahů.
České dráhy nasadily vůz pro premiéra v době, kdy na řadě jiných linek trvale bojují s nedostatkem vhodných moderních vozů, například na Západních nebo Valašských expresech.
„Vzhledem k plánovanému dnešnímu jednání ohledně dopravní situace na železnici ve Středočeském kraji byl do oběhu zařazen velkoprostorový vůz, který byl k dispozici, takové jednání umožnil a zároveň může zůstat na lince v běžném provozu a v této soupravě i v následujících dnech,“ uvedly České dráhy na twitteru. Podle rezervačního systému ČD ale jezdí další dny stále soupravy složené ze starých vozů. ČD neuvedly, z jakého jiného vlaku musely tento vůz pro premiéra přesunout.
130 tis cestujících ve Středočeském kraji využívá denně příměstskou žel.dopravu. Jsme na kapacitních možnostech a připravujeme delší vlak. soupravy, což znamená mj. prodloužení nástupišt. Kraj připravuje návrh, obratem budeme řešit se Správou železnic.Dnes na trati Praha-Benešov. pic.twitter.com/mmMpYEyTQY
— Karel Havlíček (@KarelHavlicek_) February 25, 2020
Babiš dnes slíbil, že cestování vlaky v okolí Prahy se zlepší prodloužením souprav a nástupišť. Pražský objednatel veřejné dopravy Ropid už dříve tlačil na pořizování velkokapacitnějších souprav pro tyto spoje, narazil ale na odpor Středočeského kraje, který je pod vládou hnutí ANO 2011.