České dráhy nasadily na Děčínsku s půlročním zpožděním všechny jednotky Desiro
Jednotky čeká ještě modernizace interiéru.
Cestující na tratích mezi Děčínem a Šluknovským výběžkem vozí již výhradně motorové jednotky Siemens Desiro Classic. Podle kontraktu s Ústeckým krajem měly jezdit už od loňského prosince se změnou jízdního řádu, jejich schvalování nabralo ale nečekané zpoždění.
Nasazení všech šesti jednotek oznámily České dráhy v tiskové zprávě. Jezdí na lince U8 Ústeckého kraje z Děčína přes Benešov nad Ploučnicí, Českou Kamenici a Jedlovou do Rumburku. Jednotky prošly schvalovacím procesem u evropského drážního úřadu ERA a mohou jezdit v Česku i v Německu.
„Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že se jedná o velmi spolehlivé a kvalitní jednotky a nepochybně pozvednou kulturu cestování na lince U8. Budeme investovat i do jejich další modernizace, kdy budou dovybaveny USB konektory pro napájení cestovní elektroniky a palubní wifi sítí,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
Jednotky z roku 2005
I když jednotky Desiro v Česku roky běžně jezdí, České dráhy narazily na nečekaný problém. Jde o mírně jiný typ, který v Česku neměl povolení k provozu. Vyřizování povolení tak způsobilo, že jednotky nemohly vyjet. Dopravce kvůli tomu nasazoval na linku U9 Regionovy nebo klasické soupravy tažené lokomotivou. Kraj se kvůli tomu s dopravcem dohodl, že za nasazení horších a levnějších vozidel zaplatí méně. Ročně kraj za provoz linky U8 zaplatí 192 milionů korun.
Podle Českých drah bylo nutné provést některé úpravy na vozidlech. Jde například o instalaci systému radiostop a její posouzení notifikovanou osobou. Musely se provést revize tlakových nádob, kterých je 17 na každém vozidle.
České dráhy pro tento soubor pořídily šest jednotek od dopravce Hessische Landesbahn (HLB), u kterých jezdily od roku 2005. Zaplatily za ně 9,12 milionu eur (v době nákupu 218 milionů korun). Roční rozsah výkonu je 930 000 kilometrů.
„Nákup šesti bezbariérových jednotek typu Desiro Classic představuje úspěšný model, jak přivést vyšší kvalitu i na ty méně vytížené regionální tratě. Nákup vhodných souprav tzv. z druhé ruky ze zahraničí a jejich následná modernizace nám umožňuje nabídnout objednatelům a především cestujícím komfortní vlaky za nižší náklady, než při pořízení úplně nových vozidel. Při takovýchto nákupech se vždy díváme na to, aby se jednalo o osvědčené a bezbariérové vozy,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.