České dráhy nasadily do vlaků v Jihočeském kraji jízdenkové automaty
RegioFox v Táboře. Pramen: ČD
Na rozdíl od průvodčího automat neúčtuje přirážku, pokud cestující nastoupil ve stanici, kde je pokladna.
Na rozdíl od průvodčího automat neúčtuje přirážku, pokud cestující nastoupil ve stanici, kde je pokladna.
Už jsem se lekl, že zavedly IDS… Tak doufám, že to bude nabízet IDS ka jiných krajů automaticky a ne že to bude někde schované….
Stanic kde je pokladna v Jižních Čechách dramaticky ubylo…
A zase je ta krabice tak blbě umístěná. Nešla by strčit až na stěnu někde k záchodu?
Ta krabice je tak velká jen kvůli hotovosti? Když to srovnám s automatem v MsK (který bere jen karty a netiskne lístek) tak je to jak obr a trpaslík vedle sebe….
Mincovníky, kasa a čtečka bankovek opravdu zaberou dost místa, potom ještě tiskárna a role papíru. S dalšími periferiemi se to tam sotva vejde. Obdobné automaty bývají zpravidla výrazně větší.
Čímž se vysvětluje proč MSK jednal tak, jak jednal…
Nevím, jestli jste měl možnost vidět jihomoravské krajské automaty, které berou jen karty a s hotovostí v nich neuspějete. Proti nim je ten jihočeský velikostí nedonošeného miminka.
Ta hotovost nás jednou zničí. Jsme jak v 90. letech. Pořád barevné papírky a lesklá plechová kolečka.
Až nebudou papírky a lesklá kolečka, ztratíte svoji svobodu a stát, a je jedno, kdo ho povede, si bude moct s vámi dělat co chce. Třeba zmrazit váš účet za sprostá slova, nebo na půl roku vám zakáže jízdu vlakem, jak je to možné v Číně už nyní. Nemysle tě si, že to k nám nepřijde. Byli by hloupí, kdyby to nezkusili i u nás.
No když to bude umět ty integrovaný dopravní systémy, tak snad se dožiju toho, že tu taky nějakej zavedou…
Určitě to umí celodenní jízdenku BULHARSKO plus.
Hlavně by to chtělo vyměnit ty staré co berou jen mince. Naposledy když jsem jel z Čimelec do Písku, tak automat uměl jen mince.
Krásný, že i platba kartou a ne jen mince.
Bral jsem to jako běžné vybavení. A ona je ta naše linka S60 takový exot, že o tom jinde píšou.
Já byl na vysočině překvapenej, že v musím v RegioSharku pro lístek k fírovi.
Ty provodčí za chvíli zruší.. a pak vám ujede přípoj protože nebude nikdo kdo zavolá dispečera.
„To já nevím, ale snad počká“ (v osobáku místo kontaktování dispečera)
„To si musíte vyřešit se slovenským kolegou“ (Ostravan)
Dispečeři beztak kopírují prováděcí nařízení. Čekací doby jsou stanovené a odchylka od nich se nekoná. Dispečer v podstatě předává informaci, která už je v obecné rovině standardizována v interních dokumentech. Například v Děčíně má přípojný osobní vlak do Rumburka a Liberce čekací dobu +8 minut od R z Prahy. Žádost vlakvedoucího na čekací domu nemá rozhodující vliv, dispečer jen z dokumentu zjistí, jaká je čekačka a odpoví pouze, zda vyčká (vejde se do čekačky) nebo ujede (nevejde se do čekačky).
Proto dispečerům nevolám a čekám či nečekám podle pomůcky čekací doby… Nikdy jsem neměl problém, dispečer je spíše rád, že slje o jeden zbytečný telefonát méně 🙃
Mne vždy fascinovala odpověď dispečera: „přípoj bude pokud nezvýšíte zpoždění“