České dráhy nabídly Vysočině RegioSharky na tři roky
[contact-form][contact-field label=“Jméno“ type=“name“ required=“true“ /][contact-field label=“Emailová adresa“ type=“email“ required=“true“ /][contact-field label=“Webová stránka“ type=“url“ /][contact-field label=“Zpráva“ type=“textarea“ /][/contact-form] Cestující po Vysočině
[contact-form][contact-field label=“Jméno“ type=“name“ required=“true“ /][contact-field label=“Emailová adresa“ type=“email“ required=“true“ /][contact-field label=“Webová stránka“ type=“url“ /][contact-field label=“Zpráva“ type=“textarea“ /][/contact-form]
Cestující po Vysočině by mohly nově vozit motorové jednotky RegioShark. České dráhy jim nabídly tři jednotky do pronájmu za 30 tisíc euro za měsíc. Nabídka je na tři roky.
„Zatím jsme vyjádřili záměr, že chceme tyto jednotky s větší kapacitou a větším komfortem, vše je otázkou dalších jednání,“ řekl náměstek hejtmana Vladimír Novotný. Na nabídku Českých drah upozornil jako první server Obcasnik.eu.
Podle vyjádření kraje by měly být dvě jednotky nasazeny na trať Havlíčkův Brod-Světlá nad Sázavou a dál do Ledče nad Sázavou. Třetí souprava by mohla jezdit po trati Jihlava-Horní Cerekev až do Tábora. Dosud na těchto tratích jezdí buď regionovy nebo motorový vůz Stadler RegioShuttle. Ty by mohl kraj nasadit na jiné tratě v regionu. Na tratích v regionu by se navíc po dlouhé době u vlaků objednávaných krajem objevila i první třída.
České dráhy mají celkem 31 motorových jednotek řady 844, většina z nich byla pořízena s evropskou dotací a jsou určené pro provoz v regionů, z jehož operačního programu byly dotace poskytnuta. Část je ale bez dotací a ČD je mohou nasazovat, kam chtějí. O vlaky z které trati by případně šlo není zatím jasné.