České dráhy musí posilovat vlaky, zájem výletníků předčil očekávání
Přeplněné hlavní nádraží 8. května 2020. Foto: Facebookové stránky Pavla Vyhnánka
České dráhy musí operativně posilovat některé spoje o tomto víkendu. Důvodem je velký zájem cestujících, který vede k přeplnění vlaků
Chyba byla systém místenek vypnout pokud by systém místenek nechali zapnutý měli by čd přehled po poptávce a mohli tomu přizpůsobit počet vagonů. Očekávaný účel to nenaplnilo už před 14-ti dny jeli jsme do Olomouce a vlak byl úplně plný. Fakt je, že stát se ještě nemuselo.
Nějak tomu nerozumím. Přijel vlak. kdo chtěl, nastoupil. Kdo nechtěl (nevyhovovaly mu podmínky) nenastoupil. Přece nikdo nikoho (kromě sebe sama) nenutil se tam mačkat..
Jenže ty co už tam jsou, musí jedině vystoupit.
Já tomu rozumím (ale pro dráhu to nevyznívá nejlépe): kdo potřeboval, koupil si jízdenku – posléze zjistil, že „národní“ dopravce“ není schopen/ochoten (nehodící se škrtněte) zajistit podmínky odpovídající 21. století
Pokud tedy cestující nechtěl tento fakt tolerovat a naopak trval na právu své peníze cestovat jako člověk, cestu vlakem odmítl; vrátil se domů pro auto – a příště už tímto autem pojede rovnou
Vzhledem k tomu, že tento národní dopravce (máme jich povícero) neudělal nic mimořádného – natřískané vlaky bývaly i před „rýmičkou“, nechápu nynější mistrovství světa v divení. (což samozřejmně neznamená, že bych i já uváloat, kdyby vlaky ve špičce byly krapet delší a v sedlech třeba i zrušený, aby se nevozil vzduch. Akorát mi není jasná metodika, jakou vhodně volit kapacitu souprav (msí být velmi operativné, páč tyhle víkendovky hodně závisí na počasí, a operativa trochu kulhá při stavajících „předpisech“ a procesech schvalování ČD)
Hlavně, že se někteří báli, že se doprava nevzpamatuje.
To je ten omyl, České dráhy nemusí nic. Odpovědnost za kapacitu si vzali úředníci MD a jednotlivých krajů a koordinátorů .Oni přece vše vědí nejlip a jistě odpovědné sledují stav nabídky a poptávky. Co s tím personální agentura ČD?
Neprodavaji mistenky? Diky za info, pojedeme tedy autem…
Kdejaký obchod, služby musí přísně omezovat počet lidí na metry čtvereční, jinak se vystavuje mastnému postihu. Takže dá se očekávat mastná pokuta za každý jednotlivý případ porušení?
Počet lidí? Jděte se podívat do Unihobby, či nějakého supermarketu, krom front u kasy, to je hlava na hlavě.
Ale ve vlaku sedí lidi blízko sebe déle než 15 min. to je ten problém
Jestli vzniknou díky ČD nová ohniska nákazy, tak by měl min. rezignovat jejich GŘ….
A myslíte si, že v obchodě nestráví více času?
Díky ČD? Za prvé, toto by platilo pouze u komerčních spojů, přitom většina spojů je v objednávce a neslyšel jsem, že by třeba MD změnilo postoj k povinným místenkám.
A dojíždím každý den cca 60 km, a nárůst cestujících pozorují cca poslední 2 týdny, ale rapidní nárůst nakažených se nekoná. Jistě zatím jsem jel vlaky, které tak plné, že by lidé stáli v uličkách, nebyly, ale kupé obsazené i 3 (4) lidmi, a ve velkoprostoru obsazena skoro všechna sedadla (což asi rozestup 2 metry, taky nevytvoří).
V tom případě se to týká i většiny ředitelů velkých Dopravních podniků v ČR….
Ohniska nákazy? se plošně testuje a zjišťije se, že ta nákaza zdaleka nebyla tak velká, jako panika kolem toho dělaná. Jo je to nakažlivý, ale koukněte, kolik lidí ročně umře na jiný nakažlivý choroby. Já bych už přestal šílet. Při dodržování základní „hygieny“ není riziko tak velký, aby se muselo kvůli tomu vyšilovat.
Včera jem byl pro pár dorobností v Bauhausu… Byli tam všichni. Parkoviště plný auta stály i na příjezdový cestě až na křizovatku s hlavní ulicí. Na pokuty bych se vykašlal. Protě lidi už ta médii udržovaná panika přešla.
Hornbach o minulém víkendu. Víc lidí jak za běžného provozu. Fronty i v uličkách jelo se na cca 6 pokladen. Masakr. Proč jsem tam lezl potřeboval jsem rychle koupit zemní trubku do práce.
Jste ubožák.
Ako vy.
Zase jim tam lezou lidi…
a co jde, tak jeto správný má se cestovat
Posun lokomotivy v Alžbětíně se považuje za „mezinárodní osobní železniční dopravu“? To je nějaké dost divné.
Mě taky, ale chtějte elementární logiku po úřednících a příslušnících, o přehledu o provozu na dráze nemluvě.
§4 Na to je předpis
No ale pak zase je tu
§1 Nikdy se to tak nedělalo
Hmm, ale pak je tu zase
§7 Cestující by to zneužili
Ale to už ať tam dají rovnou automatické turrety a pustí psy.
Nehľadiac na to, že tam pokojne môže byt lokomotíva na postrku, ktorá by naspäť bola v čele bez nutnosti objíždění
Pokud je k dispozici dost lokomotiv.
No když jinde píšou, že musí zůstat dost lidí doma na 80% procentech, tak někde po nich musí zůstat opuštěné i stroje 🙂
Vy se pokoušíte na postupy ČD aplikovat LOGIKU???
Omlouvám se na to jsem zapomněl, už jsem dlouho mimo ČD 😀
Tak jedině tam nasadit Sysla, však pamatuji, když se do Rudy města sunulo a to v době kdy řídící vůz byl u ČSD sprosté slovo. 🙂
Rozestupy ve verejne doprave???? Je videt,ze ti lide tim nikdy nejezdili…
Většinu těch opatření vydává snad člověk který v životě neopustil kancelář.
opustil, luxusním automobilem na účet podniku 🙂
Povinná místenka.
I v příměstu. I v metru.
V příměstu by to bylo složitější ale řešitelné.
V metru má
V příměstu jsou místenky složitější ale stále řešitelné.
V metru je funkce dozorčího stanice, který mimo jiné i hlídá počet cestujících ve stanici (zakázání nástupu, vypnutí eskalátoru dolů, projíždění vlaků stanicí,…..). Prostě by místo technického problému(dav z eskalátoru tlačí první lidi do kolejiště) řešil už to že nelze dodržovat rozestupy.
Místenky v příměsto jsou řešitelné? Jak? V metru zakázání nástupu? Jak to bude fungovat? Na dobré slovo? Vypnutí eskalátorů? Nemají lidi schopnost pohybu i po vypnutých eskálatorech? Projíždění vlaků stanicí? A bude se aspoň přibržďovat pro ty co budou chtít vystoupit z plného ale nezastavujícího metra? A nebudou se pak lidi koncentrovat ve stanicích místo ve vlacích? A neni SARS-CoV-2 i ostatním virům jedno jestli se šíří ve vlaku nebo ve stanici metra? A protože samotného mě napadá několik řešení, tak ještě doplním omezující podmínky: 1. Nesmí dojít k násilí. 2. Musí to být zasazeno do reálného ekonomického rámce. 3.… Číst vice »
Lístek do šaliny/autobusu/metra by se prodával výhradně nějakou aplikací (máme dobu aplikační..), minimálně 4 pracovní dny dopředu. Schválení rezervace by dělala komise, složená min z 5 členů na sobě navzájem nezávislých kandidátů samosprávy. Cestující se schválenou místenkou by byl na místo doprovázen eskortou PČR v ochranných oblecích. V každé stanici, kde cestující vystoupí bude vydesinfikováno veškeré obložneí všech tunělů a chodeb. V případě povrchové dopravy se vydesinfikuje veškerá povrch chodníků a vozovky kudy cestující prošel v minimální šířce 4m. V případě, že v tomto pásmu bude stát nemovitost musí se vydesinfikovat celá její fasáda směřující do veřejných prosotor. Každý cestující… Číst vice »
Normálně. Většina Elefantů stejně má sedačky očíslované (byly doby, kdy jezdily třeba R24 Praha-Děčín,…). A i kdyby nebyly očíslované, základ je že do spoje nesmí člověk bez místenky. Jak v metru funguje přeprava lidí z koncertu, proč poslední fotbaloví fanoušci netlačí ty první do kolejiště,….? Prostě při plné stanici se zakáže vstup(dozorčí stanice tam dá pásku,…). Dav venku čeká než se dozorčí rozhodne vpustit dalších x lidí (mezi tím jednotlivci i partičky které to nebaví jdou pěšky na jinou stanici, do hospody počkat na konec špičky, volají taxi,….) Prostě se změni definice „plné stanice“. Navíc protože na eskalátor jedoucí do… Číst vice »
Tak jestli se vám zdá, že největší problém je to že nejsou očíslovaný místa k sezení, tak to pak jó. Tak to zavedeme a uděláme takový experiment – osobně oznámíte stovce lidí v Klánovicích že už se do příměstského vlaku nevejdou. A pak mi z JIP poreferujete jak jste dopadl.
MD změnilo názor na povinné místenky ve spojích, které objednávají?
Doufejme, že ne! To by ještě více vedlo k omezení použití vlaků. Nutné je nakupovat lokomotivy, vagony, motorové vozy a vleky k nim.
Ne, ale vládní opatření by v právním státě mělo přednost.
Ministerstvo zahraniční taky nezměnilo názor na Schengen a otevřené hranice. Ministerstvo průmyslu a obchodu nezměnilo názor na otevření marketů.
A vláda snad uvažuje o zavedení povinných místenek? Navíc ve finále by to dopadlo tak, že by si lidé, kteří nevědí v kolik přesně pojedou (často i můj případ, nevím v kolik přesně skončím) koupili více místenek a postupně je rušili, takže kapacita by byla zbytečně obsazena a pak by vlak jel poloprázdný a lidé by akorát byly naštvaní, že se nikam nedostanou. Akorát ti, co se bojí každého, kdo trošku zakašle, by měli radost, měli by vůz pro sebe. Ale ve finále by to uškodilo, navíc kvůli 10 minutám si kupovat místenku, vážně? Není sice radno nemoc podceňovat, ale… Číst vice »
Ne a ne! Dostatečně kapacitní veřejná doprava a více peněz do ní namísto do silniční dopravy! tečka!
A proč by nešlo dejme tomu spojit tři regionovy? Nemusel by být ten posun přes německou hranici…
Jeden by čekal že se dopravci v této situaci pokusí zajistit maximální komfort a rozestupy nasazením i mnohem delších vlaků než obvykle. A ono ne. Jenom doufám že to byla alespoň proklínaná Béčka, kde se dá alespoň větrat. A že dočasné omezení provozu se využilo ke generálkám vzduchotechniky jejíž správná funkčnost bude letos potřebnější než kdy jindy.
Rozhodně to pár zodpovědných v LD i ONj plánovali. Ale narazili na byrokracii. A ti co to chtěli opravdu řešit na vážno. Tak narazili na termín „prodloužený víkend“, když už poslali požadavek tak už byli všichni vedoucí pracovníci na své chatě.
To zruseni mistenek je tak blbej napad, ze by jeho autor moh klidne kandidovat na ministra dopravy.
Já myslím že na jakýkoliv ministra, ono je to dneska úplně jedno.
Problém je v tom, že lidí s blbými nápady je nadbytek a už dnes jsou rozlezlí po úřadech a furt to nestačí.
Tím se problém nevyřeší.
To bylo velmi rozumné řešení a mělo by i zůstat až na pár vozů v soupravě, max. třetina
Tak proč již nejezdí tak jak jezdili? Už je přeci omezení pro cestování zrušeno.
Bohužel dopravci nezvládají omezit obsazení vlaků. Pokud to jde v obchodech, kulturních a sportovních zařízeních, musí to bohužel jít i u vlaků. Prostě určit kolik cestujících může být ve vlaku, nebo v jednom ŽKV a zbytek má smůlu.
V ZDO nelze mít povinné místenky a ani jízdenky taky nejsou na konkrétní spoj, to je ta flexibilita. To byste u každého vozu musel mít minimálně jednoho průvodčího, který by počítal nastupující cestující. Nástup a výstup by byl možný pouze jedněmi dveřmi u vozu (což by docela prodloužilo pobyt ve stanici) a zamčené přechodovky. A určitě bude cestující nadšený, když má před sebou cestu s třemi přestupy a průvodčí mu řekne promiňte ale už je plno, takže domů dojedete až zítra.
Nástupy a výstupy cestujících jsou sčítány automatickými sčítači. Nevím teda, jak zrovna na Regionovách. Teoreticky to lze ale počítat přes ně.
To jsem opomněl, to by šlo, tak ještě nějak rozlišit ty, co jedou 5 stanic (tudíž můžou jet třeba za hodinu) a ty, co mají před sebou 3 přestupy a musí jet daným vlakem, jinak se nedostanou ten den domů. Znamenalo by to zrušit flexibilní jízdenky a zavést pouze vázané jízdenky na konkrétní vlak, což by ale znamenalo, že by MD změnilo přístup, protože to přeci požaduje vlaky bez povinných místenek a flexibilní jízdenky.
A celkově by to zkomplikovalo cestování.
Nejste vy povoláním úředník…? 😀
Bohužel, není pořád běžný stav. Takže se nic nedá dělat a omezení si musí zajistit dopravce. Co když si bude některý cestující stěžovat, že se nakazil ve vlaku, kde dopravce nezajistil možnost dodržení bezpečné vzdálenosti a prokáže to fotografií. Nebo někdo zavolá PČR a ta začne sázet pokuty. Prostě jsme pořád v mimořádné situaci, takže se musí řešit věci úplně jinak než v běžném stavu. 🙁
A není to snad především záležitost cestujících, aby se necpali do plného vlaku, když vidí, že ta mnohdy nesmyslná nařízení krizového štábu nebudou dodržena?
Jistě, dopravci by jednoznačně měli nabízet adekvátní kapacitu, ale v principu je přece vše záležitostí odpovědnosti samotných cestujících, nikoli dopravců !!!
Z toho se dá odvodit, že odpovědný člověk pojede autem.
Ono bohatě postačí, když člověk bude dodržovat hygienické návyky a nosit roušku (sic mě přijde nesmysl ji nosit venku, když jdu po městě a jsem na ulici sám), není nutné hned přesedat do automobilů. Odpovědnost hlavně v tom smyslu že lidé budou dodržovat karanténu, když ji mají nařízenou a nebudou podceňovat příznaky.
Z toho se da odvodit, ze spousta Čechů je normální a chřipky se prostě nebojí…
Ano, v autě totiž ještě nikdy nikdo nezemřel.
Ale jak toho chcete docílit u dopravy v ZDO? Třeba MD dlouhodobě není pro povinné místenky a nevím o tom, že by MD změnilo v této krizi názor. Hlavně nouzový stav za pár dní končí.
Jistě a další si budou stěžovat, že si řádně zaplatili jízdenku a nebyly přepraveni a teď babo raď a jistě bude zaměstnavatele zajímat to, že se zaměstnanec dostavil druhý den pozdě, jelikož dopravce odmítl přepravit.
To je věc každého dopravce, jaké řešení použije. Ptá se snad někdo restaurací, jak to zařídí? Není možné u někoho požadovat opatření a u druhého na to kašlat.
Věcí dopravce to je v případě komerčních spojů, tam by se to dalo řešit třeba těmi místenkami. Ale, to zrovna případ ČD moc není, ty mají většinu spojů v závazku, takže třeba v případě Rychlíku (Railjetů, apod…) by s tím muselo souhlasit MD a to o tom neuvažuje.
Kdepak, tohle spadá do kompetence dopravce. Je to stejné, jako musí zajistit, že mu cestující nebudou jezdit na střeše, jako v Bangladéši.Naopak v případě, že má nasmlouvaný nějakou minimální počet míst, musí zajistit, aby tato kapacita, byla dodržena i v případě nutnosti, některá místa neobsadit z hygienického hlediska. U autobusů, v kterých se nesmí stát, Vás také dovnitř nepustí a čekáte na další spoj.
Pro zachování kapacity by to znamenalo prodloužovat vlaky (některé až dvojnásobně), což vzhledem k počtu vozů je trochu nereálné (přeci jen se provozu pomalu vrací do normálu), třeba Pardubický kraj se vrátil k původnímu provozu a značné prodloužení by přineslo byprodloužení jízdních dob (přeci jen delší vlak se déle rozjíždí) a to by zas bylo pokutováno že strany správce infrastruktury. Lze sice očekávat navýšení počtu cestujících, ale nelze určit přesně o kolik a na kterých vlacích, takže obecně se sice dá posílit o vůz dva, ale ve finále se může stát, že na jednom spoji by bohatě postačila základní souprava… Číst vice »
Předpokládám, že na to vše, pan ministr upozorňoval , když se rozhodovalo o rozvolnění opatřeních. Přece mu postup jasně připravili, jeho úředníci z MD. Jinak samozřejmě může dopravce spoje posilovat i formou NAD, ostatně je spousta volných kapacit zájezdových autobusů.
víkendové výlety za zábavou nejsou ZDO
To je jedno, jde prostě o spoje v objednávce a tam dopravce nemůže jentak dát třeba místenky.
MD není pro místenky, vláda je pro omezení počtu lidí ve voze. Povinné místenky by byly dočasné, klidně by se mohlo stát že místenku pořídím, za hodinu vláda opatření zruší a do kupé si přisednou i lidi bez místenky. Důvod k nouzovému stavu pomine, až pomine šíření viru nebo bude objeven lék, dopravce může omezit šíření kapénkové infekce.
Aby pak nebyl dopravce ze strany objednavatele za takový krok sankcionován.
Za dodržování vládního nařízení?
Já bych to řešil stejně jako třeba v metru. To už teď také jezdí plné a armagedon se nekoná.
A zdá se Vám normální, že někdo musí oddělovat zákazníky a pouštět je po určitém množství a DPP, nic nemusí ?
Po určitém množství, že jsem si toho v Albertu ani v Unihobby nevšiml, tam to je pomalu hlava na hlavě.
Je zajímavé, že tam chybu vidíte a u dopravy ne.
Ne, já to jako chybu nevidím (to bych musel kritizovat to, že od začátku dbal málokdo na doporučení a běžně jezdili nakupovat celé rodiny), jen poukazuji nato, že ani obchody množství lidí neregulují (jen krom některých menších, jako železářství, zámečnictví, kde jsem si všiml na dveřích napísu, že uvnitř smí být max 1 – 2 lidé), u vchodu umístili desinfekci a k pečivu rukavice, ale, že by u dveří stála ochranka (nebo byl namontován automatický sčítač, v případě více vstupů) a počítala kolik je lidí, to se opravdu neděje.
No vidite, na Slovensku ide obmedzovat pocet ludi v obchode. Je stanovena kapacita predajne a jednoducho tolko je kosikov, tolko ludi moze byt v predajni a bez kosika nikoho nepustia. Jednoduche a ucinne.
Tak Slovensko je druhý extrém, pokud je pravda to, že si venku nesmíte vůbec sundávat roušky, ani když se chcete najíst nebo si třeba zakouřit.
Ano jinak Váš systém je taky určitým řešením.
To zas ne, na Slovensku není povinná rouška v přírodě (pokud tam jste jen v doprovodu členů domácnosti) a ani při konzumaci na zahrádkách.
Ale jinak si v rouškovém fetišismu nemáme co vyčítat…
Tak budem nakupovat běz košíků!!!
Což je ve většině obchodů též nemožné, jen se to málokde kontroluje.
No nechcu vám brát ideály a teď jsem přišel z nákupu. z regálů rovnou do tašky, a to provozuju už hodně dlouho… Globus Brno
Zřejmě se v Brně nekrade 🙂
Neznám obchod kde bych si nemohl nakoupit bez košíku
V některých obchodech, počtem košíků, nebo vozíků, omezují max počet nakupujících v obchodě.
Takže považujete za normální i ostatní přestupky, za které hrozí pokuty. Pokud ano, tak se nad tím zamyslete. Regulují, ale jak kde, proto lidé nechtěli aby Pražáci vyráželi na víkend (bohužel to platí i u obyvatel ostatních velkých měst).
A on je někdo skutečně odděluje? Čáry v obchodě a stejně mi někdo funí za krk (byť přes rádoby filtr). A to i v době kdy se to ještě řešilo a kdo v roušce nespal a nechodil na WC tak byl podle mnoha lidí zlý sourozenec Hitlera.
A ohradil jste se? V Bille to pokladní zatraceně usměrňují.
Spíš jsem přemýšlel stáhnout hadru, otočit se na dotyčného a pěkně od podlahy si zachrchlat, abych viděl reakci. Ale „bohužel“ jsem se dostal na řadu dřív než jsem to stihl realizovat a nechtěl jsem stresovat prodavačku.
Skutečně by místenky neprošly ani jako implementace opatření omezení počtu cestujících?
Implementace formou štíplístek pouští max n cestujících versus formou cestující musí mít papír(kterých bylo vydáno n) je ve výsledku totéž.
Ono všechno jde, jen se musí chtít.
Doufám, že to bude jen panikaření, protože jestli se ukáží opatření jako potřebná, tak se z toho všichni … 🙁
Kulturní a sportovní zařízení jsou zavřená. Koncerty zrušené, fotbal… pouze amtérsky. Dost blbý přklad pro aplikaci v dopravě.
Od pondělí nebudou a zajistit to musí.
Nemusejí – zkrátka jen ta zařízení neotevřou. Takže paralelou ve veřejné dopravě může klidně být to, že ty vaše „nedostatečně kapacitní“ spoje prostě nevyjedou – to by snad podle vás bylo to správné řešení?
Ano, pokud to nezajistí, nemohou vyjet. Je to špatné, ale pak nikdo nenadávejte, že se u nás nedodržují zákony a nařízení, respektive, že se krade a podplácí, úcta k zákonu začíná od maličkostí.
Pro volice estebaka je ta Ruda splneny sen. Nechapu, proc to nekteri jeho zdejsi obdivovatele nadsene nekvituji.
Protože možná průnik příznivců železnice a jeho obdivovatelů není tak velký jak si myslíte? A možná ani množina obdivovatelů A.B. není jen podmnožinou obdivovatelů zavřené hranice?
Verite,ze ho prestanou volit?
Kdo? Ti co jsou v tom malém průniku?
No treba zdejsi prispevatel TR? Pro dukaz srolujte diskuzi o kus nize, uz vystartoval na estebakovu podporu.
Nechcete jít na nějakou jinou diskusi< která by vám vyhovovala. Nejen mne ty vaše vývody nezajímají.
A bude to řešit Policie stejně jako Noční vlky?
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/zadne-rozestupy-vice-nez-stovka-lidi-policie-musi-resit-akci-nocnich-vlku-na-olsanech-40323432
Od určitého počtu lidí je povoleno naprosto vše. Záleží na místní úpravě, ale obecně platí je-li na místě více agresivně vypadajících jedinců než celkový počet policistů v dojezdové vzdálenosti asi 5 minut tak si mohou dělat co chtějí. Podobné výjimky platí i pro zanedbaně vypadající a nevábně páchnoucí spoluobčany, a to za jakéhokoli stavu.
„je-li na místě více agresivně vypadajících jedinců než celkový počet policistů v dojezdové vzdálenosti asi 5 minut“
Tím myslíte chuligány z fotbalového kotle? Ale o nich to platí stále…
Ano, i ty. Máme tu sice hen ten právný štát, ale síla davu je stále až na prvním místě. A nejlíp jsou na tom ti co jdou proti proudu a společnost je nedokáže potrestat.
Zrejme se v pripade cestujich ve vlaku podobne uvedomely udavac jako Bartosek nenasel
Nevím kdo je Bartosek, ale na iDnesu píšou, že redaktor přímo na místě zjišťoval u PČR jestli to není nad rámec povoleného. Takže asi těch „udavačů“ bylo víc.
V pátek jedu Budějovice – Praha a ještě ten den Praha – Břeclav. No tak uvidíme…
Arriva také posiluje na R21 s cyklovozy o víkendech, zájem je velký.
Opět se potvrdilo, že místenky mají svůj smysl. Prostě máte garantovaný místo.
Dále pak, že kapacity spojů nejsou dimenzovány dle reálné potřeby cestujících.
Ono to totiž úplně dost dobře nejde. Dnes bylo narváno. Kdyby bylo pošmourno, zima a déšť, budou vlaky prázdý.
Jak potom dimenzovat kapacitu o svátcích a víkendech?
V pracovní dny se to docela přesně dá, tam jezdí skoro „konstanta“.
A ráno před výjezdem z depa se neví, jak bude odpoledne. Jenže to neví ani cestující. Možná by ale pomohl funkční rezervační systém, pak by se alespoň zhruba vědělo, kolik lidí pojede. Byť by třeba byla pětina jízdenek se slevou 20 %, nákup den předem.
Ale to je … vymýšlení trakaře.
Výborný nápad.
Nechte si ho patentovat než vám ho ukradne zcela zdarma úředník z nábřeží.
Proč něco vymýšlet? Pročtu diskusi, a pak navrhnu. Buď to schválí nebo ne. Každopádně vykazují činnost.
Pokud tam skutečně je vliv počasí, tak na to existují předpovědi, numerické modely jak bude.
Klidně do ostatních metod (místenka se slevou za nákup v předstihu,…) přidej i předpověď počasí, třeba ti vyleze počet cestujících s menší odchylkou.
Na vás to teplo i celkové počasí má velký vliv.
No tykráso, tak teď mám fakt radost, že jsme nakonec nikam nejeli, protože jsme tak nějak tušili, jak to bude vypadat 😀 Radši jsme si do přírody vyjeli už v pondělí, a to bylo všude vymeteno, včetně vlaků.
Taky zkušeně vyrážím pondělí a úterý. Hlavně o tom moc nemluvit. Kdysi fungovalo kouzlo prvního a posledního vagónu, dnes už je to proflaklé.
Nákladní doprava a jízdy vlaků bez cestujících jsou přes hranici povoleny. Nejspíš si konkrétní policisté špatně vykládají nařízení vlády.
Nedejbože by někdo přes kolejiště překročil hranici!
A teď si představte, že to tam hlídá celník. Prošlo několik psů a jeden jelen. A do kufru už se díval.
Tr: Nemel byste jako obdivovatel, obhajce a nejspise i volic Burese byt spis spokojen? Konecne se vraci pomery z doby kdy bylo lip.
To mně ovšem spíše (a dokonce hned už skoro od poloviny března) připadá, že se po 30 letech probudil (oživl) Miroslav Štěpán, v kariéře poskočil rovnou do čela krizového štábu a vládne (a zcela dokonale po bolševicku, jak bylo vždy jeho zvykem) namísto předsedy vlády …
S tou nenávistí jste trapný. Vy svým trollením nakonec Babišovi ty volby vyhrajete, celé opozici děláte medvědí službu.
Copak, mate strach, ze vecna kritika Babise donuti cast lidi se zamyslet, zda na tom precijen neco neni, ze to nebude samo sebou, kdyz je tak kritizovan a prestanou ho volit? Silackym kopanim kolem sebe ten strach jen potvrzujete.
Jste mimo. Dál s vámi nemá smysl diskutovat.
holt je to s některými čím dál tím stejnější. Ani si neuvědomil, že za všecko může Kalousek.
Někdo říká, že za všechno může Kalousek, jiný říká, že za všechno může Babiš. Ta stejná demagogie, akorát pokaždé v jiných barvách.
@DPP: Zalez, kryso udavačská.
Je to šaškárna. Už aby se všechno vrátilo k normálu. Například v Libereckém kraji stále jezdí do Harrachova jen 2 páry denně a cestující se do vlaku mnohdy vůbec nevejdou. To se p. Půta opět předvedl.
A to se Liberecký kraj chce vrátit k normálu až po prázdninách.
Jediné plus teď v LK je, že na 036 teď jezdí vždy dva Stadlery. Jinak je to skoro furt sólo.
Naši nejskvělejší a nejudatnější vůdcové nás přesvědčují, jak je u nás krásně (když už se jim neprošlo zadrátovat hranice úplně), a když si lidé těch krás chtějí užít, tak je z toho ukrutné divení (jako když jsou v prosinci Vánoce).
Včera jsem byl v lesích dle mě neturistické oblasti a tolik lidí je normálně vidět maximálně v Krkonoších. U nevýznamné zříceniny narvano, myslím že ten maly bufitek udělal historickou tržbu. A 95% bez roušky, to mě trochu zahřálo u srdce.
Bez roušky? Myslíte ale ve vlaku. Já jen, že když jsem byl před týdnem ve Středohoří, tak skoro každý kdo mě potkával si okamžitě nasazoval roušku i když to bylo v lese, zatím co ve vlaku každý druhý roušku pod bradou, nebo úplně sundanou. Takže na co nějaké rozestupy. Taková ta představa, že když to jezdilo v době předkoronavirové s 8 vozy, že to bude nově jezdit s 12, je dost lichá.
Rozestupy i roušky sníží pravděpodobnost přenosu kapénkové infekce. Když jsou jenom rozestupy, taky je riziko menší než bez nich.
To je překvapení, že lidé po ukončení omezení pohybu nesedí doma na zadku. Kde jsou teď všichni ti panikáři, kteří ještě minulý týden prorokovali, že se lidé do vlaků nevrátí? S koncem omezení pohybu mělo automaticky dojít k návratu vnitrostátních spojů do normálu, člověk není tvor, který vydrží několik měsíců sedět na jednom místě.
Včera z Brna zajímavé množství turistů a hodně s kolama. Vlaky a busy se začínají tvářit bezkovidove, tj.pro „strašidelniky“ špatná zpráva …
Já budu v pondělí na homeoffice, myslím si že ne sám, takže k otupění MHD špičky v Praze dojde 😀
Lokomotiva může na území Německa bez omezení. Je to podobné jako u kamionů, karanténa nehrozí. Jedinný problém je v té pásce od policie ČR.
Páska by snad neměla být pro lokomotivu problém a strojvedoucí ji může v klidu ignorovat, pokud má posun povolen.
Ignorovat ji nemuze chytraku
To samozřejmě může. Návěstní předpisy takovou návěst neznají a žádná páska tedy pro jízdu kolejových vozidel neplatí.
Páska není návěst. Klasifikoval bych ji spíš jako překážku na trati.
Takže kdokoli ji tam umístil by měl být stíhán za obecné ohrožení?
To těžko, byl to příslušník ozbrojených složek státu, platil nouzový stav, a jednal na příkaz nadřízených. Očividně tam nastal konflikt dvou nařízení vlády: toho, které řeklo „zahradit hranici“ a toho, které řeklo „nechat vozidla bez cestujících projet“
Umístil nebo nechal umístit, to je jedno. Obzvlášť policie a úřady musí znát svá práva a nesmí je překračovat. Pokud to dělají nejedná se o právní stát, ale o totalitu. A ano, je nouzový stav, tresty jsou vyšší. V jiném případě by se to dalo řešit pokutou jako u těch kluků s batohem.
Překážka plně srovnatelná asi tak s větvičkou ostružiní. Bez problémů tedy může strojvedoucí pokračovat v jízdě.
A vy jste pan Hamáček anebo Havlíček? Já jenom, že když jeden z vás něco řekne, nedá se spolehnout na to, že tak chápe i ten druhý.
:-))
Já myslím, že u jmenovaných dvou rádoby politiků nejde vůbec o to, aby něco chápali. Těm musí stačit poslušnost vůči soudruhu řediteli, který řídí stát jako farmu…
Nebo s tím, kdyby tam stál živej policajt s plácačkou. Neb nejde o návěst ale o, pro lokomotivu zanedbatelnou, překážku na trati. Ne? 🙂 Když čtu tuhle diskuzi tak mi to přijde jak na fóru motorkářů před jarem.
Neb nejde o návěst ale o, pro lokomotivu zanedbatelnou, překážku na trati. Ne?
Odpověď: Ne.
Před páskou je přenosná návêst stůj.
Pokud to tak je, tak je samozřejmě situace úplně jiná.
A když si Franta opáskuje chodník aby mu nikdo nechodil pod okny tak mu tam nikdo nesmí chodit? Protože přesně takhle to z fotek vypadá. Tohle by SŽ (ta česká) nebo DB Netze, případně oba subjekty, záleží na umístění musely schválit. A značení by muselo být dle platných předpisů. Policie má právo ohraničit prostor po nezbytně dlouho dobou, ne po dobu několika dní natož týdnů. Tohle je zas obcházení zákonů státním aparátem jaké tu už pár dní nebylo. Pro srovnání, při dočasném záboru silnice třetí třídy kvůli vykládce (zablokován jeden pruh po dobu 2–8 hodin, vše za světla a opakovalo… Číst vice »
Projet ji může, ale musí to pak umět obhájit v případném správním řízení.
V jakém správním řízení? Kdo jej povede? Proti komu?
Ono to správní řízení by zřejmě ale musela vést Správa železnic proti postupu Policie. Strojvedoucího žádná páska opravdu zajímat nemusí.
Tady by měla zasáhnout Správa železnic.
Přesně. Tomu policajtovi co tam tu pásku dal i tomu strojvedoucímu co ji nechtěl přejet je celkem u prdele podle jakýho zákona nebo nařízení to je. Od toho jsou tu jiní, co za to berou hodně hezký peníze a měli by se postarat, aby tam lokomotiva mohla objet vlak.
Je vidět, že jste v Alžbětíně nebyli a vymýšĺíte 3,14 – čoviny. Tam nejsou pásky ale celé kolejištĕ je zataraseno plotem, jaký se používá na staveništi. Před plotem jsou přenosné návěsti stůj.
Podle fotek tam pásky jsou. A jinak ano, nebyl, mám to přes půl republiky a kromě pojídání netopýre a prdění do ruky se snažím omezit i cestování pokud to není nezbytně nutné.
„musel by dopravce objíždět soupravu se zajetím do Německa. To ale není teď možné.“
Stát sobě. Hádám, že vyřízení výjimky pro něco takového je nezvládnutelné. A předvídat takovou situaci je nemožné, zřídit hotline pro podobné případy za krizového stavu nelze. Objíždění soupravy je posun, nikoliv doprava cestujících.
Na to existuje jiné řešení, jmenuje se to řídící vůz, ale to bylo u Č(s)D dlouho sprosté slovo.
Takže nesmyslná opatření státu (fakt nechápu, v čem by vadilo objíždění do Bavorska, navíc když to je posun a ne přeprava cestujících) hodíme na dopravce? Aha…
V tomto případě se nejedná o nesmyslné opatření státu, ale o to, že policie ČR tam natáhla pásku, aby nemohli procházet lidé, ale samotná lokomotiva, nákladní vlak nebo vlak bez pasažérů by projet měli. Takže stačí odendat pásku z prostoru kolejí.
Policie není státní? Ale, to jsou mi novoty. Policie realizuje to, co po ní chce vnitromini.
Co se cpe policie ČR do tratě se svýma páskama???
Odendat policejní pásku může jen a pouze policajt. Takže je potřeba někdo, kdo mu zavolá a vysvětlí mu situaci: Že má pustit lokomotivu nebo nákladní vlak. Do republiky i ven. Proto píšu o té hotline.
A vy víte, že je tam Německá strana pustí. Víte houby, ale mudrujte.
Ano pustí, stejně jako pouští kamiony nebo nákladní vlaky jinde.
Ta páska je česká, leží na české straně hranice. Policajti jsou také čeští. Němci tam nemají ani zátarasy, ani policisty.
Jenže je jaro. Ikdyby řídící vozy rostly na stromech, tak zrovna není sezóna sklizně. Vozovníky teprve kvetou a v sezóně sklizně už bude pozdě.
Narážím na to, že řídící vůz je nedosažitelné aktuálního řešení problému, který potrvá měsíc, dva. Když už teda systémové řešení nelze z výše uvedeného důvodu použít.
V Plzni jsou 954, do Žihle se nejezdí, protože výluka a tak vozidla nejspíše stojí a nebo jezdí jinam. 954 s 754 snad komunikují, topení má 954 naftové.
Ty řídící vozy jsou, avšak dislokované na místy i opačných koncích republiky.
Jiří 3: K čemu řídící vůz – ony snad ČD nemají už žádnou jinou lokomotivu a strojvedoucího, aby ji tam nasadily na posun a vytahovaly ty dlouhé soupravy na českou stranu do trati tak, aby je ta regulérní vlaková lokomotiva mohla „podjet“?
Nevím teď z hlavy, jak jsou dislokovány řídící vozy, ale hádám, že kdyby ho měli k dispozici, tak ho tam nasadí. A přejíždět s nějakým přes půlku republiky kvůli jednomu víkendu, aby ho mohli nasadit kvůli pár cyklistům?
Kvůli pár cyklistům….. Jasný….takže tady nás 30 zájemců naprosto netankuje, ale jinde hned zaasfaltujeme koleje protože chtělo jet jen 30 lidí
….tomu říkám úderka.jak má být…..
Aneb kupte si auto a nevotravujte dráhu, že, ta je tady pro dotace a ne pro lidi přece;-);-);-)
Řídící vůz u motorových vozů řady 842 není problém ale s rychlíky co vezou 754 ano. Protože ta ačkoliv s řídícím vozem jezdit umí, jezdit s nimi nesmí, protože nemá EDB.
EDB je takový problém? netuším proč…
Žila byla souprava bez EDB, kterou se strojvedoucímu z řídícího vozu podařilo zabrzdit, neodbrzdit a pak současně rozjet a zapálit lokomotivu, počínajícího doutnání mašiny si fíra v řidičáku nemohl všimnout.
(Sice je možné signalizovat kontrolkou na desce řidičáku zda je zabržděno ale pššt. Kdyby kontrolka byla zapojená, určitě by na ní fíra nekoukal.)
Ano, je dopravně neproveditelné mít jednu 754 navíc na Špičáku nebo městě, a do Rudy jet dvouhlavě…. Nebo dělat motorem jen pendl Ruda- Město…..a tam přestup na klasiku (cyklisti by to za cenu 15 zpoždění dojeli….třeba….)
Jinak nějaká páska přes koleje je pochybná návěst u které je třeba reagovat dle nejhorší možné návěsti, čili v tomto případě nijak a soupravu normálně objet. PS: on nějaký policajt zná místní PŘ? Tuší že tam je vůbec něco takového třeba? ….
Jistě, můžete to strojvedoucímu i nařídit. Případnou pokutu platíte vy. Nazdar. Padlý strom taky není návěst.
Možná že by místo toho vypisování co je či není návěst měl nějaký normální občan pásku odstranit a je to.Když je strom v koleji tak se také cestující s personálem spojí a strom odstraní a jede se…
Dopravak: Na jednoduchou manipulaci v Alžbětíně přece není potřeba ani „brejlák“ – tam by stačilo třeba i pouhé „prasátko“, aby tu soupravu vytáhlo do trati a až ji ten kmenový „brejlák“ podjede, zase zastrčilo zpět k perónu. Jen by to dalo trochu (nejdřív) přemýšlení a (potom v terénu) práce – a lidi máme přece doma za 70 % příjmů (či kolik), tak musíme šetřit, abychom jim to snad nemuseli zaplatit …