České dráhy modernizují další vozy řady Bmz, zamíří na jih
Vůz Českých drah Bmz 226. Foto: České dráhy
Součástí modernizace je nová klimatizace nebo instalace elektrických zásuvek.
Součástí modernizace je nová klimatizace nebo instalace elektrických zásuvek.
Nejlepší vozy jsou ty Bmz 234. Pohodlný sedačky klimatizace a zaroveň i možnost otevřít stahovací okno. V česku klimatizace není zase tak potřeba a proto si myslim že by se všechny vozy Bmz měly udělat do této podoby a cestující by byly určitě moc spokojení.
v Kutné hoře je konvoj odstavených rychlíkových vozů,nevíte co je to za akci?
Před třemi lety staré vedení ČD instalaci klimatizace do Bmz234 zarazilo jako ekonomický nesmysl. Ty vozy jsou po technické stránce opotřebované jako B249, vhodné na doježdění. Pokud už by se do nich měla instalovat klimatizace, tak je to na kompletní odstrojení skříně a její kompletní opravu. Je potřeba nainstalovat nový centrální zdroj energie a nový protismykový regulátor. Náročnost takové opravy bude značná a částka se bude pohybovat dost vysoko kolem 20 milionů za kus. A to ještě nezmiňuji podvozky, protože na těch už je stáří také znát. Má takové vyhazování peněz smysl?
Dávná Dukátova věta bude platit věčně: „nejlepší jednička je rakouská dvojka“ – tak snad to tou modernizací příliš nezprzní, protože ČD skutečně žádné lepší vozy nemají (a asi ani nikdy mít nebudou)!
Jirko, snad se tam nahoře máš dobře – kolik už to vlastně je roků, kdy jsi odjel navždy?
Doufám že u bmz234 zůstanou stahovací okna a nebudou se zamykat, tedy bude na cestujících zda klimu nebo vítr.
A rád bych se zeptal, nejen zde jsem četl, že v (některých modernizovaných) bmz jsou tvrdá sedadla. To se opravdu ta stará pohodlná vyhazují? A měl by někdo fotografie jak je poznat? Z vagonwebu mi přijde vše stejné.
na vagonwebu je to Bmz241, ale ty mají jiná sedadla i původní, nevím proč.
Modernizace je dobrá. Dokonce tak dobrá, že na nemálo tratích se nikdy neobjevila.
Myslíte Trutnov-Hradec? 😀
Osobně mohu posoudit pouze jižní Moravu. Nicméně, i když bych ještě před pár lety řekl něco jiného, momentálně bych ocenil více, kdyby se přestavbu tratě na vyšší rychlost.
Sice mimo téma, nemám to kam hodit, ale k těm modernizacím se to trochu hodí. No a snad přidání odkazu nebude tady „panu domácímu“ vadit. Na iděsu je hezký článek o lokomotivě 498.112 i se spoooustou fotek.
https://www.idnes.cz/xman/rozhovory/lokomotiva-albatros-parni-oprava-luzna-u-rakovnika-muzeum-498-112.A210515_060309_xman-rozhovory_fro
Mám dotaz, ještě relativně nedávno fungovala 498.106. Co s ní je? Ví to někdo? Ta by se snad dala také zprovoznit a snad i rychle.
106 je v majetku NTM. Takže ta jezdit nebude.
V chomutovském depozitáři NTM na ni padá prach.
Tak ji snad časem aspoň na krátký pohled „pod parou“ nahradí bratislavská „stočtyřka“, byť nakonec ne podle původních plánů už v červnu t.r., ale vlastně téměř až k bývalému „Dni železničářů“ = viz:
https://www.veterany.eu/aktualne-planovana-jazda-albatrosom-do-prahy-a-muzea-cd-v-luznej-u-rakovnika-sa-preklada-na-september/
Tak ješte přihodím jednu novinku k 556.0210. Odveze ji dle článku Spolek železniční výtopna Jaroměř.
https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/nejsilnejsi-masina-unikla-autogenu-40360440#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=MhoYGkHoKg9-202105211150&dop_id=11840192&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Je dobré že se vozy modernizuji.Ale ptám se kdy se docka taky Sever Čech.
Taky si zasloužíme
pořádně modernizované vozy.Spojeni z Ústí nad Labem do Lysé nad Labem apod.
Není to lepší než trať předat Regiojetu?
A není to jen tato trať. Milan
Nejpozději 1.1.2042.
Vozy CD
Těch Bmz234 je škoda – poslední vozy jiné než B s otevíracími okny. Ale chápu, většina cestujících ocení spíš tu klimatizaci.
Nebo to udělat jako některé Jančurovy vozy od DB. Ty mají klimatizaci i stahovací okna
Ještě Bee273, ale vzhedem k tomu, že ty nemají klimatizaci ani zásuvky a mají i stejnou maximálku 140 a špalíkové brzdy, tak mám podezření, že o moc déle než Béčka nevydrží. Na některých rychlících ještě jezdí Bdtee276, ale to jsou velkoprostory.
Jak bude vypadat Bmz234 s klimatizací? Budou dosazena nová neotevíratelná okna, budou současná okna jen zamčena, nebo se to ponechá na lidech, jestli lednice, nebo vítr ve vlasech?
na ex7 jezdi pomerne slusne vozy uz dnes, nebo…?
Ex7 jezdí i do Rakouska (Za normálního stavu bez korony), tím pádem budou moct současné vozy přejít na jinou linku.
Tohle jsou ale ty současné vozy, probíhá na nich jen modernizace a pak se vrací zpátky do provozu na té samé lince (ex7).
Děkuju za upřesnění.
A já už jsem měl naději, že když jdou na jih, tak se nám zmodernizuje Rožmberk 😃 a Ypsilonky by šli konečně do šrotu, ale tak třeba příště no…
Rožmberk je oproti Vysočině úplná moderní výstavní skříň ČD. Su z Brna, vím co odsud vyjíždí.
Co prosím? Můžeme si klidně projít, co tam jezdí, AB, B, které se z půlky rozpadají a okna nebyla vyčištěna co posledních pět let. Bbdghmee, které je nahrazeno poslední dobou BDs. A taky tu jezdí Bd, které ani nemají blokaci dveří, natož centrální zavírání dveří, takže to celý pak obíhá průvodčí a vlakvedoucí 😃. Bohužel jsem taky z Brna a Rožmberkem jezdím často… Na Vysočině máte aspoň Bee238, Aee145 a Bee273. Ještě možná o Bouzovu se dá říct, že to je ještě větší šrot než Rožmberk…
Rožmberkem jsem jel jednou a byl jsem z toho dost v šoku, protože jsem dost zmlsaný z koridorů. To, že byl vlak tvořen Béčky a Bd bych ještě přežil, horší byla ta nulová údržba a všudypřítomná špína. Naštěstí mám platná všechna očkování, protože jinak bych se musel obávat o své zdraví.
No, nedávno jsem po létech jel rychlíkem Lužnice, Tábor-PHA, tedy více-méně koridor a připadal jsem si jako v 80. létech minulého století. Jen záchody nesmrděly a průvodčí se usmíval, jinak dejavu. Přestup v Praze na Metropolitan byl skoro kulturní šok. Jak to čtu, náprava v nedohlednu, repasované vagóny jen na expresy.
Na bouzovech jezdí ty modernizované Bdtee, čili ten Rožmberk je horší, ale jen můj názor
Vysočina, Rožmberk, Bouzov, Labe, sou tak na stejno, jen Vltava/Luznice je horší
Bee 238 které jezdí na R9 sporadicky se nemůže rovnat Bbdgmee Na R11
To zní fajn. Jsem rád, že se s Bmz počítá i do budoucna, minimálně pro mě jsou z hlediska komfortu to nejlepší u nás.
Až na ta sedadla…
To mne také napadlo, že by bylo dobré tam dát jiná sedadla, tedy vhodnější pro záda, podlouhlá. U těchto, co tam jsou to nutí mít hlavu jakoby skloněnou, vadí to páteři a není to pohodlné. Výměnu sedadel bych považoval za nutnější než wifi, klimatizaci apod.
Asi tak, díra za zády, fakt, kdo tohle vymyslel…
Bmz234 dodnes považuju za nejpohodlnější vozy, co se kdy na lince R18 vyskytovaly. Snad jim ty pohodlné sedačky zůstanou. Polostahovací okna jsme na nich měl osobně taky rád.
Ty modernizované BMZ z poslední doby mají pekelně tvrdé sedačky. Tvrdší už jsou jen prkenné lavice v historických vozech.
Mám pocit, že MDCR dalo požadavek na R17 vozy na 160 km/h a Ex7 na 200 km/h. To by odpovídalo nově budovaným úsekům a z hlediska vozů by odpovídalo, že se stávající Ex7 se propadne na R17 , na současná Ex je potřeba něco o chlup lepšího a B do kopřiv. Co bude ale opravdu velké tajemství je, co za stroje to budou tahat :-).
Myslím, že to žádné tajemství není. Po fiasku s prodejem 380 jich nakonec většina (všechny) bude jezdit zde…
Na R17 půjdou pravděpodobně vozy z Krušnohoru a západního Expressu
aspoň ty ABmz by mohli dát na R11 či R12
Ty doplní R16 a zbytek nevím
Ty modernizace v případě, že se do vozu dává nová klima za bratru 15 mega jsou ekonomicky sporné, když se takový vůz koupil od OBB za 15 mega – celkem 30 mega a je to furt stará zgarba, kdežto nová ASTRA Regiojetu stála 32 mega nebo kolik. Jasně, skupina ČD chce zaměstnat lidi ve své dceřince DPOV, aby je nemusela v době covidu propustit, ale to pořád není důvod dělat ze starého Škoda Favorit za X- mega vytuněnou Octávii, když ta samá se dá koupit za méně peněz úplně nová. Náklady na celý životní cyklus nový versus starý budou úplně… Číst vice »
to jako fakt 15 mega klima do jednoho vagonu? to se v dnešní době nedá vyřešit nějak levněji, tada zas ale aby to bylo funkční i v létě…
Jenže 15 milionů není jen za klimatizaci, ale zásuvky, WiFi, novou elektroinstalací, oprava interiéru, vnější lak, nová dvojkolí…
Ok, dik. Takže za 15 mega je taková generálka. A prosím, protože su v tomto lajk, za kolik se dá pořídit klima do vagonu, komplet aby to chladilo?
No pořád jsou ty počty ale 30 mega za zgenerálkovaný starý vůz vs. 32 za nový.
Siemens chce za nový vůz kolem 50 mega… jestli na tý Astře není na něčem ušetřeno.
Nehledě, ty ex OeBB Bmz tu jezdí už skoro 10 let, takže si i nějakou korunku na sebe vydělaly a třeba už je čas je stejně přistavit do větších oprav.
já vám nevím, ale čím je reko bmz horší než nová astra?
Bmz je lepší než nová Astra
40 vozů, čísla 21-91 501-540.
a budou ty zásuvky konečně funkční? 🙂
A hajzlíky.
Pokud do nich nebudete házet, co nemáte, tak ano.
Spíš údržbou, do Klatov na Berounce je to docela zoufalost. Zajímavé, že třeba Pesa má jedno wecko a šlape většinou jako hodinky. Jojo, tam zrovna nikdo nic nehodil.
najděte si to o údržbě vakuových hajzlíků v Pozor vlak.
300 tisíc za jednu mísu není žádný pakatel…
Do prvního zmateneho uživatele co tam bude rvát USB kabel opačné a urve plastový jazýček … pak se polámou a ohnou kontakty uvnitř a je vymalováno …
A protože si to udělali cestující, tak jim to za trest neopravíme…
Existuje usb-c. Taky existuje možnost dát škodu někomu k úhradě
A linka R9 zase nic…
To jedno Bee 238 v soupravě musí stačit 😀
Které nejezdí v každé soupravě.
Stejně jako Aee145, místo kterých jezdí spíš A149. Koženek taky není málo – v Brně je ještě osm provozních B249 v kožence a pravidelně některé z nich obšťastňuje cestující na R9. A ani ty hadráky nejsou v nijak dobrym stavu. 🙄😀 R9 je jednoduše ubohost. Zlatý hadrový honekry a B(d)t po generálce na Vrchlicích.
Kde vlastně ty Aee145 jezdí? Do Děčína jezdí 152, Brno – Bohumín už ČD nemají. Kde ještě jezdí, že jim nestačí 12 vozů?
No, určitě víme, kde nejezdí.😀 Určitě nejezdí vůz 007 (ten, co dostal ťafku od elefanta v Běchovicích), zbytek netuším. Třeba někdo informovaný doplní…
12 vozu Aee na R9 stačí když je tam 9 souprav ale když vypadne tak jede A149
Na R9 maj prej prijit vozy z linky na Cheb kde se maji nasdit nove soupravy
A nevíte co R11?
Tam nic. S vagóny na Cheb se počítá na R17 a R20. R11 nejdřív od GVD 2024/25
Nemají, vozy z Chebu půjdou na R17 a R20.
Ex2 taky nic… Posilové B-čka pokračují 🙂
Ex2 se jednoho prosincového dne odebere do propadliště dějin.
A aby jí tam nebylo smutno, tak ji doprovodí R18 a R19…😂
Do Bmz²³⁴ by stačilo přidat WiFi, zásuvky, informační systém
Klimatizace je základ, zásuvky přijdou vhod. Ostatní zmíněné je v dnešní době zcela zbytné.
Třeba rezervační systém zbytečný není.
No ale je nutné ho používat, s čímž má personál ČD bohužel určité problémy.
Je, stačí do řazení připsat „mimo rezervační systém“…😂
Nebo jako Regiojet na R8, celý vůz v rezervačním systému/celý vůz mimo 😀
Bmz234 zásuvky má…
Chápu to správně že to znamená konec Bdpee231 a náhradních a posilových Béček ?
Bdpee ne. Vozy doteď jezdily, nejedná se o nové pořízené, takže Bdpee budou jezdit dále, ale pomalu se budeme muset začít loučit s „Ykoženkami“
Jste si jistý ? Protože podle zadání ministerstva bude na Ex7 potřeba vozy co umí 200km/h a na R17 vozy na 160km/h. Tudíž by mi dávalo smysl kdyby se Bdpee přesunuli na R17 protože jsou jen na 160 km/h.
Bohužel ne, s vozy Bdpee se sedačkami z roku 1991 určenými pro osobní vlaky se na dálkových vlacích ještě dlouho nerozloučíme. Po propadu z EC/Ex připadnou na R atd..
Tak zrovna vozy Bp si (už podle označení) s těmi dělenými sedačkami a podélnými policemi dělaly ambice jezdit spíš na rychlících.
Ach jo…
Zrovna tahle rekonstrukce mi přijde z uživatelského hlediska jako povedená.
Pořád lepší opravené Bmz než Bee240
Bee240 už nějaký pátek neexistují 🙂
Bee238