České dráhy míří k další zakázce pro Moravskoslezský kraj, v soutěži na soubor Bruntálsko jsou jediné

Rychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Kontrakt počítá s provozem dieselových vlaků do roku 2029 s přesahem do Olomouckého kraje.

Odebírat
Upozornit na
guest
52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepisu

Proč se nesoutěží i Milotice – Vrbno p. P.?

Aaabbb

To by mě taky zajímalo, původně to mělo totiž být součástí tohoto provozního souboru

Permonik

Neni to spíše turistická linka?

Zdeněk

Není, ale od povodní v roce 97, kdy ČD tu trať nechtěli opravovat zde jezdí soukromník (dříve OKD Doprava, nyní GW Train)

aaabbb

To možná myslíte spíš Malou Morávku. Na Vrbně je celodenní a celotýdenní provoz…

Permonik

Jo tu jsem myslel, mi se ty dvě tratě pletou…

MatejV

Tato trať nepatří SŽ, ale PKP Cargo International (dříve AWT).

Kubrt

PKP CI je provozovatel dráhy, nikoliv majitel, tím je ČR. Ale to není v tomto kontextu důležité – tady je řeč o dopravci osobních vlaků v závazku kraje a nic nebrání tomu, aby i osobní vlaky do Vrbna byly součástí nějakého většího provozního souboru.

Jiří Kocurek

Protože o provozní soubor linek by mohl mít nědo zájem?

218

Bruntál nebrat!
Drsný kraj, drsní lidé, nedivím se, že se do toho nikomu jinému nechce…

Juraj

Tak hlavně že je ten kraj tak bohatý, že akceptuje jakoukoli cenu. Snad to i voliči v MSK oceňují, že jejich kraj na to prostě má a nikde nechybí.

Vid

Pokud se přihlásí jen ČD, tak kraji nic jiného nezbývá.

Leinad

Je možnost vypsat zadání tak, aby to bylo zajímavější i pro jiné.

Permonik

Jak?

Leinad

No obecná vždy platná odpověď není.
PID/IDSK si hrajou s provozními soubory(soutěžit najednou několik linek, často takových že mezi nimi vozidla přejíždí). Někdy se požaduje nové vozidlo(třeba když na trhu nejsou stará a nahrává to stávajícímu). Někdy se dělá brutto smlouva a může se přihlásit strejc s Karosou bez kalkulace jízdného.

Kubrt

Tady je problém krátké trvání smlouvy. Pokud se za tu dobu skutečně pohne s elektrifikací do Krnova, bylo by to super a na tuhle čtyřletou smlouvu by každý rád zapomněl. Horší by bylo, kdyby se za čtyři roky vypisovala další krátká smlouva. Ale chápu, že kraj v tomto směru nemá na SŽ páky.

Permonik

Jako to kraj měl říct tak vlaky jezdít nebudou.

Je možnost to porovnát s nějakou jinou nabídkou?

vlachjan

Za 230kč/vlakokilometr by to asi vzal kdekdo, pokud by měl vhodná vozidla. Zejména pokud by byla z valné většiny již účetně odepsaná.

JosBun

Zubatý žáby!

Kubrt

Dovolím si doplnit, že se jedná zejména o výkony Os Krnov – Rýmařov a Krnov – Jeseník (a okrajové Os Krnov – Opava), a pak tu R27.

Vid

Ale R27 až od prosince 2027. Tady je hlavní problém na straně SŽ. Pokud nebude závazné datum elektrizace Opava Krnov, tak nejde objednat nic nového. Pak by šlo v bateriových panterech jezdit minimálně do Bruntálu na osobacich. Teoreticky až do Rýmařova. Z Olomouce by se mělo dratovat do Hrubé vody. Tak ideální by R27 byla v bateriových panterech taky, ale je třeba dostat ze SŽ nějaké závazne termíny.

zdenek

Za mě. Já jsem hodně neštastný. Co tady tato pakáž udělala s vlakovou dopravou v kraji. Jak v kovidu tiše protlačili konec jízdného ČD. Za to bych opravdu Unucku a toho druhého z ANO vypráskal. Jízdné defakto dvojnásobné. 2 Kč/km atd. Bez debat. Bez programu. Bez voleb. Tratě v porovnání s Itálii fakt ve směšném a zoufalém stavu 30 let po revoluci a po hromadě možností evropských peněz. Například Ostrava Frýdek.. Tragické.. V porovnání s Itálii. Natož Rakouskem. Nebo Švýcarskem. Na Havířov jsem teď viděl místo Elephantu 2 vozový panter.. Užasné. Na Opavu 3 vozová sardinka.. Užasné.. Možná se jim… Číst vice »

zdenek

Za mě někdo kdo udělá takové změny bez jakékoliv debaty proti lidem by měl nést politickou cenu.. Je to můj názor.. Jinak jsem Ano fandil. Ovšem.. Vondrák už tam stejně není..

Kubrt

Dotyční politici politickou odpovědnost (cenu) samozřejmě mají. Jde jen o to, jak velkou váhu zrovna tomuto aspektu dají voliči při svém rozhodování.

zdenek

Ano, samozřejmě to bude těžké. Ale dělat tyhle věci záměrně bez programu ve volbách je sice v ČR těžce populární mezi politiky. Ale pěkné svinstvo.

HLN

Vedeni kraje nemá opozici, čili je celkem jedno koho v MS kraji zvolíte.

***** Petr

Nikoli obnovit jízdné pochybného dopravce ale čiste výběrové řízení a ty šroty vypraskat ven. V závazků nemá jízdné jakéhokoli dopravce co dělat, pokud není stejně drahé nebo dražší, zbytek je okrádání objednavatele.

zdenek

Pro mě je podstatné pouze to, zda jezdím za 1 kč/km nebo za 2 a více. Protože zvyšujete inflaci a životní náklady v kraji a konkurenceschopnost kraje. Vlaky jsou ok..
Mě nezajímají zájmy soukromých dopravců. Jako Vás. Pouze občanů. A uživatelů.
Jízdné mohlo být příjmem kraje i tak..

Jan Mareš

Jste normální? Jízda vlakem je v podstatě zadarmo, jak byste si prosadil jizdu 1kč/km to by Vám taky žádný vlak nemusel jezdit. Prosím nenadávejte na něco čemu nerozumíte. Klasika chtěl byste jen dostavat

zdenek

Jak zadarmo. 2 Kč/km + 40 Kč za příplatek do první třídy rozhodně není zadarmo. Ale na úrovni Něměcka, Rakouska. Itálie. Bez jejich platů a kvality tratí.
Německo a Rakousko ma klima ticket.. Defakto za cenu tady krajského nesmyslu. Na jedné trati. 40km. S rychlostním průměrem elektrokola. A 3 přestupy..

zdenek

A bez MHD!

Jiří Kocurek

„40 Kč za příplatek do první třídy“

Jak jste jezdil předtím?

Air Traveller

jel jste nekdy vlakem v nemecku?

zdenek

Provozně je úsporné diselové auto levnější. A mnohem mnohem rychlejší. A bez spolucestujícíh.
Hlavně plnou hubu uhlíkové neutrality. Greendealu..
To je česká podpora v praxi.
Důvod proč jsem nyní jel vlakem je, že auto je v servisu… A úplně mě to vytáčí. V jakém stavu byla vlaková doprava v roce 2018 a jakém je nyní.

Juraj

Takže vás zajímají zájmy občanů, ale když platí 223 Kč/vlkm bez soutěže, protože nemá z čeho vybírat, tak je to v pohodě?

F. K.

V Itálii je možná až třetina tratí provozovaných jinými subjekty než FS/TI – takže minimálně o tom jednotném systému lžete.

zdenek

Že jsem si za celou cestu skrz Itálii nevšim.. Nemyslím open access na rychlodráze. S tím nemám problém.

F. K.

To jste toho moc neviděl…: ARST S.p.A: Passenger services on narrow-gauge lines in Sardegna. Operating throughout the year: Sassari – Sorso; Sassari – Alghero; Nuoro – Macomer; Cagliari – Isili (all 950mm gauge). See Sardegna obscure services for details of summer services over some other lines. http://www.arst.sardegna.it Ente Autonomo Volturno E.A.V. S.r.l has brought together various operators in the Napoli area. S Maria Capua Vetere – Piedimonte Matese; Cancello – Benevento (electrified at 3000 V dc, service suspended); Circumvesuviana lines south and east of Napoli (950mm gauge, electrified at 1500 V dc); Linee Flegree lines Napoli – Licola and Torregaveta… Číst vice »

zdenek

Hmm. Jsem si celkem jistý, že Circumvesuviana, a Neapol jsou pouze jiné státní/městské firmy.. To je asi ty jediné které jsou za celou dobu viděl, přes většinu Itálie. A potřeboval vitět. PS: nic moc.. Proti trenitalia.

Jiří Kocurek

http://www.railfaneurope.net/list_frameset.html

Je jich hodně a jsou tam fotky. Doporučuju se zaměřit na Trenord, mají pár set vozidel a fungují vedle Trenitalia už velice, velice dlouho.

MatejV

A které to jsou? Regionální dopravu provozuje téměř výhradně Trenitalia.

Kubrt

V Itálii působí přes 20 provozovatelů regionálních osobních vlaků. A ne, nejsou to nějaké garážovky s dvěma motoráčkama.

Robin

Zrovna v pátek jsem jel do Mostů u Jablunkova linkou S2 a byl jsem hodně překvapený, když jsem v Bohumíně přestoupil místo do obvyklého Elefantu, do dvouvozového Pantheru, který byl řádně zaplněný.

zdenek

Jo a prostě úspora k ničemu. Dvouvozový panter je těžký. 3 vozový elefant zas není takový rozdíl. Jen to otravuje a vyhání lidi. Namačkaný vlak. 110 tun vs 150. A to tam byla luxusní první třída. S jízdným ČD za rozumné prachy.. S krajem a jejich výmysly.. nepoužitélné téměř.
V Itálii jsem žádné namačkané nesmysly téměř nepotkal. Naopak vesměs patra Hitachi.. Úsporné. Efektivní.. 190..

MatejV

Hmotnost elefantu ložená je 180 t a dvouvozový panter 115t.

Permonik

Porucha HV….

zdenek

Ps: Do rychlíku R8 můžete s předraženým odis max do low costu.. To musíte vědět, kde nějaký je atd. Podobčan.. Samé změny k lepšímu.. Ať žije liberalizace a krajská železnice.
.. Kde jsou časy první třídy..:)

Jiří Kocurek

Jak podobčan? Chceš první třídu, tak si ji kup.

zdenek

Ano za ČD to šlo.. Za férových podmínek.

zdenek

Nejsem si jistý, že to jde v kombinaci R8 regiojet a IDS ODIS.

Michal M

Andreji, jsi to ty?

Bram

Je to maskovaný agent StB Bureš :-):-):-).