V článku se píše:
„Magazín Železničář se v této souvislosti vrátí ke svému původnímu poslání, kterým byla a znovu je prvotně interní komunikace se zaměstnanci Skupiny České dráhy,“
Věděl by někdo, o který Železničář se jednalo? Co pamatuju, tak před rokem 89 bylo těch interních Železničářů vydávaných současně, několik. Nepamatuju, že by existoval nějaký interní centrální Železničář.
Pan průvodčí
8 hodin
Po úmrtí Václava Rubeše (šéfredaktor Železničáře do roku 2022) prošel Železničář transformací na propagandistickej plátek. Ty bláboly o tom, jak je všechno zalitý sluncem a nic není problém se daly číst už jen pro pobavení.
Tak si k tomu přečtěte Obzor nebo Zájmy strojvůdce, tam jsou zase blaboly jak je všechno špatně. Je potřeba číst obojí najednou a dostanete průměr reality. 😉
V Zájmech jsem už dlooouho nečetl žádnou kritiku. Je tam zakázáno kritické myšlení. Přečtěte si deset posledních vydání, přejímají se ty sluncem zalité články… 👎
Jirka z CB
16 hodin
Ach jo.
Jouda
16 hodin
To není o trendech, ale o tom, že prostě začínají docházet prachy. Je ale Krásné, jak to ta tisková oddělení umí bravurně vždy a všude okecat a nakonec ze všeho udělat vlastně pozitivum.
Nakonec je to vždycky o tom, kolik lidí realne dělají nějakou placenou službu zákazníkům a kolik jich živí… český letiště by mohly výpravět, hlavně ty menší.
ČD pro Vás pravidelně rozebráno a ze strany cestujících byl o tištěnou verzi docela zájem. Důvodem nejsou trendy, které zmiňují ČD, ale ušetřené peníze, o které si může management ještě více zvýšit své několika stotisícové měsíční platy.
Lidé ve vrcholovém managementu mají obvykle roční odměny a ty jsou obvykle v násobcích roční mzdy, takže spíš miliony. Měsíční mzda je spíš kapesné. Kdyby jste se lépe učili, mohli jste být ve vyšším managementu nějakě firmy také. A věřím tomu, že by si naprostá většina relativní finanční svobodu vykoupenou neustálým tlakem a režimem 24/7 vyměnila za ,,řadovou“ dělnickou pozici s běžným platem zpět.
Režim 24/7 ve kterém si ani v pracovní době nemůžete zajet na fotbal? Chudáci…Oh wait!
Anonymní anonym
17 hodin
Mě to moc smysl nedává. Informace podáváné touto formou zaměstnancům se stejně dostanou ven a když už si s tvorbou dá někdo práci, tak proč to za pár Kč nestřelil nadšencům třeba v digitální podobě?
Troufnu si říct, že z černého trhu s rekvizitami z dráhy nakonec vznikl ČD fanshop.
Stepan
18 hodin
Další fáze bude, že vlaky ČD budou vozit jenom režijkáře?
JM
19 hodin
S tím Železničářem mě naštvali. 😵💫
Daniel Peukert
1 den
Ví někdo, kde by člověk mohl to poslední číslo koupit? Bohužel mi předplatné skončilo s březnovým číslem.
Tak to jsem zvědavý, kolik z toho mega nabobtnalého oddělení marketingu dostane padáka, tipnul bych to tak na další dvě až tři nová místa, aby klukům v kanclu nebylo smutno, když bude míň práce.
Časopisy nevyrábělo nabobtnalé oddělní marketingu, ale velmi malé oddělní tištěných a internetových periodik. Dělali, tuším, dva magazíny včetně webových verzí, interní Zpravodaj, intranet, výroční zprávy, kalendáře a další projekty. A na jejich místo přišel z ministerstva dopravy nový člověk… a oni byli vyhozeni. Vskutku úspora…
Tento zásadní problém je naštěstí řešitelný. Za cca. 120 korun měsíčně je k mání asi 50 stránek Železničního magazínu, což je skutečný časopis a ne cancplátek vhodný ke čtení na WC.
Mě taky modely skoro vůbec nezajímají, ale z té modelářské části mě baví články, kde se popisují reálné předlohy modelů, často tam jsou zajímavé historické fotky a informace.
Železniční magazín mně přestal bavit. Za nekonečné reportáže z Innotransu a podobných veletrhů a reklamní žvásty o tom, jak nějaký výrobce získal kontrakt na X nových mašin tam a jinam a tamta stavební firma bude modernizovat trať z A do B fakt nepotřebuju platit tolik peněz. Modelářská část je na lepší úrovni, to ano, ale modelaření se nevěnuju.
r209vltava
1 den
Bohužel končí i předplatné dětského časopisu Můj vláček.
Ovšem:
„S časopisem Můj vláček se nadále budete setkávat v dětských oddílech dálkových vlaků nebo na akcích pořádaných ČD.“
pavelmracek
1 den
Co ještě vůbec existuje za stále vycházející železniční časopisy/tiskoviny?
Namátkou, o kterých vím já:
– Dráha, Železniční magazín, Reportér (posílá zdarma AŽD), Obzor (OSŽ)
Nejlepší byla cca. před 10 lety ukázka z knihy Alexandra Guhy o lidových koktejlech.
Ukázka byla věnovaná griotce, ze které po smíchání s alpou (💀) vznikl nápoj jménem Krámy Yettiho mámy.
Po této informaci jsem cca. od hr. Jírovice až do Prahy nemohl zastavit intenzivní tlemení a spolucestující v coupé si museli myslet, že jsem magor.
ČD pro Vás 4x ročně? To je teda úroveň, měli udělat aspoň dvouměsíčník, protože dost lidí to čte a aspoň by to furt byla jakási náhrada za „konec“ Železničáře. Není sice sdělen důvod této změny, ale tohle za mě není dobrý krok…
A proto se na „marketing“ najímají namísto vlastních lidí „výhodně“ agentury kamarádů typu Medialist nebo Gorilla space atd… Ona komunikace v online tomu v poslední době i odpovídá, kdy je jasné, že na tom dělá někdo, kdo tomu vůbec nerozumí, ale ví, kolik za to má inkasovat…
Franta Palkoska
1 den
Vždyť je to k ničemu. Neznam nikoho kdo to čte, parkrat jsem to ze zvědavosti proběhl, nuda a šeď.
Je to tak, barevnou dvoustrany s polonahym zeleznicarem ci zeleznicarkou jsem tam nevidel ani nepamatuju!
Eduard Exner
1 den
Škoda.Manželka dělá u ČD,já v ND PRAHA.Ja nosím domů divadelní časopis Foyer,ona ČD.Čtu jej rád,má úroveň…zajímavé tipy na výlety,staré lokomotivy atd.Dokonce po přečtení nosím ČD časopis do divadla kolegům hasičům.Bohužel,šetří se
Krakonoš
1 den
No jo, prohrávají se výběrka jedno za druhým, tak se musí šetřit. Když se Otava a spol rozhodovali, jestli přestanou jezdit s kumpány na fotbal za peníze z eráru, nebo vyhodí pár lidí z redakce, byla druhá možnost jasná volba…
Sri Chinmoy
1 den
Ušetříme spoustu papíru a jednoho redaktora!
Neznamy Jarek
1 den
Myslím si, že Železničář z Nadaturu nějak skončil. ČSD si vydávaly své noviny pro zaměstnance (dokonce si myslím, že to bylo i dle správ drah) a z nich pak vznikl i tento Železničář, částečně pro veřejnost.
Ano s barevného Železničáře, vznikla Železnice, která po pár letech zanikla. Noviny železničář měla každá správa dráhy Jihozápadní měla Západočeský železničář.
Tak ono, když si odmyslím ve starém Železničáři články o BSP a povinných výročích a vezmu na milost článek o železnici v SSSR a soutěži ZENIT, tak té odbornosti tam moc nikdy nebylo. Hlavně to bylo na dnešní dobu pár listů a barevná byla jen obálka. Odborná byla Železniční technika, dnes NTŽ.
Teď jsem si tak uvědomil, že byl barevný Železničář a Nadas. Pak vznikl Nadatur a Dráha.
Mařenka
1 den
To vypadá jako skrytý přivýdělek pro zaměstnance, přeprodávat firemní časopisy chtivým šotoušům. Holt asi nejde zvednout mzdy, tak na to musí jít jinak…
V době internetu, sociálních sítí, youtube a podobně asi časopis nemá moc smysl. Ostatně dlouhodobě padají prodeje tištěných novin, tak proč by to s časopisem mělo být jiné. Dnes ta hlavní komunikace probíhá online, ať se nám to líbí nebo ne.
Snad si nikdo z vedení ČD nemyslí, že ty „odborné“ a „interní“ informace, nevhodné pro šotoveřejnost, se k šotoveřejnosti nedostanou. Prostě se šetří, nic jiného za tím není. Za rok se zjistí, že tisknout pro interní použití už to nemá cenu. Stejně pokud chce vedení dostat k zaměstnancům nějaké důležité informace, a mít jsitotu, že k nim došly, neudělá to fomou časopisu, ale proškolení.
V článku se píše:
„Magazín Železničář se v této souvislosti vrátí ke svému původnímu poslání, kterým byla a znovu je prvotně interní komunikace se zaměstnanci Skupiny České dráhy,“
Věděl by někdo, o který Železničář se jednalo? Co pamatuju, tak před rokem 89 bylo těch interních Železničářů vydávaných současně, několik. Nepamatuju, že by existoval nějaký interní centrální Železničář.
Po úmrtí Václava Rubeše (šéfredaktor Železničáře do roku 2022) prošel Železničář transformací na propagandistickej plátek. Ty bláboly o tom, jak je všechno zalitý sluncem a nic není problém se daly číst už jen pro pobavení.
Tak si k tomu přečtěte Obzor nebo Zájmy strojvůdce, tam jsou zase blaboly jak je všechno špatně. Je potřeba číst obojí najednou a dostanete průměr reality. 😉
V Zájmech jsem už dlooouho nečetl žádnou kritiku. Je tam zakázáno kritické myšlení. Přečtěte si deset posledních vydání, přejímají se ty sluncem zalité články… 👎
Ach jo.
To není o trendech, ale o tom, že prostě začínají docházet prachy. Je ale Krásné, jak to ta tisková oddělení umí bravurně vždy a všude okecat a nakonec ze všeho udělat vlastně pozitivum.
Nakonec je to vždycky o tom, kolik lidí realne dělají nějakou placenou službu zákazníkům a kolik jich živí… český letiště by mohly výpravět, hlavně ty menší.
Od toho tam to tiskové oddělení je.
ČD pro Vás pravidelně rozebráno a ze strany cestujících byl o tištěnou verzi docela zájem. Důvodem nejsou trendy, které zmiňují ČD, ale ušetřené peníze, o které si může management ještě více zvýšit své několika stotisícové měsíční platy.
Tak management je tam především od toho, aby posoudil jestli se výdaje na produkci, tisk a distribuci časopisu firmě nějak vyplatí.
Těch 31 Kč za Chvilku pro tebe tě nezruinuje, i když z tvojeho příspěvku to vypadá, že jsi docela chudák.
Spíše mnohasettisícové
Billions and billions!
Lidé ve vrcholovém managementu mají obvykle roční odměny a ty jsou obvykle v násobcích roční mzdy, takže spíš miliony. Měsíční mzda je spíš kapesné. Kdyby jste se lépe učili, mohli jste být ve vyšším managementu nějakě firmy také. A věřím tomu, že by si naprostá většina relativní finanční svobodu vykoupenou neustálým tlakem a režimem 24/7 vyměnila za ,,řadovou“ dělnickou pozici s běžným platem zpět.
Režim 24/7 ve kterém si ani v pracovní době nemůžete zajet na fotbal? Chudáci…Oh wait!
Mě to moc smysl nedává. Informace podáváné touto formou zaměstnancům se stejně dostanou ven a když už si s tvorbou dá někdo práci, tak proč to za pár Kč nestřelil nadšencům třeba v digitální podobě?
Troufnu si říct, že z černého trhu s rekvizitami z dráhy nakonec vznikl ČD fanshop.
Další fáze bude, že vlaky ČD budou vozit jenom režijkáře?
S tím Železničářem mě naštvali. 😵💫
Ví někdo, kde by člověk mohl to poslední číslo koupit? Bohužel mi předplatné skončilo s březnovým číslem.
Přece na pokladně na nadraží.
Tak to jsem zvědavý, kolik z toho mega nabobtnalého oddělení marketingu dostane padáka, tipnul bych to tak na další dvě až tři nová místa, aby klukům v kanclu nebylo smutno, když bude míň práce.
Časopisy nevyrábělo nabobtnalé oddělní marketingu, ale velmi malé oddělní tištěných a internetových periodik. Dělali, tuším, dva magazíny včetně webových verzí, interní Zpravodaj, intranet, výroční zprávy, kalendáře a další projekty. A na jejich místo přišel z ministerstva dopravy nový člověk… a oni byli vyhozeni. Vskutku úspora…
Z MD přišel Medelský, ten je ale na tiskovém. Nebo mezitím dorazil někdo další?
Tak tohle mne dost mrzí… Jsem obojího pravidelný čtenář… Asi převážily ekonomické důvody (což chápu), ale stejně je škoda…
Tento zásadní problém je naštěstí řešitelný. Za cca. 120 korun měsíčně je k mání asi 50 stránek Železničního magazínu, což je skutečný časopis a ne cancplátek vhodný ke čtení na WC.
Rok jsem jej předplácel, ale nebavilo mě, jak skoro půlku zabírá modelová železnice, která mě třeba vůbec nezajímá.
Taky jsem měl roční předplatné, neprodloužil jsem jej ze stejného důvodů. Kolikrát mi přišlo, že tematika modelů převažuje nad „reálnou“ železnicí.
Železničáře si ještě pamatuju v novinovém formátu a ČD pro vás byl kdysi dávno ve formátu podobnýmu A5.
Tak to jste tím časopisem evidentně jen listoval a obrázků modelů je tam opravdu víc.
Mě taky modely skoro vůbec nezajímají, ale z té modelářské části mě baví články, kde se popisují reálné předlohy modelů, často tam jsou zajímavé historické fotky a informace.
Přesně tak.
Jestli je to důvod proč se vzdát kvalitního zdroje informací, tak prosím…
140 korun a stránek v průměru 35 (s modelářskou částí 65, ale ta mě nezajímá).
Nicméně psané tak titěrným fontem, že je to s ostatními časopisy nesrovnatelné. A záběr mnohem širší než marketingový produkt ČD.
Železniční magazín mně přestal bavit. Za nekonečné reportáže z Innotransu a podobných veletrhů a reklamní žvásty o tom, jak nějaký výrobce získal kontrakt na X nových mašin tam a jinam a tamta stavební firma bude modernizovat trať z A do B fakt nepotřebuju platit tolik peněz. Modelářská část je na lepší úrovni, to ano, ale modelaření se nevěnuju.
Bohužel končí i předplatné dětského časopisu Můj vláček.
Ovšem:
„S časopisem Můj vláček se nadále budete setkávat v dětských oddílech dálkových vlaků nebo na akcích pořádaných ČD.“
Co ještě vůbec existuje za stále vycházející železniční časopisy/tiskoviny?
Namátkou, o kterých vím já:
– Dráha, Železniční magazín, Reportér (posílá zdarma AŽD), Obzor (OSŽ)
Ještě měla svůj plátek Federace strojvůdců (Zájmy strojvůdce).
Svět železnice.
Periodik na téma železnice je i v současné době stále dost, momentálně na toto téma píši bakalářskou práci.
Namátkou můžu zmínit třeba Časopis Duplex: https://www.locomotif.cz/casopis-duplex/?srsltid=AfmBOorz7clAGbmeph7NXZccM4hm0oW45DmvopY9K_PZYw_AODnXj4H7
Časopis Koktejl železničních zajímavostí: https://www.locomotif.cz/casopis-koktejl-zeleznicnich-zajimavosti-c-1/#:~:text=C%C3%ADlem%20Koktejlu%20je%20mo%C5%BEnost%20zpracov%C3%A1n%C3%AD,konce%20v%C3%A1lky%20do%20ned%C3%A1vn%C3%A9%20minulosti.
Dále ať už zmíněné Zájmy strojvůdce či OBZOR (https://www.osz.org/index.php/obzor/archiv-obzor)
Dále třeba Moderní železnici od Správy železnic, Cargovák od ČD Carga. a další.
Obzor aneb nářky důchodců a jiné odborové periodika bych nepočítal.
Najlepšie boli fejtóny, volalo sa to Zo života s fírou. Pamätá si to niekto?
Nejlepší byla cca. před 10 lety ukázka z knihy Alexandra Guhy o lidových koktejlech.
Ukázka byla věnovaná griotce, ze které po smíchání s alpou (💀) vznikl nápoj jménem Krámy Yettiho mámy.
Po této informaci jsem cca. od hr. Jírovice až do Prahy nemohl zastavit intenzivní tlemení a spolucestující v coupé si museli myslet, že jsem magor.
😆
ČD pro Vás 4x ročně? To je teda úroveň, měli udělat aspoň dvouměsíčník, protože dost lidí to čte a aspoň by to furt byla jakási náhrada za „konec“ Železničáře. Není sice sdělen důvod této změny, ale tohle za mě není dobrý krok…
Důvod bude zřejmě ekonomický
A proto se na „marketing“ najímají namísto vlastních lidí „výhodně“ agentury kamarádů typu Medialist nebo Gorilla space atd… Ona komunikace v online tomu v poslední době i odpovídá, kdy je jasné, že na tom dělá někdo, kdo tomu vůbec nerozumí, ale ví, kolik za to má inkasovat…
Vždyť je to k ničemu. Neznam nikoho kdo to čte, parkrat jsem to ze zvědavosti proběhl, nuda a šeď.
Marně žiješ, chlape. Skvělé čtení, spousta zajímavostí o železnici i mimo. Je to zajímavý časák.
Copak? Málo striptérek?😁
Je to tak, barevnou dvoustrany s polonahym zeleznicarem ci zeleznicarkou jsem tam nevidel ani nepamatuju!
Škoda.Manželka dělá u ČD,já v ND PRAHA.Ja nosím domů divadelní časopis Foyer,ona ČD.Čtu jej rád,má úroveň…zajímavé tipy na výlety,staré lokomotivy atd.Dokonce po přečtení nosím ČD časopis do divadla kolegům hasičům.Bohužel,šetří se
No jo, prohrávají se výběrka jedno za druhým, tak se musí šetřit. Když se Otava a spol rozhodovali, jestli přestanou jezdit s kumpány na fotbal za peníze z eráru, nebo vyhodí pár lidí z redakce, byla druhá možnost jasná volba…
Ušetříme spoustu papíru a jednoho redaktora!
Myslím si, že Železničář z Nadaturu nějak skončil. ČSD si vydávaly své noviny pro zaměstnance (dokonce si myslím, že to bylo i dle správ drah) a z nich pak vznikl i tento Železničář, částečně pro veřejnost.
Ano s barevného Železničáře, vznikla Železnice, která po pár letech zanikla. Noviny železničář měla každá správa dráhy Jihozápadní měla Západočeský železničář.
Železnice byla čistý fanzin, zatímco Železničář z Nadasu byl odbornější, techničtější (ale šototémata a modýlky tam taky okrajově byly).
Tak ono, když si odmyslím ve starém Železničáři články o BSP a povinných výročích a vezmu na milost článek o železnici v SSSR a soutěži ZENIT, tak té odbornosti tam moc nikdy nebylo. Hlavně to bylo na dnešní dobu pár listů a barevná byla jen obálka. Odborná byla Železniční technika, dnes NTŽ.
To je pravda; spíš než „odbornější“ jsem měl napsat „internější“: co je kde nového, jaký pracovní kolektiv překonal rekord atd.
Teď jsem si tak uvědomil, že byl barevný Železničář a Nadas. Pak vznikl Nadatur a Dráha.
To vypadá jako skrytý přivýdělek pro zaměstnance, přeprodávat firemní časopisy chtivým šotoušům. Holt asi nejde zvednout mzdy, tak na to musí jít jinak…
Já bych v tom viděl spíš odborné interní informace
Ty snad mohou putovat po intranetu a ne formou časopisu. Pukad tam navíc dáte know-how, tak je to rychlí způsob, jak o takové informace přijít.
Nic „tajného“ tam stejně nenapíšou, a co tam napíšou, to někdo z tisíců ajznboňáků stejně vykecá, žijem kde žijem. V tom žádný smysl nevidím.
To už mají i u ČD soudruzi takovou paranoiu z šotoušů jako špionů. Neřeknu, kdyby to byly technické výkresy, ale tohle…
Zajímavé, většina firem se otevírá a to zejména směrem ke svým klientům. Zřejmě nový směr.
V době internetu, sociálních sítí, youtube a podobně asi časopis nemá moc smysl. Ostatně dlouhodobě padají prodeje tištěných novin, tak proč by to s časopisem mělo být jiné. Dnes ta hlavní komunikace probíhá online, ať se nám to líbí nebo ne.
Pak by ho mohli vydávat i pro veřejnost elektronicky.
viz skvěle vedený DP kontakt, prapůvodně interní plátek
O tom žádná, většina se dělá elektronicky, ale omezovat okruh čtenářů.
Nám se to líbí.
Jo a ale cd pro vás v online verzi sice je ale až měsíc po vydání papírové verze tak ten kdo chce soutěžit má smůlu.
A nebo spíš interní záležitosti pro zaměstnance, než pro lajckou verejnost😉
Snad si nikdo z vedení ČD nemyslí, že ty „odborné“ a „interní“ informace, nevhodné pro šotoveřejnost, se k šotoveřejnosti nedostanou. Prostě se šetří, nic jiného za tím není. Za rok se zjistí, že tisknout pro interní použití už to nemá cenu. Stejně pokud chce vedení dostat k zaměstnancům nějaké důležité informace, a mít jsitotu, že k nim došly, neudělá to fomou časopisu, ale proškolení.
Na nezveřejnění el. archivu se ušetří přesně 0 Kč.
Spíš bych to viděl, že teď tam mohou plácat úplné krávoviny bez „uveřejnění“, což je právní pojem jaksi.