České dráhy mají první akutrolejové jednotky, dobíjet je budou zatím na dvou místech
Nová duální jednotka RegioPanter. Foto: Škoda Group
První vlaky vyjedou na trať z Veřovic do Ostravy.
První vlaky vyjedou na trať z Veřovic do Ostravy.
Kreativita tandemu ČD a Škoda Transportation pří vyhýbání se otevřenému VŘ nabrala nových obrátek…
Je někde zveřejněn taky dojezd?
neví někdo, jaké baterie tyhle vlaky používají? Jestli je to LFP nebo NMC? Případně jestli mají aktivní termomanagement a ochranná pásma nabití a vybití? Proč se ptám. U nás ve městě máme elektrobusy SOR EBN a po necelých 5 letech jsou baterie na odpis. Resp. staré baterie nezvládaly již potřebný dojezd, takže někde by ještě mohly druhotně sloužit. A tohle je, dle mého názoru, způsobeno hlavně tím, že zcela postrádají chlazení i vyhřívání. Záruka? Ani omylem, město muselo zaplatit komplet nové baterie ze svého. A pokud by tomu takto bylo i u dalších prostředků hromadné dopravy, tak se nám tu… Číst vice »
LTO.
tak to jsem klidnější, to je pokročilejší a vhodnější technologie než u SORky, kde jsou nechlazené LFP.
Vlastně nechápu, proč se ty LTO nepoužívají častěji. Mají vyšší proudové zatížení, delší životnost (2-3x proti LFP), zvládají pracovat ve větším teplotním rozpětí.
LTO jsou jednotkově investičně dražší a objemnější, ale zase to kompenzujou počtem cyklů (takže ve finále jsou LTO levnejší). U železeničního vozidla ten objem není tak zásadní, jako u autobusu.
A zvládne to vůbec úsek že Štramberku do Veřovic?
Dělali se prý nějaké úpravy tratě a panter už tak jel zkušební jízdu, takže ano
Nabíjecí stanice v Budišově nemá smysl. Včera jsem jel vlakem do Svatoňovic a z Vítkova jsme jeli 2. Zpátky odpoledne vlak přijel do Svatoňovic prázdný. Ty reko 811 bohaté stačí.
Přímý vlak z Oderska do Ostravy by měl být atraktivnější než přestup na 811.
Dnes už do těch končin zajíždím málo, kdysi jsem tam jezdil 2 x týdně takže něco o té oblasti vím. a ta obsazenost nebyla nikdy nijak velká, frekvence vystoupila ve Vítkově, přistoupilo pár rázovitých do Čermné a dál jsme byli jednotky kusů.Ono když u každé bytovky je několik ojetin, tak ta VHD netáhne ani sociálně slabší.
Ještě doplním, letos co jsem tam jezdil autem, a předjížděl jsem autobus NAD od umbrely, tak jsem myslel že to je nějaká služební jízda bo tam jaksi nebyli žádní lidi.
811 je omyl. Tak po dvou vlacích máte spočítáno kolik lidí tam jezdí..
Ono když hlavní dopravní spička na trase je bud dojizdějíci za práci nebo letní turistická sezona. Tak opravdu během soboty v listopadu v sedle moc lidi nepojede.
Pěkná změna v jízdní době, aktuálně 1 hod 10 – 1 hod 50 na 53 min – 1 hod
Jak v praxi vypadá ta ,,nabíjecí armatura“? Co to vůbec je za zařízení?
Vypadá to trochu jako velký dělič v troleji. Je to zesílení trolejového drátu v místě, kde bude jednotka delší dobu stát bez pohybu a nabíjet. Za jízdy větší proudy v místě sběrač/trolejový drát nevadí.
O důvod víc přejít na 25kV, ať se tohle nemusí řešit.
Asi něco takového.
https://ys-common.s3.eu-central-1.amazonaws.com/Skoda_bemus_7f45911ba3.pdf
Jen dodám, že „nabíjecí armatury“ nejsou v Ostravě na hlavním, ale v Ostravě Střed na koleji 704. Pak jsou ve Studénce na koleji 8. a dvě na 5a.
To je směšné, že to normálně nejezdí Valmez – Ostrava, kraje…
Co to?
Vzal si moc prášků, tak mu vše přijde směšné.
… sem si po ránu šlehnul pár šotoobrázků a už to bylo.
Tohle celé objednává jeden kraj. Mohly tam samozřejmě jezdit vlaky bez přestupu, ale zatím ne BEMU.
Já vím, jen prostě těžce nesu, když kvůli hranicím kraje spojuje vlak vesničku a velké město, když ve vesničce dráha nekončí.
Jak se bude dobíjet ve Štramberku, když má končit ve Věřících?
Po skončení večer dojede do Štramberku. Od 15 prosince bude jezdit přes noc“nabíjet“ do Studénky, nebo do Bohumína.
Nevím kdo to vymyslel.za A nabíjecí stanice má být ve verovicich..konečná a fira tam může spát. Za B ty ty tratě už dávno měly být zadrátove a tento problém .. který SZ vyrábí by nevznikl
Se podivejte kolik let se resi trat Ostrava – FM- Frenstat. To byste se dratu do Verovic nedockal 🙂
Jednoduše. Jak v končícím grafikonu tak v následujícím jsou pozdě večer vlaky, které končí ve Štramberku a do Veřovic už nejezdí a jedou brzo ráno ze Štramberku. (https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/172897705/k271.pdf/738534b3-11bb-40ce-94a6-4846065d77e6 strana 1 a 14) Zatím by měl poslední vlak být vedený 811 (z JŘ je vidět že není první třída) a až bude bod ve Štramberku bude tam BEMU
Jinými slovy se předpokládá, že se jednotka dobije na trati mezi Ostravou a Mošnovem a na těch 20km do Veřovic a 20km zpět do Mošnova si vystačí řádově s polovinou kapacity baterie. Protože při běžné zastávce ve Štramberku se nic dobíjet nebude.
V sobotu už vyjely na trase Ostrava Veřovice
Koalice… tak ať pěkně slouží. 👍😁