České dráhy mají první akutrolejové jednotky, dobíjet je budou zatím na dvou místech

Nová duální jednotka RegioPanter. Foto: Škoda GroupNová duální jednotka RegioPanter. Foto: Škoda Group

První vlaky vyjedou na trať z Veřovic do Ostravy.

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Kreativita tandemu ČD a Škoda Transportation pří vyhýbání se otevřenému VŘ nabrala nových obrátek…

Tuzemák

Je někde zveřejněn taky dojezd?

eLzyx

neví někdo, jaké baterie tyhle vlaky používají? Jestli je to LFP nebo NMC? Případně jestli mají aktivní termomanagement a ochranná pásma nabití a vybití? Proč se ptám. U nás ve městě máme elektrobusy SOR EBN a po necelých 5 letech jsou baterie na odpis. Resp. staré baterie nezvládaly již potřebný dojezd, takže někde by ještě mohly druhotně sloužit. A tohle je, dle mého názoru, způsobeno hlavně tím, že zcela postrádají chlazení i vyhřívání. Záruka? Ani omylem, město muselo zaplatit komplet nové baterie ze svého. A pokud by tomu takto bylo i u dalších prostředků hromadné dopravy, tak se nám tu… Číst vice »

Kubrt

LTO.

eLzyx

tak to jsem klidnější, to je pokročilejší a vhodnější technologie než u SORky, kde jsou nechlazené LFP.
Vlastně nechápu, proč se ty LTO nepoužívají častěji. Mají vyšší proudové zatížení, delší životnost (2-3x proti LFP), zvládají pracovat ve větším teplotním rozpětí.

Kubrt

LTO jsou jednotkově investičně dražší a objemnější, ale zase to kompenzujou počtem cyklů (takže ve finále jsou LTO levnejší). U železeničního vozidla ten objem není tak zásadní, jako u autobusu.

Jiný

A zvládne to vůbec úsek že Štramberku do Veřovic?

Mike

Dělali se prý nějaké úpravy tratě a panter už tak jel zkušební jízdu, takže ano

martin.cuberek

Nabíjecí stanice v Budišově nemá smysl. Včera jsem jel vlakem do Svatoňovic a z Vítkova jsme jeli 2. Zpátky odpoledne vlak přijel do Svatoňovic prázdný. Ty reko 811 bohaté stačí.

Kicruj

Přímý vlak z Oderska do Ostravy by měl být atraktivnější než přestup na 811.

madusan

Dnes už do těch končin zajíždím málo, kdysi jsem tam jezdil 2 x týdně takže něco o té oblasti vím. a ta obsazenost nebyla nikdy nijak velká, frekvence vystoupila ve Vítkově, přistoupilo pár rázovitých do Čermné a dál jsme byli jednotky kusů.Ono když u každé bytovky je několik ojetin, tak ta VHD netáhne ani sociálně slabší.

madusan

Ještě doplním, letos co jsem tam jezdil autem, a předjížděl jsem autobus NAD od umbrely, tak jsem myslel že to je nějaká služební jízda bo tam jaksi nebyli žádní lidi.

Hask

811 je omyl. Tak po dvou vlacích máte spočítáno kolik lidí tam jezdí..

Permonik

Ono když hlavní dopravní spička na trase je bud dojizdějíci za práci nebo letní turistická sezona. Tak opravdu během soboty v listopadu v sedle moc lidi nepojede.

tm2

Pěkná změna v jízdní době, aktuálně 1 hod 10 – 1 hod 50 na 53 min – 1 hod

Petr

Jak v praxi vypadá ta ,,nabíjecí armatura“? Co to vůbec je za zařízení?

Apollo 17

Vypadá to trochu jako velký dělič v troleji. Je to zesílení trolejového drátu v místě, kde bude jednotka delší dobu stát bez pohybu a nabíjet. Za jízdy větší proudy v místě sběrač/trolejový drát nevadí.

Radek

O důvod víc přejít na 25kV, ať se tohle nemusí řešit.

Kkarel
Jakub

Jen dodám, že „nabíjecí armatury“ nejsou v Ostravě na hlavním, ale v Ostravě Střed na koleji 704. Pak jsou ve Studénce na koleji 8. a dvě na 5a.

Krysa350

To je směšné, že to normálně nejezdí Valmez – Ostrava, kraje…

Kubrt

Co to?

Průvodce původní Aleš

Vzal si moc prášků, tak mu vše přijde směšné.

Krysa350

… sem si po ránu šlehnul pár šotoobrázků a už to bylo.

Twix

Tohle celé objednává jeden kraj. Mohly tam samozřejmě jezdit vlaky bez přestupu, ale zatím ne BEMU.

Krysa350

Já vím, jen prostě těžce nesu, když kvůli hranicím kraje spojuje vlak vesničku a velké město, když ve vesničce dráha nekončí.

qwertz

Jak se bude dobíjet ve Štramberku, když má končit ve Věřících?

Apollo 17

Po skončení večer dojede do Štramberku. Od 15 prosince bude jezdit přes noc“nabíjet“ do Studénky, nebo do Bohumína.

Hask

Nevím kdo to vymyslel.za A nabíjecí stanice má být ve verovicich..konečná a fira tam může spát. Za B ty ty tratě už dávno měly být zadrátove a tento problém .. který SZ vyrábí by nevznikl

qwertz

Se podivejte kolik let se resi trat Ostrava – FM- Frenstat. To byste se dratu do Verovic nedockal 🙂

Igor

Jednoduše. Jak v končícím grafikonu tak v následujícím jsou pozdě večer vlaky, které končí ve Štramberku a do Veřovic už nejezdí a jedou brzo ráno ze Štramberku. (https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/172897705/k271.pdf/738534b3-11bb-40ce-94a6-4846065d77e6 strana 1 a 14) Zatím by měl poslední vlak být vedený 811 (z JŘ je vidět že není první třída) a až bude bod ve Štramberku bude tam BEMU

qwertz

Jinými slovy se předpokládá, že se jednotka dobije na trati mezi Ostravou a Mošnovem a na těch 20km do Veřovic a 20km zpět do Mošnova si vystačí řádově s polovinou kapacity baterie. Protože při běžné zastávce ve Štramberku se nic dobíjet nebude.

Vašek

V sobotu už vyjely na trase Ostrava Veřovice

Martin

Koalice… tak ať pěkně slouží. 👍😁