České dráhy mají novou kolektivní smlouvu, nárůst mezd bude výrazně nižší než u Správy železnic

Vlakový personál Českých drah a cestující. Foto: České dráhyVlakový personál Českých drah a cestující. Foto: České dráhy

Součástí dohody je i bonus 12 000 korun.

163 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JanJanJan

Čekal jsem minimálně 7% zvýšení. Reálně jsem čekal dorovnat inflaci. Být u ČD, tak bych nebyl spokojen. A ty KOP? To je výsměch. To raději víc peněz a zajedu si sám do lázní.

V.N.

Myslím, že nějakých 7% nebude plošně přidávat takřka nikdo…

JendaVenda

KOP je bonus pro loajální zaměstnance, kteří pro firmu pracují alespoň 20 let. Nikoliv pro Pepu, který do depa nastoupil před 4 měsíci po škole.

JanJanJan

Jj. Než Pepa bude mít trapných několik dní v lázních, tak mu to zruší. Tomu říkám gól.

G....

A na co chcete nalákat nové lidi, aby trochu zmírnili ten podstav? Pojďte k nám a když u nás vydržíte 20 let, zaplatíme vám lázně?

král j

Máte někdo zprávy, jak to vypadá s kolektivním vyjednávání u RegioJetu a u Arrivy?

Leinad

Faktem je, že stew bere jako brigádníky na jedno použití, ale jinak odbory mají. Taky mají málo strojvedoucích.

Jirka

Ahoj,pracuji u Regiojetu. Bohužel kolektivní smlouvu mají jen fírové,jak cca tady píší o těch 7 procent,tak jim bylo přidáno letos v létě. Prúvodčim a vlakošům nic,mame normalni smlouvy a odbory bohuzel na krajske urovni – v nasi firme nemame,neboť kdo neví,tak velký Regiojet je rozdělen. Nám v roce 2022 na konci roku přidali navíc 500,Kč do základu.Kdo tu je dyl,tak 2000. Zavedli tu taky ctvrtletni bonus od roku 2023,na ktery pul roku nikdo nedosahnul,nez se od leta zavedli po velkych stiznostech nova pravidla. Tedy jen pro obraz,v inzeratech je u průvodčích napsáno rozptyl do 28,tisíc,z toho 2/3 bereme v základu… Číst vice »

Vladislav

Nadpis je lež! Když započteme zvýšení u většiny profesí o jeden tarifní stupeň (od čehož se odvíjí zvýšení dalších příplatků) to máte cca + další 2000,-, nebudou mít menší zvýšení než SŽ! Spíš naopak. To, že platy všeobecně na dráze začínají být směšný, to je už jiná věc..

Pajoš

A která většina profesí dostala vyšší tarif?

MTl

u zdražení jízdného o 10% argumentují že stoupají náklady na mzdy.

Kdo já

Takže, my co jsme ve 12 třídě, 2,3 % + 1000 měsíčně odměna.
Kdyby raději zrušily ty kopky…
Druhou věcí je, komu se nelíbí může odejít k někomu jinému, na věrnost se už dávno nehraje.

Ech

Podle mého je rozumné být věrný perspektivní obživě.

Ale copak jsou perspektivní dálkové vlaky ČD Břeclav-Bohumín Ex4 (vozící zejm. poláky z PL do AT), kde dotace od českého MinDopravy pro ČD činí 208 Kč/vlkm ve srovnání s vlakem Jančury na Ukrajinu, který žádné dotace od českého MinDopravy nedostává?

Nemá firma ČD až příliš moc neproduktivních/ztrátových činností, když potřebuje 208 Kč/vlkm dotace, zatímco konkurenční srovnatelný vlak nedostává srovnatelné dotace?

roman

ČD nedostávají dotace

Ech

Omyl. Pročtěte si výroční zprávu Skupiny ČD a firmy SŽ

roman

To, co popisujete je platba za objednanou službu. Dostávají všichni dopravci, kteří jezdí pod objednávkou kraju nebo MD.

El Barto

To Axelovi nevysvětlíte. Za posledních spoustu měsíců to zkoušelo tolik lidí a on jede dál o dotacích jak kolovrátek. Zbytečná diskuze.

XP3

Nevysvětlujte mu to, protože ten kolovrátek si stejně dál pojede svou…

Ech

Tak tedy konkrétní příklad Vaší mystifikace: jaktože firma SŽ své výdaje zaplatí pouze z cca 6% platbami od dopravců za použití kolejí a ošlapné?

Proč nejsou platby dopravců pro firmu SŽ zhruba 18x vyšší než nyní?

Řeč je o desítkách miliard jen v tomto konkrétním příkladu.

Plus daňové úlevy atd atd.

Vždyť to je dotace i pro Skupinu ČD, jak vyšije.

XP3

Zapněte si modelové kolejiště, hrajte si s vagonkama a lokotkama a nepleťte se do diskuze mezi velkýma klukama…

Ech

Ano, zvážím Vaše doporučení, a to den po vypnutí dotací/daňových úlev cca 100 miliard do železnice v ČR. Neboť tyto dotace jsou vesměs na státní dluh. A to nechci.

Má úcta, dobrý železniční zasloužilý muži

remet

Ne, tohle neni dotace. SZ spravuje majetek statu. Je to statni organizace a je majoritne financovana z rozpoctu MD. Neni to akciovka jako CD.
Cekal jsem teda tropsku lepsi priklad dotaci pro CD ze strany statiu (a ano, jsem presvedcen, ze tak lze nazvat vsechny ty „odprodeje“ pozemku pod kolejema, nadrazi a dalsich budov).
Apropo, k cemu dopravce potrebuje vlastni nadrazi v centru Prahy?

Ech

Samozřejmě, že je to dotace pro státní podnikající firmu Správa železnic (hybrid mezi s.p. a a.s.), která takto předává dotaci dopravcům na železnici. To končí, neboť státní kasa je prázdná a zadlužená = musí se radikálně zdražit ceník SŽ.

Obdoba v letectví tj. státní firmy ŘLP+LP žádnou obdobnou dotaci nedostávají a přesto spousta lidí se dopravuje letadlem.

Takže stačí odstranit nenormální, dotacemi pokřivený, stav na železnici.

Jestli železnice dopadne podobně jako telegraf, poštovní holubi a koňské dostavníky, to záleží zejména na odbornících kteří se živí železničním podnikáním

Jirka

Pro představu,ČD dostali teď od státu 1 miliardu za kompenzaci ztrát. Jiný dopravce nikdy nic takoveho nedostane. ČD jsou neziskove,ptoto konci ve ztrate a stat kazdym rokem do nich napousti penize. Jinak tech 200 za vlakovy kilometr sedi,jeste vtipny,ze ČD maji nyní i jeste vice za vlakovy kilometr a vypadaji tak,jak vypadaji.

Granja

…..vlaky ČD Břeclav-Bohumín Ex4 (vozící zejm. poláky z PL do AT)….

A nechtěl byste ty státní hranice rovnou zavřít a natáhnout ostnatý drát? Lokotky a vagonky + kecy o „vypínání“ jsou se zaťatými zuby snesitelné, ale tohle už je moc.

Ech

Nic takového jsem netvrdil.

Pouze chci, aby se mi nezvyšovaly daně na splácení úroků z půjčených peněz, které stát za Babiše/Okamury vyplýtval ve zbytečných dotacích jako je např. Ex4 nebo nádražácké paláce v Praze (Hlavní), Pardubicích, či Teplicích atd.

Když vlaky z Ostrava do Prahy jezdí bez dotací, a vlaky z Prahy na Ukrajinu taktéž bez dotací českého Min. Dopravy, tak proč my z ČR bychom měli dotovat pasažérům z Polska jejich cestu do Rakouska ????

Granja

Zastav už ten flašinet!!!

Ech

Děkuji za názor. Na Vaši předchozí manipulativní reakci (=vkládal jste mi do úst, co jsem neřekl) jsem Vám slušně a věcně zareagoval.

Ovšem tato Vaše, ehm nehrdinská, poslední reakce svědčí o Vaší lidské úrovni.

No nic, popojedem.

roman

potom vystává otázka proč by měli občané okolních státu dotovat dopravu českým pasažérům?

Ech

Byl by příklad, prosím? Nejsem si vědom něčeho takového.

Za dopravu skrz žel. trať přes Glucholazy resp. Bogatynii naši daňoví poplatníci pravidelně platí zahraničnímu provozovateli tratě sloužící mj. českým pasažérům.

libor706

Jsem u ČD 9 let. A pro většinu strojvedoucích 20 let a více je připosraná KOPka středobod vesmíru. Ale nějak se na to povznesu. Já jedu na dovču, kam chci a nečekám jako žebrák, co mě určí zaměstnavatel.

V.N.

Na jednu stranu se mi jako pozorovateli z vnějšku to zdá málo. Na druhou stranu, když se podívám na ekonomické výsledky těch firem, kladu si otázku, zda si vůbec i taková procenta mohou tyto firmy dovolit. Spíše si myslím, že by v rámci ČD i ČDC měla proběhnout malá revoluce… i vzhledem k tomu, kolik ČD ztrácí práce….

DuDr.

Není to úplně pravda ten nadpis. 12000 odměna bude rozložena do měsíců po tisícovkách a po přepočtu to dává dalších 2,2% takže 2,3 + 2,2 je těch 4,5 stejně jako u SŽ. Navíc třída pro strojvedoucí a od 1.4. i pro vlakové čety. Tudíž většina provozních zaměstnanců musí být spokojena.

Ferda Vomáčka

Provozní zaměstnanci budou 3,14čovat i kdyby dostali +30%

Rejpal

ČD jsou asi bohatý podnik, když mohu zvýšit platovou třídu vlakvedoucím. U jiných dopravců si vlakvedoucí vydělají méně a musí dělat více činností než u ČD. Vlakvedoucího může dělat téměř kdokoliv. Stačí jen absolvovat kurz. ČD měli místo vlakvedoucím přidat správkařům na dílně a hlavně elektrikářům. Kde dnes seženete šikovného elektrikáře / elektronika? Vozidel plných elektroniky přibývá a nemá to kdo opravovat. Ale hlavně, že přidáme vlakvedoucím. Bravo vedení ČD, soukromníci děkují za příchod elektrikářů od ČD.

Kdo já

Ponechám stranou komu přidat a komu né, myslíte že by jste mohl dělat vlakvedoucí? Kromě kurzu musíte mít i psychotesty, a podle toho co píšete tak nevím, jestli by jste je dál.

Rejpal

Určitě, jsem držitel licence strojvedoucího, takže jsem úspěšně absolvoval psychotesty na strojvedoucího.

Vlakoš

Psychotesty jsou zrušeny,dělá se pouze dotazník u přednosty…

Granja

Těžko říci, zda musí, – nicméně jistota zaměstnání tam, kde ČD neztrácí výkony také není k zahození. U soukromých firem a úřadů ta jistota zaměstnání v blízké budoucnosti být zdaleka nemusí.

vasek.beroun

První, co mne napadlo, bylo slovo ,, Výsměch“.

Stydlín

Nebo výjeb:).

Pavel

Obrovská prohra. Při inflaci 12% zvýšení mezd o 2,3 %. Zatímco jízdné zdražuje o 10%, cena režijky snad ještě více, nemluvě o daších věcech, pojistka na auto, atd. Pan Krapinec tohle považuje za úspěch? To si z nás dělá srandu. Nechápu, proč odbory furt kývají na ty bonusy, místo toho, aby se přidalo do tarifu, tak je to bonus, takže příští rok bude výchozí částka nižší, nemluvě o lidech, co pracují na Dohodu o provedení práce nebo činnosti, ty dostanou závratných 2,3 %. Reálná mzda stále klesá.

DuDr.

Bonusy jsou krásná věc. Erár dá peníze navíc, ale hned ti je zdaní takže si slušnou část vezme zpět. Aneb jak přelévat státní z jedné kapsy do druhé přes zaměstnance.

jal

„Reálná mzda stále klesá.“

Z hlediska makroekonomiky je to pozitivní jev.
Stále víc lidí má míň na útratu, inflace se snižuje. Výkon ekonomiky klesá víc než v okolních státech, což přináší horší kurs koruny a lidé tak nebudou nakupovat v pohraničí.

To se dá v médiích pojmout jako vyšší důvěra v českou ekonomiku a vládu..

Matt

Furt lepší jak muklit pro žlutého

Jirka

Zatím to vypadá, že u žlutého bude muklování dost, u modrého čím dál méně 🙂

Laborec425

Lidská hloupost zvítězila 🙂
Dobrovolně budeme raději novodobými otroky pro PANA PODNIKATELE 😀

Jaaa

Ano, ta nejlepší vizitka české dopravní politiky.

Ech

Dopravní politika? Co to prosím Vás je?

Jaká politika stojí za tím, že 94% populace pravidelně nejezdí vlakem?

Jaká politika stojí za tím, že 72,9% sedaček vlaků firmy ČD vozilo vzduch (údaj za 1. pololetí), navzdory 100 miliardám dotací/daňových úĺev ročně do železnice?

El Barto

Flašinet jede i dnes.

Granja

Jede a pojede (jel) i včera, dnes a zítra. Aneb jak všem zkazit adventní čas.

El Barto

To zase ne, není třeba kazit si adventní čas výplody nějakého vševědoucího tlučhuby 🙂 šťastný advent!

Granja

Vám taky!

vondra

Přestan

Pavel

Jezdím do práce docela pravidelně, pokud nejsem na sl.cestě. Odpoledne bývá v rychlíku z Pardubic najít volné místo.

Ech

Souhlas. Ono do čísel promlouvá např. R11B Č. Budějovice-Jihlava-Brno nebo R24 či R15

V.N.

To, že přístup na infrastrukturu má každý, kdo splní určité podmínky je snad zavedeno v celé Evropě. To, že se konají na určité výkony výběrová řízení je v pořádku. To, že v nich ČD mají obrovské problémy uspět…. to je věc jiná…

Martin

Dobrá správa – dobré platy…. České dráhy – české platy….

Lukáš

Řekl bych, že ani u jednoho z nich to není žádný zázrak. Za poslední dva roky se na mém pracovišti objevilo šest nových mladých nadějných kolegů. Všichni to vzdali už v kurzu. Tyhle směny za tyto peníze dělat nebudou.

Granja

Až těch lidí bude opravdu málo, pak začnou řešit i ty směny, když odbory toto neřeší a turnaje ve stolním tenise, kolekce a další co nesouvisí s pracovními podmínkami, jsou přednější.

jal

Kdyby dostali víc, bude se řvát, že je to moc.

David

A co třeba RegioJet, tam jsou všichni spokojení a kdo ne, tak jde jinam.

Jaaa

B je správně. 😉

Gajda

Nikdy neříkej nikdy

a.r.

Samozrejme, vlakosi od RJ by za 30 ani nevstali.

Vašek

A to se vyplatí.

Rei

V ČR jsou na místě předpoklady pro zvyšování mezd na velmi vysoké úrovni, a to zejména to, že je nezaměstnanost velmi nízká (regulérně, kdo nechce pracovat nepracuje) a kolektivní vyjednávání by tak se mělo transformovat do přední pozice kor s lidmi s odbornou způsobilostí (strojvedoucí, vlakvedoucí, strojmistři apod.), jenomže to bychom nesměli být v Čechách… I z hlediska ZP, a to hlavně z hlediska ČD jsou diskriminováni lidé, kteří chtějí pravovat a dělají něco navíc. Lidé pracující na dohodu nemají, i když je to v roporu s ZP, nárok na příplatky za SoNe, svátky, dělenky, jediné, co se u národního… Číst vice »

Rei

Ne všichni mohou pracovat na HPP 🙂 Nevidím důvod, proč takhle škatulkovat jednotlivé zaměstnance.

V.N.

Každá firma si může dovolit vyplácet platy ve výši v rámci svých možností. Pokud průměrný zaměstnanec vytvoří firmě zisk půl mega ročně, poté by bylo asi spravedlivé, kdyby to ten člověk poznal na výplatě. Pokud je firma bez zisku, nebo v minimálním zisku (výsledek 480 mega za půl roku pro firmu velikosti ČD Cargo nepokládám za nějaké extra dobrý) , poté je jakékoliv zvýšení plusem…

Jirka

🤔 kdyby to šlo nějak jednoduše, tak bych sem tam nějaký vlak jako bývalý průvodčí se zájmem o železnici na dohodu odjel, ale zejména na HPP se na to můžu vykašlat a nemám na to ani náladu, ani širší čas.
A ještě se znova dřít předpisy. Tak si ty cesty vlakem radši odsedím.

Mysel

Jo, obecne predpoklady na trhu prace popisujete spravne. Jenze konkretne u CD je problem s vykonem firmy. A z vysledku vyjednavani je znat, ze to pochopili i sefove odboru. To je treba pochvalit, protoze to neni samozrejmost.

Uuu

No hlavně že zůstaly Kopky, které se dnes netýkají dle mého skromného odhadu skoro poloviny provozních zaměstnanců. Místo toho aby se tento archaismus už konečně zrušil a přidalo se všem řádně do základu. Slabota toto, odbory opět selhaly a jde videt za koho kopou. Nárůst o 2.3% je směšný.

JendaVenda

Já si milý pane, KOP -ky velice cením. Je to benefit za loajalitu.

strojvedoucí ÚK

V pořádku, říkejte to například zaměstnancům v Ústeckém kraji. Tady ČD není a ani v dalších krajích nebude jistota. Já odsloužím 10 let u ČD a půjdu od válu a nebo budu dojíždět 2 hodiny do práce bez Rg jízdy, takže ČD a loajalita nejde do sebe. Za tu dobu co tady v ÚK pracuji, tak jsme přišli o 95% výkonů nebo respektive přijdou. Tento benefit už se měl dávno odstavit k nějakému ročníků, třeba nástupům 2010, kdo nastoupil před bude si chrochtat na KOPce a ti co nastoupí po 2010, tak by měli mít nárok na každoroční odměnu v… Číst vice »

Radim

V nouzovém režimu, kdyby se PKS nepodepsala, byla např. dovolená 4 týdny a spousta příplatků hodné osekána, to jen kdyby odbory nebyly vůbec… 😉

Kdo já

Kdyby nebyla v odborech výhodná pojistka na blbost, tak dle mého, polovina lidí tam není. A to jsi nejsem jistý, když součtu kolik dávám federaci, jestli by mě ta pojistka nevyšla levněji.

Rejpal

Tak proč si platíte odborové příspěvky? Kdyby více lidí z odboru vystoupilo, tak by se třeba odborářští bossové zamysleli nad svojí prácí.

PanCumelNaVlak

Proc?

Lovec

ani korunu bych nikomu nedal, bude někdo o těch více % pracovat? hádám, že ne

Zapa

Já třeba ano, ale neptejte se jak, protože byste to stejně nepochopil.

Martin

Stanjura nebo Síkela? Nebo dokonce ten hlavní?

Jaaa

Ne, jenom ňouma co nikdy nepracoval.

Laborec425

Víte, kolik se bere na SŽ? I odborní zaměstnanci kolem 30 tisíc..
Myslím, že to není moc.

Martin

Přečtěte si někdy diskuse na internetu. Najdou se i takoví, co Vám budou tvrdit, že to je při současném zdražovaní, inflaci, neskutečném rozhazování na druhé straně atd OK mzda, že se lidé mají uskromnit, vzít si svetr atd .. a budou to do krve hájit. Skutečnost je ale taková, že celkově se to všechno řítí do pr….. Já naštěstí takové problémy řešit nemusím, ale vidím svět okolo sebe a je mi z toho dost smutno…

Ech

Ale houby. Docela se nám v ČR daří.

Nebojte, nenastane u nás konec světa, až se železniční síť firmy SŽ svojí hustotou naladí na obdobnou hustotu sítě, jaká je v Nizozemí, Portugalsku či v UK. Čili 4/5 sítě fuč.

El Barto

A další stará známá písnička z flašinetu.

Martin

Ne, nedaří Axeli. Pokud někdo má plat 24, nebo 30 tis a během posledních dvou let všechno vč. energie zdražilo 2x, tak nedaří… nemluvě o brutalním znehodnocení úspor, které lidé měli z předchozích let…. Do toho stát brutálně rozhazuje a drahotu začal brát jako něco normálního…. Nikdy by mě nenapadlo, že může být hůř než za minulé vlády….a může…a ta pravá krize ještě přijde… uvidíte příští rok.

Ech

Půl kg vaječných těstovin kupuju za 19,9, stávaly kolem 15 Kč. Kilo vepřového kupuju kolem stovky, stávalo kolem 90 Kč Ano, mléko a máslo nekupujem, používáme sádlo. Namísto vína budem dělat jabčák ze spadaných jablek – něco jako cider = bez DPH a bez spotřební daně. Z trnek děláme povidla. Konzumaci slivovice jsme silně omezili, protože jsme přestali pálit. A začali jsme chovat pras, kokodáky a ušáky. Plus obdělávat část polí. Žijeme sestěhování se starší generací. Televizi jsme zrušili, aby nás nelákaly televizní reklamy. Dovolenou jsme strávili na poli/v sadu, ale o víkendu jsme na běžkách ze sekáče. Nepřipadá mi… Číst vice »

JanJanJan

30 tisíc?
Člověk na OTV, 6 třída po-pá je rád za 24 tisíc.

Výpravčí

Tak já dělám sám to, na co byli před pár měsíci 4 lidi. Signalisti, operátorka pá pá. Sice měli menší plat, ale 300% mi nepřidali. :-))

Ferda Vomáčka

Taky to byla funkce, která uz pred 30 lety byla zastaralá. Jen díky zaostalosti železniční sítě se tu tyhle archaismy udržely…

Leštění

Nechci se nikoho dotknout, ale srovnávat pouze procenta je nesmysl. Vždy záleží na základu a ten se tu neuvádí.

roman

Platové tabulky jsou dostupné na internetu. Stačí si najít kolektivní smlouvu.

2101

Přesně tak, a tím pádem zaměstnanci SŽ dostanou o dost míň než u ČD. Protože u SŽ má většina profesí o dost nižší základ než například vlakvedoucí. A zaměstnanci SŽ na koridorech jsou dost podhodnocení když mají například jen o třídu více než kolegové někde na lokálce.

Petr

Promiňte, ale když se na ty tabulky podíváte, tak stejná třída je u SŽ lépe ohodnocena než u ČD.. a na cargo jsem nekoukal, ale myslím že i u carga je výše jak u osobky.. takže opravdu nic moc letos ČD osobka.

EC104

no jo ČD je akciovka a SŽ je státní organizace….

JanJanJan

Pravda. Jenže kdo u ČD dělá v 6-7 třídě? U SŽ tisíce lidí. Víc ti nikdo nedá.

Jan

Základní mzda např. vlakvedoucího ČD je vyšší než třeba výpravčího?
To myslím že není pravda

2101

Ano ale u SŽ nejsou jen výpravčí, třeba hradlaři-hláskaři jsou ve 4. třídě, což je nyní 20 900 Kč základ, a to je vzhledem k podmínkám na trati 171 dost neadekvátní když například signalisti na tratích kde jede pouhých 40 vlaků za 24 hodin mají o třídu víc, nebo výpravčí na trati 171 kteří mají 10. třídu a například v Čejeticích 9. Prostě lidi na koridorech jsou podhodnocení a ten systém je nespravedlivý, když někdo na stavědle se 2 výhybkami a třetinovým provozem má víc než hradlaři na Berounské případně hláskaři na Hradecku…

Granja

Bohužel nikdo toto neřeší. Přitom zde dochází ke ztrátě motivace někam postoupit. Není se co divit, že je lepší být výpravčím na „kozích“ drahách, kde průměrně za 1 nebo 2 hodiny jede vlak. Je smutné, že v případě napadení sněhu není takovýto nevytížený zaměstnanec ochoten odhrnout sníh alespoň u staniční budovy.

roman

ČD Cargo odměny opět 0 Kč

DeMiKu

To není pravda, měli bychom dostat 5000,- už v listopadové výplatě.

Vectron

To je sice fakt,přesto oproti cd je to směšné.cargo dotuje prodělečnou osobku a pak dostane hovno..a to již v říjnu dostali 7000 a my na Cargo 2000,fakt nechápu…asi půjdu cvakat lístky🙄

Sériový jezdec

Lístky fakt radši cvakat nechoď. O dost horší práce za míň peněz plus dělený směny.

Kuzma

Co je směšné? Cargo už po léta nic nedotuje a ze zákona ani nesmí ! A ta naše odměna u ČD je taky tak trochu pofidérní, protože na ruku nám 12k nikdo nedá, ale hezky to rozprostřou do 12 ti výplat. Ke každý výplatě 1000 Kč navíc.
Takže Cargo odměna 5000 + 4.5 % do základu a Osobka 2.3% do základu + 1000 Kč do každé výplaty v roce 2024.
Myslím, že vím do je vítěz…..

Martin

Nepůjdete….sám víte, že ne…

Jan

Jo jo – chce to o tom nekecat a zkusit to no a pak nám povědět kdepak je to lepšejší

milan

Zaprvé se o odměnách na cargu mluví také, ale zadruhé nevidíte rozdíl v navýšení základu na cargu o 4,5% a u mateřské osobky jen 2,3% +12tis odměny = jakoby 1tis odměn ke každé měsíční výplatě, které jim v podstatě dorovná cca ty 2% rozdílu v růstu základu, ale nepočítá se jim to do něj, tak při dalším navyšování budou mít menší základ?

Růža

Odměna letos u ČD 10000+12000=22000Kč .U SŽ 12000Kč.

Petr

Odměna letos nebude 22000. Těch 12000 je na příští rok po 1000 a ke konci roku to zase seberou.. takže lepší by byl pouze tarif bez odměny. Takže se bude za rok vycházet z nižšího tarifu než jinde.

Růža

Tvrdit, že dostanete odměnu 12000 za příští rok je hotovej Kocourkov.

Dodo

Jo prostě jiný svět. Letos z toho samotné ČD vyšlo nejhůře a v porovnání co je nabízeno Němcům a proč stávkují… 😀

Ale aspoň třída navíc pro vlakvedoucí a strojvedoucí.

Ferda Vomáčka

V Česku a Německu nemůžete porovnat co se železnice týká prakticky nic. Proč tedy účelově porovnávat plat ČD?

Kubrt

Nebývají tu poslední dobou nějak často články na téma ztráta výkonů ČD? Možná to s touto „slabotou“ bude nějak souviset, a možná ive více rovinách.

Ech

Primárním důvodem je, že vedení ČD uchlácholilo ratingovou firmu Moody s tím, že se významně zlepší ziskovost Skupiny ČD.

Takže taková linka vozící vzduch za strašlivě přemrštěné dotace, no to je sen vedení firmy ČD. Např. Č. Budějovice-Jihlava-Brno.

V dalším kroku předpokládám, že zkopírují strategii „ušetřit na úklidu, odbornících“ a pasažérům nabídnou levný žvanec, aby je přetáhli z aut. Plus konverze na autobusy

Jeník

Vypadni

zlsl

v sž by někteří, obzvlášť v managementu neměli dostat zaplaceno vůbec

Konečně

Ne že bych se chtěl zastávat neschopného vedení SŽ, ale jejich pracovní smlouvy se kolektovní smlouvou neřídí…

ABCD

Provozní zaměstnanci jsou od 1.12 ve vyšším tarifním stupni takže to cca dorovná to, co přidala správa a cargo.

Petr

Všichni provozní pracovníci určitě ne… Jen strojvedoucí.. a taky ne všichni. A pár strojmistrů. Píšu pár, protože osmdesáti procentům strojmistrům se nic nezvedlo..jen ten tarif

Petr

Detailně: Od 1.12. změna katalogu prací, kde jsou strojvedoucí z desáté třídy (posun) přesunuti do jedenácté třídy a strojvedoucí z jedenácté třídy (trať) přesunuti do dvanácté třídy.
Strojvedoucích ve dvanácté třídě se už žádný přesun netýká, což jsou strojvedoucí na ec například a rychlé obraty.
U strojmistrů se to týkalo jen pár desítek lidí. U zbytku strojmistrů a dalších pracovníků nic.
Jinak žádné velké změny u provozních pracovníků k dnešku nejsou.

Od ledna bude změna u THP pracovníků, kdy z nich drtivá většina bude mít smluvní mzdy (aby podepsali 150 hod zdarma) a pak od 1.4. změna třídy u vlakvedoucích.

Ech

Průměrné měsíční osobní náklady na jednoho odborníka/odbornici Skupiny ČD byly loni cca 61,5 tisíce Kč

Fakt mi není jasné proč na práci řidiče venkovských vlaků, kde stačí výuční list a roční kurz, není výrazný odstup od osobních nákladů za práci lékaře/lékařky, což vyžaduje středoškolské studium, vysokoškolské šestileté studium a atestaci třebas 70 měsíců.

noerf

Měsíční náklady 61 000 Kč znamená 45 000 Kč hrubou mzdu.

PeDazOl

Vysvětlujte to tupci co neví co je náklad včetně pojištění dovolené etc…..

Ech

V uvedené částce jsou i benefity jako např. životní atd.

Martin H.

Třeba proto, že jedna naše chyba může zabít 100 lidí, nebo udělat škodu 200 milionů. Nebo proto, že máme nástupy na směny a konce směn kdykoliv během dne a noci. Nebo proto, že musíme znát spousty předpisů, norem a vyhlášek a neustále tyto znalosti aktualizovat. Nebo taky proto, že musíme ovládat a znát desítky typů vozidel. A spousty dalších důvodů by se našly. Víš co starej se radši o svoje blechy, ať se ti s něčím nezkříží. A už vůbec nesrovnávej naše podmínky s jinými obory. Srovnáváš něco, co je absolutně nesrovnatelné, což může dělat jen nesvéprávný, slabomyslný jedinec. A… Číst vice »

Michal M

To by Axelovi nikdo nepůjčil.

Ech

Tak si to rozeberme: 1. Já psal o práci řidiče venkovských vlaků. Vy tvrdíte, že jedna chyba řidiče venkovských vlaků může zabít 100 pasažérů. Který venkovských vlak vozí 400 sedaček (neboť to zhruba odpovídá míře využití kapacity, jak ji uvádí ČD)? 2. Škoda za 200 milionů na venkovském vlaku může vzniknout jak, když za zahořený Honecker před rokem u Vranovic, který byl poté sešrotován, byla škoda 1,2 milionu Kč? Prosím o konkrétní příklady Jakoupak asi může udělat chybu za 200 milionů Kč běžný řidič vlaku z Hodonína do Čejče? Zvláště, pokud jako obvykle veze 0 (nebo pár) pasažérů? Podle mého… Číst vice »

Sériový jezdec

No on ten „venkovský vlak“ může vjet do vlakové cesty třeba ECčku a hned jsou ve hře desítky i stovky životů nebo milionů. A co se předpisů týče, tak se prakticky nerozlišuje, jedná-li se o hlavní vedlejší trať. Znalost D1 a předpisů dopravce je prakticky totožná. A je-li trat provozována v režimu zjednodušené drážní dopravy, je třeba ještě zmocnění D3 (k tomu všemu). Navíc jízda na lokálních tratích funguje většinou pro rozježdění nových strojvedoucích, a pak je čeká zpravidla rychlý postup na hlavní tratě (liší se dle PJ). Jinak ano, podle toho cancu co jste napsal jste buď neználek nebo… Číst vice »

Ech

Jakože když EC (363 (80 tun) a 7 vagonů (po 40 tunách)) se čelně srazí s 810 (18 tun) nebo s814 (40 tun) nebo s lokotkou a jedním vagonkem (JVZ), tak EC je kompletně na odpis ? Byl by příklad? Např. při tragédii v Čerčanech se Vámi popisovaný scénář stovek mrtvých jaksi nekonal. https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_v_%C4%8Cer%C4%8Danech Tím chci říct, že nedává smysl aby řidič venkovského vlaku měl vyšší mzdu než řidič venkovského autobusu. Spíš by taková práce měla ohodnocena někam směrem k minimální mzdě. P.S. Jestli ČD uměle drží laťku vysoko, tak je to problém ČD, aby vydělala na luxusní mzdy pro… Číst vice »

Jeník

To jsou bláboly a lži.

Ech

Co je lživé na tom, že smyslem železniční pasažérské dopravy je dlouhé linky s dlouhými vlaky (třebas 15 vagonů) a ideálně v elektrice.

Vláčky typu 814 jaksi zhusta postrádají racio a už vůbec nechápu proč by mzda řidiče takového vláčku měla být výrazně nad úrovní minimální mzdy.

Martin H.

Důležité slovo, to NECHÁPU. To se táhne jako stříbrná nitka všemi tvými příspěvky…

El Barto

„Tím chci říct, že nedává smysl aby řidič venkovského vlaku měl vyšší mzdu než řidič venkovského autobusu. Spíš by taková práce měla ohodnocena někam směrem k minimální mzdě.“

Už to nepijte/nekuřte/neberte. Víte houby ale mluvit do všeho budete. Nebo jestli je to projev vaší grafomanie, tak s tím si dnešní medicína snad umí poradit. A trolit tady úmyslným používáním nesprávných termínů, jako je řidič venkovských vlaků, tady snad už dlouho nebudete.

Montano

no vypadá to, že asi tak máš nedokončenou pomocnou školu, příteli

Ech

A jaké argumenty máte pro své tvrzení, dobrý muži?

Řidiči koňských dostavníků také pracovali, akorát se neuživili. Podobně jako řidiči málokapacitních vláčků na venkově.

Jiří Kocurek

A pak jeden usne za kniplem a je z toho hromada. Velvěty apod. Být to kamioňák, tak se tady řve něco o 6.000.000 řidičů v ČR, které patří pozavírat do posledního policajta.

Granja

Ale přece nikdo vám tady na ten asfalt nesáhl, tak proč kamioňák???

PvvS

Nezapomínejte na pravidelný dávky prášků..

Ech

To asi myslíte na onoho srandistu, který výše tvrdil, že řidič vlaku 810: „, že musíme ovládat a znát desítky typů vozidel.“

Ano, nejsa z oboru, tak toho spoustu nevím, ale takovou evidentní nepravdu poznám.

Ares

Tak ty seš slušnej případ pro pana doktora.

El Barto

„takovou evidentní nepravdu poznám“ – ne, Axeli, nepoznáte.

Ech

Tak uveďte odkaz na KONKRÉTNÍ příklad, který řidič/-čka vlaků u ČD umí: „ovládat a znát desítky typů vozidel.“

El Barto

Jelikož nic jako „řidič/-čka vlaků“ neexistuje, tak si můžete trhnout nohou.

Montano

a mimoto tam u vás jezdí ARIVA nebo co za šmelináře. Pokud vím, tak ČSD/ČD odjakživa měli jen STROJVEDOUCÍ, řidiče pokud je mi známo má ARRIVA. Tak neurážejte naše zaměstnance, kteří opravdu musí znát, to co zde kolega Marek H. uvádí a to ať již jede třebas s Ex vlakem napříč Evropou, nebo s vesnickou lokálkou 20 km tam a zpátky. ( jsem výpravčí začínající na malé stanici v horách a končící do důchodu v Břeclavi) a hned tady vidíme co musí kdo u tratě znát – výpravčí ze stanici s dvěma dopravními kolejemi skončí v Břeclavi. A tak je… Číst vice »

Ech

Tak prosím uveďte odkaz na KONKRÉTNÍ příklad, který řidič/-čka vlaků u ČD musí umět: „ovládat a znát desítky typů vozidel.“

Což cituji pana Marka H.

Děkuji.

Ech

A k té Vaší historce, že Vy pane Montane děláte ukrutně obtížnou práci výpravčího v Břeclavi.

Před skoro 10ti lety tam začali s automatizací = zejm. s dálkovým ovládáním DOZ (dokončeno v 2017)

https://www.opd.cz/projekt/DOZ-Breclav

Granja

Tak snad uznáte, že je to o malinko obtížnější než na stavědle v Koryčanech.

Ech

Netuším, neb jsem nikdy nic nestavil/nestavěl na Koryčansku.

Montano

jenže příteli, bohužel já šel do penze z Břeclavi v r. 04, to se nějaké automatizaci zdálo tak panu ministru v Praze. My museli všechno pěkně oběhat s výpravkou v jedné ruce a se svačinou v druhé ruce. To tenkrát ještě jezdily „VLAKY“

Ech

Aha, čili do dnešní diskuze se značnou sebedůvěrou nabízíte info 20 let staré.

Tak to jo.

Vlakoš

Proč tolik urážek,ale no tak ,kolego 😂

MilanSima

Venkovský vlak 😁. Další patvar z dílny Axela.

Ech

Vám nepřipadá chucpe přes firmu SŽ dotovat mzdy řidičů tak nepotřebných vlaků (popsaných výše), když ty peníze nemáme a půjčujeme si na to? Mluvíme třeba o vlaku z Bechyně nebo z Lanškrouna.

Namísto toho, aby se mzdy této části řidičů zaktualizovaly na tržní úroveň (=bez dotací), tak mírně stoupají. Kde to jsme ???

El Barto

„Fakt mi není jasné“ – ano, tady se shodneme, vám toho ale jaksi není jasné víc a vysvětlit si to za ty roky stejně nenecháte protože nechcete, chcete jen trolit a otravovat.

Ech

A co chcete vysvětlovat, když je to nebetyčná nespravedlnost, jakou obrovskou částkou dotujeme tak jednoduchou práci jak řídit 810 !!!

Nastal čas zjednat náprava = vypnout dotace venkovským vlakům jako 810 či 814 či RegioSpider atd..

Inu „kdo nepracuje, ať nejí“.

El Barto

Děláte jak kdybyste o tom rozhodoval. Ale jen si tady dále vykřikujte ty svoje mnohokrát opakované fráze, když vás tak baví dělat kolovrátek.

toor555

Hochu, zajdi k posudkovému lékaři, na psychotesty ,na drážní úřad pro licenci, k dopravci ke zkoušce V06, odjezdi si zácvik,pak V08 a ZOZ. Pak nástupy na nepravidelné, různě dlouhé směny, víkendy, svátky, noční,dělené a přerušené směny někde. Na to však nemáš koule. Jen čvachtáš blbosti na int diskuzích.

Ech

A ve výsledku namísto vláčkem 810 ze zastávky za dědinou radši lidé jezdí autem a řídí zdarma.

Takže proto tvrdím, že nemá smysl přebujelými dotacemi udržovat v chodu přeplácené řidiče vláčků 810. Buďto si takoví řidič málokapacitních vláčků vydělají od pasažérů, nebo nic.

Ano, umlčet občany by se hodilo všem velkohubým diskutérům venkovských vláčkům, když jim jejich obživu štědře platí občané, kteří vesměs vláčkem 810 nejezdí.

A co hůř = na tyto zbytečné dotace si náš národ půjčuje.

EC104

Když není nabídka není poptávka, pojďme to dělat tak aby se to vyplatilo. Ztížit podmínky využívání IAD, zjednodušit a zvýhodnit VD. Prospějeme tím planetě a přiblížíme se Švýcarsku.

Ech

Řidiče venkovských vlaků právě dělat nechci, neboť podnikání v oblasti venkovských vlacích IMHO bude mít brzy osud dinosaurů.

Ad srovnávání venkovských vlaků a aut

…. Ono když v RegioFoxu (90 tun) jede 15-45 pasažérů oproti Fabii se třemi pasažéry. a pokud tento hodně těžký vlak staví skoro všude, tak energeticky výhodnější je právě auto. Ovšem otázkou je parking, to ano.

Vlakoš

2-3 měsíce já kurz ✌️

Petr

Rozdíl mezi státní organizacé a akciovkou. Akciovka je pro realizaci zisku a stát je neziskovka, většinou ještě hůř.