České dráhy mají desetiletou smlouvu na provoz v Českém středohoří

Motorový vůz Stadler RS1 v Úštěku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorový vůz Stadler RS1 v Úštěku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Cena za jeden kilometr vychází na 166 korun.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
KPL

Na trati 087 by to chtělo spíše dvouvozové soupravy. Kolikrát se nám stalo, že se v Úštěku nastupovalo do úplně natřískaného jednovozu, průvodčí raději ani nechodí. Na trati 097 je ten jeden vůz prozatím dostačující a dokud nebude jednou celá trať opravena a zprovozněna v celé délce, nelze očekávat nějaké razantní zvýšení počtu cestujících. Ústecký kraj nadále na tom trvá a požaduje po Správě realizaci opravy poškozeného úseku a zprovoznění celé tratě 097( podobně jako chce opravit a zprovoznit celou kozí dráhu), na druhou stranu nesmyslně ustoupil tlaku IDSK a páně Boreckého a nechává zastavit provoz na mezikrajských tratích 110… Číst vice »

Michal

KPL , KPL V ˇúseku Lovosice – Úštěk jezdí na většině vlaků Postoloprty -Lípa dvojice . Jestli jim to vydrží do léta, bude pro cestující jenom dobře.

Jarda

Škoda ze se tam nedostal jiný dopravce, který by byl jistě lepší. Ale jsem rád za nové nemecke vláčky, alespoň se nebudou muset stydět před konkurencí. Tak snad to nebude ve znamení „čekej dlouho“ jako doposud. Když už má ustecky kraj konečně trochu rozum, tak mohli udělat neco s tim nesmyslne dlouhym čekáním v Úštěku, to je na zabití, proč neudělají moznost křižování i v dalších stanicích? Cestovni doba se akorát prodloužila, z lipy do litaku je to o 4-5min delší než to bylo za stara. Takže kde je chyba? V dopravci?

Mufiklo

V SŽ

M H

Jednoznačně v objednateli, tj. v kraji. Kraj si musí prosadit koncepci a Správa železnic a vybraný dopravce pak v rámci svých možností konají.

A že to tak opravdu může fungovat je zřejmé na případech Hustopečí a Židlochovic. Pokud by si to JmK neprosadil, byla by elektrizace a obnova provozu zcela nemyslitelná.

Stejně tak vozový park je plně odpovědnost objednatele, tj. kraje. Dopravce musí hrát čistě na cenu a zároveň splnit požadované minimum…a to platí pro všechny. Chcete-li nové vlaky, musí je kraj požadovat jako minimum (a následně se nedivit ceně).

David

Chápu, že do problému typu „zával D8“ se nechtěl Radim vůbec namočit.

xyz

Z pohledu dopravce (tzn. počtu potřebných vozidel, ale zřejmě i personálu) je „zával D8“ zcela irelevantní.

Kování

A jinak v rodině všichni zdrávi?

Erik85

Je vhodné dodat, že ČD zároveň koupily dalších 11 RS1. Celkem jich tak už mají 67.

dizgrafyq

Je k tomu nákupu někde víc informací?

Kování

Od toho by se zase měli odpočítat vozidla, která jim shořela.

Anonym ze severu

ČD je opravovat nebudou?

Jméno

Nebudou. Jsou zdrojem ND.

Aaabbb

K tomu srovnání je akorát otázka, zdali jsou obě nabídky kalkulované ve stejné cenové hladině. Pokud je například plzeňská nabídka v hladině 2021 a tato v hladině 22, tak to úplně srovnatelné není.

noerf

GWTR má jezdit od prosince 2023, ČD jezdí od prosince 2022. Takže ta cenová hladina je možná opačná. Na druhou stranu zrovna GWTR mělo na lince Plzeň – Most stanovenou cenu nafty a na konci roku to doúčtovali podle skutečnosti. Takže první rok byl doplatek MD nižší, protože nafta byla levnější.

Erik85

Nezáleží na tom kdy má dopravce vyjet, ale cenová hladina se bere v době podání nabídky.

Kování

K tomu srovnání je toho potřeba více, hlavně další požadavky kraje na další vybavení vozidel, zajištění pokladen na trati. Na spotřebu nafty má zase vliv konfigurace tratě, převýšení, maximální rychlost, počet zastávek atd.