České dráhy loni snížily svoji ztrátu o 2,5 miliardy korun. ČD Cargo se vrátilo do zisku
RegioPanter pro Jihočeský kraj. Pramen: Škoda Transportation
Do konečného výsledku se negativně promítla také tvorba rezerv na soudní spory a opravná položka na majetek.
Politici prostě zadlužují rádi cokoliv. Soukromníkům prachy poslali. I když jim to taky asi nepokrylo vše.
Stejně jako se politici rozhodli „neplatit“ (snížit) za pojištěnce zdravotním pojišťovnám. (tuším těm státním atd.)
A opravdu se to v naší zdravotní péči neprojeví.. Jasně.. Vezmete prachy a neprojeví se to.. Perpetum..
Ty prachy soukromníkům zdaleka nepokryly vše, byl to zlomek.
To různé ty kompenzace za jízdné, dotace, dosyp za prodej budov je jiná liga.
Mmch. ČD za nařízené slevy dostávají kompenzaci 100% ve z výše slevy, normální lidé za nařízenou karanténu dostávali 60-70% platu, kdyby to bylo fér, tak i dopravci dostanou stejné procento za slevu na lístek.
Nějak mi to nevychází matematicky, pokud ČD v osobní dopravě skončili ve ztrátě 1,87 miliardy Kč, celá skupina ve ztrátě 1,6 miliardy Kč, ČD Cargo v zisku 0,289 mld. Kč, tak ještě nějaká firma ze skupiny z ČD musela vykázat ztrátu.
Vzhledem k tomu, že se ČD dotují z daní, tak jsou ve ztrátě vždy.
Jento pěkná kravina co píšete.
A pokud by to tak bylo, což není, tak jsou ve ztrátě všichni dopravci v závazkové dopravě (bus či vlak) a vlastně i velká část v komerční.
ČD nejsou přece jen Cargo a Osobní doprava. Je tam více více firem nebo i jen podílů. Jen namátkou mě napadá Telematika, VUZ, JLV, DPOV, ODOS, Chaps aj.
Dokonce těch firem je 19.
Snad dojde k revizi kolektivní smlouvy, méně dovolené, zrušení zkráceného pracovního týdne a další benefity, dokud nebude ČD v černých číslech
Správně! ČD mají takový nadbytek provozního personálu, že si můžou osekání benefitů dovolit.
(Ironie, fakt nemají)
Tak u některých benefitů by mělo dojít k revizi, ale zrovna u dovolené tam prostor není. Navíc jsou ČD omezeny tím, co jim dovoluje (přikazuje) zákon (ano, narážím na režijky „pro všechny“)
Spíš k revizi bonusů pro management firmy, ne? Ten je zodpovědný za hospodářské výsledky. Řadoví zaměstnanci jsou zodpovědní za jim příslušející pracovní úkony (strojvedoucí zda neprojel návěstidlo stůj, pokladní jak rychle prodává lístky apod.).
Nákupy náhradních dílu z levnějšího zdroje , osvětlení hal a dep v LED , toho by bylo …
No jeje, toho by bylo… Zrušení oběhů zbytných dokumentů, masivní digitalizace a konečné vybřednutí z doby papírové, nejezdění s vozidly zbytečně přes půl republiky kvůli údržbě ve vlastním depu a stovky dalších… My provozní zaměstnanci to nejvyššímu vedení opakovaně sdělujeme. Že se na tyto (a ostatní) zlepšováky opakovaně z kašle je dle mého jasným důkazem, že firma není v zase tak špatné kondici, jak se na venek tvrdí. Kdyby bylo opravdu potřeba šetřit, management ví velmi, velmi detailně a přesně, kam cílit 😉
Mohl byste mi podrobněji popsat, jak vy, provozní zaměstnanci opakovaně sdělujete nejvyššímu vedení své nápady?
Stanovenými interními cestami 🙂 Tu a tam i s nějakou vágní zpětnou vazbou 🙂
Kdyby hloupost nadnášela …. (slova klasika …)
Ono je těžké být v zisku v tomhle segmentu a v době covidu. Podívejte se, jaké kompenzační programy byly pro zájezdové autobusové dopravce, jaké úlevy byly pro kamiony, a kompenzace v jaké výši vzhledem k celkovému objemu přišly pro železnici. V poměru k celkovým ztrátám si troufnu říct, že to bylo nula nula nic.
Dobrý den, jaké kompenzace a výhody měli kamionový dopravci?
V regionální dopravě jsou dopravci zpravidla nezávislý na tržbách od cestujících, neboť pro kraje jezdí za fixní částku.
U vlaků objednávaných MD je riziko tržeb na straně dopravce a dopravci dostávají dotaci pokrývající část nákladů.
Pak jsou linky mimo objednávku, kde jsou dopravci zcela závislý na tržbách od cestujících.
Mimochodem například na lince R23 Kolín – Ústí nad Labem donedávna dostávali ČD dotaci 100 milionů Kč/rok a nyní dostává Regiojet 70 milionů Kč ročně.
Čistá závist…jiné firmy asi nemají benefity..mají a mnohem lepší.
Další přeborník v soutěži zvaná ZÁVIST ….
Osobně, mě spíš zajímají pozemky na Smíchově, které ČD prodává pod cenou, tím se nechlubí.
InterJety jsou možná nejnovější, ale rozhodně ne nejmodernější. Pro jízdu v moderním vlaku nemusí vozíčkář škemrat o plošinu, ale prostě najede dovnitř. Cestující s kočárkem nemusí prosit o pomoc s lezením do vlaku.
Interjety by po schválení nízkpodlažního vozu tento vůz mít mohly. Musel by ho však někdo doobjednat…
Tak především ať k tomu doobjednají WR a vůz pro děti (ten zlozvyk dát všechny „nepřizpůsobivé“ do jednoho vozu, který je pak narvaný, je hrooza).
Chápu Vás správně, že moderní vlak definujete jako ten vlak, který popírá fyzikální zákony?
Vážený, v Německu si musí vozíčkář objednat asistenci, ve Švýcarsku podobně, protože na vlaku není nikdo, kdo by vozidlovou plošinu obsluhoval – včetně vlaku, kde je jen nájezdová deska pro najetí z peronu.
Strojvedoucí není – na rodíl od ČD, kde obsluhuje u 471 plošinu – od toho, aby řešil nástup / výstup vozíčkáře …. nebyjímaje vyklopení té nájezdové desky …
I na tom vašem „vysněném“ západě musí někdo cestujícímu s kočárkem pomoci do vlaku … Nebo jste snad viděl nízkpodlažní ICE … I když je peron na úrovni podlahy vozu, tak kočárek přes „díru“ představující schody nepřejede ..
Proč je Interjet označen jako nejmodernější vlak v Evropě?
nejel jsem s ním, tak by mne to zajímalo.
Asi tím, že to je to poslední co bylo nově vyrobeno. Asi ne tím, že v celé pěti vozové soupravě nejde ani jeden záchod, a nebo že na hlavním nádraží v Ústí se mi dveře otevřeli 30 sekund po stisknutí tlačítka dveří 😀
To, že by nefungoval ani jeden záchod nevěřím. Spíše jste málo tlačil na dveře. Na dveře se musí zatlačit opravdu velkou silou, mnohem větší silou než u railjetu, kde se dveře také otvírají zatlačením. Také jsem si myslel, že je záchod zamčený, ale po silném zatlačení se dveře otevřely. S tímto by měl dopravce něco udělat nebo dát na dveře aspoň cedulku tlačte silněji.
To by byli poněkud pikantní tento nápis na dveřích od WC 🤣👍
😀
https://www.cd.cz/assets/nase-vlaky/interjet/interjet/navigace-panel-u-dveri.jpg
kde pak se taj tlačí prosim vás?
Mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že se opravdu stává, že nefunguje elektřina k ovládání pneumatického pohonu vyprazdňování WC a zásuvky současně.
Na wc se dostanete ale po vykonání potřeby, tlačítko splachovače a umyvadla nefunguje.
Dveře se neotvírají rukou, ale zeleným tlačítkem ….
PR. Tvrzení „nejmodernější vlak v Evropě“ má stejnou váhu jako „nejkrásnější dívka světa“. Někdo to může říct, ale nikdo není schpen to ověřit, protože nejsou jasná kritéria, co znamená „nejmodernější“.
Markeťáci se snaží prodat vždycky to co je nejnovější. Pamatuju si jak loni nebo předloni v létě byli na zastávkách v Moravskoslezském kraji vylepené plakátky, které se snažili vizualizovat tamní modernizovanou 810 jako nejmodernější vozidlo na světě. O co hůř, zatímco čtenáři tohoto webu intuitivně odhadnou jak je to s tou moderností 810 ve skutečnosti, tak běžní lidé ty marketingové nesmysly žerou a to že to není to, co čekali a plakátek říkal, zjistí až když budou mít čest tím jet, což ale realisticky u většiny procházejících lidí nádražím úplně někde jinde než ty vozy jezdí, nikdy nenastane a tak… Číst vice »
Je to marketing. Něco jako když RJ tvrdí, že nabízí nejlepší služby. Dělá to každý. Ale neříkají náhodou, že je to nejmodernější vlak ve střední Evropě?