České dráhy: Letos zamíří na české tratě rekordní počet nových vlaků
Jednotka 847 ve Velimi. Foto: Petr Borecký
Skok v kvalitě cestování čeká pasažéry především v Jihomoravském a Olomouckém kraji a na Vysočině.
Skok v kvalitě cestování čeká pasažéry především v Jihomoravském a Olomouckém kraji a na Vysočině.
Mám hodně špatnou paměť. Pak se ale podívám na JMK, abych se ujistil, že nejsem na tom zas tak špatně. A zatím to vychází, jelikož se JMK 340 + 342 úplně vykouřila z hlavy.
nějak jsem přeslechl – kdy že to dojedou nové vlaky 21. století také do Libereckého kraje pod hlavičkou národního dopravce??
Že bychom slyšeli a viděli aspoň jednou nejjednodušší omluvu od ČD za tu odporné hnusnou úroveň kvality, kterou nám 40 let vnucovali v podobě chcipaku 810 a 010 a honeckeru Bdmtee ve většině krajů? To ne, že? Najednou se tomu diví a chvástaji se , jak ve velkém modernizují a objednávají nová vozidla!!! To měli dělat už PŘED 30 LETY!!! A ne až teď, když už jim kraje udělují pokuty za nekvalitu, a ruší objednávky a zadávají je jinam! Zejména bude zajímavý RegioJet s novými ELF jednotkami v ústeckém kraji! A na Jižní Moravě to je též zásluha krajského úřadu… Číst vice »
Rekordní množství nových vlaků a zdražení jízdného…alespoň jim tam nebudou lezt lidí.
Priorita je rychlost! Maximálně zvyšovat rychlost na tratích, to je důležitější. Co na tom, že úplně nová souprava pojede po stejné trati stejnou rychlostí
To je sice fakt, nicméně kdyby se čekalo až ty tratě budou k něčemu vypadat, tak by jste se v té líné, kvílející hydře mezitím propadnul podlahou.
Pardon? To mají na S2 a S3 zůstat staré panťáky, protože se ze 160 nezrychlilo na 200 km/h?
Máte někdo bližší informace, kdy by mělo dojít přeřazení Panterů 640.2 na trať Břeclav – Přerov? Díky
Jsem jediný, komu je z toho barevného řešení Panterů pro Jihomoravský kraj na blití? Když to srovnám s těmi novými pro ČD, tak mně to přijde jako návrat do devadesátek k Bee… Abych ale nebyl tak negativní, tak na živo to vypadá o trochu líp, než na fotkách a kvalitativní skok to znamená i tak.
Tak to je hlavně vizitka JMK a ČD to bude asi úplně jedno. Ale někde na FB jsem četl, že právě Moravie mají nějaké problémy se schůdky na tom zrekonstruovaném úseku. Že prý se nemohou plně vysunout a dveře se musí otevírat přes nouzové otevírání dveří. Je tomu tak nebo to není založeno na realitě?
Ano, u ibalginů se u zastávek s nakloněnou osou koleje nevysune schůdek = neotevřou dveře. Provozně se to řeší tak, že se vysune spodní pod peron a zůstane mezi dveřmi a hranou menší fuga.
Tak a teď kdo to zblbnul a má to tím pádem opravit. Jsou tři kandidáti: Výrobce vozidla, zadavatel rekonstrukce (=SŽ) a prováděcí firma.
Slyšel jsem, že ibalginy od panterů mají nastavenou jinou (větší) nutnou detekovanou vzdálenost dveří od hrany nástupiště, aby se otevřely (kvůli zamezení zadření/poškrábání). Na druhou stranu, taky se při rekonstrukci mohly tyto dřívější nedostatky odstranit. Řekl bych tedy, že chyba je tak nějak na obou stranách.
a v tomhle je nějaké jiné technické řešení než u klasických panterů? tzn. problém je jen u ibalginu nebo by to bylo stejný i u pantera? proč se vůbec u správné výšky nástupiště vysouvá schůdek?
U českodrážních panterů se podobné věci děly také, ale v menší míře a pro změnu jinde (např. ve Zboňku), podle mě je to kvůli malé vzdálenosti dveří od hrany nástupiště, kdy počítač chybně vyhodnotí, že pokud by dveře vyjely, tak by se poškrábaly (zadřely) kvůli nedostatku místa.
Jedině růžová to může být… Nelíbí.. i děti ve školce by to udělaly lepší
Růžová je v dopravě velmi oblíbená, s tím se nedá nic dělat. Nakonec, na barvě ten jízdní komfort tolik nezáleží, hezčí než honnecker to je.
Jako jo, ale když už je to nové a stojí to tolik, tak je to hrozná škoda.
Pantery pro JM nevím kdo navrhoval.
Aktuální interiér (barvy, materiály atd.) pro ČD navrhlo studio Aufeer Design asi tak před 5 lety – ale teď teprve se ten styl postupně dostává do praxe.
Za mě lepší jak barevné provedení Najbrt u ČD. Jak se zdá, vše je síla zvyku a přes z počátku velmi negativní reakce se již nad tím designem nikdo nepozastavuje. Takže když to za mě srovnám, pořád je lepší toto.
Ta růžová je vizitka orientace lidí, kteří to na Kordisu a v JMK řídí …
Tohle je opravdu zbytečná poznámka…
A ptotože bude rekordní počet nových vlaků (tedy asi jako každý rok už cca 10 let posloucháme o vyřazení vozů B249), tak na „Vysočinách“ po koridoru jezdí skvělé soupravy A149, B209,B249 atd…zkrácené pravidelně o jeden vůz…..a objevily se parádní Svitavy taktéž vozů „Y“ namísto Panterů…..!!! Ano, já vím šotouši mi vysvětlí, kolik vozů má „Národní dopravce“ ve správce a jak ho mám litovat (podfinancovanost) atd….atd…. To mně jistě jako cestujícícho v relaci Kolín – Praha, který ráno po páté hodině stojí na chodbičce v zazáclonovaném B249 (což je skvělý vstup do nového dne) opravdu zajímá (zvlášť, když moje jízdenka má… Číst vice »
Já ČD zase moc obhajovat nechci, protože béčka mě štvou také, nicméně Vy jste se dokázal podivit (jak mohou být rekordy, když jezdí béčka), pak si sám odpovědět (kolik vozů má „Národní dopravce“) a ještě do sebe kopnout (pokud se nejedná o Ex1, tak jistě víte, že dopravce může nasadit jen to, co mu stát / kraj povolí a kdyby měl jinou možnost, jistě by tu linku dal někomu schopnějšímu, ale jak jste si zase v podstatě sám také odpověděl, ani jiný dopravce nemá neomezené možnosti shánět nové vozy, protože prostě na trhu nejsou).
Je zde jedem rozdíl, u rychliků stanovuje MD minimální parametry (počet sedadel, klima, …) a riziko tržeb je na straně dopravce. Takže jestli jezdí interpanter, vagóny B249 či Bmpz nebo Comfortjet je čistě na vůli dopravce.
U regionalnich je riziko tržeb zpravidla na straně krajů (krajské tarify), dopravce dostává fixní částku za km a minimální standardy kvality určeje objednatel. Zde vzhledem k pevným cenám a požadavkům na nová vozidla s přechodným obdobím je vozový park zpravidla určený.
Tak ta Vysočina např tento pátek co proběhl – R 987, odj z Prahy 16.06, tj největší denní i týdenní špička, řazení má být 7xBee + Bds + Aee, řazení skutečné bylo 2xB + 1xBee + Aee, a ještě ty Béčka ve stavu Kovošrot .Podrobnosti z jízdy asi netřeba rozepisovat…
Netřeba…zažívám to několik dní v týdnu, ráno i odpoledne již pár let, ale, co se děje teď od grafikonu to nemá obdoby… Takže co? Stát neobjednává, nebo „Národní dopravce“ na to kálí??
Zřejmě objednavatel váhá s pokutou, anebo to vidět nechce.
Řešili jsem to na konkurenčním webu, kde panovala shoda v tom, že se mělo vybrat X těch nejlepší Béček, prohnat je dílnama – hlavně tedy podvozky to potřebují, vyměnit špalky – pořádná humanizace a ony by ty vozy byly ještě velice slušná záloha na vnitro. Poněvadž ty vozy jsou svým způsobem konstrukčně jednoduché, dílna je zná a náhradních dílů by bylo ještě řadu let mnoho. Jen se s tím mělo začít tak před pěti lety. Nikdy mi moc nevadila jízda Béčkem, poslední dobou se přiznám, že v tom jedu i rád… Ale přidám i druhou stránku věci a to tu,… Číst vice »
To bych řekl už že je lepší koupit ojeté Bmz (klidně i superstaré bez klimošky a se spouštěcími okny), které jsou ve všem mechanickém lepší než Béčka.
Co myslíte, že by vyšlo finančně a časově líp? Soutěžit cenu na ta nejojetější Bmz, u kterých nevím, v jakém jsou stavu a kolik to bude stát, nebo postupně stahovat odevšud z republiky nejlepší kusy B, které jsou už beztak několikrát zaplacené a dílna na nich může hned začít pracovat?
Budu se opakovat, ale jako záloha je podle mě podílnové, humanizované B ideální.
Nemusí to být tak, v těch koprivach nestojí ani tam jen tak pro nic zanic.
Nebylo by lepší ta B prohnat hutěma?
Jistě, ty nejhorší už slouží jinak 🙂 Udělejme to se všema B a jsem zvědav, kdo bude první řvát, že onen „R“, který měl mít vozů 5, jel pouze dvouvozový, jelikož zbytek B je v hutích 🙂
A vždyť to se stejnak děje, že kolikrát i místo B přijede ,,nic“. 😀
Prohnat opravou, říkáte . No Jo ale kdo to bude dělat ? Kolik českých ( Moravskoslezských taky ) kluků sní o profesi zámečníka, svářeče lakyrnika ? A kolik peněz si domů přinese , zaplatí z toho rodinu?
Mno jestli jezdíte z Kolína do Prahy na nějakou traťovku ČD, tak ano, ale jestli jezdí na PID lítačku, tak ta v Interjetech neplatí (kromě jednoho večerního vymetáku).
Ještě tedy Pantery považuji za dobré pro místní vlaky, nebo pro echt úsekové rychlíky, jako třeba Brno – Břeclav – Olomouc, ale jet s tím Praha – Svitavy není nic moc, tam bych radši viděl klasiku s Bmz.
Omlouvám se za lama dotaz, ale co jsou ty Y?
Vozy Y mají délku 24,5 metrů(zjednodušeně). Novější vozy Z mají délku 27,5 metrů.
Nové Z mají 26,4
Staré vagony ze 60 až 80 let, srovnání je tady, např.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Typy_osobn%C3%ADch_voz%C5%AF_UIC
„v zazáclonovaném B249“
To je ta věc která v Panterech nejde: Zamknout se kličkou v kupé sám pro sebe. Proto někteří Pantery a obecně velkoprostory tak nenávidějí. Chtěli pracovat na dráze, ale jezdili jim tam lidi.
Ano, přesně podepisuji, já jsem „nádražák“ vlak je můj a každej pitomec co nastoupí po mně ať jak chudák roztahuje záclonky (vše mně hrozně ruší – kupé je moje!!!!) a čumí, kam by si sedl….. Napíšete li stížnost na ČD (vozy od OBB jezdí bez záclonek) prý je to pro bezpečnost cestujících. Apropó jde li o ohřev od UV záření, normální folie na okna….ale to by se muselo chtít….. Lepší je stále provozovat „Y“ jak pro prasátka a vymlouvat se. Apropó tam kde tlačí kraje to časem jde a tak za Zlivi do Hluboké jedeš daleko komfortněji, než z Prahy… Číst vice »
Je to problém ČD že nejsou vozy když spravkarny nestíhají. Ale blýská se na lepší časy ve výrobě jsou nové vagony od Siemensu .. ty půjdou sice na mezinárodní vlaky ale z tama se uvolní .. kvalitní vozy. Jel stě někdy RegioJetem? To je i béčko lepší
Mně nezajímají správkárny a asi nikoho v této zemi…. Vím, že zde již nikdo nechce normálně pracovat…..ale mně jako cestujícího denně ve vlaku stojícího pro nedostatek vozů, to nezajímá….platím!!!!! Jsou u nás bohužel regiony a je to ten kam se všichni stěhují pro prachy, kde takto vlaky již dlouho vypadají…. Věřím, že ty přes jejich městečko jede poloprázdná RegioNova to netrápí….
Jen tak pro úplnost: – Praha – Benešov (Vltava) – ypislony – Praha – Beroun (Berounka) – ypsilony – Praha – Kolín (Svitava) – teď od GVD napůl Panter – Ypsilony – Praha – Kutná Hora – Čáslav (Vysočina) – ypsilony, či reka z 90 let….. a tak bych mohl pokračovat. „Y“ se objevují na Ostravanech, Silesiích….nejsou vozy 1 třídy. Jižní expresy to je tragédie (Ypilony, bez bister) – nové spojení do Linze přes Velenice….no to je jedn tragédie….. Pánové!!!! Tak kde ty vozy jsou? Všechny ve správce, nebo si z nás dělá ČD dobrý den? Nebejt RailJetů, InterJetů a… Číst vice »
Navíc, je fakt skvělé, že vozíme Němce Berlinery, ty Němce, co kupují ročně stovky nových vlaků a jednotek ICE….dobrej kšeft, co? Ostuda, jako prase, nikdy jsem na Berlineru neviděl avizované dva vozy první třídy (a nikdy neuvidím – A149 tam nesmějí….. 🙂 ) a nic jiného „Národní podvodník a ubožák nemá…“. Ale armádu povalečů na nábřeží a flotilu Superbů a Kodijáků ano….. Je 34 let po revoluci….není čas nic omlouvat!!!!
Nové spojení do Lince přes Velenice – kudy to jede?
Omlouvám se, samozřejmě s Vídní
https://www.zelpage.cz/razeni/23/vlaky/cd-322?lang=cs
Ja sice vím, že šílený výraz “ z tama“ se na Moravě běžně užívá, ale je to něco tak češtinářsky příšerného, až z toho oči bolí.
Všechno v dobrém 😉
Pořád lepší, než to z Čech „přijdu dýl“ 😉
“Přídu” kdyz uz
Záclonka není zámek. Stačí otevřít dveře a jedince, který si z béčkového kupé dělá lehátko, posadit. 😉
To jsme dělali už v devadesátkách. A nikdo nic neříkal
Když se tak zamyslím, kde vlastně budou někdy od roku 2027 dále ještě jezdit staré vraky (854, ypsilony, Bmo, Bt, Bdmtee a podobné)? Patrně i první rekonstrukce vozů z 90. let už vymizí, nebo doufám marně?
To je otázkou, protože stále tu nevidím objednanou náhradu za motorové rychlíky. U elektrické vozby to bude vlivem příchodu 20 netrakčních jednotek a soutěži na nové R jednotky asi něco jiného (pokud nám teda nevadí starší BMZ, což tu asi nikomu nevadí :-).
To asi bude záležet i na tom, jak se bude vyvíjet turnusová potřeba, protože mnohé rychlíkové soupravy se prodlužují, zahušťuje se regionální doprava… takové žabotlamy také odcházely velmi dlouho, ačkoliv už dlouho přicházely další a další ešusy. Nejdelší životnost „vraků“ předpokládám na turistických spojích typu Cyklo Brdy a Český Ráj, i když je možné že pokud bude už základem vozového parku nízkopodlažní motorová jednotka, pokryje se s nimi o víkendech i toto.
854 budou končit.kolik jezdí vozu bt ? Do 5ks .bmto taky konec. Bdmtee zatím asi ještě jo ale taky budou klesat počty .
854 jednou jistě jednou skončí. Ale konkrétně ty brněnské, pražské a rakovnické jasnou a časově určitou náhradu zatím nemají a Tomáš položený rok 2027 určitě přežijou.
Všude….jako dnes!!!! Posloucháme o vyřazení těchto vozů pohádky již 10 let….. Neschopnost třeba na vnitrostátní rychlíky zrekonstruovat do provozuschopného stavu (klima, sedačky, WC, zásuvky…) třeba Honneckery, které jsou sice úplně na nic, ale je to konstrukčně a věkově to nejlepší na rekonstrukci…..je u ČD až do nembe volající….pravda, náš „Národní dopravce“ se spocializuje na nákup ojetých Porsche…..
Honneckerova pomsta se dá rekonstruovat maximálně tak ve vysoký peci.
Rekonstruovaný Honecker bude mít pořád podlahu obzvláště vysoko (pro hluboké brodění?) a pořád do něj povedou schody vysoké a příkré.
Zatímco hutí přetavený honecker může být čímkoliv, snad s výjimkou přemnoženého modrého zábradlí to bude lepší.
Ano, to jistě, samozřejmě jsem také pro „nízkopodlažnost“, vlak má sloužit všem cestujícícm….bohužel to je otázka daleké budoucnosti. Jak daleké vidíme u „Y“ vyrobených v 80 letech 20 století na stále stěžejních výkonech….. Honnecker je sice paskvil, ale je to konstrukčně moderní vůz….alespoň bez těch pitomých chodbiček, kupátek atd…. Bohužel platí, že kupátka, tedy 6-8 osob narvaných v prostoru 1,5×2 m má nejraději ten, kdo si zatáhne záclonku a roztlemí se na celé sedačky….to je ale potom vůz pro 11 – 22 osob (max 44). Na běžné rychlíky je potřeba rychlá výměna cestujících a možnost si v klidu sednout….. Zastavují… Číst vice »
Nechti si to, jo.
Proč jenom do roku 2024? To jim ty Moravia jako zabaví ČD nebo co?
Následující provozovatel vzejde ze soutěže. Můžou to být ČD, nebo někdo jiný.
A kdy se konečně dočká nových strojů Zlínský kraj? Pokud jsem dobře informován budou do zlínského kraje dislokovàvy 844 (stáří 10let) z kraje Plzeňského a tam budou jezdit nové 847. No prostě na východ vždy to staré, že ČD???
Zlínský kraj získá deset Panterů 640.2 pro trať Břeclav – Přerov. Další nové vozy budou po dokončení elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice.
Dokončení musí předcházet zahájení a to je v. …….. nedohlednu.
A víte přesněji, kdy by to mělo být?
847 v Plzeňském kraji moc 844 neuvolní – většina jich jezdí na trati Plzeň-Domažlice, kde se dodávkou 847 nic nemění.
Pokud jste nespokojen s vozovým parkem ve Zlínském kraji, kontaktujte Zlínský krajský úřad. ČD sami o vozovém parku na regionálních vlacích nerozhodují, primárně je to rozhodnutí kraje jako objednavatele.
Sharky do Zlína nepůjdou z Plzně, ale z Pardubic a Děčína.
Zlínský kraj nové jednotky nechtěl (myslím) v žádném z motorových tendrů, protože se mu zdáli drahé, ČD i Arriva tak jen plní objednávku. Děkovat můžete v Baťově mrakodrapu.
Zlínský kraj železnice nezajímá. Raději leze Baťovy do p*dele a to doslova.
Tak hlavně, že na R879 Svitava místo InterPanteru začal jezdit ten největší šrot v podobě B a Bd264. Za to, co posílají na hlavní trať, by se měly ČD stydět…
Díky bohu, cokoliv je lepší, než rozhrkaný Panter.
A teď si představte, že mnohonásobně víc lidí vidí radši toho pantera než cokoliv 😉
Chlapi, budete vědět, zda je v plánu výměna jednotek na trati Olomouc Prostějov Nezamyslice v této akci?
Tam mají přijít nové pantery. Tak jako všude na elektrickou trakci v kraji.
A co se stane s těmi čtyřmi dodanými v prosinci?
Po žních půjdou k Turkovi. Teda do Bohumína
Kde už pilně pracují na tom, aby kapacitně stačily na libovolném vlaku.
K výměně stávajících RegioPanterů, kvůli dotacím asi nedojde, ale ve zkratce lze říci, že na všechny linky elektrické trakce v Olomouckém kraji přijdou noví Panteři tj. žádný Peršan + Bdt ani 460.
Tak 460 už to mají spočítané..
Vždyť tam jezdí Panteři, sice už cca +- 10let
To ano, ale jelikož zajíždí až do Koutů (což není na škodu), tak pořád velikou část spojů jezdí ty 460ky
cca od 2014/15.
Kde jsou ty nové vlaky pro Kladno avizované asi před pěti roky? 😉
Však jezdí po té nové rychlodráze, co jí 30 let slibujou.
To me nenapadlo! Skocim se tam podivat. ;)…wait a moment
Objednatel si je převedl na trať Praha-Rudná uP-Beroun, s Kladnem se počká již na elektrické soupravy
Asi byli zrovna všechny po pěti letech provozu na nějaké periodické opravě, když jsem tam před měsícem jel a všude byli jen regíny…
Před 14 roky. 😉
(co se rychlíků týkalo)
Přeci ČD nebudou nasazovat nové vlaky na ten tankodrom Praha – Kladno. Až bude nová trať, tak budou i nové vlaky. Akorát nikdo neví, kdy to bude.
A co rychlíková linka R11, tam bude stále jezdit šrot největší? Pak chtějte, aby se víc jezdilo vlakem, ale je třeba tomu vytvořit podmínky…
Která je R11?
BM-ČB
Brno – ČB – Plzeň
Do budoucna už jen BM-ČB.
do budoucna možná , nyní R11 v celé délce..
Pláčete na špatném hrobě… Dopravce nasadí to, co si objednavatel, v tomto případě ministerstvo dopravy, zaplatí.
takže chcete říct, že zde MD záměrně objednává to, co tam jezdí? není to náhodou tak, že ČD (moloch jeden státní) nemá nic lepšího, co by tam poslal, tak prostě MD nedokážou nic jiného nabídnout? tak tam jezdí na dožití, co se najde v kopřivách? ono to nebude jak jednoduché…. hlavně že tu občas někdo pláče, že by se všechny vlaky měly řešit centrálně z MD, to by to tedy vypadalo… zlatý kraje (viz třeba Plz. kraj).
Kdyby ministerstvu na té (nebo jakékoliv jiné) lince nějak zvlášť záleželo, prožene jí soutěží, kde bude požadovat vyšší kvalitu než je tam dnes, samozřejmě s vyššími nároky na úhradu ze strany MD. O to zjevně ze strany ministertva zájem není, všechny R linky se řeší spíš low-costově (nejen linky co jezdí ČD, ale i Arriva a R8 RJ).
Většina jo, vyjímkou jsou R5, R10 a R18 a letos se taky dost zlepšila R17 (dlouhá léta skoro největší ostuda) a u těch dvou párů do Vídně je jistota, že tam stará popelnice nebude.
Od 12/2022 jsou na ní vozy B/Bd postupně nahrazovány řadou Bdtee.
trochu menší šrot? a to někde píšou nebo je to i realita? a ohledem na cenu, chtějí za to od MD vyšší cenu za km? (viz příspěvek výše)
Na části rychlíkových spojů jsem to na sklonku roku 2022 viděl, pozdější zkušenost nemám. Nicméně i Wagonweb uvádí jako pravidelné řazení na této lince právě vozy Bdtee.
Ano, je to menší šrot v tom, že jde o vozy prošlé modernizací, kdy např. nástupní prostor znamená otevírání dveří tlačítkem a ne „stiskni kliku a tlač“ atd,
Bdtee jsou reálně na dvou párech spojů R11, pokud se nemýlím, každopádně to alespoň blokuje…
Mě spíš na R11 překvapil vozíček s občerstvením, zrovna na této lince jsem ho nečekal.
kdybych trochu zafantazíroval tak push-pull s výměnou HV v Jihlavě ?
Pokud bude v Jihlavě výměna HV a zároveň úvrať, je ten push-pull spíš nevýhodný. Ale zase by to mělo přínos v usnadnění ostrého obratu v ČB – plánuje se že souprava se bude v každou sudou točit hned zpět?
tak snad budou grafikony rozumné k cestování pro normálního člověka a nebude to jen naleštěné…
jinak ještě by to chtělo, aby SŽ provedla upgrade tratí a všechno bylo pod dráty
Perličkou je, že tím pádem po téměř přesně 10 letech dojde k navrácení té kvality cestování na úseky jako H. Brod – Humpolec či přinejmenším jižní část t-257 poté, co tam už v letech 2012 -13 jezdila soudobá vozidla – tedy Regiospidery, ale pak došlo ke „škatulatům“ (RS1 nově na t-227, odkud přešly Regionovy na t-241, ze které se přemístily 810 na t-237 a jižní část tehdy číslované t-252), pakliže se na tyto úseky přesunou RS1 poté, co na Sp „Renesance“ budou nasazeny ty nové 847.
Management ČD je vnímá spíše jako zdroj dotací, ale kromě toho plní někdy i jakousi žádoucí službu 🙂
Měli by ty nové vlaky aspoň natřít jinou barvou. Cestující poznají, že je vlak nový, nebudou vědět, že patří Času Dost a tak nebude vadit zpoždění.
Jakých dotací?
Tzv. úhrad krajů za vlakokilometry, díky nimž to lze provozovat prakticky i bez cestujících…
Úhrady za vlaky v tzv. „bruto smlouvě“ jsou konečné a počet cestujících dopravce nezajímá, protože jízdné inkasuje Kraj. Tak to má i manažment Regiojet,Landerganu,Švestkové dráhy v Ústeckém kraji, neprodávají ani své jízdenky, ale jen krajské DUK.
Jsem zvědav na nasazení jednotek řady 847, vzhledem k tomu, že se řada 654 od stejného výrobce schvalovala rok. Jestli to VÚZ stihne za 8 měsíců.
Není schválení DMU přece jen o něco jednodušší než EMU?
V obou případech se jedná o schválení nové řady nikoliv nového typu, což by zas takový rozdíl být neměl.
se teda probrali brzo, holt potřebovali tu konkurenci jako sůl aby je to dokopalo k obnově a modernizace, ať nejsou vedle konkurence pro ostudu.
Všechny zmíněné objednávky nejsou „způsobeny“ konkurencí mezi dopravci, ale tím, že kraje si zasmuvnily nové soupravy ve smlouvách s ČD (zadanými napřímo, bez soutěže, pokud se nepletu).
Nicméně ty smlouvy uzavřely tak těsně před začátkem jejich účinnosti, že nakonec potrvá 4 roky mezi začátkem smluv a dodáním těch jednotek…
Jak brzo? Už xx roku se nakupují nové regiopantery ,regiosharky atd. Konkurence?? Haha arriva a zluty srot
Tak v podstatě velká část Evropy poptává nové soupravy. Kdo je tak rychle vyrobí? Vždyť se už začínají nedostávat i léky!!!
Čekám ekonomickou studií víte od koho a nejlepší když tu nebude. Nové vlaky super ale SZ by si mohla pohnout s modernizací trati ..dost to brzdí cestování. Např. Valmez- Ostrava ..částečně po modernizaci nové vlaky ale jízdní doby jak za krále klacka
Valmez – Ostrava nové vlaky? Možná tak přinejlepším z Frenštátu do Ostravy. Valmez – Frenštát jezdí 842 s jedním vozem, ale nedávno jsem tam potkal i sólo 810, takže moc „nové“ bych to nenazval 🙂 S rychlostí souhlasím, převážně 60-70 (do Frenštátu) a pak dál 80. Ten kousek z Čeladné, kde je 100 se počítat nemůže, ani se to nestihne rozjet a už brzdí
Když tam jezdí málo lidí, těžko tam někdo bude požadovat a platit dlouhý vlak.
Kolik by se mělo jezdit v těch obloucích pod horama?
Jezdím po nějaké době vlakem Prostějov-Nezamyslice-Němčice. Jezdí zde pod dráty vše co má kola, 640, x63+2 až 3 bdt všech modifikací, tornáda, rakve i asi týden Regiošuk. Ale jezdí.
Frenštát – Ostrava jezdí nové push pully.842 s vozem rozhodně lepší než regina
Dneska podle sledovačky, nový push-pull řady 811….👎
Jezdí? Jak kdy!
Jezdí min . 3ks jezdí a jedna je rozbitá takže nemůžou jezdit všechny i kdyby se rozkrajely.. to byl též nápad koupit 5 ks zálohu dělá to co má zrovna kola.
Cílová situace je turnus 4 kusy a jedna v záloze. To je prostě tragédie nákupu minisérií vozidel.
Objednavatel často nechce, aby záložní jednotka stála, požaduje nasazení všech vlaků. Podobně v Ústeckém kraji požaduje nasazení všech 640.1 a zálohu tvoří Eso Honekry + Sysel.
To není pravda
Turnus je pro 5 souprav ale nikdy nebudou jezdit více jak 4 (protože ta jedna je záloha)
Takže dokud se nekoupí nejaky jeden panter nebo cokoli, tak pořad tam bude jezdit jedna souprava složena s klasických vozu