České dráhy lákají v reklamě do mezinárodních vlaků, ty ale hlásí nedostatečnou kapacitu

Reklama Českých drah na mezinárodní vlaky. Foto: ČDReklama Českých drah na mezinárodní vlaky. Foto: ČD

Podle dopravce se kapacitní problémy týkají jen některých dnů.

104 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Popis cesty z Mnichova: Místo na kufry bylo narvané už před odjezdem, aby ne když se tam vejdou asi 3 kufry normální velikosti… Vozy ČD 258 a259 neměly už z Mnichova funkční ani jednu toaletu. Vůz 259 se navíc pochlubil nefunkční klimatizací. Celé jejich osazenstvo (už z Mnichova bylo obsazeno cca 80% kapacity) se tudíž vydávalo na WC do vozu 260. Asi si umíte představit tu frontu… První veselý příběh se odehrál ve Schwandorfu. Cestující na Hof se vzájemně přesunovali a mísili s lidmi co jeli do Prahy. Nikde žádný personál, co by vysvětlil lidem které vozy jedou kam. Další… Číst vice »

K6_

Však taky slovo reklama je od slova klamat, a „re“ znamená opakovaně.

medvěd

Herec supr, text reklamy ……zavádějící…… inu snaha dostat lidi do vlaků málo obsazovaných. Cestující je vybíravý a jede si kdy to plánovači (řazení vlaku) nechtějí…. Milé ČD bude muset přejít na rakouský systém……. dost vagonů pro všechny = náklady navíc !

Mia Lion

Aha a proto je ta reklama na mistenky 😁

Martin

A co takhle pridat vogonky…

Martin

vagonky…

Ten Ten Ten

Vogonská poezie do každého vagonu!

O. M.

To je snad nějaká novinka, že vlaky na hraně víkendů jsou nacpané? Němci to se svými Deutschlandtickety jen o něco zhoršili, to je celé.

Filip

To si dělají prdel, to mi jako chtějí říct, že můžu jet do Vídně i vlakem, a že tam je co vidět? Já ale nejsem debil! Mezinárodní dopravě, tedy v rámci EU, by pomohlo, kdyby si každý dopravce provozoval celý vlak, aby se cestující mohl vyhnout placení předražených mezinárodních jízdenek, a aby odpadla výměna lokomotiv na hranicích, osádek vlaku na hranicích, která trvá desítky minut. Jistě, pro dopravce by to znamenalo náklady navíc – za vozidla, aby mohla na síť i mimo domovskou zemi, za zaměstnance, aby mluvili minimálně dvěma jazyky, atp., ale jedině tak by se mohla stát mezinárodní… Číst vice »

Pezos

Výměna lokomotiv na hranicích se v Česku týka jen polských hranic, kde je na druhé straně nacionalistické PKP IC.
Osádka vlaku se třeba v Čadci vystřídá během dvouminutového pobytu. Tady je větší problém v tom, že české čety se obvykle tváří, že nemohou požadovat zajištění přípoje na slovenském území – kromě výjimek, kteří neví, že to „nejde“.
Předražené jízdné je mimochodem doménou východoevropských dopravců, kde je NRT násobkem vnitrostátního jízdného. Na „západě“ je to drahé, ale hlavně proto, že tam je drahé i vnitro.

Vladki

Jojo, to sem si jako študý chudent myslel jak ušetřím za lístek když z dvořiště do summerau půjdu pěšky, a tam si koupim vnitrostátní… Prd. Bylo to snad ještě dražší takže sem nakonec jel stopem.

Alex

Být Vámi tak změním tu větu „Já ale nejsem…“ na „Já ale jsem“, protože to, co jste vyplodil by to jen potvrzovalo

Šalina na Špilas

To vážně nikdo nebere v potaz ten aspekt, že se jedná o marketing, byť nešťastně načasovaný? Mimochodem konkurence (Regiojet) žije čistě z marketingu a vybudované pověsti (zážiky z cest do Splitu, často mizerný úklid), protože to umí prodat. A reklama s Trojanem prodat (alespoň dle mého pohledu) umí. Člověk si ji zapamatuje a nemusí jet až do zahraničí, ale má v hlavě zafixováno, že ČD mají vtipnou reklamu.

Jen tím chci zmínit, že ta reklama může i přes všechny neduhy mezinárodních spojení mít pro ČD ve výsledku dobrý výsledek.

Jiří Kocurek

Začal nasazovat Irizary tam, kde dřív jezdila Karosa C 735. Což je něco jako přechod od Škody 120 do VW Golfa, o 15 let mladšího, s klimatizací.
PS: Ve škodě 120 na zadních sedadlech při 100 km/h zaléhá v uších z toho randálu.

O. M.

To musíte přidat plyn a dostat se nad 105 – 110 km/h, čímž se dostanete nad rezonanci příčky mezi motorem a kabinou, a je zase relativně klid.
A pokud do toho zadního zavazadelníku nastrkáte stan a spacáky a deky, tak je ze stodvácy rázem docela tiché auto.

O. M.

To musíte šlápnout na plyn a dostat se nad 105 – 110 km/h, čímž se dostanete nad rezonanci příčky mezi kabinou a motorem, a je po randálu.
A když do zadního zavazadelníku nastrkáte stan a spacáky nebo třeba deky, rázem je ze stodvácy docela tiché auto.

ksz

Sice nemáme prachy na opravy vozů, ale na marketing se vždy najdou. Takže místo toho, abychom zlepšením oprav vozů navýšili kapacitu vlaků, do těch již nepobírajících vlaků se díky marketingu budou cpát další cestující. No není to geniální?

Jarda

Bohužel, z mojí zkušenosti, nejedná se o problém nový. Kapacita do Mnichova je vždy tragická. Mám teď čerstvou osobní zkušenost z relace České Budějovice – Linz, kde je část trasy vedena náhradními autobusy. Nevěřili byste, že někdo pojme jako skvělý nápad mezinárodní EC dát do dvou autobusů, z toho jeden bez klimatizace a zavazadlového prostoru na kufry. Bohužel i to je možné.

Jiří Kocurek

Učí se neobyčejně rychle, ještě nedávno ČD fans totéž vyčítali Jančurovi, když měl 2 roky dozadu na R8 jenom 4 busy na spoj.
Po dvou letech, to je u státního molochu neobyčejně rychlé.

Laborec425

Pozor.. na podzim jsem zažil tento mezinárodní EC nacpaný do jednoho autobusu (sice v relaci Rybník – Summerau, ale i tak to stálo za to. Přísahám, že tam zaměstnanec ČD poslední Asiaty cpal do dveří, aby se daly zavřít. A pár dní před tím jsem zažil, že ten poslední rychlík z Prahy do ČB byl veden z Tábora busem a jel taktéž jeden bus. Akorát problém byl, že si nikdo u ČD nebo Správy železnic nějak nezjistil, že v Praze je fotbal a z Prahy se tudíž vracel ten rychlík totálně napráskanej vožralejma kripl*ama. Pro mě zatím nejhorší jízda života… Číst vice »

DavidS

Já tu trasu jezdím často a když je výluka (naposledy jsem to zažil při napojování kolejí nové části koridoru loni), tak vždy tam autobusů bylo opravdu hodně (asi pět nebo šest) a dokonce i dodávky na kočárky, kola apod. Nikdo v našem autobuse nestál.

pupek

autor článku by si měl srovnat v hlavě kdy se zakázka na reklamu zadává a jak dlouho vzniká tento produkt. a zároveň když už je hotovo za velké peníze tak to nezrušíte samozřejmě. zbytečný článek

Erik85

Protože jsem dělal v jedné velké firmě, kde jsme také dělali velké kampaně se známými osobnostmi, tak já pro změnu vím i něco ze zákulisí jak to chodí. První je nákup médií, kde se sloty v reklamních blocích prodávají klidně i více než rok dopředu s danými termíny. Pokud si nakoupíte více sezon (tedy například 3 roky po sobě tři měsíční kampaně), tak se dá dosáhnout na docela zásadní slevy z cen vysílacích časů, klidně i přes 75 %, jak jsme dosáhli my. Zároveň se dělají kontrakty s herci. Kdy zejména u známých tváří jsou buyouty specifikovány tak, že si… Číst vice »

Karl vB.

Autor textu možná ví to, co některým zaměstnancům v budově na nábřeží zůstává utajeno až do poslední chvíle, kdy dojde ke střetu mimoběžného reklamního výplodu s realitou.

Erik85

Viz moje odpověď výše. Někomu je zase utajeno, jak to při natáčení reklam chodí a představují si to jako Hurvínek válku, protože se právě s tou realitou také nestřetli.

Karl vB.

Jo, četl jsem to.
Ta reklamní mašinérie tu je a si žije si svým životem.
Chybu spatřuji jednoznačně u zadavatele, protože to, co jste popsal výše, mu muselo být dobře známé, včetně rizik, která to s sebou nese.
Naštěstí jsou i jiné firmy, které se v reklamě obejdou bez známých tváří. Zbývá si jen určit to, co je cíl a co prostředek.

Michal

Ty reklamy ještě bere někdo vážně? Nechápu, proč se Trojan, byť je to výborný herec, zaprodal takové neschopné (slušně řečeno) společnosti, jako jsou ČD.

JAROMÍR

Dobře placená reklama

Původní Aleš

Prachy? Před lety jsme se s kolegyní v Chorvatsku pohoršovali nad reklamama v Lidlu. Byl v nich nafocen nejpopulárnější chorvatský zpěvák posledních 100 let (dej mu pánbůh věčnou slávu a takový pohřeb jako měl před 5 lety má málokdo) a (nejsem si úplně jistý) velmi významná sportovkyně. Ani jeden z nich to neměl zapotřebí se ztrapnovat u fotek s Lidl špagetama a rajcatovou omáčkou. Ale vycítili pár grošů a bohužel šli do toho. Asi jako pan Trojan. Člověk by měl mít nějaké limity a hrdost, ale někdy je to asi holt těžké.

Michal

Co je špatného na Lidlu? Trojan taky dřív reklamy T-Mobile. A upřímně, to mně vůbec nevadilo. Ty reklamy byly vtipné a proti této společnosti nic nemám. Cena mobilních dat je sice stále vysoká, ale to je vina státu. Avšak, to co předvádí ČD. Proto mně ty reklamy lezou na nervy, vzhledem k tomu, jak se chovají k cestujícím.

Laborec425

Co je špatného na Lídlu? Asi NIC :-D, vypadá to, že jste se do tohodle marastu narodil a nezažil společnost bez nadnárodních firem před tím, než se nám tady snažili nakecat, že tady už firmy nebudou mít monopol.

Michal

Já o Lidlu nezačal mluvit. Navíc, tady o něj vůbec nejde. Spíš jsem to myslel tak, že srovnávat reklamy z Lidlu a ČD, je absurdní bez ohledu na to, kdo v té reklamě je.

Laborec425

Pořád existujou někteří dobří herci, který do reklam nejdou za žádnou cenu a těch si vážím nejvíc.

Michal

Upřímně, pokud je reklama na dobrou společnost a je dobře napsaná, tak je to za mě v pohodě. Ale to jsou bohužel výjimky.

Vašek

Mně se reklamy s Trojanem jeví jako ,,ty lepší“. Na rozdíl od dvou našich rádobykomiků pro jeden supermarket. To je vyložený trapas .

Michal

Jestli myslíte Penny, tak souhlasím. A neřekl jsem, že jsou ty reklamy s Trojanem výslovně špatné. Jen mně štve, že ČD mají peníze na takovou reklamu, která je popisují jako totálně dokonalé, ale přitom v reálu je to katastrofa.

marek hudec

money talks

Tomáš

Peníze nesmrdí

Růža

Na dobrá auta se čeká třeba rok a reklama v TV a nejen tam jen sviští. Proč se znervózňovat reklamou na úspěšný produkt?

Ares

Auto je produkt, doprava vlakem je služba. Na dobrý produkt se vyplatí počkat, špatnou službu je lepší nevyužívat.

Erik85

A proto ty vlaky jezdí plné, že? 🙂

Erik85

A proto ty vlaky jezdí plné, že? 🙂

Ares

Jezdí plné, protože je velká poptávka, ale jestli na plný vlak někoho nalákáte reklamou? Nevím. Vyhazování peněz za reklamu. Byť nápaditou.

Ares

Nebo jinak, v čem je kouzlo té reklamy, lákat nové lidi do vlaků, když mi nestačí sedačky ani pro ty co jezdí už teď?

marek hudec

kouzelné je to, že pracovníci odboru ČD zajišťujícího propagaci nemají ani páru, že mnichovská větev Ex6 je v pátek a v neděli dobytčák vozící převážně germánské alkoturisty

Jiří Kocurek

To by chtělo nějaké zlevněné jízdné, jako třeba celou ČR za 4,9 € na víkend, aby lidi nechali auto doma, šli na vlak, kterým pojedou tam, kam vedou koleje … v takovéhle společnosti.

Doctor

Porovnejte s garantovanou kvalitou kategorie Eurocity z devadesátek, na této trati příkladně EC 166 Albert Einstein : https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=EC&cislo=166&nazev=Albert%20Einstein&rok=1997
Dnes ? Je to také Eurocity … 😣 … Lendrbán.

J.K.

Akorát že to jelo jednou za den, takže denní kapacita byla menší…

Laborec425

Myslím, že pracovníci odboru ČD zajišťující propagaci v životě vlak neviděli.

Josef Trögl

Spousta jich vytížená není, jen ty špičkové. Ty ostatní je třeba naplnit.

Frantisek

Přesně tak. Já jel čtvrtek ráno tam a sobota večer zpět, a až na zpoždění a přestupy do náhradních vlaků směrem zpět naprostá spokojenost. Pobavilo i mírně ukecané osazenstvo od Alexe.

Karl vB.

Právě proto, že ty vlaky jezdí plné i bez reklamy, tak by se měly přidat vozy, nebo nové spoje.
To ale nejde, protože vozy na prodloužení stávajících, nebo zavedení nových vlaků nemáme.
Zato na to máme nápaditou reklamu.

Anonymus

Proste CD tragikomedie. Jedno oddeleni nevi, co dela druhy.

JAROMÍR

Hlavně to nejde z jejich peněz, ale státu

mgr.pavel

Podobný problém: chtěli jsme s dětmi jet vlakem z Brna do Legolandu (kousek od německého města Ulm, cca 600km). E-shop OEBB nebyl schopen prodat jeden lístek na celou trasu a za dílčí lístky bychom zaplatili tuším 15 tisíc (1 dospělý a 2 děti, 2.třída, zpáteční lístek, měsíc dopředu). ČD dokázaly nabídnout jeden lístek, za 12500. To je pořád dost cenově nekonkurenceschopné k autu!

(naše řešení: Interrail Pass za necelých 11tisíc a 4 dny po Evropě kdekoliv – pořád imho celkem drahé pro naši cestu, ale oproti předchozím možnostem určitě nejlepší)

Kosmik

Na co a kde jste se ptal?Po Německu máte děti zdarma a po ČR 50%.

Kosmik

No máte pravdu je to pálka. Ale z Ulmu do Vídně pro 1+2 je to za cca 1700 na DB.de

Vojtěch

Legoland v této konfiguraci (1 dospěly a 2 děti do 14 let) není žádný problém pod 200 EuR komplet za všechny a zpáteční. Jde to i pod 120 EUR, ale to už je divočina

Iason Urban

Chtěl jsem si koupit 49euroticket, bez aplikace to nejde, tak jsem si chtěl tu aplikaci stáhnout QR kódem. Ale od Obchodu Google Play jsem místo toho obdržel hlášku Ve vaší zemi není tato aplikace dostupná. Tak jsem namydlenej. Nebo umí někdo poradit, jak na to?

Handzidcek

Koupit přes eshop DB (bahn.de) a poté přes uživatelský účet nahrát do aplikace DB Navigator, která bez problémů dostupná je.

Frederick

Pokud mohu poradit, stáhněte si aplikaci od Verkehrsverbund Niedersachsen/Bremen: https://www.vbn.de/service/fahrplaner-app
Výhody: jízdenku si objednáte během několika okamžiků a zaplatit můžete i běžnou kartou. Koupit lze i na aktuální měsíc, není potřeba dodržovat dobu předprodeje – jenom nesmíte zapomenout, že jízdenka se každý měsíc automaticky obnovuje, pokud Abo nezrušíte k 10. předchozího měsíce. Sám jsem si ji také takto kupoval a úplná spokojenost.

Samo

Bohužiaľ, hoci som kedysi bol vlakový hardcorista a preferoval ich aj na pomerne dlhé trasy (napr. Amsterdam – Bratislava som viackrát dal vlakom), dnes sa dostávam do opačného extrému a na blížiacu cestu som si bookol letenku VIE-PRG namiesto vlaku. Problém s vlakmi je že keďže u nás stále nie je diaľková doprava povinne miestenková, tak v zásade nie je možnosť ako sa tej zoo vyhnúť. Aj keď ja miestenku budem mať, stále je tam nutnosť sa na to miesto prebojovať, to isté vždy keď by som chcel ísť napr. na WC, nehovoriac o tom že keď nadomnou v uličke… Číst vice »

David

RegioJet…

Šalina na Špilas

VIE-PRG je Vámi popsaný masochismus kdy? Zkušenost sice mimo sezónu, ale v pátek Brno – Vídeň odpoledne do Břeclavi volná čtyřka, za Břeclaví 10 lidí ve voze. Zpět povinně místenkový RJ, ten už plný.

Samo

Viedeň – Brno je pohoda, problém je úsek Brno – Praha.

Šalina na Špilas

Tak když je lepší Ryanair či jiná nízkonákladovka + přeplněná 119 a metro ve špičce…
Proti gustu žádný dišputát, ale autor úvodního příspěvku řekl A a neřekl B.

Jakub

Urcite ano, jednak ta 119 nemusi byt plna, zalezi vzdy od dalsich priletov a metro tiez nie je uplne plne mimo spicku. Urcite v nich ale stravim menej casu ako v tom vlaku iducom hoc len z Brna do Prahy- navyse cim neskorsi prichod, tym sa da ocakavat plnsi vlak- vela ludi voli co najneskorsi prichod do Prahy.

Tomáš

Povinná rezervácia v medzinárodnej doprave rozhodne nedáva zmysel. Čo vidno pri PKP IC, kde radšej ľudia presadnú na Flixbus, pretože bus do Krakova je pomaly lacnejší, než samotná rezervácia na medzinárodný vlak do Poľska. A čo sa týka povinnej rezervácie do jednotky na ZSSK. Je to len vo vnútroštátnej preprave a zadarmo je to len vtedy, keď si to kúpite cez web, alebo v pokladni(po novom už nebude platiť ani to, pretože zaplatíte 0,50€ za nákup pri pokladni). Web vám ani nedovolí si kúpiť samostatný doplatok do jednotky. Web vám ani nedovolí kúpiť si medzinárodný lístok bez rezervácie, pričom tam… Číst vice »

Samo

Však áno, o vnútroštátke ZSSK som písal. 1. „zadarmo je to len vtedy, keď si to kúpite cez web, alebo v pokladni“ – A kde inde by si si chcel kupovať miestenku? 2. Cena 2€ za rezerváciu je daná nejakým fyzikálnym zákonom, alebo čo? Písal som o tom že by bolo vhodné systém ktorý dnes vo svojej tarife má ZSSK, teda povinná a *bezplatná* miestenka do jednotky rozšíriť do celého stredoeurópskeho regiónu, teda vrátane medzištátnej dopravy. Cena rezervácie je výsledkom dohody dopravcov a nie je dôvod prečo by nemohla byť pri takejto úprave tarify napr. aj 0€. Btw, ČD už… Číst vice »

Tomáš

Áno je super mať miestenku na priamy cezhraničný vlak formou Europa Express, keď ho v Žiline kvôli nečakaniu prípojov ani nestihneš 😀 A neviem o tom, že si môžeš na webe ZSSK kúpiť bezplatne miestenku k už existujúcemu lístku. Musíš si ho kúpiť opäť celý, čo ak máš Europa Express a ujde ti zo Žiliny spoj, ,,Nashle“… Cena miestenky 2€ je daná SCIC-NRT tarifou, ktorá hovorí o sume 3€. Neviem prečo, ale na ZSSK zaplatíš 2€, ale cez ČD 72kč, čo sú 3€. ČD ti rezerváciu na medzinárodný vlak zadarmo ponúknu iba ak si lístok kúpiš viac ako 14 dní… Číst vice »

Samo

A ešte jedna poznámka – píšeš o zdražení ciest medzi SR a ČR kvôli zrušeniu RailPlus ale to je nezmysel. V relácii SR-ČR sa neuplatňuje 15% RailPlus zľava ale vyššie zľavy na základe bilaterálnej dohody. Teda zľavy na In-Karty a zľavové preukazy ZSSK sa nijak nezmenia a budú dostupné naďalej.

Tomáš

Choď prosím ťa na web ČD a ZSSK… V cezhraničnej preprave sa 15% zľava práveže uplatňuje už z cenníka po zľave z SCIC-NRT po bilaterálnych dohodách. Takže od nového GVD ti Klasik(ktorý už teraz žiadny Railplus nemá a čata ČD ti ho už nemusí ani akceptovať) a IN karta(IN 25 respektíve IN 50) žiadnu zľavu jednoducho neprinesie 😀

dan Žatecký

Není pravdou, že kapacitní problémy jsou jen někdy a někde. Tento problém se týká jak mezinárodních IC a EC, tak i vnitrostátních rychlíků viz R18, R19, R13!

Navíc, kdyby se místenkáři vůči spolucestujícím nechovali bezohledně, a nevyhazovali je z míst ne zrovna relevantním způsobem, hned se na železnici cestovalo podstatně líp.

Pedro72

To by mě fakt zajímalo, co je to ten „ne zrovna relevantní způsob“?

Původní Aleš

Asi myslel ne zdvořile. Někteří místenkáři jsou schopni se chovat za hranou. A jde to napříč národy: před 30 lety mi kolegyně říkala,jak je v Německu Němec s místenkou vyhazoval z místa, kam si omylem sedli. Naštěstí neměl střelnou zbraň.
Dnes na mém místě seděla Japonka, velmi zdvořile jsem jí oznámil že je to moje místo a poděkoval pak anglicky i japonsky. Je to o lidech.

Laborec425

Já zažil spíše opak. Že přijdu s místenkou a ten kdo tam sedí mě prostě opravdu odmítne pustit. A nestalo se mi to jednou.

MaT

Tak v tom případě sehnat průvodčího a ať to vyřeší on. Buď ať dotyčného z místa vypakuje, nebo ať mi řekne na jaké jiné odpovídající místo si mohu sednout…

Původní Aleš

Zrovna sedím v Berlineru, chybí jeden vůz ve dvojce, lidi sedí na zemi na plošinách ostatních vozů a v bistro části jidelaku. Jednička samozřejmě jen jeden vůz, kdo nemá místenku, tak je namydleny.
Nejel jsem mezi Prahou a Berlínem skoro 10 let, tak mě i překvapila šnečí rychlost (většinu cesty z Berlína do Drážďan jedeme devadesátkou), ale to už samozřejmě jde za DB infra.

Vašek

A i přes tu šnečí rychlost jedete na čas, že? Hlavně, že DB požaduje od vozidel max 200 Km, do budoucna 230 a přitom by to vyjel i Bastard.😛

Původní Aleš

Jojo. Chvíli jsme tedy jeli i 150, ale taky někdy jen 70.

Původní Aleš

Omlouvám se za mystifikaci, ten chybějící vůz (bylo vyvěšeno v Berlíně) je jednička, ne dvojka (vůz 263).

sotous

Tak jedu taky Berlinerem, 90ka bo jede oklikou přes Falkenberg,hlavní se renovuje pravda nějak dlouho…po dokončení má být DD – Bln tuším na 200 a tím i doba blížící se 1 hodině.
Jinak 17.01 z Berlína taky plno,polovina WC mimo provoz

Mimopražský

Do Berlína a zpět jsem jel před třemi dny. Vlaky jely načas, se všemi vozy. Ale rozhodně bych nečekal, že se jede po jednokolejné trati přes Herzberg do Jüteborgu.

Klabavátor

Dovolil bych si nesouhlasit. K přecpávání mnichovských vlaků docházelo už před zavedením 49 Euro ticketu, a to i v přeshraničním úseku. Jasně, je to typická sezónní záležitost – léto, víkendy, svátky, bierfesty atd. Cestující nejsou jen z CZ a D, ale i jiných zemí a kontinentů. Např. borec z USA mi ve vlaku tvrdil, že lidi nad rámec počtu sedadel jsou u nich automaticky nepojištění a že odmítá stát v chodbičce, a jak to je možné, že prodají víc lístků, co to je za vlak s pouhými 4 vozy atd. Tak mu říkám „Welcome to Europe“, tady to děláme jinak… Číst vice »

Karl vB.

Při konzumaci každé reklamy je třeba použít kritické myšlení. „Futurum Aurum – péče o každou korunu“ – to byla také umělecky pěkně ztvárněná reklama, kde ke střadatelům rozvážně promlouval moudrý hlas Miloše Kopeckého, a jak to nakonec dopadlo… 🙁 To, že v reklamě ČD jsou použity vozy InterJet, které ČD do zahraničí zásadně neposílají, nelze považovat za reklamní nadsázku, ale spíš to zavání klamáním potenciálního spotřebitele. Pokud se na takovou reklamu chytne někdo, kdo poté v reálu obdrží úplně jiný zážitek, než reklama evokuje, zvolí příště preventivně jiného dopravce, nebo druh dopravy. Ve „vozové nouzi“, kterou ČD momentálně procházejí (a… Číst vice »

Erik85

Čím zásadním se z pohledu běžného (nešotoušského) cestujícího liší vozy 2. třídy Viaggio Comfort co jezdí do Chebu a do Vídně?

Erik85

Opakuji svou otázku: Čím zásadním se z pohledu běžného (nešotoušského) cestujícího liší vozy 2. třídy Viaggio Comfort co jezdí do Chebu a do Vídně?

Šalina na Špilas

Předpokládám stejný absurdní pláč jako u kolegy výše, že nelze jezdit vlakem Vídeň – Praha, kde jezdí garantovaný počet míst (railjet), popř. i povinně místenkový Regiojet.

Karl vB.

Vlaky ČD nejezdí do zahraničí pouze do Vídně.
O tom, jaké je v reálu řazení vozů u vlaků např. do Berlína vám píše nahoře pan Původní Aleš.
Pokud budou všechny mezistátní rychlíky ČD řazeny z vozů presentovaných v reklamě, neřeknu proti ní ani Fň.
Jak píše ve svém příspěvku pan Peeetr, že ČD si měly tuto reklamu nechat až příští rok, když snad už budou mít dostatek vozů a budou schopny dodržovat standardní řazení.

Erik85

Kde se v té reklamě tvrdí, že vsechny vlaky vypadají takto?

Apollo 17

Ničím. Ale šotouš ví, že je to jiný vlak.

Laborec425

Reklamy jsou dělané pro většinovou společnost a ta nemá vlastní zájmy a koníčky.

původní Jakub P

Zrovna Vídeň jezdí railjety, což je vlak s interjetem z pohledu cestujícího naprosto srovnatelný, takže to fakt jako klamání spotřebitele brát nejdokážu. Asi holt byl IJ snáz uvolnitelnej na natáčení.

Lord Pitzbudka

ach ta nesvepravnost nasich obcanu …

Erik85

Proč by musel ten interjet jezdit do Vídně? Když jedu z Plzně do Vídně, tak část trasy InterJetem jedu.

slsp

No v tom spote je jasne vidno plny vagon, cize aktualny stav prezentuju celkom verne…

Dachs

V A v exponované dny (např. pátky, neděle) umí na dálkovou linku poslat i zdvojenou soupravu. U nás? Není z čeho ji sestavit. Berlinery často totálně narvané (takže se našponuje cena i pro našince, to je jasné), ale i právě na Vídeň cestování o prázdninách není nic příjemného. (Nejde o zaplněnost, ale zvýšenou intenzitu halekání, pivního chechtání, nebo ustavičného štěbetání (turistická klientela z Asie), nerespektování místenek a zejména podmínek pro cestování v tichém voze. A Západní expresy (Mnichov)? O vánočních prázdninách jsem nechápal o vagón zkrácené soupravy a kolik z toho v Praze vylezlo lidí, hodně Němčourů pod vlivem, resp.… Číst vice »

marek hudec

co se týče „plné kapacity“ na Západexpresech – na vlastní oču spatřená realita, vážení, vypadá tak, že Herkules táhne z DE obvykle tři až čtyři (stalo se nejednou že pouze dva) vagony natřískané občany Německa zlitými jak čuně a chovajíími se tak, že kdejaký Rusnák z Medzilaboriec je proti nim Guth-Jarkovský

Peeetr

Reklama umělecky výborná. Až na to, že si ji měli schovat na příští rok, až budou mít dostatek vozů.
Tento rok měli jen inzerovat slevy na ty linky a dny, kde předpokládají obsazenost sedaček pod 1/2.

Jan

Vidí v tom snad ještě někdo rozpor?

Jiří Kocurek

Tak je zcela normální, že inzerujete lístky ve slevě a všem zájemcům do telefonu opkujete, že je vyprodáno. Ideálně s dovětkem, že místo vídeňské opery mohou jet na karaoke do Pelhřimova.