České dráhy lákají v reklamě do mezinárodních vlaků, ty ale hlásí nedostatečnou kapacitu

Reklama Českých drah na mezinárodní vlaky. Foto: ČDReklama Českých drah na mezinárodní vlaky. Foto: ČD

Podle dopravce se kapacitní problémy týkají jen některých dnů.

Hlavní letní sezóna ještě nezačala a dispečerům Českých drah se zejména o víkendech začíná objevovat hlášení o tom, že některé mezinárodní vlaky nemají dostatečnou kapacitu. Naposledy v pátek u Západních expresů do Mnichova. České dráhy se i přes to rozhodly postavit televizní reklamu s Ivanem Trojanem v hlavní roli na cestování vlakem do zahraničí.

Nedostatečná kapacita vlaku. Bez míst k sezení i stání,“ uvádí se v hlášení pro dispečery u pěti vlaků v pátek. Redakce Zdopravy.cz má dokument k dispozici. Nejde přitom jen o problém linky do Mnichova, na hraně kapacity je už nyní spojení Praha – Berlín. A nejde rozhodně o první případ posledních dnů. Sám šéf Českých drah Michal Krapinec ještě v prvních měsících roku uváděl, že má obavy z nedostatku vozů kvůli výraznému zpoždění revizních oprav. V únoru v Hospodářských novinách uvedl, že situace v létě může být kritická.

Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský uvedl, že nová reklamní kampaň propaguje obecně mezinárodní cestování a je určena pro český trh. „Cílem je získat další cestující z různých skupin klientů a ještě lépe využít nabízenou kapacitu spojů. ČD jsou v tomto směru vystaveny konkurenci řady firem, ať už jde o autobusové spoje na kratší vzdálenosti nebo o letecké spoje (Varšava, Budapešť) nebo konkurenci individuálního motorismu. Kampaň tak upozorňuje na možnosti a výhody železniční dopravy,“ uvedl Šťáhlavský. V mezistátních dálkových vlacích při cestách z České republiky nabízí ČD denně zhruba 20 000 míst k sezení.

Větší zájem jen v určité termíny?

Podle něj lze očekávat větší obsazenost vlaků pouze během několika dní v době svátků nebo začátku prázdnin. „Nejvýrazněji je to zřejmé u spojů z/do Mnichova, které jsou na německém území vedeny jako regionální a platí v nich jízdenka 49-Euro-Ticket. Větší obsazení u těchto několika spojů souvisí s německou nabídkou levného cestování a spoje jsou vytíženy především německými občany. O řešení této situace jednáme s našimi partnery. Hlavní skupina zákazníků u těchto vlaků není z ČR a není tedy ani příjemcem naší reklamy,“ uvedl Šťáhlavský.

Televizní spot láká diváky na výlet do Vídně a dalších evropských metropolí. Odehrává se v soupravě InterJet, která do zahraničí vůbec nejezdí. Herec Ivan Trojan se tentokrát představuje v roli profesora umění, který míří se skupinou studentů poznávat slavné vídeňské galerie. Do cesty jim ve vlaku vstupuje trojice svalovců, kteří se k našim jižním sousedům vypravili navštívit muzeum Arnolda Schwarzeneggera.

Nová reklama propojuje dvě klíčová slova, tedy výlety za kulturou i turistikou, do kulturistiky. Ve spotu si zahrála trojice kulturistických influencerů Antonín Hodan, Milan Šádek a Vojta Koritenský, jehož hlas bude slyšet i v rádiovém spotu. Studenty umění si zahráli skuteční studenti a studentky pražských uměleckých škol. Pod kreativou kampaně je opět podepsána agentura Havas a režisér Ondřej Trojan.

Tagy České dráhy
104 komentářů