České dráhy kvůli výpadkům vozů preventivně blokují některá místa
Vagon řady Bmz, interiér, ilustrační foto. Autor: České dráhy
Cílem je podle ČD omezení rezervačních konfliktů a zamezení prodeje na neexistující místa.
Cílem je podle ČD omezení rezervačních konfliktů a zamezení prodeje na neexistující místa.
To už dělají nějaký ten pátek 🙂
„Právě prodeje místenek na neexistující místa patří k častým stížnostem“
Dobrej fór taky je, když přijdete ke kupéčku, kde máte rezervaci a zjistíte, že z něj udělali služebák. A nedostanete ani zprávu např. do MůjVlak.
Aspoň že maj stabilní ceny a ne v pátek odpolko ´z Prahy 2x dráž než v úterý ráno do Prahy. Aby se pak člověk plácal přes Hradec nebo bůhvíkudy. A kdyby se takhle mělo čachrovat s jízdným třeba i v MHD, to by byl teprv cirkus…
Já jsem třeba příznivce dynamickych cen… Ve špičce tak nemusí jezdit důchodci ci študáci, kteří si třeba můžou počkat.
A kdo by pak v té špičce měl jezdit? Študáci (ať už denní nebo týdenní dojíždění) tvoří značnou část klientely dopravců a když se k nim postavíte přístupem „no bóže, tak si každý den/týden počkáte“, pojedou příště autem.
Není to trochu matoucí? Určitě nepřijede vagón s trojsedačkami, aby chyběly právě ty vyznačené.
Ono to číslování totiž prapůvodně vychází z šestimístných kupé (x1-x6). Poté jsou vsazeny místa x7 a x8 pro osmimístná kupé (doprostřed, aby se zachovalo, která čísla jsou u okna a která u dveří)(a poté stejné číslování přebralo uspořádání 4+4). Tedy dává smysl, že zruší zrovna x7 a x8, která v šestikupé nejsou
No to nemáte pravdu, protože kolikrát jede jako náhrada 1. třída (A) nebo bývalá první třída přeznačena na 2. a tam ty místa 7 a 8 nemáte.
Osobně to neberu jako nějakou mimořádnost ale letitý, téměř národní, standart. Jeden z důvodů volby RJ / Leo kde se zmíněné děje násobně méně.
U LE se to neděje, ale u žlutýho na tom nejsou vůbec líp.
Žlutému nadávali na to, že si neumí napsat výlukový jízdní řád na rozkopaný Přerov a tak mu ujíždějí přípoje.
To jo…LE v podobném případě odříkává spoj…
A počet odřeknutých spojů z důvodu dopravce je asi 20 za celý rok, že.
Nelze než zopakovat – jedním z argumentů uváděných ze strany ČD cca v roce 2019, kdy začaly místenky vyloženě vnucovat, bylo, že podle prodaných rezervací můžou operativně přidávat další vozy (což i tak nedává příliš logiku, protože tohle neplatí při „rezervacích na poslední chvíli“, taky by nesmělo být tak snadné stornovat rezervaci nedlouho před nástupem do vlaku + tak jako tak snad ČD mají letité zkušenosti z toho, kolik lidí tím kterým vlakem v ten který ten v týdnu jezdí).
A ejhle, ono je to docela jinak.
Vnucování místenek mi vadí hlavně z toho důvodu, že uvidím číslo místa a už si neuvedomím, že jsem si ho nevybral sám 😀
Tohle dělám sám už několik let. Plus sedadlo 42.
Hmm…já vždycky v EC 117 seděl v posledním Bmz před restauračním vozem (č. 350) v 11.oddíle.
Jen jednou za celé 4 roky se mi stalo, že jsem si nesednul bez místenky…
Chválím pasažérskou ČD
Jeden z kroků, jak se nádražácí mají chovat normálně ve vztahu k zákazníkům.
„nedělat machry, když ha*zly mají na chodbě“
Ať se daří.
Hajzly na chodbě, máte i u Emirates, v první třídě, kde jedno místo stojí někdy i hodně přes 100 tisíc korun za let.
Moc dobře víte, co tím Bolek Polívka myslel.
To si nerozumíme. Já jsem rád, že ČD konečně zareagovalo = že ČD nabízí to, co skutečně obvykle dodá.
Ono totiž pravidelně nabízet místenky na sedačky, které dost nejsou dodány pasažérovi, je dle mého laického názoru dokonce porušením Právního řádu ČR = viz např. zákaz tzv. „vábivé“ reklamy, která je zakázána
Příklady toho, co se nesmí vůči spotřebitelům.
https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/unfair-treatment/unfair-commercial-practices/index_cs.htm
P.S. Jako pasažér bych ale byl nejraději, kdyby vagony byly OK = aby toto nouzové řešení skončilo. Doufejme brzy.
Tady s vámi výjimečně souhlasím. Ale vzhledem k tomu, že se situace spíš zhoršuje než zlepšuje, bych v nějaké zlepšení v blízké době moc nedoufal.
Navíc jsem zvědavý, co bude ČD dělat, až najezdí kilometry i kopřivy, což bude vycházet zhruba na léto, jestli počítám dobře.
Neznám řešení …. bohužel …. taky bych rád dobrou zprávu na toto téma.
Nicméně jistý nezanedbatelný vliv bude mít, pokud se v praxi brzy projeví prognóza paní Ing. Hnulíkové (ex ČD, nyní Arriva)… cituji:
“ jestli si někde neobjednávám moc výkonů. Ale k tomu musíte dozrát. DNES JSME NA VRCHOLU OBJEDNÁVKY.“
https://zdopravy.cz/podcast-nejvetsi-uspech-railjety-pro-ceske-drahy-rika-ludka-hnulikova-133499/
Prijde mi to zmatecne v systemu rezervaci, kdyz uz jinak tak dam 1 vagon mimo system rezervace nez toto znaceni a blokovani.
Neni to o tom, ze vozy nejsou, ale o neschopnosti vedeni predvidat a planovat dopredu revize a prohlidky vozu i s rezervou.
A dale CD prisly o nektere spoje, takze by nejake vozy mely byt k dispozici i po vyrazeni tech, co uz nesplnovaly parametry.
Nevím jak je to s vozama. Ale jak velkou rezervu k plánování máte na mysli? Ona se určitě nějaká plánuje, ale ne půl roku, nebo rok.
No. Já, když dostanu místenky pro velkoprostor na vůz, který mimořádně velkoprostor není například Bee273, tak tam pár míst chybí. Buďto mi oddělení rezervací dá informaci o náhradním místě, nebo to pokud není čas, tak to dám na nejbližší vhodné místo. Většinou si sedají jinde. Mluvím o R9.
Díky, že se snažíte řešit problémy, za které nemůžete. Vaši kolegové na Ex1 a Ex2 to dělají stejně, pokud ovšem nějaká volná místa ve vlaku mají. Když se ale dostanou třeba do situace, že chybí vozy na vymístenkovaných R 894, EC 145 nebo EC 223, tak jim zbývá jediná možnost – vzít si prášek na uklidnění, protože naštvaní cestující bez místa si vylejou vztek na průvodčích. Myslím, že by si pánové z vedení měli zkusit službu ve vlakové četě na některém z vlaků s chybějícími vozy. Možná by pochopili, jak náročná je pak služba jejich podřízených, kteří trpí za cizí… Číst vice »
Tuhle prevenci zažívám dobré dva roky, minulé léto to byl obzvlášť mor.
Nechápu ty negativní komentáře. Ano, asi by to šlo udělat i jinak, než zobrazovat ta místa jako rezervována (což evokuje vyšší zaplněnost, podle které se taky mnoho lidí rozhoduje), ale je to asi maximum možného. České dráhy mají rezervační systém a mobilní aplikaci na evropské poměry nadstandardní. Rezervaci si jde vybírat dle plánků na veškeré spoje, kde je možná. A to opravdu není v zahraničí úplná samozřejmost. Navíc, s vozy mají problémy všude, prostě změnily se pravidla údržby a chvilku potrvá, než se to ustáli.
Já se tedy rozhoduji čím pojedu, podle svých potřeb. Vy podle zaplněnosti vlaku? Takže místo dopoledne, pojedete večer?
Možné je obojí, jak to komu pasuje. Já třeba, když s rodinkou jezdím od rodičů v Kojetíně domů do Čech (vesměs připadají v úvahu jen Slovácké expresy, na které v Přerově navazují osobáky od Nezátek), tak se vždy v neděli před obědem mrknu na obsazenost vlaků a možnosti mít jedničku se stolkem (aby se dalo cestou „tvořit hodnoty“ na notebooku) a dle toho si vyberu buďto jízdu R886, R884 nebo R882… Je na tom něco špatného?
Dotyčný Švéd psal o většině. Jste většina?
Nauč se číst 🙂
Naposled v jsem vybíral ze tří spojů v rozmezí asi hodiny (buď si to odčekám na začátku, při přestupu, nebo na konci při přestupu na autobus). Časovou polohou nejvýhodnější ČD měly vymístenkovanou 1. třídu ve dvou spojích (v té příšerné průchozí půlhospodě), tak to vyhrál RJ Bussines za cenu dvojky ČD (kupováno operativně cca hodinu před odjezdem) s příjezdem domů o cca půl hodiny později proti časové ideálnímu spoji (250 km, 3 hodiny po koridoru).
Za půlhodpodu by měla být exemplární defenestrace. Pomazání dehtem a peřím a pranýř a la 12.století …
Nebylo by lepší je posadit na 4 hodiny do plně obsazené půlhospody, kde proti nim budou sedět cestující s výškou minimálně 190 cm?
Vy máte něco proti osobám s výškou nad 190 cm, že jim chcete připravit tohle? Chudák Drobek.
Co když s tím ony osoby nebudou souhlasit s odkazem, že na Nábřeží sedí dost lidí na to, aby tu půlhospodu zaplnili jen oni sami?
Překvapím vás. Existují i jiné časy než ty vytížene a jiné trasy, než kudy jezdíte. Delat z toho obecné pravidlo je kardinální hloupost.
Také se rozhoduji podle zaplněnosti vlaku, koukněte se na úsek Praha-Olomouc. Od změny grafikonu tam jedou z Wilsonova nádraží každou lichou hodinu dva vlaky ČD krátce po sobě – v 03 a 15. Když chci jet do Kolína, Pardubic, ČT nebo Olomouce, vybírám si z té dvojice podle obsazenosti, rozdíl čtvrt hodiny pro mě nehraje roli. V sudé hodiny platí totéž, ale jen do Třebové, jedním z těch vlaků je Svitava.
Asi máte času dosti. Z toho vyplývá, že jste většina. Protože když zde v diskuzi, tak se to dá aplikovat na celou společnost? Chce to myslet napřed.
Já se teda domnívám, že cestující jedoucí Valašským a Slováckým expresem skutečně své cíle sdílí. Stačí se podívat, jak je narvaný Slovácký expres před Kolínem oproti Valašskému; lidi do Kolína jezdí bez rezervace o 15 minut dříve
Hlavně na Slovácký ex platí lítačka, na Valašák ne-e. To taky dost hraje roli při rozhodování.
To jsem si neuvědomil jak PID (ne)funguje.
Problém s řazením mají dráhy X let, to se fakt neustálí, jen to teď graduje a nebo se o tom víc mluví.
Hmm…naposledy ho neměly možná mezi lety 1985-1992, kdy byly tehdy ještě československé rychlíky obsluhovány unifikovanými sestavami A/AB – BDs – B… 😀
Pravidla údržby se zřejmě změnily už před mnoha lety. Nebo alespoň tak dlouho jsou nasazovány vagony podle toho, co se zdrovna našlo. Nikdy nekupuju lístek do kupé a minimálně v 50% jsem kupéčkém jezdil. První krok bylo neustálé porovnávání sedadel všech možných vagónu aby číslo sedadla bylo v každém z nich, což teď došlo i národnímu dopravci, a druhý krokem bylo přechod k Jančurovi a Leošovi. Stojí to víc, ale sedím kde jsem sedět chtěl
Bez extrémních investicí do nového vozového parku to bude vypadat tak jak vypadá.
Do vozového parku se masivně investuje již mnoho let.
V posledních letech se investuje dost (s ohledem na finanční „zdraví“ ČD možná až příliš, ale je to nutné, o tom žádná), nicméně skoro dvacetileté zpoždění v dodávkách nových vozidel, které cca v letech 1990 – 2010 nebyly mimo rekonstrukce skoro žádné, prostě nejde dohnat za pár let… Teď je navíc hodně špatná doba, kdy se sešlo několik negativních faktorů: – vysoké ceny (dané inflací po Covidu a kvůli válce) – nedostatek pracovních sil v technice (po zrušení učňovského školství a kvůli všeobecnému trendu, že dělat práci, u které se trochu ušpiním, je cosi podřadného) – zavedení ECM dohnalo firmy,… Číst vice »
Takové blbosti, jejihž absence připravila o život několik lidí a dětí jen za posledních pár let.
Ale ona to opravdu blbost je Blbost cestujících, kteří se ke dveřím chovají stejně jako k pevné stěně.
O život je připravila neopatrnost. Buď jejich vlastní nebo jejich zákonných zástupců. Vlak není jednotka s pečovatelskou službou, každý musí adekvátně dbát o své bezpečí a kdo to nechápe, ten riskuje, že nemusí projít přirozeným výběrem (stejně jako kdekoliv jinde).
I zcela nová vozidla potřebují opravárenství. To platí jak o vozech, tak ucelených jednotkách a hnacích vozidlech. Pokud byste pouze nakupoval nová vozidla, tak se dostanete tam, kde už byli v Africe v minulém století – po najetí jisté sumy km jsou vozidla nezpůsobilá provozu. Tam tehdy honem vytahovali páry z kopřiv. Tady to nejsou páry, ale koženky a někde i různé Baffx.
No…když by se podařilo najít nějakou náhradu za Pendolina, tak by na všech rychlících jezdily jen nové nebo renovované vozy. Řekněme takto: – Praha – Ostrava Ampz, Bmz241/245, 3x Bdmpee233, Bmz241/245 – Praha – Budějovice Ampz, Bmz241/245, 2x Bdmpee233, Bmz241/245 – Praha – Klatovy dtto – Praha – Děčín Amz, Bmz ÖBB, 2x Bdmpee, Bmz ÖBB – Praha – Trutnov Aee140, Bee238, 2x Bpee237, Bee238 – Praha – Břeclav* Apee139, Bee238, 2x Bpee237, Bee238 – Plzeň – Brno Aee145, Bbdgmee236, 2x Bdpee231, Bmz234 – Brno – Bohumín Aee140, Bee238, 3x Bdpee231, Bmz234 – Brno – Šumperk ABmz346, Bmz ÖBB, 2x… Číst vice »
Pán jezdí na Děčín, že navrhuje Amz?
Ne, na Plzeň, proto si tam strká Bmz241/245 😂…
Napsat jen „Mimo rezervační systém“ by bylo příliš složité?
To by poukazovalo na jisté slabiny, což se u Národního dopravce příliš nenosí…
Protože soukromník má vše dokonale a je nejlepší.
😆😆😆
Nemohu než souhlasit. Jančura nikdy molochu Časem Dojedem pod nohy klacky neházel…
To se také děje. „Do vozu není možné zakoupit rezervaci“.
Výtečně – tak proč z toho neudělat standart?
Jaký vedení,takový je výsledek.
No, takto bych to úplně netvrdil – taky musíte brát v potaz, jaké má ono vedení možnosti a jaký „manipulační prostor“…
Aneb je docela velký rozdíl, když fungujete jako „vedení“ dopravní firmy, která po minulých generacích zdědí mimo vozidlového parku ve většinové úrovni muzejních exemplářů také velké dluhy v oblasti údržby a nedostatečného financovéní a máte s tím vypravovat denně na 8 tisíc spojů, nebo když jste malá rozbíhající se firma s několika desítkami či nižšími stovkami vozidel bez zátěží z minulosti a neomezená ve svých rozhodováních nutností složitého odsouhlasování každého kroku několika nadřazenými státem řízenými radami…
Vždyť se nedokáží starat ani o ojetá Bmz, na Berounkách (R16) samá náhrada v podobě béček, tak jaképak dědictví. Snad Panteři jezdí spolehlivě, jinak je to všelijaké.
U těch Panterů to taky není žádná hitparáda.
Už je konečně třeba nabrat lidi na dílnu .. ne že to nějak dopadne. A objednat další vozy u Siemensu. Jediná věc co se nedá ovlivnit jsou náhradní díly ..když nejsou tak si je nenakreslim.
Výborný nápad, nabrat lidi na dílnu. Dříve si je dráha sama vychovávala a nejen dráha. Dnes všichni čekají, že jim odborníci spadnou odněkud s hůry. A ejhle, oni nepadají!
Jsou na evropských studiích a na sociologií politologii a gender studies.
To není pravda, tyhle obory vyprodukují nižší stovky lidí ročně (mám tam kamárady, já osobně studuji strojařinu, a nelíbí se mi že pořád někdo omýlá, že jsou nepotřební) , to vám vážne nezáchranní vaše opravny, kde platíte směšně nízké částky. Ať tam platí víc a lidi to začnou dělat.
No, tady může pomoci, když vozidla nebudou muset být zelená a bezpečná nad fyzikální limity, což právě ti humáči bez uzardění prosazují. Nemáme nic proti politologům, ale jejich schopnost ignorovat skutečný stav věcí je úchvatná.
Ten kdo je na sociologii, tak opravdu nebude vyjma donucení silou nikdy dělat v železničních dilnach.
Vám I vám podobným bych ku rozsvícení v kebuli naordinoval umistenku k práci v hlubinném dole či prasecaku. Na druhé straně republiky. Abyste pochopili, že nikoho nemůžete nutit dělat něco, co nechce.
A jaktože „padají s hůry“ pro autoservisy, když žádný z nich nemá vlastní školu?
Nejen na dílnu, ale je nedostatek personálu na odstavných nádražích jmenovitě Brno a ONJ Praha. Dávají to najevo (hlavně Brno) tím, že záměrně zpožďují vlaky (tuto informaci mám pouze z doslechu, takže nevím, zda je 100 % pravdivá).
Ono celé opravárenství bylo léta podfinancované, nejen mzdy a výchova dalších, ale i výstavby a zařízení nových zázemí pro opravárenství je výjimkou. Někde se ještě leccos dělá pod širákem i když by nemuselo. Na co chcete ty lidi nalákat?
Právě, v zemi, kde je nezaměstnatnost dlouhodobě nejnižší v širém okolí musíte u kvalifikovaných profesí konkurovat buď platem a nebo pracovními podmínkami. Zatímco u nekvalifikovaných profesí si „můžete dovolit“ to kompenzovat dovážením „otroků“ z rozvojových zemí (zdravíme české a německé masokombináty), tak tady holt musíte něco nabídnout.
no dobrá, tak já pojedu autem, ať nechám volné místo těm, co to více potřebují… pak jenom nechtějte větší přesuny ze silnice na koleje, když na to není kapacita…
Tak ona by i byla, ale strašlivě se jí plýtvá na různé EC a IC do horoucích pekel (třeba do Košic).
Tak tam poslem 810 ať neplytvame
A obviníme z toho soukromníka, že vyfouknul ČD kvalitní rakouské vozy.
To ne…to můžeme ještě potřebovat. Ale béčka bychom postrádat mohli 😀
Kolik vlaků do Košic kromě toho nočního, kde jsou většinou lužkové a lehatkové vozy, ČD má ?
Ještě tu bylo Pendolino, než nám vykolejilo v Zilina
To není důležité. Ale ČD se v oblasti mezistátní přepravy zkrátka angažují svým vozovým parkem až příliš. A pak ty kvalitní vagony chybí na důležitých = vnitrostátních vlacích.
Primárním smyslem je přesunout na koleje dálkovou nákladní (a zčásti dálkovou pasažérskou) ze silnic na koleje, protože elektrifikovat dálkové kamionové vlaky (=několik kamionů s 1 řidičem) asi není ideální.
https://denikn.cz/1043419/lide-vedi-ze-veci-nebudou-jako-driv-politici-museji-byt-uprimnejsi-rika-zmocnenec-pro-energetickou-bezpecnost-bartuska/
Olcit je Axel ?
Olcit přece je (Citroën) Axel. Už víc než 40 let. Neboť tehdy neumětelové z Peugeotu si lámali co se skvostnými nápady „umělců“ ze zkrachovalého Citroënu, kteří toho dokázali vymyslet opravdu hodně. Akorát vadou na kráse bylo, že zájem zákazníků nebyl dostatečný k uživení automobilky Tož proto, nově vymyšlené auto Citroënu se rozhodli noví vlastníci z Peugeotu darovat do nízkonákladového Rumunska, neboť vymyšleno bylo pěkně, ale příliš složitě, tož výroba ve Francii by byla příliš drahá. A radši přebalili Peugeot 104 jako Citroën Visa/LN. Podobně to mají leckdy i nádražáci = neuživí se a proto často zkrachovali, tudíž část nádražáků je… Číst vice »
Kurňa nevím proč prostě nenapíšeš, že to jsi Ty . Nechápu sice změnu jména ale ať se daří 🗽
su to já
Když vidím jak se jejich zaměstnanci starají o svěřený majetek ani se nedivím, že jich mají málo.
Příklad: v Plzni odstavené vozy mimo dohled, zapnuté baterky, dveře otevřené a alarm u dveří řve celou noc.
Tak kvalitní pečlivě pracující lidé chtějí dělat za slušně peníze. Každá věc ma dva konce dvě strany .. chtělo by to nějaké hnutí , myšlenku , se kterou bychom opravdu budovali stát .
S kdákáním dveří souhlas, zrovna v Plzni jsem to také zažil.
Hodně zoufalé opatření. Klidně si mě umínusujte, ale takhle to asi muselo dopadnout…
Co je na tom zoufalého? Taky to mohli navěky nechat s tím, že si četa na vlaku poradí…
Ohromně zoufalé a zbytečně složité.
Vždyť by přece stačilo jen připsat „Mimo rezervační systém“.
Ne tak úplně. Nezapomínejte, že se rezervace kupují určitě 30. Myslím že až 60 dní dopředu. Takže zadání nezní „vyhodit vagón že systému, ale přebukovat mistenku jinam.
Ja kupuju místenku 1-2dny dopředu.Pokid jedu do práce tak je to týden
Asi nejezdite v exponované dny a časy. Kupoval jsem teď místenky z Berlína 3 měsíce předem (mínus asi 2 dny) na neděli odpoledne a třetina mist v jedničce už byla plná.
A když by to byl soustavný stav, takže by se místenky prostě koupit nedaly?