České dráhy jednají o koupi autobusového dopravce Vydos Bus
Autobusy Vydos Bus. Pramen: Iveco
České dráhy si chtějí zajišťovat náhradní autobusovou dopravu v rámci skupiny.
České dráhy si chtějí zajišťovat náhradní autobusovou dopravu v rámci skupiny.
Aha, vysoutěžení soukromí dopravci jsou „drazí“, tak to udělá levně státní podnik. A zítra bude zelená energie levnější než ta dnešní.
Mohu se zeptat, ke kteremu datu preboraji dopravci vykony Vydos bus v IDS JMK? Ja asi blbě hledám, ale nikde jsem to nenašel.
Nasel jsem jen snlouvu s IDS JMK, ktera plati do prosince 2023, ale muze byt predcasne vypovezena. Dekuji moc za osvetu.
A btw, dost bych se divil, kdyby vetsina ridicu nepresla k novemu dopravci, protoze budou chtit pokračovat v zajetych kolejich. K ČD bych tedy nešel… ta nejistota je celkem velka. Prichazi o dalsi vykony a nabrezi kyne dal…
Co je to tu za podivíny, že dají palec dolů, místo toho, aby odpověděli? V průběhu letošního roku bylo dokončeno výběrové řízení na provozovatele autobusové dopravy v části JMK pro období 2021-2030. Soutěženo v rámci 11 „soutěží“, z toho BORS vyhrál 2, ADOSA 1, Tišnov 2, Ústí nad Orlicí 3, BDS-BUS 1, sdružení firem z Opavy a Kolína vyhrály 1. Předpokládané zahájení bylo uvedeno na 12.12.2021, ovšem s podmínkou 9 měsíčního odstupu od podpisu smlouvy mezi dopravcem a krajem, coby zadavatelem. Provozovatel linky, kterou využívám pro cestování, končí v prosinci. Ironií je, že provoz linky zajišťuje dopravce, který ji provozoval… Číst vice »
Může to fungovat jako v Rakousku. Tam organizuje NAD Postbus jako dceřiná společnost ÖBB. Většinu výkonů pak ale zajišťují jini dopravci jako subdodavatele. Jsou to hlavně firmy z daného regionu. Ale občas i z úplně jiného koutu republiky. Letos u velké výluky na trati Selzthal – Bischofshofen jezdili místní dopravci že Štýrska a Salcburska, například ale i hrozný ojetý Mercedes od nějaké podivné firmy z Burgenlandska, stará Setra z Dolních Rakous a třeba i tirolský Postbus (kvůli držáku na kola, který má v Tirolsku drtivá většina linkových autobusů).
Co na to říci? Napadá mne jediné, ,,Konečně“!
Dobrý nápad.Jako strojvedoucí si udržují oprávnění k řízení busu a občas si s ním choďím zajezdit.Zde bych to měl u jedné firmy.
Ale i za jeden plat =) =) =)
Vzhledem k elektrifikace železnice z Veselí n. Moravou (od Brna a taky od Staré Město u UH) bych očekával podobnou iniciativu. Tj. lze očekávat, že na obou linkách do Veselí to bude několik roků vypadat jako na staveništi = náhradní busy. A částečné zajištění náhradní busové dopravy propojit s autobusovou dopravou do firem (nejde o běžnou linku, ale vyloženě jde o svoz do konkrétní firmy na směny, tj. takový dopravce musí mít spoustu prostojů mezi dopravou z/na směnu). Příkladem takových neveřejných linek může být AVX v Uh. Hradišti a v Bzenci nebo Kordárna ve Velké n. Veličkou. A současně touto… Číst vice »
Teče jim do bot u Adamova s jejich pozdní soutěží , tak odkoupí celého dopravce co tu jezdí …..Taky řešení ,i když jen na dva roky a pochybuju že budou flotilu posílat na druhou stranu republiky
Plánované výluky jim plné hradí SŽ a na naplánované to moc vhodné na jednom místě v ČR není. Kde je ta úspora nákladů?
Viděl jsem rozhovor s generálním ČD u Moravce a ten tvrdil, že jim to SŽ plně nehradí. Tuším že to byl ještě pan Krtek a mluvil o 400 neuhrazených miliónech.
V roce 2017 vstoupil v platnost nový zákon o drahách a ten zavedl úhradovou vyhlášku, která dopravcům přináší úhradu nákladů na NAD , která je plánovaná a trvající déle než 24 hodin nebo je na stavební povolení. Tím se procento hrazených NAD od Správy železnic zvýšil na téměř vše. Mimo zůstávají jen mimořádnosti (a to jen ty, které nezaplatí pojišťovna viníka), neplánované výluky a zpravidla denní výluky na údržbu, kterých je poměrně málo.
To jako mají NAD zaplaceno 2x? To sotva.
To měli rovnou koupit Arrivu od zadlužených DB, které se jí už několikrát chtěly zbavit ;)))
To je trochu nad finanční možnosti ČD.
3 – 4 miliardy €uro, provoz ve 14 zemí Evropy.
Myslíte že by to GŘ Českých Drah dalo?
DB chtěli Arrivu totiž prodat jen vcelku.
Teď se připravuje uvedení Arrivy na burzu.
Arriva je tak velká, že by fungovala nějakou dobu úplně sama i s neschopným vedením. Stejně jako naše dráhy.
Ve hře byl i prodej po částech. Kdyby ČD usilovaly jen o českou pobočku, nebylo by to úplně od věci … a zabily by dvě mouchy jednou ranou: NAD i smlouvy na zajištění dopravy v provozních souborech, o které přišly (před. na rychlíkových linkách)
Jen otázka.
Ten uprostřed je šéf?
Ano
Co jsem koukal
Výška má aktuálně provozních 85 autobusu
Z toho jezdí 4 jako MHD Vyškov
Jedná se převážně o crossway novější i starší karoserie od 10-12.8m
A pak asi 3 minibusy Stratos a taky cca 3 sor
Což je slušná flotila
.
Možná by se to dalo brát jako základ nejen pro NAD. Jsou místa, kde koleje nevedou a lidé tam přesto bydlí. Jak se dostat na/z nádraží
Tak na to by měli snad být klasické IDS linky ne? Proč by to měli jezdit zrovna ČD?
ČD se mohou přihlásit do soutěže na výkony v rámci IDS.
Však joo
Zase na druhou stranu nemůžete chtít aby ten samý autobus dělal NAD při výluce a ještě jezdil jako VHD někde jinde.
ČD by se měly hlavně starat o to, aby výluk vlivem nehod bylo co nejméně a organizační spoluprací se Správou železnic, aby ostatní výluky byly co nejkratší.
Ideální svět…
A měly by proškolit strojvedoucí aby nevjížděli pod lidi přecházející koleje a pod auta přejíždějící přejezdy na červenou, nebo by ČD měly stavět mimoúrovňová křížení?
Stačilo by, aby je vyškolili nepřejíždět stůj.
Souhlasím a podporuji. Ideálně se tímto směrem vydat i v oblasti severu a jihu Čech se spádovostí do oblasti Prahy. viz 2,5 měsíce výluka 174
to nemůže nikdy fungovat, vždyť autobusy nejezdí o víkendu 😀 😀
Kolikátý pokus o bus dopravu u ČD?
Tak to že se snaží něco dělat snad nevadí. I když bych osobně radši viděl víc linek do zahraničí a na vlastní triko.
A k čemu bude vyškovský dopravce při mimořádné výluce třeba u Kolína?
A k čemu bude vyškovský dopravce treba pri vyluce na jizni Moravě? … Aneb jak vymyslet schvalne nevhodny priklad a na nem to zobecnit ze 🙂
Na mimořádné události se právě teď soutěží dopravci v jednotlivých krajích, tohle má být na plánované výluky.
I tak co bude dělat vyskovsky autobusák u plánované výluky u Kolína. A v čem budou jezdit ti lidi z Vyškovska, budou chodit pěšky, protože výluk je mnoho a všech 85 autobusu VYDOSU bude rozptyleno po celé ČR.
Lidi z Vyškovska budou jezdit s dopravci, kteří tam budou zajišťovat linkovou dopravu. Což VYDOS nejpozději za pár měsíců nebude.
Konečně správná informace,
Proč píšete komentáře pod článkem, když tématu rozumíte mnohem méně, než „koza petrželi“ ??
Proč myslíte, že ve skupině ČD zůstane Vydos lokálním vyškovským dopravcem?
Předpokládám, že kupují hotovou firmu kvůli získání knowhow.
Tak o všechny linky VYDOS přišel, pomalu s jistě prodává busy a ty co mu zbyly, tak může zajistit ND za vlaky. Stejně by se nepodařilo prodat vše. Zázemí firma má pro ČD ideální si myslím
A pro zaměstnance také, 6 týdnů dovolené, penzijko, stravenky v úplně jiné výši, KOP, to v autobusové branži běžné nebývá.
Jen nevím kde berete 6 týdnů dovolené. Strojvedoucí a vlakvedoucí mají 5 týdnů. A KOP po dvaceti letech, takže na tu by si počkali.
Pokud to ČD koupí, určitě tam nebude platit kolektivní smlouva mateřské firmy.
Tohle je vyborny napad, ktery vyrazne zvysi rychlost cestovani vlakem. Doufam, ze vzdy bude moznost volby jizdy. Bud vyhlidkova vlakem s prohlidkou vyluk a nebo prima jizda autobusem.
Nechci nikoho urazit, ale napsal jste evidentní blbost.
Že by konečně po sedmdesáti letech skončilo to dělení na naši vlídnou dopravu (čti kolejovou) a tu zlou a cizí (autobusovou).
pan Bednárik od dopravce ČD, v tomto smyslu (vlak+bus) mluvil už před pár měsíci ve zdejším rozhovoru (podcast). Ale ve stylu „maňana“
Možná bude míst EURO V autobus konečně nižší emise než 810 v najtku téhož dopravce. 🙂
najtku=majetku
Nebude. Jen železniční doprava je ekologická!
I kdyby se spalovala v 810apd. hromada plastů při každé jízdě v interiéru vozidla, bude to ekologičtější než cokoliv jiného na světě. Z šotodogmat nejde ustupovat!!
Jde také o to, že pokud bude výluka v západních Čechách, tak ubytování, převozy autobusů budou náklady zvětšovat.
To se běžně děje i dnes. Jsou dopravci, co takto cestují po celé republice.
To je nevýhoda výběrových řízení. Kdyby oslovili místní dopravce a sestavili si to sami, tak by měli jiné podmínky, než zakázku tzv. klíč.
Souhlasím s tim, že do výběrového řízení se hlásí jen někteří dopravci a jezdí občas i pres celou republiku.
Takové jednání o ceně za NAD s místním dopravcem přímým zadáním, nejlépe na hasičském bále, bez otravného výběrového řízení, by jistě přineslo zajímavé ceny.
Záleží co se myslí „místním dopravcem“ … Za určitých okolností je totiž Vámi zmíněný způsob naprosto ideální, pokud kupec není naprostý neználek, tj. když se nenechá nalákat na první nabídku, nýbrž kontruje (tj. jestli ví kudy běhá zajíc)… Samozřejmě mluvím o tom, že takto si nasmlouvám autobusy od víc dopravců = když jeden vypadne, např. proto že musí jít na třídní schůzku nebo jestli musí na pohřeb neboť umřel strýc nebo z jiné specifické příčiny, tak takového dočasně obratem zastoupí jiný… Na vesnici to obvykle takhle funguje bez problému. Píšu z vlastní zkušenosti. Naproti tomu nedává smysl takto vyjednávat např.… Číst vice »
…..zajímavé ceny v tombole 😉
Trestní oznámení dávat do tomboly, to tu ještě nebylo.
A myslíš, že si to ti smluvní dopravci nenechají zaplatit?
Nikde není psáno, že tak musej zajišťovat všechny výluky a nebudou to kombinovat s najímáním místních dopravců tam, kde se jim to vyplatí (třeba právě proto, že ty jejich vlastní busy by to měly příliš daleko). Nebo že časem nekoupí i někoho dalšího v jiných částech republiky, pokud se jim tohle osvědčí.
Otázka je, co s IDS linkami, který Vydos zajišťuje
To mne taky napadlo jako první věc. Bors to nemá čím odvozit.
jsou i jiní dopravci než Bors, minimálně VYDOS patří dalším dvěma dopravcům, kde je řečeno, že pod ČD nebudou pokračovat v závazkové dopravě??
O všechno přišel.
Vydos přišel i o Vyškov, Slavkov a Bučovice? Kdo ho tam nahradí?
BORS, ČSAD Ústí nad Orlicí, sdružení firem z Opavy a Kolína.
To se bavíme v řádech pár měsíců. Netřeba řešit.
S těmi, o které v posledních dvou VŘ přišel? Co by, bude tam jezdit nový dopravce.
To uz vyhral ICOM
To uz bude mit ICOM
Zdaleka nejen ICOM.
Vysoké ceny, za které NAD jezdí (někdy, jinak ceny naopak padají), jsou ovšem vinou samotných ČD. Stačí se dopravců zeptat, z jakých důvodů se vyřazovaly ve výběrových řízeních nabídky menších firem a naopak co vše procházelo a přehlíželo se u výrazně dražších nabídek.
Tak možná nez tady mlzit by bylo lepsi napsat co tedy za tim vyrazovanim bylo ….
Malý dopravce klidně dostane hodinu (kdykoliv v průběhu dne) na dodání čestného prohlášení ohledně subdovávky, výpisů z rejstříků a podobně, je vyřazen za použití technického průkazu, který zároveň použil pro sebe někdo jiný, klidně bez jeho vědomí a oproti tomu velký dopravce podá přihlášku do VŘ s polovinou příloh, řadou dalších nedostatků a vše se dokládá dodatečně, ačkoliv výhodnější nabídka byla za tohle vyřazena.
Aha, takže „hoši v tesilkách“, co spolu mluví.
A člověk si pak říká, proč NAD zajišťuje jedna nejmenovaná firma s náklady +-100Kč/km…. nebo jiná z 400km vzdáleného města.