České dráhy hledají jméno pro nové soupravy od Škody a Siemensu
Vagon Siemens/Škoda pro České dráhy. Pramen: ČD
Nové vozy se objeví v provozu příští rok mezi Prahou a Chebem.
Nové vozy se objeví v provozu příští rok mezi Prahou a Chebem.
Monti Metalliferi
Co takhle region nikron
Proč je většina návrhů v diskuzi více či méně říznutá Angličtinou? Také už Vám ČD vymyly mozek, takže se stejně jako ony stydíte za svou rodnou řeč?
Ano, třeba Chebská střela.
Chebská střela.
ŠtáfedloJet!!!
Modrý šíp – Blue Arrow. Pokud by se volil jen český název, pak po různých dravcích typu „panter“ a „shark“ bych navrhoval: „ledňáček“ nebo „modřinka“
Vycházím z dominantní barvy ČD.
Modřinka 🙂
A když se to srazí, tak uvnitř bude plno modřin 🙂
Slova „ledňáček“ nebo „modřinka“ by prkenné germánské a anglosaské huby nevyslovily ani pod hrozbou namířenou střelnou zbraní. 🙂
RegioSnail.
Pojmenovat vozy? Opravdu? Ach jo!
No nic, jestli to bude velkoprostor jako railjet, pak je to Bétéčko (kvalitativně dost srovnatelné) . Pokud tam bude kupé, pak je to Béčko. Jakýpak s tím štráchy 🤣
ČD Comfort 200, nejvíc by se hodilo IC 200, ale to už používají SBB.
EgerJet?
Ja! Genial!
Jehla v kupce sena.
Aby bylo jasné, že se toho koupilo málo 🙂
Výpalník?
Tak je nazvete RailStar, ale prijde mi to zbytecny pojmenovavat vagony…
Dlabaný ingot. Zkrátka DINGO.
Vláček vykolejáček 😋
Jak napsali mnozí níže, nasadit to na zrovna tuhle trasu…..Ano někde se modernizací začít musí, pravda, ale trasa na Cheb že by se měla stát výkladní skříní ČD?
Po dlouhé době pojedu z Berlína směr Praha tak jsem zvědav čím pojedeme………
Proč by měly ČD mít nějakou výkladní skříň? Jejich služby by měly být kvalitní a konzistentní na všech linkách a spojích. Z Berlína (pokud to nebude railjet nebo Hungaria) pojedete vozy ČD, rekonstruovanými z původních vozů ČD a ÖBB.
Máte tam ještě jednu…?
To se tak pěkně čte 🙂
tak je to Německo Český..
co třeba Kameradschaftsbund?
To už spíš Drang nach Westen…
Když mi se víc líbí ty dlouhý podstatný jméne (složeniny)
kinderferienlager
Jugendreiseveranstalter
Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz…
Nebo dvojčitá úzkorozchodná Malletova lokomotiva na přehřátou páru…
Donaudampfshifffahrtsgesellschaftskapitaensmuetze
CzechJet
Zkoušel jste to vyslovit a znělo Vám to OK? 😀
Všechny tyhle rádobysvětové názvy jsou směšné, takže to zapadá do koncepce.
Westsnake
Bude to kvalitní souprava většinou doplněná o různé Bmz, Bdmpee (či jak známe Plzeň A, B, AB) a tažená běžnou loko. Fakt potřebuje jméno? Na Ex6 je produkt „Západní expres“, a to by mělo stačit. Podobně je produkt „railjet“. Nehledal bych jestli to bude lasička, veverka, nebo chameleon.
Promarněná šance ! – to bude s ohledem na plánované vnitrostátní nasazení pojmenování nejpřiléhavější…
Jako že na vnitrostátní linky se nemá dávat nic nového/moderního? Jsme něco horšího, než cizinci?
Einfach Raus!
Dal bych název ŠKODA…znak…RAILJET
Ono zas na tom moc know how od Škody nebude 😀
„ŠKODA…znak…RAILJET“
Petr – něco červenýho – Bezruč
Ma vubec smysl pojmenovavat nejake vagony? Jako u vlaku, souprav to jeste chapu… ale u obycejnych vagonu?
Nemá to smysl. Je to úlet.
Smysl to má. Pan Hřib musí mít pořád v zásobě cokoliv na přejmenovávání.
Kdo?
Z nějakého důvodu nedokážu překousnout, že bude na rychlíkovou linku nasazována tak moderní souprava. Přijde mi to úplně zbytečné. Kdyby se nahradily na mezinárodních spojích Bee a přebarvené exÖbb Bmz, udělalo by se líp. Líbil se mi názor, že tam stačí nasadit InterPantery. Ty jsou jak dělané pro tuto linku. Nebo ještě lépe CityJety od Siemensu, protože jsou lépe navržené.
Nemluvě o tom, že se interiér na severozápadě opotřebuje trochu více…
InterPantery na R16… Ne, díky. To raději přestanu cestovat vlakem, než sedět 2 hodiny v týhle nepohodlný hrůze.
R15 jsem samozřejmě myslel, pardon.
Nechytejte Siemensáka hned za slovo… Šlo o princip, že by se tam mohly nasadit EMU, Panter byl jen příklad a kromě toho jejich interiér je víceméně jen tak pohodlný, jak si investor objedná. Podvozky se snad už vylepšily….
Ale investor v tom interiéru necestuje. A kaštanstvu nic jiného nezbývá… 🙁
Ad podvozky: opravdu? Já když s tím jedu, tak to vždycky bouchá jak buchar hutě Poldi. Co s tím proboha je?
Naopak, tyto soupravy má smysl provozovat na těchto linkách. Nejsou tam žádné gastro vozy, kapacita odpovídá současné (a budoucí) poptávce, svou rychlost 200 km/h v Ejpovicích taky využijí a výhodou je, že nasadit posilu v podobě jednoho/dvou vagónů není problém. To mi u Panterů trochu chybí.
1) Gastro vozy (pokud si je neobjednáte) nejsou ani v Panterech, Mireu a Flirtech. 2) Kapacitu (počet vozů a sedadel) má souprava takovou, jakou si objednáte. 3) 200 km/h na těch asi 5 kilometech ušetří asi tak 30 sekund. Nemá cenu zrychlovat ze 160. Kromě toho EMU na 200 existují taky a zrychlují svižněji než loko+vagony. Dynamičtější jízda ušetří v našich podmínkách víc času, než vyšší maximální rychlost. 4) Jako posilu můžete k EMU přicvaknout další EMU. Má to výhodu, že obě části vlaku mají stejnou kvalitu a nehrozí, že místo Bmpz na vás zbyde B. 5) EMU jsou zpravidla… Číst vice »
1) Ale gastrovozy nejsou ani v těchto soupravách. I proto považuji tyto soupravy za zcela nevhodné pro vlaky vyšších kategorií 2) Ano, ale tady těch 5 vozů sedí krásně. 3) Ano, ale byly objednány tyto jednotky, tak je využijme jak nejlépe můžeme. A kdo říká, že do budoucna to bude jediný úsek, kde bude 200 km/h? 🙂 4) To je trochu nevýhoda EMU, protože tu kapacitu nemůžeme jen tak regulovat. Buď nasadíme posilu s kapacitou 160 míst a nebo nic, ale co když potřebujeme posilu s kapacitou 60 míst? 5) Souhlasím. Máte pravdu Dane, jednotky EMU jsou vhodnější pro tyto… Číst vice »
Nepracujete náhodou na GŘ ČD? 😀
Co třeba „Pešuňk“, aby věděli cestující po čem jdou až budou vystupovat v Duchcově.
No , jestli je drája ještě stále zastydlá někde v raných devadesátých letech, tak to bude zase nějaké „city-„, „“inter-“ , „regio-“ nebo něco podobného. Jen „euro-“ už teď tolik nefrčí, to nedají, bojí se skeptiků.
V rámci korporátního stylu „cirkus“ by to mohlo být třeba „inter catterpillar“. Hlavně to musí být anglicky a hlavně rychleji, než zaměstananci zvolí vlastní přezdívku, která se markeťákům nebude hodit do krámu, jako se jim nehodí třeba „bastard“, že.
Chtěl jsem tím říst, že je mi odporné toto oficiální pojmenování vlaků. Ať žijí lidové – zaměstanecké přezdívky a jsou zapomenuty oficiální názvy dopravců, byť i rádoby jakože vybrané hlasováním fanoušků.
Regiopanter a Interpater se u lidí chytnul, Regioshrark také, Cityelefant také. Pravda, používají se spíš jejich zjednodušené názvy panter, elefant a počeštěné názvy žralok a slon. Ale používají. O railjetu se nemá smysl bavit, tomu se jinak, než raijet neříká. Přiznám se, že nevím, jak moc se chytil Regiospider, protože v Praze a okolí žádní nejezdí. Pochybuji pouze o Regiomouse, to dle mého názoru nemá, vzhledem k profláklosti jiných přezdívek i mezi lidmi železnicí jinak nezasaženými, šanci se chytit. Nehledě na to, že v provozu těchto vozidel postupně ubývá. Takže náš enebenetický myslitel je (jako obvykle:-)) zase vedle. To se… Číst vice »
Pravda , byť mám úctu k výkonům Emila Zátopka, tak z lokomotivy vždy bude Vana nebo Škopek
Rychlík střední kvality
A copak je rychlik vyssi kvality ? Regiojet na R8, Rychliky Arrivy ? Ty tak sotva.
Ano, na těch neplatí režijka. Modrým gumám se tak vaří krev.
Jestli chce příklad rychlíku nižší kvality, tak si poseďte 2 hodiny v plném pátečním Bdmtee alias Honeckeru. Případně si hodinu postůjte v narvané uličce v B249.
Rychlík vyšší kvality byl měl zaručovat, že takové řazení se bude vysktovat pouze mimořádně, v případě poruchy. V článku uvedená souprava tohle nezaručuje, klidně se může stát, že Honecker/B249 bude řazen do kmenové soupravy.
Ještě spousta zvířátek není v tom názvosloví využitá. Kojot, hyena, kuna… ale asi by to chtělo nějaká zvířata, která jsou známá tím, že do sebe navzájem bezhlavě a zmateně narážejí. Co třeba InterDodo?
V tom případě beran: RegioRam (a nechtějte toho berana latinsky).
Jako že InterAries?
Kunu prosím ne, to by se člověk na něco upnul…
Přirozeně InterSudeta, když to bude na Krušíku.
A když na Západním Expresu tak Interwestern?
A když to bude stát s otevřenými dveřmi tak to bude hrát toto?: youtu. be/-mMd6D1Gw1g?t=23
A nebo předělávka: Věra Špinarová – Jednoho dne se vrátíš
https://www.youtube.com/watch?v=EzmN7ehB8VM
Instrumentálka je méně konfliktní, nic proti paní Špinarové.
„Výrobce zatím testuje nové vozy na zkušebním okruhu ve Velimi“. Nějak jsem si ve Velimi žádného zkušebního okruhu nevšiml, jíá znám jen ten v Cerhenicích.
Pendolíno přece není jméno, které dopravce používá pro své komerční účely. Pendolíno je jméno výrobce, respektive typu jednotky. Pendolíno se to jmenuje asi ve všech zemích a u všech dopraců, zatímco ten Regiopanter a podobně, je jméno, co smějí používat jen ČD.
Přibližně jižní desetina toho velkého okruhu je ve Velimi, včetně celé připojovací spojky. Do Cerhenic spadá jen o málo delší úsek. On ten okruh spadá asi do 6 obcí, a do každé z nich jen malým úsekem. Ale na železniční síť je napojen ve Velimi, toho bych se držel. Kdyby se to bralo podle významu těch obcí, tak by to byl jednoznačně poděbradský okruh. A podle dominance polohy těch obcí vůči okruhu by zase jednoznačně vítězila Sokoleč.
Okruh je v Cerhenicích, protože tam je ta příslušná výzkumná základna a „okruhové nádraží“.
Pokud je většina okruhu mimo Cerhenice, tak okruh není v Cerhenicích. V Cerhenicích je, jak správně říkáte, jen ta výzkumná základna (která se jmenuje Zkušební centrum Velim) a část toho „nádraží“.
VÚŽ Cerhenice.
Zkušební centrum VUZ Velim
281 02 Cerhenice
Výzkumný Ústav železniční, a. s. (VUZ)
Novodvorská 1698, Praha 4
Já to spíš beru podle sídla, a to je v Cerhenicích.
Výzkumný Ústav železniční, a. s. má sídlo v Praze v ulici Novodvorská 1698. Chcete-li si hrát na chytrého hnidopicha, tak na tom předtím trochu víc zamakejte… 😉
Vzhledem k tomu, že hranice katastru prochází středem Magistrály, tak je Hlavní nádraží na Vinohradech a ne v Praze.
Alfa Pendular, Cisalpino, jen tak z hlavy. A pochybuju, že ČD mají toho Regiopantera registorvaného globálně, tím pádem by to ve Španělsku neměl být problém. Narozídl od Škody Imqala, kde by se koncern FCA docela dost zlobil a přhodt p a q by jim nestačilo.
I Vinohrady jsou v Praze. Byť to komouši v roce 1960 dost podělali a tak jsou v Praze 1, 2, 3, 4 a 10. Hlavní nádraží je v Praze 1, nová budova na katastru Nového Městě a kolejiště a Fantova budova na katastru Vinohradech.
Kdepak, hlavní (vinohradská) část nádraží není v Praze 1, ale v Praze 2. K Praze 1 patří jen malá část Vinohrad – v podstatě jen Státní opera a Federální shromáždění.
K samotným vozům je zvláštní přiřazovat název zvířete nebo předmětu, vždyť nemají tvář (řídící vůz, čela).
Inspiroval bych se u DB a napsal na ně třeba Comfortline+ nebo něco takového. Pak by se dalo napsat třeba řazení vozů Comfortline+ s bistrovozem a Bmz. Tyto vozy by se pak propagovaly pod tímto označením jako ty „lepší“ vozy.
Pojmenoval bych ty vozy Sudkulatý, Rystupije, Tujekára a Tentoryje, aby to znělo světově.
To je vlastně fakt, není to panťák ani motorák, tak proč vymýšlet jméno. Spíš by se mělo vymyslet jméno na ten vlak, který to bude vozit, jako takový. Třeba Chebský expres, nebo tak něco.
Vlak už je pojmenovaný.Bude to vozit Západní expresy a Krušnohory.
Ty vozy nejsou pro běžného cestujícího na pohled nijak vzhledově výrazné, prostě vagóny. Na jméno bych se vykašlal, případně to ponechal lidové tvořivosti.
Vávra.
A proč pro jednou nezkusit něco německy?
BlauEger?
Egerland?
Pojmenovávat německý vnitrostátní vlak si myslím, že by nebylo moc šťastné. 🙂
Angličtina působí světově, němčina by mohla být hodně kontroverzní, zvlášť u vlaku, který by jezdil v oblasti, kde bylo Německé obyvatelstvo vystěhováno.
Světově? Světácky? Světsky?
V tom případě se nabízí Benešovy dekrety – to jsou dvě krásná česká slova.
Což by umožnilo pojmenovat až 98 vozů nezaměnitelnými jmény, která by bylo možno uvádět na místenkách místo čísla vozu.
„dektert“ je z latiny.
Ostatně i příjmení „Beneš“ má původ nejpravděpodobněji z latiny, jako zkrácenina jména Benedikt.
No když dokázal 2x prodat republiku bez jediného výstřelu, nejdřív Hitlerovi a pak bolševikům, tak má zásluhy ne?
Když mohou mít Američani vrtulníky Apache, my můžeme mít vlak Egerland 🙂
Tady se jedná ale o ČESKÝ vnitrostátní vlak. Navíc si pletete název soupravy a název linky. Linka zůstane Západní expres, jméno se hledá pro vozidlo.
Chtěl jsem napsat „německy“, jsem se na mobilu překlikl. :-/
A co takhle RegioJet?😅😂
Když už pojmenovat obyčejné vozy, tak aspoň pořádně kontroverzňe😄.
Ono by se to nabízelo. 😂
To doufám neprojde. Navíc by to vypadalo jak Abibas z vietmamské tržnice.
Hm, jak by tak mohl vypadat vlak Regiojet v podani CD kdyz uz jsme u toho…
Já bych zrušil kategorii Ex/Rx( Rx i tak nějak zanikla) a zavedl/rozšířil kategorii IC
Fajn nápad, ty dvojí označení jsou pro veřejnost zbytečné, stačí aby byly interní.
Stačilo by teoreticky mít EC na mezinárodní expresy, IC na vnitro expresy, REx na rychlíky a S na osobáky. Stejně už skoro všude v ČR mají osobáky písmenovou linku a každý ví, že se jedná o osobák. I hlášení by se tím zkrátilo a nemusely by se zbytečně rušit znělky.
Rychlík normálně R, ale označit osobáky S je dobrý nápad
Jako S – bahn?
Osobák je už asi stopadesát let Os+ číslo vlaku.
Ty krajské nesmysly s S linkama si nacpi víš kam
Kam jede Os 8413?
Z Uval můžu jet na Hlavní(S7) nebo Masarykovo(S1).
Kategorie IC byla v ČR většinově změněna na Ex… Postup tedy je spíš opačný.
R, Rx, Ex, rj, OS…na tuhle malou zemie máme tolik označí že bych to už zredukoval…. nechápu například kategorii Rx,která úplně zanikla…proč jezdí Přerovský zubr večer jako Express a přes den Slovácký Express jako R, když tam jsou vozy s internetem a zásuvky proč aspoň ne Rx
A) Nepojmenovávat. Bylo by dost divný, až by ve špičce jela půlka soupravy nějak pojmenovaná a k tomu 3x nepojmenované posilové Béčko. V tomhle případě asi stačí, že bude mít název vlakový spoj. B) Railjet, protože to je to s ním podobné jak vejce vejci. Řidičák neřidičák. Pak ale o to víc vynikne ta podivnost, že na jednom rameni (Brno, Vídeň) jezdí Railjet, resp. Viaggio Comfort, jako vyšší a rychlejší vrstva a na jiném rameni (Cheb) jako rychlík. Odkud se vlastně pramení, že se speciálně na Cheb pořídí zrovna toto a ne nějaké EMU jako třeba Pantery? EMU by dynamikou… Číst vice »
No jde o to, jak moc mohou ČD používat název railjet na spojích, kde nespolupracují s ÖBB. Což se přiznám nevím, ale mohl by v tom být háček.
Zrovna tohle ČD můžou vyřešit lusknutím prstu, pokud budou chtít… 🙂
No můžou třeba za tu značku ÖBB platit, ale jsou lepší způsoby utrácení peněz.
Za mě zachovat slovo Railjety jen specifikovat. Třeba Railjet Regio nebo Railjet City. To by nesnížilo klasické Railjety a zároveň by to jasně ukázalo na stejný původ.
On Railjet plní roli klasického rychlíku už teď. Teď v jednom sedím a překvapuje mě, kde všude na cestě z Vídně zastavujeme.
Myslíte třeba v Brně? 😃
Tak zrovna to jsem nemyslel, ale treba Blansko, Letovice …
On ten jeden večerní spoj skutečně plní roli rychlíku a staví poněkud častěji.
Railjet City ne, to zní moc česky. Raději Railjet Emotions.
IntrRat
GymRat
Dotaz: když tam není jidelak je tam oddíl/kupé pro minibar nebo služba do Chebu zanikne
Budou bistrovozy od GVD 22/23. 🙂 A minibar by tam být měl, multifunkční oddíl tam bude.
A to bude provozovat JLV nebo přímo ČD minibar?
To nevím. Minibary téměř jistě ČD, podle nynějšího modelu. Podle smlouvy s MD pak od GVD 22/23 mají jít na Cheb přijít *R vozy (lhostejno zda-li AR, BR, WR, to je na dopravci).
No jasný stím minibarem, ale aby to nedopadlo jako s Budějovicema kde se budou od nového GVD zavádí zpět minibar, protože nikdo nechce kávu za 50kc versus 10kc
To já si radši dám teda dobrý JLV kafe proti tomu (pro mě) velké nouzovce z ČD Minibaru. Tam mátový čaj…
Teď (asi půl roku) už mají dražší variantu kafe asi za 18 korun, co už se dá pít.
Ta změna na Ex7 platí jen částečně u vnitro expresů. EX směr Linz (od prosince nově EC) mají mít bistro vůz stále v řazení.
Typicky česká předem jasná tzv. výběrovka s předem jasným výsledkem (jménem) přikrytá rádoby snahou o vzbuzení představy toho, že snad někoho zajímá názor třeba cestující veřejnosti.
A co takhle názvy jako Banánová republika, Pobřeží slonoviny, Absurdistan, Kolonie…
Předem jasné jméno je jaké?
Dravé zvířátko.
Sudetenwulf?
Bureschzug
Tady jde vidět, kolik lidí na nábřeží je bez nápadu
Kolik?
Ty návrhy v diskuzi na Facebooku jsou hrozné 😀 Bych se držel zvířátek, která myslím jsou marketingově fajn, třeba InterLynx podle v Česku žijící kočkovité šelmy. 🙂
Jedině…BoehmerwalderLynxLynx
Prosím aspoň polovinu vozů dálkových vlaků povinně mistenkovou bez možnosti zaplnit chodbičky lidmi a kufry.
A ty lidi a kufry střílet a házet do vakuoveho WC
Tarifně tlačit cestující aby si místenku pořídili. A objednávat s kapacitní rezervou, na špičky třeba kratší interval.
Pokud to chtějí nasadit na Cheb tak ten marketing tah s Pendolinem do KV byl vcelku téměř zbytečný.
Politici se snadno zviditelnili před volbami 🙂
Jenže to nebyl marketinkový tah, ale úplně logické menší prosloužení linky, které užitečně napojilo největší české lázeňské město na severní Moravu a Slezsko.
Pojmenovat mašinku a vagónky. To umíme, to mají šotoušci rádi.
Ludku nebudete náhodou Ludek Sotous ? Mne se třebas to pojmenovávání líbí, je to pro mne jistý druh humoru. Dráha obecně má daleko více problémů které z šotouši nemají nic společného takže toto pojmenovávání mne přijde prostě vtipné. Stejně jako Vaše přejmenování na L. Sotouse.
Kupte jich 500 a potom vymýšlejte nějaké názvy. Ten skanzen, co jezdí po kolejích těchto pár vagónu nespasí.
další vozy se soutěží, uvidíme co výrobci nabídnou
A bude zase nový název? 🤣
Jasně. Čím víc typů, tím víc Adidas. Teda – České dráhy! 🤣
Hele, Jíme, ten vocas se žlutými vagónky…jich 5 stejného typu pojmenoval Astra…tak asi tak…
Well, well, je to skoro jedno, ale hlavne, at to je to englicky, at je to very svetove!
„Ordinary Cars“
Jo, ale ještě kvůli marketingu tomu něco chybí. Co to upravit na Ordinary Cars Plus 🤔
A co prostě Bdmpz? Cestujícím by se to nelíbilo? Proč?
nezapamatovatelné
Nebo rovnou Bflmpsvz …
myslíte Bfhvpee?
Nějak nechápu, proč se u ČD musí každé prd pojmenovávat a to v některých případech opravdu za každou cenu jako u Regiomouse nebo tady u pěti Bmz. Ono když pojmenujete každý prd, tak se v tom to důležité ztratí, a důležité je Railjet a Pendolino.
Mně by stačilo, kdyby nadefinovali standard InterCity vlaků a toho se laskavě drželi a nezatěžovali cestující svými patlalskými pokusy o marketing typu netrakční souprava Siemens InterVidlákov tažená polotrakční lokomotivou Emil Zátopek…
Když RailJetů i Pendolin je 7, větší série modrogumáci neumí. A kdyby náhodou jo, tak se to napraví (Regiomouse je něco úplně jiného, než Regionova, pokrok je třeba že Myš není nízkopodlažní).
Tam by se hodilo interdwarf když jich je sedm, nebo interweek
A kolika jednotkami disponují ostatní dopravci? 🙂
No…, když si přiřadíš mezi dopravce i OBB,… tak hodně
Nesmysl to posílat do Chebu, proč? Mezinárodní vlaky by měli mít vždy přednost..
Kdyby toto nasadily na Břeclav apod, tak se kvalitní vozy uvolní pro Cheb
Já bych byl radši aby to lepší jezdilo v ČR než v zahraničí
Důležité bylo dělat dojem v zahraničí. Dělat machry a záchod… ve stanici nelze. V zahraničí z toho mají puknout závistí a přitom… Že by něměc vyměnil svoji Alpinu za Škodu 136 GLSi, nedostupnou na československém trhu? Bylo to přece luxusní exportní zboží!
Doufám, že tohle už je dávno pryč.
Vždyť na Krušnohorech a Zápaďácích jezdí to nejlepší co ČD mají, Amz, ABmz, Bmz 229, a na vnirostátní dopravu dostačující Bdpee 231. Co by za to R12 dala, kdyby měla takto luxusní vozy 😐
Tak třeba je R12 bude mít když se uvolní z Ex6
Jojo, co by za to dala i Ex2 – ve pátek tam zase dali i dvě B-čka, asi jim došly Bee nebo co já vím. Hlavně že tam furt cpou ten de****** (nehodící se škrtněte) bistrovůz
Přesně. U nás budou jezdit osumdesátkou do Chebu.
kdoví kdy zas bude mezinárodní provoz … Corona s tím zacvičí…
A s Metropolitany budou dále jezdit ty vrzající a houpající se vagony. Je to ostuda Českých drah.
Ostuda českých drah je Vysocina, Bouzov a Rosenberg
Bankrot— pozor,názor obsahuje nezjištěné stopy recese🤫
Zvláštní. Jedna věc je pojmenovávat jednotky, které mají nějaký jasně identifikovatelný vzhled a laik je bezpečně pozná. To podle mě dává smysl. Nicméně pojmenovávat soupravy, které jsou pro většinu cestujících při pohledu zvenku prostě vagony jako všechny jiné, moc nechápu. Lokomotivy budou předpokládám také různé, navíc se k soupravám mají v případě potřeby připojovat i další samostatné vozy. RailJet má aspoň ten řídící vůz…
Nový produkt – nové jméno, člověk bude vědět co si pod tím má představit. „Bmz“ laikovi nic neřekne. Zbytečně to rozebíráte.
Ano, ale tohle žádný nový produkt není. Produkt je Západní Expres, který se smontováním Bmz k sobě nijak podstatně nezmění.
Pojmenování těchto pěti vagonů je dobré jen proto, aby mohlo Nábřeží vykázat marketingovou aktivitu…
Vy nevidíte ten významný rozdíl, jestli je Bmz zvlášť(s vozovou pruchodkou) nebo slepený (kloubem jako tramvaj).
To je něco jako 810 a 811, úplně jiné vozidlo.
Bude jistě nový najmrd. Třeba o linku víc…