České dráhy hlásí nárůst počtu cestujících, čísla před pandemií jen tak nedoženou
Cestující v pendolinu. Foto: České dráhy
Podle dopravce přibývá cestujících nejrychleji tam, kde jsou nasazovány nové vlaky.
Podle dopravce přibývá cestujících nejrychleji tam, kde jsou nasazovány nové vlaky.
Co je lepší Regionova v průměru 2x za hodinu, nebo něco modernějšího jednou za 2 hodiny?
Ale nebojte s příchodem nových polských motoráků, se alespoň části 814 zbavíte.
Za JD z Brodu může hlavně stav infrastruktury, který za Hlinskem na Brod neprošel žádnou větší modernizací, a také to, že ty Sp od Hlinska na Brod staví jako Os všude.
Nevěřím jezdím vlakem a vzhledem k extrémnímu nárůstu cen oproti loňským cenám např. 28kc teď 50 Liberec CHotyne.
Nákup v aplikaci IDOLKA 38 Kč.
Vlakem jezdím často a všude. I přesto, že je to delší a často dražší cesta, než autem. Ale jenom proto, že mám vlaky rád. Zkusím ale pohled běžného člověka (regionální doprava): – „Chodit pěšky někam na okraj vesnice/maloměsta na nádraží? Dík, raději pojedu busem z centra, nebo autem.“ – „Mohl bych ten 1-3 km k vlaku a další 1-3km od vlaku dojet na kole. Aha. Za dospělého zaplatím 27 Kčs, ale za kolo 40 (MSK). Dlouhodobý kupón na kolo neexistuje raději vůbec. Dík. Jedu tím autem.“ – „Jako maminka jedu s kočárkem 2 zastávky a dalšíma 2ma dětma. Kočárek zdarma,… Číst vice »
Nesmysly.
MsK- kolo:
24hodinová celosíťová 100
Jízdenka je přestupní po dobu své platnosti.
Ideální na celodenní výlety.
Ale je fakt, že na dojíždění typu kilometr na vlak, kilometr vlakem to s kolem nejde.
Nicméně je vidět lidi s koloběžkama nebo skládacími koly.
Kočárky- většina spojů je nízkopodlažních a běžně jsou kočárky s maminami vidět.
To máte za to, že jste měli v minulosti tak zpátečnické starosty. Kdyby přes vás vedl koridor, jste v klidu. 😉
/s
Nevím, jak moc subjektivní to je,ale vlakem jedu jen v případě, že jedu až tam a bez přestupu. Je to stres a připojení prostě ujíždí. Vzhledem k úbytku výkonů ČD mám asi I poslední IN25,protože už nyní to mám spíše že setrvačnosti. Všude je buď PID nebo jiný dopravce
Mam to stejne, ale s tim rozdilem, ze si prestup hledam tak 15 minut pred koncem prvni jizdy. Zabyvat se tim pred jizdou je u nas zbytecna ztrata casu. A nedejboze si dopredu na ten prestup kupovat listek. I kdyz nyni jde vracet listky skoro vsude.
Tak Medlešickou spojku, která by vyřešila hodně problémů, blokují místní z okolí tratě, tak pláčete hezky, ale na špatném hrobě.
Cestujících by mohlo být víc, ale za většinu „necestujících“ po železnici nemohou ČD, ale Správa železnic nebo zahraniční dopravci. Pravidelně jezdím Brno – Plzeň, vlaky ze Slovenska mají vždy zpoždění, v poslední době i RailJety z Rakouska. Přestup v Praze na Západní/Bavorský expres už je stres, protože čas na přestup se dost zmenšil – vlaky do Plzně odjíždí dřív. A opačný směr je to obdobné, ne-li horší. A nevadí mě, že v soupravě je vagon Alexu a nikoli InterJet, nebo že RailJet netáhne Taurus, ale #Jakolev, stačí, že vlak je čistý, funkční a jede včas. Podle mého názoru je přesnost… Číst vice »
Stačí jet přes Jihlavu a hned byste viděl. 😉
To jsem si dal jednou a s lahví růžáku, bohatou svačinou a tlustou knihou je to docela fajn den.
Ono to není úplně o ČD, ale o objednavateli dopravy a JŘ.
Pokud bude JŘ na prdel, tak lidi jezdit nebudou a je jedno, zdali to je ČD nebo RJ.
Viz třeba linka Děčín – Rumburk, kterou kraj pohřbil tím, že nebyl schopný vylicitovat vhodná HV. Poradce UK mistr Jánoš z Pardubic vymyslel mega oběh na 642, takže se šlo do desir, byť mohl zůstat původní model 2 oběhů. Reálně jánošův oběh skončil v koši a výsledek je, že doprava s 642 a 814 stojí za prd…
Tam, kde jezdí vlaky na úrovni toho na obrázku, tak se logicky zvýší počet. Tam, kde jezdí jenom rachotiny, se čísla před Covidem nikdy nedoženou, dokud je nevyhodí.
Čísla jsou to hezká, do doby, než si chcete koupit jizdenku a zjistítě, že autem to vyjde levneji.
https://archiv.hn.cz/c1-67273830-jak-vyhnat-cestujici-z-vlaku-zavitejte-do-e-shopu-narodniho-zeleznicniho-dopravce
Hospodářky… 😏
Však víme, jak v reálu Češi vnímají kapitalismus: chceme všechno – nové vlaky, VRT, Wi-Fi, kolotoč, plyn… – samozřejmě, nejlépe zadarmo a hned 🤷♂️
Jsou nyní slevy pro důchodce a studenty ve stejné výši jako v roce 2019?
Tak ne asi. Tak málo stačí, aby lidi začali využívat vlaky. Stačí nová vozidla, jezdit zavčas a jezdit smysluplně, ve špičkách. Beztak ty kolejové šroty tam byly jen proto, aby automobiloví příznivci mohli kvákat cosi o dopravě z 19. století.
Tipuji, že to platí i na lokálkách. Stačí jezdit smysluplně s pohodlnými vozidly a kaštani se jen hrnou. Viz obnovení lokálky do Kralovic. A doufám, že budou další.
Na těch lokálkách to má drobnej háček. Na některejch z nich by jezdit smysluplně znamenalo kompletní zrušení tratě a její znovupostavení úplně jinudy (a možná i jinam).
Přesně to mám na mysli.
Smysluplná náhrada za 810 je v mnoha případech autobus. Silnice by musela být i bez něj, ostatně před vynálezem automobilu se po nich jezdilo koňmo.
Smysluplná náhrada za autobus je osobní automobil. A před ním byly i ty koně.
Do Kralovic jezdí nějaké smysluplné vozidlo?
České Dráhy letos díky své politice snížit počet Pendolin na Prahu odkládali řadu lidí.
Je to fajn, nicméně by ČD rozhodne mělo vymyslet nový koncept první třídy. V současné době se první třída od te druhé příliš neliší-až na cenu teda
Jak kde. A tam kde neliší téměř, tak chybí vozidla.
Je to bohužel tak, třeba u takových Panterů si platíte za barvu sedačky a za to, že sedíte v průchoďáku do dvojky :))
Zrovna v (Inter)Panterovi (Praha-Brno) je ta sedačka v 1. třídě o dost pohodlnější než ve 2. 🙂
Já jezdím obyceně 4. třídou…a zadarmo…. Na zadním nárazníku…
For example rozdíl 1. Třída na Rožmberku a 1. Třída v Pendolinu nebo na EC Berliner?
Na Rožmberku máte přeci kupíčka, stahovací okna, záclonky a špínu léty zažranou. A to chcete.Retro je teď v módě.
A teď konečně zavést vyšší rychlost-aspoň těch 200 na nově vybudovaných tratích
Co má podle vás dopravce společného se správou infrastruktury?
To je normální šotouší uvažování.
Nový vlak prostě jede rychleji. Na traťové rychlosti nezáleží.
Ba ne, tady bych viděl souvislost s tím vymyšleným příjmením… voliči svobodných nebývají zrovna nejchytřejší.
Jinej šotouš by zase chtěl na VRT vymetací osobáky zastavující v každé vesnici. Zdravé uvažování aby jeden pohledal.
To je pěkný sen. Nesmí omezovat nákladní vlaky. První místě je zlepšit kapacity spoje a poté můžeme zavést vyšší rychlost.
„Podle dopravce přibývá cestujících nejrychleji tam, kde jsou nasazovány nové vlaky.“
No vida a přitom tu jsou šotoušci schopní psát ódy na 810.
#810 #kýblnafty #potenciál #psychickénemoci
To si myslíte, že když se vymění 810 za pantera, začnou lidi jezdit víc?
I když nemají důvod tím směrem jezdit?
Actually budou, nebude jich moc, ale o trochu víc jo. Já jezdím na výlety tam, kde mám příjemné spojení, to závisí i na rollmaterialu. Mimo to, že přechod z 810 na pantera potřebuje elektrifikaci, což by sice pravděpodobně zrychlilo cestovní doby, ale podmiňovalo velké investice do infrastruktury
Vyměnit 810 za Pantera, třeba jako v Hustopečích nebo Koutech nad Desnou? Ano, pak začnou jezdit lidi víc.
Ale tam s nevyměnilo vozidlo na stejné trati, že?
„Kupodivu“ se tak v Plzeňském kraji stalo. Byl tu o tom článek.
A čísla z regionálky Olomouc-Uničov-Šumperk, která prošla zásadní modernizací a kde ČD postupně nasazují pantery, by nebyla? Myslím, že by to bylo zajímavé srovnání „před/po“.
dotaz musíte směřovat na Olomucký kraj
Ti lidi tam nejdou hned. Rok až tři to trvá, než se indukce naplno projeví.
Hlavně tady to zatím brzdila i SŽ a Škoda Transportation patáliemi s ETCS (problémy komunikace balíza – anténa a jiné výpadky).
O problémech se čtením baliz na Unicovce slyším poprvé. Tam je problem s jinými anténami.
A co teprve slavné push-pully v MSK…..
Jsou to nová vozidla, tedy musí být šílený nárůst cestujících.
Jak se píše v článku, čísla lze těžko porovnávat, neboť rozložení výkonů mezi dopravci se každým rokem mění. Vypovídající o české železnici bude až součet všech cestujících napříč českou železnicí. Troufám si předpovědět, že zažijeme v posledních 100 letech nevídaný skokový nárůst uživatelů železnice v souvislosti s dokončením modernizačních projektů v oblasti příměstské železnice (Praha – Kladno/letiště, Brno – Veselí n. Moravou/Vyškov nebo Ostrava – F. Místek). Snad to do 10 let zvládneme, i když své peníze bych na to asi nevsadil.
Tři roky rozkopání a výluk mezi Vratimovem a Frýdkem a po dokončení následné přestupy ve F-M směrem do Beskyd jen dokončí vyhnání cestujících z vlaků způsobených dvěma lety Covidu a předchozími ročními výlukami Frýdek – Frýdlant a Frýdlant – Frenštát……
Po kolosálním zhoršení jízdního řádu (push-pully to nezachránily), bude i po zdvoukolejnění a elektrizaci do F-M „cesta do pekel“ dále pokračovat…….
Půlhodinový takt je kolosální zhoršení?
Asi by to mělo jezdit nahodile, s dvouhodinovými dírami.
Pravidelný půlhodinový takt ve špičce byl na 323 od roku 2002. A fungoval 20 let ! Pokud jste to nezaregistroval, tak v roce 2021 došlo k diletantsky nesmyslnému posunu základního hodinového taktu o 30 min, a přehození tras základního a špičkového taktu, čímž například: – zhoršil se návoz/odvoz na třísměnný provoz v O-Ku, – došlo k rozvázání přípojů v Ostravě hl.n. a v Č. Těšíně, – došlo k rozbití pravidelného celotýdenního hodinového taktu na trati 322, kde právě vznikly ty 90minutové díry….. – došlo k realizaci nesmyslných přestupů ve Frýdlantě n.O, Frenštátě p.R i Frýdku-Místku. Přeložení křižování z Paskova do… Číst vice »
Co je na trati Ostrava – Frýdek tak úchvatného? Budou tam pak jezdit rychlíky Kunčice – Frýdek bez zastavení tak 10 – 15 minut?
Dnes to jezdí Os za 19 minut nahoru, zpět 18. Lysohor něco přes 10.
Další zvýšení rychlosti už toho moc nedá. 2-4 minuty.
Dnešní jednokolejka při silné nákladní dopravě a špičkovém 30 minutovém taktu v pracovní dny neumožňuje vedení rychlé vrstvy (R, Sp). Sp „Lysohory“ vedené mimo pracovní den využívají právě jen díry v pouze hodinovém taktu.
Předpoklad po zdvoukolejnění (min. po F-M)a elektrizaci) je zkrácení jízdní doby mez Ostravou- Kunčicemi a Frýdkem-Místkem z 21na 14 min. u zastávkových, resp. ze 14 na 9 min. u spěšných vlaků.
Po modernizaci celé trati až do Valašského Meziříčí je předpoklad jízdní doby z Ostravy střed do Frýdlantu n.O. 21 min, do Val. Meziříčí za 72 min.
Brno – Veselí nezažije skokový nárust ještě hodně dlouho. S modernizací se ještě ani nezačalo, soukromý dopravci o to nemají zájem a to co tam jezdí od ČD je děs. V současnosti se počet cestujících nevrátil ani do původního počtu před Covidem. Spousta lidí nad touto tratí už dávno zlomila hůl.
Mám za to, že od Slatiny do Nesovic je v celé délce nový svršek někde se dokonce rovnal i oblouk.
Od Nesovic dál se čeká na Peruna, až zahřmí, s trolejí nejspíš na EŽ…
Jinak teda vozový park je tam … ehm … za trest.
Tak hlavně, aby se to projevilo v růstu tržeb a kladném ekonomickém výsledku. Jinak čísla jsou pozitivní.