No po pravdě, v tramvajích to třeba taky považuji za zbytečné, ale v těch vlacích to není od věci, on totiž ve spoustě vagónů bývá signál nic moc, takže když se dá anténa někam na střechu a konektivita se dál šíří do vozů – ať už přes WiFi, nebo nějakým repeaterem mobilního signálu – tak je větší šance, že to bude použitelné. Takže v těch vlacích mi to jako špatný nápad nepřijde… Ale problém může být i v kapacitě. Stačí, že se pár lidí rozhodne přes to koukat na nějaká videa a najednou je to skoro pro všechny nepoužitelné. Mně… Číst vice »
Pako
1 rok
Spíše než Wi-Fi bych v lokálce uvítal kdyby měl mašinfíra GPS a viděl, kde se nachází vlak jedoucí proti němu dřív, než to do sebe napálí.
Nebojte, ETCS se do Regionov bude montovat také brzy…
Dr.Amiodaron
1 rok
Ještě dovybavit ETCS a je to dokonalost sama.
Ladislav
1 rok
Wi-fi úplně zbytečně vyhazované peníze státu oknem.Němci mají u vlaků limit 500 megabajt u mez. vlaků.Kdo chce surfovat at si na lokálce jede za svoje.
Standa
1 rok
Jestli bude fungovat tak dobře jako na hlavní trase Praha-Ostrava, tak to ani instalovat nemusí. Pokud nezajistí stabilní signál LTE po celé trase, tak je celá wi-fi ve vlaku úplně k ničemu. Vždy jsem to vzteky vypnul, pač je to nepoužitelné.
Pokud je trať v pásmu dobrého příjmu, není problém. Většinou jezdím tam, kde s tím problém není . Sem tam jsou problémy v zářezech a podobně. Tam ovšem vypadávají i telefonní hovory. Při rychlosti vlaku je to pár sekund.
Kdyby tam dali aspoň klimu a zásuvky.
A také aby to nekopalo, to je jízda jak na divokym bejkovi, to i lidi hrali „škatulata hejbejte se“ kolikrat si tam dost lidí vymenilo sedačky, jak to strašně hází, jsem rád že tak kde jezdím už jsou stadlery, tak se nemusím bát ten mobil položit, což v regine nešlo. Člověk z ni lezl omlacenej jak pradlo z pračky.
Tak ono házení, cukání, skřípání a poskakování v Regionově není způsobeno dírami na kolejích, ale tím, že to má jen dvě nápravy na vagón a ještě jen jedna z celkových čtyř je hnaná…. Tady bych fakt vinu na SŽ neházel, spíš se divím, že SŽ ještě neuplatňuje po ČD nějaké pokuty za hoblování kolejí 😂…A když to začne skákat do kopce a chcípat, tak to je hlavně nedostatečným výkonem motoru.
Jednou v zimě jsem i zažil, když jsme s Regínou uvízli na trati…. A co myslíte, že ČD? Poslali na pomoc druhou Regionovou….jak to asi dopadlo?…. Když prázdný vlak s jednou hnanou nápravou, který má problém utáhnout i sám sebe, má vytáhnout druhý – tentokrát plný vlak….. Uvízly tam Regionovy dvě…😂
Místo nesmyslných předsudků je nejlepší se s ní (+810 atd) projet na normální trati a ne po oraništi na většině lokálek (i nelokálek).
Sám zjistíte rozdíl.
To nejsou žádné předsudky….já tím jezdím proboha….. A když to na stejné trati srovnám třeba se Stadlerem, tak ten rozdíl je propastný…. A kde jinde se s tím mám projet, aby to neházelo? Na rovném koridoru? Že jich tam národní dopravce nasazuje….
Jezdím na trati, kde je to možné srovnat Pár km opravená trať a klidná tichá jízda, vzápětí nastane to, co znáte.
Tam se chová podobně i čtyřnápravové vozidlo.
Sem tam jedu na „koridorové „lokálce a žádný rozdíl chování v typu podvozků není. Nic z toho, co asi znáte ze jen své tratě.
Tak zkuste nejet špatnou regionovou, ale dobrým Regio sprinterem , který je podvozkově regionově podobný, ze Sokolova do Německa. Na české straně jede podobně jako u vás. Na německé mu asi vymění za jízdy podvozky za čtyřnápravové.
No a jak by ne, když je to úplně něco jiného… Ono na stejné trati stačí porovnat Regionovou a Stadler, případně Regionovou a zastaralou 843 a hned je to na první pohled vidět, že Regionova se chová nejhůř….
Vždyť je to úplně něco jiného než Regionova…..citace z Wikipedie: „Prostřední díl je usazen na dvounáprvovém podvozku, krajní díly jsou hnací na jednonápravových podvozcích. “ Už jen z toho, že je to o 4 metry kratší než Regionova, rozdelené na tři – místo dvou vozů a ke všemu ještě prostředek je na dvounápravovém podvozku je jasné, že v obloucích se to bude chovat úplně jinak a mnohem lépe než Regionova….
Mně nejvíce vadí sedadla uprostřed, tam je největší řev od motoru. Na krajích pak jsou obyčejně nejšpinavější a je tam protivné když každý druhý nechá otevřené dveře, někdy se ty dveře i otevírají samy…. Obvykle si sedám do druhé řady od dveří……klid je docela v druhém – nehnaném oddíle, ale tam je v zimě obvykle už dost zima, protože je to daleko od motoru a topení tam o dost topí mín než ve hnaném oddíle.
Nevím, největší kravál je uprostřed hnaného vagónu a tam je motor a asi převodovka??…. Jednou jsem zažil i uvařenou Regionovou a strojvedoucí otevřel ten dekl od motoru do prostoru pro cestující a pustil topení…. Pak jsme nějak dojeli…
Jeden nebo 2 modernizované honekry, co jezdí okolo Pardubic, wifi mají.
Kleist
1 rok
Ne každý tím jede dvě zastávky, na výlet anebo má neomezená data, takže ano určitě je to malé + , jen mám strach jestli tratě po kterých to bude jezdit jsou dost pokryté signálem.
Těžko říct. Hlavní traě Brno – Břeclav a Břeclav – Přerov trpí taky „hluchými“ místy signálu, ale přes vlakovou WiFi je takových míst míň. Pokud by na trati do Strážnice vypadával signál T mobile, tak v dané oblasti je naopak silný jiný operátor ze Slovenska. Ale to je asi v pohraničí vždycky.
Neomezená data by měl každý, kdyby u nás mobilní trh fungoval aspoň jako v Polsku. Ale né, my máme furt FUP 4 giga i u 5G tarifů a tak osazujeme erárníma wifinama málem i odpadkový koše.
Kántry for dz fjůčr, neasi.
Petr Vít
1 rok
Smutné je že i když je wifi tak často bez připojení k internetu, a to jak vlaky ČD tak ARRIVA 🙁 Wifi pořídí ale signál už platit nechtějí 🙁
Teď jedu Trillexem z Nového Boru. Signál wifi vynikající, ale připojení k internetu tradičně (8 z 10 případů) nefunguje.
král j
1 rok
Je to nutné. Podle mne je to naprostá zbytečnost. Nedokážu si představit, že bych jel pár stanic a vytahoval počítač (stejně tam chybí stolky, kam bych si počítač položil). Když potřebuji na internet, jdu třeba do internetové kavárny, ale nepolezu do vlaku. Vlak by mne měl v suchu, teple, v relativním pohodlí někam bezpečně a spolehlivě dopravit.
Nutné to není ale v regíně přece stolky jsou a noťas se tam dá bez problémů položit. Schůzi správní rady z regíny asi řídit nebudu, ale na to abych si během cesty přečetl maily nebo rychle odpověděl pár vět to úplně stačí. Tohle se nezavádí kvůli tomu že lidi nutně potřebují na internet. Je to prostě užitečná služba která se cestujícímu během jízdy poskytne.
Nic proti, ale ntb na stolku v regionově?😂😂 Pokud by se tam nějaký ne notebook, ale spíš prťavý netbook vůbec vešel, tak bych měl strach, že po prvním větším oblouku bude v klíně cestujících přes uličku naproti, nebo o řadu dál…. 😂😁 Tam mám strach si položit i mobil….a vždycky trnu, když o dvě řady dál si sedne nejaký vošoustek, který ani ve vlaku nevydrží chvíli bez piva a postaví si ho tam… Hodně nebezpečné jsou oblouky v klesání, kde to Regionova při tom cukání a házení rozpálí třeba i 60…. Oblouky ve stoupání tak nebezpečné nejsou, sice to hází,… Číst vice »
Pivo bych si tam taky nepostavil, ale s noťasem nebyl problém, ten stolek zase tak malý není (v šukafonu je asi poloviční, takový se použít nedá). Z minulé práce jsem jezdil regínou 4 zastávky a odcházel jsem relativně brzy, hodně kolegů ještě v tu dobu dělalo, a tak se hodilo během cesty, kdy stejně není co dělat, jim něco odpovědět, ať nemusejí čekat do dalšího dne. Noťas mi ani jednou nesletěl ale samozřejmě se hodí mít ruce nějak poblíž 🙂 Tehdy wi-fi nebyla, tak jsem použil mobilní hotspot, což je třeba často dělat i teď, ale když tam ta wi-fi… Číst vice »
V ústeckém kraji je dali pryč, konečně i na lince u11, takže se nemusím bát jizdy ve stylu „uvnitř bubnu pračky“ na co by tam byla WiFi když to strašně kope, takže daleko víc úsilí by bylo ten telefon udrzet v ruce.
Na těch pár drobností kupovat pořád poměrně drahá mobilní data? Nepotřebuji na internetu viset, stačí mi v případě potřeby najít variantní spojení, případně si přečíst a zodpovědět stručné zprávy. Když není, není. Když je, využiji.
Tak právě na tyhle několikakilobajtové „akce“ stačí ten nejmenší datový balíček v ceně snad pár desetikorun na celý měsíc. A navíc to funguje všude a ne jen ve vlaku a to ještě jen nějakém. Nechtěl bych být závislý na tom, že někde najdu volnou wifi, abych se podíval na idos.
Zajímavé, že když píšete zde do diskuze přes wifi ve vlaku od ČD, tak ten příspěvek vždy čeká na schválení? To je nějaká záměrná blokace ČD IP adres zde od redakce?
Díky za reakci a přidám ještě jednu. To samé se děje, pokud zde do diskuze chci napsat od svých rodičů, když k nim přijedu. Jedná se o místního „vesnického“ poskytovatele. Mají základní tarif, takže sdílenou IP adresu. Také se mi nedaří nic odeslat rovnou, pouze schválení.
Pochybuji, je to malá dědina. Pochybuji že by v ní byla hromada lidí, co píšou na zdopravy. A je to škoda, že nemohu nic do diskuze napsat, když jsem u rodičů, když tu mohou neomezeně přitom psát exoti typu Axel… což u webu, který stále aspiruje na Lupu škoda. :-/
Tohle se mi děje taky z jedné konkrétní IP… Se s tím smiřme. Jinak by to tu byla neskutečná bažina.
Ostuda českých koleji snad zmizne co nejdříve
1 rok
Do vlaku který snad co nejdříve zmizne z českých kolejí to je totální vyhlazování peněz. Do Regionov nemá smysl už dat ani halíř a postupně je vyřadit maximálně na nostalgické jízdy..
Rozhodně. U ARR nejhorší vlak. A přesto na sklonku života ještě stihnou vyniknout svou kvalitou a pohodlím oproti klasickým šrotům typu shukafon plus klony, hyder , rakví …. a je jich jenom „pár“
Hydry se odstaví ..už jsou na cestě nové saryky .. 843 je vcelku dobrý motorak. Všechno lepší než 810 a pekáč od arrivy r.845 ..smrdí to jak vetrajska po smrti
Wi-Fi pěkné, ale když se člověk ozve, že dle JŘ má být tato služba ve vlaku dostupná (rychlíky a lepší) ale není, tak se stejně dozví, že na kompenzaci není nárok, protože Wi-Fi není garantované. A když se tedy zeptám obálky, kde jako cestující zjistím, co je závazné a garantované, tak mi samozřejmě konkrétně neodpoví. Takže výsledný dojem je zase takový jakýsi poloviční, než by měl být.
Nárok na odškodnění vzniká cestujícímu, pokud nebyly ve vlaku kategorie rychlík, expres, InterCity, EuroCity, SuperCity, railjet, EuroNight a nightjet dodrženy tyto standardy nebo komfort přepravy:
ve voze řazeném dle plánu řazení s uvedeným piktogramem WiFi () není z důvodů na straně ČD funkční internetové připojení WiFi a cestujícího s platnou místenkou do tohoto vozu nelze přemístit na místo stejné kategorie v jiném voze téhož vlaku s funkčním internetovým připojením WiFi
To jsem samozřejmě udělal, ale není mi to nic platné. Když průvodčí řekne, že to prostě není garantovaná služba a žádnou kompenzaci nevystaví, těžko něco zmůžu.
Což je dáno podmínkami SJT, které mají dopravci přímo ve smlouvě. Žádný dopravce nesmí cestující nějak „zvýhodňovat“ oproti jiným čímkoliv nad rámec podmínek SJT. Tedy dávat jim odškodnění při neplnění standardů, stejně tak nemůže dávat například věrnostní body (i když jízdenku prodá a cestující jedou s ním…).
Ještě aby ten mobilní signál v tom vlaku fungoval. Jak jsme jel posledně RJ tak to byl takový útlum, že jsem musel se připojit na wifi, protože jinak by se zpráva neodeslala.
Pro normální lidi s rozumným datovým tarifem to jako připojení k internetu nemá moc význam. Na druhou stranu to skvěle funguje jako tlumič hluku z puberťáků na cestě ze školy. Pěkně čučí do mobilů a jsou tiše. Za mě super věc. 🙂
To je argument ve stylu „já mám auto, tak proč se platí veřejná doprava“. Jasně, wifi není nezbytnost, nicméně ten argument je podobný. Prostě proč to nedat, když je to pro zákazníka, který nemá neomezená data, skvělý benefit.
Koro
1 rok
Kéž by aspoň fungovala normálně, rychle a nepadaje v dalkových vlacích, kde nelze chytit data.
Ověřeno mnohokrát na tom samém místě, za mostem přes Moravu od Kojetína směrem k Přerovu, v délce asi 2 km. A nepomáhalo ani otevřené okno v B249, toho času.
Nepopírám, že anténa na vlaku může být větší a mít tak větší zisk signálu. Nicméně je to otázka na mobilní operátory, aby tratě mezi půlmilonovými aglomeracemi konečně už pokryli signálem.
Vlaková wifi má anténu pro mobilní data někde na střeše, takže signál není tlumen skly a další hmotou.
Celkem to funguje i v klánovickém lese, zatímco mobilem si tam kolikrát ani nezavoláte.
I tak vznikají otázky, zda bez dat může běžet palubní portál a jeho služby (objednávky bistra,…). Zda může běžet p2p komunikace mezi mobily ve vagonu.
V každém případě, venkovní anténa může chytat i to, co mobil za špatným oknem ne. A ČD se chlubily, že mají v Pendolinu SIMky všech tří operátorů, takže by mohly jet i tam, kde můj operátor ne.
Surio Mario
1 rok
A zase budou ty wi-fi konfigurované tak, aby se na nich nedala používat VPN, čili žádná práce, leda tak koukání na YouTube?
Která wi-fi je takto nastavena? Já s VPN nemám vůbec žádný problém, ani v zahraničních vlacích. Akorát u ČD wi-fi se to někdy nechce přihlásit a je potřeba do prohlížeče zadat cdwifi.cz, jinak se nic nepřipojí.
Nevim, jestli to ma byt zamer, ale tenhle problem muzu potvrdit. Zrovna vcera jsem na to natrefil. Na verejnych sitich vse tuneluji Wireguardem pres svoje zarizeni, ale pres CD WiFi se to chovalo celkem vtipne. Nejakej traffic v ramci me VPNky prolezl, ale jakmile toho melo jit vic – treba nacteni webUI domaci automatizace – tak neprolezlo nic, ackoliv ssh pristup na konzoli relativne fungoval. Relativne proto, ze kratky vystup prisel, kdezto jakykoliv delsi vystup mi zamrznul. Jsa toho casu nevybaven nastrojem na odchyt paketu, nedostal jsem se ke zjisteni priciny, jestli to treba nechce rucne nastavit nizsi MTU, nebo… Číst vice »
Dnes jsem otestoval upravenou konfiguraci Wireguard tunelu a pomáhá snížit MTU. Od té doby jede CDWiFi bez problému. Mám spojení IPv4 i IPv6, tuneluji veškerý provoz a MTU jsem nastavil na nejnižší – 1280 B.
Regionova, narozdíl od jiných starých pokladů, má alespoň nízkopodlažní nástup, což je obrovské plus pro lidi o holi/berlích. Přitom to začalo tak nadějně Žabotlamem…
Teď ještě aby to fungovalo. Zrovna jedu s Čd v 1.tride a garantovaná WiFi zase nefunguje.
Kdyby tam radši dali klimatizaci…
Zajímala by mě čísla, kolik lidí tohle používá.. Kdo chce být pořád online, má data v mobilu
No po pravdě, v tramvajích to třeba taky považuji za zbytečné, ale v těch vlacích to není od věci, on totiž ve spoustě vagónů bývá signál nic moc, takže když se dá anténa někam na střechu a konektivita se dál šíří do vozů – ať už přes WiFi, nebo nějakým repeaterem mobilního signálu – tak je větší šance, že to bude použitelné. Takže v těch vlacích mi to jako špatný nápad nepřijde… Ale problém může být i v kapacitě. Stačí, že se pár lidí rozhodne přes to koukat na nějaká videa a najednou je to skoro pro všechny nepoužitelné. Mně… Číst vice »
Spíše než Wi-Fi bych v lokálce uvítal kdyby měl mašinfíra GPS a viděl, kde se nachází vlak jedoucí proti němu dřív, než to do sebe napálí.
Nebojte, ETCS se do Regionov bude montovat také brzy…
Ještě dovybavit ETCS a je to dokonalost sama.
Wi-fi úplně zbytečně vyhazované peníze státu oknem.Němci mají u vlaků limit 500 megabajt u mez. vlaků.Kdo chce surfovat at si na lokálce jede za svoje.
Jestli bude fungovat tak dobře jako na hlavní trase Praha-Ostrava, tak to ani instalovat nemusí. Pokud nezajistí stabilní signál LTE po celé trase, tak je celá wi-fi ve vlaku úplně k ničemu. Vždy jsem to vzteky vypnul, pač je to nepoužitelné.
Pokud je trať v pásmu dobrého příjmu, není problém. Většinou jezdím tam, kde s tím problém není . Sem tam jsou problémy v zářezech a podobně. Tam ovšem vypadávají i telefonní hovory. Při rychlosti vlaku je to pár sekund.
Asi jak u kterého dopravce.
Kdyby tam dali aspoň klimu a zásuvky.
A také aby to nekopalo, to je jízda jak na divokym bejkovi, to i lidi hrali „škatulata hejbejte se“ kolikrat si tam dost lidí vymenilo sedačky, jak to strašně hází, jsem rád že tak kde jezdím už jsou stadlery, tak se nemusím bát ten mobil položit, což v regine nešlo. Člověk z ni lezl omlacenej jak pradlo z pračky.
„na divokym bejkovi,“
Pořád dokola. Když jsou díry v silnici, nadáváte výrobci auta?
Tak ono házení, cukání, skřípání a poskakování v Regionově není způsobeno dírami na kolejích, ale tím, že to má jen dvě nápravy na vagón a ještě jen jedna z celkových čtyř je hnaná…. Tady bych fakt vinu na SŽ neházel, spíš se divím, že SŽ ještě neuplatňuje po ČD nějaké pokuty za hoblování kolejí 😂…A když to začne skákat do kopce a chcípat, tak to je hlavně nedostatečným výkonem motoru.
Jednou v zimě jsem i zažil, když jsme s Regínou uvízli na trati…. A co myslíte, že ČD? Poslali na pomoc druhou Regionovou….jak to asi dopadlo?…. Když prázdný vlak s jednou hnanou nápravou, který má problém utáhnout i sám sebe, má vytáhnout druhý – tentokrát plný vlak….. Uvízly tam Regionovy dvě…😂
Místo nesmyslných předsudků je nejlepší se s ní (+810 atd) projet na normální trati a ne po oraništi na většině lokálek (i nelokálek).
Sám zjistíte rozdíl.
To nejsou žádné předsudky….já tím jezdím proboha….. A když to na stejné trati srovnám třeba se Stadlerem, tak ten rozdíl je propastný…. A kde jinde se s tím mám projet, aby to neházelo? Na rovném koridoru? Že jich tam národní dopravce nasazuje….
Jezdím na trati, kde je to možné srovnat Pár km opravená trať a klidná tichá jízda, vzápětí nastane to, co znáte.
Tam se chová podobně i čtyřnápravové vozidlo.
Sem tam jedu na „koridorové „lokálce a žádný rozdíl chování v typu podvozků není. Nic z toho, co asi znáte ze jen své tratě.
Tak znám to ze všech tratí na Vysočině a jižních Čechách….
Tak zkuste nejet špatnou regionovou, ale dobrým Regio sprinterem , který je podvozkově regionově podobný, ze Sokolova do Německa. Na české straně jede podobně jako u vás. Na německé mu asi vymění za jízdy podvozky za čtyřnápravové.
To je fakt marný…. Jezdím tím co národní dopravce přistaví…. A nakonec i z vás vyleze, že Regionovou vůbec nejezdíte😂🤭…
Ale jezdím. Regiosprinter je příklad, že se na jiné trati chová jinak.,
No a jak by ne, když je to úplně něco jiného… Ono na stejné trati stačí porovnat Regionovou a Stadler, případně Regionovou a zastaralou 843 a hned je to na první pohled vidět, že Regionova se chová nejhůř….
Vždyť je to úplně něco jiného než Regionova…..citace z Wikipedie: „Prostřední díl je usazen na dvounáprvovém podvozku, krajní díly jsou hnací na jednonápravových podvozcích. “ Už jen z toho, že je to o 4 metry kratší než Regionova, rozdelené na tři – místo dvou vozů a ke všemu ještě prostředek je na dvounápravovém podvozku je jasné, že v obloucích se to bude chovat úplně jinak a mnohem lépe než Regionova….
Vy jste s tím ještě nejel, že?
Čtyřnápravové vozidlo také skřípe a skácě v oblouku?
Mně nejvíce vadí sedadla uprostřed, tam je největší řev od motoru. Na krajích pak jsou obyčejně nejšpinavější a je tam protivné když každý druhý nechá otevřené dveře, někdy se ty dveře i otevírají samy…. Obvykle si sedám do druhé řady od dveří……klid je docela v druhém – nehnaném oddíle, ale tam je v zimě obvykle už dost zima, protože je to daleko od motoru a topení tam o dost topí mín než ve hnaném oddíle.
Motor je v pohodě největší kravál je od podvozku a to by se dalo vyřešit . Furt lepší než 845 od arrivy to smrdí jak vejtraska po smrti
Nevím, největší kravál je uprostřed hnaného vagónu a tam je motor a asi převodovka??…. Jednou jsem zažil i uvařenou Regionovou a strojvedoucí otevřel ten dekl od motoru do prostoru pro cestující a pustil topení…. Pak jsme nějak dojeli…
>Kdyby tam dali aspoň klimu a zásuvky.
Co klimu, ale stříbrné blesky na bocích, to by byl přínos!!! 200 kW výkonu navíc by už bylo poznat!
🙂
Napadá mě přímo kacířská otázka. Dočkáme se někdy wifiny i v Honecnerech? 😀
To nevím, ale už jsou i šukafony s WiFi.
Třeba na trati 172.
Šukafony v Msk…
Také na trati Veřovice Štramberk jezdí.
Také už se objevily na tratích 321 jako záskok za to když 471 pozdechaly nebu nefungovaly pusch pull jednotky na 323…
Přitom už to všechno mělo být na podstavci kousek od Slovenské Střely v Kopřivnici. A ne do toho cpát WiFi…
Jeden nebo 2 modernizované honekry, co jezdí okolo Pardubic, wifi mají.
Ne každý tím jede dvě zastávky, na výlet anebo má neomezená data, takže ano určitě je to malé + , jen mám strach jestli tratě po kterých to bude jezdit jsou dost pokryté signálem.
Těžko říct. Hlavní traě Brno – Břeclav a Břeclav – Přerov trpí taky „hluchými“ místy signálu, ale přes vlakovou WiFi je takových míst míň. Pokud by na trati do Strážnice vypadával signál T mobile, tak v dané oblasti je naopak silný jiný operátor ze Slovenska. Ale to je asi v pohraničí vždycky.
Neomezená data by měl každý, kdyby u nás mobilní trh fungoval aspoň jako v Polsku. Ale né, my máme furt FUP 4 giga i u 5G tarifů a tak osazujeme erárníma wifinama málem i odpadkový koše.
Kántry for dz fjůčr, neasi.
Smutné je že i když je wifi tak často bez připojení k internetu, a to jak vlaky ČD tak ARRIVA 🙁 Wifi pořídí ale signál už platit nechtějí 🙁
Teď jedu Trillexem z Nového Boru. Signál wifi vynikající, ale připojení k internetu tradičně (8 z 10 případů) nefunguje.
Je to nutné. Podle mne je to naprostá zbytečnost. Nedokážu si představit, že bych jel pár stanic a vytahoval počítač (stejně tam chybí stolky, kam bych si počítač položil). Když potřebuji na internet, jdu třeba do internetové kavárny, ale nepolezu do vlaku. Vlak by mne měl v suchu, teple, v relativním pohodlí někam bezpečně a spolehlivě dopravit.
Tak nevoz stolni PC a poohledni se po smartfonu nebo noteboku 🙂
Internetové kavárny? Tak to máte tak 20 let zpoždění.
Nutné to není ale v regíně přece stolky jsou a noťas se tam dá bez problémů položit. Schůzi správní rady z regíny asi řídit nebudu, ale na to abych si během cesty přečetl maily nebo rychle odpověděl pár vět to úplně stačí. Tohle se nezavádí kvůli tomu že lidi nutně potřebují na internet. Je to prostě užitečná služba která se cestujícímu během jízdy poskytne.
Nic proti, ale ntb na stolku v regionově?😂😂 Pokud by se tam nějaký ne notebook, ale spíš prťavý netbook vůbec vešel, tak bych měl strach, že po prvním větším oblouku bude v klíně cestujících přes uličku naproti, nebo o řadu dál…. 😂😁 Tam mám strach si položit i mobil….a vždycky trnu, když o dvě řady dál si sedne nejaký vošoustek, který ani ve vlaku nevydrží chvíli bez piva a postaví si ho tam… Hodně nebezpečné jsou oblouky v klesání, kde to Regionova při tom cukání a házení rozpálí třeba i 60…. Oblouky ve stoupání tak nebezpečné nejsou, sice to hází,… Číst vice »
Ne. Dříve to byla místnost s počítači a tiskárnou u obsluhy kde byla slušnost ,ne nutnost, si objednat kávu nebo vodu.
tak tu už dneska budete hledat stejně jako telefonní budku
i když nějaký ty internety ještě bývají v knihovnách a podobně
Pivo bych si tam taky nepostavil, ale s noťasem nebyl problém, ten stolek zase tak malý není (v šukafonu je asi poloviční, takový se použít nedá). Z minulé práce jsem jezdil regínou 4 zastávky a odcházel jsem relativně brzy, hodně kolegů ještě v tu dobu dělalo, a tak se hodilo během cesty, kdy stejně není co dělat, jim něco odpovědět, ať nemusejí čekat do dalšího dne. Noťas mi ani jednou nesletěl ale samozřejmě se hodí mít ruce nějak poblíž 🙂 Tehdy wi-fi nebyla, tak jsem použil mobilní hotspot, což je třeba často dělat i teď, ale když tam ta wi-fi… Číst vice »
Já vytahuju notebook k práci i na 10 minut tramvají cestou do nebo z práce 🙂
to ještě někde jezdí ty popelnice? neměli být nahrazeny stadlery?
Ne ty jezdí pouze pouze pár v Olomouckém kraji, regionovy se nevyřazují.
V ústeckém kraji je dali pryč, konečně i na lince u11, takže se nemusím bát jizdy ve stylu „uvnitř bubnu pračky“ na co by tam byla WiFi když to strašně kope, takže daleko víc úsilí by bylo ten telefon udrzet v ruce.
Pořád je třeba dost 810 které se dají tímto nahradit. Navíc na mnoha linkách bylo mezitím kvůli vytížení vlaků potřeba regíny zdvojit.
Už jen 100 ks 810 a počty budou klesat .. přicházejí rs1 a nové saryky
A on to někdo opravdu tak intenzivně používá v dnešní době? Nevím, ptám se, možná žiju v jiné bublině.
+ = ano, – = ne, děkuji 😉
děcka na tiktok
Asi pár lidí, kteří neví, že existují mobilní data. Jinak nevím, proč se všude musí cpát wifi.
Na těch pár drobností kupovat pořád poměrně drahá mobilní data? Nepotřebuji na internetu viset, stačí mi v případě potřeby najít variantní spojení, případně si přečíst a zodpovědět stručné zprávy. Když není, není. Když je, využiji.
Tak právě na tyhle několikakilobajtové „akce“ stačí ten nejmenší datový balíček v ceně snad pár desetikorun na celý měsíc. A navíc to funguje všude a ne jen ve vlaku a to ještě jen nějakém. Nechtěl bych být závislý na tom, že někde najdu volnou wifi, abych se podíval na idos.
Na práci ve vlaku to je (pokud to není přetížení) skvělý. Velkou řadu projektů a dokonce i bakalářku jsem odevzdával na ČD-wifi 😁
Zrovna u regionov WiFi není až taková nutnost, na rozdíl od různých Xmz do nich mobilní signál z venku projde celkem bez problémů.
Ale že by tu wifi někdo dostadil do ABpee co přišli z Plzně do Brna to neeeee…..
Nejsem si jistý, jestli myslíte ABpee nasazované na R12. Tam wifi je, ale u jednoho vozu je už snad rok ve stavu opravy 😀
Od te doby me boli hlava!!!!
Mne když jedu pekacem 845
Je to z WiFi – oni ten smog do nas rvou vsude!!!!!!
Nemáte v lebce zaražený hřebík o délce 12,5 cm, což odpovídá vlnové délce WiFi?
To je 5g, seš očipovanej? 😀
Z GSM-R nebolí ?
Zajímavé, že když píšete zde do diskuze přes wifi ve vlaku od ČD, tak ten příspěvek vždy čeká na schválení? To je nějaká záměrná blokace ČD IP adres zde od redakce?
To spíš bude, že axel psal přes ČD wifi a oni ji kvůli tomu zablokovali. 🙂
To začalo již před Axelem 🙂
Bohužel přes veřejné Wi-Fi k nám chodilo nejvíce diskutujících, které jsme museli mazat pro nevhodné chování, podporu totalitních režimů atd.
Díky za reakci a přidám ještě jednu. To samé se děje, pokud zde do diskuze chci napsat od svých rodičů, když k nim přijedu. Jedná se o místního „vesnického“ poskytovatele. Mají základní tarif, takže sdílenou IP adresu. Také se mi nedaří nic odeslat rovnou, pouze schválení.
musíte se podívat kdo z jejich sousedů volil SPD!
Když kouknu z oken, tak vidím: Zahradu, zahradu, zahradu, zahradu s ovcemi. Tak nevím. 🙂
Tak asi ta ovčí zahrada ne ?
jj, zřejmě také nějaké hnízdo einsteinů, které jsme museli bloknout:)
Pochybuji, je to malá dědina. Pochybuji že by v ní byla hromada lidí, co píšou na zdopravy. A je to škoda, že nemohu nic do diskuze napsat, když jsem u rodičů, když tu mohou neomezeně přitom psát exoti typu Axel… což u webu, který stále aspiruje na Lupu škoda. :-/
Však mrkněte: 46.174.62.XXX
Já jsem přes WiFi GWTR a taky to čekalo. Barvou stroje to nejni
Tohle se mi děje taky z jedné konkrétní IP… Se s tím smiřme. Jinak by to tu byla neskutečná bažina.
Do vlaku který snad co nejdříve zmizne z českých kolejí to je totální vyhlazování peněz. Do Regionov nemá smysl už dat ani halíř a postupně je vyřadit maximálně na nostalgické jízdy..
To jste úplně nepochopil k čemu to je.
Tady jde primárně o INVESTICI. Tedy hlavně o to utratit peníze.
Ostuda je Arriva 845
Rozhodně. U ARR nejhorší vlak. A přesto na sklonku života ještě stihnou vyniknout svou kvalitou a pohodlím oproti klasickým šrotům typu shukafon plus klony, hyder , rakví …. a je jich jenom „pár“
Hydry se odstaví ..už jsou na cestě nové saryky .. 843 je vcelku dobrý motorak. Všechno lepší než 810 a pekáč od arrivy r.845 ..smrdí to jak vetrajska po smrti
Vás ten motorák vobtáh někde za viaduktem, ne?
Wi-Fi pěkné, ale když se člověk ozve, že dle JŘ má být tato služba ve vlaku dostupná (rychlíky a lepší) ale není, tak se stejně dozví, že na kompenzaci není nárok, protože Wi-Fi není garantované. A když se tedy zeptám obálky, kde jako cestující zjistím, co je závazné a garantované, tak mi samozřejmě konkrétně neodpoví. Takže výsledný dojem je zase takový jakýsi poloviční, než by měl být.
Stačí se podívat do SPPO:
Nárok na odškodnění vzniká cestujícímu, pokud nebyly ve vlaku kategorie rychlík, expres, InterCity, EuroCity, SuperCity, railjet, EuroNight a nightjet dodrženy tyto standardy nebo komfort přepravy:
ve voze řazeném dle plánu řazení s uvedeným piktogramem WiFi () není z důvodů na straně ČD funkční internetové připojení WiFi a cestujícího s platnou místenkou do tohoto vozu nelze přemístit na místo stejné kategorie v jiném voze téhož vlaku s funkčním internetovým připojením WiFi
To jsem samozřejmě udělal, ale není mi to nic platné. Když průvodčí řekne, že to prostě není garantovaná služba a žádnou kompenzaci nevystaví, těžko něco zmůžu.
Druhou věcí je, že ti co jedou na OneTicket, nemají právo na odškodnění vůbec 👎.
Což je dáno podmínkami SJT, které mají dopravci přímo ve smlouvě. Žádný dopravce nesmí cestující nějak „zvýhodňovat“ oproti jiným čímkoliv nad rámec podmínek SJT. Tedy dávat jim odškodnění při neplnění standardů, stejně tak nemůže dávat například věrnostní body (i když jízdenku prodá a cestující jedou s ním…).
Takže by jim neměl ani poskytnout WiFi (heslo sdělit proti neSJT jízdence), minibar(zrovna tak, kdo má SJT, tomu stew neprodá).
§9 Nedělejte problémy a nějak se domluvte
V rámci této akce bych doporučil dovybavit každou jednotku dobře odhlučněnými sluchátky, ať si cestující tento výdobytek patřičně užijí…
Je to opravdu k něčemu potřeba, kdyby to bylo 5 roků zpátky, bylo by to fajn, ale dnes? v době, kdy má datový tarif každý? Zbytečný požadavek krajů…
Tak ne každý si platí neomezenku a pokud ta wifi funguje, proč plýtvat data.
Ještě aby ten mobilní signál v tom vlaku fungoval. Jak jsme jel posledně RJ tak to byl takový útlum, že jsem musel se připojit na wifi, protože jinak by se zpráva neodeslala.
To asi v šukafonu nehrozí.
A víte že vlakové WiFi pochází z mobilního signálu ?
No tak si sedni na střechu a budeš mít stejný signál 🙂
Pro normální lidi s rozumným datovým tarifem to jako připojení k internetu nemá moc význam. Na druhou stranu to skvěle funguje jako tlumič hluku z puberťáků na cestě ze školy. Pěkně čučí do mobilů a jsou tiše. Za mě super věc. 🙂
Bohuzel to dokaze fungovat i jako zesilovac, nakolik ma dneska kazdej kousek elektroniky reproduktor.
To je argument ve stylu „já mám auto, tak proč se platí veřejná doprava“. Jasně, wifi není nezbytnost, nicméně ten argument je podobný. Prostě proč to nedat, když je to pro zákazníka, který nemá neomezená data, skvělý benefit.
Kéž by aspoň fungovala normálně, rychle a nepadaje v dalkových vlacích, kde nelze chytit data.
Protože „ta věc ve vagoně“ se připojuje do mobilních sítí úplně stejně jako telefony.
Nojo, ale mobil musí data dostat přes skla, vlaková WiFi ne.
Ověřeno mnohokrát na tom samém místě, za mostem přes Moravu od Kojetína směrem k Přerovu, v délce asi 2 km. A nepomáhalo ani otevřené okno v B249, toho času.
Nepopírám, že anténa na vlaku může být větší a mít tak větší zisk signálu. Nicméně je to otázka na mobilní operátory, aby tratě mezi půlmilonovými aglomeracemi konečně už pokryli signálem.
Cože ? A přes co se předostava ten signal ?
Vlaková wifi má anténu pro mobilní data někde na střeše, takže signál není tlumen skly a další hmotou.
Celkem to funguje i v klánovickém lese, zatímco mobilem si tam kolikrát ani nezavoláte.
I tak vznikají otázky, zda bez dat může běžet palubní portál a jeho služby (objednávky bistra,…). Zda může běžet p2p komunikace mezi mobily ve vagonu.
V každém případě, venkovní anténa může chytat i to, co mobil za špatným oknem ne. A ČD se chlubily, že mají v Pendolinu SIMky všech tří operátorů, takže by mohly jet i tam, kde můj operátor ne.
A zase budou ty wi-fi konfigurované tak, aby se na nich nedala používat VPN, čili žádná práce, leda tak koukání na YouTube?
Která wi-fi je takto nastavena? Já s VPN nemám vůbec žádný problém, ani v zahraničních vlacích. Akorát u ČD wi-fi se to někdy nechce přihlásit a je potřeba do prohlížeče zadat cdwifi.cz, jinak se nic nepřipojí.
No v zahraničních vlacích mám často problém rakouských Railjetech se připojit, v českých vlacích je tento problém minimální.
To jedete tou lokálkou tak dlouho, že tam jako začněte pracovat?
Když ČD nasazují Regionovy na vlaky jedoucí víc než hodinu…
Nevim, jestli to ma byt zamer, ale tenhle problem muzu potvrdit. Zrovna vcera jsem na to natrefil. Na verejnych sitich vse tuneluji Wireguardem pres svoje zarizeni, ale pres CD WiFi se to chovalo celkem vtipne. Nejakej traffic v ramci me VPNky prolezl, ale jakmile toho melo jit vic – treba nacteni webUI domaci automatizace – tak neprolezlo nic, ackoliv ssh pristup na konzoli relativne fungoval. Relativne proto, ze kratky vystup prisel, kdezto jakykoliv delsi vystup mi zamrznul. Jsa toho casu nevybaven nastrojem na odchyt paketu, nedostal jsem se ke zjisteni priciny, jestli to treba nechce rucne nastavit nizsi MTU, nebo… Číst vice »
Také mám Wireguard tunel a na CDWiFi se mi děje to stejné. Některé věci jdou zcela bez problému jiné zase vůbec.
Dnes jsem otestoval upravenou konfiguraci Wireguard tunelu a pomáhá snížit MTU. Od té doby jede CDWiFi bez problému. Mám spojení IPv4 i IPv6, tuneluji veškerý provoz a MTU jsem nastavil na nejnižší – 1280 B.
To těžko, to by tam na úvod nemohly být videoreklamy, které musí uživatel povinné zhlédnout dřív, než ho router připojí k internetu.
Elegantní způsob, jak zdvojnásobit hodnotu vozidla 😛
Škoda, že se instalace wifi nedočkaly osmidvéřáky.
Přesně to mně napadlo 😆😆😆
Sice se zde bude spousta lidí vysmívat těmto ne zrovna dobrým vozům, nicméně za mě palec nahoru alespoň za každý dílčí pokrok do 21. století…
Regionova, narozdíl od jiných starých pokladů, má alespoň nízkopodlažní nástup, což je obrovské plus pro lidi o holi/berlích. Přitom to začalo tak nadějně Žabotlamem…
Ale jen v řidičáku. Pokud člověk dobíhá od přípoje, tak je řidičák plný a pak vystupuje z motoru do sypaného peronu. Což je někdy opravdu o držku.
V polském Těšíně je to u regionovy opačně. Do řidičáku se leze schodem dolů a do motoru schůdkem nahoru.
Prostě je ta regionova špatné vozidlo. : – )
Nic lepšího se nám letos nemohlo stát. Skvělá zprava která všechny Čechy musí nadchnout 🙂