České dráhy dojezdily na Osoblažce, střídá je nový dopravce
Předání vozidel novému provozovateli. Foto: David Chovančík

Na úzkokolejce bude nově platit krajský tarif a One Ticket.

Na úzkokolejce bude nově platit krajský tarif a One Ticket.
A uz maji ve vagonku automat, nebo se bude chodit pro listky do lokomotivy? 😃
Za 430 na km by možná vybírat nemuseli vůbec
5 lidi?!
5 na plný úvazek.
Z čehož nevyplývá, že na jiný než plný úvazek bude 0 lidí. 🙂
Třeba 10 na dohodu atd.
Zajímavá cena za jeden vlak – pouze cca 8 680,-
Kolik že stál kilometr potažmo jeden vlak doposud u ČD?
ČD měly poloviční dotace!
Ano, to mínus si zasloužím. Nově to bude téměř trojnásobek 🙁 Po dnešek braly ČD 156 Kč/km a hrdinní starostové 434 Kč/km.
Můžete dát odkaz na těch 156 Kč/km (ideálně Registr smluv)? V Registru jsem našel max. toto https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/38154364/Dodatek%20%C4%8D.%2014%20an%2000607-2019-DSH-14%281616241069%29.pdf?backlink=to3rb ale to je dohromady t-292/298/310 coby „Zbytkovsko“ a píšou tam… viz níže. Přepočítání vychází na cca 208 Kč/vlkm. 1. Smluvní strany stanovují rozsah Objednaných dopravních výkonů, které bude Dopravce zajišťovat na tratích 292, 298 a 310 pro Dopravní rok 2024/2025 na 680.905,6 vlkm. Rozsah Objednaného dopravního výkonu s rozdělením výkonů je přílohou č. 1 tohoto dodatku. 2. Příloha č. 1 tohoto dodatku – „Rozsah objednaného dopravního výkonu“ – se stává nedílnou součástí Smlouvy jako příloha č. 19. 3. S ohledem na změnu dle… Číst vice »
Těch 156 Kč/km mám z diskuze pod článkem z 28. 8. 2025 „Podepsáno. Provoz …..“. Uváděl je tam tehdy diskutující Kubrt.
Nebojte uvidíte zítra velké změny, když se nebude rozhodovat v Praze. Bude porucha lokomotivy tak se dočtete, my nic to ČD, spadlý strom, my nic to SŽ. A příště si přečteme třeba článek který bude o zvýšeném zájmu cestujících pod novým dopravcem.
Cena nemá chybu a ještě zrušení pracovních míst.
430kc/km … to mi ho jako stiplistek i preblafne?
„Štiplístek“ tam právě ani nebude:)
Který? Je tam sámoška od zítřka.
Však proto je to nyní dražší, musíte si skočit za strojvedoucím 😉
Až zjistí, co to obnáší a kolik to stojí, zavřou to sami.
Nezavřou. Oni to nedělají na výdělek ale jako koníček . A koníčky většina lidí dotuje, jinak by to byla práce.
Tohle je ale koníček, který jim nemalými penězi dotujeme my všichni. Nejsem pro zrušení, ale nalijme si čistého vína, se ZDO tento provoz nemá nic společného. Za rozumný kompromis bych zde považoval sezoní muzeální provoz.
Přes léto posílit, zima autobus.
Posílení znamená druhou soupravu v oběhu, protože coby přípoj od/do Krnova, nestihne vlak dojet do Osoblahy a zpět.
A pokud by to mělo být jen přes léto, tak by se případné fixní náklady rozpočítávaly do ještě nižšího počtu km za rok.
No já nevím ale 4 páry denně nelze chápat jinak než muzejní provoz. Pro pravidelné cestující nepoužitelný.
To stejné platí i o lince S15 Jeseník – Krnov.
Nikomu nic nebrání to tam na 2h takt posílit.
Ostatně, kdysi tam tento rozsah spojů byl. http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2011-2012/2011-2012_292.pdf (naposledy zde)
Jinak samozřejmě to chápu. Byl jsem tam loni v květnu a v odpoledním vlaku z Osoblahy do Třemešný dojelo 8. Já s přítelkyní jsme jeli z Osoblahy. Tři lidi přistoupili v v Bohušově a tři v Liptani. Což jsou jediné 2 obce co mají zastávku v obci. Jinak to byla pěkná hodně pomalá jízda v poli. Krásný návrat do 19. Století.
Též tam primárně jezdí pouze šotouši. Zbytek lidi má v okolí auta. Jinak tam žít nejde.
Obce nebyly spokojené, že ČD nemají čím jezdit, tak dopravu raději převzaly samy a lokomotivy si pronajaly… od ČD.
Jj moc logiku to nedává.
Důvod bude asi ten, že když ČD posledně vozy opravovaly, tak to trvalo celé století. Pokud budou vozy pronajímat, tak bude v jejich ekonomickém zájmu to udělat co nejrychleji.
To zcela jistě, ale také budou ČD mnohem více motivované hledět na to, aby na tom pronájmu vozidel externí firmě neprodělaly.
Však pan Chovančík to vysvětlil, akorát asi neví co říká.
Přeji samozřejmě úzkokolejce mnoho úspěchů nicméně moc nevidím smysl.v tomto trucpodniku
Snad to s touto novou společností nedopadne stejně jak s JHMD… Byla by to velká škoda.
Jaký trucpodnik?
O koleje se stará stát (náhodou nedávno skončila výluka s větší výměnou pražců) , o vozidla se nadále stará stát a parta místních starostů (a šotoušů z dovozu) bude na stejný rozsah provozu brát dvojnásobné dotace.
Na podporu Ukrajiny není, ale na Agrofert, ostravský silniční most s plamenomety a Osoblažku musí zůstat. Snad to Osoblaha (obec) v budoucnosti neodskáče jako na jaře 1945.
Ti šotouši z dovozu, to mají být ti co tam žijí, mají k té trati a jejímu okolí vztah, angažují se například v opravách budov, propagaci tratě, jízdách parních vlaků a tak? U těch je alespoň šance že k tomu budou mít trochu jiný přístup než ČD.
Ta „přebírající“ figura na 3. snímku je evidentně Jakub Sýkora (ČDC) žijící v Ostravě. A takových tam je víc – uznávám, další nebydlí v Ostravě.
PS: Kolik toho Jakub na těch budovách opravil?
Já nikoho nejmenoval. Některé lidi tam značně zainteresované znám a vím že to jsou srdcaři, kteří pro tu dráhu žijí 🙂
Srdcařům to neberu. Ať si jezdí, ale za svoje! Za těch 21 let už spolku pár desítek miliónů na dotacích do kasičky přistálo. Dle mne jsou jediné rozumně utracené peníze ty na opravu budov.
Stát i kraj se k té trati chovali vždy nadstandartně přívětivě. Trať, budovy i vozidla opravená, provoz v závazku ZDO celoročně zachovaný, chování ČD i kraje k novému provozovateli velmi vstřícné, nový provozovatel plný elánu. Moc si nedovedu představit, co ještě více by jste si představoval. Pravda, ještě nějaké ty cestující by to chtělo…