České dráhy chystají pořízení akutrolejových vlaků, jednotky na baterie mají jezdit do Štramberku
Nové jednotky RegioPanter pro Jihočeský kraj. Pramen: České dráhy
České dráhy řeší, že by pro pořízení jednotek využily rámcovou smlouvu se Škodou.
Osobně jako cestující mám názor, čím míň panterů tím líp. Podobně jako čím mín 810 tím líp. Ale bohužel je to přesně naopak. Budou jezdit i na Opavu dost možná.
A proč čím míň Panterů???
Mě přijdou naprosto v pohodě ve srovnání s jinými stroji..
Mě to opravdu na horším svršku nebo vyhybkách připadá značně nekomfortní. Nevím proč.. Když to má pneumatiku. Ale ..
Protože to má podvozky jako lokomotiva.
Jak ty vlaky do Štramberka jezdí vytížené? To chce aspoň 50 lidí na vlak v průměru (teda ne jen ve špičce), jinak je to vyhazování peněz do luftu.
Místo normální odpovědi samé mínusy. Zdejší komunita je už fakt totálně vypatlaná 😂
A jaký smysl nesmysl má něco uřezat o pár km dřív, když je to v podstatě městská čášt? A turistický cíl, Aby v tom zbytku pak bylo méně cestujících? Zrušíme i Kopřivnici? Mě se obecně vůbec nelíbí, že to nedojede do uzlu do Veřovic.
A to nemluvím o nutnosti vystoupit v Kopřivnici nebo Štramberku, když jedou do Veřovic a vlak jede ze Štramberku do Kopřivné a zpět do Veřovic a musí čekat více jak půlhodinu a v opačném směru z Veřovic přestup ve Štramberku na Spěšný vlak nebo z Ostravy H. l. N přestup ve Svinově a ve Studénce.
At se dívám jak se dívám, přestup je jen na a z Sp (protože 842 od Štramberku nahoru neprojede).
V 6:14 ze Studénky do Veřovic v pracovní dny a minimálně v sobotu v 5:01 jsou přestupy z Os na Os nebo nutnost jet do Štramberka zpátky do Kopřivnice a pak až do Veřovic. A byly doby kdy ráno a část dopoledne při trase Studénka Veřovice byl u každého druhého přestup z Os na Os v době kdy tu nejezdili Sp.
Do Veřovic to nedojede, protože Panter tam nesmí, příliš vybočuje v obloucích z profilu a má problém s lomy sklonu.
Kdyby jezdily málo vytížené tak by asi nejezdilo od letošního prosince 7 páru místo 4 v pracovní dny a 3 místo 0,5 přes víkend.
Já to nevím, proto se ptám. Je normální se v diskusi zeptat a normální je odpovědět (nebo nechat bez odpovědi). Nemám republiku proježděnou tak, abych věděl úplně o všem. Nasazení více spojů může (ale taky nemusí) být vyvolané velkým počtem cestujících.
Vlaky od Štramberka (Kopřivnice, Příbor) jezdí do Studénky cca v hodinovém taktu s přestupy na R8 nebo Os v obou směrech. Jde o to, odstranit ten nekomfortní přestup ve směru na Ostravu. Od roku 2020 se podařilo nasadit nějaké přímé Sp. Od nového jízdního řádu jich pojede opět víc. Potenciál cestujících na 325 určitě je i rychlost je celkem konkurence schopná (a to je šance pro zlepšení už jen nasazením pantera bez zásahu do infrastruktury). Pokud chceme přetáhnout další cestující z aut na vlak, tak na 810 s přestupem je opravdu nenalákáme. Dopravní proudy z té oblasti směrem na Ostravu… Číst vice »
Díky za konkrétní informaci.
Ono kdyby SZ udělalo lepší jízdní doby pro ten spesnak tak dá se to zkrátit o 5-7 minut. Po zrychleni úseku Kopřivnice -sedlnice další minuty
Ráno slušně zaplněno ..dopoledne jak kdy a odpo je to víc jak 50 lidi v 811+ 010. Spesnaky moc nejezdím ale jezdí taky dost lidí hlavně Kopřivnice Studénka..do ovy
Tahat baterky do kopce a zpět. Podle mě zase krafina. A když se pak zjistí spotřeba – tsi tak + baterky. + cena baterek na nějakou jejich životnost přepočteno na cestujícího. Obávám se trochu zda nebudou po nějaké době se poohlížet po staré dobré eko 810tce. Autu a podobně.
Paradoxně tahat baterku do kopce na neelektrifikované není zas tak špatné, protože při cestě z kopce se dá opět nabíjet. Motorák musí energii mařit v brzdách (případně retardéru nebo brzdovém odporníku).
No.. Teoreticky. Prakticky to většinou tak slavné není.
Jako samozřejmě, rekuperace dokáže dostat zpět do baterky cirka třetinu toho co se ztratí jejím tažením do kopce, ALE, ona dokáže cestou z kopce uložit i mnohem víc energie (pokud na to má vhodnou kapacitu a rychlost nabíjení) získaně bržděním celého vlaku… takže do kopce malá ztráta, z kopce potenciálně dost velký zisk…
Jo, a ty baterky navíc budete tahat u zastávkového vlaku. S TSI navíc. I tam kde jsou troleje.
A já se ptám, nebylo by v konečném horizontu ne TSI vozidlo bez baterek mnohem úspornější?
Ačkoliv chápu, že příme spojení do Ostravy a 160 zejména po liberaliaci R8, kdy jsou cestující voženi lc. lákavé.
Ale je to jak u blbých jezdí po koridoru R. A pak os Do mošnova. Do studenky. A ještě do suchdolu. A ne do hranic. Super výsledky za 30 let.
Ti lidé ale jezdí do Ov z nejpočetněji z obcí na trati 325, ne z vesnic na koridoru. Ani ne z Hranic (navíc tam stojí dálkové spoje). Linky Os se mají stavět podle toho.
Vymýšlí se kraviny s VRT, usilovně se projektuje vrt už 15 let. Ale 20 let eurodotacích propadlých. A mohla být zmodernizovaná trať stejně jako na Opavu. I s Frýdkem. Ale to je pryč. Elektricky, potichu a rychle. A kdybychom nebyli deb. tak i s PZB. Ale ne. Do 2030 (optimisticky) se budou crcat s rozpadající se Ostrava Frýdek Frenštát. Přesto,že do Frýdlantu to bude jen jednokolejně. Další již stá výluka téměř měsíční.. V době palivové krize. A tahle trať. Zádné konkrétní modernizační kroky nevidím. Projekty atd. Takže ta se asi dřív rozpadne. Nebo ji zase budou látat do původní podoby… Číst vice »
Není ten kozoroh úzkorozchodný? Mám takový pocit, ale jistě to nevím.
Je, ale nemyslím, že by s tím měl Stadler problém.
A bez drncání.. A klepání.
No, ono překvapivě palivová krize není moc argument, teoreticky zdražila víc elektřina než nafta, takže rozsáhlá elektrifikace zrovna teď na tom není líp než bylo před rokem…
No ta Opava …je kočkopes místo 100 km/h t mohlo být víc. Ostrava – valmez zrychleno opraveno i když částečně ..jízdní doby jak z doby 1870 ..zkurvena SZ
Jepší elektrický kočkopes 100 kmh a elephant než 810.
Ví někdo jak v 2019 dopadla přestavba dvou RegioPanterů na baterkové?
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/provoz-a-technika/cd-prukopnikem–predstavi-hybridni-vlaky/-19799/21,0,,/
Jo dostaly běžnou prohlídky a nazpátek do Brna.
Tzn bez baterek?
Jo
Po zadrátovaní do Zastávky by se hodili i na vlaky Brno – Ivančice/Třebíč. Jsem zvědavej, jak se ten vlak Škodě povede.
Kolem Ostravy je celkem málo zadratovanych trati oproti prazea
Elektrizace trati Studénka- Štramberk je synergická až s výhledově realizovaným přepínáním (realisticky nejdříve 15 let). Do té doby už bude potřeba osadit staré dieselové vozidla jedoucí přes koridor do Štramberka odpisově drahým mobilním ETCS.
Ještě dávám do placu svou diplomku, která se zrovna výběru vhodné technologie na této trati věnovala. Závěr byl: pokud je v plánu investice do nových vozidel, je jako řešení nejlepší BEMU.
https://dk.upce.cz/bitstream/handle/10195/78033/SladekF_PosouzeniVhodnosti_PN_2021.pdf?sequence=6
Na kolik se z diplomky při samotném rozhodování vycházelo, vlastně nevím.
V práci je i pár nepřesností (chybějící cena za údržbu TV, nesprávné simulace dynamického nabíjení pod TV, neaktuální ceny energií atd.), nicméně určitý obraz snad dává.
Není vzhledem k přepravě nákladu elektrifikace ,ideálně do Veřovic…reálné to bude do Štramberku.
Ano, elektrizace trati je nejlepší volbou, nicméně do doby její vhodné realizace (souběžně s přepínáním) se jeví jako vhodné řešení BEMU. Až bude zadrátováno, akumulátor se jednoduše vymontuje a prodá do stacionárního uložiště/ nasadí na jiné výkony atd a stejné vozidla mohou pokračovat na lince jako EMU.
Ano do té doby se to rozpadně. A budou to v mezičase znovu potichu předělávat do původního diselu za těžké prachy poplatníka.
Jasně určitě to vydrží 15 let. Všichni jsme naivní.. My taky vydržíme 15 let.. Času dost.
A navíc to ani prý nechcou modernizovat. Pouze nějak lacině zadrátovat. Zoufalé.
Tohle by byl asi ideál i pro trať z Frýdku-Místku do Českého Těšína, potažmo i do Ciezyna. ČT je elektrifikován, F-M bude (jednou) ale „díry“ mezi nechcou troleje.
Zadratovat jezdí tam naklady
neprekvapili by, kdyby se nejdeiv objednal prototyp od Skodovky naprimo, a az se to nauci, tak se vypise „otevrene“ vyberko s lhutou ve ktere to Siemens, Stadler, CAF, Hitachi nestihnou
Jen další poblouznění z KODISu…….a dopadne to stejnou ostudou jako u 5 prototypů push-pullů
co je tam za problém?
Samá porucha a když to jede na všech spojích na kterých to má jet tak to je zázrak.
Aneb jak to udělat tak abychom nemuseli soutěžit a nedejbože nevyhrála jednotka od jiného výrobce než je Škoda. Prasárna. Ale ČD evidentně, i po letech, baví testovat škodovácký prototypy.
Já se Šádewerke nikdy nezastával, ale v tomto případě bude většina dílů společná se stávající řadou, takže by ČD udělaly chybu, kdyby koupily něco diametrálně odlišnýho.
Dělat soutěž na pět jednotek je nesmysl, ale zase to není u ČD nic neobvyklého soutěžit rámcovou smlouvu s povinným odebráním tak malého množství jednotek. Hádám tedy, že ČD roztříštěnost nevadí, když je ochotna platit v soutěžích výrazně víc za to, že závazně objednává jen malé série. (Alternativa, tedy že už dopředu ví, že toho odeberou víc by totiž byla potvrzením korupčního chování).
Se kterou ? Ony ty poslední pantery toho s prvníma nemaj po elektrický stránce moc společnýho.
Je to logické když se dělají víc než deset let.ale většinou ty série jezdí spolu…
Furt to nemá vliv na to, že těch společných dílů až tak moc nebude. A do toho by ještě hodily vidle baterkoidi a jejich upravená výzbroj.
Ano jde také trochu o čas. Kraj chce nasazení jednotek co nejdřív, v horizontu jednotek let. Pokud by musela proběhnout nová soutěž, se všemi lhůtami, případnými odvoláními a tak podobně, bude dodací doba podle mého názoru výrazně delší. Plus jak zde už zaznělo, jedná se o několik kusů, což nebude atraktivní pro žádného zahraničního výrobce.
Ano, žádné dlouhodobé koncepce. Včera jsme se rozhodli a zítra to chceme dodat. To je cesta do pekel. Dělat soutěž na dopravce 5 let předem? Vůbec, my to zadáme napřímo rok předem, protože za rok to přece nikdo jiný než náš vybraný dopravce nestihne.
A lhůta k podání nabídek trvá 2 týdny. Děs.
Na té rozhrkané trati to bude super.
Není už náhodou smlouva na RegioPantery vyčerpaná? Jednotky jsou již zasmluvněné jinde, odkud by je tedy sebrali?
Nejspíš by se musely objednat nové jednotky, protože to jistě nebude jen o dosazení baterií.
Jedná se o využití stávající smlouvy
I když to bude v podstatě nová řada?
Tak si znova přečtěte článek…
Já jo samozřejmě četl a na konci se píše:
„Rozhodnuto ale stále není.“
Pročež mám pochybnosti, že bude rozhodnuto ve prospěch změny kontraktu.
Ten koncept vlaků z Ovy na Studénku je skutečně zvláštní. Krom RGJ, Leo a Os ze Svinova na Suchdol jezdí ještě vlaky na Mošnov a tyhle Do do Štramberka. A pak nemá být ten koridor zasekaný když to jezdí jak tramvaje.
Nevím, jak vypadá dopravní mapa, ale podle mě bude více lidí jezdit mezi Ostravou a Štramberkem, než mezi Ostravou a Suchdolem. Více logické je dělení ramene ve Studénce s tím, že by vlaky jezdily do Štramberka/Veřovic a ti, kdo potřebují směr Suchdol, přestoupí na pendl Studénka-Hranice.
No právě. Ale to se neděje a ty vlaky se tam pak jezdí společnou trasu.
Ono to jistě bude mít co do činění s hranicemi kraje, protože žijeme ve Vypatlanistánu, kde spolu jednotliví krajští koordinátoři nespolupracují, následkem čeho jsou nesmyslně rozdělená vozební ramena.
Hranice kraje až tak ne, hlavní je počet cestujících. A ten je kromě špičky dál za Suchdol minimální.
Co hodinu jezdí R8, není problém. K tomu od některých i Os Suchdol-Hranice.
A jak je možné, že z Olomouce na Vsetín jezdí přímý Sp?
Co takhle Ostrava – Studénka dva panteři, přední normální panter bude pokračovat dál směr Hranice (Přerov), zadní bateriovej pojede po chvilce do Štramberka. Při cestě do Ostravy obráceně bateriovej počká na klasickýho pantera a pojedou společně do Ostravy. Jelikož jsou to stejné jednotky jen je jedna rozšířena o baterky nebude problém s komunikací mezi jednotkami.
Tyhle věci vypadají krásně na papíře, ale ani v podstatě unifikovaná řada nezaručí, že si spolu dvě jednotky budou bez obtíží povídat. Už mockrát se v provozu stalo, že zůstala dvojice panterů viset na trati, protože si jeden postavil hlavu. Další věcí je, že musí obě jednotky přijet načas, jinak uteče okno v dopravní cestě a je zaděláno na problém. Pochybuju, že by SŽ dokázala jednat dostatečně pružně, pokud by se tak stalo.
Třeba. Je to jedno z možných řešení.
Ale ta hustota vlaků mezi Studénku a Svinovem nedává smysl. O tom kolik lidí jede pak na Mošnov radši nemluvit.
Vždyť spolu neumí ani zdualizovanej panter a panter z nový serie. A o komunikaci s panterama pro JMK jsem taky slyšel nehezký věci..
A náhodou první bude zpožděný a druhý bude čekat před stanicí, aby mohl se napojit za něj?
Co je na tom zvlaštního? RGJ, Leo, CD dalkovina nestavi třeba v Jistebníku. OS Svinov Studenka a pak se děli, pokryva taktnost. SP do Štramberku je rychle spojeni štram s dopravnimi uzly. Aktualně je to takové provizorium, které by měli ty bateriové vlaky měly nahradit.
Podle mě by na letiště měli vlaky z Ostravy dělat úvrať a pokračovat dál do Štramberku (a samozřejmě opačně).
Tak je to u těch bateriových zamyšleno.
Tak to je ve výhledu.
Nenechal si pred casem kraj sam udelat studii elektrizace?
„Před časem“ znamená za jiné politické reprezentace, že?
Proč by to dělal.. Studénka Štramberk se měla dratovat 2025..
To už se naučili dobíjet pod stejnosměrem? (dosud všichni výrobci tvrdili, že to fakticky nelze)
Není to náhodou jednodušší? Baterie obvyle bývají stejnosměrné.
Baterie jsou vždy stejnosměrné. Jednodušší je nabíjet ze stejnosměrné sítě není, neboť napětí sítě se musí snížit. Což je komplikovanější, než u střídavého proudu, ale samozřejmě to jde; ostatně existují bateriové trolejbusy a tramvaje, které jezdí pod stejnosměrnými sítěmi. T448 zmiňovaný problém bude nejspíš spočívat v dosažitelném proudu, odebíratelném sběračem ze stejnosměrné troleje.
Proboha, co řešíte? To se jako doteď dobíjí baterie policajti pendrekem?
Škoda, že neobvykle není k dispozici baterie střídavá. To by byl vynález století.
Roztočený setrvačník spojený s alternátorem, nemáte-li polovodiče. Ovšem proč nově vyžadovat technologie 50 let nahraditelné něčím lepším. Bavíme se o tyristorové regulaci pro lokomotivu: https://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_BB_15000
Tohle má vyreseny každý domácí FVE … jen letos jich bylo 9300 nových. Snad se to podari vyřešit i ve vlaku.
Elektrobusy tedy nabíjet z tramvajové troleje nejde???
Nejde :), chybí 2 pól. Ale z trolejbusové to už jde.
Se ukolejní…
Pár zkušebních kousků možná, ale minimálně dalších 5 let bude pohon elektřinou dražší než na naftu.
Na těch pár kilometrů to zase takový rozdíl neudělá. A právě v tom je kouzlo komba dráty/baterka.
To určitě nebude navzdory současným cenám.
Naopak po překonání nedostatku plynu půjde elektřina dolů.
Zatim to vypada, ze problem nedostatecne nabidky energii bude vyresen vzorcem, ktery prorokoval nas zvlastni velvyslanec pro energetickou bezpecnost Bartuska. Cituji zpoza paywallu: „… Asi žádný politik to nebude chtít říct nahlas, ale pokud zůstanou ceny energií vysoké, část českého průmyslu to zkrátka zabije. Jeho velkou část tvoří subdodávky zboží do Německa a dalších západních zemí, což je výroba s vysokou energetickou náročností. Pokud cena energií stoupne třeba o 30 až 40 procent, může to být pro řadu českých průmyslových podniků likvidační. A tím pak spotřeba elektřiny klesne.“ https://denikn.cz/714502/trvale-vysoke-ceny-energii-cast-prumyslu-zkratka-zabiji-varuje-diplomat-bartuska/ Vsimavy ctenar jiste zpozorni jiz u data publikace clanku a udela… Číst vice »
Pan Bartuška nevěděl co nastane. Opravdu neznal datum invaze na Ukrajinu.
On jen reagoval na skokové zvýšení ceny loni touhle dobou. Že je je to platné i dneska už není jeho zásluha.
Jo mimochodem: Příští rok bude blesková povodeň. Jen nevím, kam přijde.
Ale jak chcete řešit tržní mechanismy? Centrální plánovací komise místo toho?
To už tu bylo a moc se to neosvedcilo, jako vhodný ekonomický model…
No… jelikoz do trznich mechanismu kazdym dnem zasahuje zelena ideologie natolik, ze vice zregulovane „trhy“ jsou snad jen v oblasti automotive (a samozrejme cehokoliv spojeneho se zeleznici a jejich predpisy na vsechno v kazde zemi zvlast :-))… Zadny „volny trh“ nezbyl, byl uregulovan. Tedy, dle meho zde neselhal trh, ale zelena ideologie podporena ruskou propagandou (jaderky jsou fuj, nabizime levny plyn, ten je eko… oopsie.). Takze a tudiz se nabizi uvaha, zda by nebylo vhodnejsi provest revizi toho, kde je jeste volny trh (klidne celoevropsky) prinosny, a co jsou verejne statky, ktere by mel svym obcanum zajistit za vyrobni_naklady+primereny_zisk stat.… Číst vice »
Ruské jaderky jsou nejlepší na světě a Rusové je staví za nejkratší dobu. Ale roura s plynem je levnější.
Nejlepší nejsou, ale fakt je že jich staví docela dost, což dává některé výhody sériovosti… Lepší bloky dnes mají už Jižní Korejci, a evropané (EPR) je uměli už dávno (schválně se podívejte na parametry takových německých AE z konce osmdesátých let), teda když je zrovna obstrukce zelených (plus částečně vlastní chyby) nechaly nějakou dostavět…
Zelená energetika není problém, ale fungování trhu netrhu.
Aneb když kraj přestal věřit SŽ že tu trat zadratuje. Je to podobný příběh jako trať na FM a Frýdlant. 30 let řeči a skutek utek.
Přesnějším měřítkem je nástupiště ve Skotnici, které se stavělo pro dlouhé elektrické jednotky a je tam víc jak 50 let. Jinak vlastně všechny pozemky pro dráty SŽ má a není potřeba nic odkupovat, ale musí se jen chtít.
Frýdek je posunutý na 2028…ale i v to nevěřím. A
Elektrifikace Studénka – Veřovice to je taky už v nedohlednu.jinak chválím Moravskoslezský kraj za tuto aktivitu.
2028 ?
Tak to se tam ty brejlovec ještě povozí: – D
Je to posunuté kvůli obcím kolem Frýdku ..kvůli odklonovym nakladnim vlakům.. po dobu výluky a elektrifikace .
S prominutím deb…
Jako že potom už nebudou??
Poslední uváděný termín 2026 – 2029…..
A to jako jen do Frýdku..
Chtělo by to hlavně pořídit na tuto trať vozidlo, které bude schopné dojet až do Veřovic. Současný model s přestupem na šukafon ve Štramberku je nejenom nekomfortní, ale hlavně neefektivní.
Takové vozidlo ale neexistuje.
Na Veřovice může jet vlastně jen 742 nebo 810.
Nezkoušeli Pantera na Lipence? Má tohle menší oblouky?
Je tam omezení na vzdálenost otočných čepů. Už nevím kolik ale nevyšlo to na běžné vozy jako 842.
U 2 nápravovových vozidel – pevný rozvor max 6,5 m, u čtyřnápravových vzdálenost otočných čepů méně než 16 m a vzdálenost čepu od čelníku méně než 2,5 m
Ano má přímo ve Věřovicích jenom 127m.
Tak se udělá zastávka Veřovice Podlesí a bude to končit ještě před obloukem : – D
Na připoje půjdu pěšky.
Panter může na nejmenší poloměr oblouku 125 m
Jedna přeložka s tunelem by to vyřešila ne?
https://mapy.cz/s/gedafamuse
A platit takovou kravinu bude kdo? To nemá šanci projít žádnou studií providitelnosti. Zase taková frekvence cestujících tam není.
Tak i bardotka se tam projela a btejlovec.mozna i to kvatro by to zvládlo.podle poloměru oblouku to vychází…ale SZ do toho hodily vidle.
Podle poloměru možná ano. Ale podle vzdálenosti otočných čepů ne. Otázka je jestli se to nemůže vyzkoušet a přehodnotit, případně za nějakých podmínek povolit.
Kvatro taky projelo, ale musí jet solo.
Jo kdy ?
Datum přesně nevím, ale byla nějaká porucha na nocujícím kvatru a tak ráno poslali další z Valmezu přes Veřovice, aby to stáhlo do Ostravy.
Misto toho abu se konecne udelal poradny projekt zbyvajici cas trati na koprivnici poradne zmodernizovala a elektrifikovala
Ona prošla částečnou modernizací..Určitě se dá zrychlit úsek Kopřivnice -pribor.sedlnice – Skotnice.
V tom případě je to klasický salámový paskvil.
Ono to už na více místech zrychlit v původní stopě moc nejde. Jde to trochu narovnat, ale to nikdo nezaplatí.
Vždyť je to až na Příbor docela rovné. V mapě..
Na těch prvních dvou km by asi 160 šla, ale pak se dostaneme k Bartošovicím, kde oblouk znemožní zvýšení, protože by se muselo překopat zhlaví, na druhé straně taky + možná barák v cestě. Trianglem se taky 160 projet nedá a musel by se přestavět. Pak následují zase asi 4 km, kde se 160 dá udělat, ale potom je Příbor bez šance na zvýšení za Příborem jsou zase asi 3 km, kde se 160 s malou přeložkou dá udělat, ale potom už vůbec nic. Ono to až tak rovné není jak se zdá. Rozdíl v čase 100 nebo 160 bude… Číst vice »
Ale nyní se tam táhne 810 ka jak smrad 80 kou. Nemusí být 160. 120 by byl značný pokrok.
Jenže to neudělá ani kraj, ani dopravce, to musí udělat Správa. Podobně nechodíte k pekaři, aby vám prodal žárovku.
Zajímalo by mě zda únosnost té tratě vyhovuje elektrickým jednotkám?
Tak to můžete být úplně klidný : – D
Jsem si zrovna říkal jak tam mohou projíždět ty dva tisíce tun nákladní vlaky a neprojede elektrická jednotka 🙂
Tam jezdí nákladní vlaky .. Štramberk vápenec takže úplně v pohodě.do Sedlnice nafta.
A nebyla by rychlejší elektrizace do Štramberka než vývoj ve Škodovce?
Nebo už něco mají (předpokládám pantera osazeného baterkama), jen to vyzkoušet?
Elektrizace ze Studénky do Štramberku by byla žádoucí i kvůli nákladní dopravě.
V duchu elektrizace odboček do vesnic v JMK by se klidně mohlo elektrizovat až do Veřovic, zcela nezávisle na teoretickém zadrátování 323. Nicméně to sebou nese i nutné rekonstrukce stanic a zastávek, protože žádná taková stavba za poslední dobu se netýkala jen výstavby infrastruktury pro provoz elektrických vlaků. V případě Štramberka jsou to minimálně dvě nová nástupiště.
Tak ona trať přes Štramberk by potřebovala pořádnou rekonstrukci. Ono nasadit na tu trať nové jednotky mi přijde jako typická česká cesta – děláme to správně ale výsledek stojí za hovno.
Tak celková rekonstrukce by byla určitě žádoucí, včetně zadrátování, nicméně i teď je od Kopřivnice do Sedlnic traťová rychlost 80, pak do Studénky 90 a od Studénky koridor. Navíc ve směru od Studénky na Štramberk to pořád stoupá a sklon se postupně zvyšuje. Současně nasazovaná vozidla se na tu traťovou rychlost kolikrát mezi zastávkami ani nedostanou (811), nebo když tak za dlouho (842).
842 se na trať rychlost dostane ale jsou tam volné jízdní doby .811 v sólo dolů taky…ale má max.80km/h
Bavím se o cestě nahoru. Z kopce pojede všechno.
Ze Studénky do Sedlnice je to nové a je tam stovka.pak je tam 80 km/h částečně vyměněny pražce + kolejnice .příbor oblouk 65 km/. Pak do Kopřivnice podbito minulý rok.trat celkem v pohodě.
Asi jo, ale se SŽ to bývá často na dlouhé lokty (zdravíme ze Zlína) a mezitím se už léta může jezdit. Předisponovat po případné elektrizaci vlak jinam je to nejmenší.
Elektrizaci ČD nevyřeší, a asi chápu, že se nechtějí spoléhat na SŽ. BEMU si asi chtějí vyzkoušet v provozu tak jako tak, zrovna v MSK kraji je těch tratí, kde by to mohlo jezdit i víc, tak je určitě užijí.
Tak bateriovýho pantera slibuje Schadewerk od 2018. To už by to mohli mít aspoň na papíře.
Jak je na tom Škoda s vývojem alternativních pohonů? Pokud vím, tak jednotky s baterií byli ve vývoji a vodíku moc nemluví.
No prostě se bude Šádewerke opět sponzorovat prototyp, kterej bude více stát, než jezdit <3
Proč myslíte? Před chvílí jsem dvouzdrojovým trolejbusem Škoda přijel, jezdí denně za každého počasí. Do Turecka dodali v tomhle uspořádání tramvaje (tam nechteli hyzdit trolejí část města) a tak bych je nepodceňoval. Pokud to umí v této velikosti, BEMU taky zvládnou. Ale lokomotivy ať už raději nezkoušejí 🙈
Ony vlastně baterky, jako zdroj energie pro pohon jsou úplně nejjednodušší ze všech možných alternativ. Jenom jde o to, kam ty baterky narvat, aby se nezmenšila moc kapacita avyhovělo to všem normám.
A proti vodíku mají 3x menší spotřebu primární elektřiny.
Parciální trajfy máme i v Brně a ano, fungují. Jenže tady jde o schválení nového typu pro provoz na železnici, nikoli v ulicích města. Neříkám, že to Šádewerke Pilsen nedokáže postavit, otázkou je forma a časový horizont. A historie mnohokrát ukázala, že právě s těmito dvěma ukazateli mají v Plzni problém.
Myslíte víc stát a víc stát ;-D