České dráhy chystají pořízení akutrolejových vlaků, jednotky na baterie mají jezdit do Štramberku
České dráhy řeší, že by pro pořízení jednotek využily rámcovou smlouvu se Škodou.
České dráhy jednají o tom, jak pořídit nové akutrolejové jednotky, které by kromě elektřiny z trolejí využívaly k pohonu i elektřinu uloženou v bateriích. Typ jednotek označovaný jako BEMU má jako první jezdit v Moravskoslezském kraji.
„V současné době se připravuje pořízení vozidel typu BEMU podle požadavku Moravskoslezského kraje k obsluze linky Ostrava – Studénka – Štramberk, která využívá elektrifikovanou i neelektrifikovanou trať. Bližší podrobnosti k záměru poskytneme, až bude připraven k realizaci,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.
Bateriové vlaky by umožnily přímé spojení i z měst, kde není elektrifikovaná trať. Už v minulosti se mluvilo v případě Českých drah o nasazení takových jednotek na jihu Moravy. Stejná technologie zažívá v poslední době rozmach zejména v Německu, umožňuje vyřadit dieselové soupravy.
České dráhy už loni vypsaly předběžné tržní konzultace na dodávky bateriových či vodíkových vlaků. Aktuálně je ale ve hře pořízení prvních jednotek bez soutěže od Škody Transportation. Dopravce chce využít rámcovou smlouvu na dodávku elektrických jednotek (EMU), část by změnil z EMU na BEMU. Rozhodnuto ale stále není.