České dráhy chystají novou celoroční myčku vlaků v Plzni, vypsaly tendr na projekt
Nová myčka vlaků by měla doplnit velkou údržbovou halu za 200 milionů, jejíž stavbu dráhy zahájily loni.
České dráhy pokročily s přípravou stavby nové celoroční myčky v Plzni. Aktuálně vypsaly výběrové řízení na zpracování projektové dokumentace, a to pro myčku samotnou a jejího technologického kolejiště. Předpokládaná hodnota zakázky je 31 milionů.
Nová myčka by měla doplnit velkou údržbovou halu za 200 milionů, jejíž stavbu dráhy zahájily loni v září. Hotova má být za rok. Hala má sloužit především pro údržbu jednotek RegioPanter a RegioShark. Aktuálně probíhá výroba dvouvozových RegioPanterů pro karlovarsko-plzeňskou linku P1 Západ (4 ks) a plzeňskou linku P2 Beroun – Plzeň – Klatovy (11 ks).
„Potřebujeme v Plzni moderní zázemí pro kvalitní a efektivní servis. Stávající pracoviště již kapacitně a technologicky nevyhovují počtu a typu vozidel. Na základě nově uzavřených smluv v rámci regionální dopravy se totiž zvýší počet servisovaných vozidel,“ uvedl mluvčí drah Robert Pagan. Projektová dokumentace k myčce má být hotova letos, stavba začne nejspíš příští rok.
Dráhy využívají velké myčky s celoročním provozem v Praze, Bohumíně, Hradci Králové, Českých Budějovicích a Brně. Brněnská je ale v majetku Správy železnic. Menší myčky jsou například v Chebu, Havlíčkově Brodě, Liberci, Děčíně nebo i v Plzni. Ty ale nejsou provozovány v zimě.