České dráhy chystají nákup dalších ojetých vozů Stadler RS1, nahradí Regionovy
Motorový vůz Stadler RS1 841.2 na trati Kralupy - Louny ve stanici Klobuky v Čechách. Foto: Michal Chrást
Podle Českých drah by mohly RegioSpidery jezdit ještě 15–20 let.
Jakou má RS1 spotřebu nafty ve srovnání s Regionovou?
Kolem dvounásobku, když má oproti Regíně dva motory obdobného výkonu.
Ale ty dva motory tahají podobnou hnotnost. Stejné auto se 100 kW motorem také nemá dvojnásobnou spotřebu oproti 50 kW verzi.
Počkám si na odpověď někoho, kdo má zkušenost. Čistě teoreticky ale to, co píšete, neplatí. Dokonce silnější motor na stejně těžkém vozidle může mít nižší spotřebu, protože se tak snadno nedostane na maximum výkonu a mimo optimální otáčky. A spalovací motory mají relativně úzký rozsah optima.
S mým rodinným vozidlem Ford Galaxy (motor 2.0 l) jezdím se spotřebou kolem 7 l/100 km, po německé dálnici při rychlostí 160 km/h kolem 8. Služební Škoda Roomster (motor 1.2) jede obecně o kousek úsporněji, ale při dálničních rychlostech leze spotřeba hodně přes 10 l/100 km.
Když jsem přesedlal na (novější) auto s dvojnásobným výkonem motoru, spotřeba mi naopak klesla. Zázrak? Na tom vašem odhadu bude něco špatně.
Záleží především na stylu jízdy. RS1 je sice lehounká, ale taky udělá 1m/s² celkem v pohodě, zatímco regionova neudělá ani 0,5. Pokud pojede stejně jako regionova, tak nesežere o moc víc, ale pokud budete chtít využívat jeho vlastnosti ke krácení jd, tak si minimálně o půlku víc vezme, spíš víc.
A bavíme se tu výslovně o (dvoudílné) Regionově 814 nebo i o něčem jiném? tam to bude vzhledem k trochu větším ztrátám dvou motorů RS1 a k 20% hmotnosti navíc o něco vyšší spotřeba, motor(y) nejsou zase generačně novější aby to „dohnaly“ úsporností.
Ale bude to citelně živější, kulturnější jízda uvnitř a hlavně to nezůstane viset v kdejakém kopci na napadaném listí… Nemožnost ETCS pro Regínu je často přímo diskvalifikující. A třeba ještě RS1 dostane někdy generálku se zástavbou novějšího (=úspornějšího) motoru…
Jízda ve vlaku se stazenym oknem je zábavnější. Ale jen pro malou skupinu lidí, nutno dodat. Níže v diskuzi si jeden z diskutujících posteskl, že kouzlo zeleznice mizí. Ma pravdu a bohužel je bezdůvodně napadan lidmi, kteří působí, jako by jim pomalu chtěl brat klimatizaci v narvanych příměstských vlacích a obnovit výrobu zabotlamu. Nechapu, proč nejsou trochu tolerantnejsi. Stahovací okna nemají budoucnost, to je jasne. Ale pokud jsou někde v Českém lese nebo z Kralup do Neratovic, kde žádné davy lidí nejezdi a nikdy jezdit nebudou, je to moc fajn. Pro většinu cestujicich je dnes výhodnější klimatizace. Do vlaku nefouka… Číst vice »
Děkuji vám za váš komentář s nadhledem, který je tady určité skupině účastníků diskuse naprosto cizí. Na téma „otvíratelná – pevná okna“ může mít určitý vliv i péče dopravce o vnější čistotu vozidla. Pokud je okno špinavé, částečně neprůhledné a chci vidět krajinu, tak si (u starších vozidel) mohu pomoci, okno stáhnout a pozorovat okolí. Pokud je zvnějšku špinavé vozidlo s pevnými okny, vy jedete na výlet a chcete vidět okolní krajinu, nemáte možnost to náhradním způsobem vyřešit. Máte o trošku lepší zážitek, než z jízdy metrem a buďto si jen řeknete „ach jo“, nebo to může být důvod k… Číst vice »
Tak jako turistická (fanouškovská) pozoruhodnost to samozřejmě někoho zamrzí, ale ani třeba u automobilů procento (nádherně udržovaných) veteránů není velké… Prostě nestačí to na to tlačt většině retro vozidla, po celé republice. Nějaké vyhlídkové/muzejní tratě jistě, proč ne…
A na Moravu a Slezsko se zase sere, že? Kdy už konečně zmizí ty hnusné chcipaky 810 a všechny jejich odvozeniny, odporné vřeštíici 460 a 560 a stísněné Honeckery?! Akorát dělají ČD ostudu, nikdo je nechce. Úplný debakl předvedly ČD v Jihomoravském kraji kde v Honeckerech Bdmtee je na dveřích symbol kola a přitom tam žádné prostory pro uložení kol při přepravě NEJSOU!!! A taky v Moravskoslezském kraji, kde v nově zrenovovaných chcipakach 010 a 011 v podstatě NIKDO nejezdí, protože tam stále jsou ta hnusná pidisedadla! Tak si ČD představuje modernizace? Divím se, že ještě nezkrachovaly!
ČD nasazují to,co si Kraj objedná a zaplatí.
Jako že moravské kraje platí za kilometr (se stejnou kapacitou) míň peněz?
Samozřejmě, MŮŽOU požadovat RS1, ale když jich dopravce nemá dost tak co z toho vznikne? Buď křik že vyhazují v tendrů ČD (a že hrozí konec světa), nebo přesvědčování že Regioznova je taky moderní vozidlo a všechny požadavky splňuje, nebo výrazné zvýšení ceny při nasazení fungl nových jednotek… RS1 je totiž dobrý kompromis, ale není jich ani tolik k dispozici kolik by si jich ČD troufly koupit…
560 už zmizely, ne? Kolem Brna místo nich jezdí soupravy komfortních béček, někdy i s více než jedněmi použitelnými dveřmi na vůz (asi za příplatek), v čele s ultramoderním plecháčem…
Z Ostravy do Frýdku jich jezdí pořád dost. Mám na ně smůlu a nové polushpully vidím vždycky jen z oknna
Ještě před rokem jsem jel s 560 z Adamova do Brna…
Obraťte se se svým problémem na příslušný krajský úřad, který objednává a tedy určuje i vozidla, možná kontroluje plnění smlouvy a hlavně za to platí.
Jo, a nedivte se potom když ČD vykopneme… oni totiž řeknou „nemáme, je to v plánu od N+5″…
No, v honeckeru je na představku místo zhruba na jeden kočárek, do kterého se s přivřením oka vejdou dvě kola… trošku přečuhují do profilu dveří ale fakt jen trochu. Mám to osobně vyzkoušené, i když jen jednou a na 4 zastávky…
Jednou jsem timhle vlakem jel a super výhled z oken. S regionovou
to nelze stovnavat. Super vlak.
No že by se mi chtělo stát 1,5 hodiny u otevřeného okýnka… a při sezení přes spodní polovinu je to už potom jedno, spíš je to i velkoplošným (ideálně čistým) oknem lepší…
Když budu chtít nejlepší výhled, vylezu si na rozhlednu.
Vlaky z Ostravska zase sekery jak blazen a jaky to prekvapeni – v Bohumine zase vykolejil vlak!
Tam se sráží/vykolejuji vlaky denne, nebo jenom kdyz potrebuju ze Slezska do Cech?
Tusi nekdo co se tam deje? Vzdyt je to uz vazne pravidlo.
Odpoved zadna, ale 12 lidi je presvedceno ze kecam.
Tenhle mesic jsem tam byl 3x:
– vykolejeni
– srazka
– vykolejeni.
A pred tim taky skoro vzdycky neco.
Hele, nevím, čím přesně to může být, ale radši tam nejezděte, nosíte jim zřejmě smůlu… 🙂
Bohužel si to často přivezou už z Polska, taky jsem teď jel se 146 minutami (z Polska přivezli 80,ale asi i nějakou poruchu)
Tak hlavně aby tomu fungoval software kterej dodnes u několika desítek vozů nefunguje leboť Němci nedokážou vyrobit kvalitní lokomotivu
Pane Plíva, můžete mi prosím zodpovědět tento dotaz::
– kde se vyrábí lokomotiva Vectron?
Děkuji
A druhý dotaz by mohl znít, kde se vyrábí vozy firmy Stadler?
v různých výrobnách napříč Evropou, FLIRTy např. v Polsku ale KISSy třeba ve Švajcu.
Jestli to nevíte společnost Stadler patří do holdingu SIEMENS
Těch nesmyslů, co jste sem napsal, bylo už moc.
No to opravdu nevim. Nejaky odkaz by nebyl? Posledi spolecna akce obou firem byla pred rokem dodavka metra do Lisabonu. A do te sly jako konzorcium firem.
Majoritním vlastníkem (30,5 %) společnosti Stadler Rail AG je PCS Holding AG (Švýcaři).
Majorita ve většina (což 30,5% nesplňuje ani vzdáleně), správný termín je „největší vlastník“.
Vy asi budete vzácný přírodní úkaz.
nepatří, je to švýcarský výrobce, ale třeba oddělení výroby elektrických jednotek FLIRT, FLIRTII je lokalizováno v polských Siedlcích.
Bravo !!
Koupí RS1 se odstraní z provozu další šukafony, které vznikly v dobách totality, čímž se dá nepřímo najevo nesouhlas s totalitními režimy, tedy konkrétně s Putlerem a jeho přívrženci (Baban, Zemiš, Kvokamůra, Středula, Konečná, Dušomír, ráčkující soudružka zahradnice, zloděj propisek) apod. apod.
Brilantní signál !!
Úžeh?
😆😆😆
Chápu že bylo po půlnoci, ale už to nestřídejte s tolika rumíkama 😀
Změň dealera
nepotřebuji, spíše Vy vyměňte kvokamůku za někoho intelektuálně nezaostalého
Ne, koupí obětin v nízkopodlažním provedení daly ČD najevo STRACH ZE ZRUŠENÍ objednávky na dopravu, protože Středočeský kraj už nesnášel další zdražování obsluhy těmi odpornými koženkovým chcipaky 810 a 010 na svém území. Ještě koní jsem je viděl na tratí Kralupy nad Vltavou – Most, a několika dalších. Nikdo v nich nejezdil, a doprava autobusem byla 3x levnější.
Tak doufám, že tou obětinou v nízkopodlažním provedení nemyslíte třeba oběť zápalnou na dřevěných pražcích. A několik tratí jste snad viděl ještě ve verzi koňky? …Raději si ten nesmysl už vypněte. 😀
a tak místo 810 nasadíme RS1 s jednou takovou spotřebou, ať se ten vzduch místo 3x dráž převáží 6x dráž že?
A to víte nebo to tak „musí nutně být“ že má RS1 dvojnásobnou spotřebu? Vsadime se o to jestli má nižší než dvojnásobnou (říkám já), ať jsem grant řeknu že pod 175%…? (někoho podplatíme ať nám vytáhne průměry u ČD)
Ach jo. Jsem fakt jedinej komu na lokálních tratích naprosto vyhovují Regionovy, anžto jsou relativně pohodlné, ale především nabízejí možnost otevřít si okno? Já nemám nic proti klimatizaci, ale nechápu proč nemohou mít cestující možnost volby. Stejně tak nechápu, proč nemohou být v rámci rychlíkových souprav řazeny také klasické vozy bez klimatizace. Modernizace je nevyhnutelná. Proč ale nevyhovět všem?
A k čemu potřebujete ve vlaku otevírat okno, když je tam klimatizace? Kdyby měli dopravci povinnost vyhovět každému blaznovi, tak by musel mít vlak 20 vagónů.
Že by jako jela klimatizace a k tomu si lidi pootvírali okna, aby se horký vzduch dostal dovnitř?
Pokud to bude oddělené dveřmi(vozová průchodka, kupe,…)
Právě proto, aby astmatici a alergici mohli v nezdravě příliš chladných klimatizovaných vozech a prostorách vůbec pobývat
Mám astma mi problém nedělá. Mnohem horší jsou otevřené okna které tahají horký vzduch a prach.
Chronicky nemocným s HCD chlad z klimatizace vadí a velmi snadno nastydnou. Když je klima na hodně mínus je zdraví škodlivá! Zeptejte se lékařů.
To bych chtěl vidět klimu ve vlaku na „hodně mínus“. Např. v Interpanterech klima regulérně nestíhá a její efekt je velmi chabý….
Nojono, někdo už to „jednou zažil“ a to je argument pro odmítnutí klimy… a co ti lidé co jich kdy zkolabovalo z horka? Při stání nepomůže ani otevřené okýnko…
tak, vůz B249 má Vmax 140km/hod. Tudíž na většině tratí je plně použitelný., víc to fakt nejezdí.
tak lobujte na MD, B249 do každé soupravy. Jen se obávám, že tam pojedete tak akorát dva a tudíž to dává ještě menší smysl než lokálka se zdvíhacím mostem do Lužce.
Výborný nápad… Místo ABpee347 jsem se o víkendu mohl svézt AB349… moc pěkný zážitek v 1. třídě 😉
Nebo aspoň BDs, toho nebude tolik prošustrovaného prostoru… když bude v každém kupé jeden „zájemce“ o otevřené okýnko, mohli by naplnit i polovinu vozu (polovinu těch 5ti oddílů myslím)… kdyby projevili skutečný zájem, možná by některé BDs upravili i na 160 se zachováním polospouštěček…
Ale pozor! Nezaměnit se zájmem lidí kteří tam nalezou čistě proto že uvidí volné místo…
Otevíratelné okno – argument šotoušků . Většina lidí o to ale naštěstí nestojí. V 21.století být všude ve vlaku klimatizace a žádné otevírací okna.
Zřejmě IQ Svazáka Putlelofilních Dementů
Ne, fakt mi nevyhovuje neslyšet vlastního slova a dostat masáž zad pokaždý, když nastoupim do vlaku.
Souhlasím, také mnohem raději jedu ve vlaku s otviratelnym oknem, ze kterého se koukám. Navic se tím vyhnu odleskum na zatemnenych oknech (nejvic extrem je elefant). Na druhé straně musím přiznat, že lidi co stoji celou cestu v okně ve vlaku skoro nevidím, ani tam, kde dodnes otvírací jsou. Takže i když je to smutné, zde se trend neda zastavit. Kromě toho otevrena okna pro spoustu cestujicich vytváří tepelnou nepohodu ve formě průvanu. Aby mel vlak oddíl s klimou i bez ní je hezká myšlenka, ale nevím v praxi o žádném dopravci na světě, který by to cíleně delal. Existují… Číst vice »
V soupravách by to neměl být problém, chce to jen chtít. V lokálkovém voze/soupravě to problém JE, je docela komplikované to udělat nějak „napůl“ takže snad leda někde na představku jedno stahovací…
Proč 15-20 let? Co takovým jednotkám brání v dalších modernizacích, retomorizacích?
No už teď jsme jak bezďáci vybírající odpadky po jiných, takže se nesmí říct, že to bude jezdit 50 let od data výroby, jak Tornáda. Neznělo by to dobře. Ale těch 50 let to bude.
Pokud prostředek není technicky zastaralý, tak není co řešit. Mimo nějaké mimo nápady na vlaky s baterii nebo vodíkem, nemyslím že tu v budoucnu bude technicky lepší vozidlo, pokud tu tedy vozidlo takové kapacity vůbec bude na trhu.
aha, tak máme sice holú riť, ale nic jetého nebereme. radši něco co stojí 2-4x víc.
Ne, je to ještě lepší, na 40let starém základě si postavíme „novou“ jednotku co už do prvního dne vypadá historicky…
Nové se nevyrábí, takže na příštích 15 až 20 let Regionovy, protože ojetina by vypadala blbě. Aby to nejezdilo 50 roků jako Tornáda, tak necháme tak dlouho jezdit Regionovy.
Já jen sumarizuji nastalou situaci, nic nekritizuju. Peněz je málo, tak se koupí Stadler RS1, což je nejmenší zlo. Já je mám i docela rád. No a protože peněz bude stále málo a šikovný lidi máme, tyhle Stadlery se udrží v chodu 50 let. Takovej je život ve střední evropě. Mohlo by být i hůř.
Klidně si můžete nechat od cesty tu velmi emocionální kritiku zahrnující bezďáky vybírající odpadky a uvědomte si, že kupovat haldy nových motoráků v době, kdy by se mělo naopak všechno elektrifikovat nebo aspoň připravit pro BEMU, není ani trochu dobrý plán.
Tak tohle zrovna bude jezdit na tratích, které se ani výhledově elektrifikovat nebudou. Případně na elektrifikovaných tratí, kde se nic většího neobsadí. Svitavy-Třebová-Zábřeh,Tábor-Benešov.
No a proto je dobře, že se tyhle jeté motoráky kupují a doufám, že třeba právě z Tábor – Benešov vykopou ty Regionovy. Zrovna tahle relace je příklad, jak Regionova linku zabíjí. Normálně svižné vozidlo by obraty stíhalo a nemusely by být potřeba dva kusy za dvoje peníze s nemožně dlouhou JD. Když tudy pár let bude jezdit něco slušného, tak se teprve rozumně ukáže, jestli to tu má smysl nebo ne a má smysl tam nasadit elektriku. S Regionovou se ukáže leda tak to, že s ní to smysl nemá.
Oni existují nejen malé elektrické jednotky, ale dokonce i elektrické vozy, švýcaři jich jeden čas měli docela dost… Ve dvoudílné jednotce už není problém, a bude se to ještě mírně zlepšovat s vývojem výkonové elektroniky… Pokusně už jezdil vůz na 15kV bez trafa (nejtěžší a největší díl elektrifikace vozidla) na 25kV to taky postupně zvládnou.
Pokuď mě paměť neklame, tak když Pesa představovala LINK II (žralok) byl v nabídce i v jedno a tří vozového verzi. Otázka zní kolik by to stálo.
Ta jednovozová se nakonec vůbec nevyrábí. Byl snad jen jediný prototyp.
Ten jednomotorak se neujal..
Počkať, možno vyrobí istý „renomovaný“ výrobca z „prdelákova“ jednodielnu verziu „dunihlava“. To bude pravé terno.
Cokoliv méně hlučného než Regionovy bude pokrok. Klimatizace netřeba…
Jakože to bude stejnej skleník jako 845 Arrivy? Hlavně aby tam nebyla klima, která je v RegioSprinterech GWTR. 🙂
Tak požádejte krajský úřad, ať vám to vymění s jiným krajem a nasadí staré chcipaky 810. To bude pokrok, že?
A MSK? Co tu nahradí 842 a Regionovy, na trati 323?
Push-pully a 40 let slibovaná elektrifikace
842 asi nic, dráha do nich plánuje i narvat ETCS
842 ještě považuju za rozumné, neboli menší zlo
Co je špatného na 842? S Regionovami souhlasím, ty ať jsou do šrotu .
Vysoká podlaha a neklimatizace.
A to, že na mnoha místech ještě jezdí odporné chcipaky 810 je v pořádku? A jde o spoustu tratí!!! COKOLIV JINÉHO je lepší i za cenu větší spotřeby paliva a dražší údržby. Nebo je jedno, co na to zákazník, a tedy i tyto vaše názory a projevy?
K popisu fotky: nejsou to spíše Klobuky v Čechách než „Kloubouky“?
Klasická chyba při psaní této obce…
Možná autocorrect
Já osobně bych radši uvítal třeba LINTy 27. Kolem Letohradu jsem si je docela oblíbil, jak po vizuální stránce, tak i co se týče jízdních vlastností, aspoň z pohledu cestujícího. Navíc mají v základu aspoň pár sedaček první třídy, což mi v RS1 třeba cestou z HavlBrodu do Telče chybělo. Jasně, tohle hodně záleží na objednavateli. Ale chápu, že třeba nejsou dostupné, nebo jsou dražší než RS1.
Hlavně jsou jen jednomotorové a extrémně dýchavičné. Je to spíš motorizovaný přípojný vůz k LINT 41, než cokoliv jiného.
Na rovinatých tratích, kde by nebylo přílišné převýšení, by ale Linty stačili. Taky jomi čas od času jezdím z Ústí nad Orlicí na Letohrad a zrovna v tomto úseku je rovina. Jedou parádně a je v nich slušný cestovní komfort.
Také nabízejí vyšší rychlost a kapacitu, než s jakou je nejspíše pro nejbližší desetiletí na daných tratích počítáno.
V blízké době by se mělo uvolnit 10 Lintů 27 u HLB.
Jako cestující po technicke Stránce si vůz i jízdu užívám. To zrychlení německých vozu je fakt super. Vše je fajn než začne horko. Na Kralupsku jezdí tyto jednotky bez funkčních klimatizací nebo prostě jen neklimatizuji. A to pěkne dlouho. A ty pidi okna jsou úplně k ničemu. Jsem zvědav zda situace nebude stejná pro další vozy.
Ty pidi okna jsou k ničemu, protože výrobce tak nějak počítal s tím, že provozovatel bude udržovat klimatizaci ve funkčním stavu. Holt nemohli tušit, kde to nakonec skončí…
Jednotky na kralupsku klimu vůbec nemají. Dá se to poznat podle absence krabic nade dveřmi a přítomností větračů stejných jako třeba na 810. Ne všechny RS1 jsou klimatizované a na tyhle vozy se bude klima teprve doplňovat.
RS1 je nejpovedenější vozidlo posledních třiceti let. Výborná akcelerace, brždění, chodové vlastnosti, 70% low floor (což od té doby nikdo mimo tramvajovej sektor s vozidlem pro regionálky nedokázal). Jen houšť.
Co spotřeba?
dva kýble nafty
A ještě tak zjistit, kde se skutečně konstruovány.
Nápověda: jen Německo to nebylo.
Konstruovaly
Ve vúkv pod Ing. Malkovským. To je snad známá věc, ne? Taky to bylo jedno z nejrychleji zkonstruovaných vozidel vůbec.
FLIRTy jsou 100% low floor.
To je dobrá zpráva, protože ojeté vozy Stadler odvedou ještě kus práce. Stejně jako Regionovy.
Kdyby se koupily jako funglovka v době, kdy se zoufale robily ty poslednější předražené RN, mohly tu odvádět ten kus práce už dávno a kvalitněji.
Ojeté šroty z Německa
By to byly, pokud by tam neplatila režijka..
Vám snad nějakej nádražák přebral holku protože měl vlak zadarmo a mohl za ní víc jezdit. Jinak si tu obcesi režijkou nedokážu vysvětlit.
😃
Miliony lidí mají nějakou výhodu ve své práci, námatkou v Coca Cola v Kyjích si jak zaměstnanci tak návštěvy – servis, kontrakt můžou v lednicích vzít a vypít hektolitry těchto nápojů od Monstra přes CC k Fantě. Anebo bezedné tarifyx u iopoerátorů ale i placené mobily od zaměstnavatele. Ale jenom režijka někoho štve. Ano jsou země, kde si zaměstnanec nedovolí ani vytisknout A4 v kanceláři, ale my k nim fakt nepatříme.
Nejste už trapnej s tou rezijkou?
Vytváříte tu „hodnotnou “ diskuzi o ničem.
S tou režijkou jste poněkud trapnej. Btw, fakt nechcete srovnávat 845 se Stadlery, že ne?
Ano presne tak….najednou se o srot nejedna😅
Pořád je tu nějakých 200 + Regionov ..něco nahradí saryky ale dobra stovka rs1 se hodí.
Tak to aby významně rozšířili servisní střediska, kde ty plečky budou trávit většinu času.
Podotýkám, že taková je realita. Píšu to na základě zkušeností z praxe. Ty stroje přežívají vlastní smrt.
To je zajomave ..že jich tolik jezdí v Německu
To bude asi jinou úrovní servisu a trochu větším počtem náhradních dílů .
Zřejmě už mají najeto na nějakou větší opravu…
Tak co navrhujete za řešení, když je toto špatně?
Jsme v Česku, tady je vždycky všechno špatně a všichni by to udělali lépe.
Ano, ale málokdo řekne jak, nebo si to představuje jako Hurvínek válku
Vždyť to píše, velké na ně specializované opravárenské centrum v Česku.
Dobře, tak funkční řešení… Ne kravinu
Nevíte někdo, čím na západě nahrazují tyto Stadlery, když je vyřadí? Zastaví tam provoz nebo posílají něco jiného?
Třeba ty od HzL, jezdící v Lounech a Plzni, byly nahrazeny Linty 54 (RS1 tam často jezdily spřažené).
Kromě nových vozidel je nahrazují třeba i tímto:
https://www.bwegt.de/land-und-leute/bwegt-magazin/mit-dem-zweirad-auf-der-schiene-modernisierte-zuege-starten-im-netz-donau-ostalb
Modernizované vozidlo řady 612, kapacita asi 150 cestujících, až 18 jízdních kol.
Napsat jako výhodu vlaku přepravu kol zde mnozí necyklisté nesou velmi nelibě. (Já na kole jezdím rád)
Ovšem naklápění na vedlejší tratě plné oblouků by mohlo mít zajímavý přínos ve zvýšení rychlosti i komfortu. Když jsem letos z provozních důvodů musel cestovat do Brna přes Staré Město, Uherské Hradiště a Veselí nad Moravou namísto Pantera přes Břeclav, tak mně právě tam na mysl přišlo klopidlo. A nemyslím tím teoreticky upravené M262, M152 ani naklápěcí Hydru. To z Vašeho odkazu vypadá jako rozumné řešení.
Extrémně drahé provozně, vysokopodlažní. Jinak jezdí parádně, ale v ČR neexistuje trať, kde by vlastnosti VT 612 byly využitelné, pokud bychom ji nechtěli honit po koridorech. A na zastávkové osobáky je vyloženě nevhodná.
Proč ne? Na každé klikaté neelektrizované trati s provozem rychlíků, kde na nějaké přeložky můžeme zapomenout. Jmenovitě mě napadá třeba Žatecká.
Nízká traťová rychlost. Naklápí od 80 km/h. Nicméně uznávám, po dalších deseti letech výluk by na to trať mohla být připravena, jenže to už ta VT 612 fakt bude na rozpadnutí…
A otázkou je, co provozní náklady…
Ví tu někdo, kolik žere 845 na rychlících Plzeň – Most? Protože VT 612 na expresech Drážďany – Norimberk 3 – 4 litry za jednotku na km. A nároky na údržbu s naklápěcími podvozky už vůbec neřeším.
Svého času se vážně uvažovalo ze strany Němců o 612 na expresy Praha – Mnichov, ale do Plzně je to malý i dvojmo a mimo takt nebyl zájem to provozovat.
Ano, vím o tom. A nějak ke mě prosákla i cena. Zcela mimo české zvyklosti úplně stejně jako nemožnost instalace českého „zobrazovače“.
Plzeň – Bezdružice – Karlovy Vary !!! 🙂
https://www.bezdruzickalokalka.cz/?p=plekvar.html&m=menu_plekvar.html
Popisuju trať, kde jezdí Sp. Trasa opravdu klikatá je, troleje plánované už za ČSSR furt nejsou, ale svršek je opravený celkem solidně. Pokud by namísto 100 km/h mohly jet až 130 km/h (oněch zhruba 30% zvýšení rychlosti) a byly živější, tak je toto spojení rázem použitelnější. Brno – Veselí nad Moravou není ani koridor, ani lokálka. Slovenská Strela tudy před válkou jezdila, kdysi jsem měl i její fotky z těch míst při rychlosti 127 km/h.
Vysokopodlažní jednotka s úzkými dveřmi je pro inzerovanou přepravu kol úžasným lákadlem. 🙂
Je to užší jak nástup do Tornáda?? Pokud ano, tak to je výzva.
https://en.wikipedia.org/wiki/DBAG_Class_612
Ale jízdné byste chtěl stejné, nebo nižší co ?
Nikoliv, pane Paddy, Pouze jsem odpovídal na dotaz pana ČD4ever, který zněl:
„Nevíte někdo, čím na západě nahrazují tyto Stadlery, když je vyřadí?“, nic víc, nic míň.
Teď bych ale spíš chtěl jedno dobře chlazené…
V Německu často RS1 jezdí v „ropovodech“, takže se nahrazují kapacitnější jednotkou. Něco sa po elektrizaci tratě nahradí elektrickou jednotkou (Breisgau-S-Bahn).
Třeba „drátizace“ trati, ani Stadler 4x nestačí …
Já těm RS1 fandím. Vlastně je to jedna z mála ojetin ze západu, kterou bych tu mile rád uvítal. A pokud se žádná nová náhrada 810 na baterky vyrábět nechystá, přiznejme si, že je to nejefektivnější řešení, který řadu regionálních tratí může roky udržet.
že by konečne jezdili u čd vlaky s klimou? No ještě aby jim fungovala, jelikož jim mnohdy nejde.
Aha a klima u ČD se montuje od letoska
3% strojů a funkčnost odhadem 60% ?
Možná ne nějaké zastrčené trati v Horní Dolní, kde jezdí 810, ale třeba Elefanty jezdí od přelomu století a klimu mají, Pantery také, RailJet také a tak bych mohl pokračovat…
jedte rychlíkem děčín – praha, je to dokonce po hlavní koridorove trati, a budete se citit jak v dobytčáku. ČD nemaji klimu ani ve vlacich z lípy do litoměřic a to tam jezdí ten pěkny „štádler“ dokonce ten samí červený, zato v modrych štadleredch jim klima funguje, jsem rad že na tu trat konečne dali ten štadler misto te stare žlute reginy ktera skakala jak žába. No a pak je tu arriva, tam se smažíte jako vepř. No a to jsme v 21 století, ale pořad neumí delat dopravni prostředky tak aby v letě ochladili a v zime zahřali. Dokonce… Číst vice »
Na R Děčín- Praha s jízdní dobou do 100 minut jsou alespoň otevřít spoušťěcí okna.
Jel jsem minulý týden Most- Plzeň 3 hodiny rychlíkem a uvnitř 40 st.
Okna jen malé ventilačky.
Dopravce GW Train.
Bohužel, zde máte pravdu, jezdím s ním velmi často, ale abych byl spravedlivý – ČR s nejhustší sítí železnic v Evropě a obrovským množstvím vlaků a tím vozů za rok, tak snad ani bohatší Německo či Švýcarsko by nezvládlo zaplatit klimu do všech vozů a pak i ta klima bere energii, a tu musí zase někdo zaplatit a jsme ve spirále…
Tak pokračuj. Na R12 je jeden jediný klimatizovaný vůz a to jen když má člověk štěstí, protože není ve všech spojích.
Tu větu jste napsal nesmyslně. Divíte se že ČD vlaky jezdí i s klimatizaci, a ve druhé větě tvrdite, že jim nefunguje. Hotovej nesmysl.
Ano vlaky s klimou u ČD jezdí.
A možná víc než byste si myslel.
Nemusíte tu vytvářet dojem, že ČD klimu neznají. Slovo mnohdy je zavádějící.
Šrot za šrot. Kdyby se udělala modernizace 810, které někde už dostaly i WiFi nebo nabíječky, tak by ČD udělaly lépe…
Jasně. A lámat se úzkými dveřmi do schodů s kočárky, případně koly, o holích, to by tu wifi a nabíječku vyvážilo, což? 🙂
A nechtěl byste, aby se začaly sériově vyrábět Komárky? Ani naftu to nepotřebuje. 😀
Jasně, raději 45 let staré a modernizované, než 25 let staré a modernizované.
Ne, vy nechcete Octavii Combi, vy chcete přestavět Škodu 120 na kombi!
A měla by ten kombi kufr taky ve předu? To by mohl být zajímavý výrobek! :))))
No akorát by se museli při přestavbě vrátit k uspořádání Škoda Octavia 1959.
Neboli by z toho vznikl Stejšn…
Další 811? Ne, díky.
Na tyhle šukafony ljuks mají Slováci krásné rčení: „vzali sme h***o, zabalili ho do pozlátka a tvárime sa, že je to salónka“ 😉
Modernizace 810 na dnešní úrovni jsou sice slušné (např stroje 297, 590), ale toto chtělo dělat tak v letech 2005-2010 dříve a možná jich zmodernizovat více na úkor několika 814 (bylo by to levnější a zbylo by na pár 841) a dnes u 810 už jen dělat pravidelné vyvazovačky.
To už raději od Slováků koupit Mravence.
Výborně. Žádné vodíkové nesmysly, ale na málo vytížených výkonech dojezdit „eurošrot“. Postupně to významnější elektrizovat, až zbydou jen tratě, kde případné další (a další atd.) kolo „přijatelných ojetin“ nebude vadit ani trvale. Škoda výtroby (tolika) RN, už jsme se mohli blížit do cíle…
Byly v době výroby 814 k dispozici nízkopodlažní euroojetiny v ekvivalentním množství? Spíš se s 814 mělo začít (a skončit) dříve.
Mohly se ty RS1 koupit rovnou.
Nemohly, nebylo to pro ČD politicky průchodné.
No hlavně by to ČD nezaplatily.
Aby to bylo za stejné peníze, co ty RN, tak by se jich koupilo asi o dost míň, a tedy by byla nutná nějaká větší redukce lokálních tratí.
Ať si každý rozhodne sám, jestli by to bylo dobře nebo ne.
Redukce by nebyla, prostě by zůstalo víc 810.
… a vleků a posunovačů a strojvedoucích (na 810 není mnohočlenné řízení)
Za cenu jedné rs1 byly dvě reginy. Které mnohdy už po 10 letech nikdo nechce objednávat. Zatímco tyhle jeté rs1 mají 25 let za sebou a dalších 15-20 před sebou.
Ale podívejte se kdo tehdy koupil zpras znova
Chtěl jste spíš napsat za cenu jedné RS, dvou 810 a dvou 010 vznikly dva stroje s horšími vlastnostmi, takže jsou někdy potřeba dva tam, kde by to jeden RS vyjezdil…
A ještě jednu věc jste opomněl. Ta cena dvou úprav na RN je podobná ceně za nový RS1, tedy s mnohem delší životností.
Takže v konečném výsledku byly Regionovy posledních sad nejen podstatně horší, ale i dražší než RS1.
Spíš to chtělo těch 814 méně a naopak více RS1 a v 90tkách možná také více 843/842 (ideálně vše po 100 kusech) a začít dříve s modernizacemi RegioMouse na dnešní úrovni (roky 2005-2010)
Tak Regionovy si odjezdí 20 let a půjdou do šrotu.Na rekonstruované vozidlo slušný výkon.
Některé ani těch 20 let, třeba 814 003 je ve stavu zralém na Českou Třebovou.
Slušný výkon…Regionova neměly vůbec vzniknout..nic horšího se tady nevyrobilo.
Já bych řekl, buďme za ně rády… Ano byla to a je to z nouze ctnost.. Ale uchránilo to mnoho lokálních tratí, kde by místo vysokopodlažní 810 objednal kraj asi již poměrně brzy nízkopodlažní Sorku. A neustále objíždět dychavicnou 810 vlek taky nebyla zábava. Někde by pak musel zůstat ropovod případně posunka s bafíky. Takže by spousta tratí třeba už 15 let nejezdila.
Klidně vám budu věřit, že první série nějaké lokálky dočasně uchránily, ve srovnání s RS1 je ale zabíjejí, jak nestíhají potřebné obraty a přípoje.
Měl by jste nějakou konkrétní trať, kde by 814 takové komplikace působila? Nejsem vše znalý, ale českou železnici mám relativně v přehledu. Ale nic podobného jsem nepostřehl….
Vyrobilo. Originál 810 ..
Odjezdí si tak ještě o deset let více, regionovy po dvaceti letech do šrotu rozhodně nepůjdou.
Odjezdí? Ty jejich přískoky bych snad ani jízdou nenazýval.
Dovoluji si upozornit, že regionov ani dnes není dost na to, aby nahradily všechny soupravy 810 s vlekem. Jejich počet je sice zdánlivě vysoký, ale nikde nepřebývají.
Stále je dost trati, kde jezdí 810 samotná a s vlekem jen ve špičce.
Právě naopak. Regionov je zjevný nadbytek, když se nasazují i na linky, kam se vůbec nehodí. Například na koridor nebo zdvojené na Kladno. Nedostatek je větších a/nebo lepších motoráků, než je tohle pometlo.
Mno je to levný…..
Tak tedy s vodíkem a bateriemu u Času Dost nêkdy kolem roku 2060.
O tom, kdy, kde a jestli vůbec tato vozidla budou jezdit, opravdu nerozhodují ČD nebo jakýkoliv jiný dopravce…
Pokud na to objednavatelé budou mít peníze, můžou je mít relativně brzy (klidně v horizontu 5 – 10 let). Ale dopravce o tom skutečně rozhodovat nebude.
Otevřte si zlatý důl anebo nechtějte západní komfort za východní peníze. Předváděčka vodíku tu jezdila a kraje se nezdají být z toho odvázané. Spíše se ubíráme směrem lowcost, aby jezdilo aspoň něco.
Tak cena za dopravu stoupá ať se nám to líbí nebo ne (energie, mzdy, nafta, atd.). Takže buď se zvedne i cena za dopravu nebo se bude škrtat, jiná varianta není.
A pokud bych byl politikem a měl možnost objednat lepší vozidla, tím pádem dražší a menší provoz nebo levnější vozidla a tím pádem větší provoz, tak se rozhodnu pro levnější vozidla.